Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

Ποιμαντικές δραστηριότητες «Αύρα Λεπτή» στον Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης Κοζάνης







Κοζάνη, 10 Οκτωβρίου 2014

 




Ο Ιερός Ναός της Παναγίας Φανερωμένης Κοζάνης, με αφορμή την έναρξη του Προγράμματος «Αύρα Λεπτή» για την ποιμαντική περίοδο 2014 – 2015, σας προσκαλεί στην εκδήλωση που διοργανώνει την  Κυριακή  12  Οκτωβρίου  στις 6.00 το απόγευμα στην αίθουσα του Ναού.
            Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει Αγιασμό για την έναρξη της νέας ποιμαντικής περιόδου, τραγούδια από τη Χορωδία παραδοσιακής μουσικής της Φανερωμένης, παρουσίαση του Προγράμματος «Αύρα Λεπτή» και διανομή του έντυπου φυλλάδιου.


Από τον Ιερό Ναό

Συνέδριο Σχολείου Ψαλτικής, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 17-18 Οκτωβρίου

Αξιότιμοι κύριοι,

Το «Σχολείον Ψαλτικής», με αφορμή τη διακοσιοστή επέτειο από τη μουσικοθεωρητική μεταρρύθμιση των Τριών Διδασκάλων, Χρυσάνθου του εκ Μαδύτων, Γρηγορίου του Πρωτοψάλτου και Χουρμουζίου του Χαρτοφύλακος, τιμά τη μνήμη των μεγάλων αυτών Ευεργετών του Έθνους, διοργανώνοντας Διεθνές, Επετειακό, Μουσικολογικό Συνέδριο με θέμα: «1814-2014. 200 χρόνια από την καθιέρωση της Νέας Μεθόδου».

Το Συνέδριο γίνεται με την ευλογία του οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου και τελεί υπό την αιγίδα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών. Θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 17 και 18 Οκτωβρίου 2014 και θα στεγάσει επιστημονικές ανακοινώσεις και ψαλτικές εκδηλώσεις από καταξιωμένες βυζαντινές χορωδίες. Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

Θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε, με όποιον τρόπο εσείς κρίνετε, να συμβάλετε στη διάδοση αυτής της προσπάθειας ώστε να μάθει περισσότερος κόσμος για το σημαντικό αυτό γεγονός της εθνικής μας μουσικής.

Με εκτίμηση

Οι διευθύνοντες το "Σχολείον Ψαλτικής"

Κωνσταντίνος Μπουσδέκης, Κωνσταντίνος Φωτόπουλος

Βίντεο:



Πρόγραμμα αναδοχής σπουδών από την Ι.Μ.Χρυσοπηγής



Τρίτη 7 Οκτωβρίου 2014

Προφήτης Ηλίας-Ομιλία π.Σεβαστιανού Τοπάλη


ΔΑΦΝΗ

Κυριακή Α' Λουκα (η θαυμαστή αλιεία)-Πατρός Σεβαστιανού Τοπάλη

Ομιλία.


ΔΑΦΝΗ
     

ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ



του π. Ιωαννίκου Ζαμπέλη, 
Εικονογράφηση: Πέγκυ Φούρκα

Τιμή:6€, ISBN:978-618-80923-9-6, μέγεθος:10χ12,5

Ένα βιβλίο προσευχών σε μικρό μέγεθος, κατάλληλο για τα παιδικά χεράκια! Για να το έχουν πάντα μαζί τους, στην εκκλησία, στο σχολείο, στο σπίτι.
Οι σημαντικότερες προσευχές της πίστης μας, όλες συγκεντρωμένες σε ένα υπέροχο βιβλιαράκι για μικρά παιδιά, με τα πρωτότυπα κείμενα και απλή μετάφραση τους στα νέα ελληνικά, πλούσια εικονογράφηση και εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Τα παιδιά μαθαίνουν το νόημα της προσευχής: γιατί προσευχόμαστε, πώς, πότε και πού. 
Ένα  πολύτιμο προσευχητάρι που θα συντροφέψει τα παιδιά μας σ΄ αυτό το πανέμορφο ταξίδι της επικοινωνίας με το Θεό. 



