Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011
Αλήθεια, πώς θα μπορούσαμε να μιλήσουμε στα παiδιά για το Θεό;
Πόσο εφικτό γίνεται αυτό όταν εμείς έχουμε μεγάλα πνευματικά κενά αλλά καί οι σημερινές απαιτήσεις των παιδιών έχουν γίνει πιεστικές; Στούς καιρους μας περισσεύουν οι αντιρρήσεις για την ύπαρξη του Θεού, ενώ μεταλλαγμένες μορφές αθεΐας εμφανίζονται συνεχώς. Παράλληλα τα αμείλικτα ερωτήματα των παιδιών μας ζητούν απαντήσεις, σημερινές καί άμεσες. Πού είναι ό Θεός όταν το κακό κραυγάζει θριαμβευτικά, όταν ό πόνος, ή αρρώστια, ό θάνατος χτυπούν βάναυσα καί ανελέητα; Πού είναι ό Θεός στην ορφάνια ή στην έσχατη φτώχεια; Σ' αυτό τον ορυμαγδό αμφισβητήσεων καί αντιρρήσεων μόνο ή εμπειρική βίωση από μέρους μας της ορθοδόξου πίστεως μπορεί να απαντήσει Από την αρχή παρουσιάζεται ένα πρακτικό πρόβλημα. Στήν εκκλησιαστική παράδοση καί την ορθόδοξη Θεολογία μιλούμε για ένα Θεό πού είναι Τριαδικός.
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πώς αυτά πού κατανοούμε ή προσπαθούμε να κατανοήσουμε εμείς, δεν είναι αυτονόητα στο παιδί. Γι' αυτό καί χρειάζεται στο ξεκίνημα να χρησιμοποιήσουμε παραδείγματα πού «απλοποιούν» την τριαδικότητα του Θεού. Ένα χαρακτηριστικό είναι το θαύμα του Αγίου Σπυρίδωνος με το κεραμίδι στην Α' Οικουμενική Σύνοδο. Πρίν ξεκινήσουμε να αποκαλύπτουμε το μεγάλο μυστήριο του Θεοϋ στην παιδική ψυχή πρέπει να δημιουργήσουμε την αίσθηση της παρουσίας του Θεού στη ζωή του. Δηλαδή, όπως όταν γεννήθηκε, οι παραστάσεις γύρω του αλλά καί ή συνεχής στοργή καί φροντίδα το έπεισαν για το ποιοι είναι οι γονείς του πού δίπλα τους αισθάνεται ασφάλεια καί σιγουριά, έτσι πρέπει να το πείσουμε να δέχεται το Θεό σαν παρουσία, σαν αίσθηση ζωντανή, να πιστεύει σ' Εκείνον καί να εκδηλώνει την πίστη του με συγκεκριμένο τρόπο. Οι εικόνες, το καντήλι, το θυμίαμα, ή άσκηση της νηστείας, ή προσπάθεια εφαρμογής των Ευαγγελικών εντολών από μέρους της οικογένειας δημιουργούν μία ατμόσφαιρα την οποία το παιδί αποδέχεται ως φυσικό του περιβάλλον καί στη συνέχεια ακολουθεί. Έτσι γίνεται ευκολότερη αργότερα ή προσέγγιση των πνευματικών δεδομένων. Κοντολογίς ή πνευματική ατμόσφαιρα πού υπάρχει στο σπίτι, κηρύττει σιωπώσα καί αποτελεί την πρώτη απόδειξη πώς ή πίστη στο Θεό δεν είναι έργο απροσδιόριστο χειρών ανθρώπων αλλά πραγματικότητα πού .μπορεί να βιωθεί. Ή οποιαδήποτε στάση μας - πρέπει να γνωρίζουμε - μπορεί να «χρεώσει» το Θεό καί την Εκκλησία. Μερικές φορές εφευρίσκοντας τρόπους για να διαπαιδαγωγήσουμε τα παιδιά μας, επιστρατεύουμε καί το Θεό σαν συνήγορο των δικών μας αποφάσεων. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, ώστε να μην χρησιμοποιούμε την παρουσία του Θεοϋ κατ' επιλογήν καί κυρίως στις οφειλές των άλλων σε μας. "Αν π.χ. υποστηρίζουμε κάτι έξώφθαλμα άδικο καί χρησιμοποιούμε καί το Θεό γι' αυτό, τότε πρέπει να γνωρίζουμε τώς το παιδί θα απορρίψει καί εμάς καί το δίκιο μας.Είναι νομίζουμε λάθος να μιλούμε για το Θεό με έννοιες πού τό παιδί δεν κατανοεί. Δεν μπορούμε να χρησιμοποιούμε λέξεις πού δεν έχουν αντίκρυσμα στην παιδική ψυχή. Θα μπορούσαμε ''πλάθοντας'' το Θεό να του μιλήσουμε με όπλο τις καινοδιαθηακές ή παλαιοδιαθηκικές ιστορίες για την αγάπη Του, την ειρήνη Του πού απλόχερα σκορπίζει σ' εκείνους πού τον πιστεύουν καί Τόν αγαπούν. Είναι ευκολότερη ή προσέγγιση του Θεού όταν μιλάμε για τα «χαρακτηριστικά Του.Kαλά θα είναι να ακολουθούμε το μεγάλωμα του παιδιού και να του αποκαλύπτουμε τις αλήθειες της ορθοδόξου πίστεως κατά τη δεκτικότητα του. Ο νέος αυτός ρόλος πού αναλαμβάνουμε, δηλαδή αυτή ή έμπειρία της διδασκαλίας ή της μικρας κατηχήσεως θα μας φέρει συχνά αντιμέτωπους με τίς πραγματικά μεγάλες πνευματικές ελλείψεις ή και την τελεία μας άγνοια πάνω στα πνευματικά ζητήματα. "Ας φροντίσουμε μιλώντας για το Θεό να γνωρίσουμε τι ακριβώς πρέπει να πούμε στα παιδιά μήπως βρεθούμε σε δρόμους μη ορθόδοξους. "Ας αναζητήσουμε το απόσταγμα της πατερικής σοφίας πού αποτελεί τη σωστική κιβωτό. Σχεδόν ταυτόχρονα μπορεί ν' αρχίσει λίγο στην αρχή, εντονότερα στη συνέχεια ή αμφισβήτηση για την αλήθεια ή ακόμη θ' αναπτυχθούν σκέψεις ως προς την ορθή πίστη άλλων θρησκειών. Στίς μέρες μας μάλιστα πού ό συγκρητισμός καταργεί τίς ιδιαιτερότητες και τίς ταυτότητες των τόπων καί των προσώπων χρειάζεται να καταβληθεί πολύς κόπος ώστε το παιδί μας να πεισθεί πώς ή πίστη πού του διδάξουμε είναι πραγματικά ή σωστή. Είναι πολύ σημαντικό ή διδασκαλία μας να συνοδεύεται από τιμία συνεχή προσπάθεια μας να μάθει το παιδί πώς οί εντολές του Θεού είναι πραγματικά εφαρμόσιμες. Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς καλά γιατί χρειάζεται ή πράξη να προηγείται της θεωρίας. Ή άρνηση του Θεού από μέρους του παιδιού οέ κάποια ηλικία έρχεται όχι τόσο από την προσωπική του επανάσταση, όσο γιατί αδυνατεί να σηκώσει το «βάρος» της μαρτυρίας του Χριστοϋ στο σχολείο ή στην κοινωνία γενικότερα. Δεν μπορεί να σηκώνει «μόνο» του τίς ειρωνείες των φίλων καί συμμαθητών του. καί τότε μοιάζει με τους πολλούς. Τότε, ίσως, είναι ώρα να 'ποϋμε στο παιδί μας πώς ή αγάπη μας σε κάποιον δεν είναι θεωρητική αλλά έχει αξία όταν για εκείνον πού αγαπάς θυσιάζεσαι. Αυτό δηλαδή πού δίδαξε ό Κύριος «αυτή εστίν ή εντολή ή έμή, Ινα αγαπάτε αλλήλους καθώς ήγάπησα υμάς. μείζονα ταύτης σγάπην ουδείς έχει, 'ίνα τις την ψυχήν αυτού θή υπέρ των φίλων .