Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Η εκπομπή «Γιάφκα» του Σπύρου Χαριτάτου στη Στέγη Κατάκοιτων Γερόντων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών

Αίσθηση προκάλεσε στους ακροατές του Alpha 98 9 καθώς και στους χρήστες των social media, η απευθείας μετάδοση της εκπομπής «ΓΙΑΦΚΑ» του Σπύρου Χαριτάτου, από τη Στέγη Κατάκοιτων Γερόντων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών στο Λόφο Σκουζέ.
Μέσα από τον αέρα του Alpha 98 9, ο αρχιμανδρίτης Φιλόθεος Ορφανουδάκης, διευθυντής στη Στέγη Κατάκοιτων Γερόντων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, μίλησε για το λειτούργημα, το οποίο επιτελεί η Στέγη αλλά και τη φροντίδα που προσφέρουν στους φιλοξενούμενους ηλικιωμένους. Ανέφερε χαρακτηριστικά: «Σήμερα μπορεί να είμαστε εδώ αύριο μπορεί να είμαστε στη θέση αυτών των ανθρώπων. Ένα μεγάλο ευχαριστώ και συγχαρητήρια αξίζουν στο προσωπικό αυτής της Στέγης». Επίσης, ο αρχιμανδρίτης αναφέρθηκε και στις ελλείψεις που έχουν: «Δεν ζητάμε χρήματα, ζητάμε από τους ανθρώπους να έρθουν να δουν… Δεν μένω στα οικονομικά καλό θα είναι όμως να λυθεί κι αυτό για να παραμείνει η Στέγη ανοιχτή».
Στο ίδιο κλίμα, η προϊσταμένη της Στέγης Κατάκοιτων Γερόντων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Ελένη Καρακιολάκογλου, ξενάγησε τους ακροατές της ραδιοφωνικής «Γιάφκας» και τον Σπύρο Χαριτάτο εκεί που διαμένουν οι ηλικιωμένοι. Καταδεικνύοντας την αγάπη και τη φροντίδα που προσφέρουν απλόχερα στους φιλοξενούμενους ηλικιωμένους, είπε χαρακτηριστικά: «Είναι όλοι κατάκοιτοι, εμείς τους πλένουμε, εμείς τους ταΐζουμε».
 Οι ηλικιωμένοι, οι οποίοι φιλοξενούνται στη Στέγη Κατάκοιτων Γερόντων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, διατηρούν τη ζωντάνια και την όρεξη για ζωή χάρη στη βοήθεια του προσωπικού.

http://gr.omg.yahoo.com/

Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Παϊσιος: Σε μερικές γυναίκες ο Θεός σκόπιμα δεν δίνει παιδιά


"Σε μερικές γυναίκες που δεν μπορούν να αποκτήσουν παιδιά λειτουργούν και οι πνευματικοί νόμοι, γιατί δεν κάνουν οικογένεια εγκαίρως. Αρχίζουν να διαλέγουν. «Όχι, αυτός είναι έτσι, εκείνος είναι αλλιώς», δίνουν μια υπόσχεση σε κάποιον, κοιτάζουν συγχρόνως και άλλον, λένε μετά «όχι» σ' εκείνον που έδωσαν την υπόσχεση - και αυτός, αντί να το θεώρηση ευλογία που τον αφήνει πριν παντρευτούν, πάει να αυτοκτονήσει.

Ε, τι οικογένεια θα κάνη μια τέτοια κοπέλα; Άλλες γυναίκες δεν μπορούν να κάνουν παιδιά, γιατί στα νεανικά τους χρόνια έζησαν άτακτη ζωή. Μερικές πάλι επηρεάζονται από την διατροφή. Πολλές τροφές περιέχουν πολλά φάρμακα και ορμόνες.

Υπάρχουν και ανδρόγυνα που, μόλις παντρευτούν, θέλουν αμέσως να αποκτήσουν παιδί και, αν λίγο καθυστερήσουν, αρχίζουν να αγωνιούν. Άλλα πώς να κάνουν παιδί, ενώ είναι γεμάτοι αγωνία και άγχος; Αν διώξουν την αγωνία και το άγχος και βάλουν στην ζωή τους μια καλή πνευματική σειρά, τότε θα κάνουν παιδί.


Μερικές φορές ό Θεός σκόπιμα αργεί να δώσει παιδί σε κάποιο ανδρόγυνο. Είδατε, και στους Αγίους Ιωακείμ και Άννα, τους Θεοπάτορες, και στον Προφήτη Ζαχαρία και την Αγία Ελισάβετ, στα γεράματα έδωσε παιδί, για να εκπληρωθεί και στις δύο περιπτώσεις το προαιώνιο σχέδιο Του για την σωτηρία των ανθρώπων.

Οι σύζυγοι πρέπει να είναι πάντα έτοιμοι να δεχθούν το θέλημα του Θεού στην ζωή τους. Όποιος εμπιστεύεται τον εαυτό του στον Θεό, ό Θεός δεν τον αφήνει. Τίποτε δεν κάνουμε εμείς, και ό Θεός πόσα κάνει για μας! Με πόση αγάπη και απλοχεριά μας τα δίνει όλα! Υπάρχει τίποτε στον Θεό που να μην μπορεί να το κάνη;

Ένα ανδρόγυνο είχε πέντε παιδιά, αλλά, όταν τα παιδιά τους μεγάλωσαν, αποκαταστάθηκαν και έφυγαν από κοντά τους, έμειναν μόνοι.

Τότε αποφάσισαν να κάνουν ακόμη ένα παιδί, για να το έχουν στα γεράματα τους. Παρόλο που ή γυναίκα ήταν σε ηλικία που δεν μπορούσε να τεκνοποίηση και ανθρωπίνως αυτό ήταν αδύνατο, είχαν όμως μεγάλη πίστη στον Θεό και απέκτησαν ένα αγόρι. Έτσι είχαν μαζί τους στα γεράματα τους τον μικρότερο γιο τους, που τον μεγάλωσαν και τον τακτοποίησαν και αυτόν.

Το θέμα της τεκνοποιίας δεν εξαρτάται μόνον από τον άνθρωπο, εξαρτάται και από τον Θεό. Όταν ό Θεός βλέπει ταπείνωση στο ανδρόγυνο που έχει δυσκολία να απόκτηση παιδιά, τότε όχι μόνον ένα παιδί τους δίνει, αλλά και πολυτέκνους μπορεί να τους κάνη. Όταν όμως βλέπει πείσμα και εγωισμό, αν τους εκπλήρωση το αίτημα τους, θα τους ανάπαυση στο πείσμα τους και στον εγωισμό τους. Πρέπει να αφεθούν εν λευκώ στον Θεό. «Θεέ μου, να πουν, Εσύ για το καλό μας φροντίζεις•

"γενηθήτω το θέλημα Σου" (Ματθ. 6, 10)». Τότε θα γίνει αυτό που ζητούν. Γιατί, όταν λέμε «γενηθήτω το θέλημα Σον» και αφηνόμαστε με εμπιστοσύνη στον Θεό, τότε γίνεται το θέλημα του Θεού. Άλλα εμείς από το ένα μέρος λέμε «γενηθήτω το θέλημα σου», και από το άλλο μέρος επιμένουμε στο θέλημα το δικό μας. Τότε τι να κάνη και ό Θεός; (σ. 68—70)."

Από βιβλίο: Οικογενειακή Ζωή,του γ. Παίσιου.Γέροντας Παϊσιος: Μερικές φορές ό Θεός σκόπιμα αργεί να δώσει παιδί σε κάποιο ανδρόγυνο

Πηγή: newsbomb

Oι … φιέστες με Oμπάμα και Μπαρόζο στο Άγιο Όρος πυροδοτούν τους αγιορείτες!


του Γιώργου Θεοχάρη

Τα μεγαλεπήβολα σχεδία της κυβέρνησης: Ο Αμερικανός πρόεδρος Μ. Ομπάμα στο Άγιο Όρος ''Το Άγιον Όρος είναι η ψυχή μας'', δηλώνει την ίδια ώρα στη Realnews ο γραμματέας της κυβέρνησης Τάκης Μπαλτάκος σε σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας. Αλλά μέχρι τώρα η πολιτεία δεν έχει αποδείξει το παραπάνω καθώς τα τελευταία χρόνια έχει εγκαταλείψει το Πανορθόδοξο μοναστικό κέντρο.