Παιδιά,
Προσευχή είναι η συνομιλία μας με το Θεό, με την Παναγία και με τους αγίους της Εκκλησίας μας. Μιλάμε με το Θεό και Τον ευχαριστούμε για τα όσα μας χαρίζει την κάθε ημέρα, Του ζητάμε κάτι που νομίζουμε ότι χρειαζόμαστε και Τον παρακαλούμε να μας δώσει αυτό που ο ίδιος θεωρεί ότι είναι καλύτερο για εμάς.
Θα σκέφτεστε, προλαβαίνει άραγε ο Θεός τις προσευχές όλων μας; Μην ανησυχείτε. Ο φύλακας άγγελος του καθενός φροντίζει, ώστε η προσευχή μας να φτάσει κοντά Του.
Ελάτε παιδιά!
Να κάνουμε το σταυρό μας, να ανάψουμε το καντήλι ή ένα κεράκι, να προσευχηθούμε με το κομποσχοίνι, να θυμιατίσουμε.
Ας μιλήσουμε με το Θεό όπως του μίλησε και ο Γιός Του, ο Χριστός, στο όρος των Ελαιών.

Ο συγγραφέας
π. Ιωαννίκιος


 

 

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2014

ΟΣΙΟΥ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ ΤΟΥ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΥ ΧΕΙΡΑΓΩΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ

Αρχίζεις να κάνεις κάτι;
Λέγε:
«Κύριε Ευλόγησε την εργασία!».
 
Τελείωσες; Κράξε ολόψυχα: 
«Δόξα σοι, Κύριε, δόξα σοι!».
 
Ξεσηκώθηκε μέσα σου κάποιο πάθος; Ικέτεψε: 
«Σώσε με, Κύριε, χάνομαι!».
 
Σε κυλώνουν και σε σκοτίζουν οι λογισμοί; Αναφώνησε: 
«εξάγαγε εκ φυλακής την ψυχήν μου!». (Ψαλμ. 141:8)
 
Υπάρχει φόβος να διαπράξεις κάτι κακό; Παρακάλεσε: 
«Κύριε,οδήγησόν με εν τη δικαιοσύνη σου!». (Ψαλμ. 5:9)
 
Ελκύεσαι απο την αμαρτία και κινδυνεύεις να πέσεις; Προσευχήσου: 
«Μη δώης εις σάλον τον πόδα μου!». (πρβλ Ψαλμ. 120:3)
 
Αναλογίζεσαι τα πολλά σου παραπτώματα και βυθίζεσαι στην απόγνωση; Κραύγασε σαν τον τελώνη: 
«Ο Θεός, ιλάσθητί μοι τω ἁμαρτωλῷ!». (Λουκ. 18:13)
 
 
 
ΔΑΦΝΗ
      

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

Δεν εισακούεσαι τόσο πολύ παρακαλώντας μόνο σου τον Κύριο, όσο όταν τον παρακαλείς μαζί με τους αδελφούς σου.


prosyxj.jpg«Αλλά ποιά είναι η ψυχρή δικαιολογία των πολλών; Μπορώ, λέγει, να προσευχηθώ και στο σπίτι μου, ενώ ομιλίες και διδασκαλίες δεν είναι δυνατό ν' ακούσω εκεί.Απατάς τον εαυτό σου, άνθρωπε!
Βέβαια είναι δυνατό να προσευχηθείς και στο σπίτι σου, είναι αδύνατο όμως να προσευχηθείς έτσι, όπως προσεύχεσαι στην Εκκλησία, όπου υπάρχει τόσο πλήθος πατέρων, όπου αναπέμπεται απ' όλους μαζί κοινή προσευχή προς τον Θεό.

