Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

Κοινωνία Ανοίγουν τα μοναστήρια για τους αστέγους



Ανοίγουν τα μοναστήρια για τους αστέγους
Μετά τους ναούς, τις μητροπόλεις και τα μοναστήρια προσφέρουν καταφύγιο σε ανθρώπους που δεν έχουν ένα κρεβάτι να κοιμηθούν και ένα πιάτο φαγητό να φάνε.

Από τις μεγάλες πόλεις μέχρι και τα πιο μικρά χωριά, εκατοντάδες άνθρωποι ζητούν καθημερινά βοήθεια σε μοναστήρια. Η κατάσταση είναι δραματική με ανέργους, αστέγους και συνταξιούχους να παρακαλούν για ένα πιάτο φαγητό.

Όπως δηλώνουν μοναχοί στον «Τύπο της Κυριακής», οι μοναστικές κοινότητες κάνουν ό,τι μπορούν για να βοηθήσουν, αν και τα οικονομικά τους είναι σε πολλές περιπτώσεις περιορισμένα.

Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις μονών όπως του Αγίου Ιωάννη Προδρόμου στην Ανατολή Αγιάς Λάρισας, της Μονής Παναγίας Κάτω Ξενίας στη Μαγνησία και του Αγίου Γεωργίου Επανωσήφη στην Κρήτη. Σε αυτά τα μοναστήρια, οι μοναχοί και μοναχές λένε ότι ανέκαθεν υπήρχαν άνθρωποι που κατέφευγαν για βοήθεια, αλλά είχαν πολλά χρόνια να δουν τέτοια κατάσταση. Στην Κρήτη, το ίδιο το μοναστήρι έχει πέσει θύμα της κρίσης, καθώς πριν από λίγο καιρό, η ΔΕΗ έκοψε το ρεύμα!
Zougla.gr (31-3-2012)

Το ιερό λείψανο του Αγίου Λουκά του Ιατρού θα υποδεχθεί η Πρέβεζα


Το ιερό λείψανο του Αγίου Λουκά του Ιατρού θα υποδεχθεί η Πρέβεζα
Το ιερό λείψανο του Αγίου Λουκά του Ιατρού, Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως και Κριμαίας, θα υποδεχθεί η πόλη της Πρέβεζας.
Στις 11 Ιουνίου ημέρα τιμάται η επέτειος της κοίμησης του.Το ιερό λείψανο, θα μεταφέρει ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Χρυσόστομος και θα φιλοξενηθεί στον Ιερό ναό της Αγίας Ειρήνης της μεγαλομάρτυρας Ελαιώνος Πρέβεζας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του εκκλησιαστικού συμβουλίου την Δευτέρα στις 7 το απόγευμα θα τελεστεί Εσπερινός και την Τρίτη στις 7 το πρωί ο όρθρος. Στις 7:45 θα γίνει μεταφορά του ιερού λειψάνου από το Σεβασμιωτατο ποιμενάρχη μας κ. Χρυσόστομο και τοποθέτηση για προσκύνημα ενώ στη συνέχεια θα γίνει η θεία λειτουργία.Το απόγευμα της ίδιας ημέρας και συγκεκριμένα στις 7 θα γίνει παράκληση στον Άγιο Λουκά ο οποίος διακόνησε τον συνάνθρωπο τόσο ως ιατρός χειρουργός όσο και ως πνευματικός ιατρός.
Δημοτική Ραδιοφωνία


Φλώρινα: Το Ιερό τεμάχιον του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού στην Φλώρινα

Στην Φλώρινα θα βρίσκεται από την Ιερά Μονή Αγίου Αθανασίου Εράτυρας το ιερόν τεμάχιον εκ του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού του Κυρίου ως και απότμημα του ιερού Λειψάνου της Αγίας ενδόξου Ισαποστόλου Ελένης. Η τελετή υποδοχής θα γίνει το Σάββατο 8 Ιουνίου στις 6:30 το απόγευμα στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής. Τα ιερά Προσκυνήματα θα παραμείνουν στον Ιερό Ναό μέχρι και την Κυριακή 9 Ιουνίου.

Σύνταξη: Τάμυ Αδάμου

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

Μύθος η Ισλαμοποίηση της Ευρώπης και της Δύσης;

του Ανδρέα Μπανούτσου

Στο τελευταίο του άρθρο “ Μύθος η Ισλαμοποίηση της Ευρώπης” ο Σαλαφιστής κ. Άχμαντ Ελντίν, ιθύνων νους του Συλλόγου Ελ Ραχμάν, υποστηρίζει ότι υπάρχει μια συνειδητή μεταστροφή της Δύσης στο Ισλάμ και πως οι αιτιάσεις διαφόρων “αναλυτών” ( ποιους να εννοεί άραγε;) ότι το φαινόμενο της Ισλαμοποίησης “έγκειται στην λαθρομετανάστευση, στα μεγάλα ποσοστά γεννητικότητας των Μουσουλμάνων κτλ.” αποτελούν δήθεν ακροδεξιά προπαγάνδα.

