Δευτέρα 23 Αυγούστου 2021

Μητροπολίτης Εορδαίας στο newsit.gr για το μοναστήρι που απαγορεύει τις μάσκες: «Σήκωσαν επανάσταση και δεν ακούν κανέναν»

 

«Σήκωσαν επανάσταση και δεν ακούνε κανέναν», αναφέρει στο newsit.gr ο Μητροπολίτης Φλώρινας, Πρεσπών και Εορδαίας Θεόκλητος για τους μοναχούς της μονής της Αγίας Παρασκευής οι οποίοι απαγορεύουν την είσοδο σε όσους πιστούς θέλουν να εισέλθουν σε αυτή φορώντας μάσκα προστασίας για τον κορονοϊό.

Οι δύο μοναχοί του μοναστηριού μάλιστα έχουν κρεμάσει και δύο πανό με τα οποία κάνουν γνωστούς τους «κανόνες» του ναού.

«Οι ληστές φοράνε μάσκα, οι χριστιανοί δεν φοράνε», και «Απαγορεύονται οι μάσκες εντός της ιεράς μονής Αγίας Παρασκευής Μηλοχωρίου», αναφέρουν τα δύο πανό που έρχονται σε αντίθεση με την επίσημη θέση της εκκλησίας, καθώς η Διαρκής Ιερά Σύνοδος καλεί τους πιστούς να ακολουθούν τους υγειονομικούς κανόνες.

Όσο κι αν η Μητρόπολη προσπάθησε να νουθετήσει τους μοναχούς, βρέθηκε αντιμέτωπη με την ολοκληρωτική άρνηση των δύο ιερέων. Μάλιστα δεν δίστασαν να διακόψουν και τους δεσμούς τους με την επίσημη ορθόδοξη εκκλησία.

«Το μοναστήρι αυτό είναι παλιό και ανήκει διοικητικά, νομικά και θρησκευτικός ανήκει στην Μητρόπολη. Πλην όμως αυτοί που είναι εγγεγραμμένοι έκαναν αποτείχιση δηλαδή αυτό σημαίνει ότι ξεκόβουμε από την εκκλησία, την επίσημη εκκλησία που είναι η μητρόπολη, η Ιερά Σύνοδος της Ελλάδος και το Πατριαρχείο», λέει στο newsit.gr, μητροπολίτης Φλώρινας, Πρεσπών και Εορδαίας Θεόκλητος.

Προσθέτει: «Εμείς προσπαθήσαμε με συμβολές, με παρεκκλίσεις και με νουθεσίες να τους επαναφέρουμε. Μετά βάλαμε μια διοικητική τιμωρία. Η τιμωρία ήταν αλλάξαμε τον Ηγούμενο και έμενε ένας ακόμη μοναχός».

Μάλιστα όπως λέει ο κ. Θεόκλητος ο μοναχός του μοναστηρίου νόσησε από covid19. Παρότι νοσηλεύτηκε δεν άλλαξε μυαλό. «Έπαθε κορονοϊό και τον πήγαν στο Μποδοσάκειο. Νοσηλεύτηκε, έγινε καλύτερα και τον έστειλαν στην Λάρισα για αποκατάσταση. Ενώ έπαθαν αυτά δεν παραδέχονται τίποτα. Ούτε τα εμβόλια», αναφέρει ο μητροπολίτης Φλώρινας, Πρεσπών και Εορδαίας.

Και καταλήγει: «Σήκωσαν επανάσταση. Επομένως ότι να πούμε δεν μας παραδέχονται. Δεν μας ακούνε και κάνουν ότι θέλουν. Τώρα σε αυτές τις περιπτώσεις μόνο η αστυνομία μπορεί να επέμβει. Οι ίδιοι λένε ότι δεν θα φύγουν από εκεί ούτε με την αστυνομία. Εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω. Δεν ακούνε τίποτα».

