Τετάρτη 20 Μαΐου 2020

Το Παρεκκλήσι του Αγίου Παντελεήμονα στα Σέρβια








Ψάχνοντας κάποια αρχεία βρήκα ένα φυλλάδιο που αναφερόταν

στο παρεκκλήσι του Αγίου Παντελεήμονα στα Σέρβια. Θεώρησα

πως όλοι θα ήθελαν να μάθουν πώς, με ποια αφορμή κτίστηκε

αυτό το παρεκκλήσι και από ποιον: Χ.Κ.



Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΣΕΡΒΙΩΝ

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟΝ ΤΗΣ ΑΝΕΓΕΡΣΕΩΣ


Α! ΟΠΤΑΣΙΑ

ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ ΕΥΑΓ. ΚΟΛΥΒΑ

Συντ/χου Διδασκάλου, Σέρβια


Ευρισκόμεθα εις την εποχήν της συγκομιδής των δημητριακών

του έτους 1916, ότε ήμην 22 ετών και υπηρέτουν, ως ναύτης εθελοντης
 νοσοκόμος εις την Άμυναν Σαρωνικού, της οποίας η διοίκησις
 ήδρευε τότε επί της ακταιωρού "ΑΜΒΡΑΚΙΑ” ναυλοχουμένης
 εις τον λιμένα του Πειραιώς, οπόθεν ετοποθετήθην εις το πυροβολείον 
ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΟΣ.


Τακτικά δε κάθε Κυριακήν και επίσημον εορτήν εκκλησιαζόμεθα

όλον το προσωπικόν του πυροβολείου εις το εκεί πλησίον ευρίσκο-

μενον εκκλησάκι του Αγίου Παντελεήμονος.

Του Άη Νικολάου... του βουνού και του πελάου…





Το πρόσωπο τού Αγίου Νικολάου όπως το φανέρωσε η ιχνογραφική ανάπλαση των οστών τού προσώπου του, με την μέθοδο της υπερσκελετικής αναπλάσεως των μαλακών μερών τής κεφαλής.
Καταδεικνύεται ότι η τέχνη τής Ορθόδοξης Αγιογραφίας είναι μυστηριακή, διότι βλέπουμε το πως διασώζεται και πόσο ομοιάζει με τις εικόνες του, η μορφή τού Αγίου!
Στις 20 Μαίου 1087, τα ιερά λείψανα τού Αγίου, φθάνουν στην πόλη Βάρη (Bari) της Ιταλίας, διαρπασμένα, από τους Λατίνους, με το πρόσχημα ότι οι Τούρκοι κατέλαβαν τα Μύρα τής Λυκίας.
Ο Άγιος, σταματά να μυροβλύζει.
Μέχρι το έτος (;) που είχαν την ιδέα να τον ντύσουν,
αντί με Λατινικά άμφια που τον έντυναν κάθε χρόνο,
με Ορθόδοξα.
Ο Άγιος άρχισε και πάλι την μυροβλυσία·
η οποία πιστοποιήθηκε και από τον καθηγητή
τής ανατομίας στο πανεπιστήμιο του Μπάρι, Λουΐτζι Μαρτίνο, και τον βοηθό του, ιατρό, Αλφρέντο Ρουγγέρι.

Αφιερωμένα όλα αυτά, σε όσους δεν θα πιστέψουν τίποτα· με την υπόμνηση πως βρίσκονται σε καλό δρόμο· διότι όπως λέει ο Χριστός ...σε θέλω ή ψυχρό ή ζεστό... τους χλιαρούς, θα τους εμέσω… (θα τους κάνω εμετό!)
Αποκάλυψη 3:15-19


Γεώργιος Κακςής Κωνσταντινάτος
Ηθοποιός Σκηνοθέτης Εικαστικός

Πως θα θέλαμε, και η τέχνη και η ζωή, να ενδυθεί τα άμφια τής ένθεης τρέλλας,
την αρχική παιδικότητα, τον αυθεντικό διονυσιασμό*·
απεκδυόμενη την ερημωμένη υστερία κ αλαζονεία,
-από τις διαφημίσεις μέχρι τις σκηνές τού κόσμου- ενός ολοένα και περισσότερο
αναδυομένου φασιστικού –που “φροντίζει” γιά όλα- φουτουρισμού, χωρίς συγκίνηση.