Ο κ. Ελντίν έχει δίκιο όταν ισχυρίζεται ότι το Ισλάμ αποτελεί τη πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη θρησκεία στον κόσμο και πως υπάρχει και ένας ιδεολογικός παράγοντας που ερμηνεύει τον προσηλυτισμό των Δυτικών στο Ισλάμ.
Ο αριθμός όμως των προσήλυτων στο Ισλάμ αν και σημαντικός δεν είναι ο κύριος παράγοντας που εξηγεί το γιατί το Ισλάμ είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη θρησκεία στον κόσμο γενικότερα και στη Δύση ειδικότερα.
Ο κύριος παράγοντας που καθιστά το Ισλάμ ως την ταχύτερα αναπτυσσόμενη θρησκεία στον κόσμο δεν είναι οι προσηλυτισμοί αλλά η ραγδαία αύξηση των γεννήσεων των Μουσουλμάνων τόσο στις Μουσουλμανικές χώρες όσο και στη Δύση. Ένα παράδειγμα ιδιαίτερα διαφωτιστικό, είναι αυτό του Πακιστάν. Στο Πακιστάν οι κάτοικοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι Μουσουλμάνοι (97%), το 90% εκ των οποίων είναι Σουνίτες. Το 1947 όταν το Πακιστάν ανακηρύχτηκε ανεξάρτητο κράτος αριθμούσε 32.5 εκατομμύρια κατοίκους. Το 2012 αριθμούσε περίπου 180 εκατομμύρια κατοίκους (εξαπλασιασμός του πληθυσμού μέσα σε 65 χρόνια) και οι προβλέψεις μιλάνε για 360 εκατομμύρια κατοίκους το 2050 ενώ το 2030 προβλέπεται ότι θα ξεπεράσει την Ινδονησία ως την πολυπληθέστερη Μουσουλμανική χώρα στον κόσμο. Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς πως με τέτοιους ρυθμούς αύξησης των γεννήσεων των Μουσουλμανικών πληθυσμών στις Μουσουλμανικές χώρες είναι φυσικό επακόλουθο και η ραγδαία αύξηση της λαθρομετανάστευσης από τις Μουσουλμανικές χώρες προς τη Δύση, με αποτέλεσμα την ραγδαία αύξηση των Μουσουλμανικών πληθυσμών της Δύσης. 
Η άποψη του κ. Ελντίν ότι υπάρχει συνειδητή μεταστροφή των Δυτικών στο Ισλάμ ελέγχεται, με την έννοια ότι οι “άπιστοι” πολίτες της Δύσης δεν ξύπνησαν μια μέρα και αποφάσισαν να ασπαστούν το Ισλάμ. Τα τελευταία 50 χρόνια γίνεται μια συστηματική προσπάθεια από Ισλαμικά κράτη με προεξάρχουσα τη Σαουδική Αραβία με τη διοχέτευση πακτωλού κεφαλαίων προς τις Δυτικές χώρες προκειμένου να επιτευχθεί αυτό που ορθά ο συνάδελφος Ιωάννης Μιχαλέτος απεκάλεσε ως διαδικασία Ισλαμοποίησης της Ευρώπης ειδικότερα και της Δύσης γενικότερα. Σύμφωνα με τον Alex Alexiev Αμερικανό αναλυτή θεμάτων ασφαλείας του Center for Security Policy, η Σαουδαραβική κυβέρνηση ξόδεψε κατά την περίοδο 1975-2002 το αστρονομικό ποσό των 70 δις δολαρίων προκειμένου να χρηματοδοτήσει Ισλαμικά projects ανά τον κόσμο. Πέρα από τις κρατικές αυτές χρηματοδοτήσεις, “φιλανθρωπικά” ιδρύματα της Σαουδικής Αραβίας όπως το Al-Haramain χρηματοδοτεί σε ετήσια βάση την έκδοση 13 εκατ. Ισλαμικών βιβλίων, την κατασκευή 1100 Τζαμιών, σχολείων και Ισλαμικών κέντρων, καθώς επίσης και 3000 προσηλυτιστές προκειμένου να εξαπλώσουν το “Ορθόδοξο” Σαλαφιστικό Ισλάμ ανά τον κόσμο.

Πηγές
http://www.defenddemocracy.org/media-hit/wahhabi-strain-of-islam-faulted-saudis-funding-helps-foster-terror-groups-e/
http://www.rimse.gr/2013/05/h-e.html
http://ahmadeldin.org/2013/06/01/islamization-myth/
http://en.wikipedia.org/wiki/Pakistan

Rimse   (Radical Islam Monitor in Southeast Europe)

http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2013/06/blog-post_7481.html#more

Ο Γιάννης Μπουτάρης μίλησε για τη σχέση του με τη θρησκεία



«Δεν πηγαίνω στην εκκλησία, αλλά πιστεύω βαθιά στο Θεό», αποκάλυψε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος αναφέρθηκε στη σχέση του με τη θρησκεία στη διάρκεια δεξίωσης που παρέθεσε την Τρίτη στο δημαρχείο, στους συμμετέχοντες στην 8η Ακαδημαϊκή Συνάντηση Διαλόγου μεταξύ Ιουδαϊσμού και Ορθοδοξίας, η οποία ξεκινάει τις εργασίες της στην πόλη.

