Κυριακή 26 Μαΐου 2024

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΙΕΡΕΥΣ Ή ΑΡΧΙΕΡΕΥΣ

 

Και τα δύο:                                                 Α   

α)Το ότι ο Χριστός είναι ιερεύς  του το είπε ο Ίδιος ο  Θεός  και μάλιστα με όρκο.  « ὤμοσε Κύριος καὶ οὐ μεταμεληθήσεται· σὺ ἱερεὺς εἰς τὸν αἰῶνα κατὰ τὴν τάξιν Μελχισεδέκ»( Ψ.109, 4). 

β) Το ότι ο Μελχισεδέκ  ήταν ιερεύς αναφέρεται στη Γραφή. « καὶ Μελχισεδὲκ βασιλεὺς Σαλὴμ ἐξήνεγκεν ἄρτους καὶ οἶνον· ἦν δὲ ἱερεὺς τοῦ Θεοῦ τοῦ ὑψίστου.  καὶ εὐλόγησε τὸν ῞Αβραμ καὶ εἶπεν· εὐλογένος ῞Αβραμ τῷ Θεῷ τῷ ὑψίστῳ, ὃς ἔκτισε τὸν οὐραημνὸν καὶ τὴν γῆν.»( Γεν. ιδ’, 18-19).

γ)  Αυτός ο Μελχισεδέκ  που εμφανίστηκε την εποχή του Αβραάμ ως ιερεύς του Θεού δεν έχει σχέση με τους μετέπειτα, δηλαδή  πολύ αργότερα,  αρχιερείς που πρόσφεραν δώρα και θυσίες σύμφωνα   με το Νόμο.

δ)  Έτσι και ο  Χριστός που ονομάζεται ιερεύς κατά την τάξιν  Μελχισεδεκ   είναι ο μοναδικός  εις τον αιώνα και δεν έχει σχέση με τους παραπάνω αρχιερείς ώστε να ονομασθεί από το Θεό αρχιερέας. 

                                 

                                                              Β

α) Ο Απόστολος Παύλος όμως ονομάζει το Χριστό αρχιερέα. « Κεφάλαιον δὲ ἐπὶ τοῖς λεγομένοις, τοιοῦτον ἔχομεν ἀρχιερέα, ὃς ἐκάθισεν ἐν δεξιᾷ τοῦ θρόνου τῆς μεγαλωσύνης ἐν τοῖς οὐρανοῖς,  τῶν ἁγίων λειτουργὸς καὶ τῆς σκηνῆς τῆς ἀληθινῆς, ἣν ἔπηξεν ὁ Κύριος, καὶ οὐκ ἄνθρωπος.  πᾶς γὰρ ἀρχιερεὺς εἰς τὸ προσφέρειν δῶρά τε καὶ θυσίας καθίσταται· ὅθεν ἀναγκαῖον ἔχειν τι καὶ τοῦτον ὃ προσενέγκῃ »( Εβρ. η’, 1-3).

β) «Τοιοῦτος γὰρ ἡμῖν ἔπρεπεν ἀρχιερεύς, ὅσιος, ἄκακος, ἀμίαντος, κεχωρισμένος ἀπὸ τῶν ἁμαρτωλῶν καὶ ὑψηλότερος τῶν οὐρανῶν γενόμενος, ὃς οὐκ ἔχει καθ’ ἡμέραν ἀνάγκην, ὥσπερ οἱ ἀρχιερεῖς, πρότερον ὑπὲρ τῶν ἰδίων ἁμαρτιῶν θυσίας ἀναφέρειν, ἔπειτα τῶν τοῦ λαοῦ· τοῦτο γὰρ ἐποίησεν ἐφάπαξ ἑαυτὸν ἀνενέγκας »( Εβρ. ζ’, 26-27).