αυτού» (Ίω. ιε' 12, 13). Είναι ανάγκη να μιλήσουμε για την άνάγκη της μαρτυρίας του ονόματος του Χρίστου πού συχνά γίνεται μαρτύριο. Την πιο σκληρή μάχη καλείται να δώσει ό παιδαγωγός στα αμείλικτα ερωτήματα του παιδιού: γιατί το κακό στον κόσμο; Γιατί πεθαίνουν οί άνθρωποι; γιατί πονούν; Κι όμως αποτελεί βασικό ζήτημα ολόκληρης της ανθρώπινης ζωής, σε όλους τους καιρούς. Μέ πολλή υπομονή καί διάκριση θα ξεκινήσουμε από το θέμα της Ελευθερίας του ανθρώπου. Ό άνθρωπος, πλασμένος από το Θεό, απολάμβανε τον πλούτο των δωρεών του ζώντας στον Παράδεισο. Ό Θεός έπλασε τον άνθρωπο ελεύθερο καί αθάνατο. Τί θα ήταν ό άνθρωπος χωρίς την ελευθερία καί την αθανασία; Με την αμαρτία ό άνθρωπος χάνει μόνος του την ελευθερία, αίχμαλωτίζεται. Δεν του τη στερεί ό Θεός. Έκτοτε το κακό σαν παγκόσμια επιδημία εξαπλώνεται στη γη ως ακριβό τίμημα αυτής τής κακής χρήσης της Ελευθερίας. Άφοϋ τέλος καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια με το λόγο καί το παράδειγμα μας, ας αναθέσουμε με την προσευχή μας τά παιδιά στο Θεό, για να επιλέξει Εκείνος τον τρόπο πού θα μιλήσει στην καρδιά τους
ΠΗΓΗ:Αναρτήθηκε από εκδόσεις ''Χρυσοπηγή''
Απόφαση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου απορρίπτει αίτηση για απομάκρυνση του Εσταυρωμένου από τα Σχολεία
Απόφαση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου απορρίπτει αίτηση για απομάκρυνση του Εσταυρωμένου από τα Σχολεία
Κάποιοι Έλληνες δημοσιογράφοι διατυπανίζουν με Πρωτοσέλιδα και επί πολύ καιρό ό,τι νομίζουν πως μειώνει την Ορθόδοξη Εκκλησία, την Μάννα μας, ως το πρόσφατον περί μη φορολογίας του λατρευτικού χώρου του ίδιου του Ναού, χωρίς
να λένε ότι το ίδιο ενομοθετήθη και για τα Τζαμιά, τις Συναγωγές και τους Ευκτήριους οίκους όλων των δογμάτων και των θρησκειών.
Όμως δια την από 8-3-2011 απόφασι της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, που απέρριψε την αίτησι Ιταλού υπηκόου να κατέβη η εικόνα του Εσταυρωμένου Κυρίου ημών Ιησού Χριστού από τα Σχολεία, ΟΥΔΕΙΣ λόγος.
Ευχαριστώ θερμά και εγκάρδια τον Καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο και Τακτικό Μέλος της Συνοδικής Επιτροπής της Εκκλησίας της Ελλάδος επί των ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Διδάκτορα κ. Γεώργιον ΚΡΙΠΠΑ, που μου απέστειλε την απόφασιν αυτήν να ενημερωθούν οι χριστιανοί μας.
Την αναρτώμε λοιπόν στην Ιστοσελίδα μας, ως εδημοσιεύθη εις το Περιοδικόν ΝΟΜΙΚΟ ΒΗΜΑ, τόμον 59, σελίδες 1037-1045.