Ο Γιάννης Μπουτάρης εκμυστηρεύτηκε ακόμα, ότι σε κάποια εξαιρετικά δύσκολη στιγμή της ζωής του ξεκίνησε να διαβάζει τη Βίβλο, μαζί με την άρρωστη γυναίκα του, η οποία τελικά έχασε τη ζωή της, πριν από έξι χρόνια, από ανίατη νόσο.

Τόνισε, επίσης, ότι στη Θεσσαλονίκη και στην Ελλάδα της κρίσης, συγκρούεται η οικουμενική αντίληψη, που προτάσσει την προστασία του αδύναμου, με τη ρατσιστική αντίληψη που καταδιώκει τον αδύναμο.

Ο Μητροπολίτης Γαλλίας, Εμμανουήλ, επισήμανε ότι χαρακτηριστικό της Ακαδημαϊκής Συνάντησης Διαλόγου, μεταξύ Ιουδαϊσμού και Ορθοδοξίας, που διεξήχθη για πρώτη φορά το 1977, είναι «η προθυμία να ακούμε ο ένας τη φωνή του άλλου σε περιόδους συμφωνίας και διαφωνίας», ενώ υπογράμμισε ότι «το ορθόδοξο πνεύμα αντιτίθεται στον ρατσισμό, τον αντισημιτισμό, και την αδικία».

Ο γενικός διευθυντής του Γραφείου Αρχιραβινείας του Ισραήλ, Οντέντ Βίνερ, είπε ότι «πρέπει να μεταδώσουμε την κουλτούρα του σεβασμού προς όλους τους ανθρώπους, για να καταπολεμήσουμε το ρεύμα του ρατσισμού, του αντισημιτισμού και της ξενοφοβίας».

Χαιρετισμό στη συνάντηση απηύθυναν, επίσης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, η εκπρόσωπος του Παγκοσμίου Εβραϊκού Συμβουλίου Βορείου Αμερικής, Μπέτι Έρεμπεργκ και ο πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης, Νταβίντ Σαλτιέλ.

Η Συνάντηση Διαλόγου διοργανώνεται από το Γραφείο του Οικουμενικού Πατριαρχείου, για Διαθρησκευτικά και Διαπολιτισμικά Ζητήματα και από τη Διεθνή Εβραϊκή Επιτροπή, για τον Διαθρησκευτικό Διάλογο και οι εργασίες της θα ολοκληρωθούν την Πέμπτη.


http://www.tanea.gr/news/greece/article/5021760/o-giannhs-mpoytarhs-milaei-gia-th-sxesh-toy-me-th-thrhskeia/

Άγιο Όρος και Όλυμπος στο επίκεντρο της προσοχής για την πυροπροστασία στην κεντρική Μακεδονία

 Στο Άγιον Όρος και την περιοχή του Ολύμπου εστιάζουν φέτος την προσοχή τους οι φορείς της πυροπροστασίας στην Κεντρική Μακεδονία, λόγω της ιδιομορφίας στη λήψη αποφάσεων για την από στεριάς δασοπυρόσβεση στην Ιερά Κοινότητα αλλά και των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από την πρώτη ανάβαση στην κορυφή του βουνού των θεών, που αναμένεται να προσελκύσουν πλήθος επισκεπτών. Όπως τόνισε ο Διευθυντής Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης, Κώστας Κοκολάκης, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την προετοιμασία ενόψει της αντιπυρικής περιόδου, πέρσι κάηκαν 48.300 στρέμματα δασικής έκτασης στο Άγιον Όρος που αποτελεί επικίνδυνη περιοχή για το ενδεχόμενο εκδήλωσης πυρκαγιάς. Παράλληλα, σύμφωνα και με τον αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος Σωτήρη Γεωργακόπουλο, ιδιαίτερη μέριμνα υπάρχει γενικότερα για όλη την περιοχή της Χαλκιδικής. "Σύμφωνα με τις οδηγίες που έδωσε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, βρισκόμαστε σε διαρκή συναγερμό και εγρήγορση που δεν θα λήξει προτού τελειώσει η αντιπυρική περίοδος καθώς όλα δείχνουν ότι το φετινό θα είναι ένα δύσκολο καλοκαίρι και η παρούσα είναι μια ευαίσθητη συγκυρία για τη χώρα, που καταβάλλει προσπάθειες να ανακάμψει» σημείωσε, κατά τη σύσκεψη, ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Σταύρος Καλαφάτης. Ο ίδιος τόνισε πως η Ελλάδα περιμένει αυτό το καλοκαίρι 17 εκατομμύρια τουρίστες, γεγονός που αναμένεται να δημιουργήσει οικονομική ανάκαμψη, θέσεις εργασίας και θετική εικόνα για τη χώρα. Σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις από τη Μετεωρολογική Υπηρεσία ο κ. Κοκολάκης γνωστοποίησε ότι στο τέλος της ερχόμενης εβδομάδας προβλέπεται το πρώτο κύμα καύσωνα του καλοκαιριού. Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας ανέφερε ότι η χώρα βρίσκεται σε δεινή οικονομική κρίση, με αποτέλεσμα οι πόροι της δασοπροστασίας να είναι μειωμένοι, ωστόσο εκτίμησε ότι χάρη στο έμψυχο δυναμικό οι αρμόδιοι φορείς θα ανταποκριθούν στις ανάγκες της καλοκαιρινής περιόδου. Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης Αθανάσιος Καρούντζος, οι Γενικοί Γραμματείς Πολιτικής Προστασίας και Δασών, εκπρόσωποι της πυροσβεστικής, της αστυνομίας, του στρατού, της πολιτικής προστασίας και των εθελοντών. Νωρίτερα ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης Θεόδωρος Καράογλου και ο κ. Καλαφάτης επισκέφθηκαν την 113 Πτέρυγα Μάχης όπου παρέστησαν στον αγιασμό των πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair ενόψει της έναρξης της αντιπυρικής περιόδου. Αναφορικά με την παρουσία της 383 Μοίρας Πυροσβεστικών Αεροσκαφών στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καράογλου τη χαρακτήρισε ως «τεκμήριο θωράκισης» του φυσικού περιβάλλοντος της Βόρειας Ελλάδας, ενώ εξήρε τον ηρωισμό των πιλότων, των πληρωμάτων των Canadair και των πυροσβεστών.
 Πηγή: AΠE-MΠΕ

