Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015
Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015
Την κατάργηση του θρησκευτικού όρκου προτείνει ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, Άνθιμος
Την κατάργηση του θρησκευτικού όρκου
από τα δικαστήρια αλλά και την ανάληψη των καθηκόντων των αιρετών ή των
υπαλλήλων προτείνει ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, Άνθιμος, ο οποίος
εκτιμά πως θα πρέπει να δίνεται πολιτικός όρκος!
"Νιώθω ενοχή όταν αναγκάζω βουλευτές, περιφερειάρχες και δημάρχους να
επιορκήσουν" σημειώνει μεταξύ άλλων ο ίδιος, ενώ τονίζει πως ο
θρησκευτικός όρκος είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση για όσους πιστεύουν ενώ
για όσους δεν πιστεύουν είναι μια μεγάλη παρωδία.
Διευκρίνισε δε ότι, όταν δημιουργήθηκε το Ελληνικό Κράτος, στην
προσπάθειά του να μετατρέψει τους επαναστατημένους ραγιάδες σε πολίτες,
πήρε την έννοια του όρκου από την Εκκλησία, την έκανε τελετή ορκωμοσίας
και την έβαλε στα νεοσυσταθέντα τότε δικαστήρια αλλά και στον
συγκροτούμενο δημόσιο τομέα. Η Εκκλησία (παρά την απαγόρευση του όρκου
που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο) συγκατένευσε, από ανάγκη, καθώς έπρεπε να
βοηθήσει στη σύσταση του Ελληνικού Κράτους.
Αντί του όρκου στο ευαγγέλιο, ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως προτείνει
«να ορκιζόμαστε στην τιμή και στη συνείδησή μας, που ή τα έχει κανείς ή
δεν τα έχει» και τα οποία μας τα ενέπνευσε ή όχι η Δημοκρατία.
Αναλυτικά στο κείμενό του ο Μητροπολίτης επισημαίνει πως "όταν
δημιουργήθηκε το Ελληνικό Κράτος, στην προσπάθειά του να μετατρέψει τους
επαναστατημένους ραγιάδες σε πολίτες, πήρε την έννοια του όρκου από την
Εκκλησία και την έκανε τελετή ορκομωσίας και την έβαλε στα
νεοσυσταθέντα τότε δικαστήρια και στον τότε συγκροτούμενο δημόσιο τομέα.
Η Εκκλησία (παρά την απαγόρευση του όρκου που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο)
συγκατένευσε, από ανάγκη...έπρεπε να βοηθήσει στη σύσταση του Ελληνικού
Κράτους, που μην ξεχνάτε ότι η Εκκλησία το ελευθέρωσε, το πλήρωσε και
το πληρώνει μέχρι σήμερα.
Σήμερα, νομίζω πλέον ότι ο όρκος δεν χρειάζεται. Αισθάνομαι ευθύνη
και ενοχή όταν με επίσημη εκκλησιαστική τελετή, "αναγκάζω" βουλευτές,
περιφερειάρχες και δημάρχους να επιορκίσουν... Επειδή, σίγουρα
επιορκούν! Αυτό ομολογούν τα ειδικά δικαστήρια, όσα γίνονται κι όσα δεν
γίνονται στη Χώρα.
Για μας τους χριστιανούς, η επίκληση του Ονόματος της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος είναι πολύ σοβαρή υπόθεση.
Ή στην άλλη περίπτωση, στα δικαστήρια, όταν βάζουν το χέρι τους στο
ιερό Ευαγγέλιο με τόση ευκολία και ελαστική συνείδηση! Ο όρκος είναι
φοβερό πράγμα, για όποιον πιστεύει. Για όποιον δεν πιστεύει είναι
παρωδία. Όμως εμένα με απασχολεί η αμαρτία την οποία φορτώνεται εκείνος
που ορκίζεται.
Να καταργηθεί, λοιπόν και από τα δικαστήρια και από την ανάληψη των καθηκόντων των αιρετών ή των υπαλλήλων.
Όχι να πετάμε τα άγια και τους μαργαρίτες...δεν είναι σωστό.
Ας ορκιζόμαστε στην τιμή και στη συνείδησή μας, που ή τα έχει κανείς ή
δεν τα έχει. Ή μας τα ενέπνευσε η Δημοκρατία ή δεν μας τα ενέπνευσε!
Βεβαίως είναι έτοιμος ο λαός μας σήμερα να ξεχωρίσει τα πράγματα.
Ξέρει την Εκκλησία του, τη βιώνει ως χαρισματικό φορέα και από την άλλη
βλέπει την αναγκαστική εμπλοκή της στα δημόσια πράγματα.
Θυμηθείτε τις ορκομωσίες στις προηγούμενες αυτοδιοικητικές εκλογές!
Το πρόβλημα εμφανίστηκε στην ελλαδική κοινωνία ότι ήταν η επιμονή των
Επισκόπων να ορκίσουμε τους αιρετούς. Θεός φυλάξοι! Το πρόβλημα για
όσους δεξιούς κι αριστερούς εκλεγμένους δεν ήθελαν να ορκιστούν, όπως
ακόμα ορίζει το Σύνταγμα, ήταν του συνταγματικού εισαγγελέα! Εμείς οι
εκκλησιαστικοί πηγαίνουμε όπου μας προσκαλούν. Ανεπιθύμητοι δεν θέλουμε
να είμαστε".
(σ.σ. η παραπάνω δήλωση από πλευράς του Μητροπολίτη έγινε στις 9.01.2013)
(σ.σ. η παραπάνω δήλωση από πλευράς του Μητροπολίτη έγινε στις 9.01.2013)
Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015
Τσίπρας προς Ιερώνυμο: Οι σχέσεις Πολιτείας-Εκλλησίας θα αναβαθμιστούν
«Ήρθα να πάρω την ευχή σας»
- Η συνάντηση στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών διήρκεσε περίπου μισή ώρα (Φωτογραφία: Eurokinissi )
«Έρχομαι
να πάρω την ευχή σας. Οι σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας θα είναι πιο
αναβαθμισμένες και πιο ουσιαστικές απ' ό,τι ήταν πριν» δήλωσε ο Αλέξης
Τσίπρας στον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, τον οποίο συνάντησε στην
Αρχιεπισκοπή Αθηνών πριν από την ορκωμοσία του με πολιτικό όρκο.
«Έχουμε ανάγκη από τη δύναμη αυτή και ιδίως στον τομέα της κοινωνικής αλληλεγγύης, όπου ο ρόλος της Εκκλησίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Μέλημά μας είναι να συνεργαστούμε στενά, μέσα από το καλό κλίμα που υπάρχει» είπε ο κ. Τσίπρας.
Από την πλευρά του, ο αρχιεπίσκοπος ανέφερε πως «Πρώτο μέλημά μας είναι να βοηθήσουμε τους ανθρώπους που υποφέρουν και σιγά- σιγά θα δούμε όλα τα άλλα ζητήματα».
Ο κ. Τσίπρας συνοδευόταν από τον εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Πάνο Σκουρλέτη και τον διευθυντή του γραφείου του Νίκο Παπά. Μετά τη συνάντηση δεν έγιναν δηλώσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, στο τέλος της ο κ. Τσίπρας ζήτησε και πάλι την ευχή του αρχιεπισκόπου επισημαίνοντας ότι «θα μας χρειαστεί».