 Δεν εισακούεσαι τόσο πολύ παρακαλώντας μόνο σου τον Κύριο, όσο όταν τον παρακαλείς μαζί με τους αδελφούς σου.
 Γιατί εδώ στην Εκκλησία υπάρχει κάτι το επιπλέον, όπως δηλαδή η ομόνοια, η συμφωνία, ο σύνδεσμος της αγάπης και οι ευχές των ιερέων. Γι' αυτό βέβαια και επί κεφαλής των ακολουθιών είναι οι ιερείς, ώστε οι ευχές του πλήθους, που είναι ασθενέστερες, ενισχυόμενες με τις δυνατότερες ευχές αυτών, να ανεβούν μαζί μ' αυτές στον ουρανό.
 Εξάλλου ποιά ωφέλεια θα μπορούσε να προκύψει απ' την ομιλία, όταν δεν συνδέεται με την προσευχή; Πρέπει να προηγείται η προσευχή και ν' ακολουθεί ο λόγος. Αυτό ακριβώς λένε και οι Απόστολοι: «Εμείς όμως θ' αφοσιωθούμε στην προσευχή και στην υπηρεσία του Θείου λόγου» (Πράξ. 6, 6). Το ίδιο κάνει και ο Παύλος στα προοίμια των επιστολών του, όπου προσεύχεται, όπως ακριβώς το φως του λυχναριού, έτσι και το φως της προσευχής να βοηθήσει στην ορθή ανάπτυξη της διδασκαλίας.
 Αν συνηθίσεις τον εαυτό σου να προσεύχεται σωστά, δεν θα έχεις ανάγκη απ' τη διδασκαλία των συνδούλων σου, εφ' όσον ο ίδιος ο Θεός θα σου καταφωτίσει το νου χωρίς τη μεσολάβηση μεσίτη. Αν η προσευχή ενός μόνου άνθρωπου έχει τόση δύναμη, πολύ μεγαλύτερη έχει η προσευχή που γίνεται από πλήθος ανθρώπων. Γιατί είναι μεγαλύτερη ή δύναμη αυτής και πολύ πιο μεγαλύτερη η παρρησία από την ιδιωτική προσευχή πού γίνεται στην οικία.
 Από πού γίνεται αυτό φανερό; Άκουσε τον ίδιο τον Παύλο που λέει:«Ο οποίος μας έσωσε από ένα τόσο μεγάλο θάνατο και μας σώζει, ελπίζουμε δε ότι και πάλι θα μας σώσει, εάν και σεις με βοηθήσετε με την προσευχή σας, ώστε ν' αποδοθεί ευχαριστία από πολλούς για λογαριασμό μας για τη χάρη που έδειξε ο Θεός σε σας» (Β' Κορ. 1, 10).Έτσι και ο Πέτρος διέφυγε απ' τη φυλακή. Γιατί λέει: «Προσευχή θερμή γινόταν από την Εκκλησία προς το Θεό γι' αυτόν» (Πράξ. 12,  5).
 Εάν λοιπόν η προσευχή της Εκκλησίας ωφέλησε τον Πέτρο, κι έβγαλε από τη φυλακή το στύλο εκείνο, πες μου, πώς εσύ περιφρονείς τη δύναμή της και ποιά δικαιολογία θα έχεις;