Έντονη δυσαρέσκεια σε μερίδα των Αγιορειτών Μονών προκάλεσε η πρόθεση της κυβέρνησης να προσκληθεί ο Αμερικανός Πρόεδρος, κ. Μπαράκ Ομπάμα, ο Ευρωπαίος αξιωματούχος, κ. Μπαρόζο, και αρχηγοί δυτικών κρατών της Ευρωπαϊκής ένωσης στο Άγιο Όρος.

Πολλοί Αγιορείτες εκφράζουν την αντίθεση τους για τις εορταστικές εκδηλώσεις που επιθυμούν να διοργανωθούν στο Άγιο Όρος με αφορμή την επέτειο της ενσωμάτωσης του Αθωνικής Πολιτείας στην ελληνική επικράτεια.

Καθώς σε περίοδο οικονομικής κρίσεως πολλοί καταφεύγουν στην Άγιο Όρος για να λάβουν μία μικρή ευλογία παρηγοριά και βοήθεια και την ίδια ώρα ο Άθωνας δεν μπορεί να προσφέρεται για φιέστες Το κλίμα ανάμεσα σε Αγιορείτες και Ελληνική πολιτεία δείχνει να είναι πολύ βαρύ καθώς οι κυβερνώντες αποφασίζουν και …διατάζουν.


Εντύπωση προκαλεί στους εν λόγω Αγιορείτες η πιθανή έλευση εκατοντάδων ανδρών ασφαλείας διαφόρων άλλων μέσων επιτηρήσεως και αστυνομικών δυνάμεων οι οποίοι κυριολεκτικά θα κατακλύσουν την πρωτεύουσα του Αγίου Όρους, τις Καρυές αλλά και άλλες Αγιορείτικες Μονές.

Με αποτέλεσμα οι εορταστικές εκδηλώσεις , εάν τελικώς γίνουν θα καταλήξουν στην προβολή μιας ανούσιας και κοσμικής (‘όπως λένε οι Αγιορείτες) εορτής και όχι στην ανάδειξη των προβλημάτων που απασχολούν το Άγιο Ορος εδώ και πενήντα χρόνια.

Το Άγιο όρος ενσωματώθηκε στην Ελληνική πολιτεία το 1923. Αμέσως μετά ψηφίστηκε ο καταστατικός χάρτης του Αγίου Όρους στον οποίο δίνονται φορολογικά και τελωνιακά προνόμια στους μοναχούς, γεγονός το οποίο τα τελευταία χρόνια η ελληνική πολιτεία σχεδόν έχει καταργήσει.

Αποτέλεσμα;

Ενώ το Άγιο όρος παραχώρησε 1.200.000 στρέμματα αγροτολιβαδικών εκτάσεων σε εκτός Αγίου Όρους περιοχές της Ελλάδας, όπου εγκαταστάθηκαν οι πρόσφυγες της Μικράς Ασίας ,σήμερα να υπάρχει εγκατάλειψη του Αγίου Όρους από την ελληνική πολιτεία σε πολλούς τομείς με πρώτη την εξαντλητική φορολόγηση των Ιερών Μονών του Αγίου Όρους.

Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια έκτος από την ανακοίνωση ενός μέρους κτιριακών εγκαταστάσεων οι Μονές να μην μπορούν πλέον να ανταποκρίνεται στην ανάγκη της εξασφάλισης των δαπανών για την φιλοξενία των προσκυνητών .

Σημειωτέον , ότι στο Άγιο Όρος διανυκτερεύουν καθ΄ όλη την διάρκεια του χρόνου στις Μονές και στα κελιά του Αγίου Όρους περίπου 400.000 επισκέπτες.

Τα οφέλη από την ελληνική πολιτεία;

Το καλοκαίρι του περασμένου έτους κάηκαν στην βόρεια πλευρά του Αγίου Όρους περίπου 45.000 στρέμματα, μεταξύ των οποίων αμπελώνες, ελαιώνες και τόνοι ξυλείας.

Η ανταπόκριση του κράτους;

Ούτε ένα ευρώ αποζημίωση. Σε σύγκριση με άλλες περιοχές της Ελλάδας που δόθηκαν για έργα αντιπυρικής ασφαλείας.

Το οδικό δίκτυο του Αγίου Όρους; Βρίσκεται σε κατάσταση της δεκαετίας του ’50-60(Τότε που ανοίχτηκαν)

Αποχετευτικό και υδρευτικό δίκτυο; Μηδέν.

Τα γραφικά καλντερίμια του Αγίου Όρους έχουν εγκαταλειφθεί και κανείς δεν μπορεί να τα πλησιάσει.

Όλοι οι ΟΤΑ στην ΕΛΛΑΔΑ ούτε φορολογούνται αλλά και λαμβάνουν σωρεία χρηματοδοτήσεων .

Τα κειμήλια και αρχεία στο Άγιο Όρος; Είναι στοιβαγμένα στους Πύργους γεμάτους εργασία.

Προσπάθειες που έγιναν για να αναδεχθούν βρήκαν κλειστές πόρτες στα ελληνικά υπουργεία.

Ο κ. Αβραμόπουλος όπου στο υπουργεία στο οποίο υπάγεται πολιτικά το Άγιο Όρος τι έχει να πει για τις προτεινόμενες από τη κυβέρνηση εορτές;

agioritikovima.gr

Ο Πατριάρχης Κύριλλος στην Κίνα για την εξάπλωση της Ορθοδοξίας


Ο Πατριάρχης Κύριλλος στην Κίνα για την εξάπλωση της Ορθοδοξίας
Η άφιξη του Πατριάρχη Κύριλλου στην Κίνα θα βοηθήσει στη δημιουργία μιας φιλικής ατμόσφαιρας για την ανάπτυξη της ορθοδοξίας στη χώρα. Τη βεβαιότητά του σχετικά με το θέμα αυτό εξέφρασε ο πρέσβης της Ρωσίας στην Κίνα Αντρέι Ντενίσοφ.
Αυτή η ιστορική, σύμφωνα με το Ρώσο πρέσβη, επίσκεψη, ήδη έχει αρχίσει να αποδίδει τα πρώτα αποτελέσματα. Έτσι, κατά τις δύο πρώτες ημέρες της επίσκεψης του Πατριάρχη Κύριλλου στο Πεκίνο, τέθηκαν πολλά επίκαιρα και ζωτικά θέματα σχετικά με την περαιτέρω ανάπτυξη των ρώσο-κινεζικών σχέσεων, τονίζει ο Αντρέι Ντενίσοφ.
Για παράδειγμα, υπήρξε αναφορά για το πρόγραμμα ανταλλαγής των φοιτητών στον τομέα της πνευματικής παιδείας, για την ανάπτυξη του πνευματικού διαλόγου ως μέρος διαλόγου των πολιτισμών, γεγονός το οποίο αποτελεί ένα βασικό στοιχείο του ανθρωπιστικού θέματος των διμερών μας σχέσεων. Στην ουσία, είναι η πρώτη μεγάλη επίσκεψη του Προκαθήμενου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας σε μια μη ορθόδοξη χώρα. Με εξαίρεση την Πολωνία, την οποία ο Πατριάρχης επισκέφθηκε πρόσφατα με μια πολύ σημαντική αποστολή, για να υπογράψει ένα κοινό έγγραφο για τη συμφιλίωση των λαών των δύο χωρών.
Πολύ πιθανό ότι η τρέχουσα επίσκεψη του Πατριάρχη Κύριλλου στην Κίνα θα έχει το ίδιο μεγάλο αντίκτυπο παγκοσμίως, όπως και η υπογραφή του εγγράφου της Βαρσοβίας. Η ιστορία της Ορθοδοξίας στη χώρα έχει πάνω από 300 χρόνια, αναπτυσσόταν σε μεγάλο βαθμό χάρη στο έργο των Ρώσων ιεραποστόλων, όμως τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε παρακμή. Η αυτόνομη Κινεζική Εκκλησία δεν έχει σήμερα ούτε τον Προκαθήμενό της, ούτε τον εθνικό της κλήρο. Ελάχιστοι είναι οι ναοί που λειτουργούν. Πολλοί από αυτούς είναι παραιτημένοι, διότι σύμφωνα με την κινεζική νομοθεσία, λειτουργίες εκεί μπορούν να διεξάγουν μόνο οι Κινέζοι που μεταστράφηκαν στην Ορθοδοξία. Σήμερα υπάρχουν μόνο δύο. Ακόμα και στο Πεκίνο, στο χώρο της πρεσβευτικής εκκλησίας της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, δεν διεξάγονται θείες λειτουργίες αλλά «συναντήσεις με τους πιστούς». Ο Πατριάρχης Κύριλλος είναι βέβαιος, ότι μέσω του ειρηνικού και φιλικού διαλόγου η Ορθοδοξία στην Κίνα μπορεί να σωθεί:
Φυσικά δεν είναι μια απλή διαδικασία. Όμως ελπίζω πάρα πολύ ότι ως αποτέλεσμα του διαλόγου που πραγματοποιεί η Εκκλησία μας με την κρατική διεύθυνση στα θέματα θρησκειών στην Κίνα σχετικά με όλα αυτά τα σημαντικά ζητήματα που θέτονται σήμερα στην ημερήσια διάταξη, θα υπάρξει μια σταδιακή τους επίλυση με πλήρη σεβασμό στη νομοθεσία της Κίνας, βασιζόμενη στους τοπικούς πόρους και με τη βοήθεια του Θεού.
Και για να μπορεί ο τοπικός πληθυσμός να μάθει περισσότερα πράγματα για την ορθοδοξία, έχει μεταφραστεί στην κινεζική γλώσσα το βιβλίο του Πατριάρχη Κύριλλου «Η ελευθερία και η ευθύνη». Είναι μερικοί συλλογισμοί σχετικά με το τι είναι η Ορθόδοξη Πνευματικότητα, τι ρόλο παίζει η πίστη στην ανάπτυξη της προσωπικότητας, τι είναι η ελευθερία και ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Το βιβλίο έχει ήδη εκδοθεί σε πολλές ξένες γλώσσες, μεταξύ των οποίων είναι η αραβική, η ιαπωνική, η εβραϊκή.

