Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Χαιρετισμοί επί των Ιερών Λειψάνων Σέρβια Ι.Ν Αγίας Κυριακής 12-4-2016

Επί τη φιλοξενία των Ιερών Λειψάνων tων Αγίων Ραφαήλ Νικολάου και Ειρήνης το απόγευμα της Τρίτης 12 Απριλίου τελέστηκε τον Ι.Ν Αγίας Κυριακής Σερβίων η Ακολουθία των Χαιρετισμών στους Αγίους χοροστατούντος του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτου Σερβίων και Κοζάνης κ.Παύλου.Η προσέλευση των πιστών ήταν αθρόα και το γεγονός αποτέλεσε   ορόσημο για τα Σέρβια και την περιοχή.




Οι Σταυροφόροι...


Είναι εύκολο να θυμάσαι την Άλωση της Πόλης από τους Σταυροφόρους: 12/04 1204 (για την ακρίβεια 12-13 Απριλίου 1204) Για κάποιο λόγο όμως την ξεχνάμε... Η μνήμη έμεινε κολλημένη στην Άλωση της Κων/πολης από τους Οθωμανούς (1453), αλλά επιλέγει να ξεχνά το πρώτο μέρος αυτού του δράματος... είναι πάντα πιο εύκολο να θεωρείς μοναδικό σου εχθρό τον αλλόθρησκο, αυτόν που μοιάζει ξένος, απολίτιστος, διαφορετικός... κι όμως, στην περίπτωση της Πόλης (κι αλίμονο, όχι μόνο της Πόλης) το χειρότερο και το πιο ταπεινωτικό χτύπημα το κατάφεραν οι χριστιανοί, οι Δυτικοί, οι ίδιοι... Αυτό που άλωσε ο Μωάμεθ 249 χρόνια αργότερα ήταν η σκιά της πάλαι ποτέ ισχυρής Βασιλεύουσας... η αληθινή, η πιο χυδαία άλωση έγινε το 1204, γιατί ήταν άλωση και βιασμός και κλοπή και εξευτελισμός και απογύμνωση... Ήταν αδιανόητη η λύσσα με την οποία όρμησαν οι Σταυροφόροι - οι φέροντες το Σταυρό!!!- στην πρωτεύουσα του Βυζαντίου, αδιανόητη η κτηνωδία, οι βιασμοί οι σφαγές, τα βασανιστήρια, αδιανόητη η χυδαιότητα τους στους Ιερούς Ναούς και στα προσκυνήματα της... μετά από εκείνη τη νύχτα τίποτα δε θα ήταν ίδιο για την ομορφότερη πόλη του Μεσαιωνικού κόσμου: Πόρνες χόρευαν γυμνές μέσα στην Αγιά Σοφιά πριν γίνουν μια χυδαία μάζα  με τους ιππότες στην Αγία Τράπεζα του Ναού (ο ιππότης θεωρείται από τότε ως σήμερα στην Ευρώπη ύψιστος τίτλος τιμής!!!)... ζώα κι άνθρωποι αφόδευαν και ξερνούσαν μέσα στα ιερά, βιβλιοθήκες κάηκαν, κτίρια γκρεμίστηκαν, τάφοι έσπασαν, μαινόμενοι στρατιώτες ορμούσαν στα σπίτια και δεν άφηναν όρθιο κανέναν και τίποτα... κι όταν κουράστηκαν να σφάζουν και να καταστρέφουν, άρχισαν το πλιάτσικο: ο κορβανάς της Πόλης άδειασε, έργα τέχνης και κειμήλια πίστης μεταφέρθηκαν στη Δύση, η πόλη έχασε κάθε ίχνος από το μεγαλείο του παρελθόντος της και κάθε ελπίδα για το μέλλον... 57 χρόνια διήρκεσε το βασανιστήριο της Κων/πολης από τους πολιτισμένους και ομόθρησκους κατακτητές της... μα στην πραγματικότητα οι συνέπειες του βασανισμού αυτού δεν έφυγαν ποτέ από το κορμί και την μνήμη της ... γι' αυτό δεν ήταν προδοσία η άποψη του Λουκά του Νοταρά, 250 χρόνια αργότερα, ότι ήταν καλύτερο το σαρίκι του Πασά από την τιάρα του Πάπα... δεν ήταν προδοσία, ήταν απόγνωση και τρόμος: δεν μπορούσε έτσι αψήφιστα να ξεχαστεί τόσο μεγάλη κτηνωδία στο όνομα τάχα του Πιστεύω με το filioque... μα στην πραγματικότητα στο όνομα μιας λυκοφιλίας που ταξιδεύει ακλόνητη μέσα στους αιώνες... Από τότε μέχρι σήμερα τι άραγε έχουμε διδαχθεί, κατακτητές και (κυρίως) κατακτημένοι: αιώνες τώρα επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη, τα ίδια εγκλήματα και παντελής απουσία αξιοπρέπειας: τα πνευματικά παιδιά εκείνων των κατακτημένων πάντα ελπίζουμε ότι θα μας σώσουν, τα παιδιά εκείνων των κατακτητών πάντα ερμηνεύουν την αφέλειά μας ως δική τους υπεροχή... εμείς δεν έχουμε την αξιοπρέπεια να δούμε τα πράγματα ως έχουν...και περιμένουμε με ευγνωμοσύνη και θαυμασμό, εκείνα τα δυτικά καράβια που - λέει η ιστορία- δεν έρχονται ποτέ για να σώσουν... έρχονται μόνο για να αρπάξουν... κι εκείνοι ακόμα καμαρώνουν για εκείνη την αρπαγή: τα ορειχάλκινα άλογα ας πούμε, στην πλατεία του Αγίου Μάρκου (τα αυθεντικά φυλάσσονται στο Μουσείο της Βασιλικής), απόδειξη της ληστρικής επιδρομής των Σταυροφόρων, αποτελούν σημείο αναφοράς και πόλο έλξης για τους ταξιδιώτες της υφηλίου: σα να είναι κερδισμένα από μεγάλο κατόρθωμα: γιατί είναι τρανό κατόρθωμα στ' αλήθεια η κτηνωδία...