*Η λέξη διόνυσος, σημαίνει υιός θεού· διονυσιασμός, στην πνευματική του διάσταση,
σημαίνει, να ενεργείς σαν να είσαι παιδί τού Θεού.





“Ως λέων, πυρ πνέων”

Ως λέων, πυρ πνέων”
(Φράση από την ακολουθία της Θείας Μεταλήψεως)



Οι Άγιοι Δεκατρείς Μάρτυρες τής Παναγίας τής Καντάρας· Κύπρος· 1231.
Οι μαρτυρήσαντες υπό των Λατίνων, επειδή αρνήθηκαν να απαρνηθούν τον Ορθόδοξο τρόπο Θείας Κοινωνίας, με λαβίδα (κουταλάκι). Ας το σκεφθούν αυτό, όσοι με την "υπεύθυνη" στάση τους, άνοιξαν τον δρόμο γιά ακόμα μεγαλύτερη άλωση, με την σκέψη για δρομολόγηση τής Θείας Κοινωνίας σε στερεά μορφή και σφραγισμένη, που θα προσιδιάζει με των Λατίνων!

Οι Άγιοι εορτάζουν στις 19 Μαϊου. Βασανίσθηκαν, φυλακίσθηκαν· έφαγαν επί 3 χρόνια μουχλιασμένο ψωμί· λιθοβολήθηκαν· δέθηκαν από τα πόδια σε άγρια άλογα, που κάλπασαν πάνω σε κοφτερές πέτρες ξεροποτάμου, ραβδιζόμενοι συνεχώς, και τέλος εκάηκαν ζωντανοί·
ως λέοντες, πυρ πνέοντες, επειδή αρνήθηκαν να απαρνηθούν την Ορθόδοξη Θεία Κοινωνία.

Σήμερα οι ξένοι δεν χρησιμοποιούν εναντίον μας τέτοια βάρβαρα μέσα· αλλά πολύ πιό εωσφορικά κ ύπουλα! Διότι είναι ενδεδυμένα, το "νοιάξιμο", την "υγεία", την "υπευθυνότητα", την "φροντίδα", την "αλληλεγγύη", την "αγάπη", την "ειρήνη", την "αδελφωσύνη"... τα λόγια τού Χριστού, στο στόμα τού διαόλου, όπως λέει και ο Πατήρ Γεράσιμος Φωκάς, όπως τον ζούμε!

Και όψονται, στους Δεκατρείς αυτούς μεγαλομάρτυρες Αγίους, όσοι -ειδικά όσοι εκ των Ελλήνων Κυπρίων- συναίνεσαν, με λόγο και με έργο, στην αλητεία αυτή, τού γιά πρώτη φορά από το Πάσχα τού 33 μ.Χ.να μην συνοδεύσουμε τον Χριστό στον Επιτάφιο του, και να μην κάνουμε την Λειτουργία τής Αναστάσεως του.

Και για τι ; Γιά μιά απάτη! Γιά ένα δομημένο ψεύδος· για το πέρασμα χιλιάδων ανθρώπων που πεθαίνουν (όπως και γεννιούνται) κάθε μέρα, σε θύματα από μιά ίωση· πολύ λιγώτερο φονική από την απλή γρίππη που σκοτώνει ετησίως εκατόμβες· που δεν είχε σκοτώσει ακόμα καλά καλά 3.000 παγκοσμίως, και έσπευσαν να την ονομάσουν "παν-δημία", κόντρα σε κάθε λογική, και με στραγγαλισμό των νοημάτων της γλώσσας· αλλά και με μιά σειρά εωσφορικών σχεδίων για πλήρη έλεγχο τού Ανθρωπίνου Γένους που ακολουθούν, βασισμένα στο κόλπο των νεκρών και τής "πανδημίας".


