Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

Η παραμονή της Τιμίας Ζώνης της Θεοτόκου στη Ρωσία έδειξε τη δύναμη και τη σταθερότητα της ορθόδοξη







Πρωτοφανές γεγονός στην ιστορία της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στάθηκε η παραμονή της Αγίας Ζώνης της Θεοτόκου στη Ρωσία. Αυτό το ιερό, που για 200 χρόνια δεν εγκατέλειπε την Ελλάδα, μεταφέρθηκε για πρώτη φορά στη ρωσική γη.

Θεωρείται ότι η Τιμία Ζώνη της Υπεραγίας Θεοτόκου βοηθά τις γυναίκες να θεραπευτούν από τη στειρότητα και συντελεί στην κανονική ανάπτυξης της εγκυμοσύνης και του τοκετού. Κατά τη διάρκεια της περιοδείας σε ρωσικές πόλεις της (λίγο παραπάνω από ένα μήνα), προσκύνησαν το αγιορείτικο ιερό σχεδόν 3 εκατομμύρια άνθρωποι. Το πρωΐ της 28ης Νοεμβρίου η Τιμία Ζωνη της Θεοτόκου εγκατέλειψε τη Ρωσία και γύρισε πίσω στο Άγιο Όρος.
Αγία Πετρούπολη, Καλινινγκράντ, Βλαντιβοστόκ  και καμιά δεκαριά άλλες πόλεις  στο νότιο, βόρειο, δυτικό και ανατολικό μέρος της χώρας – τέτοια ήταν η διαδρομή της περιοδείας της Αγίας Ζώνης της Θεοτόκου στη Ρωσία. Ο τελευταίος Σταθμός της περιοδείας της στάθηκε η Μόσχα. Στην αρχή προβλεπόταν ότι η Τιμία Ζώνη θα εκτίθεται για προσκύνημα στη ρωσική πρωτεύουσα για 4 μέρες, ενώ αργότερα αποφασίστηκε να παραταθεί η παραμονή της σ΄αυτή την πόλη για άλλα τρία ημερονύχτια και μετά – για ακόμα ένα 24ωρο. Παρ’ όλα αυτά πολλοί Μοσχοβίτες και  προσκυνητές από άλλες πόλεις δεν μπόρεσαν να υποκλιθούν σ΄αυτό το ιερό.
Η παραμονή της Τιμίας Ζώνης της Υπεραγίας Θεοτόκου στη Ρωσία δεν έδειξε μόνο τη σταθερότητα και τη δύναμη της ορθόδοξης πίστης, αλλά και τη δύναμη της Αγίας Ρωσίας,- πιστεύει ο προκαθήμενος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, Πατριάρχης Κύριλλος.
-«Οι δοκιμασίες του 20ου αιώνα μας  έχουν στερήσει πολλά απ’ ό,τι αποτελούσε τη δύναμη και τη δόξα του λαού μας. Αδυνάτισε η πίστη και ξεφτιλίστηκαν μερικές πλευρές της δημόσιας ζωής μας. Η παρουσία της Τιμίας Ζώνης της Υπεραγίας Θεοτόκου μας έδωσε ξαφνικά τη δυνατότητα να δούμε, ίσως το ισχυρότατο και το μεγαλύτερο απ’ ό,τι διατηρείται στη ζωή του λαού – την ισχυρή, θερμή και ειλικρινή πίστη του λαού.  Και  όσο θα είναι ζωντανή αυτή η πίστη, τόσο θα ζήσει και η Αγία Ορθόδοξη Ρωσία», - τόνισε ο Αγιότατος Πατριάρχης Κύριλλος.
Αλήθεια, βρέθηκαν επίσης και εκείνοι που με ειρωνεία και σκεπτικισμό  δέχτηκαν την ενθουσιώδη ατμόσφαιρα γύρω από το ιερό στην πρωτεύουσα. Ο ιερέας Ανδρέας (κατά κόσμον Αντρέι Κουράγιεφ) πιστεύει ότι τόσο οι μεγάλες σειρές προς το ιερό, όσο και ο σκεπτικισμός απέναντι στην πίστη δείχνουν τα προβλήματα που υπάρχουν στην πνευματική ζωή της Ρωσίας.
- «Το γεγονός αυτό έδειξε ταυτόχρονα ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία χρειάζεται  σήμερα να συνεχίζει την πνευματική διαφώτιση του λαού. Είναι αμφίβολο ότι όλοι εκείνοι που στέκονταν στη σειρά έχουν ξεκάθαρη χριστιανική κατανόηση του προς τα πού, γιατί και για ποιό σκοπό στέκουν.
Το κύριο αποτέλεσμα της παραμονής του ιερού στη Ρωσία είναι η επιδεικτική έξαρση του ενδιαφέροντος για την πνευματική ζωή της χώρας. Αν προσθέσουμε σ΄αυτό ακόμα και την θρησκευτική διαφώτιση του λαού, τότε πολύ σύντομα η ορθοδοξία και η πίστη δεν θα είναι αντιληπτές  σαν κάτι το ασυνήθιστο, αλλά θα γίνουν καθημερινή πραγματικότητα της ζώης μας»,- παρατήρησε συμπεραίνοντας ο ιερέας Ανδρέας.

