Ω, Παναγιά μου, Δέσποινα, γλυκύτατη Παρθένα
εις τον αγώνα της ζωής, βοήθα με και εμένα.
Βοήθησε με Παναγιά, γλυκιά μου Παναγία,
γιατί η ζωή είναι θάλασσα, μεγάλη τρικυμία..
Και ναυαγός ευρίσκομαι μέσα στη βιοπάλη,
στη χάρη σου στηρίζομαι, Παρθένα τη μεγάλη.
Και σαν μητέρα ευσπλαχνική, ελπίζω να μας σώσεις,
και από ορατούς και αόρατους εχθρούς να μας γλιτώσεις.
Στη σκέπη των πτερύγων σου σκέπασε Παναγιά μου,
όλου του κόσμου τα παιδιά και ύστερα τα δικά μου.
Και φώτισέ τα, Παναγιά, Χριστό να ακολουθήσουν
και στον αγώνα της ζωής με πίστη να βαδίσουν.
Την πίστη, την πραότητα, μην την αμελήσουν,
καθώς και την εγκράτεια μην την καταπατήσουν.
Ναι, Παναγιά μου, Δέσποινα, λυπήσου και ευσπλαχνίσου
και άφεση αμαρτιών ζήτησε απ’ το Παιδί Σου.
Να συγχωρήσει πταίσματα και τα αμαρτήματά μας,
να οδηγήσει στο καλό και εμάς και τα παιδιά μας.
Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014
Ονομαστήρια Μητροπολίτη Εδέσσης
Πανηγυρικά
εορτάσθηκε στην Έδεσσα η μνήμη του Αγίου και ενδόξου Προφήτου Ιωήλ, κατά
την οποία άγει τα ονομαστήριά του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Εδέσσης,
Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ.
Την παραμονή της εορτής Σάββατο 18 Οκτωβρίου τελέσθηκε ο πανηγυρικός Εσπερινός στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Αγίας Σκέπης.
Χοροστάτησε ο
Σεβ. Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλος, ενώ παρέστησαν οι
Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες: Ναυπάκτου, κ. Ιερόθεος, Φλωρίνης κ.
Θεόκλητος, Ζιχνών κ. Ιερόθεος και ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Θεουπόλεως
κ. Παντελεήμων.
Κατά το
κήρυγμά του ο Σεβ. Μητροπολίτης Κοζάνης τόνισε ότι μέχρι την έλευση του
Μεσσία πολλοί είχαν τον σπερματικό λόγο, δηλαδή μερικές αποκαλύψεις της
Θείας Χάριτος, όπως οι αρχαίοι Έλληνες σοφοί. Κυρίως όμως οι προφήτες
της Παλαιάς Διαθήκης αποκάλυψαν το θέλημα του Θεού και προφήτευσαν τα
μέλλοντα.
Ο προφήτης Ιωήλ μάλιστα προφήτευσε την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος στους ανθρώπους και την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου.
Ο
Σεβασμιώτατος προσέθεσε ακόμη ότι τα τρία γνωρίσματα των προφητών
σύμφωνα με τον μακαριστό σχολιαστή της Παλαιάς Διαθήκης Αρχιμανδρίτη
Ιωήλ Γιαννακόπουλο είναι: η αδαμάντινη πίστη, η τόλμη και το προφητικό
χάρισμα, δηλαδή το χάρισμα της αποκαλύψεως των μελλόντων.
Ολοκληρώνοντας τον λόγο του επαίνεσε τον εορτάζοντα εξαίροντας ιδιαιτέρως το χάρισμα της συγγραφής ιερών ακολουθιών.
Την ημέρα της
εορτής, Κυριακή 19 Οκτωβρίου, τελέσθηκε ο εορταστικός Όρθρος, στον
οποίο χοροστάτησε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ.
Ιερόθεος, και Αρχιερατικό Συλλείτουργο προεξάρχοντος του εορτάζοντος
Μητροπολίτου Εδέσσης κ. Ιωήλ και συλλειτουργούντων των Σεβασμιωτάτων
Μητροπολιτών: Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου, Ζιχνών κ. Ιεροθέου και Κοζάνης κ.
Παύλου. Συμπροσευχόμενος παρέστη και ο Σεβ. Μητροπολίτης Κιλκισίου κ.
Εμμανουήλ.
Παρέστησαν
επίσης, ο Υπουργός Γεωργίας κ. Γ. Καρασμάνης, ο Δήμαρχος Εδέσσης κ. Δ.
Γιάννου και ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θ. Θεοδωρίδης, βουλευτές του
Νομού, ο Διοικητής της ΙΙας ΜΚ Μεραρχίας Υποστράτηγος Δ. Αλεβίζος, ο
Διοικητής της Αστυνομίας και άλλοι εκπρόσωποι των τοπικών αρχών και
φορέων.
Το θείο λόγο
κήρυξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου. Μεταξύ άλλων τόνισε ότι
οι προφήτες άκουγαν τον Θεό στην καρδιά τους, διότι εξασκούσαν την νοερά
και την καρδιακή προσευχή.
Μιλούσαν εκ
Θεού και πολέμησαν την ειδωλολατρία και την υπάρχουσα ανθρώπινη
θρησκεία, η οποία ως ανθρώπινο κατασκεύασμα δεν έχει καμιά σχέση με την
αποκάλυψη του αληθινού Θεού.
