Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Ξεναγήσεις στην έκθεση «Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πριν από τον El Greco»


Στο πλαίσιο της έκθεσης «Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος πριν από τον El Greco», που παρουσιάζεται στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο από τις 4 Δεκεμβρίου 2014 έως τις 31 Μαρτίου 2015, διοργανώνονται από τους αρχαιολόγους-επιμελητές της έκθεσης οι ακόλουθες ξεναγήσεις:

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
Πέμπτη 15/1: 11.30 ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ
Πέμπτη 22/1: 12.00 ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ
Κυριακή 25/1: 11.30 και 12.30 
Ακυρώνονται οι ξεναγήσεις λόγω εθνικών εκλογών
Πέμπτη 29/1: 12.00
Σάββατο 31/1: 12.00 ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2015
Πέμπτη 5/2: 12.00
Κυριακή 8/2: 11.30 και 12.30
Πέμπτη 12/2: 12.00
Σάββατο 14/2: 12.00
Πέμπτη 26/2: 12.00
Σάββατο 28/2:   12:00

ΜΑΡΤΙΟΣ 2015
Πέμπτη 5/3: 12.00
Κυριακή 8/3: 11.30 και 12.30
Πέμπτη 12/3: 12.00
Σάββατο 14/3: 12.00
Πέμπτη 19/3: 12.00
Κυριακή 22/3: 11.30 και 12.30
Πέμπτη 26/3: 12.00


Η ξενάγηση διαρκεί περίπου μία ώρα και τριάντα λεπτά. 
Η συμμετοχή στις ξεναγήσεις είναι δωρεάν.

Ο αριθμός των ατόμων που μπορούν να παρακολουθήσουν κάθε ξενάγηση είναι περιορισμένος. Για τον λόγο αυτό είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο τηλέφωνο 213 213 9 507 (Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 09:00 έως τις 15:00).
Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.

Στο όνομα του Ιησού και του Μωάμεθ

 Του Δημήτρη Μακροδημόπουλου, e-mail: dimakrogr@yahoo.gr
 http://www.paratiritis-news.gr/detailed_article.php?id=170875&categoryid=15

Τα τελευταία γεγονότα στο Παρίσι που συντάραξαν την παγκόσμια κοινή γνώμη θα πρέπει να αξιολογηθούν στα πλαίσια του προβληματισμού για τις πραγματικές αιτίες που οδηγούν σε τέτοιες ακραίες συμπεριφορές. Όταν νέοι άνθρωποι οδηγούνται σε αυτόν τον παραλογισμό γνωρίζοντας εκ προοιμίου ότι δεν θα επιβιώσουν, τότε είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχουν βαθύτερες αιτίες γιαυτό. Αν οι Γάλλοι και γενικότερα η Δύση κατορθώσουν να εξηγήσουν γιατί οι αδελφοί Κουατσί, οι οποίοι γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στη Γαλλία, προέβησαν στην επίθεσή τους κατά της σατιρικής εφημερίδας Charlie Hebdo, τότε θα αντιληφθούν και τους λόγους που οδηγούν μαχητές από τη Δύση να συστρατεύονται με την ISIS. Βέβαια οι αιτίες που παράγουν την τρομοκρατία αυτής της μορφής είναι γνωστές. Όμως τα διαχρονικά συμφέροντα είναι τόσο μεγάλα και αφορούν ολόκληρη τη Δύση ώστε υπερβαίνουν κάθε λογική αντίθετη προς αυτά.