Γεώργιος Κακςής Κωνσταντινάτος
Ηθοποιός Σκηνοθέτης Εικαστικός

Η ανάγκη μου να δώσω μαρτυρία, όπως και με άλλα κείμενα μου, είναι και επειδή ό,τι ξέρω για το Θέατρο κ την Τέχνη· και τον πυρήνα τους την Ελληνική Τραγωδία· το ξέρω από την μεγάλη τραγική πράξη τής θυσίας τού ίδιου τού Δημιουργού κ Θεανθρώπου Ιησού Χριστού.

Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

Μαρία Σολωμού στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ : “Θα κοινωνήσω και δεν φοβάμαι τίποτα

Του Γιώργου Θεοχάρη
Οι βγαίνουν μπροστά για να ομολογήσουν Χριστό . Όταν κάποιοι από άλλους χώρους θέτουν διλήμματα στον λαό για τα μυστήρια της οι ευαίσθητες ψυχές των καλλιτεχνών …μιλάνε στον κόσμο με κηρύγματα πίστης και ευλάβειας .



Μετά τον Νίκο Οικονομόπουλο και η Μαρία Σολωμού ξεκαθαρίζει τα πράγματα στα όσα ελέγχθησαν για την Θεία Κοινωνία .
“Θα την Κυριακή και δεν φοβάμαι τίποτα” εξηγεί στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ η δημοφιλής ηθοποιός κ. Μαρία Σολωμού τονίζοντας ότι “έχω νηστέψει όλη την Σαρακοστή αλλά λόγω της Πανδημίας δεν κατάφερα να κοινωνήσω”.
Όσο αφορά όσα ακούγονται για μετάδοση του κορονοϊού μέσα από τη Θεία Κοινωνία η κ. Σολωμού υπογραμμίζει ότι “δεν θέλω να σκέφτομαι τέτοια πράγματα . Πιστεύω και θα κοινωνήσω το Σώμα και το αίμα του Χριστού”.
Επίσης , επισημαίνει ότι “ο φόβος καμία φορά νικάει την πίστη . Και ειδικότερα εν μέσω πανδημίας αυτό βλέπουμε να συμβαίνει πιο συχνά . Ο κόσμος αυτή την περίοδο είναι ευάλωτος στον φόβο και ορισμένες φορές νικιέται από αυτόν”.

Νίκος Οικονομόπουλος: Θα κοινωνούσα ακόμα και αν πριν είχε μεταλάβει άνθρωπος με την πιο μεταδοτική ασθένεια

Νίκος Οικονομόπουλος: Θα κοινωνούσα ακόμα και αν πριν είχε μεταλάβει άνθρωπος με την πιο μεταδοτική ασθένεια
Ο Νίκος Οικονομόπουλος, κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων του για τη νέα του δισκογραφική συνεργασία, άδραξε την ευκαιρία να ομολογήσει την πίστη του για τον Θεό λέγοντας ότι αυτό το διάστημα, λόγω κορωνοϊού, τού έλειψε η λειτουργική ζωή, η Θεία Κοινωνία και υπογράμμισε την έντονη ανάγκη του να μιλήσει για τον Χριστό.
Ο γνωστός τραγουδιστής τόνισε μάλιστα, ότι ακόμη και αν πριν από εκείνον κοινωνούσε ένας λεπρός ή κάποιος ο οποίος είχε οποιαδήποτε μεταδοτική ασθένεια, εκείνος θα τολμούσε να κοινωνήσει.
«Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που πιστεύουν και έχουν ανάγκη και να λάβουν τη Θεία Κοινωνία, να κοινωνήσουν, να πάνε να προσευχηθούν στην εκκλησία, να ανάψουν ένα κερί και αυτή η ανάγκη τους, κατά κάποιο τρόπο, από κάποιους ανθρώπους φάνηκε ότι δε θα πρέπει να υπάρχει σε αυτή τη ζωή… Τον λόγο δε τον γνωρίζω γιατί, αλλά, άλλα πράγματα μπορούσαν να συμβούν… π.χ. ο κόσμος μπορούσε να πάει στο σουπερ μάρκετ, ενώ στην εκκλησία θα κολλούσε κορωνοϊο.
Εγώ θα κοινωνούσα ακόμη κι αν ο προηγούμενος από μένα ήτα λεπρός. Ποια είναι η πιο κολλητική αρρώστια; Εγώ, θα το έκανα. Το ομολογώ και δημόσια. Στο καμαρίνι μου έχω το γούρι μου, μία εικόνα του Ταξιάρχη Μιχαήλ. Έχω μεγάλη αγάπη και στην Παναγία. Χαίρομαι πολύ που μιλήσαμε για τα Θρησκευτικά, γιατί εγώ δεν κάνω τίποτα χωρίς να σκέφτομαι αυτό», είπε χαρακτηριστικά ο Νίκος Οικονομόπουλος.