Άνθιμος: Η γυμνότης είναι αδίκημα

Δηλώσεις του Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμου σχετικά με το Gay Pride στη Θεσσαλονίκη. «Η γυμνότης είναι αδίκημα» δήλωσε ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος μιλώντας σήμερα το πρωί στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ σχετικά με θέμα της διεξαγωγής του Gay Pride στην πόλη στις 14 Ιουνίου. Ο Μητροπολίτης δήλωσε πως έχει υπογραφές 20.000 πολιτών «που δεν εγγυώνται τι θα γίνει» κατά την παρέλαση των γκέι. «Τρεις χιλιάδες άνθρωποι γυμνοί και μεταξύ τους να κάνουνε, στη διαδικασία και στη διαδρομή, πράξεις και χειρονομίες και τα λοιπά... φέρτε εσείς τα παιδιά σας να τα δούνε, γιατί δεν τα φέρνετε; Να σας κάνουμε τα εισιτήρια να τα φέρετε. Εμείς λέμε στον κόσμο ‘πάρτε τα παιδιά σας και απομακρυνθείτε’», είπε σχετικά, θέτοντας παράλληλα και ζήτημα αρνητικής εικόνας της πόλης από τουριστικής πλευράς. «Δεν θέλουμε τέτοιο κόσμο» σχολίασε, ενώ επεσήμανε πως πέρυσι η Εκκλησία έφερε 250.000 επισκέπτες στην πόλη για τον Άγιο Δημήτριο. Κατά τον Μητροπολίτη Άνθιμο οι συμμετέχοντες στις εκδηλώσεις των οργανώσεων ομοφυλοφίλων, ανθρωπίνων δικαιωμάτων και άλλων «είναι ξένοι».Ωστόσο, δήλωσε ικανοποιημένος από την διαφορετική διαδρομή που έχει σχεδιαστεί φέτος. www.kathimerini.gr

Eμπορικός πόλεμος Ευρώπης Κίνας έχει ξεσπάσει, με αφορμή τα ηλιακά πάνελ.


Έρευνα αντιντάμπινγκ για το κρασί που εξάγει η Ευρώπη ξεκινά η Κίνα σε απάντηση στους δασμούς που αποφάσισε να επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στις εισαγωγές κινέζικων φωτοβολταϊκών πάνελ, με την ένταση μεταξύ των δύο εμπορικών εταίρων να κλιμακώνεται.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλιακά πάνελ που θα αυξάνονται σταδιακά, ανέφερε η Κομισιόν την Τρίτη, δίνοντας στις Βρυξέλλες και στο Πεκίνο διορία δύο μηνών να βρουν κάποια λύση μέχρι την πλήρη εφαρμογή του μέτρου.
To κινεζικό υπουργείο Εμπορίου είπε ότι οι δασμοί επιβλήθηκαν παρόλο που η Κίνα έχει καταβάλει τεράστιες προσπάθειες και έχει επιδείξει μεγάλη ειλικρίνεια για την επίλυση του ζητήματος μέσω διαλόγου.
"Η ευρωπαϊκή πλευρά εξακολουθεί να επιβάλλει πεισματικά άδικους δασμούς στις εισαγωγές ηλιακών πάνελ από την Κίνα", ανέφερε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του στην ιστοσελίδα του.
Το υπουργείο ανακοίνωσε ότι η κινεζική κυβέρνηση αποφάσισε τη διεξαγωγή έρευνας αντιντάμπινγκ για το κρασί που εξάγει η Ευρώπη κατόπιν αιτήματος των κινεζικών εταιριών παραγωγής κρασιού.
"Έχουμε παρατηρήσει την απότομη άνοδο των εισαγωγών κρασιού από την ΕΕ τα τελευταία χρόνια και θα χειριστούμε την έρευνα σύμφωνα με τον νόμο", ανέφερε το υπουργείο.
Η Κίνα εισήγαγε 430 εκατ. λίτρα κρασιού πέρυσι εκ των οποίων τουλάχιστον τα δύο τρίτα προέρχονταν από την ΕΕ.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ.gr

Το Ζάλογγο, ο Ματθαίος και ο κ. Παπακωνσταντίνου Η πραγματική αξία των εθνικών μας αφηγήσεων.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΑΝΗ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ 

Ιστορικός δεν είμαι και αδυνατώ να κρίνω κατά πόσον εθνικές αφηγήσεις, όπως εκείνη περί του Χορού του Ζαλόγγου, του Μυστικού Σχολειού κ.λπ., ανταποκρίνονται σε πραγματικά, ιστορικά γεγονότα. Αυτό που μπορώ να κάνω είναι να αξιολογήσω την σημασία των εθνικών αφηγήσεων για μένα προσωπικά, και απολύτως ανεξάρτητα από τα πορίσματα της ιστορικής έρευνας.