Οι ανθρώπινες θρησκείες, σημείωσε, κινούνται γύρω από συγκεκριμένα ανθρώπινα πάθη.
Για παράδειγμα το Ισλάμ κινείται γύρω από την βία και την ηδονή.
Όλες αυτές
τις εκτροπές στηλίτευσαν οι προφήτες καθοδηγώντας τον λαό στον αληθινό
Θεό. Όμως το προφητικό χάρισμα υπάρχει και σήμερα στην Εκκλησία.
Το συναντάμε στους επισκόπους Της, οι οποίοι διδάσκουν την αλήθεια και καταπολεμούν την πλάνη.
Αυτό το
προφητικό χάρισμα είναι έντονο και στον Εδέσσης Ιωήλ, ο οποίος γνωρίζει
την Γραφή και τους Πατέρες και τα διδάσκει άψογα στους πιστούς, συνθέτει
θείους ύμνους και ποιμαίνει άριστα την Μητρόπολη του.
Ο Σεβ.
Μητροπολίτης Εδέσσης δέχθηκε ευχές όλη την ημέρα και μέχρι αργά το βράδυ
της Κυριακής στο Μητροπολιτικό οίκημα από μεγάλο αριθμό κληρικών και
λαϊκών.
Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014
ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΕΟΥΣΗΣ ΣΤΟΝ Ι.Ν. ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ.
Με ιδιαίτερη ευλάβεια, συγκίνηση και κατάνυξη ετοιμάζεται η Ενορία μας να υποδεχθεί την θαυματουργό Εικόνα της Παναγίας της Ελεούσης η οποία θα μεταφερθεί από την Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης προς ευλογία και αγιασμό του δοκιμαζόμενου λαού μας, καθώς επίσης και τεμάχιο Τιμίου Ξύλου πάλι από την Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης.
Η
υποδοχή των ιερών σεβασμάτων θα γίνει το απόγευμα, στις 6.00μ.μ. στον
Ιερό Ναό μας, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ.
Ταυτόχρονα με την έλευση της θαυματουργού Εικόνας ξεκινούν οι εορταστικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πειραιώς και οι οποίες θα λάβουν χώρα από 20-29 Οκτωβρίου, με αφορμή τον εορτασμό του προστάτου μας Αγίου Δημητρίου.
Φέτος, για 16η χρονιά, ετοιμάσθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πειραιώς και οι οποίες θα λάβουν χώρα από 20-29 Οκτωβρίου.
Φέτος, για 16η χρονιά, ετοιμάσθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πειραιώς και οι οποίες θα λάβουν χώρα από 20-29 Οκτωβρίου.
Σήμερα το απόγευμα μετά την υποδοχή της Ιεράς Εικόνας, θα τελεσθεί Μέγας πανηγυρικός Εσπερινός.
Το βράδυ στις 9.30μ.μ. θα ξεκινήσει Ιερά Αγρυπνία την οποία θα τελέσει ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Παναγίας Αρτοκωστάς, Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Στεργίου ο οποίος θα προσκομίσει στον Ιερό Ναό μας και τεμάχιο λειψάνου του Αγίου νεομάρτυρος Ιωάννου του Μονεμβασιώτου.
Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014
Υπάρχει και για μένα συγχωρητική ευχή
Γέροντας Ἐφραίμ Κατουνακιώτης
Άλλη φορά ήρθε κάποιος εδώ πέρα και με την ομιλία προβήκαμε σε κατάκριση.
Έπειτα πάω να λειτουργήσω και δεν μπορώ να πώ τις ευχές. Βρε, τι έκανα; λέω. Μπρος! Ήρθε ο τάδε ο γείτονας και κατακρίναμε κάτι δεσποτάδες και το αυτό.
Έπειτα πάω να λειτουργήσω και δεν μπορώ να πώ τις ευχές. Βρε, τι έκανα; λέω. Μπρος! Ήρθε ο τάδε ο γείτονας και κατακρίναμε κάτι δεσποτάδες και το αυτό.
Απάνω στη Λειτουργία, λειτουργώντας, λέω: «Θεέ μου, συγχώρεσε με. Συγχώρεσε με, Θεέ μου.Έσφαλα, Θεέ μου. Για ποιόν είναι το “έσφαλα”, Θεέ μου; Υπάρχει και για μένα συγχωρητική ευχή», λέω. Ε, καλά, Θεέ μου, ευλόγησον». Και στο τέλος ειρήνευσα και λέω: «Άμα θέλεις άλλη φορά, κατάκρινε!»
Μεγάλο πράγμα είναι, μεγάλο κακό είναι η κατάκρισις. Ε, ως άνθρωποι θα σφάλλουμε, παιδί μου.
Αλλά τι; Και η έξομολόγησις είναι μυστήριο, παιδί μου.
Μεγάλο πράγμα είναι, μεγάλο κακό είναι η κατάκρισις. Ε, ως άνθρωποι θα σφάλλουμε, παιδί μου.
Αλλά τι; Και η έξομολόγησις είναι μυστήριο, παιδί μου.
*Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης, Έκδοση Ι. Ησυχαστηρίου «Άγιος Εφραίμ» Κατουνάκια Αγίου Όρους, Α’ έκδοση 2000
Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014
† Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014 (Γ΄ Λουκά)
Ευαγγελική Περικοπή,
Ἐκ τοῦ κατά Λουκᾶν
Κεφ. ζ΄: 11-16
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐπορεύετο ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς πόλιν καλουμένην Ναΐν· καὶ συνεπορεύοντο αὐτῷ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ ἱκανοὶ, καὶ ὄχλος πολύς. Ὡς δὲ ἤγγισε τῇ πύλῃ τῆς πόλεως, καὶ ἰδοὺ ἐξεκομίζετο τεθνηκὼς υἱὸς μονογενὴς τῇ μητρὶ αὐτοῦ· καὶ αὕτη ἦν χήρα· καὶ ὄχλος τῆς πόλεως ἱκανὸς ἦν σὺν αὐτῇ. Καὶ ἰδὼν αὐτὴν ὁ Κύριος, ἐσπλαγχνίσθη ἐπ᾿ αὐτῇ, καὶ εἶπεν αὐτῇ· Μὴ κλαῖε. Καὶ προσελθὼν ἥψατο τῆς σοροῦ, οἱ δὲ βαστάζοντες ἔστησαν, καὶ εἶπε· Νεανίσκε, σοί λέγω, ἐγέρθητι. Καὶ ἀνεκάθισεν ὁ νεκρὸς καὶ ἤρξατο λαλεῖν, καὶ ἔδωκεν αὐτὸν τῇ μητρὶ αὐτοῦ. Ἔλαβε δὲ φόβος ἅπαντας, καὶ ἐδόξαζον τὸν Θεόν, λέγοντες· Ὅτι Προφήτης μέγας ἐγήγερται ἐν ἡμῖν· καὶ ὅτι ἐπεσκέψατο ὁ Θεὸς τὸν λαὸν αὐτοῦ.
Απόστολος,
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐπορεύετο ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς πόλιν καλουμένην Ναΐν· καὶ συνεπορεύοντο αὐτῷ οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ ἱκανοὶ, καὶ ὄχλος πολύς. Ὡς δὲ ἤγγισε τῇ πύλῃ τῆς πόλεως, καὶ ἰδοὺ ἐξεκομίζετο τεθνηκὼς υἱὸς μονογενὴς τῇ μητρὶ αὐτοῦ· καὶ αὕτη ἦν χήρα· καὶ ὄχλος τῆς πόλεως ἱκανὸς ἦν σὺν αὐτῇ. Καὶ ἰδὼν αὐτὴν ὁ Κύριος, ἐσπλαγχνίσθη ἐπ᾿ αὐτῇ, καὶ εἶπεν αὐτῇ· Μὴ κλαῖε. Καὶ προσελθὼν ἥψατο τῆς σοροῦ, οἱ δὲ βαστάζοντες ἔστησαν, καὶ εἶπε· Νεανίσκε, σοί λέγω, ἐγέρθητι. Καὶ ἀνεκάθισεν ὁ νεκρὸς καὶ ἤρξατο λαλεῖν, καὶ ἔδωκεν αὐτὸν τῇ μητρὶ αὐτοῦ. Ἔλαβε δὲ φόβος ἅπαντας, καὶ ἐδόξαζον τὸν Θεόν, λέγοντες· Ὅτι Προφήτης μέγας ἐγήγερται ἐν ἡμῖν· καὶ ὅτι ἐπεσκέψατο ὁ Θεὸς τὸν λαὸν αὐτοῦ.
Απόστολος,
Πρὸς Κορινθίους Β΄ Ἐπιστολῆς Παύλου τὸ Ἀναγνωσμα.
Κεφ. ια΄: 31 - ιβ΄: 9
Ἀδελφοί, ὁ Θεὸς καὶ πατὴρ τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ οἶδεν, ὁ ὢν εὐλογητὸς εἰς τοὺς αἰῶνας, ὅτι οὐ ψεύδομαι. Ἐν Δαμασκῷ ὁ ἐθνάρχης ᾿Αρέτα τοῦ βασιλέως ἐφρούρει τὴν Δαμασκηνῶν πόλιν πιάσαι με θέλων, καὶ διὰ θυρίδος ἐν σαργάνῃ ἐχαλάσθην διὰ τοῦ τείχους καὶ ἐξέφυγον τὰς χεῖρας αὐτοῦ. Καυχᾶσθαι δὴ οὐ συμφέρει μοι· ἐλεύσομαι γὰρ εἰς ὀπτασίας καὶ ἀποκαλύψεις Κυρίου. Οἶδα ἄνθρωπον ἐν Χριστῷ πρὸ ἐτῶν δεκατεσσάρων· εἴτε ἐν σώματι οὐκ οἶδα, εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· ἁρπαγέντα τὸν τοιοῦτον ἕως τρίτου οὐρανοῦ. Καὶ οἶδα τὸν τοιοῦτον ἄνθρωπον· εἴτε ἐν σώματι εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· ὅτι ἡρπάγη εἰς τὸν παράδεισον καὶ ἤκουσεν ἄρρητα ρήματα, ἃ οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπῳ λαλῆσαι. Ὑπὲρ τοῦ τοιούτου καυχήσομαι, ὑπὲρ δὲ ἐμαυτοῦ οὐ καυχήσομαι εἰ μὴ ἐν ταῖς ἀσθενείαις μου. Ἐὰν γὰρ θελήσω καυχήσασθαι, οὐκ ἔσομαι ἄφρων· ἀλήθειαν γὰρ ἐρῶ· φείδομαι δὲ μή τις εἰς ἐμὲ λογίσηται ὑπὲρ ὃ βλέπει με ἢ ἀκούει τι ἐξ ἐμοῦ. Καὶ τῇ ὑπερβολῇ τῶν ἀποκαλύψεων ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι, ἐδόθη μοι σκόλοψ τῇ σαρκί, ἄγγελος σατᾶν, ἵνα με κολαφίζῃ ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι. Ὑπὲρ τούτου τρὶς τὸν Κύριον παρεκάλεσα ἵνα ἀποστῇ ἀπ᾿ ἐμοῦ· καὶ εἴρηκέ μοι· Ἀρκεῖ σοι ἡ χάρις μου· ἡ γὰρ δύναμίς μου ἐν ἀσθενείᾳ τελειοῦται. Ἥδιστα οὖν μᾶλλον καυχήσομαι ἐν ταῖς ἀσθενείαις μου, ἵνα ἐπισκηνώσῃ ἐπ᾿ ἐμὲ ἡ δύναμις τοῦ Χριστοῦ.