Read more: http://www.newsbomb.gr/prionokordela/diethni/story/306970/o-patriarhis-kyrillos-stin-kina-gia-tin-exaplosi-tis-orthodoxias#ixzz2TC6aEMLl

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος σε εκδηλώσεις μνήμης

Στις εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 1.700 χρόνων από την υπογραφή του περίφημου Διατάγματος των Μεδιολάνων (313 μ.Χ.) από τον αυτοκράτορα Μεγάλο Κωνσταντίνο, που τερμάτιζε τις διώξεις των χριστιανών στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία και θέσπιζε την ανεξιθρησκία, θα συμμετάσχει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος αναχώρησε σήμερα για το Μιλάνο.

Τον Οικουμενικό Πατριάρχη προσκάλεσε στις εκδηλώσεις ο αρχιεπίσκοπος του Μιλάνου Άντζελο Σκόλα.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Αρχιγραμματεία της Ιεράς Συνόδου στο Φανάρι, ανάλογες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν και στην Κωνσταντινούπολη από τις 17 έως τις 19 Μαΐου.

Πηγή: ΑΠΕ

Ο Πάπας αγιοποίησε 800 Ιταλούς που πολέμησαν τους Οθωμανούς



Μάιος 12, 2013.

Ο πάπας Φραγκίσκος προέβη στην αγιοποίηση  800 χριστιανών μαρτύρων οι οποίοι πολέμησαν κατά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Σήμερα, Κυριακή, ο Πάπας, κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας, αναφέρθηκε στους 800 Χριστιανούς του Οτράντο, οι οποίοι το 1480 είχαν πολεμήσει κατά της Οθωμανικής  Αυτοκρατορίας.

Ο πάπας Φραγκίσκος πραγματοποίησε την επιθυμία του Πάπα Βενέδικτου XVI, του προκατόχου του, να αγιοποιήσει τους 800 Ιταλούς από το Οτράντο.

Ο Οθωμανικός στόλος υπό τον ναύαρχο Γκεντίκ Αχμέτ Πασά έπλευσε προς την Ιταλία τον Ιούλιο του 1480 κατόπιν διαταγής του Σουλτάνου Μωάμεθ Β΄ του Πορθητή, να καταλάβει το Οτράντο.

Ο οθωμανικός στρατός πολιόρκησε το κάστρο του Οτράντο επί 13 μήνες. Ωστόσο, αναγκάστηκαν οι Οθωμανοί να αποχωρήσουν, αφού δεν είχαν ενισχυθεί και λόγω του θανάτου του Σουλτάνου.

Οι 800 Ιταλοί του Οτράντο είχαν αποκεφαλισθεί από τους Οθωμανούς κατά τη διάρκεια της πολιορκίας,  γιατί αρνήθηκαν να ασπασθούν το Ισλάμ, γράφει το τούρκικο δημοσίευμα.

Συρία: Ένοπλοι εισέβαλαν σε Ορθόδοξο Μοναστήρι και το ρήμαξαν

Φωτογραφία για Συρία: Ένοπλοι εισέβαλαν σε Ορθόδοξο Μοναστήρι και το ρήμαξαν
Ομάδα ένοπλων μαχητών  που πολεμά στο πλευρό των κομμάτων της αντιπολίτευσης επιτέθηκε στο αρχαίο Ορθόδοξο Μοναστήρι του Προφήτη Ηλία, στην περιοχή Al Qusayr, 20 χιλιόμετρα από τα σύνορα του Λιβάνου.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Τας, ο ηγούμενος Γκαντίρ Ιμπραχίμ ανέφερε ότι οι ένοπλοι αντάρτες, ανατίναξαν το καμπαναριό και κατέστρεψαν τον αρχαίο βωμό και την Κολυμβήθρα.

Επιπλέον, οι εισβολείς κατέστρεψαν άγαλμα του Προφήτη της Παλαιάς Διαθήκης, ο οποίος λατρευόταν στη Συρία από Χριστιανούς και Μουσουλμάνους.

[Αραβικές ιστοσελίδες στο Facebook αναμεταδίδουν δημοσίευμα του πρακτορείου Sana, που αναφέρεται για σκοταδιστές που καταστρέφουν τα μνημεία της Συρίας, από όπου και οι φωτογραφίες που παρουσιάζουμε]

 http://www.echedoros-a.gr

Tα ιερά λείψανα δύο Νεομαρτύρων της Τρίπολης του Αγίου Δημητρίου και του Αγίου Παύλου στην Πάτρα


Κυριακή 12 Μαΐου 2013

ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΑΠΟ 4 ΕΩΣ 7 ΙΟΥΝΙΟΥ Ο ΡΩΣΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ


Με τιμές Αρχηγού Εκκλησίας θα γίνει δεκτός από την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους , την Τρίτη 4 Ιουνίου,ο προκαθήμενος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας κ. Κύριλλος στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψής του στην Εκκλησία της Ελλάδας.


Ο Πατριάρχης θα συνοδεύεται από 10μελης επίσημη αντιπροσωπεία καθώς και δημοσιογράφους και λοιπούς παράγοντες.

Χαρμόσυνα θα χτυπάνε οι καμπάνες κατά την έλευση του στις Καρυές , πρωτεύουσα της Αθωνικής Πολιτείας, όπου θα προσκυνήσει την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας ΄΄Αξιον Εστί΄΄ στον Ιστορικό Ναό του πρωτάτου.

Ο κ. Κύριλλος θα επισκεφθεί τις πρώτες τέσσερις τη τάξει Ιερές Μονές , Μεγίστης Λαύρας, Βατοπαιδίου, Ιβήρων και Χαλανδρίου και το ρωσικό μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονος όπου θα διανυκτερεύσει και τις τρεις νύχτες.