Ο κ. Ιερώνυμος δεν παρέστη στην ορκωμοσία του πρωθυπουργού.
«Έχουμε ανάγκη από τη δύναμη αυτή και ιδίως στον τομέα της κοινωνικής αλληλεγγύης, όπου ο ρόλος της Εκκλησίας είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Μέλημά μας είναι να συνεργαστούμε στενά, μέσα από το καλό κλίμα που υπάρχει» είπε ο κ. Τσίπρας.
Από την πλευρά του, ο αρχιεπίσκοπος ανέφερε πως «Πρώτο μέλημά μας είναι να βοηθήσουμε τους ανθρώπους που υποφέρουν και σιγά- σιγά θα δούμε όλα τα άλλα ζητήματα».
Ο κ. Τσίπρας συνοδευόταν από τον εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Πάνο Σκουρλέτη και τον διευθυντή του γραφείου του Νίκο Παπά. Μετά τη συνάντηση δεν έγιναν δηλώσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, στο τέλος της ο κ. Τσίπρας ζήτησε και πάλι την ευχή του αρχιεπισκόπου επισημαίνοντας ότι «θα μας χρειαστεί».
Ο κ. Ιερώνυμος δεν παρέστη στην ορκωμοσία του πρωθυπουργού.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κυριακή 25 Ιανουαρίου 2015
Τι απαγορεύεται να λέμε σε ανθρώπους με κατάθλιψη
«Άλλοι άνθρωποι την έχουν πολύ χειρότερα από σένα»
Το ξέρει. Η σκέψη ενός παιδιού που πεθαίνει από την πείνα στην Αφρική, όμως, δεν έκανε κανενός τα προβλήματα να εξαφανιστούν. Αυτό που μπορεί να κάνει, είναι να σε κάνει να νιώσεις εγωιστικό γουρούνι. Με προβλήματα. Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Τι μπορώ να κάνω για να σε βοηθήσω;»
«Αύριο θα νιώθεις καλύτερα»
Το έχει ήδη σκεφτεί, για κάποια από τις προηγούμενες μέρες, και έχει διαπιστώσει το πρωί που ξύπνησε ότι δεν ίσχυε. Πιθανότατα δεν θα ισχύει ούτε αύριο –και μόλις του το υπενθυμίσατε. Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Θα το πάμε μια μέρα την φορά. Και θα είμαι δίπλα σου κάθε μία από αυτές».
«Η ζωή είναι άδικη»
Πότε ήταν η τελευταία φορά που σας παρηγόρησε κάτι τέτοιο; Τι να πείτε αντ’ αυτού:«Λυπάμαι που σου συνέβη αυτό. Θα το αντιμετωπίσουμε, όμως, μαζί, θα δεις».
«Πρέπει να το αντιμετωπίσεις/ παλέψεις/ φανείς δυνατός»
Αυτό κάνει –κάθε μέρα που περνά. Το να του υπενθυμίζετε το ότι δεν τα καταφέρνει, ενώ θα έπρεπε, απλά τον κάνει να νιώθει ανεπαρκής, πράγμα που (το μαντέψατε) δεν καλυτερεύει την κατάσταση. Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Δεν χρειάζεται να το παλέψεις μόνος σου. Εγώ είμαι εδώ».
«Η ζωή συνεχίζεται» «…για όλους τους άλλους»
Είναι η συνέχεια της πρότασης που ακούει στο μυαλό του. Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Έχεις τόσα πολλά για τα οποία αξίζει να ζεις. Εγώ θα είμαι δίπλα σου, για να τα ξανανακαλύψουμε μαζί».
«Ξέρω πώς νιώθεις, έχω περάσει κι εγώ κατάθλιψη»
Κανενός τα αισθήματα δεν είναι ίδια με κανενός άλλου. Και για τον καθέναν από εμάς, τα προβλήματά μας μοιάζουν τα χειρότερα του κόσμου. Όχι, δεν ξέρετε πώς νιώθει –ακόμα κι αν όντως έχετε περάσει κατάθλιψη. Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Μπορώ μόνο να φανταστώ τι περνάς, αλλά θα προσπαθήσω να καταλάβω όσο καλύτερα μπορώ για να σε βοηθήσω»
«Σκέφτεσαι μόνο τον εαυτό σου»
Οι άνθρωποι που υποφέρουν από κατάθλιψη είναι ήδη πολύ αυστηροί (στα όρια του αυτομαστιγώματος) με τον εαυτό τους. Δεν χρειάζονται έξτρα κριτική. Και επίσης, η κατάθλιψη δεν είναι επιλογή, ούτε τρόπος σκέψης –είναι ασθένεια. Τι να πείτε αντ’ αυτού:«Μου λείπεις πολύ. Τι μπορώ να κάνω για να σε βοηθήσω;»
«Βγες έξω να πιεις κανένα ποτό να το ξεχάσεις»
Η κατάθλιψη δεν είναι μια κακή μέρα. Είναι εκατό κακές μέρες ταυτόχρονα, χωρίς καμία εμφανή έξοδο διαφυγής. Το αλκοόλ δεν θα τη γιατρέψει. Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Θέλω πολύ να περάσω λίγο χρόνο μαζί σου. Μήπως να πιούμε έναν καφέ να το συζητήσουμε;»
«Και τι λόγο έχεις να είσαι έτσι, στο κάτω κάτω;»
Η κατάθλιψη δεν προκαλείται πάντα από ένα τραυματικό γεγονός. Μερικές φορές, απλά συμβαίνει. Αυτό δεν την κάνει λιγότερο σοβαρή. Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Είμαι δίπλα σου, θα το παλέψουμε μαζί»
«Σταμάτα το αυτό το πράγμα, με ρίχνεις κι εμένα»
Δεν μπορεί να το σταματήσει (είπαμε, η κατάθλιψη δεν είναι επιλογή) και το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται είναι έξτρα τύψεις ότι κάνει και κακό στους ανθρώπους που αγαπάει. Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Στεναχωριέμαι πολύ να σε βλέπω έτσι. Τι μπορώ να κάνω να βοηθήσω;»
«Είσαι δυνατός, θα τα καταφέρεις»
Ακόμα κι αν ήταν όντως δυνατός πριν την κατάθλιψη, κάποιος που υποφέρει από αυτήν αισθάνεται ευάλωτος κι αδύναμος. Το να του υπενθυμίζετε πως κάποτε υπήρξε δυνατός, απλώς τον κάνει να λυπάται ακόμα περισσότερο τον εαυτό του για την «κατάντια» του. Τι να πείτε αντ’ αυτού: «Πιστεύω σε εσένα, και ξέρω πως κάποια στιγμή θα τα καταφέρεις. Θα είμαι δίπλα σου σε κάθε βήμα».
http://mikroskopio.gr
ὃν γὰρ ἀγαπᾷ Κύριος παιδεύει
ὃν γὰρ ἀγαπᾷ Κύριος παιδεύει, μαστιγοῖ δὲ πάντα υἱὸν ὃν παραδέχεται.
( Διότι εκείνον, τον οποίον ο Κυριος αγαπά, τον παιδαγωγεί με θλίψεις και σαν στοργικός πατέρας μαστιγώνει με διαφόρους δοκιμασίας κάθε τέκνον του, το οποίον αναγνωρίζει και παραδέχεται ως ιδικόν του.)