 http://greek.ruvr.ru/2011/11/28/61150766.html

«Μετάβαση προς τον Χριστιανισμό»

στο Ωνάσειο Μορφωτικό Κέντρο, στο Μανχάταν

Η σύνθετη, πολύπλευρη ταραγμένη πραγματικότητα εν μέσω επαναπροσδιορισμών και ανακατατάξεων στην Ανατολική Μεσόγειο θα αποτελέσει το θέμα της νέας μεγάλης έκθεσης «Μετάβαση προς τον Χριστιανισμό: Η Τέχνη στην Ύστερη Αρχαιότητα, 3ος-7ος αιώνας μ.Χ.» που θα παρουσιαστεί στο Ωνάσειο Μορφωτικό Κέντρο, στο Μανχάταν, από τις 7 Δεκεμβρίου μέχρι τις 14 Μαΐου 2012.
Κεφαλή Αφροδίτης, 1ος αιώνας, Μάρμαρο Πάρου, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Αθήνα
Στην έκθεση - που αποκαλύπτει μια περίοδο αξιοσημείωτης και μάλλον απρόσμενης δημιουργικότητας στον ελληνικό κόσμο της Ύστερης Αρχαιότητας- θα συγκεντρωθούν 170 περίπου εξαιρετικά αντικείμενα προερχόμενα από μουσεία της Ελλάδας, της Κύπρου και των Ηνωμένων Πολιτειών. Ανάμεσά τους συμπεριλαμβάνονται σημαντικά έργα τέχνης που δεν έχουν ταξιδέψει ποτέ πέρα από τα ελληνικά σύνορα, καθώς και πρόσφατα ανασκαφικά ευρήματα που εκτίθενται για πρώτη φορά παγκοσμίως.
Σχεδιασμός της έκθεσης
Η «Μετάβαση προς τον Χριστιανισμό» εξιστορείται σε επτά θεματικές ενότητες:
Η πρώτη, «Το Τέλος της Αρχαιότητας; Πολιτισμικές και Θρησκευτικές Αλληλεπιδράσεις», μαρτυρεί την επιβίωση αρχαίων ελληνικών και ρωμαϊκών μορφών λατρείας κατά τον 3ο και 4ο αιώνα και παράλληλα την εξάπλωση του Χριστιανισμού στο πλαίσιο του συγκεκριμένου πολιτισμικού περιβάλλοντος. Αγάλματα προερχόμενα από χώρους λατρείας επιβεβαιώνουν την επιβίωση του παγανισμού ακόμη και στα μέσα του 6ου αιώνα στους κύκλους των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων, την ίδια ώρα που ο Χριστιανισμός προσάρμοζε και αφομοίωνε παλαιότερα θεματικά και μορφολογικά πρότυπα όπως παραδείγματος χάριν, οι απόστολοι που αποδόθηκαν στον τύπο των φιλοσόφων.
Η δεύτερη ενότητα, «Η Ανάδυση του Χριστιανισμού: Από την Αναγνώριση στην Εξουσία», εξετάζει

Όχι στις προσκολλήσεις




Η  αποφυγή προσκολλήσεων είναι απαραίτητη όχι μόνο μέσα στα Μοναστήρια και τις μοναστικές Αδελφότητες, αλλά και για τους λαϊκούς πιστούς.

Υπάρχουν πνευματικοί οι οποίοι, ενώ είναι αρκετά ευσεβείς, όμως καλλιεργούν μία πολύ ισχυρή εξάρτηση από τον εαυτό τους και υποθάλπουν μία προσκόλληση στον εαυτό τους. Αυτό είναι πέρα για πέρα αρρωστημένο . Συνήθως δεν το καταλαβαίνουν και όταν τους το υποδείξει κανείς, διαμαρτύρονται και εξανίστανται.

Ο πνευματικός εξαφανίζει τον εαυτό του και βάζει στον εξομολογούμενο Χριστό και μόνο Χριστό. Μέλημά του είναι η διακονία του Χριστού . Δεν ευχαριστιέται με τη φράση: « τα πνευματικά μου τέκνα…» , αλλά «τα τέκνα του Θεού». Είναι δούλος του Θεού ο πνευματικός και όχι το αφεντικό. Αυτή η φράση , που συχνά ακούγεται: « τα πνευματικά μου παιδιά», είναι πολύ επικίνδυνη. Μερικές φορές μυρίζει και αρκετό εγωισμό. Δε φτιάχνουμε δικά μας παιδιά, αλλά παιδιά του Θεού. Αυτό βέβαια είναι αφάνταστα λεπτό θέμα και δυσδιάκριτο. Ας προσπαθούμε, όσοι έχουμε τη χάρη της πνευματικής πατρότητας, να βιώνουμε πολλή ταπείνωση,  για να μπορούμε να διακρίνουμε τις λεπτές αυτές ισορροπίες.