Περισσότερα: http://www.agioritikovima.gr/

Παγκόσμιος θαυμασμός για την ανωτερότητα της Ελληνικής




Μοναδική και Ασύγκριτη


Στο έργο «Σύντοµη ιστορία της Ελληνικής Γλώσσης» του διάσηµου γλωσσολόγου Α. Meillet, υποστηρίζεται µε σθένος η ανωτερότητα της Ελληνικής έναντι των άλλων γλωσσών.
Ο σπουδαίος Γάλλος συγγραφέας Ζακ Λακαρριέρ είχε δηλώσει:
«Στην Ελληνική υπάρχει ένας ίλιγγος λέξεων, διότι µόνο αυτή εξερεύνησε, κατέγραψε και ανέλυσε τις ενδότατες διαδικασίες της οµιλίας και της γλώσσης, όσο καµία άλλη γλώσσα.»
Ο μεγάλος Γάλλος διαφωτιστής Βολτέρος είχε πει «Είθε η Ελληνική γλώσσα να γίνει κοινή όλων των λαών
Ο Γάλλος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Σορβόνης Κάρολος Φωριέλ είπε: «Η Ελληνική έχει ομοιογένεια σαν την Γερμανική, είναι όμως πιο πλούσια από αυτήν. Έχει την σαφήνεια της Γαλλικής, έχει όμως μεγαλύτερη ακριβολογία. Είναι πιο ευλύγιστη από την Ιταλική και πολύ πιο αρμονική από την Ισπανική. Έχει δηλαδή ότι χρειάζεται για να θεωρηθεί η ωραιότερη γλώσσα της Ευρώπης.»
Η Μαριάννα Μακ Ντόναλντ, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας και επικεφαλής του TLG δήλωσε «Η γνώση της Ελληνικής είναι απαραίτητο θεμέλιο υψηλής πολιτιστικής καλλιέργειας.»
Theodore F. Brunner (Ιδρυτής του TLG και διευθυντής του µέχρι το 1997)
«Σε όποιον απορεί γιατί ξοδεύτηκαν τόσα εκατοµµύρια δολάρια για την αποθησαύριση των λέξεων της Ελληνικής, απαντούµε: Μα πρόκειται για την γλώσσα των προγόνων µας και η επαφή µε αυτούς θα ßελτιώσει τον πολιτισµό µας.»
Η τυφλή Αμερικανίδα συγγραφέας Έλεν Κέλλερ είχε πει «Αν το βιολί είναι το τελειότερο μουσικό όργανο, τότε η Ελληνική γλώσσα είναι το βιολί του ανθρώπινου στοχασμού.»
Ιωάννης Γκαίτε (Ο μεγαλύτερος ποιητής της Γερμανίας, 1749-1832)
«Άκουσα στον Άγιο Πέτρο της Ρώµης το Ευαγγέλιο σε όλες τις γλώσσες. Η Ελληνική αντήχησε άστρο λαµπερό µέσα στη νύχτα.»
Διάλογος του Γκαίτε µε τους µαθητές του:
-Δάσκαλε τι να διαßάσουµε για να γίνουµε σοφοί όπως εσύ;
-Τους Έλληνες κλασικούς.
-Και όταν τελειώσουµε τους Έλληνες κλασικούς τι να διαßάσουµε;
-Πάλι τους Έλληνες κλασικούς.
Μάρκος Τύλλιος Κικέρων (Ο επιφανέστερος άνδρας της αρχαίας Ρώµης, 106-43 π.Χ.)
«Εάν οι θεοί µιλούν, τότε σίγουρα χρησιµοποιούν τη γλώσσα των Ελλήνων.»
Χάµφρι Κίτο (Άγγλος καθηγητής στο πανεπιστήµιο του Μπρίστολ, 1968)
«Είναι στη φύση της Ελληνικής γλώσσας να είναι καθαρή, ακριßής και περίπλοκη. Η ασάφεια και η έλλειψη άµεσης ενοράσεως που χαρακτηρίζει µερικές φορές τα Αγγλικά και τα Γερµανικά, είναι εντελώς ξένες προς την Ελληνική γλώσσα.»
Ιρίνα Κοβάλεβα (Σύγχρονη Ρωσίδα καθηγήτρια στο πανεπιστήµιο Λοµονόσοφ, 1995)
«Η Ελληνική γλώσσα είναι όµορφη σαν τον ουρανό µε τα άστρα.»
R.H. Robins (Σύγχρονος Άγγλος γλωσσολόγος, καθηγητής στο πανεπιστήµιου του Λονδίνου)
«Φυσικά δεν είναι µόνο στη γλωσσολογία όπου οι Έλληνες υπήρξαν πρωτοπόροι για την Ευρώπη. Στο σύνολό της η πνευµατική ζωή της Ευρώπης ανάγεται στο έργο των Ελλήνων στοχαστών. Ακόµα και σήµερα επιστρέφουµε αδιάκοπα στην Ελληνική κληρονοµιά για να ßρούµε ερεθίσµατα και ενθάρρυνση.»
Φρειδερίκος Σαγκρέδο (Βάσκος καθηγητής γλωσσολογίας – Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδηµίας της Βασκονίας)
«Η Ελληνική γλώσσα είναι η καλύτερη κληρονοµιά που έχει στη διάθεσή του ο άνθρωπος για την ανέλιξη του εγκεφάλου του. Απέναντι στην Ελληνική όλες, και επιµένω όλες οι γλώσσες είναι ανεπαρκείς.»
«Η αρχαία Ελληνική γλώσσα πρέπει να γίνει η δεύτερη γλώσσα όλων των Ευρωπαίων, ειδικά των καλλιεργηµένων ατόµων.»
«Η Ελληνική γλώσσα είναι από ουσία θεϊκή.»
Ερρίκος Σλίµαν (Διάσηµος ερασιτέχνης αρχαιολόγος, 1822-1890)
«Επιθυµούσα πάντα µε πάθος να µάθω Ελληνικά. Δεν το είχα κάνει γιατί φοßόµουν πως η ßαθειά γοητεία αυτής της υπέροχης γλώσσας θα µε απορροφούσε τόσο πολύ που θα µε αποµάκρυνε από τις άλλες µου δραστηριότητες.» (Ο Σλίµαν µίλαγε άψογα 18 γλώσσες. Για 2 χρόνια δεν έκανε τίποτα άλλο από το να µελετάει τα 2 έπη του Οµήρου).
Γεώργιος Μπερνάρ Σο (Μεγάλος Ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας, 1856-1950) «Αν στη ßιßλιοθήκη του σπιτιού σας δεν έχετε τα έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, τότε µένετε σε ένα σπίτι δίχως φως.»
Τζέιµς Τζόις (Διάσηµος Ιρλανδός συγγραφέας, 1882-1941)
«Σχεδόν φοßάµαι να αγγίξω την Οδύσσεια, τόσο καταπιεστικά αφόρητη είναι η οµορφιά.»
Ίµπν Χαλντούν (Ο µεγαλύτερος Άραßας ιστορικός)
«Πού είναι η γραµµατεία των Ασσυρίων, των Χαλδαίων, των Αιγυπτίων; Όλη η ανθρωπότητα έχει κληρονοµήσει την γραµµατεία των Ελλήνων µόνον.»
Will Durant (Αµερικανός ιστορικός και φιλόσοφος, καθηγητής του Πανεπιστηµίου της Columbia)
«Το αλφάßητον µας προήλθε εξ Ελλάδος δια της Κύµης και της Ρώµης. Η Γλώσσα µας ßρίθει Ελληνικών λέξεων. Η επιστήµη µας σφυρηλάτησε µίαν διεθνή γλώσσα διά των Ελληνικών όρων. Η γραµµατική µας και η ρητορική µας, ακόµα και η στίξης και η διαίρεσης εις παραγράφους… είναι Ελληνικές εφευρέσεις. Τα λογοτεχνικά µας είδη είναι Ελληνικά – το λυρικόν, η ωδή, το ειδύλλιον, το µυθιστόρηµα, η πραγµατεία, η προσφώνησις, η ßιογραφία, η ιστορία και προ πάντων το όραµα. Και όλες σχεδόν αυτές οι λέξεις είναι Ελληνικές.»
Ζακλίν Ντε Ροµιγί (Σύγχρονη Γαλλίδα Ακαδηµαϊκός και συγγραφεύς)
«Η αρχαία Ελλάδα µας προσφέρει µια γλώσσα, για την οποία θα πω ότι είναι οικουµενική.»
«Όλος ο κόσµος πρέπει να µάθει Ελληνικά, επειδή η Ελληνική γλώσσα µας ßοηθάει πρώτα από όλα να καταλάßουµε την δική µας γλώσσα.»
Μπρούνο Σνελ (Διαπρεπής καθηγητής του Πανεπιστηµίου του Αµßούργου)
«Η Ελληνική γλώσσα είναι το παρελθόν των Ευρωπαίων.»
Φραγκίσκος Λιγκόρα (Σύγχρονος Ιταλός καθηγητής Πανεπιστηµίου και Πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδηµίας προς διάδοσιν του πολιτισµού)
«Έλληνες να είστε περήφανοι που µιλάτε την Ελληνική γλώσσα ζωντανή και µητέρα όλων των άλλων γλωσσών. Μην την παραµελείτε, αφού αυτή είναι ένα από τα λίγα αγαθά που µας έχουν αποµείνει και ταυτόχρονα το διαßατήριό σας για τον παγκόσµιο πολιτισµό.»
Ο. Βαντρούσκα (Καθηγητής Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήµιο της Βιέννης)
«Για έναν Ιάπωνα ή Τούρκο, όλες οι Ευρωπαϊκές γλώσσες δεν φαίνονται ως ξεχωριστές, αλλά ως διάλεκτοι µιας και της αυτής γλώσσας, της Ελληνικής.»
Peter Jones (Διδάκτωρ – καθηγητής του Πανεπιστηµίου της Οξφόρδης ο οποίος συνέταξε µαθήµατα αρχαίων Ελληνικών προς το αναγνωστικό κοινό, για δηµοσίευση στην εφηµερίδα «Daily Telegraph»)
«Οι Έλληνες της Αθήνας του 5ου και του 4ου αιώνος είχαν φθάσει την γλώσσα σε τέτοιο σηµείο, ώστε µε αυτήν να εξερευνούν ιδέες όπως η δηµοκρατία και οι απαρχές του σύµπαντος, έννοιες όπως το θείο και το δίκαιο. Είναι µιά θαυµάσια και εξαιρετική γλώσσα.»
Ντε Γρόοτ (Ολλανδός καθηγητής Οµηρικών κειµένων στο πανεπιστήµιο του Μοντρεάλ)
«Η Ελληνική γλώσσα έχει συνέχεια και σε µαθαίνει να είσαι αδέσποτος και να έχεις µιά δόξα, δηλαδή µιά γνώµη. Στην γλώσσα αυτή δεν υπάρχει ορθοδοξία. Έτσι ακόµη και αν το εκπαιδευτικό σύστηµα θέλει ανθρώπους νοµοταγείς – σε ένα καλούπι – το πνεύµα των αρχαίων κειµένων και η γλώσσα σε µαθαίνουν να είσαι αφεντικό.»
Gilbert Murray (Καθηγητής του Πανεπιστηµίου της Οξφόρδης)
«Η Ελληνική είναι η τελειότερη γλώσσα. Συχνά διαπιστώνει κανείς ότι µιά σκέψη µπορεί να διατυπωθεί µε άνεση και χάρη στην Ελληνική, ενώ γίνεται δύσκολη και ßαρειά στην Λατινική, Αγγλική, Γαλλική ή Γερµανική. Είναι η τελειότερη γλώσσα, επειδή εκφράζει τις σκέψεις τελειοτέρων ανθρώπων.»
Max Von Laye (Βραßείον Νόµπελ Φυσικής)
«Οφείλω χάριτας στην θεία πρόνοια, διότι ευδόκησε να διδαχθώ τα αρχαία Ελληνικά, που µε ßοήθησαν να διεισδύσω ßαθύτερα στο νόηµα των θετικών επιστηµών.»
E, Norden (Μεγάλος Γερµανός φιλόλογος)
«Εκτός από την Κινεζική και την Ιαπωνική, όλες οι άλλες γλώσσες διαµορφώθηκαν κάτω από την επίδραση της Ελληνικής, από την οποία πήραν, εκτός από πλήθος λέξεων, τους κανόνες και την γραµµατική.»
Martin Heidegger (Γερµανός φιλόσοφος, απο τους κυριότερους εκπροσώπους του υπαρξισµού του 20ου αιώνος)
«Η αρχαία Ελληνική γλώσσα ανήκει στα πρότυπα, µέσα από τα οποία προßάλλουν οι πνευµατικές δυνάµεις της δηµιουργικής µεγαλοφυΐας, διότι αναφορικά προς τις δυνατότητες που παρέχει στην σκέψη, είναι η πιό ισχυρή και συνάµα η πιό πνευµατώδης από όλες τις γλώσσες του κόσµου.»
David Crystal (Γνωστός Άγγλος καθηγητής, συγγραφεύς της εγκυκλοπαίδειας του Cambridge για την Αγγλική)
«Είναι εκπληκτικό να ßλέπεις πόσο στηριζόµαστε ακόµη στην Ελληνική, για να µιλήσουµε για οντότητες και γεγονότα που ßρίσκονται στην καρδιά της σύγχρονης ζωής.»
Μάικλ Βέντρις (Ο άνθρωπος που αποκρυπτογράφησε την Γραµµική γραφή Β’)
«Η αρχαία Ελληνική Γλώσσα ήταν και είναι ανωτέρα όλων των παλαιοτέρων και νεοτέρων γλωσσών.»
R.H. Robins (Γλωσσολόγος και συγγραφεύς)
«Ο Ελληνικός θρίαµßος στον πνευµατικό πολιτισµό είναι ότι έδωσε τόσα πολλά σε τόσους πολλούς τοµείς [...]. Τα επιτεύγµατά τους στον τοµέα της γλωσσολογίας όπου ήταν εξαιρετικά δυνατοί, δηλαδή στην θεωρία της γραµµατικής και στην γραµµατική περιγραφή της γλώσσας, είναι τόσο ισχυρά, ώστε να αξίζει να µελετηθούν και να αντέχουν στην κριτική. Επίσης είναι τέτοια που να εµπνέουν την ευγνωµοσύνη και τον θαυµασµό µας.»
Luis José Navarro (Αντιπρόεδρος στο εκπαιδευτικό πρόγραµµα «Ευρωκλάσσικα» της Ε.Ε.)
«Η Ελληνική γλώσσα για µένα είναι σαν κοσµογονία. Δεν είναι απλώς µιά γλώσσα…»
Juan Jose Puhana Arza (Βάσκος Ελληνιστής και πολιτικός)
«Οφείλουµε να διακηρύξουµε ότι δεν έχει υπάρξει στον κόσµο µία γλώσσα η οποία να δύναται να συγκριθεί µε την κλασσική Ελληνική.»
Ζακ Λανγκ (Γάλλος Υπουργός Παιδείας)
«Η Ελληνική γλώσσα είναι µία γλώσσα η οποία διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά, όλες τις προϋποθέσεις µιας γλώσσης διεθνούς… εγγίζει αυτές τις ίδιες τις απαρχές του πολιτισµού… η οποία όχι µόνον δεν υπήρξε ξένη προς ουδεµία από τις µεγάλες εκδηλώσεις του ανθρωπίνου πνεύµατος, στην θρησκεία, στην πολιτική, στα γράµµατα, στις τέχνες, στις επιστήµες, αλλά υπήρξε και το πρώτο εργαλείο, – προς ανίχνευση όλων αυτών – τρόπον τινά η µήτρα… Γλώσσα λογική και συγχρόνως ευφωνική, ανάµεσα σε όλες τις άλλες…»
Πηγή ellinikoarxeio.com