Παροιμίες Σολομώντα
( Διότι εκείνον, τον οποίον ο Κυριος αγαπά, τον παιδαγωγεί με θλίψεις και σαν στοργικός πατέρας μαστιγώνει με διαφόρους δοκιμασίας κάθε τέκνον του, το οποίον αναγνωρίζει και παραδέχεται ως ιδικόν του.)
Παροιμίες Σολομώντα
O Προφήτης Ελισσαίος και ο Νεεμάν ο Σύρος
Λουκ. 4-27 καὶ πολλοὶ λεπροὶ ἦσαν ἐπὶ ᾿Ελισαίου τοῦ προφήτου ἐν τῷ ᾿Ισραήλ, καὶ οὐδεὶς αὐτῶν ἐκαθαρίσθη εἰ μὴ Νεεμὰν ὁ Σύρος.
Βασιλειών Δ'
Καιφάλαιο 5
ΚΑΙ
Ναιμὰν ὁ ἄρχων τῆς δυνάμεως Συρίας ἦν ἀνὴρ μέγας ἐνώπιον
τοῦ κυρίου αὐτοῦ καὶ τεθαυμασμένος προσώπῳ, ὅτι ἐν αὐτῷ ἔδωκε
Κύριος σωτηρίαν Συρίᾳ· καὶ ὁ ἀνὴρ ἦν δυνατὸς ἰσχύϊ,
λελεπρωμένος. 2 καὶ Συρία ἐξῆλθον μονόζωνοι καὶ ᾐχμαλώτευσαν ἐκ
γῆς ᾿Ισραὴλ νεάνιδα μικράν, καὶ ἦν ἐνώπιον τῆς γυναικὸς
Ναιμάν. 3 ἡ δὲ εἶπε τῇ κυρίᾳ αὐτῆς· ὄφελον ὁ κύριός μου ἐνώπιον
τοῦ προφήτου τοῦ Θεοῦ τοῦ ἐν Σαμαρείᾳ, τότε ἀποσυνάξει αὐτὸν
ἀπὸ τῆς λέπρας αὐτοῦ. 4 καὶ εἰσῆλθε καὶ ἀπήγγειλε τῷ κυρίῳ
ἑαυτῆς καὶ εἶπεν· οὕτως καὶ οὕτως ἐλάλησεν ἡ νεᾶνις ἡ ἐκ γῆς
᾿Ισραήλ. 5 καὶ εἶπε βασιλεὺς Συρίας πρὸς Ναιμάν· δεῦρο εἴσελθε,
καὶ ἐξαποστελῶ βιβλίον πρὸς βασιλέα ᾿Ισραήλ· καὶ ἐπορεύθη
καὶ ἔλαβεν ἐν τῇ χειρὶ αὐτοῦ δέκα τάλαντα ἀργυρίου καὶ
ἑξακισχιλίους χρυσοῦς καὶ δέκα ἀλλασσομένας στολάς. 6 καὶ
ἤνεγκε τὸ βιβλίον πρὸς τὸν βασιλέα ᾿Ισραὴλ λέγων· καὶ νῦν ὡς ἂν
ἔλθῃ τὸ βιβλίον τοῦτο πρὸς σέ, ἰδοὺ ἀπέστειλα πρός σε Ναιμὰν
τὸν δοῦλόν μου, καὶ ἀποσυνάξεις αὐτὸν ἀπὸ τῆς λέπρας αὐτοῦ. 7
καὶ ἐγένετο ὡς ἀνέγνω βασιλεὺς ᾿Ισραὴλ τὸ βιβλίον, διέρρηξε
τὰ ἱμάτια αὐτοῦ καὶ εἶπεν· ὁ Θεὸς ἐγὼ τοῦ θανατῶσαι καὶ
ζωοποιῆσαι, ὅτι οὖτος ἀποστέλλει πρός με ἀποσυνάξαι ἄνδρα ἀπὸ
τῆς λέπρας αὐτοῦ; ὅτι πλὴν γνῶτε δὴ καὶ ἴδετε ὅτι προφασίζεται
οὗτός μοι. 8 καὶ ἐγένετο ὡς ἤκουσεν ῾Ελισαιὲ ὅτι διέρρηξεν ὁ
βασιλεὺς ᾿Ισραὴλ τὰ ἱμάτια αὐτοῦ, καὶ ἀπέστειλε πρὸς τὸν
βασιλέα ᾿Ισραὴλ λέγων· ἱνατὶ διέρρηξας τὰ ἱμάτιά σου; ἐλθέτω
δὴ πρός με Ναιμὰν καὶ γνώτω ὅτι ἐστὶ προφήτης ἐν ᾿Ισραήλ. 9 καὶ
ἦλθε Ναιμὰν ἐν ἵππῳ καὶ ἅρματι καὶ ἔστη ἐπὶ θύρας οἴκου
῾Ελισαιέ. 10 καὶ ἀπέστειλεν ῾Ελισαιὲ ἄγγελον πρὸς αὐτὸν λέγων·
πορευθεὶς λοῦσαι ἑπτάκις ἐν τῷ ᾿Ιορδάνῃ, καὶ ἐπιστρέψει ἡ
σάρξ σού σοι, καὶ καθαρισθήσῃ. 11 καὶ ἐθυμώθη Ναιμὰν καὶ
ἀπῆλθε καὶ εἶπεν· ἰδοὺ εἶπον ὅτι πρός με πάντως ἐξελεύσεται καὶ
στήσεται καὶ ἐπικαλέσεται ἐν ὀνόματι Θεοῦ αὐτοῦ καὶ ἐπιθήσει
τὴν χεῖρα αὐτοῦ ἐπὶ τὸν τόπον καὶ ἀποσυνάξει τὸ λεπρόν· 12
οὐχὶ ἀγαθὸς ᾿Αβανὰ καὶ Φαρφὰρ ποταμοὶ Δαμασκοῦ ὑπὲρ πάντα τὰ
ὕδατα ᾿Ισραήλ; οὐχὶ πορευθεὶς λούσομαι ἐν αὐτοῖς καὶ
καθαρισθήσομαι; καὶ ἐξέκλινε καὶ ἀπῆλθεν ἐν θυμῷ. 13 καὶ ἤγγισαν
οἱ παῖδες αὐτοῦ καὶ ἐλάλησαν πρὸς αὐτόν· μέγα λόγον
ἐλάλησεν ὁ προφήτης πρὸς σέ· οὐχὶ ποιήσεις; καὶ ὅτι εἶπε πρὸς
σέ, λοῦσαι καὶ καθαρίσθητι. 14 καὶ κατέβη Ναιμὰν καὶ ἐβαπτίσατο
ἐν τῷ ᾿Ιορδάνῃ ἑπτάκις κατὰ τὸ ρῆμα ῾Ελισαιέ, καὶ ἐπέστρεψεν
ἡ σάρξ αὐτοῦ ὡς σάρξ παιδαρίου μικροῦ, καὶ ἐκαθαρίσθη. 15
καὶ ἐπέστρεψε πρὸς ῾Ελισαιὲ αὐτὸς καὶ πᾶσα ἡ παρεμβολὴ αὐτοῦ,
καὶ ἦλθε καὶ ἔστη ἐνώπιον αὐτοῦ καὶ εἶπεν· ἰδοὺ δὴ ἔγνωκα
ὅτι οὐκ ἔστι Θεὸς ἐν πάσῃ τῇ γῇ, ὅτι ἀλλ᾿ ἢ ἐν τῷ ᾿Ισραήλ·