Εἰς τόν Ὄρθρον
Ἀδελφοί, ὁ Θεὸς καὶ πατὴρ τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ οἶδεν, ὁ ὢν εὐλογητὸς εἰς τοὺς αἰῶνας, ὅτι οὐ ψεύδομαι. Ἐν Δαμασκῷ ὁ ἐθνάρχης ᾿Αρέτα τοῦ βασιλέως ἐφρούρει τὴν Δαμασκηνῶν πόλιν πιάσαι με θέλων, καὶ διὰ θυρίδος ἐν σαργάνῃ ἐχαλάσθην διὰ τοῦ τείχους καὶ ἐξέφυγον τὰς χεῖρας αὐτοῦ. Καυχᾶσθαι δὴ οὐ συμφέρει μοι· ἐλεύσομαι γὰρ εἰς ὀπτασίας καὶ ἀποκαλύψεις Κυρίου. Οἶδα ἄνθρωπον ἐν Χριστῷ πρὸ ἐτῶν δεκατεσσάρων· εἴτε ἐν σώματι οὐκ οἶδα, εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· ἁρπαγέντα τὸν τοιοῦτον ἕως τρίτου οὐρανοῦ. Καὶ οἶδα τὸν τοιοῦτον ἄνθρωπον· εἴτε ἐν σώματι εἴτε ἐκτὸς τοῦ σώματος οὐκ οἶδα, ὁ Θεὸς οἶδεν· ὅτι ἡρπάγη εἰς τὸν παράδεισον καὶ ἤκουσεν ἄρρητα ρήματα, ἃ οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπῳ λαλῆσαι. Ὑπὲρ τοῦ τοιούτου καυχήσομαι, ὑπὲρ δὲ ἐμαυτοῦ οὐ καυχήσομαι εἰ μὴ ἐν ταῖς ἀσθενείαις μου. Ἐὰν γὰρ θελήσω καυχήσασθαι, οὐκ ἔσομαι ἄφρων· ἀλήθειαν γὰρ ἐρῶ· φείδομαι δὲ μή τις εἰς ἐμὲ λογίσηται ὑπὲρ ὃ βλέπει με ἢ ἀκούει τι ἐξ ἐμοῦ. Καὶ τῇ ὑπερβολῇ τῶν ἀποκαλύψεων ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι, ἐδόθη μοι σκόλοψ τῇ σαρκί, ἄγγελος σατᾶν, ἵνα με κολαφίζῃ ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι. Ὑπὲρ τούτου τρὶς τὸν Κύριον παρεκάλεσα ἵνα ἀποστῇ ἀπ᾿ ἐμοῦ· καὶ εἴρηκέ μοι· Ἀρκεῖ σοι ἡ χάρις μου· ἡ γὰρ δύναμίς μου ἐν ἀσθενείᾳ τελειοῦται. Ἥδιστα οὖν μᾶλλον καυχήσομαι ἐν ταῖς ἀσθενείαις μου, ἵνα ἐπισκηνώσῃ ἐπ᾿ ἐμὲ ἡ δύναμις τοῦ Χριστοῦ.