+ Ο Ηλείας ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Κυριακή 25 σεπτεμβρίου 2011
ΠΗΓΗ:http://ekdoseisxrysopigi.blogspot.com
Κάποιοι Έλληνες δημοσιογράφοι διατυπανίζουν με Πρωτοσέλιδα και επί πολύ καιρό ό,τι νομίζουν πως μειώνει την Ορθόδοξη Εκκλησία, την Μάννα μας, ως το πρόσφατον περί μη φορολογίας του λατρευτικού χώρου του ίδιου του Ναού, χωρίς
να λένε ότι το ίδιο ενομοθετήθη και για τα Τζαμιά, τις Συναγωγές και τους Ευκτήριους οίκους όλων των δογμάτων και των θρησκειών.
Όμως δια την από 8-3-2011 απόφασι της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, που απέρριψε την αίτησι Ιταλού υπηκόου να κατέβη η εικόνα του Εσταυρωμένου Κυρίου ημών Ιησού Χριστού από τα Σχολεία, ΟΥΔΕΙΣ λόγος.
Ευχαριστώ θερμά και εγκάρδια τον Καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο και Τακτικό Μέλος της Συνοδικής Επιτροπής της Εκκλησίας της Ελλάδος επί των ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Διδάκτορα κ. Γεώργιον ΚΡΙΠΠΑ, που μου απέστειλε την απόφασιν αυτήν να ενημερωθούν οι χριστιανοί μας.
Την αναρτώμε λοιπόν στην Ιστοσελίδα μας, ως εδημοσιεύθη εις το Περιοδικόν ΝΟΜΙΚΟ ΒΗΜΑ, τόμον 59, σελίδες 1037-1045.
+ Ο Ηλείας ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Κυριακή 25 σεπτεμβρίου 2011
ΠΗΓΗ:http://ekdoseisxrysopigi.blogspot.com
ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΩΦΕΛΙΜΑ
Πριν από εκατόν πενήντα χρόνια περίπου, προτού το τούνελ του Αγίου Γοτθάρδου κατασκευαστεί, όλοι όσοι ταξίδευαν από τη Ιταλία προς την Ελβετία και αντιστρόφως, όφειλαν να περάσουν τα στενά του Αγίου Γοτθάρδου πεζοί και αυτό απαιτούσε πολύ χρόνο.
Εκείνο τον καιρό λοιπόν οι άνθρωποι ταξίδευαν κατά ομάδες. Έτσι κάποτε μερικοί κτίστες της περιφέρειας του Λουγκάνο άρχισαν το ταξίδι τους μαζί για την κεντρική Ελβετία, όπου ήξεραν ότι θα κέρδιζαν περισσότερα χρήματα. Μεταξύ τους βρισκόταν κι ένας νέος που ονομαζόταν Αντώνιο, ο οποίος άρχισε να συνομιλεί με μία ηλικιωμένη κυρία που του μίλησε για το Χριστό.
Ο Αντώνιο δεν ήθελε να ακούσει τίποτα αλλά απάντησε: «Έχουμε τη θρησκεία μας. Αυτό μας αρκεί».
Εν τούτοις αυτή η κυρία του πρόσφερε σαν δώρο μια πολύ ωραία δερματόδετη βίβλο. Εκείνος τη δέχθηκε αλλά απέφευγε να τη διαβάσει.
Όταν έφθασε στη Γλαρίς εργάστηκε στη κατασκευή μιας μεγάλης οικίας. Κατά την εργασία του αστειευόταν και βλαστημούσε όπως οι υπόλοιποι εργάτες. Ενώ ασβέστωναν ένα τοίχο, ανακάλυψε μια οπή που έπρεπε να κλειστεί. Ξαφνικά θυμήθηκε τη βίβλο που είχε στο σακίδιό του και είπε στους συντρόφους του: «Να μια καλή φάρσα! Βλέπετε αυτή τη βίβλο; Ε λοιπόν θα τη βάλω σε αυτή την τρύπα».