Ο εξομολογούμενος βέβαια θα τρέφει αγάπη και σεβασμό προς τον πνευματικό του πατέρα. Θα εκδηλώνει υπακοή ελεύθερα και αβίαστα, αλλά θα προσέχει πάντα να μην έχει προσκόλληση, που βλάπτει την πνευματική ζωή.

Η καρδιά πρέπει να είναι πάντα στραμμένη στο Θεό. Ν’ αγαπά το Θεό και να υπηρετεί το Θεό. Οι αρρωστημένες εκείνες καταστάσεις που αγαπά περισσότερο τον πνευματικό του από τον Θεό είναι τελείως απαράδεχτες. Έχω ζήσει τέτοιες αρρωστημένες καταστάσεις στην ποιμαντορική μου διακονία και έχω πικρή πείρα. 

Με επισκέφθηκε κάποτε στο γραφείο μου στον Πειραιά μια ομάδα φοιτητών και φοιτητριών δεκαπέντε περίπου ατόμων. Φαίνονταν πολύ καλά παιδιά ,

Στα ίχνη κυκλώματος που χτυπά μοναστήρια

Φως στις απανωτές κλοπές ιερών εικόνων από μοναστήρια και ξωκλήσια στην Ηπειρο αναμένεται να ρίξει ο εντοπισμός μιας εικόνας του 18ου αιώνα, στην κατοχή 51χρονου από την Κοζάνη.

Η κλεμμένη εικόνα που βρέθηκε στην κατοχή του 51χρονου από την Κοζάνη
Η κλεμμένη εικόνα που βρέθηκε στην κατοχή του 51χρονου από την Κοζάνη
Φως στις απανωτές κλοπές ιερών εικόνων από μοναστήρια και ξωκλήσια στην Ηπειρο αναμένεται να ρίξει ο εντοπισμός μιας εικόνας του 18ου αιώνα, στην κατοχή 51χρονου από την Κοζάνη. Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους, η εικόνα αφαιρέθηκε από τέμπλο ιερού ναού, πιθανότατα της Ηπείρου, καθώς ανήκει στην τεχνοτροπία του εργαστηρίου της βορειοδυτικής Ελλάδας.
Ο 51χρονος συνελήφθη από αστυνομικούς της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης και εκτός από την κλεμμένη εικόνα, στην κατοχή του βρέθηκαν φωτογραφίες από μνημεία, ξωκλήσια και παρεκκλήσια των εθνικών οδών, γεγονός που προβληματίζει τις αρχές, καθώς δεν αποκλείεται ο ίδιος ή συνεργοί του να έχουν αφαιρέσει και άλλους θρησκευτικούς θησαυρούς.
Σε έρευνα που έγινε στο σπίτι του στο Τσοτύλι Κοζάνης βρέθηκαν και κατασχέθηκαν ακόμη ένα πιστόλι κρότου με γεμιστήρα και τέσσερα φυσίγγια, καθώς και ένα περίστροφο κρότου και άλλα 18 φυσίγγια.
Οι αρχές ευελπιστούν να ανοίξει σύντομα ο δρόμος για την εξάρθρωση του κυκλώματος που ρήμαξε τα τελευταία 2,5 χρόνια την Ηπειρο, απογυμνώνοντας τα μοναστήρια από πολύτιμους, θρησκευτικούς θησαυρούς.
Μέχρι στιγμής εκατοντάδες εικόνες έχουν κλαπεί και οι περισσότερες έχουν πάρει τον δρόμο της... ξενιτιάς, αφού έχουν εντοπιστεί σε γκαλερί του Λονδίνου και του Αμστερνταμ, ενώ κατά καιρούς βρίσκονται σε καταλόγους δημοπρασιών μεγάλων οίκων του εξωτερικού.

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63543867

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΞΑΝΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Από τα πρώτα πράγματα που απαίτησε ο Αρβανιτόπουλος στο υπουργείο Παιδείας ήταν η επαναφορά ως υποχρεωτικού του μαθήματος των Θρησκευτικών

Πέρασε στα… ψιλά της επικαιρότητας (σσ για την ακρίβεια, δεν καταγράφηκε παρά σε μερικά μονόστηλα) ότι από τα πρώτα πράγματα που απαίτησε ο Αρβανιτόπουλος στο υπουργείο Παιδείας ήταν η επαναφορά ως υποχρεωτικού του μαθήματος των Θρησκευτικών.