 Άκουσε και τον ίδιο το Θεό που λέει ότι συγχωρεί το πλήθος όταν τον παρακαλεί με όλη την αγαθή διάθεση. Γιατί απολογούμενος προς τον Ιωνά, λέει προς αυτόν σχετικά με το φυτό της κολοκυθιάς: «Εσύ λυπήθηκες για μια κολοκυθιά, για την οποία δεν κόπιασες ούτε και την έθρεψες, εγώ δεν θα λυπηθώ για τη μεγάλη πόλη της Νινευί, στην οποία κατοικούν περισσότεροι από δώδεκα μυριάδες άνθρωποι;» (Ιωνά 4, 10). Δεν αναφέρει ο Θεός τυχαία τον αριθμό των κατοίκων, αλλά για να μάθεις, ότι είναι μεγάλη η δύναμη της ομαδικής προσευχής.
 Αυτό επιθυμώ να σας το κάνω φανερό κι από μία ανθρώπινη ιστορία.
 Πριν από δέκα χρόνια, όπως κι εσείς γνωρίζετε, συνελήφθηκαν μερικοί για συνωμοσία. Κάποιος τότε ανώτερος αξιωματούχος, που αποδείχτηκε συνένοχος για τις κατηγορίες, δέθηκε με σκοινί στο στόμα και οδηγείτο στον τόπο της εκτελέσεως. Τότε λοιπόν όλοι οι κάτοικοι έτρεξαν προς τον ιππόδρομο, παρασύροντας μαζί τους κι εκείνους που εργάζονταν στα εργαστήρια, και σύσσωμος ο λαός άρπαξε απ' την οργή του βασιλιά, εκείνον που είχε καταδικαστεί και δεν ήταν άξιος καμμιάς συγγνώμης.
 Ώστε λοιπόν, θέλοντας να καταπραΰνετε την οργή του επίγειου βασιλιά, τρέχατε όλοι μαζί με τα παιδιά και τις γυναίκες σας, όταν όμως πρόκειται να εξιλεώσετε το Βασιλιά των Ουρανών και να σώσετε απ' την οργή του όχι ένα, όπως τότε, ούτε δυο και τρεις και εκατό, αλλά όλους τους αμαρτωλούς της οικουμένης, και ν' απαλλάξετε τους δαιμονιζόμενους απ' την παγίδα του διαβόλου, κάθεστε έξω και δεν τρέχετε όλοι μαζί μέσα, ώστε ο Θεός, αφού εκτιμήσει τη συμπαράσταση όλων σας, κι εκείνους ν' απαλλάξει από την τιμωρία, και τα δικά σας αμαρτήματα να συγχωρήσει;
 Γιατί, εάν στην περίπτωση εκείνη τύχαινε να βρίσκεσαι στην αγορά, ή στην οικία, ή σ' επείγουσα εργασία, δεν θα έπρεπε να τρέξεις προς την κοινή παράκληση, σπάζοντας όλα τα δεσμά με πολύ πιο μεγαλύτερη ορμή από οποιοδήποτε λιοντάρι;
 Πες μου, αγαπητέ μου, ποιά ελπίδα σωτηρίας θα έχεις κατά τον καιρό εκείνο της απολογίας σου ενώπιον του Θεού; Δεν αναπέμπουν εκείνη τη φρικωδέστατη φωνή μόνον άνθρωποι, αλλά και άγγελοι ικετεύουν τον Κύριο, κι αρχάγγελοι τον παρακαλούν. Έχουν και τον καιρό σύμμαχό τους και την προσφορά της θυσίας βοηθό ...». 
Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος 
 
 http://psigmataorthodoxias.blogspot.gr/2014/02/blog-post_15.html?spref=fb

Η προσευχή για τους αρρώστους

2357_1038622483643_1167930820_30110391_3056_n
- Γέροντα, παρακάλεσαν να σας πούμε να προσευχηθήτε για ένα άρρωστο παιδάκι και ρωτούν αν θα γίνη καλά.Τι να τους πούμε;
– Πέστε τους: «Ο» Γέροντας θα προσευχηθή. Ο Χριστός αγαπάει το παιδί και θα κάνη ό,τι είναι για το καλό του. Αν δη ότι το παιδί, όταν μεγαλώση, θα γίνη καλύτερο, θα ακούση την προσευχή του. Αν δη όμως ότι αργότερα δεν θα είναι σε καλή πνευματική κατάσταση, τότε, επειδή το αγαπάει, θα το πάρη». «Ζήτησε, λέει, και θα σου δώσω». Αλλά θα μου το δώση ο Θεός, αν εγώ είμαι δοσμένος στον Θεό· αλλιώς, τι να μου δώση την ζωή, για να ξεφύγω; Εγώ χαίρομαι, είτε γίνη καλά είτε πεθάνη ένας άρρωστος για τον οποίο προσεύχομαι.
– Γέροντα, είναι καλό να προσευχώμαστε για την υγεία μας;
– Καλύτερα είναι να ζητούμε από τον Θεό να ελευθερωθούμε από τα πάθη μας. Να ζητούμε δηλαδή πρώτα την Βασιλεία του Θεού. Αν παρακαλούμε τον Θεό να μας κάνη καλά, τρώμε την ουράνια περιουσία. Όταν όμως δεν αντέχουμε τους πόνους της αρρώστιας, τότε να παρακαλούμε τον Θεό να μας θεραπεύση, και Εκείνος θα ενεργήση ανάλογα.
– Γέροντα, το αν βοηθηθή ένας άρρωστος από την προσευχή που κάνουμε, εξαρτάται και από το τι ζητάει και ο ίδιος από τον Θεό;
– Ο άρρωστος, αν ζητάη από τον Θεό να γίνη καλά μόνον εκείνος και δεν προσεύχεται να γίνουν καλά και οι άλλοι άρρωστοι, δεν κάνει καλά. Εσύ, αδελφή, όταν ήσουν στον κόσμο και εργαζόσουν στο νοσοκομείο, τι έκανες, όταν ο άρρωστος δεν μπορούσε να λέη την ευχή;
– Την έλεγα εγώ, Γέροντα.
– Καλά εσύ, αλλά και ο άρρωστος έπρεπε να λέη κάποια προσευχή.
– Έλεγε και εκείνος «Παναγία μου» ή «Παναγία μου, σώσε με». Αλλά, Γέροντα, και η υπομονή στον πόνο δεν είναι προσευχή;
– Ναι, μπράβο! Είναι και αυτό! Εσείς, όταν σας ζητάη κάποιος να κάνετε προσευχή, γιατί την τάδε ημέρα θα μπη στο χειρουργείο, να προσεύχεσθε από την στιγμή που σας το ζητάει. Να μην περιμένετε την ώρα που θα μπη στο χειρουργείο να προσευχηθήτε. Και στις ακολουθίες, όταν λέη ο ιερέας «υπέρ των εν ασθενείαις κατακειμένων», να λέτε με πόνο το «Κύριε, ελέησον». Αν κάνετε με το διαπασών «βού…», για να πήτε «Κύριε, ελέησον» μουσικό, ο νους σας θα είναι στο «βού…» και στον χαβά, και οι άρρωστοι οι καημένοι που υποφέρουν θα περιμένουν από σας λίγη βοήθεια! Εκείνοι έχουν τον πόνο τους. Εσύ, που δεν έχεις πόνο, προσευχήσου για εκείνους, να βοηθηθούν. Αφού δεν αναστενάζεις στο κρεββάτι, αναστέναξε τουλάχιστον στην προσευχή για τους αρρώστους. Αν οι υγιείς δεν κάνουν λίγη προσευχή για τους αρρώστους, θα τους πη μεθαύριο ο Χριστός: «Είχατε την υγεία σας και δεν κάνατε προσευχή γι’ αυτούς που υπέφεραν; ‘’Ουκ οίδα υμάς…’’».
Αν για έναν άρρωστο δεν κάνουμε προσευχή, η αρρώστια θα ακολουθήση την φυσική της πορεία. Ενώ, αν κάνουμε προσευχή, μπορεί να αλλάξη δρόμο. Γι’ αυτό πάντα να κάνετε προσευχή για τους αρρώστους.

(ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ – ΛΟΓΟΙ Δ΄ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ)


http://www.diakonima.gr/2014/10/03/%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B5%CF%85%CF%87%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B1%CF%81%CF%81%CF%8E%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82/

π. Ανδρέας Κονάνος: «Μας αξίζει μια πιο όμορφη ζωή!» - Ξεκίνησε το πρόγραμμα «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει...»



Tου Σταμάτη Μιχαλακόπουλου 
Στον κατάμεστο, από πιστούς όλων των ηλικιών, Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, ξεκίνησε την Τετάρτη 1η Οκτωβρίου το πρόγραμμα καθημερινών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων, με το γενικό τίτλο“ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει...”
, που θα ολοκληρωθεί στις 31 Δεκεμβρίου.
Καταλληλότερος οδηγός στην πρώτη βραδιά αυτού του τρίμηνου ταξιδιού, δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από τον ιεροκήρυκα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών,Αρχιμανδρίτη Ανδρέα Κονάνο.
Με τη ζεστή, χαμογελαστή του παρουσία και το ζωντανό καρδιακό του λόγο, άγγιξε και – κυρίως – παρηγόρησε και ανέπαυσε τις καρδιές μικρών και μεγάλων, ιδίως δε των νέων ανθρώπων, που αποτελούσαν και την πλειοψηφία όσων παρευρέθηκαν στην ομιλία.

Μετά την ακολουθία της Παρακλήσεως προς την Υπεραγία Θεοτόκο, ο π. Ανδρέας ανέπτυξε το Α’ μέρος της ομιλίας του, με κεντρικό θέμα: “Ες ασιν ψυχς καί σώματος”. Τα επόμενα δύο μέρη θα πραγματοποιηθούν στις 5 Νοεμβρίου και 10 Δεκεμβρίου αντίστοιχα. 