ΤΗΣ ΜΑΡΩ ΣΙΔΕΡΗ, ΘΕΟΛΟΓΟΥ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ

Σάββατο 9 Απριλίου 2016

Εκεί που θα σε βρω, εκεί και θα σε κρίνω

Στην καλύβα «Αγία Τριάς» της Σκήτης της αγίας Άννης ζούσαν πριν πολλά χρόνια πέντε κατά σάρκα αδελφοί. Από φθόνο του διαβόλου περιέπεσαν σε τέτοια φιλονικία μεταξύ τους ώστε ορισμένοι τους αποκαλούσαν ταραχοποιούς. Κάθε βράδυ όμως αυτοί έβαζαν μετάνοια μεταξύ τους και συγχωρούσε ο ένας τον άλλον. Παρήλθαν πολλά χρόνια σε αυτή την κατάσταση. Κάποτε δεν ακούγονταν τίποτα από την ταραχοποιών εκείνη καλύβα. Ούτε φωνή, ούτε ακρόαση. Ο Δίκαιος της Σκήτης πληροφορήθηκε στον ύπνο του την εκδημία των αδελφών και έτρεξε μαζί με άλλους πατέρες στην καλύβα τους να δουν. Οι πέντε εκείνοι αδελφοί ήσαν κεκοιμημένοι. Την στιγμή που έβαζαν μετάνοια μετά το Απόδειπνο και ζητούσε ο ένας στον άλλον συγγνώμη τους πήρε ο Θεός της συγγνώμης και των οικτιρμών. Σημείων δικαιώσεως και σωτήριας. Σημείων διορθώσεως και ανεξικακίας. Σημείων προσοχής σε αυτούς που καταλαλούν λάθρα κατά του πλησίον.

Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: ΛΟΓΟΙ ΣΤ’ «Περί Προσευχής»

Φωτογραφία του ηλιας Στεφανου χαιντουτη.– Γέροντα, ο Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος λέει ότι η προσευχή είναι «κριτήριον προ κριτηρίου». 
– Έτσι είναι. Όταν ο άνθρωπος προσεύχεται σωστά, τότε η προσευχή είναι «κριτήριον προ κριτηρίου». Όποιος έχει υγεία πνευματική, όταν πάη να προσευχηθή και αισθανθή την καρδιά του σκληρή, θα εξετάση από που προέρχεται αυτό, για να το διορθώση. «Γιατί αισθάνομαι έτσι; θα πή. 
Μήπως πλήγωσα κάποιον με την συμπεριφορά μου; Μήπως κατέκρινα ή μου πέρασε λογισμός κατακρίσεως και δεν το κατάλαβα; Μήπως μου πέρασε κανένας υπερήφανος λογισμός ή υπάρχει μέσα μου κάποιο θέλημα και δεν με αφήνει να επικοινωνήσω με τον Θεό;». 
– Κι άν, Γέροντα, δεν βρίσκη τίποτε; 
– Δεν μπορεί· κάτι θα έχη συμβή. Αν ψάξη στο αρχείο – ανακρίνη δηλαδή τον
εαυτό του –, θα βρη τον φάκελλο και θα καταλάβη σε τί έφταιξε.
– Να ανακρίνη, Γέροντα, τον εαυτό του ή να εξομολογηθή στον Θεό; – Τί να εξομολογηθή, αφού δεν ξέρει τί έχει κάνει; Πρώτα πρέπει να ανακρίνη τον εαυτό του. Κι αν δεν βρίσκη τίποτε, τότε να κάνη δυό‐τρείς μετάνοιες, να πέση στα γόνατα και να πή: «Θεέ μου, πάντως σε κάτι έχω σφάλει.
Φώτισέ με να καταλάβω τί έκανα». Μόλις το πη αυτό, αμέσως με την ταπείνωση θα φύγη η ομίχλη του πειρασμού και θα βρη την αιτία. Βλέποντας δηλαδή ο Θεός την ταπείνωσή του, στέλνει την Χάρη Του και τον φωτίζει να θυμηθή ακριβώς σε τί έφταιξε, για να τακτοποιηθή.

Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: ΛΟΓΟΙ ΣΤ’ «Περί Προσευχής»

Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

Ο Απόστολος της Κυριακής 10 Απριλίου 2016

e2῾Ο Θεός
ἐπειδὴ ἤθελε νὰ δείξει
πιὸ καθαρὰ σ’ αὐτοὺς
ποὺ θὰ κληρονομοῦσαν
τὰ ὅσα ὑποσχέθηκε
ὅτι ἡ ἀπόφασή του ἦταν ἀμετάκλητη,
τὴν ἐγγυήθηκε μὲ ὅρκο.

(῾Εβρ. στ´ 13-20)
Αδελφοί, τῷ ᾿Αβραὰμ ἐπαγγειλάμενος ὁ Θεός, ἐπεὶ κατ᾿ οὐδενὸς εἶχε μείζονος ὀμόσαι, ὤμοσε καθ᾿ ἑαυτοῦ, λέγων· «῏Η μὴν εὐλογῶν εὐλογήσω σε καὶ πληθύνων πληθυνῶ σε»· καὶ οὕτω μακροθυμήσας ἐπέτυχε τῆς ἐπαγγελίας. 
῎Ανθρωποι μὲν γὰρ κατὰ τοῦ μείζονος ὀμνύουσι, καὶ πάσης αὐτοῖς ἀντιλογίας πέρας εἰς βεβαίωσιν ὁ ὅρκος· ἐν ᾧ περισσότερον βουλόμενος ὁ Θεὸς ἐπιδεῖξαι τοῖς κληρονόμοις τῆς ἐπαγγελίας τὸ ἀμετάθετον τῆς βουλῆς αὐτοῦ, ἐμεσίτευσεν ὅρκῳ, ἵνα διὰ δύο πραγμάτων ἀμεταθέτων, ἐν οἷς ἀδύνατον ψεύσασθαι Θεόν, ἰσχυρὰν παράκλησιν ἔχωμεν οἱ καταφυγόντες κρατῆσαι τῆς προκειμένης ἐλπίδος· ἣν ὡς ἄγκυραν ἔχομεν τῆς ψυχῆς ἀσφαλῆ τε καὶ βεβαίαν καὶ εἰσερχομένην «εἰς τὸ ἐσώτερον τοῦ καταπετάσματος», ὅπου πρόδρομος ὑπὲρ ἡμῶν εἰσῆλθεν ᾿Ιησοῦς, «κατὰ τὴν τάξιν Μελχισεδὲκ» ἀρχιερεὺς γενόμενος «εἰς τὸν αἰῶνα».