Σάββατο 9 Μαΐου 2020

Περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας, στην καραντίνα


Συνταγματικός ο εκκλησιασμός και η πρωινή προσευχή σε δημοτικά – νηπιαγωγεία


μαθητές
Ο εκκλησιασμός των μαθητών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, αλλά και η πρωινή προσευχή δεν αντίκεινται στο σύνταγμα και νομίμως προβλέπονται, σύμφωνα με απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) με αφορμή την προσφυγή γονέων.




Η Ολομέλεια του ΣτΕ αποφάσισε, με αφορμή αίτηση γονέων, που ζητούσαν να ακυρωθεί Προεδρικό Διάταγμα του 2017, για την «οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων», κατά το μέρος εκείνο με το οποίο προβλέπεται η τέλεση κοινής προσευχής μαθητών και εκπαιδευτικών των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων, καθώς επίσης και κατά το σκέλος εκείνο με το οποίο προβλέπεται η δυνατότητα εκκλησιασμού των μαθητών στο πλαίσιο συγκεκριμένων εορτών.

Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, με πρόεδρο τον Πρόεδρο του ΣτΕ Αθανάσιο Ράντο και εισηγήτρια τη σύμβουλο Επικρατείας Παρασκευή Μπραίμη έκρινε, ότι «η προσευχή και ο εκκλησιασμός στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας συνιστούν, όπως και η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών, αναγκαία μέσα, με τα οποία υπηρετείται ο συνταγματικός σκοπός της αναπτύξεως της θρησκευτικής συνείδησης των Ελλήνων κατ’ άρθρο 16 παράγραφος 2 του Συντάγματος».

Και σημειώνουν οι σύμβουλοι Επικρατείας ότι «ως εκ τούτου, οι εν λόγω διατάξεις απευθύνονται αποκλειστικά στους μαθητές που ασπάζονται το Ορθόδοξο Χριστιανικό δόγμα και όχι στους ετερόδοξους, αλλόθρησκους ή άθεους μαθητές», για τους οποίους το Δικαστήριο αναγνωρίζει τη δυνατότητα να μπορούν να απαλλαγούν από τον εκκλησιασμό και την πρωινή προσευχή «χωρίς καμία δυσμενή συνέπεια, εφ’ όσον οι γονείς τους υποβάλουν δήλωση ότι δεν επιθυμούν, για λόγους θρησκευτικής συνείδησης, να συμμετέχουν τα τέκνα τους στην προσευχή και τον εκκλησιασμό».