Εἰς τόν Ὄρθρον
Τὸ Η΄ Ἑωθινόν Εὐαγγέλιον
Ἐκ τοῦ κατά Ἰωάννην
Ἐκ τοῦ κατά Ἰωάννην
Κεφ. κ΄: 11-18
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, Μαρία εἱστήκει πρὸς τὸ μνημεῖον κλαίουσα ἔξω· ὡς οὖν ἔκλαιε, παρέκυψεν εἰς τὸ μνημεῖον, καὶ θεωρεῖ δύο Ἀγγέλους ἐν λευκοῖς καθεζομένους, ἕνα πρὸς τῇ κεφαλῇ, καὶ ἕνα πρὸς τοῖς ποσίν, ὅπου ἔκειτο τὸ Σῶμα τοῦ ᾿Ιησοῦ. Καὶ λέγουσιν αὐτῇ ἐκεῖνοι· Γύναι, τί κλαίεις; Λέγει αὐτοῖς· Ὅτι ἦραν τὸν Κύριόν μου, καὶ οὐκ οἶδα ποῦ ἔθηκαν αὐτόν. Καὶ ταῦτα εἰποῦσα, ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω, καὶ θεωρεῖ τὸν ᾿Ιησοῦν ἑστῶτα· καὶ οὐκ ᾔδει ὅτι ὁ ᾿Ιησοῦς ἐστι. Λέγει αὐτῇ ὁ ᾿Ιησοῦς· Γύναι, τί κλαίεις; τίνα ζητεῖς; Ἐκείνη, δοκοῦσα ὅτι ὁ κηπουρός ἐστι, λέγει αὐτῷ· Κύριε, εἰ σὺ ἐβάστασας αὐτόν, εἰπέ μοι ποῦ ἔθηκας αὐτόν, κἀγὼ αὐτὸν ἀρῶ. Λέγει αὐτῇ ὁ ᾿Ιησοῦς· Μαρία. Στραφεῖσα ἐκείνη λέγει αὐτῷ· Ῥαββουνί, ὃ λέγεται, Διδάσκαλε. Λέγει αὐτῇ ὁ ᾿Ιησοῦς· Μή μου ἅπτου· οὔπω γὰρ ἀναβέβηκα πρὸς τὸν Πατέρα μου· πορεύου δὲ πρὸς τοὺς Ἀδελφούς μου καὶ εἰπὲ αὐτοῖς· Ἀναβαίνω πρὸς τὸν Πατέρα μου καὶ Πατέρα ὑμῶν, καὶ Θεόν μου καὶ Θεὸν ὑμῶν. Ἔρχεται Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ, ἀπαγγέλλουσα τοῖς Μαθηταῖς, ὅτι ἑώρακε τὸν Κύριον, καὶ ταῦτα εἶπεν αὐτῇ.
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, Μαρία εἱστήκει πρὸς τὸ μνημεῖον κλαίουσα ἔξω· ὡς οὖν ἔκλαιε, παρέκυψεν εἰς τὸ μνημεῖον, καὶ θεωρεῖ δύο Ἀγγέλους ἐν λευκοῖς καθεζομένους, ἕνα πρὸς τῇ κεφαλῇ, καὶ ἕνα πρὸς τοῖς ποσίν, ὅπου ἔκειτο τὸ Σῶμα τοῦ ᾿Ιησοῦ. Καὶ λέγουσιν αὐτῇ ἐκεῖνοι· Γύναι, τί κλαίεις; Λέγει αὐτοῖς· Ὅτι ἦραν τὸν Κύριόν μου, καὶ οὐκ οἶδα ποῦ ἔθηκαν αὐτόν. Καὶ ταῦτα εἰποῦσα, ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω, καὶ θεωρεῖ τὸν ᾿Ιησοῦν ἑστῶτα· καὶ οὐκ ᾔδει ὅτι ὁ ᾿Ιησοῦς ἐστι. Λέγει αὐτῇ ὁ ᾿Ιησοῦς· Γύναι, τί κλαίεις; τίνα ζητεῖς; Ἐκείνη, δοκοῦσα ὅτι ὁ κηπουρός ἐστι, λέγει αὐτῷ· Κύριε, εἰ σὺ ἐβάστασας αὐτόν, εἰπέ μοι ποῦ ἔθηκας αὐτόν, κἀγὼ αὐτὸν ἀρῶ. Λέγει αὐτῇ ὁ ᾿Ιησοῦς· Μαρία. Στραφεῖσα ἐκείνη λέγει αὐτῷ· Ῥαββουνί, ὃ λέγεται, Διδάσκαλε. Λέγει αὐτῇ ὁ ᾿Ιησοῦς· Μή μου ἅπτου· οὔπω γὰρ ἀναβέβηκα πρὸς τὸν Πατέρα μου· πορεύου δὲ πρὸς τοὺς Ἀδελφούς μου καὶ εἰπὲ αὐτοῖς· Ἀναβαίνω πρὸς τὸν Πατέρα μου καὶ Πατέρα ὑμῶν, καὶ Θεόν μου καὶ Θεὸν ὑμῶν. Ἔρχεται Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ, ἀπαγγέλλουσα τοῖς Μαθηταῖς, ὅτι ἑώρακε τὸν Κύριον, καὶ ταῦτα εἶπεν αὐτῇ.
Ούτε υπάρχει, ούτε δεν υπάρχει. Είναι!
18 Οκτωβρίου 2014
Τελικά, φαίνεται πως συχνά η αναζήτηση του Θεού μοιάζει με μια μάταιη προσπάθεια να μπούμε στον χώρο Του από τον τοίχο και όχι από την πόρτα. Και επειδή δεν τα καταφέρνουμε, Τον αρνούμαστε. Αυτό προσπαθούν να κάνουν αυτά τα παιδιά.