Απόδοση σε απλή γλώσσα
Αδελφοί, ὅταν ὁ Θεὸς ἔδωσε τὴν ὑπόσχεσή του στὸν ᾿Αβραάμ, ἐπειδὴ δὲν ὑπῆρχε ἀνώτερος γιὰ νὰ ὁρκιστεῖ, ὁρκίστηκε στὸν ἑαυτό του, λέγοντας· Σοῦ ὑπόσχομαι ὅτι θὰ σ’ εὐλογήσω καὶ θὰ σοῦ δώσω πολλοὺς ἀπογόνους. ῎Ετσι πῆρε ὁ ᾿Αβραὰμ τὴν ὑπόσχεση, καὶ μὲ τὴν ὑπομονή του πέτυχε τὴν ἐκπλήρωσή της. 
Οἱ ἄνθρωποι ὁρκίζονται σὲ κάποιον ἀνώτερό τους, κι ὁ ὅρκος δίνει γι’ αὐτοὺς τέλος σὲ κάθε ἀμφισβήτηση καὶ ὑποδηλώνει ἐπιβεβαίωση. ῾Ο Θεός, λοιπόν, ἐπειδὴ ἤθελε νὰ δείξει πιὸ καθαρὰ σ’ αὐτοὺς ποὺ θὰ κληρονομοῦσαν τὰ ὅσα ὑποσχέθηκε ὅτι ἡ ἀπόφασή του ἦταν ἀμετάκλητη, τὴν ἐγγυήθηκε μὲ ὅρκο. Γιὰ δύο λοιπὸν ἀμετακίνητα πράγματα, γιὰ τὰ ὁποῖα εἶναι ἀδύνατο νὰ διαψευστεῖ ὁ Θεός, ἐμεῖς ποὺ καταφύγαμε σ’ αὐτὸν ὀφείλουμε νὰ μείνουμε σταθεροὶ σ’ αὐτὰ ποὺ ἐλπίζουμε. Αὐτή μας ἡ ἐλπίδα μᾶς ἀσφαλίζει καὶ μᾶς βεβαιώνει σὰν ἄγκυρα, καὶ μᾶς ὁδηγεῖ στὰ ἐνδότερα τοῦ καταπετάσματος, ὅπου μπῆκε πρὶν ἀπὸ μᾶς καὶ γιὰ χάρη μας ὁ ᾿Ιησοῦς, ἀρχιερέας γιὰ πάντα ὅπως ὁ Μελχισεδέκ.ντα ὅπως ὁ Μελχισεδέκ.

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής 10 Απριλίου 2016 - Δ´ Νηστειών

e1Μόλις τὸ πνεῦμα
εἶδε τὸν ᾿Ιησοῦ,
ἀμέσως τάραξε τὸ παιδί,
κι ἐκεῖνο ἔπεσε καταγῆς
καὶ κυλιόταν
βγάζοντας ἀφρούς.

(Μαρκ. θ´ 17-31)
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἄνθρωπός τις προσ-ῆλθε τῷ ᾿Ιησοῦ λέγων· Διδάσκαλε, ἤνεγκα τὸν υἱόν μου πρός σε, ἔχοντα πνεῦμα ἄλαλον. Καὶ ὅπου ἂν αὐτὸν καταλάβῃ, ῥήσσει αὐτόν, καὶ ἀφρίζει καὶ τρίζει τοὺς ὀδόντας αὐτοῦ, καὶ ξηραίνεται· καὶ εἶπον τοῖς μαθηταῖς σου ἵνα αὐτὸ ἐκβάλωσι, καὶ οὐκ ἴσχυσαν. ῾Ο δὲ ἀποκριθεὶς αὐτῷ λέγει· ῏Ω γενεὰ ἄπιστος, ἕως πότε πρὸς ὑμᾶς ἔσομαι; ῞Εως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν; Φέρετε αὐτὸν πρός με. Καὶ ἤνεγκαν αὐτὸν πρὸς αὐτόν. Καὶ ἰδὼν αὐτὸν εὐθέως τὸ πνεῦμα ἐσπάραξεν αὐτόν, καὶ πεσὼν ἐπὶ τῆς γῆς ἐκυλίετο ἀφρίζων. Καὶ ἐπηρώτησε τὸν πατέρα αὐτοῦ· Πόσος χρόνος ἐστὶν ὡς τοῦτο γέγονεν αὐτῷ; ῾Ο δὲ εἶπε· Παιδιόθεν. Καὶ πολλάκις αὐτὸν καὶ εἰς πῦρ ἔβαλε καὶ εἰς ὕδατα, ἵνα ἀπολέσῃ αὐτόν· ἀλλ᾿ εἴ τι δύνασαι, βοήθησον ἡμῖν σπλαγχνισθεὶς ἐφ᾿ ἡμᾶς. ῾Ο δὲ ᾿Ιησοῦς εἶπεν αὐτῷ τὸ εἰ δύνασαι πιστεῦσαι, πάντα δυνατὰ τῷ πιστεύοντι. Καὶ εὐθέως κράξας ὁ πατὴρ τοῦ παιδίου μετὰ δακρύων ἔλεγε· Πιστεύω, Κύριε· βοήθει μου τῇ ἀπιστίᾳ. ᾿Ιδὼν δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς ὅτι ἐπισυντρέχει ὄχλος, ἐπετίμησε τῷ πνεύματι τῷ ἀκαθάρτῳ λέγων αὐτῷ· Τὸ πνεῦμα τὸ ἄλαλον καὶ κωφόν, ἐγώ σοι ἐπιτάσσω, ἔξελθε ἐξ αὐτοῦ καὶ μηκέτι εἰσέλθῃς εἰς αὐτόν. Καὶ κρᾶξαν καὶ πολλὰ σπαράξαν αὐτὸν ἐξῆλθε, καὶ ἐγένετο ὡσεὶ νεκρός, ὥστε πολλοὺς λέγειν ὅτι ἀπέθανεν. ῾Ο δὲ ᾿Ιησοῦς κρατήσας αὐτὸν τῆς χειρὸς ἤγειρεν αὐτόν, καὶ ἀνέστη. 