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ: Αν δεν μας επιστρέψουν την εκκλησιαστική περιουσία δεν μπορούμε να πληρώνουμε εμείς τους μισθούς

Κείμενο Γραφείο Ρεπορταζ Φωτογραφίες Χρήστος Μπόνης (αρχείο)

Για την κρίση, το Αυτοκέφαλο της Εκκλησίας της Ελλάδος και τις πέντε διαφορετικές εκκλησιαστικές δικαιοδοσίες στη χώρα αλλά και για το θέμα των ράσων και της συζήτησης για την αντικατάσταση τους, μίλησε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος.

Λίγες μόλις μέρες πριν την μετάβασή του στις Η.Π.Α, όπου θα τιμηθεί από την θεολογική σχολή του Τιμίου Σταυρού στη Βοστώνη, ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας, απάντησε στις ερωτήσεις του γνωστού δημοσιογράφου κ. Θεόδωρου Καλμούκου της ομογενειακής εφημερίδας «Εθνικός Κήρυξ».

Ολόκληρη η συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου έχει ως εξής:

«Εθνικός Κήρυξ»: Μακαριότατε, τι μήνυμα κομίζετε στην Ομογένεια της Αμερικής;

Ιερώνυμος: H Ελληνική Ομογένεια, όπου κι αν βρίσκεται, αποτελεί ένα μεγάλο κεφάλαιο της ιστορίας μας που αρχίζει από τα βάθη των αιώνων και φθάνει μέχρι σήμερα και θα εξακολουθήσει να υφίσταται.

Είναι μία Ελλάδα έξω από τα σύνορα της Ελλάδος. Ο Ελληνισμός δεν γνωρίζει σύνορα. Δεν ταυτίζεται με γεωγραφικά όρια. Μπορεί να μην είναι κράτος ελληνικό, είναι όμως Εθνος ελληνικό.

Κομίζω λοιπόν σε αυτήν την Ομογένεια το διαχρονικό χαιρετισμό, τον αδελφικό χαιρετισμό της πατρίδος προς όλους τους ξενιτεμένους.