Όλη η ομιλία του π. Ανδρέα, περιστράφηκε γύρω από την αδιατάρακτη ενότητα σώματος και ψυχής στον άνθρωπο. Γιατί η θεραπεία του ανθρώπου, αφορά και επηρεάζει και τα δύο μέρη του. Ξεκινώντας από το θέμα της ίασης, ο ομίλητης ήταν ξεκάθαρος και κατηγορηματικός: “Ο άνθρωπος που είναι κοντά στον Χριστό και την Εκκλησία, αν είναι πραγματικά όπως θέλει ο Θεός, θεραπεύεται. Δεν αρκεί δηλαδή να πει κανείς ότι είναι στην Εκκλησία, γιατί τότε δεν θεραπεύεται”.

Εξηγώντας αυτούς τους λόγους, ο π. Ανδρέας αναφέρθηκε στο γεγονός ότι πολλοί χριστιανοί, ενώ πηγαίνουν στην Εκκλησία, συμμετέχουν σε ακολουθίες, Θ. Λειτουργίες και αγρυπνίες, διαπιστώνουμε παρ’ όλα αυτά ότι η ψυχή τους δεν θεραπεύεται.

Και εδώ, η απάντηση του π. Ανδρέα είναι διαφωτιστική: “Για να αλλάξουμε είναι ανάγκη να ζήσουμε εσωτερική ζωή. Ο Χριστός μας είπε ότι η Βασιλεία του Θεού είναι μέσα σου. Κι αν δεν αλλάξεις μέσα σου, δεν αλλάζει τίποτα έξω σου. Δεν θα ηρεμήσεις και δεν θα γαληνέψεις”. 

Η αλληλεπίδραση ψυχής και σώματος, εξηγεί και φωτίζει το πρόβλημα των ασθενειών, ψυχικών και σωματικών, που παρουσιάζονται στους ανθρώπους. Σώμα και ψυχή πάνε μαζί. Το ένα επηρρεάζει το άλλο. Η στενοχώρια της ψυχής χτυπάει το κορμί. Η χαρά που διαπερνάει το κορμί, επηρεάζει την ψυχή.

Ο ομιλητής ανέφερε χαρακτηριστικά: “Ο Χριστός μας, αγάπησε τον άνθρωπο σαν σύνολο, σαν ολότητα, ενότητα ψυχής και σώματος. Γι’ αυτό ο Χριστός όπου περνούσε θεράπευε. Θεράπευε ασθένειες σωματικές και ασθένειες ψυχικές. Και θα πει κανείς, ο Χριστός πρώτα τις αμαρτίες δεν συγχωρούσε; Ναι, γιατί αν η ψυχή σου γαληνέψει, αυτό ακτινοβολεί και στην υπόλοιπη ύπαρξή σου. Αν είσαι μέσα σου καλά και έξω σου θα είσαι. Ο Κύριος θεράπευε αρρώστους, παραλυτικούς, δαιμονισμένους, τυφλούς, χωλούς, ξηρούς, με προβλήματα μοναξιάς, με προβλήματα ψυχολογικά και σωματικά”. 

Με πλούσια ποιμαντική εμπειρία, ο π. Ανδρέας αναφέρθηκε στην επιρροή των ψυχικών προβλημάτων στην εκδήλωση σωματικών ασθενειών. Άνθρωποι που εκδήλωσαν σοβαρές ασθένειες, είχαν περάσει περιόδους που ταλαιπωρήθηκαν ψυχικά από άγχος, φοβίες και λύπη.

Γι’ αυτό και συμβουλεύει όλους: “Μην κρατάτε τη λύπη μέσα σας για πολλές ώρες. Μέσα στην Εκκλησία αυτό δεν μαθαίνουμε; Να παίρνουμε την λύπη μας και να την αφήνουμε στο Χριστό. Αυτό ονομάζεται αποφόρτιση. Έχεις φορτώσει από προβλήματα ψυχολογικά, από μοναξιά, από αρρώστιες; Πάρτα όλα αυτά και άφησέ τα στο Χριστό”. 