Στη Δύση προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα γεγονότα σε άλλες περιοχές του πλανήτη με κριτήριο τις δικές μας συνθήκες, τις δικές μας αξίες και τον δικό μας τρόπο ζωής. Δεν εξετάζουμε μήπως άλλοι πολιτισμοί δίνουν διαφορετικές απαντήσεις στα ίδια ερωτήματα. Θα πρέπει λοιπόν να διαβάσει κανείς την ιστορία των λαών για να καταλάβει τις αντιδράσεις τους: Όταν οι αποικιοκράτες της Δύσης επικράτησαν με τη βία στην Ανατολή, προσπάθησαν με κάθε τρόπο να διατηρήσουν εκεί τις φεουδαλικές σχέσεις σε μια εποχή που στη Δύση η μια αστική επανάσταση διαδέχονταν την άλλη μετασχηματίζοντας την κοινωνία. Στην περίοδο της εμποροκρατίας (16ος - 18ος αιώνας), η Ανατολή καταληστεύθηκε με τη μεταφορά του πλούτου της στη Δύση ενώ στην περίοδο της βιομηχανικής επανάστασης απαξιώθηκε παραγωγικά και ο ρόλος της περιορίσθηκε στην προμήθεια πάμφθηνων πρώτων υλών και γεωργικών προϊόντων στις αναπτυσσόμενες βιομηχανικά χώρες της Δύσης. Με κάθε τρόπο αποτράπηκε η εκβιομηχάνιση της Ανατολής. Έτσι η Ανατολή, ο Τρίτος Κόσμος γενικότερα, εντάχθηκε στην περιοχή της λεγόμενης καπιταλιστικής υπανάπτυξης ενώ η Δύση, δηλαδή η Ευρώπη και η Β. Αμερική, απετέλεσαν τις χώρες της ανάπτυξης.

Σημασία, λοιπόν, έχει η θέση που κατέχει μια χώρα στον επονομαζόμενο διεθνή καταμερισμό της εργασίας. Αυτή καθορίζει τον βαθμό της τεχνολογικής ανάπτυξης αλλά και της πολιτικής και κοινωνικής εξέλιξης. Γι’ αυτό, αν ανήκει στο χώρο της υπανάπτυξης και της εξάρτησης τότε ούτε οι οικονομικοί δείκτες αντανακλούν την κοινωνική πραγματικότητα. Μπορεί για παράδειγμα η οικονομία της Βραζιλίας να ξεπέρασε αυτή της Μ. Βρετανίας και να φιγουράρει στην έκτη θέση της παγκόσμια κατάταξης και η Ινδία να συμπεριλαμβάνεται στις ανερχόμενες οικονομικές δυνάμεις, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι βραζιλιάνοι θα παύσουν να ζουν στις φαβέλες ή ότι οι Ινδοί θα σταματήσουν να λιμοκτονούν ή ότι το βιοτικό επίπεδο της Μ. Βρετανίας θα υποβαθμισθεί έναντι των χωρών αυτών. Όπως αποδείχθηκε ιστορικά ούτε η ανεξαρτησία βοήθησε αυτές τις χώρες της καπιταλιστικής υπανάπτυξης. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, στο διάστημα 1945 – 1962, 47 νέα κράτη ξεπήδησαν σε Αφρική και Ασία στη μετάβαση από την αποικιοκρατία στον νεοαποικισμό χωρίς να αλλάξουν τη μοίρα των λαών τους διότι η εκμετάλλευση της Δύσης παρέμεινε με τη μορφή του νεοαποικισμού.

Αυτά συμβαίνουν διότι οι χώρες της καπιταλιστικής υπανάπτυξης και της ανάπτυξης συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους με τις άνισες ανταλλαγές. Οι πρώτες χορηγούν στις δεύτερες πάμφθηνες πρώτες ύλες, αγροτικά προϊόντα και φθηνή εργατική δύναμη και εισάγουν από αυτές πανάκριβα βιομηχανικά προϊόντα. Αυτές οι άνισες ανταλλαγές επιβάλλονται με κάθε τρόπο από τη Δύση. Με εγκάθετα καθεστώτα που διασφαλίζουν τα συμφέροντά της, με τους πολέμους, με την ανατροπή καθεστώτων που δαιμονοποιούνται (άξονας του κακού), με το νέο ρόλο του ΝΑΤΟ και τις στρατιωτικές βάσεις σε παγκόσμια κλίμακα.