«Ε.Κ.»: Τι πιστεύετε για την Ομογένεια; Τι είμαστε εμείς για σας; Πώς μας βλέπετε; Τι θα επιθυμούσατε να αποκομίσετε αναχωρώντας από την Αμερική;

Ιερώνυμος:
Αυτό που λείπει σήμερα από τη ζωή των ανθρώπων είναι οι αληθινές, οι γνήσιες σχέσεις. Αυτό βαραίνει περισσότερο την ψυχή στους μεσογειακούς λαούς. Αυτές τις σχέσεις θα ήθελα να δω ότι υπάρχουν και πραγματώνονται, και σε εσάς.

Οταν αυτό συμβαίνει διασώζονται οι ρίζες, τα συναισθήματα και οι αναμνήσεις ανανεώνονται. Ξαναζούμε πράγματα που ξεθωριάζει η ρουτίνα της καθημερινότητας. Μου δίνεται μία πρωτόγνωρη εμπειρία να γνωρίζω εδώ ότι δημιούργησαν πνευματικοί άνθρωποι της Εκκλησίας, κληρικοί και λαϊκοί. Θέλω να ευχαριστήσω γι’ αυτά τον Σεβ. Αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Δημήτριο, την Διοίκηση και όλη τη Θεολογική Σχολή του Τιμίου Σταυρού και τον επιχώριο Μητροπολίτη Βοστώνης κ. Μεθόδιο.

Ολα αυτά τα επιτεύγματά σας θα ήθελα φεύγοντας να τα μεταφέρω στην πατρίδα μας με την επιβεβαίωση ότι οι Ελληνες της Αμερικής αγωνίζονται τον καλόν αγώνα και είναι φίλοι και αδελφοί μας.

«Ε.Κ.»: Πώς θα περιγράφατε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Ελλάδα σήμερα;

Ιερώνυμος:
Εχουν γραφεί τόσα πολλά που θα περίσσευε κάθε δική μου προσθήκη.

«Ε.Κ.»: Πώς και γιατί περιήλθε η Ελλάδα στο σημερινό σημείο κρίσης;

Ιερώνυμος:
Ο ρόλος της Εκκλησίας δεν είναι να επικεντρώσει τον αγώνα Της στο τι έφταιξε, ή ποίος έφταιξε. Ο αγώνας μας είναι «τι θα κάνουμε» να δώσουμε προοπτική και όραμα στους συνανθρώπους μας.

«Ε.Κ.»: Είναι δυνατόν να μας μιλήσετε λίγο για τις προσπάθειες της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και γενικότερα της Εκκλησίας της Ελλάδος για την ανακούφιση των χειμαζόμενων ανθρώπων μας στην Ελλάδα;

Ιερώνυμος:
Δεν είναι μόνο η Αρχιεπισκοπή Αθηνών αλλά όλη η Εκκλησία της Ελλάδος με τις Ιερές Μητροπόλεις που συνεχίζουν να κάνουν αυτό τον καιρό ό,τι έκαναν και άλλοτε σε δύσκολες ώρες Μικρασιατική Καταστροφή, κατοχή ξένων δυνάμεων κ.ά.

«Ε.Κ.»: Πώς τα βγάζετε πέρα οικονομικά μ’ όλη αυτή τη φιλανθρωπική και κοινωνική δράση;

Ιερώνυμος:
Βοηθούν όλοι οι Ελληνες ακόμα και οι πτωχοί, λιγότερο οι πλούσιοι. Θα πρέπει να αναφερθούμε και στη βοήθεια πολλών ομογενών, της Αμερικής και άλλων χωρών, που συνεισφέρουν μέσω των Ορθοδόξων και άλλων Εκκλησιών.

«Ε.Κ.»: Πολλές φορές λόγος πολύς γίνεται για την περιουσία της Εκκλησίας της Ελλάδος. Ποια είναι η πραγματικότητα;

Ιερώνυμος:
Γίνεται ασφαλώς λόγος για την περιουσία, αλλά λόγος όχι αληθής αλλά προπαγανδιστικός και απενοχοποιητικός. Δημοσίευσα τελευταία ένα σχετικό βιβλίο και σας το αποστέλλω για να το μελετήσετε.

Οση περιουσία έχει μείνει από τις κατά καιρούς λεηλασίες, θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη εάν επιτευχθεί μία συνεργασία Εκκλησίας, Κυβερνήσεως και Πολιτικών Κομμάτων. Η Εκκλησία από μόνη της δεν μπορεί να κάνει τίποτε, διότι χρειάζονται νομοθετικές ρυθμίσεις. Η Εκκλησία έχει κάνει τις προτάσεις της.

«Ε.Κ.»: Μπορεί να καταβάλλει την μισθοδοσία των κληρικών ώστε να πάψουν να είναι δημόσιοι υπάλληλοι;

Ιερώνυμος:
Κάτω από τις σημερινές συνθήκες όχι. Τούτο θα μπορούσε να γίνει αν επεστρέφετο η εκκλησιαστική περιουσία από το Κράτος, το οποίο την δέσμευσε από το 1834 γι’ αυτόν τον σκοπό.

«Ε.Κ.»: Τι σας λένε οι άνθρωποι όταν σας συναντούν στους ναούς, στις φιλανθρωπικές σας εξορμήσεις;

Ιερώνυμος:
Οι Ελληνες είναι φιλότιμοι και ευγνώμονες. Οσοι έρχεσθε στην Ελλάδα θα επιβεβαιώσετε αυτή τη διαπίστωση.

«Ε.Κ.»: Πώς θα εξέλθει η Ελλάδα από τα σημερινά της πνιγηρά αδιέξοδα;

Ιερώνυμος:
Ασφαλώς θα μπορέσει να βγει από το αδιέξοδο. Εχει τέτοιες εμπειρίες από το παρελθόν. Δυστυχώς όμως θα ταλαιπωρηθεί και θα πάει χαμένη μία ή δύο γενιές ανθρώπων.

«Ε.Κ.»: Ποιος, πιστεύετε, ότι οφείλει να είναι ο λόγος της Εκκλησίας σήμερα και ποιες οι ποιμαντικές της προτεραιότητες;

Ιερώνυμος:
Να είναι μία Εκκλησία όχι για γραφειοκρατικές διεκπεραιώσεις ή ένα είδος υπουργείου Θρησκευτικών Υποθέσεων. Αλλά το Σώμα του ζώντος Χριστού μας, που αναγεννά τον άνθρωπο, στηρίζει την ύπαρξή του, βοηθά να συμμετέχει ο πιστός στην πνευματική εκκλησιαστική της ζωή.

«Ε.Κ.»: Τελικά, Μακαριότατε, πόσο υποψιασμένοι είμαστε σήμερα γι’ αυτό που είναι Εκκλησία από αυτό που δεν είναι;

Ιερώνυμος:
Το ευχάριστο είναι ότι η Εκκλησία υπάρχει. Από εκεί και πέρα είναι και το χρέος του καθενός. Οσοι πιστοί προσέλθετε.

«Ε.Κ.»: Ποια πρόταση κομίζει σήμερα η Ορθόδοξη Εκκλησία στον διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο;

Ιερώνυμος:
Να μην απελπίζετε. Ο Χριστός για χάρη του ανθρώπου εξανθρωπίστηκε και αναστήθηκε. Ο κόσμος έχει νόημα, μέλλον και προοπτική.

«Ε.Κ.»: Νομίζετε πως θα έπρεπε να είχε γίνει σαφής και διακριτός διαχωρισμός Εκκλησίας και Κράτους;

Ιερώνυμος:
Ουσιαστικά στην Ελλάδα έχει γίνει ο χωρισμός Εκκλησίας και Κράτους. Χρειάζονται ορισμένες τροποποιήσεις που αναφέρονται στις διοικητικές ρυθμίσεις κάθε φορέως.

«Ε.Κ.»: Νομίζετε πως θα πρέπει να μεταβληθεί η εξωτερική ενδυμασία των κληρικών, δηλαδή το ράσο να αντικατασταθεί μ’ ένα μαύρο κοστούμι και γραβάτα τουλάχιστον για τους εγγάμους κληρικούς όπως είναι οι κληρικοί του Οικουμενικού Πατριαρχείου;

Ιερώνυμος:
Είναι ένα θέμα που συζητείται. Αποψή μου είναι ότι αν τούτο αποφασισθεί, θα κάνει στον Ελληνα περισσότερο κακό παρά καλό.

«Ε.Κ.»: Ηταν τελικά λάθος η Αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ελλάδος;

Ιερώνυμος:
Το ζήτημα δεν είναι η Αυτοκεφαλία, αλλά το πώς επιβλήθηκε και πώς χρησιμοποιείται.