Πηγή: newsit.gr

Τετάρτη 18 Αυγούστου 2021

Κοροναϊός – Θετικός στον ιό και με συμπτώματα ο μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος

Κοροναϊός – Θετικός στον ιό και με συμπτώματα ο μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος

Θετικός στον κοροναϊό διαγνώστηκε ο μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος, ο οποίος έχει τοποθετηθεί ουκ ολίγες φορές δημόσια για το ζήτημα της πανδημίας.

 Σύμφωνα με πληροφορίες, ο μητροπολίτης παρουσίασε τις προηγούμενες ημέρες συμπτώματα της νόσου και υποβλήθηκε χθες σε τεστ κοροναϊού, το οποίο έδειξε θετικό αποτέλεσμα.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία του Alpha Κύπρου, ο ίδιος επιβεβαίωσε το γεγονός και ανέφερε ότι τα συμπτώματα που έχει είναι ήπια μέχρι στιγμής και η κατάσταση της υγείας του είναι καλή. Ωστόσο δεν θέλησε να σχολιάσει περαιτέρω.

Αξίζει να σημειωθεί, σύμφωνα με την ίδια πηγή, πως ο μητροπολίτης Μόρφου δεν είναι εμβολιασμένος κατά της Covid-19 και αρκετές φορές σε δημόσιες τοποθετήσεις του αντιτίθεται σθεναρά σε ό,τι έχει να κάνει με τον κοροναϊό και τον εμβολιασμό.

Μάλιστα, πρόσφατα οδηγήθηκε ενώπιον Δικαστηρίου για εκδίκαση της ποινικής δίωξης εναντίον του για τη θεία λειτουργία και καθαγιασμό των υδάτων, ανήμερα Θεοφανείων στην Ευρύχου και μετά την άρνησή του να πληρώσει το κορονο-εξώδικο των 300 ευρώ που του επιβλήθηκε.

 «Ο Αστερίξ είχε προβλέψει από το 2017 την πανδημία!»

Κατά το παρελθόν, ο μητροπολίτης Μόρφου είχε ισχυριστεί πως «κάποιοι προετοίμαζαν τις μάζες για τον κοροναϊό από το 2017», επικαλούμενος ένα απόσπασμα από το κόμικ «Αστερίξ».

Κρατώντας ένα τεύχος «Αστερίξ» στο χέρι, που όπως παραδέχτηκε του άρεσε όταν ήταν μικρός, αναφέρθηκε σε συγκεκριμένη ιστορία, η οποία δημοσιεύθηκε το 2017 και, όπως υποστήριξε, αποδεικνύει ότι κάποιοι «προετοίμαζαν τις μάζες για όλα αυτά που ζούμε σήμερα με τον κοροναϊό».

Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Για να δείτε αυτοί οι άνθρωποι πώς προετοιμάζουν τις μάζες, για όλα αυτά που ζούμε τώρα, από το 2017. Γράφει για μία αρρώστια, η οποία θα έρθει εις τους κατοίκους της Ρώμης, της Ρώμης της καημένης που δοκιμάστηκε περισσότερο απ’ όλους και τώρα πάλι επέστρεψε. Αφού τον γράφει με μια μάσκα να είναι πάνω σε ένα άρμα και δίπλα ο Οβελίξ, λέει: «Και ιδού το φαβορί μας που έρχεται κατευθείαν από τη Ρώμη, ο πρωταθλητής με τις νίκες, ο αποκαλούμενος μασκοφόρος Ηνίοχος, ο μεγάλος Κοροναϊούς και ο πιστός του ο Βακύλους». Τα ακούτε; Το ’17 παρακαλώ.

» Μιλά για τον κοροναϊό, ο οποίος έρχεται και θα βάλει σε όλους μάσκες. Και φωνάζει ο κόσμος όλος, αφού νικά ο κοροναϊός… «Κοροναϊούς, Κοροναϊούς». Το λέω έτσι για να έχουμε και λίγη υποψία, ότι κάποιοι εργάζονται για εμάς, χωρίς εμάς. Πριν από εμάς, για εμάς. Αυτό είναι μία απόδειξη ότι δεν είμαστε συνωμοσιολόγοι». 