Και πλεόν είναι ξεκάθαρο οτι αυτά τα δύο, σώμα και ψυχή, οφείλουμε να τα σεβαστούμε, να τα τιμήσουμε. Και τελικά να αγαπήσουμε τον εαυτό μας, ώστε να τον προστατεύσουμε. Γιατί, μπορούμε να ζήσουμε πολλά χρόνια με υγεία, ήρεμοι. Αυτό δείχνουν παραδείγματα ανθρώπων που έζησαν με ηρεμία στη ζωή τους, ξεπερνώντας κατά πολύ το μέσο όρο ζωής των υπολοίπων. Και είναι σημαντικό να μην υποτιμήσουμε ποτέ το σώμα, γιατί το σώμα είναι ευλογημένο. Σώμα και ψυχή πάνε μαζί.

Συνεχίζοντας στο θέμα της θεραπείας, ο π. Ανδρέας επισήμανε: “Ο άνθρωπος, ο οποίος είναι άνθρωπος του Αγίου Πνεύματος, άνθρωπος του Θεού, βοηθάει το σώμα του σε θέματα θεραπείας. Πιό εύκολα θα γίνει καλά αν είναι του Θεού άνθρωπος και προσεύχεται και αγαπάει και αγωνίζεται”. 


Στη συνέχεια ο ομιλητής, αντλώντας πλειάδα παραδειγμάτων από την καθημερινή ποιμαντική του πείρα, ανέπτυξε τα μέσα που μας παρέχει η Εκκλησία στον αγώνα της θεραπείας μας.

Νηστεία 
Ξεκίνησε αναφερόμενος στην ομορφιά της νηστείας και προχώρησε πέραν της σωματικής θυσίας που προϋποθέτει. Γιατί η νηστεία βοηθάει τον άνθρωπο να ελέγξει το πως μιλάει, πως αντιδράει, πως γκρινιάζει. Ανέφερε στη συνέχεια πολύ χαρακτηριστικές περιπτώσεις πιστών, που την περίοδο της νηστείας, έχοντας λανθασμένη εσωτερική τοποθέτηση, εμφανίζουν περισσότερα νεύρα, κατακρίνοντας, σχολιάζοντας και τελικά βασανίζοντας και ταλαιπωρώντας τους οικείους τους. Η “νηστεία” που διασπάει την ενότητα, προφανώς και δεν είναι αληθινή νηστεία.

Και βέβαια η γκρίνια και η φαγωμάρα σε ένα οικογενειακό περιβάλλον, δημιουργούν σταδιακά τις προϋποθέσεις για την εμφάνιση σωματικών ασθενειών, αφού οι ψυχικές διαταραχές που δημιουργούνται, ξεσπάνε στο σώμα.

Προσευχή 
Ο άνθρωπος αξιοποιώντας το δώρο της προσευχής, προκειμένου να βοηθηθεί, οφείλει: “Να παραδεχτεί ότι υπάρχει πρόβλημα και να πει: Θεέ μου, άλλαξε με, πάρε μου την υποκρισία, πάρε μου αυτήν την ψευτιά, αυτό το θέατρο που παίζω. Γιατί το θέατρο αρρωσταίνει”. 

Και τα ευεργετήματα της προσευχής δεν έχουν τέλος. Με την προσευχή:“διώχνεις το άγχος. Όταν ο άνθρωπος κάνει προσευχή, βλέπει μέσα του μεγάλη ευεξία, ηρεμία και ισορροπία. Όταν γαληνεύουμε, το σώμα δεν δηλητηριάζεται από τις σκέψεις. Και ο άνθρωπος με την προσευχή, δίνει το άγχος και την αγωνία του στο Θεό και Εκείνος του δίνει τη γαλήνη”. 



Εξομολόγηση 
Το επόμενο μέσο ίασης που μας προσφέρει η Εκκλησία είναι η εξομόλογηση. Όπως είπε γλαφυρά ο π. Ανδρέας: “Το πιό ωραίο για να θεραπευτεί η ψυχή και το κορμί, είναι η εξομολόγηση. Όποιος εξομολογείται αληθινά, βγάζει από μέσα του την αλήθεια της ψυχής του. Εξομολόγηση σημαίνει να πεις την αλήθεια για τον εαυτό σου. Να καθαρίσεις την αυλή σου που έχει γεμίσει από φύλλα και χώματα”. 