Απόδοση σε απλή γλώσσα
Καὶ εἰσελθόντα αὐτὸν εἰς οἶκον οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ ἐπηρώτων αὐτὸν κατ᾿ ἰδίαν, ὅτι ἡμεῖς οὐκ ἠδυνήθημεν ἐκβαλεῖν αὐτό. Καὶ εἶπεν αὐτοῖς· Τοῦτο τὸ γένος ἐν οὐδενὶ δύναται ἐξελθεῖν εἰ μὴ ἐν προσευχῇ καὶ νηστείᾳ. Καὶ ἐκεῖθεν ἐξελθόντες παρεπορεύοντο διὰ τῆς Γαλιλαίας, καὶ οὐκ ἤθελεν ἵνα τις γνῷ· ἐδίδασκε γὰρ τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ καὶ ἔλεγεν αὐτοῖς ὅτι ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου παραδίδοται εἰς χεῖρας ἀνθρώπων, καὶ ἀποκτενοῦσιν αὐτόν, καὶ ἀποκτανθεὶς τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ ἀναστήσεται. 
Εκεῖνο τὸν καιρό, κάποιος ἄνθρωπος πλησίασε τὸν ᾿Ιησοῦ καὶ τοῦ εἶπε· «Διδάσκαλε, ἔφερα σ’ ἐσένα τὸν γιό μου, γιατὶ ἔχει μέσα του δαιμονικὸ πνεῦμα ποὺ τὸν κάνει ἄλαλο. Κάθε φορὰ ποὺ τὸν πιάνει, τὸν ρίχνει κάτω καὶ τότε βγάζει ἀφρούς, τρίζει τὰ δόντια καὶ μένει ξερός. Εἶπα στοὺς μαθητές σου νὰ διώξουν αὐτὸ τὸ πνεῦμα, ἀλλὰ δὲν μπόρεσαν». «῎Απιστη γενιά!» ἀποκρίθηκε ὁ ᾿Ιησοῦς. «῝Ως πότε θὰ εἶμαι μαζί σας; Πόσον καιρὸ ἀκόμη θὰ σᾶς ἀνέχομαι; Φέρτε μου ἐδῶ τὸ παιδί». ᾿Εκεῖνοι τοῦ τὸ ἔφεραν. Μόλις τὸ πνεῦμα εἶδε τὸν ᾿Ιησοῦ, ἀμέσως τάραξε τὸ παιδί, κι ἐκεῖνο ἔπεσε καταγῆς καὶ κυλιόταν βγάζοντας ἀφρούς. «Πόσος καιρὸς εἶναι ποὺ τοῦ συμβαίνει αὐτό;» ρώτησε ὁ ᾿Ιησοῦς τὸν πατέρα τοῦ παιδιοῦ. ᾿Εκεῖνος ἀπάντησε· «᾿Απὸ μικρὸ παιδί. Πολλὲς φορὲς μάλιστα καὶ στὴ φωτιὰ τὸν ἔριξε καὶ στὰ νερὰ γιὰ νὰ τὸν ἐξολοθρέψει. ᾿Αλλὰ ἂν μπορεῖς νὰ κάνεις κάτι, σπλαχνίσου μας καὶ βοήθησέ μας». ῾Ο ᾿Ιησοῦς τοῦ εἶπε τοῦτο· «᾿Εὰν μπορεῖς νὰ πιστέψεις, ὅλα εἶναι δυνατὰ γι’ αὐτὸν ποὺ πιστεύει». ᾿Αμέσως τότε φώναξε δυνατὰ ὁ πατέρας τοῦ παιδιοῦ καὶ εἶπε μὲ δάκρυα· «Πιστεύω, Κύριε! ᾿Αλλὰ βοήθησέ με, γιατὶ ἡ πίστη μου δὲν εἶναι δυνατή». Βλέποντας ὁ ᾿Ιησοῦς ὅτι συγκεντρώνεται κόσμος, πρόσταξε τὸ δαιμονικὸ πνεῦμα μ’ αὐτὰ τὰ λόγια· «῎Αλαλο καὶ κουφὸ πνεῦμα, ἐγὼ σὲ διατάζω· βγὲς ἀπ’ αὐτὸν καὶ μὴν ξαναμπεῖς πιὰ μέσα του». Βγῆκε τότε τὸ πνεῦμα, ἀφοῦ κραύγασε δυνατὰ καὶ συντάραξε τὸ παιδί. ᾿Εκεῖνο ἔμεινε ἀναίσθητο, ἔτσι ποὺ πολλοὶ ἔλεγαν ὅτι πέθανε. ῾Ο ᾿Ιησοῦς ὅμως τὸ ἔπιασε ἀπὸ τὸ χέρι του, τὸ σήκωσε, κι αὐτὸ στάθηκε ὄρθιο. 
῞Οταν μπῆκε ὁ ᾿Ιησοῦς στὸ σπίτι, τὸν ρώτησαν οἱ μαθητές του ἰδιαιτέρως· «Γιατί ἐμεῖς δὲν μπορέσαμε νὰ βγάλουμε αὐτὸ τὸ δαιμονικὸ πνεῦμα;» Κι ἐκεῖνος τοὺς ἀπάντησε· «Αὐτὸ τὸ δαιμονικὸ γένος δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ τὸ βγάλει μὲ τίποτε ἄλλο παρὰ μόνο μὲ προσευχὴ καὶ νηστεία». ῎Εφυγαν ἀπὸ κεῖ καὶ προχωροῦσαν διασχίζοντας τὴ Γαλιλαία. Δὲν ἤθελε ὁ ᾿Ιησοῦς νὰ μάθει κανεὶς ὅτι περνοῦσε ἀπὸ κεῖ, γιατὶ δίδασκε τοὺς μαθητές του καὶ τοὺς ἔλεγε· «῾Ο Υἱὸς τοῦ ᾿Ανθρώπου θὰ παραδοθεῖ σὲ χέρια ἀνθρώπων, ποὺ θὰ τὸν θανατώσουν· τὴν τρίτη ὅμως ἡμέρα μετὰ τὸν θάνατό του θ’ ἀναστηθεῖ».