γ)  Εδώ ο Παύλος, αφού αναφέρεται στους αρχιερείς  που είχαν και αυτοί αμαρτίες,  και   στο έργο αυτών   επί της γης, ονομάζει και το Χριστό Αρχιερέα,  γιατί  ο Χριστός  έκανε το έργο των αρχιερέων εν ουρανοίς. « ἐκάθισεν ἐν δεξιᾷ τοῦ θρόνου τῆς μεγαλωσύνης ἐν τοῖς οὐρανοῖς,  τῶν ἁγίων λειτουργὸς καὶ τῆς σκηνῆς τῆς ἀληθινῆς, ἣν ἔπηξεν ὁ Κύριος, καὶ οὐκ ἄνθρωπος ». Για τους αρχιερείς και ιερείς της Εκκλησίας, όπως είναι γνωστό, λέγεται ότι έχουν την ιεροσύνη του Χριστού και όχι την αρχιεροσύνη.

Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών.

Παρασκευή 17 Μαΐου 2024

Ιστορίες κάτω από την Βάση στην 20η ΔΕΒΘ

 Στους φιλόξενους  χώρους της 20ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε την Πέμπτη 16/5 στο φιλαναγνωστικό κοινό το βιβλίο της εκπαιδευτικού κ. Μαρίας Ινεπολόγλου -Θεοχαρίδου ‘Ιστορίες κάτω από την βάση’’. 

Η συγγραφέας με τον γλυκό της λόγο μάς ταξίδεψε σε ιστορίες αληθινές από τη διδακτική της πορεία πλάι σε μαθητές που μπορεί να… έγραφαν κάτω από τη  βάση. «Ο εκπαιδευτικός πρέπει να ‘γλεντάει’ στην τάξη, να δίνει όλη του την καρδιά» είπε χαμογελώντας και «να αναζητά τον Χριστό σε κάθε πρόσωπο που θα συναντήσει πίσω από τα μαθητικά θρανία».

Για το βιβλίο μίλησε επίσης η καταξιωμένη συγγραφέας Μαρία Παστουρματζή αναφέροντας ότι δούλεψε με το βιβλίο ως εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην τάξη της και οι ιστορίες κέρδισαν το δύσκολο κοινό των εφήβων μαθητών, ενώ σκιαγράφησε το πρότυπο του εκπαιδευτικού που προβάλλει τον Χριστό μέσα από τις πράξεις του και όχι μόνο στα λόγια.Στο τέλος σημείωσε ότι οι αληθινές ιστορίες της συγγραφέως μπορούν να λειτουργήσουν ως έμπνευση όχι μόνο για εκπαιδευτικούς, αλλά και για κατηχητές, ομαδάρχες και γονείς

Χαιρετισμό εκ μέρους των εκδόσεων Έαρ απεύθυνε ο υπεύθυνος επικοινωνίας των εκδόσεων, κ. Αθανάσιος Χατζής, που ευχαρίστησε την συγγραφέα κ. Θεοχαρίδου-Ινεπολόγλου, την κ. Παστουρματζή, καθώς και το κοινό που βρέθηκε στην εκδήλωση.

Στο τέλος μοιράστηκαν γλυκά σε σχήμα βιβλίου σε όλο το κοινό.  




 

Τρίτη 14 Μαΐου 2024

Ερωτήσεις, απαντήσεις

 

1η  ερώτηση

Πότε ένας πιστός   ονομάζεται πνευματικός άνθρωπος;

Απάντηση  στο ερώτημα αυτό δίνουν τα παρακάτω  λόγια του Αποστόλου Παύλου: 

α) « ἡμεῖς δὲ οὐ τὸ πνεῦμα τοῦ κόσμου ἐλάβομεν, ἀλλὰ τὸ Πνεῦμα τὸ ἐκ τοῦ Θεοῦ, ἵνα εἰδῶμεν τὰ ὑπὸ τοῦ Θεοῦ χαρισθέντα ἡμῖν »( Α’ Κορ. β’, 12 ).

Σύμφωνα με αυτά, πνευματικός άνθρωπος  ονομάζεται ο πιστός που έχει μέσα του το Άγιο Πνεύμα για να γνωρίσει τα καλά που έχει χαρίσει ο Θεός στους πιστούς.  

β)  « ὁ δὲ πνευματικὸς ἀνακρίνει μὲν πάντα, αὐτὸς δὲ ὑπ᾿ οὐδενὸς ἀνακρίνεται»( Α’ Κορ. β’, 15 ). 