 

in.gr

Κυριακή 15 Αυγούστου 2021

Δεκαπενταύγουστος

 


Η "selfie" καταγράφεται βεβαίως ως "art",

με κύριο χαρακτηριστικό ότι αν και "real",

μπορεί να είναι σε μεγάλο ποσοστό "fake".


Προεκτείνετε τώρα αυτή την λειτουργία

στην πολιτική, την υγεία, την κοινωνία,

και θα έχετε την ατμόσφαιρα τού νοσηρού,

πλαστού, περιβάλλοντος που ζει ο πλανήτης.


Και ενώ ο πλανήτης πλανάται, και φωτογραφίζεται "selfie",

ένα σημείο μένει απλανές γιά κάθε άνθρωπο...

ο άδειος τάφος τής Παναγίας.


Αυτή,

-γιά να γνωρίσουμε λίγη απ’την Θεολογία που γοητεύει τον Γιάννη Τσαρούχη, τον Ζήσιμο Λορεντζάτο κ τον Οδυσσέα Ελύτη, που τής έκτισε κ Ναό στην Σίκινο- προέρχεται από το γένος το δικό μας, των ανθρώπων·

κι όταν την έθεσαν στον τάφο εκπροσώπησε εκεί όλη την ανθρωπότητα·

κι ο τάφος της, όπως αυτό είχε ανοιχτεί ως δυνατότητα μέσ’απ’τον Τάφο

τού Θεανθρώπου Υιού της, βρέθηκε -οδηγός τού μέλλοντος μας- άδειος...

την είχε υφαρπάσει ο Υψηλός Υιός της.



Υπήρχε στους παλαιούς φωτογράφους

τής κλασσικής φωτογραφικής μηχανής

-σε κάποιους απ'αυτούς-

η υπαρξιακή θεώρηση τού σκοτεινού θαλάμου·

μέσα από τον οποίο, σαν από σκοτεινή μήτρα,

ξεπετάγεται η φωτογραφική ζωή...

Το μνήμα μεσ'απ'το οποίο προβάλλει η ζωή...


Κι έρχεται μιά μέρα που το μνήμα αυτό παίρνει φώς...

Και καθώς το φώς αυτό εισρέει αδυσώπητο στον σκοτεινό θάλαμο,

δεν θα αντέξουν να μην καούν, παρά μόνον οι φωτογραφίες εκείνες

που είχαν συναφθεί μ'αυθεντικότητα...


Λάθος… ; Λάθος . Αλλά λάθος αυθεντικό και παραδεδεγμένο·

γιατί στον άδειο τάφο τής Μητέρας τού Φωτός στην Ιερουσαλήμ,

στο Ελαιοτριβείο (Γεθσημανή!), προσέρχεται κανείς κι ο ίδιος άδειος, γυμνός...


και τότε η "selfie" του, δεν είναι "fake", αλλά αληθινός εαυτός·

καθώς αλώνει την σαθρή "selfish" τού είναι μας,

κι αναδεικνύει το ένθεο κ πραγματικό, το όμορφο κ καλό, εγώ τού καθενός,

ο Θεός τού "Εγώ ειμί το Φώς"·


και κάνει τις φωτογραφίες ημών, των…

-που θέλουμε, χωρίς να βλέπουμε πολλές φορές πως- …ακολοθων﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ύθων του,

άξιες να απλωθούν με χρώματα σε τοίχους ναών...

Αυτός δεν είναι ο σκοπός...;

Να γίνει κανείς ο ίδιος τέχνη... τέχνη και χορός…

ζωής που μένει στον αιώνα ...


...ενώ έξω απ' το ξωκκλήσι

λυσσομανά εορταστικά η θάλασσα κι ο άνεμος,

κι είναι Δεκαπενταύγουστος .