Η Δύση χρησιμοποίησε τον χριστιανισμό (Σταυροφορίες, ιεραποστολές) για να εξωραΐσει τις σκοπιμότητές της στον Τρίτο Κόσμο και να συγκαλύψει τα εγκλήματά της, όπως το δουλεμπόριο στο οποίο συμμετείχε και η Καθολική Εκκλησία με τη βάπτιση των δούλων στο όνομα της σωτηρίας των ψυχών τους εισπράττοντας το μερίδιό της. Έλεγε χαρακτηριστικά ο Desmont Tutu, αρχιεπίσκοπος του Κέιπ Τάουν, βραβευμένος με το Νόμπελ ειρήνης: «Όταν οι ιεραπόστολοι ήλθαν στην Αφρική, αυτοί είχαν τη Βίβλο και εμείς είχαμε τη γη. Μας είπαν: “Ας προσευχηθούμε”. Κλείσαμε τα μάτια. Όταν τα ανοίξαμε, εμείς είχαμε τη Βίβλο και αυτοί είχαν τη γη». Όμως η Δύση χρησιμοποίησε και χρησιμοποιεί και τον Ισλαμισμό, διότι της επιτρέπει αξιοποιώντας τις διάφορες εκφάνσεις του Ισλάμ (σουνίτες, σιίτες, αλεβίτες κ.α.) να διασπά την ενότητα του αραβικού (και όχι μόνον) κόσμου σε περιφερειακό και σε κρατικό επίπεδο. Όσοι σοκάρονται από την ωμότητα των τρομοκρατικών ενεργειών διότι βιώνουν την ασφάλεια των δυτικών κρατών, δεν πρέπει να λησμονούν την αγριότητα των εγκλημάτων της αποικιοκρατίας που συνεχίζονται σε Ιράκ, Συρία, Γάζα, στη Λιβύη, στη Μεσόγειο και αλλού, όπου η ζωή έχει χάσει κάθε αξία. Όλα αυτά έχουν το τίμημά τους. Στο Παρίσι, στην παλλαϊκή διαδήλωση της Κυριακής με επικεφαλής τους αρχηγούς δεκάδων κρατών, η Δύση διεκδίκησε επί της ουσίας το δικαίωμά της να συνεχίσει να ασκεί την αποικιοκρατική της πολιτική χωρίς συνέπειες. Δεν ασκήθηκε καμμιά αυτοκριτική.

Αλεξανδρούπολη, 10 -1-2015

Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2015

Αγιοκατάταξη του Γέροντος Παϊσίου – Επίσημο Ανακοινωθέν


Στην αγιοκατάταξη του Γέροντος Παϊσίου προχώρησε πριν από λίγο,  η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ
Συνῆλθεν, ὑπό τήν προεδρίαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τήν τακτικήν συνεδρίαν αὐτῆς σήμερον, Tρίτην, 13ην Ἰανουαρίου 2015, πρός ἐξέτασιν τῶν ἐν τῇ ἡμερησίᾳ διατάξει ἀναγεγραμμένων θεμάτων.
Κατ᾿ αὐτήν, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος: α) ὁμοφώνως ἀποδεχθεῖσα εἰσήγησιν τῆς Κανονικῆς Ἐπιτροπῆς ἀνέγραψεν εἰς τό Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τόν μοναχόν Παΐσιον Ἁγιορείτην καί β) προτάσει τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, διά ψήφων κανονικῶν ἐξελέξατο παμψηφεί τόν Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτην κ. Εἰρηναῖον Ἀβραμίδην, διακονοῦντα ἐν Παρισίοις, Βοηθόν Ἐπίσκοπον παρά τῷ Σεβασμιωτάτῳ Μητροπολίτῃ Γαλλίας κυρίῳ Ἐμμανουήλ, ὑπό τόν τίτλον τῆς πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Ἐπισκοπῆς Ρηγίου.
Ἐν τοῖς Πατριαρχείοις, τῇ 13ῃ Ἰανουαρίου 2015
Ἐκ τῆς Ἀρχιγραμματείας τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου

Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015

Καινούργια χρονιά και ξεκινάμε δυναμικά...Μαζεύουμε παιχνίδια ..



Νέα χρονιά... με νέα όνειρα  πολλές ευχές ,περισσότερη πίστη,μα και συνέχεια των δρόμων που  χάραξε η αγάπη και η προσφορά.
Από τις φιλανθρωπικές δράσεις της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής είναι και αυτή ...
Μαζεύουμε αυτόν τον μήνα συστηματικά και περισσότερο οργανωμένα , μικρά παιχνίδια σε καλή κατάσταση ,χωρίς μπαταρίες  για τις αποστολές αγάπης στην πατρίδα μας αλλά και την εξωτερική ιεραποστολή.