«Συζητάμε για όλα αλλά πρώτα θα επανέλθουν τα Θρησκευτικά» ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός. Παράλληλα, βρίσκεται σε συζητήσεις με πρυτάνεις και μέλη της Ακαδημίας Αθηνών ώστε από τώρα να ξεκινήσει η συγγραφή των νέων σχολικών βιβλίων με σημεία αναφοράς στην κλασική ελληνική λογοτεχνία και ποίηση καθώς και στην Ιστορία.

Θυμίζουμε ότι αυτό αποτελεί δέσμευση Σαμαρά διατυπωθείσα στην τελευταία ΔΕΘ ότι θα πρέπει να αποκατασταθεί πλήρως η ελληνική παιδεία ώστε οι μαθητές να μάθουν για την Ελλάδα , την Ιστορία της και τον πολιτισμό της και όχι να συμπεριφέρονται ως … «μαθητευόμενοι διεθνιστές» όπως τους κατάντησαν η Διαμαντοπούλου και παλαιότερα η Γιαννάκου.
ΠΗΓΗ:metrogreece.gr

Όταν η προσευχή δεν έγινε στο προαύλιο...

Όταν η προσευχή δεν έγινε στο προαύλιο...
Μας στείλατε το παρακάτω περιστατικό που αφορά την προσευχή σε ένα σχολείο της Θεσσαλονίκης. Σύντομη αλλά ουσιαστική είδηση….
-Κύριε, σήμερα δὲν κάναμε προσευχὴ στὸ προαύλιο, νὰ κάνουμε πρὶν ἀρχίσουμε τὸ μάθημα. Εἶναι ἡ πρώτη ὥρα.
-Προσευχή; Κοιτάξτε, δὲν μοῦ ἀρέσουν τὰ ἀστεία πρωὶ-πρωί.
-Γιατί ἀστεῖο, κύριε; Κάθε πρωὶ δὲν κάνουμε προσευχὴ πρὶν νὰ μποῦμε στὸς τάξεις; Ἀφοῦ σήμερα ἔβρεχε καὶ δὲν κάναμε ἔξω, γιατί νὰ μὴν κάνουμε στὴν τάξη;
-Ἄλλο ἔξω καὶ ἄλλο στὴν τάξη. Δὲν ἐπιτρέπεται ἀπὸ τὸ νόμο.
-Δὲν ἐπιτρέπεται ἡ προσευχή; Ἔξω ἐπιτρέπεται καὶ μέσα ἀπαγορεύεται; Τί νόμος εἶναι αὐτός;
-Ἐμεῖς θὰ κάνουμε προσευχή. Ἂν δὲν θέλετε, ἐσεῖς μπορεῖτε νὰ μὴ συμμετέχετε.
Σύσσωμη ἡ τάξη σηκώθηκε ὄρθια. Ἄρχισε ἕνας στὴν ἀρχὴ καὶ μία-μία ἑνώνονταν οἱ φωνὲς ὥσπου κατέληξαν σὲ μία ὁμοβροντία: «Ἅγιος ὁ Θεός, ἅγιος ἰσχυρός…». Δὲν ἔλειψε κανείς. Δὲν προβληματίστηκε οὔτε ἕνας γιὰ τὰ σχόλια τοῦ καθηγητῆ ἢ γιὰ τὴν βαθμολογία. Τὸ περιστατικὸ συνέβη σὲ Λύκειο τῆς περιφέρειας Θεσσαλονίκης. Εὖγε σὲ ὅλο τὸ τμῆμα. Μείνετε ἀδέσμευτοι καὶ ἀνυπότακτοι, παιδιά, πάντα γιὰ τὰ μεγάλα καὶ τὰ ὡραία!
Μία σπίθα χρειάζεται γιὰ νὰ... ἀνάψει ἡ πυρκαγιά. Κι ἀπ’ ὅτι φαίνεται αὐτὴ ἡ σπίθα κρατιέται ἀκόμη ἀναμμένη στὶς καρδιὲς κάποιων νέων, κάποιων 16χρονων, 17χρονων παιδιῶν. Δὲν διαδηλώνουν στοὺς δρόμους, δὲν πετροβολοῦν, δὲν σπάζουν ἀλλὰ ἐντούτοις ἐπαναστατοῦν. Ἀπαιτοῦν μὲ τὴ στάση τους νὰ παραμείνει ἡ παιδεία μᾶς ἑλληνοχριστιανική. Ἐλπίζουμε ὅτι κάποιος θὰ τοῦ ς ἀκούσει.
Κρὴς

πηγή: http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2011/11/blog-post_23.html,ΚΑΙ http://opougis.blogspot.com/2011/11/blog-post_27.html