~Χρόνια Πολλά σε όλους,

στο διηνεκές... ///





Γεώργιος Κακής Κωνσταντινάτος

Ηθοποιός Σκηνοθέτης Εικαστικός

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος : Η Παναγία είναι η πραγματική μάνα του καθενός από εμάς

 

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος τέλεσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας στον ιερό ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Χρυσοσπηλαιωτίσσης

«Έχουμε καθήκον να ψάξουμε πόσες φορές γινόμαστε σαν την Εύα και πόσες σαν την Θεοτόκο. Εύχομαι η Παναγία να είναι αυτή που κυριαρχεί μέσα μας και θα μας ενισχύει, γιατί είναι η πραγματική μάνα του καθενός από εμάς» τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος από τον ιερό ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Χρυσοσπηλαιωτίσσης Αιόλου, όπου τέλεσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.

Επιπρόσθετα, κατά το κήρυγμά του ο Αρχιεπίσκοπος ανέφερε ότι «αν είχαμε τη δυνατότητα να απλώσουμε τα φτερά της φαντασίας μας όπου υπάρχουν ορθόδοξοι χριστιανοί, θα βλέπαμε αναρίθμητους ανθρώπους να ανεβαίνουν βουνά για να βρουν προσκυνήματα που είναι αφιερωμένα στην Παναγία μας, για να την υμνήσουν, να την δοξολογήσουν».

Μάλιστα, επισήμανε ότι «οι πατέρες της Εκκλησίας, όταν σκέφτονται και συλλογίζονται τι προσέφερε στον κόσμο η Παναγία μας και στον καθένα από εμάς ξεχωριστά, παίρνουν ένα άλλο πρόσωπο μέσα από τη ζωή της Εκκλησίας, το πρόσωπο της Εύας και κάνουν μια σύγκριση. Είναι δύο μορφές που ανταποκρίνονται με διαφορετικό τρόπο στο κάλεσμα του Θεού και ζουν διαφορετικά. Έχουμε, λοιπόν, την πρώτη σκέψη: πού ζει η Εύα και πού η Θεοτόκος. Και την πρώτη διαφορά: στον τρόπο που αντιμετωπίζουν το θέλημα και την επικοινωνία με τον Θεό. Η Εύα, ενώ ζούσε προνομιακά στον παράδεισο, επαναστάτησε. Η Παναγία, από την πλευρά της, η οποία μεγάλωσε σε έναν τόπο δύσκολο, στη Ναζαρέτ, δεν αρνήθηκε τα λόγια του Αρχαγγέλου».

Και σε έναν παραλληλισμό των δύο προσώπων σημείωσε:

«Τα δύο πρόσωπα αυτά ενώ φαίνεται να είναι μακριά -χρονικά και τοπικά- είναι κοντά, γιατί βρίσκονται μέσα στον καθένα από εμάς. Κάθε φορά που αγανακτούμε και επαναστατούμε θεωρώντας πως μπορούμε και μόνοι μας να προχωρήσουμε ανεξάρτητοι, τότε μέσα μας κυριαρχεί ο κόσμος της Εύας. Όταν, όμως, θέλουμε να επιστρέψουμε κοντά στον Θεό, τότε κυριαρχεί ο κόσμος της Παναγίας, της μάνας που δεν ξεχνά το παιδί της και πονάει για αυτό. Μένει, λοιπόν, σε μας να διαλέξουμε ποιον κόσμο θέλουμε».

«Έχουμε καθήκον να ψάξουμε πόσες φορές γινόμαστε σαν την Εύα και πόσες σαν την Θεοτόκο. Εύχομαι η Παναγία να είναι αυτή που κυριαρχεί μέσα μας και θα μας ενισχύει, γιατί είναι η πραγματική μάνα του καθενός από εμάς» τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος.

Μετά τη Θεία Λειτουργία ο προϊστάμενος του ναού, π. Αθανάσιος Αττάρτ, ευχαρίστησε τον Προκαθήμενο της Ελλαδικής Εκκλησίας για την παρουσία του.