Ο Θεός όμως δεν προσεγγίζεται από όπου και όπως υπεροπτικά θέλουμε. Ο χώρος του μυστηρίου Του έχει τις διόδους του από τις οποίες πρέπει διακριτικά και ταπεινά να μπεις. Είναι στενές οι προσβάσεις του. Και οι πόρτες του δεν ανοίγουν με χερούλι ούτε πολύ περισσότερο με λοστό. Ούτε με πείσμα ούτε με βία. Συνήθως ανοίγουν από μόνες τους, με… φωτοκύτταρο. Δεν είναι ανθρώπινο κατόρθωμα η συνάντηση του Θεού. Είναι επίσκεψή Του. Απλά, για να μπει και Αυτός, δεν πρέπει να έχει κανείς τις δικές του πόρτες κλειδωμένες. Και όχι μόνον. Πρέπει εμείς να Του ανοίξουμε. Ο Θεός δεν υπάρχει για να Τον υποτάσσουμε, για να υπηρετεί τις εφήμερες μυωπικές βλέψεις μας. Υπάρχει για να μας ελευθερώσει από τη μιζέρια μας
Σαν αρκετά να είχε περάσει η ώρα φιλοσοφώντας. Θα μπορούσαμε να χαλαρώσουμε λιγάκι. Δοκίμασα να αλλάξω τη συζήτηση. Να μου πούνε κάτι από τα δικά τους ενδιαφέροντα, μια που πιθανόν να τούς είχε παρασύρει η ιδιότητά μου. Δεν ήθελα να τους κουράσω. Σε τελική ανάλυση μπορεί να ήθελαν λιγότερο μια τέτοια συζήτηση και περισσότερο μια κοινωνική γνωριμία.
Το μάτι μου πέφτει στο τατουάζ του Θάνου. Είναι αποτυπωμένο στο δεξί του μπράτσο, μισοκαλυμμένο από το μανίκι. Για μια στιγμή τέντωσε το χέρι του και φάνηκε καθαρά. Μια μικρή διακριτική ζυγαριά με διχρωμία μπλε και πράσινου, που γέρνει προς το μέρος μιας σαύρας, που με την κόκκινη γλωσσίτσα της ακουμπάει τον ένα από τους δύο δίσκους. Στον άλλο δίσκο ένας σταυρός. Η ζυγαριά πιθανόν να συμβολίζει το Δίκαιο, που ως φοιτητής της Νομικής σπουδάζει. Δεν καταλαβαίνω τον ρόλο της σαύρας που τελικά κάνει τη ζημιά. Είναι ολοζώντανη. Θαρρείς πως όπου να ‘ναι θα γλιστρήσει και θα αφήσει τη ζυγαριά στην ησυχία της. Και γιατί τελικά ο σταυρός είναι πιο ανάλαφρος; Δεν το καταλαβαίνω αυτό καλά. Ούτε και ριψοκινδυνεύω αυθαίρετες ερμηνείες.
Δεν κάνω κανένα σχόλιο. Απλά, παρατηρώ και σκέφτομαι παράλληλα με τη συζήτηση. Και διερωτώμαι πώς δεν βαρέθηκαν και κάθονται μαζί μου τόση ώρα. Πρέπει να είμαι πολύ παράξενος γι’ αυτούς τους ανθρώπους. Τί άραγε κοινό μπορεί να έχουμε μεταξύ μας; Αυτοί νέα παιδιά κάνουν γήινα όνειρα· εγώ τα έχω απορρίψει προ πολλού, έπαυσα να επενδύω σε αυτόν τον κόσμο. Ο Θεός δεν τους πολυενδιαφέρει· εγώ Του αφιέρωσα τα πάντα, είναι η μόνη και μεγάλη μου σταθερά. Δεν πιστεύω σε τίποτα άλλο. Χωρίς Αυτόν δεν έχω ερμηνεία γι’ αυτόν τον κόσμο. Χωρίς την ύπαρξή Του καταργείται κάθε λόγος δίκης μου ύπαρξης. Χωρίς πίστη στον Θεό πνίγομαι, βουλιάζω, καταρρέω, χάνομαι. Η πίστη σ’ Αυτόν με μεθάει, με ανασταίνει, μου δίνει ζωή, αίσθηση αιωνιότητος, όραμα ετερότητος.
Αυτοί αυτά δεν τα καταλαβαίνουν, κάπως αλλού κοιτάζουν. Εγώ είμαι καμιά τριανταριά και πλέον χρόνια μεγαλύτερος, άσπρος με γένια και ράσα, αξύριστος και ακούρευτος εδώ και χρόνια, για ακατανόητο σ’ αυτούς λόγο, κακός εκπρόσωπος μιας παρηκμασμένης γενιάς, μιλάω και λίγο καθαρευουσιάνικα, γράφω πολυτονικό. Σε λίγο θα αρχίσουν να μου επιτίθενται οι διάφορες αρρώστιες. Αυτοί φρέσκοι άνθρωποι, σύγχρονοι, ούτε σκέφτονται την ασθένεια και τον θάνατο.
Αλλά και στη νοοτροπία υπάρχει χάσμα. Αυτοί θεωρούν ότι είναι γεννημένοι ελεύθεροι και ότι η ελευθερία τους ταυτίζεται με την αυτεξουσιότητα. Αντίθετα, εγώ νομίζω ότι είμαι γεννημένος αυτεξούσιος με προορισμό να γίνω ελεύθερος, πιστεύω σε μια ελευθερία που πρέπει να παλέψεις για να την αποκτήσεις. Γι’ αυτό στη ζωή μου ήμουν λίγο ακραίος· έζησα με τη μειοψηφία, πήγα κόντρα στο ρεύμα, δεν έχω πάει ποτέ μου κινηματογράφο, ποτέ δεν είχα τηλεόραση, αρνήθηκα για χρόνια να έχω κινητό, στερήθηκα ένα σωρό πράγματα που σχεδόν όλοι κάνουν. Και αυτό γιατί δεν θέλησα να χωθώ μόνος μου κάτω από τον οδοστρωτήρα της ισοπεδωτικής νοοτροπίας, να μιμηθώ μηχανικά και ανόητα, να με λειώσει το σύστημα. Ούτε και το εκκλησιαστικό.