28 Νοεμβρίου Ο όσιος μάρτυς και ομολογητής Στέφανος ο Νέος



Η μητέρα του Στεφάνου Άννα προσευχήθηκε στον Θεό να της χαρίσει ένα γιο, όπως το ίδιο έκανε άλλοτε και η Άννα, η μητέρα του Σαμουήλ. Ενώ προσευχόταν στην Εκκλησία των Βλαχερνών, μπροστά στην εικόνα της Υπεραγίας Θεοτόκου, την πήρε ένας ελαφρύς ύπνος και τότε είδε την Υπεραγία Θεοτόκο ακτινοβολούσα ως ο ήλιος και άκουσε μια φωνή μέσα από την εικόνα ,να της λέει: « Γυναίκα, πορεύου εν ειρήνη. Κατά την προσευχή σου εγένετο και φέρεις υιόν εν τη μήτρα σου».
Πράγματι η Άννα συνέλαβε κι έφερε στον κόσμο ένα παιδί, τον άγιο Στέφανο. Στα δεκαέξι χρόνια του  ο Στέφανος δέχθηκε το μοναχικό σχήμα στο Όρος του αγίου Αυξεντίου , κοντά στην Κωνσταντινούπολη, από τον Γέροντα ασκητή Ιωάννη. Αυτός τον κατήχησε στα μυστήρια της θείας σοφίας και ήταν ο οδοδείκτης του στην ασκητική ζωή. Όταν ο Ιωάννης αναπαύθηκε εν Κυρίω, ο Στέφανος παρέμεινε στο όρος, όπου ζούσε με αυστηρή άσκηση, αόκνως εργαζόμενος και επωμιζόμενος κάθε σκληραγωγία και κακουχία. Η αγία ζωή του προσείλκυσε πολλούς υποτακτικούς μοναχούς κοντά του.
Όταν ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Κοπρώνυμος ,

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2011

Λεξεις που δεν πρεπει να λειπουν απο το καθημερινο μου λεξιλογιο

-Κυριε Ιησου Χριστε ελεησον με
-Δοξα σοι ο Θεος
-Δοξα τω Θεω
-Ημαρτον
-ΚΥΡΙΕ!!!
-Εχει ο Θεος
-Πρωτα ο Θεος
-Αν θελει ο Θεος
-Κυριε και Θεε μου
-Παναγια βοηθησε με
-Παναγια σωσε με



http://dieyxontonagion.blogspot.com/

Ανοίγουν τα Μοναστήρια για να φιλοξενήσουν άπορους πολίτες




Του Γιώργου Ντουδεσκέα, Realnews – 03.25
Σε καταφύγια θαλπωρής μετατρέπουν οι μητροπόλεις της χώρας πολλά μοναστήρια, προκειμένου να φιλοξενήσουν τους άστεγους των πόλεων που χτυπήθηκαν από την κρίση και κοιμούνται τις νύχτες σε παγκάκια και πλατείες...
Σε πολλές μονές ολοκληρώθηκαν οι τελευταίες εργασίες ώστε να είναι έτοιμες να υποδεχθούν στα μετόχια τους πρώτους αστέγους ενώ πολλοί άποροι βρήκαν πρόσφατα καταφύγιο σε ξενώνες μητροπόλεων.
«Το κάναμε παλαιότερα, την περίοδο της επιστράτευσης όταν ανοίξαμε το μοναστήρι για να μπουν οικογένειες και θα το κάνουμε και τώρα αν χρειαστεί», τόνισε στη Realnews η ηγουμένη της Ιεράς Μονής Παναγίας Κάτω Ξενιάς στον Αλμυρό Βόλου, αδελφή Νυμφοδώρα, συμπληρώνοντας ότι το μοναστήρι διαθέτει ξενώνα 20 κλινών.
Στη Μεσσηνία, ο μητροπολίτης κ. Χρυσόστομος έσπευσε να προετοιμαστεί για παν ενδεχόμενο, κάνοντας τις σχετικές επαφές με τον δήμαρχο της Καλαμάτας και την κοινωνική υπηρεσία του δήμου.
Ο κ. Χρυσόστομος μάλιστα, τούς πρότεινε η παλαιά Μονή Γαρδικίου, που διαθέτει 60 δωμάτια, να εξυπηρετήσει τις ανάγκες που θα προκύψουν.
«Όπου χρειαστεί να παρέμβουμε για να λύσουμε το πρόβλημα άστεγων συνανθρώπων μας θα το πράξουμε», επισημαίνει.
Την ίδια στιγμή, έτοιμα να βοηθήσουν με κάθε τρόπο δηλώνουν και τα μοναστήρια.
«Δεν θα αφήσουμε έτσι τον κόσμο, αβοήθητο. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε τους δύσκολους αυτούς καιρούς που ζούμε», δήλωσε στην «R» ο ηγούμενος της Ιεράς Μονής Παναγίας Άνω Ξενιάς Αλμυρού, πάτερ Νεκτάριος.
«Κάθε μέρα έχουμε και άλλους ανθρώπους νέους με οικογένειες που καταφεύγουν σε εμάς ζητώντας στέγη και φαγητό. Σε κάθε ενορία έχουμε στέγες ενώ προσφέρουμε 1.500 μερίδες φαγητό την ημέρα», αναφέρει στην «R» ο μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος.
«Τα μοναστήρια –λέει- είναι ο τόπος όπου καταφεύγουν οι άνθρωποι όταν δεν βρίσκουν στέγη στην κοινωνία».
Τις πύλες τους για τη φιλοξενία αστέγων και απόρων θα ανοίξουν τα μοναστήρια στη Μαγνησία, ύστερα από πρωτοβουλία του μητροπολίτη Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιου.
«Καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες των περίπου 1.350 απόρων της περιοχής. Όποτε παραστεί ανάγκη, θα είμαστε σε θέση να φιλοξενήσουμε άπορους στα μοναστήρια που διαθέτουν ξενώνες» , δήλωσε στην R ο μητροπολίτης κ. Ιγνάτιος.
Στον Βόλο, η μητρόπολη λειτουργεί τρεις ξενώνες όπου φιλοξενούνται περίπου 15 άστεγοι, οι οποίοι σιτίζονται σε καθημερινή βάση από τα 25 Σπίτια Γαλήνης, ενώ δεκάδες άποροι στεγάζονται σε διάφορα οικήματα και διαμερίσματα ιδιοκτησίας της τοπικής εκκλησίας.