Η βίβλος χώρεσε ακριβώς αλλά το κάλυμμά της σημείωσε μια μικρή βλάβη. «Δείτε! Θα τη χτίσω με λίγη λάσπη και θα δούμε αν θα μπορέσει ο διάβολος να την ανακαλύψει».
Μετά από λίγες εβδομάδες, ο Αντώνιο επέστρεψε στην πατρίδα του δια μέσω των βουνών.
Στις 10 Μαΐου 1861 μια σφοδρή πυρκαγιά κατέκαυσε τη Γλαρίς. Τετρακόσιες ενενήντα οικοδομές καταστράφηκαν. Όλη η πόλη δεν ήταν πλέον παρά αξιοθρήνητα ερείπια και έπρεπε να ανοικοδομηθεί.
Ένας κτίστης από τη βόρεια Ιταλία, που τον έλεγαν Γιοβάνη ανέλαβε να εξετάσει ένα σπίτι που ήταν ακόμη αρκετά καινούργιο και το οποίο είχε υποστεί μερική καταστροφή. Χτυπούσε εδώ κι εκεί με το σφυρί του σε μια πλευρά τοίχου που δεν είχε πάθει τίποτα. Ξαφνικά ένα κομμάτι του σοβά αποσπάστηκε και προς μεγάλη του έκπληξη βρήκε ένα βιβλίο που είχε εγκλεισθεί εκεί. Το έβγαλε και ανακάλυψε ότι ήταν μια βίβλος… Πώς έφθασε εκεί! Αυτό του φάνηκε παράδοξο.
Από τότε ο Γιοβάνης κατά τις ώρες της ανάπαυσής του διάβασε με επιμέλεια τη βίβλο. Δεν τα καταλάβαινε όλα… αλλά από τα ευαγγέλια και τους ψαλμούς έμαθε πώς να προσεύχεται.
Και ο Θεός έρχεται προς βοήθεια εκείνων που είναι ειλικρινείς. Δε άργησε να καταλάβει ότι ήταν ένας αμαρτωλός, αλλά και ότι ο Θεός τον αγάπησε και ότι δια της πίστεως στο πρόσωπο του Χριστού μπορούσε να έχει τη βεβαιότητα της συγχώρησης των αμαρτιών του.
‘Οταν το Φθινόπωρο ο Γιοβάνης επέστρεψε στην πατρίδα του και στην οικογένειά του διακήρυξε παντού την καλή αγγελία της σωτηρίας του.
Όσες φορές του έμενε καιρός έπαιρνε μια βαλίτσα γεμάτη βίβλους για να διαδώσει την αγγελία της σωτηρίας στα γειτονικά χωριά. Σε μια από τις περιοδείες του έφθασε μια μέρα σε μια εμποροπανύγηρη στο χωριό του Αντώνιο και έστησε τον πάγκο του με τις βίβλους. Ο Αντώνιο που περνούσε από εκεί σταμάτησε μπροστά στον πάγκο του και είπε: «Ω Αγίες Γραφές! Δε σας έχω ανάγκη. Αν ήθελα καμιά δεν είχα παρά να πάω στη Γλαρίς όπου έχω μια κρυμμένη σε ένα τοίχο. Είμαι περίεργος αν ο διάβολος μπόρεσε να τη βγάλει από εκεί».
Ο Γιοβάνης παρατηρούσε το νέο με σοβαρότητα. Κατάλαβε αμέσως περί τίνος επρόκειτο και γι’ αυτό του είπε: «Να είσαι προσεκτικός νεαρέ. Μη χλευάζεις! Τι θα έλεγες όμως αν σου έδειχνα αυτή τη ίδια τη βίβλο;». «Δεν το πιστεύω» απάντησε ο Αντώνιο. «Θα αναγνώριζα αμέσως τη Βίβλο μου γιατί την έχω σημαδέψει. Και το επαναλαμβάνω. Ούτε ο διάβολος δε θα την έβγαζε έξω από τον τοίχο».
Ο Γιοβάνης έβγαλε τη βίβλο και τον ρώτησε: «Ξέρεις το σημάδι; Την αναγνωρίζεις αγαπητέ μου φίλε;».