   Θυμάμαι μια συζήτηση που είχα, όταν ήμουν ακόμα στο σχολείο, με τον αγαπητό μου δάσκαλο, τον ποιητή Ματθαίο Μουντέ, που κάποιοι από εμάς είχαμε την τύχη να μας διδάσκει το μάθημα των Θρησκευτικών για τέσσερα συναπτά χρόνια (1974-78). Η γενναιοδωρία του Μουντέ απέναντι σε ανόητα παιδιά όπως ο υπογράφων ήταν μοναδική. Αφιέρωνε ώρες ολόκληρες στο διαμέρισμά του πίσω από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός ώστε να συζητάμε τα Σαββατοκύριακα περί φιλοσοφίας, λογοτεχνίας, ποίησης, μουσικής, και ό,τι άλλο έφερνε η κουβέντα. Σεβόταν απόλυτα τη δεδηλωμένη (από τότε) αθεΐα μου και μου έμαθε (σε συνδυασμό με τον άθεο πατέρα μου) να υποκλίνομαι μπροστά στα θρησκευτικά αισθήματα των άλλων. 

  Σε συζήτηση περί της ιστορικής ακρίβειας των Ευαγγελίων, ο Ματθαίος με σόκαρε, λέγοντάς μου ότι δεν τον ενδιέφερε αν, τελικά, ο Ιησούς περπάτησε ποτέ στους Αγίους Τόπους, αν περπάτησε στο νερό, αν σταυρώθηκε, αν αναστήθηκε. «Ακόμα κι αν εφευρεθεί μια μηχανή του χρόνου», μου είπε, «που θα μας επιτρέπει να πάμε στο Όρος των Ελαιών, στον Γολγοθά, στη Βηθλεέμ, και δεν βρούμε ίχνος του Ιησού την εποχή εκείνη, και παρά το γεγονός ότι θα παραδεχτώ πως ο ιστορικός Ιησούς τελικά δεν υπήρξε, εμένα δεν με νοιάζει καθόλου. Τα λόγια που αποδίδονται στον Χριστό, η ιστορία της δράσης του, ο τρόπος με τον οποίο επηρέασε τον κόσμο ολόκληρο για αιώνες μετά, αναδεικνύοντας την πολιτική και κοινωνική σημασία της άνευ όρων αγάπης, αυτά είναι και παραμένουν πέρα για πέρα αληθινά για μένα. Τα ιστορικά γεγονότα τα αφήνω στους ιστορικούς. Ο Ιησούς για μένα είναι μέρος της ζωής μου, ίσως το πιο αληθινό, ανεξάρτητα αν ιστορικά τα Ευαγγέλια στέκουν ως ιστορικά κείμενα».  

 Όταν διαβάζω, τις μέρες αυτές, τα όλο μίσος, θυμό και απαξίωση άρθρα για το θέμα της ιστορικής αλήθειας του Χορού του Ζαλόγγου, η ανάμνηση της γαλήνιας μορφής του Ματθαίου Μουντέ, τα γενναιόδωρα και όλο αγάπη λόγια του, κατακλύζουν τις σκέψεις μου και μου δίνουν δύναμη να προσπεράσω όλη αυτή την κακοφωνία. Με βοηθούν να αποφανθώ ότι ούτε εμένα ενδιαφέρει εντέλει αν ο Χορός του Ζαλόγγου έλαβε χώρα, όπως μας αφηγούνταν τα ιστορικά βιβλία του ΟΕΔΒ, ή όχι.