καὶ νῦν λαβὲ τὴν εὐλογίαν παρὰ τοῦ δούλου σου. 16 καὶ εἶπεν
῾Ελισαιέ· ζῇ Κύριος, ᾧ παρέστην ἐνώπιον αὐτοῦ, εἰ λήψομαι· καὶ
παρεβιάσατο αὐτὸν λαβεῖν, καὶ ἠπείθησε. 17 καὶ εἶπε Ναιμάν·
καὶ εἰ μή, δοθήτω δὴ τῷ δούλῳ σου γόμος ζεῦγος ἡμιόνων, ὅτι οὐ
ποιήσει ἔτι ὁ δοῦλός σου ὁλοκαύτωμα καὶ θυσίασμα θεοῖς
ἑτέροις, ἀλλ᾿ ἢ τῷ Κυρίῳ μόνῳ· 18 καὶ ἱλάσεται Κύριος τῷ δούλῳ
σου ἐν τῷ εἰσπορεύεσθαι τὸν κύριόν μου εἰς οἶκον Ρεμμὰν
προσκυνῆσαι ἐκεῖ καὶ αὐτὸς ἐπαναπαύσεται ἐπὶ τῆς χειρός μου καὶ
προσκυνήσω ἐν οἴκῳ Ρεμμὰν ἐν τῷ προσκυνεῖν αὐτὸν ἐν οἴκῳ
Ρεμμάν, καὶ ἱλάσεται δὴ Κύριος τῷ δούλῳ σου ἐν τῷ λόγῳ τούτῳ. 19
καὶ εἶπεν ῾Ελισαιὲ πρὸς Ναιμάν· δεῦρο εἰς εἰρήνην. καὶ
ἀπῆλθεν ἀπ� αὐτοῦ εἰς δεβραθὰ τῆς γῆς. 20 καὶ εἶπε Γιεζὶ τὸ
παιδάριον ῾Ελισαιέ· ἰδοὺ ἐφείσατο ὁ κύριός μου τοῦ Ναιμὰν
τοῦ Σύρου τούτου τοῦ μὴ λαβεῖν ἐκ χειρὸς αὐτοῦ ἃ ἐνήνοχε· ζῇ
Κύριος ὅτι εἰ μὴ δραμοῦμαι ὀπίσω αὐτοῦ καὶ λήψομαι ἀπ᾿ αὐτοῦ
τι. 21 καὶ ἐδίωξε Γιεζὶ ὀπίσω τοῦ Ναιμάν, καὶ εἶδεν αὐτὸν
Ναιμὰν τρέχοντα ὀπίσω αὐτοῦ καὶ ἐπέστρεψεν ἀπὸ τοῦ ἅρματος
εἰς ἀπαντὴν αὐτοῦ καὶ εἶπεν· εἰρήνη· 22 ὁ κύριός μου
ἀπέστειλέ με λέγων· ἰδοὺ νῦν ἦλθον πρός με δύο παιδάρια ἐξ ὄρους
᾿Εφραὶμ ἀπὸ τῶν υἱῶν τῶν προφητῶν· δὸς δὴ αὐτοῖς τάλαντον
ἀργυρίου καὶ δύο ἀλλασσομένας στολάς. 23 καὶ εἶπε· λαβὲ
διτάλαντον ἀργυρίου· καὶ ἔλαβε δύο τάλαντα ἀργυρίου ἐν δυσὶ
θυλάκοις καὶ δύο ἀλλασσομένας στολὰς καὶ ἔδωκεν ἐπὶ δύο παιδάρια
αὐτοῦ. καὶ ᾖραν ἔμπροσθεν αὐτοῦ. 24 καὶ ἦλθον εἰς τὸ
σκοτεινόν, καὶ ἔλαβεν ἐκ τῶν χειρῶν αὐτῶν καὶ παρέθετο ἐν οἴκῳ
καὶ ἐξαπέστειλε τοὺς ἄνδρας. 25 καὶ αὐτὸς εἰσῆλθε καὶ παρεστήκει
πρὸς τὸν κύριον αὐτοῦ· καὶ εἶπε πρὸς αὐτὸν ῾Ελισαιέ· πόθεν,
Γιεζί; καὶ εἶπε Γιεζί· οὐ πεπόρευται ὁ δοῦλός σου ἔνθα καὶ
ἔνθα. 26 καὶ εἶπε πρὸς αὐτὸν ῾Ελισαιέ· οὐχὶ ἡ καρδία μου
ἐπορεύθη μετὰ σοῦ, ὅτε ἐπέστεψεν ὁ ἀνὴρ ἀπὸ τοῦ ἅρματος εἰς
συναντήν σοι; καὶ νῦν ἔλαβες τὸ ἀργύριον, καὶ νῦν ἔλαβες τὰ
ἱμάτια καὶ ἐλαιῶνας καὶ ἀμπελῶνας καὶ πρόβατα καὶ βόας καὶ
παῖδας καὶ παιδίσκας· 27 καὶ ἡ λέπρα Ναιμὰν κολληθήσεται ἐν σοὶ
καὶ ἐν τῷ σπέρματί σου εἰς τὸν αἰῶνα. καὶ ἐξῆλθεν ἐκ
προσώπου αὐτοῦ λελεπρωμένος ὡσεὶ χιών.
Απόδοση απο Βίβλος Εικονογραφημένη
Β. Μουστάκη- Ι.Τιμαγένους
Εκδόσεις Ι.Σιδέρης
Την εποχή του Ελισσαίου ζούσε ένας
σπουδαίος στρατηγός του βασιλιά της Συρίας ο Νεεμάν. Αυτός έσωσε πολλές
φορές τη Συρία από πολέμους. Ήταν λοιπόν πανίσχυρος αλλά άρρωστος.
Έπασχε από φοβερή αρρώστια. Ήταν λεπρός. Αυτή η αρρώστια δύσκολα
θεραπεύεται και σήμερα , όταν είναι στα πρώτα μόνο στάδια, αλλιώς είναι
αγιάτρευτη. Τότε, λοιπόν , η κακή αυτή αρρώστια ήταν αγιάτρευτη σε όλα
τα στάδιά της. Μία μέρα η μικρή υπηρέτρια του Νεεμάν, που του την είχαν
φέρει οι στρατιώτες αιχμάλωτη από το Ισραήλ, λέει στην κυρία της:«
Μακάρι να ήταν ο κύριό μου, ο Νεεμάν, στη Σαμάρεια που είναι ο προφήτης.
Αυτός θα τον γιάτρευε από τη λέπρα».
Όταν το έμαθε ο Νεεμάν, πήγε στο βασιλιά και του είπε τα νέα που έμαθε από τη μικρή Ισραηλίτισσα.
« Να πας» , του είπε ο βασιλιάς της Συρίας, « κι εγώ θα στείλω και γράμμα στο βασιλιά του Ισραήλ».
Αναχώρησε , λοιπόν, ο Νεεμάν με δώρα και
χρήματα και με την επιστολή και έφτασε στο Ισραήλ. Ο βασιλιάς του
Ισραήλ, μόλις έλαβε το γράμμα, έσκισε τα ρούχα του.
«Τι είμαι εγώ, Θεος να σε θεραπεύσω; Μήπως ο βασιλιάς σου ζητάει πρόφαση;»είπε
Μόλις τα έμαθε ο Ελισσαίος αυτά, έστειλε μήνυμα προς το βασιλιά και είπε:
« Γιατί έσκισες τα ρούχα σου; Στείλ' τον σ' εμένα, για να μάθει ότι υπάρχει προφήτης στο Ισραήλ».
Τότε ο Νεεμάν με την ακολουθία και τα
δώρα του πήγε στο σπίτι του προφήτη. Ο Ελισσαίος του παράγγειλε να πάει
αμέσως και να λουστεί εφτά φορές στον Ιορδάνη και θα θεραπευτεί. Ο
Νεεμάν θύμωσε πολύ και έφυγε λέγοντας:
« Εγώ περίμενα πως ο προφήτης θα έρθει
να με συναντήσει και πως θα προσευχηθεί στο Θεό του και ότι θα βάλει το
χέρι του στην άρρωστη σάρκα μου, για να με θεραπεύσει. Ο Αβάνα και ο
Φαρφάρ, οι ποταμοί της Δαμασκού , είναι καλύτεροι από τα νερά του
Ισραήλ. Μπορούσα να λουστώ σ' αυτούς και να καθαριστώ τελείως απ' τη
λέπρα» .
Αμέσως όμως τον πλησίασαν οι δούλοι του και του είπαν:
«Πατέρα, αν ο προφήτης, για να σε
καθαρίσει, σου' λεγε να κάνεις κάτι δύσκολο, θα το έκανες για χάρη της
υγείας σου. Τώρα που σου λέει να λουστείς γιατί δεν το κάνεις;»
Άκουσε ο Νεεμάν τους δούλους του και
λούστηκε εφτά φορές στον Ιορδάνη και το θαύμα έγινε. Η λέπρα έπεσε
αμέσως από το κορμί του και ο Νεεμάν έγινε καλά.
Επέστρεψε τότε στον προφήτη και του είπε:
« Τώρα έμαθα πως σ' όλη τη γη δεν υπάρχει θεός, παρά μόνο ο Θεός του Ισραήλ. Τώρα λοιπόν, σε παρακαλώ δέξου τα δώρα μου» .
Ο Ελισσαίος όμως δε δέχτηκε τίποτα και είπε:
« Ζεί ο Θεός και είναι πάντα παρών. Δε δέχομαι δώρα»
Ο Νεεμάν τον παρακαλούσε να δεχτεί, αλλ' αυτός δεν ήθελε.
«Σε παρακαλώ», είπε τότε ο Νεεμάν, «ας
μου δοθούν δυο φορτώματα απ' το χώμα αυτής της γης, γιατί δεν θα κάνω
πια θυσίες σ' άλλους θεούς παρά μόνο στον αληθινό Θεό. Ζητώ μόνο την
άδειά σου, για να βοηθώ το βασιλιά μου να πηγαίνει στο δικό του ναό να
προσφέρει εκείνος τις θυσίες του» .
«Πήγαινε», είπε ο Ελισσαίος , «η ειρήνη να είναι μαζί σου».
Έφυγε αμέσως ο Νεεμάν υγιής και ευχαριστημένος.
Μόλις έφυγε ο Νεεμάν, ο υπηρέτης του
Ελισσαίου, Γιεζεί, είπε μόνος του:« Ο κύριος μου ο Ελισσαίος δε θέλησε
να πάρει τίποτα απ' τα δώρα που του 'φερε ο Νεεμάν. Εγώ όμως θα τρέξω
αμέσως να τον προφτάσω και κατι θα μου δώσει»;
Έτρεξε , λοιπόν , ο Γιεζεί και πρόφτασε
τον Νεεμάν. Μόλις ο Νεεμάν είδε τον υπηρέτη του προφήτη να τρέχει πίσω
του, κατέβηκε απο το αμάξι του και ρώτησε:
«Είστε καλα»;
Καλά , απάντησε ο Γιεζει,«μ' έστειλε ο
κύριος μου να σου πω πως ήρθαν απ' τον όρος Εφραίμ δυο γιοι προφητών
.Σε παρακάλω, δώσε του δυο φορεσιές και λίγα χρήματα».
« Ευχαρίστως. Είπε ο Νεεμάν. Να πάρεις αμέσως και περισσότερα μάλιστα χρήματα».
Τα φόρτωσε όλα σε δυο δούλους του ο Νεεμάν και τους έστειλε μαζί με τον Γιεζεί.
Μόλις έφτασαν στο Οφήλ, τα πήρε όλα ο
Γιαζεί και τα φύλαξε στο σπίτι του και έστειλε πίσω τους δούλους του
Νεεμάν. Αυτός ήρθε στον Ελισσαίο.
« Από του έρχεσαι , Γιεζεί; »τον ρώτησε ο προφήτης.
«Πουθενά δεν πήγα, απάντησε αυτός».
Νομίζεις πως δε σε παρακολούθησα σ' αυτά
που έκανες; Είναι καιρός για να μαζεύεις χρήματα και φορεσιές και
χωράφια και αμπέλια και πρόβατα και βόδια και δούλους και δούλες; Γι'
αυτό η λέπρα του Νεεμάν θα κολλήσει πάνω σε σένα και στους απογόνους σου
αιώνια.
Ο Γιεζεί έφυγε από τον προφήτη γεμάτος λέπρα.
Του Αββά Μηλισίου
Παρερχόμενος ο Αββάς Μιλήσιος δια τινός τόπου,είδε τινα μοναχόν κρατούμενον , ως φόνον ποιήσαντα· και προσεγγίσας ο γέρων , επερώτησε τον αδελφόν· και μαθών ότι συκοφαντείται,λέγει προς τους κατέχοντας αυτόν· που εστίν ο φονευθείς;και έδειξαν αυτώ· και προσεγγίσας τω φονευθέντι, είπε πάσι προσεύξασθαι· αυτού δε εκπετάσοντας τας χείρας προς τον Θεόν, ανέστη ο νεκρός· και είπεν αυτώ επί πάντων· ειπέ ημίν τις εστίν ο φονεύσας σε· ο δε είπεν, ότι εισελθών εν τη εκκλησία, δέδωκα χρήματατω πρεσβυτέρω, ο δε αναστάς έσφαξε με· και απενέγκας, έρριψεν εις το μοναστήριον του Αββά·αλλά παρακαλώ ημάς, ληφθείναι τα χρήματα και δοθείναι τοις τέκνοις μου· τότε είπε προς αυτόν ο γέρον· άπελθε και κοιμώ, έως ανέλθη ο Κύριος και εγείρη σε.
Περνούσε κάποτε ο αββάς Μηλήσιος από ένα τόπο και είδε κάποιον μοναχό να τον έχουν κρατούμενο ως ένοχο για φόνο.
Τον πλησίασε ο γέροντας να τον ρωτήσει και έμαθε από αυτόν ότι άδικα συκοφαντείται. Ρωτάει τότε ο γέροντας αυτούς που τον κρατούσαν που είναι αυτός που φονεύθηκε.