Σύμφωνα με αυτά, πνευματικός άνθρωπος  ονομάζεται ο πιστός    που με το Άγιο Πνεύμα που έχει μέσα του,  ανακρίνει και διακρίνει τα πάντα και τους πάντες ο ίδιος όμως δεν ανακρίνεται και δεν κατανοείται από κανένα.

γ) «ἡμῖν δὲ ὁ Θεὸς ἀπεκάλυψε διὰ τοῦ Πνεύματος αὐτοῦ· τὸ γὰρ Πνεῦμα πάντα ἐρευνᾷ, καὶ τὰ βάθη τοῦ Θεοῦ» (Α’ Κορ. β’, 10  ).

Σύμφωνα με αυτά, ο πνευματικός άνθρωπος  γνωρίζει όσα το  Άγιο Πνεύμα του  αποκαλύπτει, γιατί μόνο Αυτό ερευνά  τα πάντα ακόμη και τα βάθη του Θεού.

 

2η   ερώτηση

Ένας  πνευματικός άνθρωπος,  σύμφωνα βεβαίως  με τα παραπάνω,  ποια σχέση έχει με τον Ιερέα που είναι  Πνευματικός;

Ο  πνευματικός  άνθρωπος δεν είναι ανάγκη να είναι και Ιερέας ενώ ο Πνευματικός που τελεί το Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως  επιλέγεται από τους Ιερείς με απόφαση του Επισκόπου της περιοχής.  

Βεβαίως ο Ιερέας που είναι Πνευματικός, καλό είναι και μπορεί να είναι και πνευματικός άνθρωπος,  αυτό όμως είναι προσωπικό  του θέμα και είτε είναι ή δεν είναι, το Μυστήριο γίνεται λόγω της ειδικής ιεροσύνης που έχει ως Ιερεύς.  

Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών.
G
M
T
Y
Η λειτουργία ομιλίας περιορίζεται σε 200 χαρακτήρες

Δευτέρα 6 Μαΐου 2024

Ο θάνατος και η Ανάσταση του Χριστού.

 


Για το  Χριστό, τον   Υιό και Λόγο του Θεού που είναι  το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδας,  στο Δοξαστικό του πλ. δ΄ ήχου  αναφέρεται,   «Είς εστιν ο Υιός, διπλούς την φύσιν, αλλ’ ου την υπόστασιν·…».

Αυτό  δηλώνει το ορθόδοξο,  ότι δηλαδή  ο Χριστός  είναι Ένας με δύο φύσεις, την ανθρώπινη και τη θεία, όχι όμως με δύο υποστάσεις, αλλά μία που είναι το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδας.  

Όπως είναι γνωστό, θάνατος είναι   ο χωρισμός της ψυχής από το σώμα και στην περίπτωση του Χριστού αυτός ο θάνατος συνέβη όταν επάνω  στο Σταυρό, « εἶπε· Τετέλεσται, καὶ κλίνας τὴν κεφαλὴν παρέδωκε τὸ πνεῦμα »(Ιω. ιθ’, 30).

 Όταν συνέβη αυτός ο θάνατος  του Χριστού η θεία φύση παρέμεινε ενωμένη και με το Σώμα και με την Ψυχή Του. Έτσι  και το    Σώμα  στον  τάφο  έμεινε άφθαρτο και η Ψυχή δεν παρέμεινε στον Άδη. Χαρακτηριστικό είναι το, « ὅτι οὐκ ἐγκαταλείψεις τὴν ψυχήν μου εἰς ᾅδην, οὐδὲ δώσεις τὸν ὅσιόν σου ἰδεῖν διαφθοράν»» (   Ψ.15,10).  

Αφού θάνατος είναι  ο χωρισμός της ψυχής από το σώμα, εννοείται ότι ανάσταση είναι  η επανένωση της ψυχής με το σώμα. Στην περίπτωση του Χριστού    αυτή η επανένωση της Ψυχής με το Σώμα  έγινε όταν ο Κύριος Ανέστη.