Τα ιερά λείψανα των Αγίων Ραφαήλ, Νικολάου & Ειρήνης για πρώτη φορά σε Σέρβια και Βελβενδό





                  
Κοζάνη, 8 Απριλίου 2016



Στον Ιερό Καθεδρικό και Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου Κοζάνης εκτίθεται προς προσκύνηση και αγιασμό των πιστών τεμάχιο ιερών Λειψάνων των Αγίων ενδόξων νεοφανών μαρτύρων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης, από την Ιερά Μονή Αγίου Ραφαήλ Μυτιλήνης.
Τα ιερά Λείψανα θα παραμείνουν ως την Κυριακή 10 Απριλίου (ως τις 5:00 μ.μ.) και στη συνέχεια θα μεταφερθούν προς προσκύνηση στον Ιερό Καθεδρικό Ναό της Αγίας Κυριακής Σερβίων, όπου θα γίνει η υποδοχή τους στις 6:00 μ.μ.. Τα ιερά Λείψανα θα παραμείνουν στον Ναό μέχρι το μεσημέρι της Τετάρτης 13 Απριλίου, οπότε και θα μεταφερθούν στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Βελβενδού, μέχρι την επομένη (14/4).
Το πρόγραμμα δε των ιερών ακολουθιών στον Ι. Ναό  Αγίας Κυριακής  Σερβίων έχει ως εξής:

·      ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

6.00 μ.μ.: ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ.
6.15 μ.μ.: ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ – ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ.

·      ΔΕΥΤΕΡΑ  11  ΑΠΡΙΛΙΟΥ
7.30 π.μ.: ΟΡΘΡΟΣ – ΩΡΕΣ - ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ ΔΩΡΩΝ.
6.00 μ.μ.: ΜΕΓΑ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ - ΕΥΧΕΛΑΙΟ.

·      ΤΡΙΤΗ  12  ΑΠΡΙΛΙΟΥ
7.30 π.μ.: ΟΡΘΡΟΣ - ΩΡΕΣ - ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ ΔΩΡΩΝ.
6.00 μ.μ.: ΜΕΓΑ ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ – ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ.