 http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=9960:2011-11-27-01-39-09&catid=13

Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

Το θαύμα της Αγίας Παρασκευής σε μένα


Φίλοι μου, μέσα από αυτό το κείμενο θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας το θαύμα εκείνο, που έζησα στα οκτώ μου χρόνια και που το αποτέλεσμα και η χάρη που πήρα από αυτό διατηρείται , χάρη στις δεήσεις της Αγίας Παρασκευής υπέρ εμού , έως σήμερα.
Από δύο ετών έπασχα από στραβισμό ιδιαίτερα σοβαράς μορφής και , όπως έλεγαν οι γιατροί μου με είχαν εξετάσει σε Αθήνα και Κόρινθο, θα έπρεπε να φοράω τα γυαλιά για όλη μου τη ζωή. Οι γονείς μου συνήθιζαν να με πηγαίνουν κάθε χρόνο, παραμονή της Αγίας Παρασκευής , σε ένα μικρό εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής που βρίσκεται στην Αρχαία Κόρινθο. Εκεί , από τρίων σχεδόν χρονών έκανα την μικρή μου αλλά τόσο περιεκτική σε παράκληση προσευχούλα μου : " Αγία μου Παρασκευή, κάνε μου καλά τα ματάκια μου " . Άναβα λοιπόν τη λαμπάδα μου και ήλπιζα πολύ σε αυτήν.
Και τελικά, στα οκτώ μου χρόνια , η Αγία Παρασκευή ,έκανε το θαύμα της , έξω από το μικρό αυτό εκκλησάκι. Μια ξαφνική σκέψη μέσα μου, σαν αστραπή , με ώθησε να βγάλω τα γυαλιά μου και με διαβεβαίωσε ότι πλέον δε θα μου χρειάζονταν άλλο! Έβγαλα λοιπόν τα γυαλιά μου και διαπίστωσα ότι πράγματι, δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα! Έβλεπα πάρα πολύ καλά, χωρίς το παραμικρό ίχνος στραβισμού! Αυτόματα, τα έδωσα στη μητέρα μου και της είπα ότι δε θα τα ξαναφορούσα πια! Οι δικοί μου, στην αρχή νόμιζαν πως επρόκειτο για παιδικό ενθουσιασμό όμως δεν άργησαν κι αυτοί τις επόμενες ημέρες να πιστέψουν πως επρόκειτο στα αλήθεια περί θαύματος.
Σήμερα είμαι μία ώριμη γυναίκα με άριστη όραση. Ποτέ δεν έπαψα να επισκέπτομαι εκείνο το εκκλησάκι κάθε χρόνο και να ευχαριστώ την Αγία Παρασκευή για τη θαυματουργή της παρέμβαση και για το ότι εισάκουσε τις ταπεινές , παιδικές προσευχές μου! Οι Άγιοι είναι πάντα κοντά μας. Αρκεί να τους επικαλεστούμε με πίστη και είναι έτοιμοι να σπεύσουν και να μας βοηθήσουν...