Ο Αντώνιο αποστομώθηκε όταν είδε τη βίβλο του με το λίγο κατεστραμμένο κάλυμμά της.
«Τη βλέπεις; Να είσαι όμως βέβαιος ότι εκείνος που τη βρήκε δεν είναι ο διάβολος αλλά ο Θεός. Και το έκανε για να σου δείξει ότι Αυτός ζει και θέλει να σε σώσει».
Όλο το μίσος του Αντώνιο κατά του Θεού ξέσπασε τότε. Η συνείδησή του τον έλεγχε και εντούτοις φώναζε στους συντρόφους του: «Ελάτε φίλοι μου. Τι ήρθε να κάνει εδώ αυτός ο τύπος με τον πάγκο του και τα θρησκευτικά του βιβλία!».
Και σε λίγα δευτερόλεπτα ο πάγκος του Γιοβάνη καταστράφηκε. Ο ίδιος δέχτηκε πολλά χτυπήματα. Έπειτα ο Αντώνιο και οι φίλοι του εξαφανισθήκαν ανάμεσα στο πλήθος των θεατών.
Από εκείνη τη στιγμή ο Αντώνιο ερεθιζόταν περισσότερο και περισσότερο κατά του Θεού. Αλλά κάποια μέρα που είχε πιει πολύ έπεσε από μια σκαλωσιά. Σοβαρά τραυματισμένος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο.
Μόλις ο Γιοβάνης το έμαθε του έστειλε μια ωραία ανθοδέσμη και πήγε και ο ίδιος να τον επισκεφτεί στο νοσοκομείο. Η καρδιά όμως του Αντώνιο ήταν σκληρή σαν την πέτρα. Εντούτοις του έκανε μεγάλη εντύπωση η αγάπη που του έδειξε ο Γιοβάνης. Κάθε εβδομάδα τον επισκεπτόταν και σιγά σιγά ο Αντώνιο άρχισε να διαβάζει τη βίβλο. Στην αρχή το έκανε επειδή δεν είχε τίποτα άλλο να κάνει. Γρήγορα όμως του γεννήθηκε το ενδιαφέρον.
Μια ημέρα ο Αντώνιο ανέγνωσε αυτό το εδάφιο: «Υιέ μου μη καταφρονείς την παιδεία του Κυρίου». Αυτό ταίριαζε στην περίπτωσή του.
Ο Λόγος του Θεού που έχει τη δύναμη να συντρίβει το βράχο ενήργησε στην καρδιά του. Αναγνώρισε την κατάστασή του και ομολόγησε τις αμαρτίες του στο Θεό. Επίσης, έμαθε να πιστεύει με τελεία εμπιστοσύνη στο τέλειο έργο που εκτέλεσε ο Κύριος Ιησούς επάνω στο σταυρό. Η ψυχή του είχε θεραπευθεί.
ΠΗΓΗ:http://anaplastiki.blogspot.com
«Δίκαιος ει Κύριε, και ευθείαι αι κρίσεις σου.»
Nα μην πολυεξετάζεις τις κρίσεις του Θεού, γιατί Εκείνος τις κάνει δίκαια και όπως ξέρει, ενώ εσύ τις περνάς για άδικες.
Γνώριζε επίσης ότι και πολλά άλλα γίνονται στον κόσμο με το θέλημα του Θεού για λόγους που οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν.
Κι έτσι το σωστό είναι να λέει ο καθένας:
«Δίκαιος ει Κύριε, και ευθείαι αι κρίσεις σου.»
(Ψαλμ. ΡΙΗ, 137).
Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011
Επιστρέφει από την Γερμανία ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος
romfea.gr
Στην
Αθήνα επιστρέφει αύριο Παρασκευή, 23 Σεπτεμβρίου 2011 σύμφωνα με
αποκλειστικές πληροφορίες της Romfea.gr, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και
Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.Να αναφερθεί ότι ο Μακαριώτατος μετέβη στο Γκίσεν της Γερμανίας, για υποβληθεί σε εξετάσεις ρουτίνας.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εξετάσεις του Προκαθημένου της Ελλαδικής Εκκλησίας είναι άριστες, ενώ δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας.