 Αν, πράγματι, υπήρχε η μηχανή του χρόνου που ανέφερε ο Ματθαίος και με αυτή αποδεικνυόταν πως, όντως, οι Σουλιώτισσες τελικά δεν πήδηξαν από τον βράχο, για μένα δεν αλλάζει τίποτα. Αυτό που με ενδιαφέρει, και για το οποίο νιώθω περήφανος, είναι ότι ανήκω σε μια κοινωνία που «αποφάσισε», μέσα στον ιστορικό ρου, να οικοδομήσει την ταυτότητά της σε μια αφήγηση σαν αυτή του Χορού του Ζαλόγγου. Σε μια αφήγηση που αναδεικνύει την ιδέα πως κάποια πράγματα δεν έχουν τιμή. Ότι, όσες υποχωρήσεις και να κάνουμε υπό το βάρος της ανάγκης και της καθημερινότητας, υπάρχουν κόκκινες γραμμές που οι ενάρετοι άνθρωποι, άντρες και γυναίκες, δεν περνούν – όποιο κι αν είναι το κόστος της άρνησης. Ακόμα κι ο θάνατος. Αυτή η κοινή μας αφήγηση είναι ανεκτίμητη και, μιλώντας προσωπικά, η αξία της δεν κινδυνεύει από την ιστορική μελέτη, ακόμα κι αν η ιστορική μελέτη κάποια στιγμή αμφισβητήσει την ιστορική αλήθεια του «γεγονότος».   Αν πραγματικά μας ενδιαφέρει να προστατέψουμε την κοινή μας αφήγηση από τους κακόβουλους, αν θέλουμε να διατηρήσουμε την Ελευθερία και την Αξιοπρέπεια ως υπέρτατα αγαθα, είναι ανεπίτρεπτη η ανασφάλεια απέναντι στην ιστορική έρευνα. Ο Ματθαίος Μουντές ήταν αυθεντικά χριστιανός επειδή δεν βάσιζε την πίστη του στην ιστορική μελέτη. Η πίστη του δεν κινδύνευε ό,τι και να έβγαζε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη, οι αρχαίοι πάπυροι, η μηχανή του χρόνου ακόμη. Έτσι κι όσοι εξ ημών πιστεύουμε στις αξίες του Ζαλόγγου, του Σαμουήλ που τίναξε το Κούγκι στον αέρα, του «Ελευθερία ή Θάνατος», δεν δικαιούμαστε να βασίζουμε αυτή την πίστη σε ιστορικά γεγονότα τα οποία, ίσως, κάποια στιγμή αποδειχτεί πως δεν συνέβησαν, τουλάχιστον όχι όπως νομίζαμε. Συνέβησαν - δεν συνέβησαν, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι με αυτές τις αφηγήσεις κατορθώσαμε να σφυρηλατήσουμε αυτή την πίστη.   

  Εν κατακλείδι, ο εχθρός δεν είναι ο ιστορικός που ανακαλύπτει ότι, ίσως, οι Σουλιώτισσες κατάφεραν να διαφύγουν ή ότι ο Σαμουήλ σκοτώθηκε από σφαίρα Τουρκαλβανού πριν προλάβει να βάλει φωτιά στην πυρίτιδα. Όχι, εχθροί αυτών των αξιών με τις οποίες γαλουχηθήκαμε είναι κάποιοι όπως ο κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο οποίος, σε ντιμπέιτ που είχαμε πριν από τις περασμένες εκλογές, για να ασκήσει κριτική στην άποψή μου ότι το 2010 έπρεπε η κυβέρνηση να έχει προχωρήσει μονομερώς σε «κούρεμα» του χρέους, προσπάθησε να με αποστομώσει με τις εξής λέξεις: «Τέτοιες πολιτικές (σ.σ. αναφερόταν στην πρότασή μου για μονομερή στάση πληρωμών) θυμίζουν Ζάλογγο και Κούγκι, στιγμές που πλήρωσε ακριβά ο ελληνισμός». Να ένα παράδειγμα πραγματικού εχθρού των αξιών που μας μεταφέρει ο Χορός του Ζαλόγγου ή η ηρωική πράξη του Σαμουήλ. Και δεν είναι μόνο ο κ. Παπακωνσταντίνου. Είναι όλοι εκείνοι οι δήθεν μεταρρυθμιστές που ντρέπονται για τις Σουλιώτισσες και τον Σαμουήλ. Που θεωρούν ότι ήταν αιθεροβάμονες οι οποίοι έβλαψαν την Ελλάδα. Που πιστεύουν ότι η υποταγή στους ισχυρούς ταυτίζεται με τον ορθολογισμό και η αντίσταση είναι εξ ορισμού ανόητη. Πηγή: www.lifo.gr

Υπεύθυνοι για όλα


(Αρχιμ.π.Νεκταρίου Αντωνοπούλου – «Υπεύθυνοι για όλα»)

Υπάρχουν άνθρωποι πού ζητούν την προσευχή από τους άλλους, άλλα οί ίδιοι δεν προσεύχονται γιατί θεωρούν τόν εαυτό τους αμαρτωλό.
Λένε π.χ. στούς Ιερείς και Μοναχούς: «Προσευχηθείτε γιά μας, πάτερ, εσείς πού είσαστε κοντά στον θεό και σας ακούει.
Εμείς είμαστε αμαρτωλοί και ό Θεός δεν μας ακούει!».
Είναι ό εκ δεξιών πειρασμός.
Μιά δικαιολογία γεμάτη ταπεινολογία, για να αποφύγουν τη δίκη τους ευθύνη γιά την προσευχή, αλλά και τό δικό τους αγώνα.
Γράφει ένας αγιορείτης ιερομόναχος:
«Καμία προσευχή δεν πάει χαμένη.
Οι Άγιοι Άγγελοι, επιτρέψτε μου νά το πώ παραστατικά, πάσχουν από ανεργία, γιατί δεν προσεύχονται οι πι­στοί όσο έχουν ανάγκη.
Γι’ αυτό, μόλις βγει μία προσευχούλα από την καρ­διά, τόν νου και τά χείλη κάθε πιστού, οι Άγγελοι την αρπάζουν και. με λα­χτάρα, προσθέτοντας και τις δικές τους πρεσβείες, την προσφέρουν στον φρι­κτό θρόνο του Τριαδικού μας Θεού.