«Ε.Κ.»: Πώς γίνεται σήμερα μέσα στη μία ενιαία, ελεύθερη και αδιαίρετη Ελλάδα να υπάρχουν πέντε διαφορετικά εκκλησιαστικά διοικητικά συστήματα; Μήπως αυτό καθ’ εαυτό είναι αναιρετικό της ενότητας της Εκκλησίας;

Ιερώνυμος:
Την ενότητα της Εκκλησίας δεν την αναιρούν οι διαφορετικές δικαιοδοσίες όσο η απουσία κοινής πίστης και ζωής, η έλλειψη του συνδέσμου της αγάπης.

«Ε.Κ.»: Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας σήμερα και ποια η μεγαλύτερη ελπίδα σας;

Ιερώνυμος:
Φόβος μου είναι η αδιαφορία των ανθρώπων, ο ατομισμός, η απληστία και η αναζήτηση μόνο της ευμάρειας. Ελπίδα μου, η νέα γενιά και όσοι διαπαιδαγωγηθούν με την αλήθεια της Ελληνορθόδοξης παράδοσης.

«Ε.Κ.»: Μακαριότατε, πώς επιθυμείτε να περάσετε στην ιστορία της Εκκλησίας και του Εθνους;

Ιερώνυμος:
Θα σας απαντήσω με μία ρήση του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου: «Η Εκκλησία δεν άρχισε να υπάρχει από μένα, ούτε θα τελειώσει με μένα. Θα συνεχίσει την πορεία της».

Καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό; Να εύχεσθε όλοι μαζί να εργαζόμαστε στον ευλογημένο αμπελώνα της Εκκλησίας χωρίς διακρίσεις. Εξάλλου, το Πνεύμα της Αναστάσεως που ζούμε αυτές τις ημέρες και ο Αναστάς Χριστός μας αυτό μας θυμίζουν: Δεν ήλθαμε να μας διακονούν, αλλά να διακονούμε τους άλλους. Αυτό που πρέπει όλους να μας απασχολεί και να παρακαλούμε τον Χριστό, είναι να βρεθούμε στα δεξιά του Πατρός. Αυτό είναι το σημαντικό.

Τα υπόλοιπα στα Εσχατα δεν θα έχουν καμία αξία.

ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΘΩΜΑΣ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΩΝ ΙΝΔΩΝ

Γράφει ο Θωμάς
Γαβριηλίδης
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ-
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

ΑΠΟΛΥΤΙΚΙΟ
Ως θείος Απόστολος θεολογίας κρουνούς
ενθέως  εξήντλησας εκ λογχονύκτου πλευράς
Χριστού του Θεού ημών, όθεν της ευσεβείας
κατασπείρας τον λόγον έλαμψας εν Ινδία
ως ακτίς ουρανία, Θωμάς των Αποστόλων
το θείον αγλάϊσμα.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ-ΑΠΟΔΟΣΗ
Ως Απόστολος (απεσταλμένος) του Θεού
που ήσουν, άντλησες με θεϊκή έμπνευση
χειμάρρους θεολογικών επιχειρημάτων
από την πηγή (τραύμα) που είχε ανοίξει
στην πλευρά του Χριστού, του Θεού μας,
η λόγχη του Ρωμαίου στρατιώτη,
και έτσι εφοδιασμένος, αφού έσπειρες παντού
το κήρυγμα της ευσέβειας, έλαμψες
στην Ινδία σαν αχτίνα ουράνια,
Θωμά, εσύ, που έγινες το θεϊκό
καύχημα των Αποστόλων.

ΕΚ ΛΟΓΧΟΝΥΚΤΟΥ ΠΛΕΥΡΑΣ
Ο ιερός υμνογράφος, ο ποιητής του απολυτίκιου, που παρουσιάστηκε πιο πάνω, διακηρύττει ότι ο Απόστολος Θωμάς απόκτησε όλα εκείνα τα εφόδια, με τα οποία μπόρεσε να πείσει πολλούς Ινδούς να πιστέψουν στο Χριστό, από το άγγιγμα (την ψηλάφηση) της λογχόνυκτης πλευράς του Διδάσκαλού του.

ΛΟΓΧΗΙ ΕΝΥΞΕ
Αξίζει να υπογραμμιστεί το ότι ο ιερός υμνογράφος δημιουργεί ένα εκφραστικό σύνθετο επίθετο, το λογχόνυκτος, εμπνεόμενος από το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο και συγκεκριμένα από το χωρίο 34 του ιθ΄ κεφαλαίου στο οποίο αναφέρεται ότι «εις των στρατιωτών (Ρωμαίων) λόγχη αυτού (του Χριστού) την πλευράν ένυξε, και ευθέως εξήλθεν αίμα και ύδωρ».

Άγωμεν και ημείς ίνα αποθάνωμεν…
Ο Θωμάς, όπως οι περισσότεροι από τους μαθητές του Χριστού είχε γονείς φτωχούς και ήταν ψαράς. Όταν τον κάλεσε ο Κύριος κοντά του, ήταν πολύ νέος, αλλά τον ακολούθησε με μεγάλη προθυμία εγκαταλείποντας τα πάντα για χάρη του: αδέρφια, γονείς, σπίτι, επάγγελμα. Τον υπηρετούσε με αφοσίωση και τον αγαπούσε με αυταπάρνηση.
Όταν είχε πεθάνει ο φίλος Του, ο Λάζαρος, στη Βηθανία της Ιουδαίας και ο Κύριος είχε αποφασίσει να πάει κοντά του, ενώ οι άλλοι μαθητές Του τον απέτρεπαν υπενθυμίζοντάς Του ότι πριν από λίγο καιρό οι Ιουδαίοι ήθελαν να τον λιθοβολήσουν και ότι κινδύνευε η ζωή Του, αν ξαναπήγαινε εκεί σύντομα, τότε, σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Ιωάννη (κεφ. Ια΄, 16) «είπεν ουν ο Θωμάς ο λεγόμενος Δίδυμος τοις συμμαθηταίς άγωμεν και ημείς ίνα αποθάνωμεν μετ’ αυτού» (=Εμπρός ας πάμε και εμείς για να πεθάνουμε μαζί Του».

«ΑΠΙΣΤΟΣ» ΚΑΙ «ΘΕΙΟΝ ΑΓΛΑΪΣΜΑ»
Ενώ είναι πασίγνωστα τα διαδραματισθέντα, μετά την Ανάσταση του Κυρίου, τα οποία είχαν ως συνέπεια το χαρακτηρισμό του Θωμά ως «άπιστου», είναι μάλλον άγνωστα στους περισσότερους ανθρώπους όσα συνέβησαν κατά τη θαυμαστή μετάσταση της Θεοτόκου στους Ουρανούς, τα οποία, κατά πάσα πιθανότητα, είχαν ως συνέπεια το χαρακτηρισμό του «ως θείου αγλαΐσματος των Αποστόλων».

Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ
Όταν κηδεύτηκε η Παναγία στη Γεσθημανή της Ιουδαίας, ο Θωμάς δεν ήταν εκεί. Βρισκόταν στη μακρινή Ινδία. Έπειτα όμως από τρεις μέρες, ενώ λειτουργούσε στην Ινδία, βρέθηκε με τρόπο θαυμαστό στη Γεσθημανή τη στιγμή που γινόταν η μετάσταση της Θεοτόκου στους Ουρανούς, κι έτσι μόνος αυτός από τους μαθητές του Κυρίου αξιώθηκε να τη δει αναστημένη και να της ζητήσει να του χαρίσει ως ευλογία την τίμια ζώνη της, χάρη που εκπληρώθηκε.

Όταν οι άλλοι μαθητές πληροφορήθηκαν από το Θωμά το γεγονός της μετάστασης της Παναγίας και είδαν στα χέρια του, την τίμια ζώνη της, δοξολόγησαν το Θεό και ζήτησαν από το συμμαθητή τους να τους ευλογήσει και να τους μεταδώσει τη χάρη που είχε πάρει.

Κατά πάσα πιθανότητα από το γεγονός αυτό πήρε αφορμή ο ιερός υμνογράφος για να χαρακτηρίσει τον περίφημο ως «άπιστο» Θωμά «των Αποστόλων το θείον αγλάϊσμα».