Για τη συνεχή συμπαράσταση και βοήθεια ευχαριστούμε "από καρδιάς" πολύ.Καλή και ευλογημένη χρονιά.
Τόπος συλλογής παιχνιδιών: Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής
 Πολυδένδρι Αττικής : 32ο Χιλιομ.Αθηνών Λαμίας
Κάθε Τετάρτη 6.00μ.μ.-8.00μ.μ.
Κάθε Κυριακή 10.00π.μ.-11.30π.μ.
τηλέφωνο επικοινωνίας 22950222282295022228

Αρχή δεινών…

papadimitriou-apostolos-makrygiannis-300x200Του Απόστολου Παπαδημητρίου
Η επίθεση κατά των γραφείων παρισινής εφημερίδας, που στοίχισε τη ζωή  δώδεκα συνανθρώπων μας, κυριάρχησε στη διεθνή ειδησεογραφία. Ως συνήθως τα ενορχηστρωμένα και πλήρως ελεγχόμενα από το σύστημα ΜΜΕ περιορίστηκαν να καταδικάσουν την εγκληματική πράξη ως τρομοκρατική αποφεύγοντας να προβάλουν οποιοδήποτε στοιχείο τόσο των θυμάτων όσο και των δραστών. Καθώς την πρώτη επίθεση ακολούθησαν ευθύς αμέσως άλλες, η κινητοποίηση πλήθους λαού σε διαδηλώσεις διαμαρτυρίας, τόσο στη Γαλλία όσο και σε άλλες χώρες, υπήρξε ευρεία. Μάλιστα έχει επιβληθεί στους κινητοποιημένους το σύνθημα «είμαστε όλοι Charlie». Τι άραγε να υπονοούν αυτοί, που το φέρουν γραπτό επάνω τους ή το βροντοφωνάζουν; Ότι αποδέχονται τις αρχές και τη γραμμή της εφημερίδας; Ότι είναι πρόθυμοι να προκαλέσουν με τη σειρά τους, ώστε να καταστούν προσεχώς θύματα; Τίποτε από αυτά. Απλά λόγια του αέρα είναι σε μια προσπάθεια αυτοεμψύχωσης ατόμων με καταρρακωμένο ηθικό και έλλειψη νοήματος στο βίο τους. Ας εξετάσουμε, αυτά που δεν μας πρόβαλαν τα λογοκρινόμενα εν πλήρει ελευθεροτυπία ΜΜΕ!
H Charlie Hebdo είναι παρισινή εβδομαδιαία εφημερίδα, η οποία αυτοπροβάλλεται ως αριστερή, αντιεξουσιαστική, αντιθρησκευτική και αντιθεσμική. Ελκύει περισσότερο την προσοχή των αναγνωστών της, όταν απεικονίζει τον Μωάμεθ ή μουσουλμάνους με σκίτσα άκρως προσβλητικά. Στο διαδίκτυο είναι αναρτημένα αρκετά από αυτά. Όλοι λοιπόν, όσοι «παπαγαλίζουν» το σύνθημα «είμαστε όλοι Charlie» το έχουν γερά χαμένο! Η αριστερά ελάχιστη δύναμη έχει πλέον στη Γαλλία, πόσο μάλλον το αντιεξουσιαστικό της τμήμα. Στους θεσμούς έχει υποταχθεί η συντριπτικότατη πλειονοψηφία του λαού τόσο στη Γαλλία, όσο και στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και ουδεμία διάθεση αντίστασης στην βαθμιαία κατάργηση των δικαιωμάτων των πολιτών έχει. Ακόμη και η εν λόγω εφημερίδα εκδίδεται βάσει των θεσμών, δεν είναι παράνομη. Αντιθρησκευτική μπορεί να είναι με τη στενή έννοια ότι τοποθετείται κατά των γνωστών θρησκειών, πολύ πιθανόν όμως να έχουν αλωθεί οι πλείστοι από τις παραθρησκείες. Βέβαια μέχρι τώρα οι της εφημερίδας, εκδότες, δημοσιογράφοι και λοιποί προέβαιναν στις ενέργειές τους με την αίσθηση της ασφάλειας, που τους παρείχε η υποτιθέμενη ισχυρή χώρα τους, καθώς το σύστημα δεν ενοχλείτο ιδιαίτερα από την «αντισυστημική» γραμμή τους. Ας δείξουν και μετά το τρομοκρατικό κτύπημα οι επιζήσαντες και όσοι προσέλθουν να καλύψουν τις θέσεις των νεκρών ότι παραμένουν αυτοί πρώτοι Charlie. Οι άλλοι, οι πολλοί, καλό είναι να θέσουν ερωτήματα στον εαυτό τους και αντί να καταληφθούν από τρόμο, ώστε να μην τολμούν να ξεμυτίζουν από την οικία τους, ή από τυφλή οργή, ώστε να αντεπιτίθενται κατά στόχων ισλαμικών, να ασκηθούν στην αυτοκριτική.
Μάθημα αυτοκριτικής 1ο: Στο όνομα ποιάς ελευθερίας και ποιού πολιτισμού επιτρέπεται η διακωμώδηση του πιστεύω των συνανθρώπων μας; Μήπως στη Δύση έχει ταυτιστεί κατά τρόπο άκρως επικίνδυνο η ελευθερία με την ασυδοσία στην ατομική έκφραση, ενώ ολοένα και πιο βαρειά πέφτει η σκιά μιας έντεχνα καλυμμένης δικτατορίας;