Οι Άγιοι Πατέρες, έχοντας την πείρα αυτή, επιμένουν νά γίνουμε άνθρωποι προσευχόμενοι πρωτίστως και έπειτα σκεπτόμενοι, άνθρωποι αγιασμένοι και όχι ορθολογιζόμενοι».


Η ψυχρότητα στην προσευχή. Απρόσεκτη και βιαστική προσευχή.


Η ΧΑΡΗ του Θεού να ‘ναι μαζί σου!
“Η προσευχή μου”, γράφεις, “είναι κάπως ψυχρή και αδύναμη”. Η ψυχρότητα και η αδυναμία δεν βρίσκονται στον προσευχή, αλλά σ’ εκείνον που προσεύχεται . Προσπάθησε να προσεύχεσαι όπως πρέπει, και η προσευχή θα πάει καλά. Όταν ένας μαθητής γράφει απρόσεκτα , ο δάσκαλος τον μαλώνει και τον απειλεί με τιμωρία. Τότε συγκεντρώνεται και αρχίζει να γράφει σωστά. Μάλωσε, λοιπόν, τον εαυτό σου και απείλησέ τον με τη θεία τιμωρία, για να συγκεντρωθείς και ν’ αρχίσεις να προσεύχεσαι σωστά. Τις ανθρώπινες υποθέσεις μας τις χειριζόμαστε ευσυνείδητα και προσεκτικά, για να μη μας κατηγορήσουν οι άνθρωποι. Τις υποθέσεις του Θεού, όμως, τις διεξάγουμε πρόχειρα, επειδή ο Κύριος σωπαίνει, μακροθυμεί και δίνει σ’ εμάς, τα παιδιά Του, που τόσο έχουμε ευεργετηθεί από την αγαθότητά Του, την ευκαιρία να Τον υπηρετήσουμε. Ω, πόσο πικρή θα είναι η ώρα της απολογίας μας στο φοβερό κριτήριό Του, όταν θ’ αναγκαστούμε να ομολογήσουμε την ενοχή μας για την αμέλειά μας!
Πού πήγε η προσευχή σου;  Γινόταν καλά μέχρι τώρα. Την ευεργετική της ενέργεια την ένιωθες ήδη στην καρδιά σου. Θα σου πω, λοιπόν, πού πήγε. Αφού προσευχήθηκες μια-δυο φορές με προσοχή και θέρμη, έλαβες τόσο γρήγορη βοήθεια από τον άγιο Σέργιο. Νόμισες τότε ότι η προσευχή είχε εδραιωθεί κιόλας στην καρδιά σου και ότι θα προχωρούσε καλά μόνη της πια. Έτσι άρχισες να προσεύχεσαι απρόσεκτα και βιαστικά. Σταμάτησες, επίσης, να φυλάγεσαι από τους λογισμούς. Ο νους σου παραδόθηκε στο ρεμβασμό και την περιπλάνηση. Αποτέλεσμα: Κάνεις προσευχή … χωρίς να προσεύχεσαι! Τώρα δεν έχεις παρά ν’ αρχίσεις πάλι τον αγώνα για την οικείωση της αληθινής προσευχής , ζητώντας γι’ αυτό και τη βοήθεια του Κυρίου.
Ποτέ μη θεωρείς ως εδραιωμένη και εξασφαλισμένη οποιαδήποτε πνευματική εργασία, ειδικά μάλιστα την προσευχή. Πάντοτε να προσεύχεσαι σαν να το κάνεις για πρώτη φορά. Βλέπεις, ό,τι γίνεται για πρώτη φορά , γίνεται με τον πιο θερμό ζήλο.
Φοβάμαι πως άρχισες να κάνεις τον καθημερινό σου προσευχητικό κανόνα βασικά και πρόχειρα , επιδιώκοντας τη συντομότερη δυνατή ολοκλήρωσή του. Αυτό να μην ξαναγίνει, γιατί θλίβει υπερβολικά τον Κύριο. Είναι καλύτερο να λες ένα μέρος μόνο από τις καθορισμένες ευχές του κανόνα σου με φόβο Θεού και ευλάβεια , παρά να τις λες όλες όπως- όπως. Είναι καλύτερα ακόμα κι ένα μόνο “Κύριε ελέησον!” να λες μέσ’ από την καρδιά σου, πεσμένη στα γόνατα με συντριβή, παρά να προσεύχεσαι πολύ κι απρόσεκτα. Να επιπλήξεις αυστηρά τον εαυτό σου γι’ αυτή σου την απροσεξία , που εξαιτίας της η προσευχή σου είναι άκαρπη. Όποιος προσεύχεται προσεκτικά και φιλόπονα, απολαμβάνει πάντα τους ευεργετικούς καρπούς της προσευχής. Ω, τί αγαθά στερούμαστε, όταν προσευχόμαστε απρόσεκτα!
Πώς συμβαίνει και πού οφείλεται η βιασύνη στην προσευχή; Δεν είναι ξεκάθαρο. Σε άλλα έργα ξοδεύουμε ώρες, και νομίζουμε πως ο χρόνος τρέχει. Στην προσευχή, απεναντίας νομίζουμε πως ο χρόνος στέκεται. Δεν έχουμε καλά καλά αρχίσει να προσευχόμαστε , και μας φαίνεται πως έχουν περάσει ώρες. Παρασυρόμαστε, λοιπόν, απ’ αυτήν την αυταπάτη και βιαζόμαστε να τελειώσουμε όσο μπορούμε πιο γρήγορα. Από τέτοια προσευχή , όμως, δεν υπάρχει ωφέλεια.