Το ότι ο θάνατος και η Ανάσταση του Χριστού αναφέρονται στην ανθρώπινη φύση Αυτού, αυτό  προφανώς έχει άμεση σχέση με το Πρόσωπο Αυτού που είναι ο Θεός Λόγος.  Έτσι ενώ η  θεία φύση είναι απαθής,  ο   Υιός   και Λόγος του Θεού  που είναι Θεός  δέχτηκε τις προσβολές και ύβρεις των ανθρώπων  και γενικά έπαθε ως Θεός.  Ο Διονύσιος  ο Αρεοπαγίτης  είπε, « ή Θεός πάσχει ή το παν απόλλυται», και ο Ψαλμωδός, « άνάστα, ὁ Θεός, κρίνων τὴν γῆν, ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσι» ( Ψ. 81,8). Χριστός Ανέστη.

Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών.

Δευτέρα 29 Απριλίου 2024

Ήταν "ναζί" οι Αγιορείτες μοναχοί;



 Στα πλαίσια της μονοπώλησης της αντίστασης, την περίοδο 1941-1944, η αριστερά κατηγορεί όλους τους άλλους για "συνεργασία με τους ναζί". Μεταξύ αυτών και την Εκκλησία, προβάλλοντας ως βασικό επιχείρημα μια επιστολή των Αγιορειτών μοναχών προς τον Χίτλερ. Βέβαια, η επιστολή αυτή υπήρξε όντως, αλλά η αριστερή προπαγάνδα αποκρύπτει επιμελώς τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκε, καθώς και τον σκοπό που εξυπηρετούσε στην συγκεκριμένη συγκυρία. 

 

 Στις 20 Απριλίου 1941, η Ανατολική Μακεδονία και η Δυτική Θράκη (πλην του νομού Έβρου), ορίστηκαν ως ζώνη υπό την επιτήρηση του βουλγαρικού στρατού, χωρίς όμως να επιτραπεί η ενσωμάτωση των περιοχών αυτών στην Βουλγαρία. 

 Στις περιοχές αυτές, οι Βούλγαροι ακολουθούσαν πολιτική αφελληνισμού, με σκοπό τον πλήρη εκβουλγαρισμό τους. Επειδή η Εκκλησία θα μπορούσε να συσπειρώσει τον Ελληνισμό, οι Βούλγαροι προχώρησαν σε μαζικές απελάσεις Ελλήνων ιερέων και αντικατάστασή τους από Βούλγαρους κληρικούς, οι δε λειτουργίες, γίνονταν στην βουλγαρική γλώσσα.  

Οι Βούλγαροι, εξαρχής είχαν βάλει στο μάτι το Άγιον Όρος, αλλά βρισκόταν εκτός της βουλγαρικής "ζώνης επιτήρησης". Σε συνάντησή του με τον Χίτλερ, ο βασιλιάς της Βουλγαρίας Βόρις, είχε ζητήσει την άδεια να "επιτηρεί" ο βουλγαρικός στρατός και το Άγιον Όρος, αλλά ο Χίτλερ προφανώς δεν γνώριζε καλά το θέμα και επιφυλάχθηκε να του απαντήσει στο μέλλον. 

 Όμως, οι Βούλγαροι βιάζονταν και προκειμένου να επιταχύνουν τις εξελίξεις, χρησιμοποίησαν τους σλαβόφωνους μοναχούς των μονών Ζωγράφου και Παντελεήμονος. Οι μοναχοί αυτοί, συνέταξαν υπόμνημα προς το Βερολίνο, ζητώντας "διεθνοποίηση" του Αγίου Όρους, υπό την "προστασία" του βουλγαρικού στρατού! 

 Έτσι, υπό τον φόβο του εκβουλγαρισμού του Αγίου Όρους, οι Έλληνες μοναχοί ακολούθησαν την συμβουλή του ταγματάρχη της γερμανικής φρουράς, που είχε εγκατασταθεί στο Άγιον Όρος και απέστειλαν στις 26 Απριλίου 1941 επιστολή στον Χίτλερ, ζητώντας του να θέσει την Αθωνική χερσόνησο "υπό την υψηλήν προστασίαν και κηδεμονίαν του". 

 Η επιστολή ήταν άγνωστη, μέχρι που ο (αριστερών φρονημάτων) θεολόγος Γιώργος Μουστάκης, την ανακάλυψε στα σοβιετικά αρχεία, το 1963. Η εγκυρότητα της επιστολής επιβεβαιώθηκε από την επίσημη έκδοση της Αρχιεπισκοπής της Εκκλησίας της Ελλάδος "Μνήμες και Μαρτυρίες από το 1940 και την Κατοχή". 

 Το ευτύχημα, ήταν ότι ο Χίτλερ αποδέχτηκε το αίτημα των Αγιορειτών, κι έτσι στις αρχές Μαΐου, οι εφημερίδες της Θεσσαλονίκης έγραψαν ως είδηση, ότι το Άγιον Όρος ετέθη πλέον υπό γερμανική προστασία.

 Όσο για το αν οι Αγιορείτες ήταν "ναζί", την απάντηση έδωσε σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο ευρών την επίμαχη επιστολή, που χαρακτήρισε τους μοναχούς "αδαείς" επί των πολιτικών ζητημάτων.~

 Πηγή: Αμαλία

Κυριακή 28 Απριλίου 2024

Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΟΥΔΑΣ


 

 

Ο Πέτρος είπε ότι δε γνωρίζει το Χριστό. Ο Ιούδας δεν είπε ότι δεν τον γνωρίζει, αλλά με το φίλημά του, τον έδειξε κιόλας ποιος είναι. Το αμάρτημα του Πέτρου, όσο μεγάλο και αν ήταν, πάντως ήταν περιστασιακό και περαστικό. Το αμάρτημα του Ιούδα, όσο μεγάλο και αν ήταν, πάντως ήταν προμελετημένο και μόνιμο.

 

Με βάση αυτά, μπορούμε να πούμε τα εξής, κατά κάποιο τρόπο, σχετικά. Μπορεί κάποιος να κάνει ξαφνικά ένα μεγάλο αμάρτημα, ακόμη και έγκλημα, γιατί, όπως λέγεται, το έφερε η κακή η ώρα. Αυτός όμως στη συνέχεια, μπορεί να κλάψει πικρά, όπως ο Πέτρος, να μετανοήσει, να λάβει συγχώρηση από το Θεό διά του Πνευματικού, και έτσι το αμάρτημά του πλέον να είναι παροδικό και να μη υπάρχει.

 

Αντίθετα, μπορεί κάποιος που δεν έχει κάνει κάποιο μεγάλο αμάρτημα, να μένει σε μία κακία μόνιμα και να λέει συνειδητά, εγώ τέτοιος είμαι και δεν αλλάζω, και έτσι η κακία του να είναι μόνιμη και να υπάρχει.


Ιωάννης Χ. Δήμος  πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών. 

 

Τρίτη 23 Απριλίου 2024

Πέτρος Γαϊτάνος Ἀπολυτίκια -Τὰ Απολυτίκια τῶν Ἁγίων & Ἑορτῶν ὅλου τοῦ ἔτους


Ακούστε τα εδώ:

Κατεβάστε τα αρχεία εδώ:

 

 

Τὰ  Απολυτίκια τῶν Ἁγίων & Ἑορτῶν ὅλου τοῦ ἔτους



Πέτρος Γαϊτάνος Ἀπολυτίκια Τὰ Απολυτίκια τῶν Ἁγίων & Ἑορτῶν ὅλου τοῦ ἔτους Μια νέα πρωτότυπη εργασία δημιούργησε ο Πέτρος Γαϊτάνος που αφορά τα Απολυτίκια των Αγίων & των Γιορτών όλου του έτους, συμπληρώνοντας έτσι τον 88ο δίσκο του. Η Εκκλησία μας τιμά και επικαλείται αιωνίως τους Αγίους της που με τη ζωή τους δόξασαν τον Θεό και εντάχθηκαν ως θαυμαστά παραδείγματα στον ουρανό και στο χώρο της Θριαμβεύουσας Εκκλησίας του Χριστού.