Αξίζει να σημειωθεί πως τις τελευταίες ημέρες, τα όσα ακούγονται και γράφονται για την υγεία του Αρχιεπισκόπου, όπως ότι η κατάσταση του είναι κρίσιμη είναι αναλήθειες.
Σύμφωνα με το περιβάλλον του Αρχιεπισκόπου, τίποτα από όλα αυτά δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Πάντως για όσους βιάζονται…ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος χαίρει άκρας υγείας.
Πρόγραμμα Επίσκεψης Οικουμενικού Πατριάρχη στα Γρεβενά
Τετραήμερη επίσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Γρεβενών θα
πραγματοποιήσει από αύριο Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011 ο Οικουμενικός
Πατριάρχης, ο οποίος θα παραστεί στις εκδηλώσεις για την 100η επέτειο
της θυσίας του Εθνομάρτυρα Μητροπολίτη Γρεβενών, Αιμιλιανού. Σύμφωνα με τον επίσημο πρόγραμμα, που ανακοίνωσε η Μητρόπολη
Γρεβενών, ο κ. Βαρθολομαίος θα φθάσει αύριο Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου,
στις 11.30 το πρωί στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όπου θα
τον υποδεχθούν με τιμές αρχηγού Κράτους οι τοπικές αρχές.
Στα Γρεβενά ο
Οικουμενικός Πατριάρχης θα φθάσει οδικώς, όπου στην είσοδο της πόλης οι
τοπικοί φορείς θα τον υποδεχτούν στις 6:45 το απόγευμα. Η παλλαϊκή
υποδοχή θα γίνει στις 7 το απόγευμα στην πλατεία του εθνομάρτυρα
Αιμιλιανού, με προσφωνήσεις του Μητροπολίτη Γρεβενών, κ.κ. Σέργιου και
του Δημάρχου Γρεβενών, Δημοσθένη Κουπτσίδη. Αμέσως μετά ο Οικουμενικός
Πατριάρχης θα απευθυνθεί στους πιστούς από το βήμα της κεντρικής
πλατείας, ενώ μετά την ομιλία του θα καταθέσει στεφάνι στον ανδριάντα
του εθνομάρτυρα Αιμιλιανού.Το πρωί του Σαββάτου 24 Σεπτεμβρίου ο κ.
Βαρθολομαίος θα επισκεφτεί τη Μονή Θείας Μεταμορφώσεως Οσίου Νικάνορος,
στη Ζάβορδα Γρεβενών , όπου θα τελέσει Δοξολογία, ενώ το απόγευμα ο
Οικουμενικός Πατριάρχης θα ξεναγηθεί στον Εθνικό Δρυμό της Βάλλια
Κάλντα.Το πρωί της Κυριακής 25 Σεπτεμβρίου, ο Παναγιότατος θα
χοροστατήσει στην πατριαρχική και πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία στον
Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελιστρίας της Θεοτόκου Γρεβενών, στη μνήμη του
Εθνομάρτυρα Αιμιλιανού. Στις 6 το απόγευμα της Κυριακής σε ειδική
εκδήλωση, που θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Πολιτισμού του Δήμου ο κ.
Βαρθολομαίος θα μιλήσει για τη ζωή, το έργο και τη θυσία του εθνομάρτυρα
Μητροπολίτη Γρεβενών Αιμιλιανού. Η εκδήλωση θα κλείσει με καλλιτεχνικό
αφιέρωμα στον εθνομάρτυρα, στο οποίο θα συμμετάσχουν η χορωδία του ναού
της Ευαγγελιστρίας, πολιτιστικοί σύλλογοι Ποντίων και Μικρασιατών και ο
σύλλογος «Πίνδος». Μετά το πέρας των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων ο κ.