Finis Graeciae- Παρουσίαση βιβλίου του Χρήστου Γιανναρά στον Ιανό


Finis Graeciae- Παρουσίαση βιβλίου του Χρήστου Γιανναρά στον Ιανό
Με αφορμή την επανέκδοση του βιβλίου του με τίτλο Finis Graeciae από τις εκδόσεις IANOS, ο Χρήστος Γιανναράςέρχεται στον ΙΑΝΟ.

Ο επίτιμος Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού  Επιμελητηρίου, Γιάννος Γραμματίδης, σ’ ανοιχτό διάλογο με το Χρήστο Γιανναρά  θα αναφερθούν στο Σύγχρονο Ελληνικό Πρόβλημα της Οικονομίας και της Πολιτικής, βασισμένο στα κείμενα του Χρήστου Γιανναρά που περιλαμβάνονται στο βιβλίο.
Το 1986 γράφεται και δημοσιεύεται στο Βήμα η επιφυλλίδα Finis Graeciae: η Ελλάδα τέλειωσε, τη σκοτώσαμε εμείς. Είκοσι πέντε χρόνια πριν από την κατάρρευση του κράτους, την οικονομική καταστροφή, την απώλεια ανεξαρτησίας της χώρας. Δεν χρειαζόταν προφητικό χάρισμα για την πρόβλεψη, αρκούσε ελάχιστη οξυδέρκεια. Ήταν φανερή η κατεδάφιση κάθε στοιχείου ζωντανής συνέχειας του Ελληνισμού, μεθοδική σαν προγραμματισμένη: Μονοτονικό, εξοβελισμός των Αρχαίων από τα σχολειά, στρέβλωση της Ιστορίας, καταργημένη η αξιολόγηση της ποιότητας, σε διωγμό η αριστεία. Χλεύη μανιασμένη για τον πατριωτισμό, για κάθε όσιο και ιερό στις ρίζες των Ελλήνων. Μοναδική χαρά ζωής για τον Έλληνα η καταναλωτική ευωχία — ποδοσφαιρολαγνία, τζόγος, κρετινικὴ τηλεθέαση.
Τα κείμενα που συνόδευαν τότε το Finis Graeciae φωτίζουν τώρα τη «λογική» της αυτοχειρίας. Επομένως, και την προσωπική έξοδο από το αδιέξοδο.

Παρακολουθήστε ζωντανά την εκδήλωση ΕΔΩ

Ομιλία για Μνησικακία και Αμνησικακία






Κοζάνη, 12 Ιανουαρίου 2015

    Ο Ιερός Ναός της Παναγίας Φανερωμένης Κοζάνης, στα πλαίσια του προγράμματος «Αύρα Λεπτή» για την ποιμαντική περίοδο 2014 – 2015, σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε την ομιλία που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 14 Ιανουαρίου στις 7 το απόγευμα στην αίθουσα του Ναού.
Ομιλητής θα είναι ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης κ. Νικηφόρος Μανάδης, Αρχιερατικός Επίτροπος Εορδαίας και Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίου Κοσμά του Αιτωλού Άρδασσας, με θέμα «Μνησικακία και αμνησικακία».



Από τον Ιερό Ναό

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...