Ο Πέτρος Γαϊτάνος, μεταξύ και άλλων νέων καταγραφών του με νέα τραγούδια και συνεχίζοντας αυθόρμητα την καταγραφή των αιώνιων ύμνων της Ορθόδοξης Εκκλησίας, μας προσφέρει άλλη μία θαυμάσια πολύμοχθη εργασία προς θεία χρήση και εφαρμογή του θεάρεστου. Για πρώτη φορά καταγράφονται τα Απολυτίκια κάθε μέρας του έτους μέσα από μια πλήρως εμπεριστατωμένη εργασία: Μουσικά, Ψαλτικά, Ιστορικά, Γλωσσικά, Ακαδημαϊκά, αλλά και τεχνικά ως προς το άρτιο του ήχου, ο σημαντικός καλλιτέχνης, εκτός της ερμηνείας του, καταγράφει αναδεικνύοντας το σωστό τρόπο τονισμού των θαυμάσιων λέξεων του κάθε Απολυτικίου, ενώ επιμελείται και όλη την παραγωγή.

Το έργο αποτελείται από 12 CD, ένας δίσκος για κάθε μήνα, περιλαμβάνονται όλες οι εορτές του έτους, με επιλογή του σημαντικότερου αγίου ή γιορτής για κάθε μέρα, ενώ τους μήνες: Μάρτιο – Απρίλιο – Μάιο και Ιούνιο, περιλαμβάνονται και οι κινητές γιορτές του έτους χωρίς ακριβείς ημερομηνίες, το σύνολο των Απολυτικίων είναι 388. Η εργασία θα κυκλοφορήσει σε όλες τις διεθνείς ψηφιακές πλατφόρμες ( Spotify–Apple κ.α.) τον Ιούνιο του 2024, ενώ πρώτα θα αρχίσει να δημοσιοποιείται κατ΄αποκλειστικότητα στο προσωπικό κανάλι του καλλιτέχνη στο YouTube: https://bit.ly/Apolitikia_PetrosGaitanos.

Η παρουσίαση της εργασίας θα γίνεται σταδιακά παρουσιάζοντας το προηγούμενο απόγευμα κάθε μέρας το απολυτίκιο του αγίου ή της εορτής της επικείμενης ημέρας - αυτό θα γίνει ώστε να ακολουθηθεί η εκκλησιαστική τακτική, στην οποία η εκκλησιαστική ημέρα ξεκινάει από τον εσπερινό της προηγούμενης, έτσι, για παράδειγμα, το Απολυτίκιο της γιορτής του αγίου Δημητρίου θα δημοσιοποιηθεί το απόγευμα της 25ης Οκτωβρίου, ενώ των Χριστουγέννων το απόγευμα της 24ης Δεκεμβρίου.

Ο Πέτρος Γαϊτάνος γράφει για την εργασία του αυτή: « Δημιούργησα αυτή την εργασία μέσα από την αυθόρμητη αγάπη μου στον Θεό και τους αγίους Του και εργάστηκα πολλούς μήνες για την πολύμοχθη σωστή καταγραφή του υλικού που έχει φτιαχτεί για να γίνει σημείο αναφοράς για όλους όσους μέσα στους επόμενους αιώνες θα θελήσουν να σκύψουν και να βρουν σοβαρά και εμπεριστατωμένα την αναφορά όλων αυτών των αιώνιων Απολυτικίων.

Γι’ αυτό πρόσεξα κάθε λεπτομέρεια της παραγωγής αυτής, διάλεξα ικανούς και ταλαντούχους συνεργάτες και πρόσεξα ακόμη και την παραμικρή λέξη ώστε να είναι σωστά ειπωμένη σε σχέση με τη μουσική της αξία, αλλά και την προσαρμογή κάθε λέξης και πρότασης στην ερμηνευτική ροή με πολύ μεγάλη προσοχή στο σωστό τονισμό των λέξεων.