Ο Αρχιεπίσκοπος συνεχάρη τον π. Αθανάσιο για το έργο του και επισήμανε:

«Εργάζεστε με συνέπεια, με ταπεινότητα, χωρίς επιδείξεις και πολλά λόγια. Και αυτό είναι πολύ σπουδαίο σήμερα για όλους μας, αλλά ιδιαιτέρως για αυτούς που έχουν ορισμένες θέσεις. Τα λόγια μάς έχουν κουράσει. Τα λόγια μάς έχουν κάνει να αγανακτούμε εσωτερικά, έστω κι αν κάνουμε υπομονή και δεν εκδηλωνόμαστε προς τα έξω. Είμαστε κουρασμένοι οι Έλληνες, Πάρα πολύ και για πολλά πράγματα. Και στην Εκκλησία και στους ιερείς και στους ταγούς της Εκκλησίας δεν επιτρέπονται τα λόγια και οι φανφάρες και οι επιδείξεις, αλλά το ουσιαστικό έργο. Σαν τη βροχούλα που βρέχει σιγά-σιγά και ποτίζει το χωράφι και όχι σαν τις θύελλες που έρχονται και κάνουν τις καταστροφές. Γι’ αυτό και θέλουμε ιερείς σαν τον π. Αθανάσιο. Τους χρειαζόμαστε αυτήν την εποχή περισσότερο από κάθε άλλη».

Στο ναό τηρούνταν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας κατά του νέου κοροναϊού, με τους πιστούς να κρατούν τις προβλεπόμενες αποστάσεις και να κάνουν χρήση της μάσκας.

(Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ)

Η ελληνική Επανάσταση έγινε επιτραπέζιο παιχνίδι από δύο Θεσσαλονικείς (φωτ.)

  makthes.gr/

 «ταξίδι προς την Ελευθερία», ένα ταξίδι στον χρόνο και την ελληνική Επανάσταση, χαρτογράφησαν στο ταμπλό ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού η Έφη Καραγκούνη και ο Χρήστος Παπαχρήστου

Ένα «ταξίδι προς την Ελευθερία», ένα ταξίδι στον χρόνο και την ελληνική Επανάσταση, χαρτογράφησαν στο ταμπλό ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού η Έφη Καραγκούνη και ο Χρήστος Παπαχρήστου, οι άνθρωποι που με έδρα τη Θεσσαλονίκη αντλούν έμπνευση από τους αρχαίους θεούς της ελληνικής μυθολογίας και από την πλούσια ελληνική ιστορία για τις δημιουργίες τους, που έχουν ταξιδέψει ως και τις προθήκες του πωλητηρίου του Βρετανικού Μουσείου.

Τα «MyGreekGames», η εταιρεία που έχουν δημιουργήσει, δεν θα μπορούσαν, όπως λένε, να λείψουν από το φετινό, μεγάλο ραντεβού με την Ιστορία- τα 200 χρόνια μετά την Επανάσταση του 1821- κι ύστερα από εντατική έρευνα, κόπο και με πολλή αγάπη μεράκι και σεβασμό δημιούργησαν το παιχνίδι «1821, ταξίδι προς την Ελευθερία» στο πλαίσιο του προγράμματος «Μοριάς 21», που είναι πρωτοβουλία του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου και της εταιρείας ΤΕΜΕΣ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το παιχνίδι έγινε με την πολύτιμη βοήθεια και την επιστημονική τεκμηρίωση του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου ώστε να υπάρχει πλήρης σεβασμός στο ιστορικό πλαίσιο και τα γεγονότα της μεγαλύτερης ιστορικής στιγμής του ελληνικού έθνους. «Η έρευνα έγινε από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ώστε να είναι σωστά επιστημονικά και ιστορικά τεκμηριωμένο», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Παπαχρήστου.

elliniko-epitrapezio-epanastasi4.jpg


Γίνε συνοδοιπόρος του γέρου του Μοριά

Πρόκειται για ένα γρήγορο παιχνίδι, στο οποίο κάθε παίκτης υποδύεται το ρόλο του συνοδοιπόρου του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη σ' ένα ταξίδι στο χρόνο, ξεκινώντας από την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας και καταλήγοντας στη δημιουργία του Ελληνικού Έθνους. «Η ιστορία της Επανάστασης του 1821 είναι αδύνατο να διαχωριστεί από την ιστορία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη. Ανάμεσα στους εκατοντάδες ήρωες του 1821, ο Κολοκοτρώνης ήταν εκείνος που ξεχώρισε», εξηγούν οι δύο δημιουργοί του.