Νώτη Γεωργία

Τα τεχνάσματα του πονηρού και η αντιμετώπισή τους




Η ΧΑΡΗ του Θεού να ‘ναι μαζί σου!
«Είμαι λυπημένη», γράφεις. «Δεν μπορώ να βρω ειρήνη πουθενά. Κάτι με καταθλίβει. Την καρδιά μου την πλάκωσε ένα βάρος και την τύλιξε ένα σκοτάδι».
Η δύναμη του Σταυρού είναι μαζί μας! Πάρε θάρρος και στάσου ακλόνητη. Ο εχθρός αντιλήφθηκε ότι θέλεις να εγκαταλείψεις τον κόσμο, όπου άνετα αποκομίζει κέρδη, κι έτσι σε… αποχαιρετά μ’ αυτές τις δυσκολίες, τη μελαγχολία ,την ατονία, τη χαύνωση. Δεν είσαι η μόνη∙ όλοι όσοι θέλουν ν’ αφιερωθούν ολοκληρωτικά στον Θεό, δέχονται  τέτοιες επιθέσεις, ο καθένας όμως με διαφορετικό τρόπο. Εσύ βασανίζεσαι από το πλάκωμα της καρδιάς και το σκοτάδι∙ άλλος παραλύει από το φόβο∙ κάποιος τρίτος πνίγεται μέσα σ’ ένα πέλαγος άτοπων λογισμών∙   κι ένας τέταρτος ταλαιπωρείται από αλλεπάλληλους πειρασμούς.  Ο πονηρός, για να πετύχει τους ανόμους σκοπούς του, χρησιμοποιεί σε κάθε άνθρωπο και σε κάθε περίπτωση και τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους , σκοτίζοντας το νου και αναστατώνοντας την καρδιά. Συνήθως αυτό συμβαίνει ξαφνικά, σαν ξέσπασμα καταιγίδας. Τέτοια είναι τα τερτίπια των εχθρών μας, των δαιμόνων. Τριγυρνούν παντού, όπως οι συμμορίες των ταραχοποιών . Όταν βρουν  πόρτες ανοιχτές και αφύλαχτες, ορμούν μέσα στα σπίτια μας και αναποδογυρίζουν τα πάντα. Αφού τα κάνουν γυαλιά-καρφιά, εμφανίζονται, αφήνοντάς μας σε κατάσταση οδύνης και αμηχανίας. Ωστόσο , μόνο και μόνο απ’ αυτό το κακό, δεν βλάπτεται η ψυχή μας. Ούτε για την επίθεση των εχθρών είμαστε ένοχοι, ούτε για τη διατάραξη που προξενούν στην εσωτερική μας κατάσταση, ούτε για τους λογισμούς που σπέρνουν στο νου μας ή τα συναισθήματα που ξεσηκώνουν στην καρδιά μας. Ο Θεός δεν μας κατακρίνει γι’ αυτά, φτάνει να μην υπάρχει δική μας συγκατάθεση. Ας κάνουμε υπομονή ως την παρέλευση της δυσκολίας…

… Μην κάνεις πίσω! Ο Κύριος παραχώρησε αυτή τη δοκιμασία για ν’ αποδείξεις ότι η απόφασή σου είναι σοβαρή και σταθερή. Αφού, λοιπόν, Εκείνος έστειλε τη δοκιμασία , πες σαν τον Ιώβ: « Όπως φάνηκε καλό στον Κύριο, έτσι κι έγινε∙ ας είναι δοξασμένο τ’ όνομά Του!» ( Ιώβ 1:21) . Είχες ειρήνη, και τώρα έχεις πόλεμο. Ευλογητός ο Θεός για την ειρήνη, ευλογητός ο Θεός και για τον πόλεμο! Πες στον Κύριο: “ Θα υπομείνω τον πειρασμό, αν αυτό είναι το θέλημά Σου. Μόνο βοήθησέ με, Κύριε, να τον σηκώσω”. Πέσε μπροστά Του μ’ όλη σου την ύπαρξη ,ζητώντας και την πρεσβεία της πανάχραντης μητέρας Του.
Έχεις πόλεμο. Είναι μια ευκαιρία να δείξεις αν είσαι ικανή να πολεμάς για το αγαθό, όπως ένας στρατιώτης που υπερασπίζεται τα πατρογονικά χώματα∙ είναι μια ευκαιρία να ανδραγαθήσεις κατά την εχθρική επίθεση. Ο τρόπος είναι απλός: Άφησε τον εχθρό να χτυπάει. Εσύ πρόβαλε σταθερή άμυνα για το αγαθό. Πες μέσα σου ή ακόμα  και φωναχτά: “ Δεν θ’ αλλάξω το σκοπό και την απόφασή μου μήτε σ’ ένα γιώτα! Δεν επιθυμώ τίποτε απ’ αυτά που μου υποβάλει ο εχθρός”. Κατονόμασε ένα-ένα το κάθε πράγμα που σου υποβάλλει, απορρίπτοντας το με κατάρες. Κάλεσε τον Κύριο σε βοήθεια. Όλα θα περάσουν…
… Ο Θεός με τους πειρασμούς θέλει να μας εξασφαλίσει στεφάνια. Όποιος δεν υποχωρεί στον εχθρό, θα στεφανωθεί σαν μάρτυρας. Όλοι είμαστε ικανοί ν’ αποκτήσουμε στεφάνια, και εμείς και όσοι είναι κοντά μας και όσοι είναι μακριά μας. Είσαι κι εσύ, φυσικά ,ικανή. Μόνο που χρειάζεσαι προσοχή και θάρρος, έτσι ώστε όλα να τα παίρνεις από τον Θεό και όλα να τ’ αποδίδεις σ’ Αυτόν.
Ο Θεός βοηθός!