Βαρθολομαίος θα έχει συνάντηση με εκπροσώπους τοπικών αρχών, φορέων και
συλλόγων. Τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου ο Οικουμενικός Πατριάρχης με τη
συνοδεία του θα αναχωρήσουν από τα Γρεβενά.
ΕΡΑ ΚΟΖΑΝΗΣ: Σύνταξη Μάκης Νασιάδης
ΕΡΑ ΚΟΖΑΝΗΣ: Σύνταξη Μάκης Νασιάδης
Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2011
Τους έδιωξε η Παναγία.Ένα θαύμα στα Κατουνάκια
Στην ησυχαστική Καλύβα «Κοίμησις της Θεοτόκου» στα πάνω Κατουνάκια, με πολλή άσκηση αγωνίζονταν ο Γέροντας Ιγνάτιος που ήταν αόματος.
Ο Γέροντας αυτός είχε και δυο υποτακτικούς τον Νεόφυτο Μοναχό και τον νεώτερο Παπά Ιγνάτιο. Όλοι τους αγωνίζονταν με κάθε τρόπο, με παντός είδους στερήσεις, προσπαθώντας να ευαρεστήσουν τον Κύριο.
Σε μια χρονιά μεγάλης ξηρασίας, έγινε αφορία και το λάδι ήταν πολύ λιγοστό και για τον λόγο αυτόν, ενώ μέχρι τότε άναβαν και τα τέσσερα καντήλια στις εικόνες του τέμπλου της εκκλησίας, τη χρονιά εκείνη έδωσε εντολή ο Γέροντας να ανάβουν μόνον το καντήλι που κρέμεται μπροστά στην εικόνα της Παναγίας.
Ο Παπα – Ιγνάτιος ο νέος όμως, επειδή λιγόστευε το λάδι υστέρα από λίγο διάστημα, σταμάτησε να ανάβει και το μόνο καντήλι της Παναγίας, από ολιγοπιστία μήπως και τελειώσει το λίγο λάδι πού είχαν.
Τρεις μέρες δεν άναψε το καντήλι μπροστά στην εικόνα της Παναγίας και την άλλη μέρα, μετά την Ακολουθία του Όρθρου και της θείας Λειτουργίας, παρουσιάστηκε μπροστά στον νέον Παπα- Ιγνάτιο ένας σεβάσμιος ψηλός Γέροντας και με υφός πολύ σοβαρό του έδωσε ένα πεντακοσιόδραχμο, δηλαδή 500 δραχμές, για να αγοράσετε του είπε λάδι για τον εαυτό σας και για το καντήλι της Παναγίας.
Με χαρά πήρε ο Παπα – Ιγνάτιος τα χρήματα και άναβε πλέον το καντήλι της Παναγίας, αλλά από τότε άρχισε να ωριμάζει μέσα του η ιδέα να φύγουν από το ασκητικό εκείνο ησυχαστήριο.
Πράγματι δεν πέρασε πολύς καιρός όπου μετά τον θάνατο του αόματου Γέροντα τους, ο νέος Παπα – Ιγνάτιος με την συνοδεία του έφυγαν και πήγαν στην Νέα Σκήτη του Αγίου Παύλου.
Σε κάθε πειρασμό και στενοχώρια που τους παρουσιάζονταν στην Σκήτη από τα σκάνδαλα, ο Παπα – Ιγνάτιος με παράπονο έλεγε στους άλλους Πατέρες:
">Αδελφοί μου, από ολιγοπιστία μου επειδή δεν άναβα το καντήλι της Παναγίας, μας έδιωξε από το ησυχαστικό εκείνο Καλύβι, που είχαμε ησυχία και περισσότερο χρόνο να επιδοθούμε στα πνευματικά μας καθήκοντα κι από την ολιγωρία μας, μας τιμώρησε η Παναγία και με το παράπονο αυτό άφησε τη μάταιη αυτή ζωή!
ΑΘΩΝΙΚΑ.
πηγή: Θησαυρός Γνώσεων και Ευσεβείας και http://vatopaidi.wordpress.com
Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2011
ΥΜΝΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ...
|
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)