Τί πρέπει να γίνει τότε; Να τί κάνουν μερικοί: Ορίζουν ένα χρονικό διάστημα για προσευχή, λ.χ. ένα τέταρτο , μισή ώρα ή μια ώρα, φροντίζοντας ώστε, μόλις συμπληρωθεί ο προκαθορισμένος αυτός χρόνος να χτυπάει το ρολόι. Όσο, λοιπόν, προσεύχονται, δεν νοιάζονται για τον αριθμό των ευχών που θα πουν, αλλά μόνο για την απερίσπαστη και εγκάρδια κοινωνία τους με τον Κύριο. Άλλοι, πάλι, κάνουν το εξής: Καθορίζουν ένα χρόνο προσευχής  και υπολογίζουν πόσα κομποσχοίνια κάνουν στη διάρκεια αυτού του χρόνου, τραβώντας τους κόπους δίχως βιασύνη. Έπειτα, την ώρα της προσευχής, κάνουν αργά και προσεκτικά ισάριθμα κομποσχοίνια. Υπάρχουν και άλλοι που τόσο έχουν εξοικειωθεί με την προσευχή, φλογισμένοι καθώς είναι από τον θείο έρωτα , ώστε, όταν προσεύχονται δε νιώθουν παρά τέρψη  και χαρά. Γι’ αυτό σπάνια κάνουν μόνο τον καθορισμένο προσευχητικό τους κανόνα συνήθως τον διπλασιάζουν και τον τριπλασιάζουν.
Διάλεξε τη μέθοδο που σε ικανοποιεί περισσότερο και εφάρμοσέ την με προθυμία , ακρίβεια και συνέπεια. Δεν μπορείς να κάνεις πνευματική προκοπή δίχως συγκεκριμένο κανόνα προσευχής. Οι ζηλωτές της προσευχής βέβαια, δεν έχουν ανάγκη από κανόνες.
Σου έχω γράψει ήδη να μάθεις απέξω τις συνήθεις καθημερινές προσευχές και να τις λες χωρίς ν’ ανοίγεις κάθε φορά το Προσευχητάρι. Όταν προσεύχεσαι αγκάλιαζε κάθε λέξη όχι μόνο με τη σκέψη αλλά και με το συναίσθημα. Κι αν καμιά φορά από κάποια λέξη ψαλμού  ή προσευχής ξεπηδήσουν αυθόρμητα δικές σου ικεσίες, μην τις καταπνίξεις. Άφησέ τες να βγουν ελεύθερα. Μη νοιάζεσαι για το αν θα τις προλάβεις να ολοκληρώσεις τον κύκλο των καθορισμένων ψαλμών και προσευχών∙ φτάνει να έρθεις σε ουσιαστική κοινωνία με τον Κύριο. Τί θα βγει, αν πεις βιαστικά και απρόσεκτα όλες τις προσευχές; Στην ώρα που διαθέτεις, πες μια μόνο προσευχή ή έναν μόνο ψαλμό, αλλά με νήψη, προσοχή, ευλάβεια και κατάνυξη.
Κάποιος μου έλεγε, ότι συχνά, στον καθορισμένο χρόνο της προσευχής του δεν προλαβαίνει να πει παρά μόνο το «Πάτερ ημών», γιατί ο νους σου στέκεται με νήψη σε κάθε λέξη της Κυριακής Προσευχής. Κι ένας άλλος πάλι μου έλεγε , ότι κάποτε, στη διάρκεια της ορθρινής ακολουθίας, ο νους του αρπάχθηκε και η καρδιά του κατανύχθηκε τόσο από τα νοήματα του 50ου Ψαλμού , ώστε δεν μπόρεσε να πει τίποτ’ άλλο.
Μάθε να προσεύχεσαι κι εσύ έτσι , και, με τη χάρη του Θεού, σύντομα θα βιώσεις την εσωτερική προσευχή. Τότε πια δεν θα σου χρειάζονται κανόνες. Αγωνίσου, γιατί αλλιώς τίποτα δεν γίνεται. Αν αποτύχεις στον αγώνα της προσευχής, μην περιμένεις να πετύχεις σε κανένα άλλο πεδίο της πνευματικής ζωής. Η προσευχή είναι η πηγή και η ρίζα όλων των καλών.
Ο Κύριος να σ’ ευλογεί!


«Από το βιβλίο: «ΟΣΙΟΥ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ ΤΟΥ ΕΓΚΛΕΙΣΤΟΥ
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
γράμματα σε μια ψυχή»
ΕΚΔΟΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
ΩΡΩΠΟΣ ΑΤΙΙΚΗΣ 2000



Νώτη Γεωργία
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...