·      ΤΕΤΑΡΤΗ  13  ΑΠΡΙΛΙΟΥ
7.30 π.μ.: ΟΡΘΡΟΣ - ΩΡΕΣ - ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ ΔΩΡΩΝ.
12.00 μεσημ.: ΔΕΗΣΗ - ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΛΕΙΨΑΝΩΝ.
Υπενθυμίζεται επίσης ότι ο  Ε΄  Κατανυκτικός  Εσπερινός  θα τελεστεί την Κυριακή Δ΄  Νηστειών (Ιωάννου της Κλίμακος), 10 Απριλίου 2016, στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής Κοζάνης στις 6.30 μ.μ., χοροστα­τούν­τος του Σε­βα­σμι­ω­τά­του Ποιμενάρ­χου μας κ. Παύ­λου. Τον θείο λόγο θα κηρύξει ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρεσβύτερος κ. Ευστάθιος Αραπίδης με θέμα: «Η ερμηνευτική προσέγγιση της ευχής του Οσίου Εφραίμ του Σύρου μέσα από το βιβλίο της Κλίμακος».
Από την Ιερά Μητρόπολη

Αρχιμανδρίτης π. Μεθόδιος Κρητικός: «Δίδαξον ημάς Προσεύχεσθαι».




Δ΄ Κυριακή των νηστειών, μνήμη του Οσίου Ιωάννου, του συγγραφέα της Κλίμακος. Του μεγάλου αυτού Οσίου που μέσα από την «Κλίμακα», το θεμελιώδες αυτό κείμενο πνευματικής καθοδήγησης, μας γαλουχεί στον τρόπο της πνευματικής ανόδου. Προσκεκλημένος ομιλητής στο ναό μας, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Μεθόδιος Κρητικός, Ιεροκήρυκας της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς και Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αναστάντος Χριστού.
Ο πασίγνωστος από την ενδελεχή μελέτη της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης Ιερομόναχος, προσεγγίζει το θέμα της Προσευχής μέσα από το ιερό κείμενο της Αγίας Γραφής. Επισημαίνει την αφετηρία της προσευχής, ως μέσο επικοινωνίας με το Θεό. Τεκμηριώνει την ανάγκη της συστηματικής καλλιέργειας της Προσευχής για την πνευματική ζωή του Χριστιανού. Τονίζει τη μεγάλη αξία της, όπως αυτή αναδεικνύεται μέσα από τον αψευδή Λόγο του Ευαγγελίου.
Ο πεπειρεμένος Ιερομόναχος και Ιεροκήρυκας μάς εμπνέει και μάς προτρέπει ν΄ακολουθήσουμε το δρόμο της Προσευχής και να ασκηθούμε προσευχόμενοι, ιδιαίτερα αυτές τις τελευταίες εβδομάδες της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί στο Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου, την Δ΄ Κυριακή των Νηστειών – Οσίου Ιωάννου της Κλίμακος (10 Απριλίου), μετά την ιερά ακολουθία του Κατανυκτικού Εσπερινού.
Ώρα έναρξης Κατανυκτικού Εσπερινού: 6.00 μ.μ.
Ευχόμαστε ο Κύριος να ενισχύει τον προσωπικό μας πνευματικό αγώνα.

Ο Πρόεδρος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου
Πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωσήφ Ταγαράκης

Ιερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου
www. koimisifalirou.gr - Email: koimisifalirou@yahoo.gr
FB: /koimisifalirou
Αχιλλέως 30, 175 62, Παλαιό Φάληρο, Τηλ. 210 98 12 234
ΔΑΦΝΗ ΚΑΤΣΑΡΗ's photo.Ἱκετεύομεν οἱ δοῦλοί σου καὶ κλίνομεν, γόνυ καρδίας ἡμῶν. Κλῖνον τὸ οὖς σου ἁγνή, καὶ σῶσον τοὺς θλίψεσι, βυθιζομένους ἡμᾶς, καὶ συντήρησον, πάσης ἐχθρῶν ἁλώσεως,…
Φωτοδόχον λαμπάδα, τοῖς ἐν σκότει φανεῖσαν, ὁρῶμεν τὴν ἁγίαν Παρθένον, τὸ γὰρ ἄϋλον ἅπτουσα φῶς, ὁδηγεῖ πρὸς γνῶσιν θεϊκὴν ἅπαντας, αὐγῇ τὸν νοῦν φωτίζουσα, κραυγῇ δὲ τιμωμένη ταῦτα.
Χαῖρε, ἀκτὶς νοητοῦ Ἡλίου,
χαῖρε, βολὶς τοῦ ἀδύτου φέγγους.
Χαῖρε, ἀστραπὴ τὰς ψυχὰς καταλάμπουσα,
χαῖρε, ὡς βροντὴ τοὺς ἐχθροὺς καταπλήττουσα,
Χαῖρε, ὅτι τὸν πολύφωτον ἀνατέλλεις φωτισμόν,
χαῖρε, ὅτι τὸν πολύῤῥητον, ἀναβλύζεις ποταμόν.
Χαῖρε, τῆς κολυμβήθρας ζωγραφοῦσα τὸν τύπον,
χαῖρε, τῆς ἁμαρτίας ἀναιροῦσα τὸν ῥύπον,
Χαῖρε, λουτὴρ ἐκπλύνων συνείδησιν,
χαῖρε, κρατὴρ κιρνῶν ἀγαλλίασιν.
Χαῖρε, ὀσμὴ τῆς Χριστοῦ εὐωδίας.
χαῖρε, ζωὴ μυστικῆς εὐωχίας,
Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.
ὁ α’χορὸς: Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε.