Το παιχνίδι εξελίσσεται στην Πελοπόννησο, κέντρο της Επανάστασης. Η επιλογή χαρακτήρα του κάθε παίκτη καθορίζει και τον τρόπο που αυτός/η κινείται μέσα στο παιχνίδι. Στην αρχή του κάθε παιχνιδιού κάθε παίκτης λαμβάνει από τρεις κάρτες δράσης. Η χρήση των καρτών μπορεί ν' αλλάξει τη ροή του παιχνιδιού προς το συμφέρον του κάθε παίκτη που τη χρησιμοποιεί. Κατά το επικό αυτό ταξίδι ο κάθε παίκτης συναντά εμπόδια ή βοήθειες που τον κάνουν να μετακινείται προς τα εμπρός ή προς τα πίσω. Τα τυχαία τοποθετημένα, διάσπαρτα πλακίδια κάνουν το παιχνίδι κάθε φορά διαφορετικό. Τελειώνει όταν ένας από τους παίκτες φτάσει στον σκοπό του ταξιδιού (τερματισμός) που δεν είναι τίποτα λιγότερο από τη δημιουργία του ελληνικού κράτους.

elliniko-epitrapezio-epanastasi3.jpg


Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην εικονογράφησή του, που φέρει την υπογραφή του Σταύρου Δάμου. «Από την περικεφαλαία του Κολοκοτρώνη στο εξώφυλλο έως την τελευταία λεπτομέρεια στο ταμπλό είναι όλα ζωγραφισμένα στο χέρι καθώς θέλαμε μ’ αυτόν τον τρόπο ν’ αποδώσουμε κι εμείς έναν φόρο τιμής στο 1821. Να μην δημιουργήσουμε απλώς ένα ακόμη παιχνίδι», επισημαίνει ο Χρ. Παπαχρήστου.

Η Φιλική Εταιρεία, οι οπλαρχηγοί, οι φιλέλληνες και η γυναίκα της Επανάστασης

Τέσσερις είναι οι χαρακτήρες του παιχνιδιού: Το μέλος της Φιλικής Εταιρείας, η Λόγια (Γυναίκα της Επανάστασης), ο Φιλέλληνας και ο Οπλαρχηγός. «Οι τέσσερις χαρακτήρες μας αποτυπώνουν όλες τις εκφάνσεις της Επανάστασης», επισημαίνει η Έφη Καραγκούνη και εξηγεί γιατί επελέγησαν οι τέσσερις αυτοί οι ρόλοι για το παιχνίδι.

elliniko-epitrapezio-epanastasi.jpg


Η Φιλική Εταιρεία ήταν η σημαντικότερη από τις μυστικές οργανώσεις που σχηματίστηκαν για την προετοιμασία της Επανάστασης του 1821 και σκοπός της ήταν η γενική Επανάσταση των Ελλήνων για την «ανέγερσιν και απελευθέρωσιν του Ελληνικού Έθνους και της Πατρίδoς μας». Οι οπλαρχηγοί αποτελούσαν την ραχοκοκαλιά της επανάστασης, ενώ οι Φιλέλληνες βοήθησαν στην προετοιμασία και την ευτυχή εξέλιξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Με τον δε χαρακτήρα της Λόγιας, το παιχνίδι αποδίδει τιμή στη Γυναίκα της Επανάστασης καθώς στη διάρκεια του Αγώνα του 1821, οι γυναίκες διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο σε όλα τα επίπεδα της ζωής και με τη στάση τους, το θάρρος αλλά και τον πατριωτισμό τους αναδείχθηκαν σε γενναίες ηρωίδες της ιστορίας της Επανάστασης.