Μάλιστα, αναφέροντας παραδείγματα από την εμπειρία του, περιέγραψε το πως αυτό το άνοιγμα που πραγματοποιεί ο άνθρωπος με την εξομολόγηση, προστατεύει και την σωματική του υγεία, εκτός της ψυχικής. Αφού σε πολλές περιπτώσεις, άνθρωποι που κρατούσαν μέσα τους καταστάσεις που τους βάραιναν, εκδήλωναν σωματικές ασθένειες, συνέπεια του ψυχικού βάρους που κουβαλούσαν. Εν αντιθέσει, όταν κατέθεταν με ειλικρίνεια αυτό που χρόνια τους βασάνιζε, μετά την ψυχική τους ηρεμία, αποκαθίστατο σταδιακά και η σωματική τους υγεία.

Κατάκριση 
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση σε ένα ακόμη μέσο που προστατεύει την υγεία του ανθρώπου. Την έλλειψη και αποβολή της κατάκρισης. Και ανέφερε χαρακτηριστικά: “Όποιος δεν κατακρίνει, αυτός θα ζήσει σίγουρα περισσότερο. Θα κερδίσει χρόνια ζωής. Διότι η κατάκριση φέρνει μίσος, δηλητήριο, πίκρα, εκδίκηση, μουρμούρα, αγωνία, πανικό. Όταν σταματήσεις την κατάκριση γλυτώνεις από όλα αυτά και ξεκουράζεσαι”. Γι΄ αυτό και χαρακτήρισε την κατάκριση βόμβα που κουβαλάει ο άνθρωπος, όταν δεν ελευθερώνεται από αυτήν.

Και κατέληξε τονίζοντας ότι: “Μας αξίζει μια πιο όμορφη ζωή. Μας αξίζει μια πιο ευαγγελική ζωή. Μας αξίζει μια πιο χαρούμενη ζωή”. 


Όπως αναφέραμε ο π. Ανδρέας Κονάνος θα συνεχίσει την ανάπτυξη του θέματος στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, στις 5 Νοεμβρίου και τις 10 Δεκεμβρίου.

Να σημειώσουμε ότι η επίσημη έναρξη του προγράμματος “ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει...” θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 5 Οκτωβρίου, στις 7.30 μ.μ. με τον Αγιασμό που θα τελέσει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ενώ θα παρουσιαστεί ανασκόπηση του περσινού προγράμματος.

Την ομιλία μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ



Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014

Ο Μητροπολίτης Αργολίδος Νεκτάριος Αντωνόπουλος στο "ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει..."


Τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014 στο "Ενοριακό Αρχονταρίκι" και στα πλαίσια των καθημερινών δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων με τίτλο “ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει...”
που οργανώνεται στην ενορία Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, προσκεκλημένος του Θεολόγου-Μουσικού κ. Ηλία Λιαμή σε ελεύθερη συζήτηση θα είναι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος.

Η συζήτηση θα ξεκινήσει στις 7.30 μ.μ. στο Πνευματικό Κέντρο Ευαγγελιστρίας Πειραιώς (Βούλγαρη 50γ, όπισθεν του Ιερού Ναού).

O Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος γεννήθηκε το 1952 στο Μαρούσι. Είναι πτυχιούχος της Θεολογικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 1977 ήταν αδελφός της Ιεράς Μονής Σαγματά. Χειροτονήθηκε διάκονος (1976) και πρεσβύτερος (1983). Tο 1991 εξελέγη ηγούμενος στην εν λόγω Ιερά Μονή. Παράλληλα διηκόνησε στην Ιερά Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας ως ιεροκήρυκας και ως υπεύθυνος του Τομέα Νεότητας. Μητροπολίτης Αργολίδος εξελέγη στις 18 Οκτωβρίου 2013.
Έχει συγγράψει πλειάδα βιβλίων και μέσω αυτών έκανε γνωστό στην Ελλάδα τον μεγάλο ρώσο Άγιο Λουκά τον ιατρό, Αρχιεπίσκοπο Συμφερουπόλεως και Κριμαίας.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...