Όταν του έδειξαν πλησίασε το νεκρό και είπε σε όλους να προσευχηθούν.
Αφού σήκωσε τα χέρια του προς τον Θεό ο νεκρός αναστήθηκε.
Ο γέροντας τον ρώτησε μπροστά σε όλους. Πές μας ποιος είναι αυτός που σε σκότωσε; αυτός του είπε,όταν μπήκα στην εκκλησία έδωσα χρήματα στον πρεσβύτερο, αυτός όμως σηκώθηκε και με έσφαξε. Τότε με σήκωσε και με έριξε στο μοναστήρι του αββά που συκοφαντείται. Αλλά σας παρακαλώ πάρτε τα χρήματα που έδωσα και δώστε τα στα παιδιά μου.
Τότε του είπε ο γέροντας. Γύρισε πίσω και κοιμήσου έως ότου επανέρθει ο Κύριος και σε σηκώσει.
Του αββά Γρηγορίου του θεολόγου
Είπεν ο αββάς Γρηγόριος, ότι τα τρία ταύτα απαιτεί ο Θεός παρά παντός ανθρώπου έχοντος το βάπτισμα· πίστιν ορθή από της ψυχής, και αλήθειαν από της γλώσσης, και σωφροσύνην από του σώματος.
(Είπε ο αββάς Γρηγόριος ο Θεολόγος , πως αυτά τα τρία πράγματα απαιτεί ο Θεός απο κάθε άνθρωπο που έχει το άγιο βάπτισμα. σωστή πίστη απο την ψυχή, αλήθεια από τη γλώσσα και μυλομένη χρήση του σώματος.)
Είπεν πάλιν·όλος ο βίος ανθρώπου, ημέρα μία, τοις πόθω κάμνουσιν.
(Είπε πάλι,πως όλη η ζωή του ανθρώπου είναι σαν μιά ημέρα, γι'αυτούς που με πόθο κοπιάζουν.)
(Είπε ο αββάς Γρηγόριος ο Θεολόγος , πως αυτά τα τρία πράγματα απαιτεί ο Θεός απο κάθε άνθρωπο που έχει το άγιο βάπτισμα. σωστή πίστη απο την ψυχή, αλήθεια από τη γλώσσα και μυλομένη χρήση του σώματος.)
Είπεν πάλιν·όλος ο βίος ανθρώπου, ημέρα μία, τοις πόθω κάμνουσιν.
(Είπε πάλι,πως όλη η ζωή του ανθρώπου είναι σαν μιά ημέρα, γι'αυτούς που με πόθο κοπιάζουν.)
Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2015
Οδηγίες ορθής χρήσης των social media για παπάδες και μοναχούς από την Ιερά Σύνοδο
Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος βάζει στο μικροσκόπιο το ίντερνετ. Και βγάζει
οδηγίες χρήσης για ενορίες, κληρικούς και μοναχούς, ώστε να μην...
παραστρατούν όταν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, αλλά και τους προσωπικούς
λογαριασμούς στα social media.
Όσον αφορά στους προσωπικούς
λογαριασμούς των κληρικών, ενώ αναγνωρίζεται το δικαίωμα της «δημόσιας
έκφραση των στοχασμών και της γνώμης», ωστόσο «οι μοναχοί δεν
επιτρέπεται να εκφράζονται, ακόμη και δια των μέσων τού διαδικτύου, δια
τρόπου ο οποίος τους οδηγεί στην αλλοτρίωση της ασκητικής τους
υποσχέσεως και σε ανάμειξή τους σε εγκόσμιες μέριμνες, γεγονός που
πλήττει την φύση του Μοναχισμού».
Επισημαίνεται επίσης ότι δεν θα
πρέπει να εκφράζονται με εμπάθεια και να προσβάλουν άλλους κληρικούς ή
πολίτες, ή να μην προσπαθήσουν να προκαλέσουν σχίσμα στον τοπικό
Επίσκοπο ή σε όσους έχουν την ευθύνη διοικήσεως άλλων Μητροπόλεων,
δηλαδή πρακτικές που «ανήκουν στην ανθρώπινη παθολογία, δεν εντάσσονται
στο σωτηριολογικό σκοπό της Εκκλησίας και προκαλούν διαίρεση του Σώματός
της».
Μάλιστα, ο δημόσιος λόγος που έχει τα παραπάνω
χαρακτηριστικά, δεν είναι απλώς «παράνομος» ή «ανήθικος» ή
«αντικανονικός», αλλά αποτελεί «αίρεση», κατά την Ιερά Σύνοδο.
Ο
εκάστοτε Επίσκοπος θα έχει την ευθύνη να παρακολουθεί τις παραπάνω
συμπεριφορές, και η λήψη τω κατάλληλων μέτρων εάν κάτι υποπέσει στην
αντίληψή του.
Άναμμα κεριού... online
Στην
ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου τίθενται επίσης οι κανόνες για την... ορθή
χρήση των ιστοσελίδων που θα διατηρούν οι ενορίες. Καταρχήν
επισημαίνεται ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δίνεται η εντύπωση
στους επισκέπτες ότι αναπληρώνεται η συμμετοχή τους στην εκκλησιαστική
λειτουργία ή ότι αναπληρώνει την εκδήλωση πίστεως. Θυμίζει μάλιστα
περιπτώσεις ιστοσελίδων (ευτυχώς από ιδιώτες, όπως διευκρινίζει) «με
απομιμήσεις της ανθρώπινης ευλάβειας, που υπερέβησαν τα όρια καί της
γελοιότητας (π.χ. άναμμα online κεριού σε ιστοσελίδα)».
Θέτει
λοιπόν τρεις όρους βάσει των οποίων μπορούν να λειτουργούν ιστοσελίδες
ενοριών, ιερών Μονών, ιερών Προσκυνημάτων, εκκλησιαστικών ιδρυμάτων
κ.λπ. των ιερών Μητροπόλεων:
1. έχει ληφθεί σχετική
απόφαση του εκκλησιαστικού Συμβουλίου της ενορίας για το άνοιγμα της
διαδικτυακής σελίδας, η οποία περαιτέρω έχει εγκριθεί από το
Μητροπολιτικό Συμβούλιο.
2. αποβλέπουν στην ενημέρωση του κοινού
για την λειτουργική ζωή της ενορίας (π.χ. πρόγραμμα ακολουθιών) και την
εν γένει πνευματική ζωή και φιλανθρωπική δράση της (παρέχουν ενημέρωση
για προγράμματα κατηχήσεως, εθελοντικής αιμοδοσίας, συγκέντρωση τροφίμων
για συσσίτια, ενίσχυση του εθελοντισμού κ.λπ.) ή την ιστορία του
οικείου Ναού. Προς τον σκοπό αυτό, επιτρέπεται και η δημοσίευση ή
αναδημοσίευση δόκιμων θεολογικών κειμένων για τούς ενδιαφερόμενους
αναγνώστες (κειμένων ερμηνευτικών, κηρυγμάτων κ.λπ.).