Αυτοί μού φαίνεται πως ενώ αντιδρούν στο κατεστημένο της περασμένης γενιάς, συμμαχούν στη δημιουργία ενός χειρότερου κατεστημένου που κατασκευάζει η δική τους γενιά. Επίσης, υποθέτω πως θα με θεωρούν συντηρητικό. Εμένα πάλι μου φαίνονται ανελεύθεροι. Μου κάνουν ερωτήσεις που τις κάνουν όλοι. Τους έμαθε το σύστημα να έχουν τέτοιους προβληματισμούς.
Όλα αυτά που έχω μέσα μου είμαι σίγουρος πως αυτοί δεν τα προσέχουν. Αλλά κι εγώ μάλλον δεν τους καταλαβαίνω. Ίσως αυτό να το αντιλαμβάνονται. Τελικά, είμαστε τόσο διαφορετικοί και δεν θέλει κανείς μας να αλλάξει! Ούτε εκείνοι ούτε εγώ. Αλήθεια, τί δουλειά έχουν κοντά μου; Πώς δεν κουράστηκαν ακόμη; Πώς με υπομένουν; Το σκέπτομαι και συγκινούμαι. Με συγκινεί η ταπείνωση της ανοχής τους στο πρόσωπό μου. Μπορεί εγώ να είμαι πιο σωστός, ποιός ξέρει; Αυτοί όμως είναι πιο ταπεινοί. Εδώ μάλλον κρύβεται το μυστικό.
(Νικολάου, Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, Αν υπάρχει ζωή, θέλω να ζήσω, σ. 52-56)
http://www.pemptousia.gr/2014/10/oute-iparchi-oute-den-iparchi-ine/
http://www.pemptousia.gr/2014/10/oute-iparchi-oute-den-iparchi-ine/
Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2014
Πρόσκληση Μουσικολογικού Συνεδρίου στη Θεσ/νίκη
|
Ομιλία για τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό
|
Κοζάνη, 15 Οκτωβρίου 2014
|
Ομιλία για τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό
Ο
Ιερός Ναός της Παναγίας Φανερωμένης Κοζάνης, στα πλαίσια του προγράμματος «Αύρα Λεπτή» για την ποιμαντική περίοδο
2014 – 2015, σας προσκαλεί στην εκδήλωση που διοργανώνει με αφορμή τα 300
χρόνια από τη γέννηση του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού.
Η
εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014 στις 7 το απόγευμα στην αίθουσα του Ναού,
όπου θα μιλήσει ο Ελλογιμώτατος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του
Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Μιχαήλ Τρίτος με θέμα: «Οι
κοινωνικές αντιλήψεις του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού».
Την
εκδήλωση θα πλαισιώσει με ύμνους από την ακολουθία του Αγίου η χορωδία του
Συλλόγου Ιεροψαλτών Κοζάνης «Οι Τρεις Ιεράρχαι».
Από τον Ιερό Ναό
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
10ήμερο εορτασμών για την εορτή του Αγίου Δημητρίου στον Ναό μας.
Ο μήνας Οκτώβριος είναι ο μήνας της πανηγύρεως του προστάτου μας Αγίου Δημητρίου.
Έτσι και φέτος, για 16η χρονιά, ετοιμάσθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πειραιώς και οι οποίες θα λάβουν χώρα από 20-29 Οκτωβρίου.
Έτσι και φέτος, για 16η χρονιά, ετοιμάσθηκαν οι εορταστικές εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Πειραιώς και οι οποίες θα λάβουν χώρα από 20-29 Οκτωβρίου.
Κατά τον φετινό εορτασμό στον Ναό μας θα υποδεχθούμε την θαυματουργό Εικόνα της Παναγίας της Ελεούσης η οποία θα μεταφερθεί από την Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης προς ευλογία και αγιασμό του δοκιμαζόμενου λαού μας, καθώς επίσης και τεμάχιο Τιμίου Ξύλου πάλι από την Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης.
Η υποδοχή των ιερών σεβασμάτων θα γίνει την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου, στις 6.00μ.μ. στον Ιερό Ναό μας ενώ πλούσιο είναι το υπόλοιπο πρόγραμμα των εκδηλώσεων και των πνευματικών ευκαιριών που θα λάβουν χώρα κατά το δεκαημέρο.
Συγκεκριμένα θα ομιλήσουν οι Καθηγούμενοι των Ιερών Μονών:
*Βατοπαιδίου Αγίου Όρους, ΗΓΟΥΜΕΝΟΣ Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης κ. ΕΦΡΑΙΜ,
*Κεχαριτωμένης Τροιζήνας, Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης κ. Σπυρίδων,
*ο Καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής κ. Γεώργιος Κρουσταλλάκης,
*ο Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης Νήφων Βατοπεδινός,
*ο Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης Νήφων Βατοπεδινός,
*ο Πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης Δανιήλ Ψωϊνος,
*ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος.