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Όταν οι μπολσεβίκοι κατηγόρησαν τις εικόνες ως "εστίες μετάδοσης επιδημίας

"

Οι εικόνες έπαιζαν έναν ιδιαίτερο ρόλο στην ζωή των Ορθοδόξων Ρώσων και ως εκ τούτου αποτέλεσαν στόχο της εκτεταμένης «αντιθρησκευτικής» προπαγάνδας των μπολσεβίκων. Το 1924 το περιοδικό “Bezbozhnik” («Άθεος») ισχυρίστηκε ότι μια επιδημία σύφιλης στην ύπαιθρο διαδόθηκε μέσω της πρακτικής του φιλήματος των εικόνων. Πέντε χρόνια αργότερα, κατά την «κολεκτιβοποίηση», ισχυρίστηκαν ότι έβρισκαν κρυμμένους κόκκους σιταριού κάτω από εικόνες. Η επίλυση του «προβλήματος των εικόνων» ήταν απλή: οι εικόνες έπρεπε να αφαιρεθούν και να καταστραφούν. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, τα αντιθρησκευτικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι ο πληθυσμός απομακρύνθηκε από τις εικόνες. Τυπώθηκε μάλιστα από το “Bezbozhnik u stanka” μια δέσμευση υπογεγραμμένη από τριάντα οκτώ εργάτες στο εργοστάσιο Krasnaia Zvezda στη Μόσχα, ότι κανένας δεν είχε εικόνες και κανένας δεν ακολουθούσε "λατρεία εικόνων". Μάλιστα, οι συνέπειες της απομάκρυνσης των εικόνων ήταν «θαυματουργικές». Το  Bezbozhnik ανέφερε ότι μετά την ανακοίνωση της κοινότητας του Novyi Put' (Νέος Δρόμος) στην επαρχία Νίζνι Νόβγκοροντ το 1925, η κοινότητα άρχισε να ευημερεί: «Χωρίς τον Θεό, οι δουλειές μας πάνε καλύτερα. Λάβαμε δύο τρακτέρ, έναν εκλεπτυσμένο ψαλίδι, και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό για την επεξεργασία της γης .... »

ΚΟ / Από το “Storming the Heavens: The Soviet League of the Militant Godless” του Daniel Peris και το "Soviet Antireligious Campaigns and Persecutions (History of Soviet Atheism in Theory and Practice and the Believer, Vol 2)" του Dimitry V. Pospielovsky. 
 

Σάββατο 25 Απριλίου 2020

Στον αέρα και ο εορτασμός της Απόδοσης του Πάσχα στις 26 Μαΐου

ekklisies kleistes
Του Αιμίλιου Πολυγένη

«Ευχόμαστε και προσευχόμαστε, ο κίνδυνος να περάσει σύντομα, ώστε όλοι μαζί (Κλήρος και λαός) να αξιωθούμε να εορτάσουμε την Λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας με πανηγυρική Αναστάσιμη Παννυχίδα, κατά την Απόδοση της Μεγάλης Εορτής του Πάσχα, δηλαδή κατά το μεσονύκτιο μεταξύ Τρίτης 26 προς Τετάρτη 27 Μαΐου 2020» - ανέφερε την 1η Απριλίου σε ανακοίνωση της, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Όπως όλα δείχνουν κάτι τέτοιο φαίνεται ότι δεν θα πραγματοποιηθεί, αφού η Κυβέρνηση δεν δείχνει τόσο θετική για άνοιγμα των Εκκλησιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι χώροι λατρείας θα ανοίξουν για τους πιστούς και για την τέλεση μυστηρίων, κατά την τρίτη φάση των σχεδίων της Κυβέρνησης.
Να αναφερθεί ότι η τρίτη φάση της απελευθέρωσης είναι στα μέσα Ιουνίου, ενώ σύμφωνα με τους ειδικούς θα συνοδεύεται από συγκεκριμένα μέτρα προφύλαξης.
Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης της 23ης Απριλίου 2020 ο καθηγητής Λοιμωξιολογίας κ. Σ. Τσιόδρας δεν άφησε κανένα περιθώριο για το άνοιγμα των Εκκλησιών και των χώρων λατρείας, καθώς τόνισε ότι είναι νωρίς να συζητηθεί αυτό το θέμα.
«Θα τοποθετηθεί η Επιτροπή με σαφήνεια στην εισήγησή της για χώρους λατρείας, οι οποίοι θα αφορούν βέβαια όχι μόνο τους Ορθόδοξους Ναούς, αλλά και όλους τους χώρους λατρείας στη χώρα. Και θα γίνεται με τους συγκεκριμένους κανόνες ασφαλείας, τόσο για ατομική προσευχή, όσο και για την Θεία Λειτουργία» - δήλωσε ο κ. Τσιόδρας.