Τα επιτραπέζια... αντίδοτο στην καραντίνα

Η καραντίνα των προηγούμενων μηνών λόγω κορονοϊού έκανε όλο και περισσότερους Έλληνες να στραφούν προς τα επιτραπέζια παιχνίδια προκειμένου «σπάσουν» τη ρουτίνα του εγκλεισμού. «Μέσα στην πανδημία, επειδή ο κόσμος έμεινε μέσα στα σπίτια του, προσπάθησε να βρει τρόπους να ξεφύγει από το πλαίσιο του εγκλεισμού και στράφηκε προς τα επιτραπέζια παιχνίδια. Έτσι είδαμε κι εμείς άνοδο σ’ αυτό το κομμάτι της παραγωγής μας», σημειώνει ο Χρήστος Παπαχρήστου, με την Έφη Καραγκούνη να επισημαίνει, ωστόσο, ότι το τοπίο δεν ήταν εξίσου ευοίωνο στο κομμάτι των υπόλοιπων προϊόντων που είναι συνδεδεμένα με τον τουρισμό.

elliniko-epitrapezio-epanastasi2.jpg


Τα σχέδιά τους όμως δεν σταματούν όμως εδώ καθώς, μετά και τη συνεργασία με το Βρετανικό Μουσείο πλέον κοιτούν και προς το εξωτερικό, με πολλές ιδέες να είναι ήδη στα σκαριά κάνοντας τους λάτρεις των επιτραπέζιων παιχνιδιών να περιμένουν με ανυπομονησία το επόμενο εγχείρημα.

Ανήσυχα και δημιουργικά πνεύματα οι δύο δημιουργοί γεννήθηκαν και ζουν στη Θεσσαλονίκη. Η Έφη Καραγκούνη, είναι απόφοιτος της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΑΠΘ, με μεταπτυχιακές σπουδές στην Ουαλία και ιδιαίτερη αγάπη για το σχεδιασμό, αρχιτεκτονικό και μη. Ο Χρήστος Παπαχρήστου είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου του Sunderland (Αγγλία) με ειδικότητα στην εικονογράφηση και το σχεδιασμό (Illustration and Design).

ΚΟΛΙΝΔΡΟΣ: Στην καρότσα αγροτικού λιτανεύτηκε ο Επιτάφιος της Παναγίας

 

Σε καρότσα αγροτικού λιτανεύτηκε ο Επιτάφιος της Παναγίας στον Κολινδρό Πιερίας, δεδομένων των κυβερνητικών απαγορεύσεων στις λιτανείες λόγω κορονοϊού.

Με μπροστάρη τον ιερέα που επιβιβάσθηκε στην καμπίνα του ενός αγροτικού, ανέβηκαν και νέοι του χωριού στις καρότσες, στο ένα όχημα με την εικόνα της Παναγίας και στο άλλο τον Επιτάφιο της Παναγίας και το έθιμο τηρήθηκε παρά την απαγόρευση.

Φωτογραφίες  InVeria.gr / Σάκης Χασαπέτης

Ο Πατριάρχης τελεί τη Θεία Λειτουργία στην Παναγία Σουμελά μετά από έξι χρόνια

Ξενάγηση στο σύμβολο του Ποντιακού Ελληνισμού - Δείτε βίντεο Την Θεία Λειτουργία στην Παναγία Σουμελά της Τραπεζούντας τελεί ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Στην «καρδιά» του ποντιακού Ελληνισμού, την Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα, βρέθηκε και η κάμερα του τηλεοπτικού σταθμού «OPEN», ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο. Είναι η πρώτη φορά, έπειτα από έξι χρόνια αναγκαστικής σιγής, λόγω των εργασιών αναστήλωσης της μονής που η δέηση, «…εν τη κοιμήσει τον κόσμον ου κατέλειπες Θεοτόκε», θα αναπεμφθεί και πάλι από τα χείλη του προκαθήμενου της Ορθοδοξίας κ.κ. Βαρθολομαίου.  