Δεύτε Λάβετε Φως της Άννας Ιακώβου


Ο πατήρ Μητροφάνης είναι  ένας νέος από τον Πόντο που φτάνει τη δεκαετία του 1920  στα Ιεροσόλυμα με τα πόδια,  πρόσφυγας μετά την καταστροφή του χωριού του. Εκεί αποφασίζει να αφιερωθεί στον Θεό και να  γίνει Αγιοταφίτης μοναχός.

Το Πάσχα του 1926,  ο πατήρ Μητροφάνης συγκλονισμένος, θέλει να δει με τα ίδια του τα μάτια το Μεγάλο Σάββατο μέσα στο Πανάγιο Τάφο την αφή του Αγίου Φωτός. Τότε...

Μια ιστορία της βραβευμένης Άννας Ιακώβου, εμπνευσμένη από τις αφηγήσεις του ίδιου του πρωταγωνιστή της και εικονογραφημένη από τον επίσης διακεκριμένο για την προσφορά του στην εικονογράφηση παιδικών βιβλίων αρχιτέκτονα και εικονογράφο Σπύρο Γούση.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άθως  Παιδικά.

Πέμπτη 7 Απριλίου 2016

Ιερές Ακολουθίες-Ιερά Μητρόπολις Σερβίων - Κοζάνης

Ιερές  Ακολουθίες  &  Ιερά  Λείψανα 
1. Ανακοινώνεται ότι, προς εξυπηρέτηση των λατρευτικών αναγκών των πιστών κατά την περίοδο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, θα τελούνται στον Ιερό Καθεδρικό και Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου Κοζάνης δύο Ακολουθίες των Χαιρετισμών της Υπεραγίας Θεοτόκου. Η πρώτη Ακολουθία αρχίζει στις 6.30 μ.μ. και η δεύτερη στις 8.30 μ.μ.
     Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σερβίων και Κοζάνης κ. Παύλος θα χοροστατήσει κατά την Ακολουθία των Δ΄ Χαιρετισμών στον Ι. Ναό Γενεσίου της Θεοτόκου Πετρανών (8/4, 7:00 μ.μ.).
2.  Υπενθυμίζεται ότι στον Ιερό Καθεδρικό και Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου εκτίθεται προς προσκύνηση και αγιασμό των πιστών τεμάχιο ιερών Λειψάνων των Αγίων ενδόξων νεοφανών μαρτύρων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης, από την Ιερά Μονή Αγίου Ραφαήλ Μυτιλήνης.
      Τα ιερά Λείψανα θα παραμείνουν ως την Κυριακή 10 Απριλίου (ως τις 5:00 μ.μ.) και στη συνέχεια θα μεταφερθούν προς προσκύνηση στον Ιερό Καθεδρικό Ναό της Αγίας Κυριακής Σερβίων (10-13 Απρ.) και στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Βελβενδού (13-14 Απρ.).
3. Ο  ε΄  Κατανυκτικός  Εσπερινός  θα τελεστεί την Κυριακή Δ΄  Νηστειών (Ιωάννου της Κλίμακος), 10 Απριλίου 2016, στον Ιερό Ναό της Αγίας Παρασκευής Κοζάνης στις 6.30 μ.μ., χοροστα­τούν­τος του Σε­βα­σμι­ω­τά­του Ποιμενάρ­χου μας κ. Παύ­λου. Τον θείο λόγο θα κηρύξει ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρεσβύτερος κ. Ευστάθιος Αραπίδης με θέμα: «Η ερμηνευτική προσέγγιση της ευχής του Οσίου Εφραίμ του Σύρου μέσα από το βιβλίο της Κλίμακος».

Από την Ιερά Μητρόπολη
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...