Δευτέρα 20 Απριλίου 2020

ΞΥΠΝΑ | WAKE UP | Short Film



Η ταινία "ΞΥΠΝΑ" παρουσιάζει την κατάσταση που επικρατεί στην χώρα με τον ιό. Το πως ξεκίνησε και πως άλλαξε η καθημερινότητα όλων μας. Μέσα από αυτή την ιστορία μαθαίνουμε να εκτιμούμε τα απλά, τα καθημερινά, τα δεδομένα. Η ταινία γυρίστηκε στα Σέρβια. Μια ιστορική κωμόπολη του νομού Κοζάνης.

Αστυνομικοί πήγαν σε Ναό για έλεγχο την Ανάσταση και δάκρυσαν!

Γράφει ο π. Ηλίας Μάκος στην Romfea.gr

Έγινε καταγγελία, το βράδυ της Ανάστασης, σε περιοχή της Ηπείρου, για ευνόητους λόγους δεν αναφέρονται συγκεκριμένα στοιχεία, ότι σε ναό χωριού υπήρχαν περισσότερα από τα επιτρεπόμενα άτομα.
Πήγαν δύο αστυνομικοί, έκαναν έλεγχο και δεν διαπίστωσαν καμία παράβαση.
Στο ναό βρισκόταν μόνο ο παπάς και ένας ψάλτης.
Τη στιγμή, που χτύπησαν την πόρτα, γύρω στις 1 μετά τα μεσάνυχτα και εισήλθαν στο ναό, ξεκινούσε η θεία λειτουργία, είχε ψαλεί νωρίτερα, στις 12, η τελετή της Ανάστασης και ακολούθησε ο όρθρος...
Ο γέροντας εφημέριος με το τρικέρι και το θυμιατό στα χέρια έψελνε με ιλαρό πρόσωπο και ήρεμη φωνή «Χριστός Ανέστη εκ νεκρών...».
Στη συνέχεια με ταπείνωση απήγγειλε τους στίχους: «Αναστήτω ο Θεός και διασκορπισθήτωσαν οι εχθροί αυτού...», «Ως εκλείπει καπνός εκλιπέτωσαν...», «Αύτη η ημέρα ην εποίησεν ο Κύριος, αγαλιασσώμεθα...», «Ούτως απολούνται οι αμαρτωλοί...» και ο ψάλτης αποκρινόταν «Χριστός Ανέστη εκ νεκρών».
Στον άδειο μικρό ναό, οι αστυνομικοί αισθάνθηκαν στην καρδιά τους μια μεγάλη γλυκύτητα, μια απέραντη αγαλλίαση, σαν να ακούγανε τη φωνή του Αναστημένου Χριστού στα αυτιά τους.
Και αυτή η γλυκύτητα και η γαλήνη, έγινε συγκίνηση. Και η συγκίνηση έφερε δάκρυα στα μάτια και των δύο, που τα είδε ο ψάλτης να κυλούν αβίαστα στα πρόσωπά τους. Τι να σκέφτηκαν άραγε; Τι να ένιωσαν άραγε;
Παρέμειναν στο ναό συμπροσευχόμενοι, όση ώρα τους επιτρεπόταν από τις υπηρεσιακές τους υποχρεώσεις...
Και κάποια στιγμή αποχώρησαν με αναμμένες μέσα τους τις λαμπάδες της Ανάστασης... Για να συνεχίσουν το καθήκον τους ως φωτεινοί λαμπαδηφόροι του καλού...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...