«Από το βιβλίο: «ΟΣΙΟΥ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ ΤΟΥ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΥ
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
γράμματα σε μια ψυχή»
ΕΚΔΟΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
ΩΡΩΠΟΣ ΑΤΙΙΚΗΣ 2000


Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ . ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ. ΑΡΧΙΕΠ. ΠΕΡΜ.


Ό Ιεράρχης έδινε μεγάλη σημασία στη σύμπηξη και τη δραστηριοποίηση ενοριακών ενώσεων ευσεβών χριστιανών.
«Δίχως αμφιβολία», έγραφε, «σ' όλες τις ενορίες, ακόμα και σ εκείνες πού έχει γίνει συστηματική αντιεκκλησιαστική προπαγάνδα, θα βρεθούν πολλοί νοσταλγοί των πατρογονικών παραδόσεων, που θλίβονται για όλα όσα βλέπουν να συμβαίνουν στη χώρα μας και στη ζωή μας. Απ' αυτούς τούς ανθρώπους ας ξεκινήσει ό ιερέας το αποστολικό του έργο. Άς μαζέψει γύρω του τούς ζηλωτές της ευσέβειας, της χριστιανικής διδασκαλίας και της καλής μελέτης, συγκροτώντας σιγά-σιγά έναν όσο το δυνατό ευρύτερο κύκλο πιστών με πνευματικό και ιεραποστολικό ζήλο. Αυτοί θα συγκεντρώνονται τακτικά, προκειμένου να μελετούν το λόγο του Θεού, να συζητούν για την πίστη και τη ζωή, να διαβουλεύονται για την εξεύρεση τρόπων αποτελεσματικής ιεραποστολικής δράσεως, έτσι ώστε να ελκύσουν κι άλλους ανθρώπους στην ευσέβεια...».
Από τον καιρό πού διακονούσε στο Νοβγκόροντ ό επίσκοπος Ανδρόνικος είχε διαπιστώσει πόσο μεγάλη ωφέλεια μπορούν να δώσουν στις ψυχές οι προσκυνηματικές εκδρομές, καθώς και οι προσευχητικές λιτανείες για την αποσόβηση ή την παύση δεινών.
«Ή ευεργετική επίδραση τέτοιων λιτανειών στον λαό είναι μεγάλη και αναμφισβήτητη... Πρέπει, λοιπόν, να εκμεταλλευόμαστε κάθε κατάλληλη ευκαιρία για τη διοργάνωση τους. Παρατεταμένη ξηρασία ή κακοκαιρία, πανούκλα των ζώων, κάμπια στις καλλιέργειες κ.λπ. -όλα αυτά δίνουν αφορμή στον ιερέα να απευθυνθεί στους ενορίτες του και να ανάψει στις ψυχές τους τον πόθο της μετάνοιας και της προσευχής, οι οποίες ελκύουν το θείο έλεος. Ή μετάνοια και ή προσευχή θα επιστεγάζονται με λιτάνευση ιερών εικόνων στο χωριό και στα χωράφια. Να εδώ ή ευκαιρία για λόγο Θεού, να ή ευκαιρία για κοινή ψαλμωδία, να ή ευκαιρία για σωτήριες υποσχέσεις, να ή ευκαιρία για το ξεκίνημα καλών έργων... Παρόμοια ευεργετική επίδραση στους πιστούς έχουν και τα προσκυνηματικά ταξίδια σε ιερούς τόπους. Στην Αγία Ρωσία εξαρχής τα ταξίδια αυτά αποτελούσαν πολύ καλά μέσα παιδαγωγίας και καλλιέργειας των ψυχών. Στους ιερούς τόπους ό λαός μας έτρεχε πάντοτε για να αποθέσει τη λύπη του και τη χαρά του. Στους ιερούς τόπους ό λαός μας εμπνεόταν πάντοτε κι έπαιρνε δύναμη για να πραγματοποιήσει τα υψηλά και άγια ιδανικά του».
(Άγιος Ανδρόνικος αρχιεπίσκοπος Περμ (1870-1918)
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...