3. Δεν
προβαίνουν στην προσωπική προβολή λαϊκού ή κληρικού, ούτε στην προσβολή
της τιμής και της υπολήψεως ουδενός προσώπου, λαϊκού ή κληρικού. Η
ιστοσελίδα της ενορίας οφείλει, όπως και ή δια ή ενορία, να προαγάγει
την εν Αγίῳ Πνεύματι αγαπητική ενότητα όλων των μελών της και την
ευχαριστηριακή συμμετοχή τους στο εκκλησιαστικό γεγονός υπό την ευλογία
του οικείου επισκόπου.
Το Ισλάμ και εμείς
ΤΟΥ ΛΕΑΝΔΡΟΥ ΠΟΛΕΝΑΚΗ
Δεν είμαι ισλαμολόγος, αλλά έχω διαβάσει προσεκτικά το Κοράνι, στην εγκυρότερη μετάφρασή του στα ελληνικά από τον Αιγυπτιώτη Γεράσιμο Πεντάκη (1886), και, τουλάχιστον, κάποια πράγματα κατέχω.
Το Ισλάμ, όπως ο Χριστιανισμός, δεν είναι μόνο ένα πράγμα, είναι πολλά μαζί. Για να γίνω ακριβέστερος, είναι πολλά πράγματα, μέσα σε ένα. Υπάρχει το καθαρά πνευματικό κομμάτι των ντερβίσηδων ή ουλεμάδων και το κομμάτι του ιερού πολέμου, της τζιχάντ. Αλλά δεν είναι δύο ανεξάρτητα, στεγανά κομμάτια. Οι κύκλοι τους ενίοτε αλληλοτέμνονται. Θα δώσω ένα ιστορικό παράδειγμα. Όταν ξέσπασε η ελληνική επανάσταση, το 1821, ο τότε Σουλτάνος, που ήταν ντερβίσης ή ουλεμάς, πριν εκδώσει το διάταγμα γενικής σφαγής των χριστιανών, της τζιχάντ, χόρεψε τον ντερβίσικο χορό για να επικοινωνήσει με τον Αλλάχ και να λάβει την απόφασή του. Την έλαβε, και διέταξε γενική σφαγή, στο όνομα του Αλλάχ. Το διάταγμα, όμως, έπρεπε να υπογραφεί και από τον ανώτατο κληρικό του Ισλάμ, τον Σεϊχουλισλάμη Χατζή Χαλίλ, που, επίσης, ήταν ντερβίσης. Ο φιλάνθρωπος εκείνος κληρικός, φίλος του Γρηγορίου του 5ου, αρνήθηκε να το υπογράψει, εν ονόματι επίσης του «οικτίρμονος και ελεήμονος Θεού». Υπέδειξε, τότε, στον Γρηγόριο, ως μόνη λύση, να εκδώσει τον γνωστό αφορισμό του Υψηλάντη. Έτσι, η γενική σφαγή και η γενοκτονία των χριστιανών αποτράπηκε, την τελευταία, κυριολεκτικά, στιγμή. Αυτή είναι η ιστορική αλήθεια, είτε μας αρέσει, είτε όχι. Η συνέχεια είναι ελάχιστα γνωστή. Ο Χατζή Χαλίλ έπεσε στη δυσμένεια του Σουλτάνου, ο οποίος τον έπαυσε και τον αντικατέστησε με άλλον. Φοβούμενος για την ίδια τη ζωή του, έφυγε διά θαλάσσης, «πανέστιος» όπως γράφει ο Σπυρίδων Τρικούπης, με την οικογένεια και όλα του τα υπάρχοντα, για την ημιανεξάρτητη Αίγυπτο, κάτω από την επικυριαρχία του Μεχμέτ Αλή. Στη διάρκεια του ταξιδιού του έπεσε στα χέρια μιας ναυτικής μοίρας των Ελλήνων υπό τον Σαχτούρη και είχε την τύχη του Γρηγορίου του 5ου. Τον κρέμασαν, «δημεύοντας» την περιουσία του. Ο Γάλλος ιστορικός Πουκεβίλ, μάλιστα, υποστηρίζει μια ακόμη χειρότερη εκδοχή: ότι οι Έλληνες τον πούλησαν σκλάβο στον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, και «εξεμέτρησε το ζην δουλεύων ως είλως εις τα κτήματά του». Το θαυμάσιο διήγημα του Παπαδιαμάντη με τίτλο «Ο ξεπεσμένος Δερβίσης», που τελειώνει με τη λέξη «σεϊχουλισλάμης», μάλλον έχει ως ήρωα τον άτυχο Χατζή Χαλίλ, το «φάντασμα» του οποίου περιφέρεται απαρηγόρητο, άστεγο, ξεχασμένο, στην Αθήνα του 1888, «παίζοντας το 'νάι' με τον γλυκύτατο ήχο», αγαπημένο μουσικό όργανο των ουλεμάδων...
Έγραψα τα πιο πάνω για να δείξω ότι τα πράγματα δεν είναι ούτε απλά ούτε μονοσήμαντα στο Ισλάμ. Εννοείται ότι με κανέναν τρόπο δεν δικαιολογώ την αποτρόπαιη δολοφονία των δημοσιογράφων του Charlie Hebdo, αλλά η Δύση ενεργεί πάντα σαν να έχει άγρια μεσάνυχτα γύρω από τη μουσουλμανική νοοτροπία, νομίζοντας ότι μπορεί ακινδύνως να παίζει με τα «ου παικτά», προκαλώντας το «βαθύ» Ισλάμ. Κάτι ακόμη, που ενδιαφέρει εμάς τους Έλληνες ειδικά. Το Ισλάμ έχει κληρονομήσει το δικαιολογημένο μίσος των Βυζαντινών για τις σταυροφορίες, που έσπειραν τον όλεθρο σε Έλληνες και Άραβες από κοινού. Δεν χρησιμοποιώ άκαιρα τη λέξη Έλληνες. Έτσι αποκαλεί τους Βυζαντινούς το Κοράνι, συντεταγμένο τον όγδοο αιώνα μ.Χ. (κεφάλαιο Λ'). Για περισσότερα, βλ. την επίκαιρη, εμπεριστατωμένη και νηφάλια μελέτη του διαπρεπούς θρησκειολόγου Αναστάσιου Γιαννουλάτου, επισκόπου Αλβανίας, με τίτλο Το Ισλάμ, εκδόσεις «Έθνη και λαοί», Αθήνα 1975.
http://www.avgi.gr/article/5234862/to-islam-kai-emeis
Δεν είμαι ισλαμολόγος, αλλά έχω διαβάσει προσεκτικά το Κοράνι, στην εγκυρότερη μετάφρασή του στα ελληνικά από τον Αιγυπτιώτη Γεράσιμο Πεντάκη (1886), και, τουλάχιστον, κάποια πράγματα κατέχω.