Σε ό,τι αφορά την ερμηνεία μου, επικαλέστηκα την έως σήμερα 40 χρόνων εμπειρία μου ως καλλιτέχνη και πιστού, περισσότερο και καθοριστικά όμως επικαλέστηκα τη χάρη του Θεού, χωρίς την οποία δε θα άξιζε τίποτα από όσα προσπάθησα και εν τέλει έκανα.

 Όλα μας είναι δοσμένα από τον Θεό και, αν κάτι ακούτε σε μένα και σας εντάσσει στη θέαση του ουρανού, μη γελιέστε, όλο ανήκει στην παραχώρηση του Θεού, και στη δική σας καλή διάθεση, όχι σε μένα.

Ταυτόχρονα φρόντισα για την άρτια ποιότητα του ήχου των Απολυτικίων, όπως και τα σωστά κλασικά αιώνια ισοκρατήματά τους, που ενίοτε προτείνονται και νέες θαυμάσιες μουσικές ματιές ακρόασης, πάντα με γνώμονα το θείο. Αυτή την εργασία την προσφέρω στα πόδια του πάγκαλου Τριαδικού μου Θεού, όπως και των Αγίων Του, αλλά και κάθε πιστού και όχι μόνον, που αισθάνεται τη θεία ανάγκη να υμνήσει τον Θεό άμεσα μέσω των γιορτών της Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού, ή έμμεσα μέσω της τιμής των αγίων Της.

Έτσι ο καθένας θα μπορεί να ακούει ή να μαθαίνει στο προσωπικό μου κανάλι στο YouTube το απολυτίκιο κάθε μέρας, ενώ ταυτόχρονα μέσα σε κάθε βίντεο έχω φροντίσει να παρατίθεται ο λόγος του καθενός στην πρωτότυπη αρχαία Ελληνική γλώσσα στο πολυτονικό σύστημα, για την ορθότερη και πληρέστερη καταγραφή, αλλά και για να έχει ο καθένας τη δυνατότητα να αντιγράψει και να χρησιμοποιήσει το κείμενο για κάθε θεάρεστη ανάγκη του.

Τέλος το κάθε βίντεο ξεχωριστά θα απεικονίζει ένα γραφιστικό θέμα με τα στοιχεία της εργασίας, την αγιογραφία του αγίου – εορτής και στο κέντρο το κείμενο του απολυτικίου στην πρωτότυπη αρχαία ελληνική γλώσσα και γραφή. Αυτή η εργασία που διήρκησε μήνες ήταν ένα συνεχές πνευματικό ταξίδι με τους πραγματικά ωραίους! Ο Κύριος έδωσε άφθονη τη χάρη Του κι εγώ συνειδητά κατευθύνθηκα προς την ένταξή μου στο θέλημά Του.

Η πρώτη παγκόσμια έναρξη δημοσιοποίησης της εργασίας θα ξεκινήσει αποκλειστικά μέσα από το κανάλι μου στο YouTube τον Απρίλιο του 2024 και θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2025, ενώ τον ερχόμενο Ιούνιο όλο το υλικό θα είναι διαθέσιμο στις διεθνείς ψηφιακές πλατφόρμες».

Επιμέλεια ύμνων - Ισοκρατήματα: Γιώργος Φανάρας
Οι ηχογραφήσεις έγιναν στο StudioFan & Odeon από τον Ιανουάριο έως το Μάρτιο του 2024 μ.Χ.
Ηχοληψία: Γιώργος Φανάρας - Ηλίας Λάκκας
Mastering: Ανέστης Ψαραδάκος - Athensmastering
Επιμέλεια κειμένων των Απολυτικίων στο πολυτονικό σύστημα γραφής: Τζέλα Τσάμη
Υμνολογική επιμέλεια: Χαράλαμπος Μπούσιας
Φωτογραφίες: Τάσος Βρεττός
Graphic Design: Ανδρέας Λεούδης

Προσαρμογές, Καλλιτεχνική Επιμέλεια, Επιμέλεια έκδοσης & Διεύθυνση Παραγωγής:
Πέτρος Γαϊτάνος

G
M
T
Y
Η λειτουργία ομιλίας περιορίζεται σε 200 χαρακτήρες
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...