Ελάχιστα άτομα, με βάση τα πρωτόκολλα, θα περάσουν στον αυλόγυρο της ανακαινισμένης μονής για να παρακολουθήσουν τη δοξολογία. Για τους Έλληνες του Πόντου η Παναγία Σουμελά είναι κάτι παραπάνω από τόπος προσευχής και κατάνυξης. Κατέφευγαν εκεί για να προστατευθούν στους διωγμούς, μια και η μονή απολάμβανε κάποιων, όχι ιδιαίτερα σημαντικών, προνομίων των σουλτάνων.

Το μήνυμα Μητσοτάκη για τον Δεκαπενταύγουστο - Οι αναφορές στις φωτιές και τον κορονοϊό

Αναφορές στις καταστροφές, που προκάλεσαν οι πρόσφατες φωτιές και στην απειλητική, όπως την χαρακτηρίζει, πανδημία του κορονοιού, περιλαμβάνει το μήνυμα του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη για την εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Αναλυτικά το μήνυμα του πρωθυπουργού αναφέρει τα εξής:
«Ο φετινός Δεκαπενταύγουστος δικαιώνει όσο ποτέ τον διπλό εορτασμό του. Γιατί ως Μητέρα του κόσμου, η Παναγία μάς προσφέρει την ελπίδα. Ενώ ως Υπέρμαχος, μάς οπλίζει με θάρρος απέναντι σε δύο παγκόσμιες δοκιμασίες: την κλιματική κρίση που κορυφώνεται και την πανδημία που παραμένει απειλητική.
Ειδικά τις μέρες αυτές, η σκέψη μας είναι στους συμπολίτες μας που χτυπήθηκαν από τις τελευταίες πυρκαγιές. Χάθηκαν περιουσίες και πράσινο. Όμως σώθηκαν οι ζωές. Είναι αυτές που θα ξαναδώσουν ζωή σε όλα. Γιατί, όπως έχουμε αποδείξει, ενωμένοι οι Έλληνες μπορούμε να μετατρέπουμε κάθε τέλος σε μία νέα αρχή. Οι δυσκολίες υπάρχουν για να μας διδάσκουν και να μας κάνουν καλύτερους. Αλλά και για να γιγαντώνουν το πείσμα μας. Η Πολιτεία ξέρει, μπορεί και θα ξαναχτίσει ό,τι γκρεμίστηκε. Με τους ενεργούς πολίτες δίπλα της, συμμαχητές στην ανασυγκρότηση της χώρας. Αλλά και υγιείς, με την ασπίδα του εμβολίου πριν απ' το φθινόπωρο.
Υποδεχόμαστε τη μεγάλη γιορτή του τόπου μας πιστοί στο μήνυμά της. Αντλούμε καινούργια δύναμη από τις ρίζες της παράδοσης. Και ανανεώνουμε την ελπίδα μας για το αύριο, κάνοντας όλο και καλύτερο το σήμερα της πατρίδας μας. Χρόνια πολλά σε κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα».

Πηγή: enikos.gr

Πέμπτη 12 Αυγούστου 2021

Οι άκαυτοι άρτοι αρτοκλασίας


G
M
T
Text-to-speech function is limited to 200 characters

Κορωνοϊός: Κλείνει το μοναστήρι του Αγ. Νεκταρίου στην Αίγινα – 16 μοναχές βρέθηκαν θετικές


Να κλείσει το μοναστήρι του Αγίου Νεκτάριου στην Αίγινα για 15 ημέρες καθώς μετά από έλεγχο του ΕΟΔΥ εντοπίστηκαν συνολικά 16 μοναχές από τις 25 να είναι θετικές στον κορονοϊό, δόθηκε εντολή από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.

Σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα οι μοναχές με τα επιβεβαιωμένα κρούσματα θα τεθούν σε καραντίνα, ενώ για τις υπόλοιπες μοναχές που συναθροίστηκαν με τις νοσούντες πρέπει να τηρούν τα μέτρα προστασίας και να αυτοαπομονωθούν μέχρι την επαλήθευση των εργαστηριακών αποτελεσμάτων.

Μέχρι την παρέλευση των 15 ημερών η Μονή θα παραμείνει κλειστή και θα απαγορεύεται η είσοδος σε επισκέπτες.

indicator,gr