ΕΛΑΜΨΑΣ ΕΝ ΙΝΔΙΑ…
Έπειτα από την ημέρα της Πεντηκοστής, κατά την οποία έγινε η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος σ’ όλους τους μαθητές (ήταν παρών και ο Θωμάς, αλλά και ο Ματθίας, που είχε εκλεγεί στη θέση του Ιούδα του Ισκαριώτη (ο οποίος μετά την προδοσία είχε αυτοκτονήσει), οι μέχρι τότε μαθητές μεταμορφώθηκαν σε Αποστόλους και ανέλαβαν να εκπληρώσουν την εντολή του Κυρίου, να φωτίσουν όλους τους ανθρώπους.

Σύμφωνα με την Ιερή Παράδοση ο Θωμάς ανέλαβε το φωτισμό των Πάρθων, των Περσών, των Μήδων και των Ινδών.

Στην Ινδία ο Απόστολος Θωμάς βρέθηκεν με τρόπο θαυμαστό ως αγορασμένος δούλος ενός Ινδού εμπόρου. Στην αρχή κήρυξε σε μια περιοχή, όπου βασίλευε κάποιος ονομαζόμενος Ινδοφέρνης Γουνδιαφόρος και, όταν ολοκληρώθηκε το αποστολικό του έργο εκεί με τον εκχριστιανισμό και όλης της βασιλικής οικογένειας, προχώρησε ανατολικότερα, σε άλλη περιοχή της Ινδίας όπου ήταν βασιλιάς κάποιος που ονομαζόταν Μίσδιος.


Και στην χώρα του Μίσδιου άρχισε γρήγορα να φέρνει αγλαούς καρπούς το θείο κήρυγμα του Αποστόλου Θωμά ώσπου βαπτίστηκε χριστιανή και η βασίλισσα, η γυναίκα του Μίσδιου.

Αυτό εξόργισε το βασιλιά που έκλεισε στη φυλακή τον Απόστολο Θωμά, και, όταν είδε ότι με τη φυλάκιση δεν πέτυχε να σταματήσει το αποστολικό του έργο, τον παρέδωσε σε πέντε λογχοφόρους στρατιώτες για να τον ανεβάσουν πάνω στο βουνό της περιοχής και να τον σκοτώσουν, πράγμα που έγινε και με την συγκατάθεση του Απόστολου Θωμά, που ένιωθε ότι η αποστολή του είχε ολοκληρωθεί.

Ο λογχισμός του Αποστόλου Θωμά έγινε στο βουνό, όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, της πόλης Μελιαπούρη ή Μαλιαπούρ που βρίσκεται κοντά στην παραλία Κορομαντέλ ή Κορομάντελ της ανατολικής πλευράς της Ινδικής χερσονήσου. Στην περιοχή αυτή ιδρύθηκε το 1639 από την αγγλική εταιρία των Ανατολικών Ινδιών η πόλη Μαδράς.
ΤΟ ΒΟΥΝΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ
ΘΩΜΑ
Τώρα γύρω από το «βουνό του Αγίου Θωμά» (Σεντ Τόμας Μάουντ) απλώνεται μια πόλη εξήμισι εκατομμυρίων, η πρωτεύουσα του ινδικού κρατιδίου Ταμίλ Ναντού, το Τσεννάι, όπως μετονομάστηκε μετά την ανεξαρτησία των Ινδιών το Μαδράς, σε μια προσπάθεια εξάλειψης του αποικιακού χαρακτήρα της πόλης.
Στην κορυφή του «βουνού του Αγίου Θωμά», όπου υπάρχει χριστιανικός ναός και άγια λείψανα του Αποστόλου Θωμά, ευτύχησα να ανεβώ σε πρόσφατο ταξίδι μου εκεί και να προσκυνήσω αλλά και να απολαύσω από εκεί επάνω τη θέα της απέραντης πόλης, χάρη στην προθυμία του Ινδού συμπέθερού μου, ο οποίος συγκινήθηκε, όταν άκουσε ότι επιθυμούσα να επισκεφθώ τον τόπο του μαρτυρίου του Απόστολου του Χριστού, του οποίου φέρω το άγιο όνομα.

ΘΩΜΑΣ Ο ΛΕΓΟΜΕΝΟΣ ΔΙΔΥΜΟΣ
Το χριστιανικό όνομα Θωμάς προέρχεται από το αραμαϊκό όνομα Τέομα, το οποίο στα αραμαϊκά (μια σημιτική γλώσσα, συγγενής της εβραϊκής και αραβικής) σημαίνει δίδυμος.

Λέγεται ότι ο Απόστολος Θωμάς είχε μια δίδυμη αδελφή που λεγόταν Λυσία ή Λυδία ή αδελφό ονομαζόμενο Ελεάζαρο.

Ο ΤΑΦΟΣ ΚΑΙ Ο ΝΑΟΣ ΤΟΥ
Ένα από τα σημαντικότερα αξιοθέατα του Τσεννάι (Μαδράς) είναι ο καθεδρικός ναός του Αγίου Θωμά, ο οποίος χτίστηκε πάνω από τον τάφο του από τους Πορτογάλους το 1504.

Το λείψανο του Αποστόλου Θωμά λέγεται ότι μεταφέρθηκε στην Έδεσσα της Συρίας από Σύρους ή Πέρσες χριστιανούς, που κατοικούσαν στα παλιότερα χρόνια στις Ανατολικές Ινδίες, αποκαλούμενοι «Χριστιανοί του Θωμά», επειδή τον θεωρούν ιδρυτή της Εκκλησίας τους, και ότι από εκεί το πήρε και το έφερε στην Κωνσταντινούπολη ο γιος του Μ. Κωνσταντίνου, ο Κωνστάντιος, όπου βρισκόταν ως το 1204, τότε που η Πόλη αλώθηκε και λαφυραγωγήθηκε από τους Σταυροφόρους, και το ιερό λείψανο του Αποστόλου Θωμά, ως λάφυρο, μεταφέρθηκε στη Ρώμη.

Η τίμια κάρα του Αποστόλου Θωμά βρίσκεται τώρα στο ιερό αιγαιοπελαγίτικο νησί της Πάτμου.
Η ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ

Ο Απόστολος Θωμάς εικονίζεται ως στοχαστικός αγένειος νέος που κρατά με το αριστερό του χέρι ειλητάριο. Από την Εκκλησία μας γιορτάζεται στις 6 (έξι) Οκτωβρίου και την επόμενη Κυριακή, μετά το Πάσχα, «την Κυριακή του Θωμά».

Ναοί και μοναστήρια αφιερωμένα στον Άγιο Απόστολο Θωμά υπάρχουν σε όλο το χριστιανικό κόσμο και εκατομμύρια Χριστιανών φέρουν το όνομά του, μαρτυρία ότι είναι ένας από τους πιο αγαπημένους Αγίους.
Στη Βέροια παλιότερα ο Άγιος Απόστολος Θωμάς γιορταζόταν στο ναό του Αγίου Νικολάου της Γούρνας (οδός Παστέρ, δίπλα στο αρχοντικό-μουσείο Βλαχογιάννη), στου οποίου το νότιο τοίχο, εσωτερικά, πάνω από την κύρια είσοδο, υπάρχει η αγιογραφία της «Ψηλάφησης του Θωμά».

ΠΗΓΕΣ
Οι πιο έγκυρες πληροφορίες για τον Άγιο Απόστολο Θωμά δίνονται από τα ιερά βιβλία που απαρτίζουν την Καινή Διαθήκη και από εκείνα στα οποία καταγράφεται η Ιερή Παράδοση της Εκκλησίας μας.
Υπάρχουν όμως και τρία απόκρυφα κείμενα του 2ου μ.Χ. αιώνα που φέρουν το όνομά του. Πρόκειται για ψευδεπίγραφα κείμενα αιρετικών γνωστικών, οι οποίοι τα απέδωσαν στον Απόστολο Θωμά.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Ο Απόστολος Θωμάς, Χαραλάμπους Δ. Βασιλοπούλου, Αρχιμανδρίτου, εκδ. «Ορθοδόξου Τύπου», Αθήναι 1990.
2. Μ.Ε.Ε. ΠΥΡΣΟΣ
3. Προσκύνημα στα Ιερά της Θεοσώστου πόλεως Βεροίας (Ναοί, κειμήλια, ενθυμήσεις, αναμνήσεις, σχόλια), έκδοση Θρακικής Εστίας Βεροίας, Βέροια 1996, Θωμά Γαβριηλίδη.
4. Σχετικά λήμματα από το Διαδίκτυο.


 http://www.laosver.gr/news/articles/48235.html#.UY8UJUoUFBE
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...