*Επίσης θα τελέσουν τις Ιερές Αγρυπνίες και θα ομιλήσουν οι Καθηγούμενοι,
*Ιεράς Μονής Παναγίας Αρτοκωστάς, Πανοσιολ. Αρχιμανδρ. Σεραφείμ Στεργίου (20/10),
*Ιεράς Μονής Παναγίας Χοζοβιωτίσσης, Πανοσιολ. Αρχιμανδρ. Σπυρίδων Δεναξάς (22/10).
ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΟΡΤΑΣΜΩΝ
Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014
ΦΩΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΝΕΣΠΕΡΟΝ ΕΚΘΕΣΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΦΩΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΝΕΣΠΕΡΟΝ
ΕΚΘΕΣΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
19-20-21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014
ΖΑΠΠΕΙΟ - ΑΘΗΝΑ
19-20-21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014
ΖΑΠΠΕΙΟ - ΑΘΗΝΑ
Με τίτλο “ΦΩΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΝΕΣΠΕΡΟΝ” διοργανώνεται η ομαδική έκθεση Βυζαντινής Εικαστικής Τέχνης απο την Κυριακή 19 έως την Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014 στην Αθήνα, στο Ζάππειο υπό την αιγίδα του Ομίλου για την UNESCO τεχνών λόγου και επιστημών Ελλάδος. Εικαστικοί καλλιτέχνες απο τους χώρους της Βυζαντινής Αγιογραφίας, Μικροτεχνίας, Χρυσοκεντητικής και Χαρακτικής παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους με σκοπό την ανάδειξη και προβολή της Βυζαντινής Τέχνης και της Ορθόδοξης Πνευματικότητας.
Συμμετέχουν οι : Αθανασιάδου Ελένη, Ακάλεστος Μιχαήλ, Αλιμπέρτης Αλέξανδρος, Γαλανοπούλου Αναστασία, Γιαννής Ευστάθιος, Δελασούδα Ζακλίν, Διακοβασίλη Νίνα, Θεοχάρη Μαγδαληνή, Ιερά Μονή Αγ.Αρτεμίου, Καλουμένου Κατερίνα, Καμπουράκης Αντώνης, Καούκι Αλεξάνδρα, Κατσαμιρά Νικολέτα, Κατσούδα Κορωναίου Ελένη, Κιτσέλη Ελενα, Κουνάβη Ελένη, Κρεζία Διονυσία, Κρυστάλλη Ελένη, Λύτινας Στέλιος, Μαλεφιτσάκη Μαρία, Μοναχός Γρηγόριος Ελ Τζαμούς, Μπουρλάκη Ιωάννα, Ναυπλιώτης Ιωάννης, Παλάντζας Απόστολος, Παπαιωάννου Ευθύμιος, Πατρινός Θεόδωρος, Πεϊνήρης Λουκάς, Πελέλη Ελεονώρα, Σαντά Παναγιώτα, Σαρφατής Παύλος, Σιμιτζή Ντορέττα, Σταθοκώστας Κωνσταντίνος, Τζαγκαράκης Μιχάλης, Τσουκαλά Μαρία, Φουσέκης Γεώργιος, Χατζηχρυσοστόμου Γεώργιος, Pappas-Τσιώτα Ρούλα.
Επίτροπος της έκθεσης είναι ο Βυζαντινολόγος Καθηγητής κ.Θεοχάρης Προβατάκης.
Η όλη διοργάνωση λειτουργεί στα πλαίσια της 19ης Εκθεσης Εκκλησιαστικών Ειδών “OΡΘΟΔΟΞΙΑ”.
Για περισσότερες πληροφορίες: Γραμματεία διοργάνωσης 2109576100
& στο www.orthodoxia-expo.gr
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ 19η ΕΚΘΕΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
19η ΕΚΘΕΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
19-20-21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014
ΖΑΠΠΕΙΟ - ΑΘΗΝΑ
19η ΕΚΘΕΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
19-20-21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014
ΖΑΠΠΕΙΟ - ΑΘΗΝΑ
Από την Κυριακή 19 έως την Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014 διοργανώνεται η 19η Εκθεση Εκκλησιαστικής Τέχνης - Ιερών Αντικειμένων και Χειροποίητων κατασκευών “ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ”.
Στην Αθήνα, στο Ζάππειο, οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα να θαυμάσουν όλες τι νέες και μοναδικές δημιουργίες βυζαντινής τέχνης και παράδοσης επιλεγμένων καλλιτεχνών όπως: Ασημένιες εικόνες, αγιογραφίες, βυζαντινή ζωγραφική, ψηφιδωτά, ξυλόγλυπτα, μπρούτζινα, πολυελαίους, μανουάλια, ιερά σκεύη, ιερά άμφια, ιερατικά υφάσματα, χρυσοκεντήματα και άλλα απαραίτητα για την ευταξία και την λειτουργία των Ιερών Ναών. Θα έχουν επίσης την ευκαιρία να βρούν Ορθόδοξες Χριστιανικές Εκδόσεις επιλεγμένων εκδοτών και να ενημερωθούν για τις προσκυνηματικές περιηγήσεις που οργανώνονται.
Η Έκθεση “ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ” διατηρεί τη μοναδικότητά της, αποτελεί ένα μοναδικό Εκκλησιαστικό και πολιτιστικό γεγονός και σας προκαλεί να την επισκεφτείτε.
Για περισσότερες πληροφορίες : Γραμματεία διοργάνωσης στο 210 9576100 &
στο www.orthodoxia-expo.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)