Το Ισλάμ, όπως ο Χριστιανισμός, δεν είναι μόνο ένα πράγμα, είναι πολλά μαζί. Για να γίνω ακριβέστερος, είναι πολλά πράγματα, μέσα σε ένα. Υπάρχει το καθαρά πνευματικό κομμάτι των ντερβίσηδων ή ουλεμάδων και το κομμάτι του ιερού πολέμου, της τζιχάντ. Αλλά δεν είναι δύο ανεξάρτητα, στεγανά κομμάτια. Οι κύκλοι τους ενίοτε αλληλοτέμνονται. Θα δώσω ένα ιστορικό παράδειγμα. Όταν ξέσπασε η ελληνική επανάσταση, το 1821, ο τότε Σουλτάνος, που ήταν ντερβίσης ή ουλεμάς, πριν εκδώσει το διάταγμα γενικής σφαγής των χριστιανών, της τζιχάντ, χόρεψε τον ντερβίσικο χορό για να επικοινωνήσει με τον Αλλάχ και να λάβει την απόφασή του. Την έλαβε, και διέταξε γενική σφαγή, στο όνομα του Αλλάχ. Το διάταγμα, όμως, έπρεπε να υπογραφεί και από τον ανώτατο κληρικό του Ισλάμ, τον Σεϊχουλισλάμη Χατζή Χαλίλ, που, επίσης, ήταν ντερβίσης. Ο φιλάνθρωπος εκείνος κληρικός, φίλος του Γρηγορίου του 5ου, αρνήθηκε να το υπογράψει, εν ονόματι επίσης του «οικτίρμονος και ελεήμονος Θεού». Υπέδειξε, τότε, στον Γρηγόριο, ως μόνη λύση, να εκδώσει τον γνωστό αφορισμό του Υψηλάντη. Έτσι, η γενική σφαγή και η γενοκτονία των χριστιανών αποτράπηκε, την τελευταία, κυριολεκτικά, στιγμή. Αυτή είναι η ιστορική αλήθεια, είτε μας αρέσει, είτε όχι. Η συνέχεια είναι ελάχιστα γνωστή. Ο Χατζή Χαλίλ έπεσε στη δυσμένεια του Σουλτάνου, ο οποίος τον έπαυσε και τον αντικατέστησε με άλλον. Φοβούμενος για την ίδια τη ζωή του, έφυγε διά θαλάσσης, «πανέστιος» όπως γράφει ο Σπυρίδων Τρικούπης, με την οικογένεια και όλα του τα υπάρχοντα, για την ημιανεξάρτητη Αίγυπτο, κάτω από την επικυριαρχία του Μεχμέτ Αλή. Στη διάρκεια του ταξιδιού του έπεσε στα χέρια μιας ναυτικής μοίρας των Ελλήνων υπό τον Σαχτούρη και είχε την τύχη του Γρηγορίου του 5ου. Τον κρέμασαν, «δημεύοντας» την περιουσία του. Ο Γάλλος ιστορικός Πουκεβίλ, μάλιστα, υποστηρίζει μια ακόμη χειρότερη εκδοχή: ότι οι Έλληνες τον πούλησαν σκλάβο στον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, και «εξεμέτρησε το ζην δουλεύων ως είλως εις τα κτήματά του». Το θαυμάσιο διήγημα του Παπαδιαμάντη με τίτλο «Ο ξεπεσμένος Δερβίσης», που τελειώνει με τη λέξη «σεϊχουλισλάμης», μάλλον έχει ως ήρωα τον άτυχο Χατζή Χαλίλ, το «φάντασμα» του οποίου περιφέρεται απαρηγόρητο, άστεγο, ξεχασμένο, στην Αθήνα του 1888, «παίζοντας το 'νάι' με τον γλυκύτατο ήχο», αγαπημένο μουσικό όργανο των ουλεμάδων...
Έγραψα τα πιο πάνω για να δείξω ότι τα πράγματα δεν είναι ούτε απλά ούτε μονοσήμαντα στο Ισλάμ. Εννοείται ότι με κανέναν τρόπο δεν δικαιολογώ την αποτρόπαιη δολοφονία των δημοσιογράφων του Charlie Hebdo, αλλά η Δύση ενεργεί πάντα σαν να έχει άγρια μεσάνυχτα γύρω από τη μουσουλμανική νοοτροπία, νομίζοντας ότι μπορεί ακινδύνως να παίζει με τα «ου παικτά», προκαλώντας το «βαθύ» Ισλάμ. Κάτι ακόμη, που ενδιαφέρει εμάς τους Έλληνες ειδικά. Το Ισλάμ έχει κληρονομήσει το δικαιολογημένο μίσος των Βυζαντινών για τις σταυροφορίες, που έσπειραν τον όλεθρο σε Έλληνες και Άραβες από κοινού. Δεν χρησιμοποιώ άκαιρα τη λέξη Έλληνες. Έτσι αποκαλεί τους Βυζαντινούς το Κοράνι, συντεταγμένο τον όγδοο αιώνα μ.Χ. (κεφάλαιο Λ'). Για περισσότερα, βλ. την επίκαιρη, εμπεριστατωμένη και νηφάλια μελέτη του διαπρεπούς θρησκειολόγου Αναστάσιου Γιαννουλάτου, επισκόπου Αλβανίας, με τίτλο Το Ισλάμ, εκδόσεις «Έθνη και λαοί», Αθήνα 1975.
http://www.avgi.gr/article/5234862/to-islam-kai-emeis
Ο πρώτος ναός αφιερωμένος στον Άγιο Παΐσιο
Στην περιοχή Εκάλη στη Λεμεσό της Κύπρου
Στην περιοχή Εκάλη στη
Λεμεσό της Κύπρου βρίσκεται ο πρώτος ναός που είναι αφιερωμένος στον
Παΐσιο τον Αγιορείτη! Πρόκειται για τη νεόδμητη εκκλησία, επ’ ονόματι
των Αγίων Αρσενίου του Καππαδόκου και Παϊσίου του Αγιορείτου, τα
εγκαίνια της οποίας θα τελεστούν απόψε από τον Πανιερώτατο Μητροπολίτη
Λεμεσού κ. Αθανάσιο, με τη συμμετοχή των Θεοφιλεστάτων Επισκόπων
Αμαθούντος κ. Νικόλαου και Λήδρας κ. Επιφανείου.
Η τέλεση των εγκαινίων προέκυψε μετά απότην πρόσφατη Αγιοκατάταξη του Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου από το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Λεμεσού θα μεταφέρει τα τίμια λείψανα τριών Μαρτύρων ( Αγίων Ηρακλειδίου, Κοσμά του Αγιορείτου και Γεωργίου νεομάρτυρος του Κυπρίου), τα οποία και θα εναποθέσει στις τρις Αγίες Τράπεζες του Ναού, οι οποίες θα αφιερωθούν επ’ ονόματι των Αγίων Αρσενίου του Καππαδόκου, Παϊσίου του Αγιορείτου και των Αγίων Μαρτύρων Βαραχησίου και Ιωνά.
Η Ιερα Ακολουθία των Εγκαινίων θα αρχίσει στις 6.00 το απόγευμα και θα ολοκληρωθεί στις 2.00.το πρωί. Με την ευκαιρία των εγκαινίων διοργανώνονται πανηγυρικές εορταστικές εκδηλώσεις που θα διαρκέσουν μία εβδομάδα από τις 23 -30 Ιανουαρίου 2015. Ο Ιερός Ναός θα παραμένει ανοικτός καθημερινά για προσκύνηση των ιερών Λειψάνων του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκου και των χαριτόβρυτων Κειμηλίων του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου από τις 6.30 το πρωί μέχρι και τις 8.00 το βράδυ. Καθημερινά θα τελούνται Θείες Λειτουργίες και άλλες ακολουθίες.
Πηγή: www.pemptousia.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)