Υπαρκτό
είναι μόνο ό, τι έχει δημιουργήσει ο Θεός διά του Υιού Του, αφού « πάντα δι'
αυτού εγένετο, και χωρίς αυτού εγένετο ουδέ εν ο γέγονεν »( Ιω. α’, 3). Κατά
συνέπεια ό, τι δεν έχει δημιουργήσει ο Θεός δεν υπάρχει, δηλαδή δεν είναι
υπαρκτό. Ο Θεός δεν έχει δημιουργήσει θάνατο, σύμφωνα
και με το, « ο Θεός θάνατον ουκ εποίησεν, ουδέ τέρπεται επ᾿ απωλεία ζώντων »(
Σ. Σολ. α’, 13). Άρα ο θάνατος δεν είναι
υπαρκτός. Αφού λοιπόν δεν είναι υπαρκτός, δε μπορεί να μιλήσει και να πει π.χ.
εγώ είμαι ο θάνατος. Αντίθετα η ζωή που
υπάρχει μπορεί να μιλήσει και μάλιστα
μίλησε και είπε, «εγώ ειμι η ανάστασις και η ζωή » ( Ιω. ια’, 25).
Για
το θάνατο όμως ο οποίος δε μπορεί να μιλήσει, μίλησε ο Θεός, όχι βέβαια για να
του δώσει ύπαρξη, αλλά για να τον εμφανίσει ως επακόλουθο της ανυπακοής στο
θέλημά Του, δηλαδή ως συνέπεια της αμαρτίας,
« τα γαρ οψώνια της αμαρτίας θάνατος »(Ρω. στ’, 23). Μίλησε ο Θεός για το θάνατο και είπε στον Αδάμ, « η
δ᾿ αν ημέρᾳ φάγητε απ᾿ αυτού, θανάτω αποθανείσθε »( Γεν. β’, 17).
Έτσι, « δι' ενός ανθρώπου η αμαρτία εις τον
κόσμον εισήλθε και διά της αμαρτίας ο θάνατος, και ούτως εις πάντας ανθρώπους ο
θάνατος διήλθεν, εφ' ω πάντες ήμαρτον »(Ρω. ε’, 12). Ο θάνατος λοιπόν, αν και
δεν είναι υπαρκτός, απέβη ο χειρότερος
εχθρός του ανθρώπου. Αυτόν τον εχθρό τον
κατάργησε ο Χριστός με την Ανάστασή Του, και γι’ αυτόν τον εχθρό ο
Απόστολος Παύλος λέει, « έσχατος εχθρός καταργείται ο θάνατος »( Α’ Κορ. ιε’,
26).
Ιωάννης Χ. Δήμος πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών.
G
M
T
Y
Η λειτουργία ομιλίας περιορίζεται σε 200 χαρακτήρες
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου