Κυριακή 20 Μαρτίου 2011
"Οι Αρχιερείς και η Επανάσταση του 1821"
Οι κατοχικές αρχές κατάσχεσαν Καινές Διαθήκες και προσευχητάρια
Οι Καινές Διαθήκες και τα προσευχητάρια, που προορίζονταν για τους ελληνοκύπριους μαθητές του Δημοτικού και του Γυμνασίου στο κατεχόμενο Ριζοκάρπασο, κατασχέθηκαν από τις τουρκικές αρχές.
Τα συγκεκριμένα βιβλία προσπάθησε να μεταφέρει στα κατεχόμενα σχολεία ο επίσκοπος Μεσαορίας Γρηγόριος, ως δώρα προς τα παιδιά.
Παρόλα αυτά, το λεγόμενο τελωνείο στο κατοχικό οδόφραγμα απαγόρευσε τη μεταφορά τους και κράτησε τα βιβλία.
Ο επίσκοπος μαζί με τον επαρχιακό επιθεωρητή Λάρνακας του υπουργείου Παιδείας, Μιχάλη Λοϊζίδη, και έναν εκπαιδευτικό, θέλησαν να επισκεφθούν το Ριζοκάρπασο.
Η τουρκοκυπριακή εφημερίδα «Κίπρις» υπό τον τίτλο «Και τώρα κρίση με τα βιβλία», έγραψε για αριθμό βιβλίων θρησκευτικού περιεχομένου που προορίζονταν για Ε/Κ μαθητές του Ριζοκαρπάσου, τα οποία κατασχέθηκαν.
Η «Αφρίκα» αφιέρωσε το κύριο άρθρο της στο συγκεκριμένο θέμα, με τον τίτλο «Ισλαμικός φανατισμός - Απαγόρευση του Ιησού».
Στον επίτιτλο, μάλιστα, έγραψε ότι αυτοί που ισχυρίζονται ότι στην «ΤΔΒΚ» υπάρχει ελευθερία έκφρασης των θρησκευτικών πιστεύω, απαγόρευσαν βιβλία με θρησκευτικό περιεχόμενο.
Τέλος, η εφημερίδα «Βολκάν» τιτλοφόρησε το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα «Και πάλι οι παπάδες, και πάλι προβοκάτσια». Η εν λόγω εφημερίδα έγραψε ότι όπως πιστεύεται, τώρα η ε/κ διοίκηση, όπως αποκάλεσε την Κυπριακή Δημοκρατία, θα καταγγείλει το γεγονός στην ΕΕ.
Να κρατάτε την πίστη μας που είναι αιώνια και αναμφισβήτητη
Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη"
Θεσσαλονίκη
“Ο γλυκός κατήφορος είναι εύκολος”
Γιατί, ενώ κάνουμε τόσο δύσκολα το καλό, πέφτουμε τόσο εύκολα στο κακό;”(Γέροντος Παϊσίου)
- “Γιατί, Γέροντα, ενώ κάνουμε τόσο δύσκολα το καλό, πέφτουμε τόσο εύκολα στο κακό;”
- “Γιατί για το καλό πρέπει πρώτα ο ίδιος ο άνθρωπος να βοηθήση, να αγωνισθή, ενώ στο κακό βοηθάει ο διάβολος.
Ύστερα, οι άνθρωποι δεν μιμούνται το καλό ούτε έχουν καλούς λογισμούς. Πολλές φορές φέρνω το εξής παράδειγμα στους λαϊκούς:
“Ας πούμε ότι έχω ένα αυτοκίνητο και λέω με τον λογισμό μου: "Τι να το κάνω; Εγώ μπορώ να εξυπηρετηθώ και με κάποιον γνωστό μου και με κανένα ταξί στην ανάγκη. Ας το δώσω σ΄εκείνον τον οικογενειάρχη πού έχει πολλά παιδιά, να τα βγάζη λίγο έξω, να τα πάη σε κανένα Μοναστήρι, να ξεσκάνε και να βοηθιούνται τα καημένα".
Αν το δώσω, κανένας δεν θα με μιμηθή σ΄αυτό. Αν όμως έχω ένα αυτοκίνητο ίδια μάρκα με το δικό σας και ύστερα αλλάξω και πάρω άλλη καλύτερη μάρκα, να δήτε, δεν θα κοιμηθήτε όλη νύχτα, για να βρήτε έναν τρόπο να αλλάξετε αυτοκίνητο και να πάρετε καλύτερο, ίδιο με το δικό μου, και ας είναι καλά και τα δικά σας αυτοκίνητα.
Σ΄αυτήν την περίπτωση θα πήτε: "Θα πουλήσω, θα δανεισθώ, για να το αλλάξω".
Ενώ στην προηγούμενη περίπτωση κανέναν δεν θα με μιμηθή, να πη: "Τι να το κάνω και εγώ το αυτοκίνητο; ας το δώσω",
αλλά μπορεί να πουν ότι είμαι και χαμένος”.
Οι άνθρωποι εύκολα επηρεάζονται στο κακό. Ενώ στο βάθος αναγνωρίζουν και παραδέχονται το καλό, όμως πιο εύκολα επηρεάζονται και παρασύρονται από το κακό, γιατί εκεί κανοναρχεί* το ταγκαλάκι**. Τον γλυκό κατήφορο εύκολα τον βρίσκει κανείς, γιατί ο πειρασμός δεν έχει άλλο τυπικό, παρά να σπρώχνη στον γλυκό κατήφορο τα πλάσματα του Θεού.
Ο Χριστός έχει αρχοντιά. Σου λέει: “Αυτό είναι το καλό”, “εί τις θέλει οπίσω μου ελθείν..”.
Δεν λέει: “Με το ζόρι έλα κοντά μου!” Ο διάβολος έχει γυφτιά.
Από δώ-από ΄κει τον τυλίγει τον άνθρωπο, για να τον πάη εκεί που θέλει. Ο Θεός σέβεται την ελευθερία του ανθρώπου, γιατί δεν έκανε δούλους αλλά υιούς. Και παρ΄όλο που ήξερε ότι θα επακολουθήση η πτώση, δεν τους έκανε δούλους. Προτίμησε να έρθη, να σαρκωθή, να σταυρωθή και να κερδίσει έτσι τον άνθρωπο. Με την ελευθερία όμως αυτή που έδωσε ο Θεός - παρ΄όλο πού ο διάβολος μπορεί να κάνη πολύ κακό - δίνεται μια ευκαιρία για κοσκίνισμα. Φαίνεται τι κάνει κανείς με την καρδιά του, φαίνεται καθαρά το πολύ φιλότιμο.
* κανοναρχεί: Δηλαδή υπαγορεύει στον άνθρωπο τι να κάνει.
(Από το “Κανονάρχης”: ο διατεταγμένος μοναχός να προαναγγέλη αυτό πού θα ψάλλουν οι χοροί των ψαλτών).
** ταγκαλάκι: Έτσι αποκαλούσε ο Γέροντας τον διάβολο.
Από το βιβλίο “ΜΕ ΠΟΝΟ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΝΘΡΩΠΟ”
ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ
Α΄
ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ
"ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ"
ΣΟΥΡΩΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μετά την Θεία Κοινωνία
Σάββατο 19 Μαρτίου 2011
Ο δρόμος της ευτυχίας
Διδαχές Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως
Τίποτα δὲν εἶναι μεγαλύτερο ἀπὸ τὴν καθαρὴ καρδιά, γιατί μία τέτοια καρδιὰ γίνεται θρόνος τοῦ Θεοῦ. Καὶ τί εἶναι ἐνδοξότερο ἀπὸ τὸ θρόνο τοῦ Θεοῦ; Ἀσφαλῶς τίποτα. Λέει ὁ Θεὸς γι’ αὐτοὺς ποὺ ἔχουν καθαρὴ καρδιά: «Θὰ κατοικήσω ἀνάμεσά τους καὶ θὰ πορεύομαι μαζί τους. Θὰ εἶμαι Θεός τους, κι αὐτοὶ θὰ εἶναι λαός μου». (Β’ Κόρ. 6, 16).
Ποιοὶ λοιπὸν εἶναι εὐτυχέστεροι ἀπ’ αὐτοὺς τοὺς ἀνθρώπους; Καὶ ἀπὸ ποιὸ ἀγαθὸ μπορεῖ νὰ μείνουν στερημένοι; Δὲν βρίσκονται ὅλα τ’ ἀγαθὰ καὶ τὰ χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στὶς μακάριες ψυχές τους; Τί περισσότερο χρειάζονται; Τίποτα, στ’ ἀλήθεια, τίποτα! Γιατί ἔχουν στὴν καρδιά τους τὸ μεγαλύτερο ἀγαθό: τὸν ἴδιο τὸ Θεό!
Πόσο πλανιοῦνται οἱ ἄνθρωποι ποὺ ἀναζητοῦν τὴν εὐτυχία μακριὰ ἀπὸ τὸν ἑαυτό τους, στὶς ξένες χῶρες καὶ στὰ ταξίδια, στὸν πλοῦτο καὶ στὴ δόξα, στὶς μεγάλες περιουσίες καὶ στὶς ἀπολαύσεις, στὶς ἡδονὲς καὶ σ’ ὅλες τὶς χλιδὲς καὶ ματαιότητες, ποὺ κατάληξή τους ἔχουν τὴν πίκρα! Ἡ ἀνέγερση τοῦ πύργου τῆς εὐτυχίας ἔξω ἀπὸ τὴν καρδιά μας, μοιάζει μὲ οἰκοδόμηση κτιρίου σὲ ἔδαφος ποὺ σαλεύεται ἀπὸ συνεχεῖς σεισμούς. Σύντομα ἕνα τέτοιο οἰκοδόμημα θὰ σωριαστεῖ στὴ γῆ...
Ἀδελφοί μου! Ἡ εὐτυχία βρίσκεται μέσα στὸν ἴδιο σας τὸν ἑαυτό, καὶ μακάριος εἶναι ὁ ἄνθρωπος ποὺ τὸ κατάλαβε αὐτό. Ἐξετᾶστε τὴν καρδιά σας καὶ δεῖτε τὴν πνευματική της κατάσταση. Μήπως ἔχασε τὴν παρρησία της πρὸς τὸ Θεό; Μήπως ἡ συνείδηση διαμαρτύρεται γιὰ παράβαση τῶν ἐντολῶν Του; Μήπως σᾶς κατηγορεῖ γιὰ ἀδικίες, γιὰ ψέματα, γιὰ παραμέληση τῶν καθηκόντων πρὸς τὸ Θεὸ καὶ τὸν πλησίον; Ἐρευνῆστε μήπως κακίες καὶ πάθη γέμισαν τὴν καρδιά σας, μήπως γλίστρησε αὐτὴ σὲ δρόμους στραβοὺς καὶ δύσβατους...
Δυστυχῶς, ἐκεῖνος ποὺ παραμέλησε τὴν καρδιά του, στερήθηκε ὅλα τ’ ἀγαθὰ κι ἔπεσε σὲ πλῆθος κακῶν. Ἔδιωξε τὴ χαρὰ καὶ γέμισε μὲ πίκρα, θλίψη καὶ στενοχώρια. Ἔδιωξε τὴν εἰρήνη καὶ ἀπόκτησε ἄγχος, ταραχὴ καὶ τρόμο. Ἔδιωξε τὴν ἀγάπη καὶ δέχτηκε τὸ μίσος. Ἔδιωξε, τέλος, ὅλα τὰ χαρίσματα καὶ τοὺς καρποὺς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ποὺ δέχτηκε μὲ τὸ βάπτισμα, καὶ οἰκειώθηκε ὅλες τὶς κακίες ἐκεῖνες, ποὺ κάνουν τὸν ἄνθρωπο ἐλεεινὸ καὶ τρισάθλιο.
Ἀδελφοί μου! Ὁ Πολυέλεος Θεὸς θέλει τὴν εὐτυχία ὅλων μας καὶ σ’ αὐτὴ καὶ στὴν ἄλλη ζωή. Γί’ αὐτὸ ἵδρυσε τὴν ἁγία Του Ἐκκλησία. Γιὰ νὰ μᾶς καθαρίζει αὐτὴ ἀπὸ τὴν ἁμαρτία, νὰ μᾶς ἁγιάζει, νὰ μᾶς συμφιλιώνει μαζί Του, νὰ μᾶς χαρίζει τὶς εὐλογίες τοῦ οὐρανοῦ.
Ἡ Ἐκκλησία ἔχει ἀνοιχτὴ τὴν ἀγκαλιά της, γιὰ νὰ μᾶς ὑποδεχθεῖ. Ἂς τρέξουμε γρήγορα ὅσοι ἔχουμε βαριά τη συνείδηση. Ἂς τρέξουμε καὶ ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἕτοιμη νὰ σηκώσει τὸ βαρὺ φορτίο μας, νὰ μᾶς χαρίσει τὴν παρρησία πρὸς τὸ Θεό, νὰ γεμίσει τὴν καρδιά μας μὲ εὐτυχία καὶ μακαριότητα...
Ἀπὸ τὴ σειρὰ τῶν φυλλαδίων «Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ» τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Παρακλήτου Ὠρωποῦ Ἀττικῆς.
Απόφαση του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου για τον Σταυρό στα σχολεία 18/3/2011
Στην σχετική δίκη είχε παρέμβει με επιχειρήματα υπέρ της παρουσίας του Τιμίου Σταυρού στις σχολικές αίθουσες, μεταξύ άλλων κρατών, και η Ελληνική Κυβέρνηση.
Διαβάστε το κείμενο της αποφάσεως στην αγγλική γλώσσα.
http://www.ecclesia.gr/greeknews/default.asp
Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011
Χαιρετισμοί, το έαρ των ψυχών…
με τους Χαιρετισμούς έχω -παιδιόθεν- συνδυάσει το έαρ των ψυχών, το κατανυκτικότατο…
Ήταν must σε κείνα τα χρόνια της λυπημένης αθωότητας, το να πάμε- οι καλές φιλενάδες- την Παρασκευή το απόγευμα στην εκκλησία, να ακούσουμε το υπέροχο-έτσι λέγαν οι μεγάλοι-
“Τη Υπερμάχω”- να χαρούμε που έστω και τυπικά…επιτελέσαμε τα θρησκευτικά μας καθήκοντα…σιγανά ψιλοκουβεντιάζοντας, χαζεύοντας απ’ το γυναικωνίτη- όμοια γριές κουτσομπόλες, “τα ξόμπλια ” που αναφέρει ο Παπαδιαμάντης- όσους έμπαιναν στο ναό, χαμογελώντας, τρώγοντας – στη ζούλα- και κανένα στραγάλι…
Υπήρξε αγαθή συνήθεια- δε θυμάμαι πώς την ξεκίνησα- αλλά συνεχίστηκε για χρόνια και χρόνια -ως αυτονόητο…
Μέχρις εδώ, σύμφωνη …
Ε, τέσσερις , πέντε φορές το χρόνο, να ακούς τους Χαιρετισμούς, είχε κάτι το γραφικό, το κοντά στην Παράδοση…
Εντάξει. Ήταν κάτι το ιδιαίτερο και την ορθοστασία, την άντεχα.
Εκεί που ξαφνικά ενοχλήθηκα, πριν κάμποσα χρόνια, υπήρξε η στιγμή που ο μακαριστός, φίλος π. Θεοδώρητος, σύστησε να διαβάζω τους Χαιρετισμούς, καθ’ εκάστην!
Δυστρόπησα…Χλιμίντρησα ξαφνιασμένη:
-Κάθε μέρα να διαβάζω τους Χαιρετισμούς π. Θεοδώρητε;
Μα για Όνομααα!
Εντάξει, δεν είπαμε!
Είναι ποίημα, θεολογικότατο, εντάξει, αλλά…καθ’εκάστην η ανάγνωσις;
Τόσο μπούρου μπούρου(Θε μου συχώρα με δηλαδή..)καθημερινά;
-Βαρετόοοοο φαίνεται!
Όρθια, μάλλον σηκώθηκαν τα λευκά, καλογερικά μαλλάκια του παπα Θεοδώρητου
(στ’ άγια η αγνότατη ψυχούλα του) όμως ήπια, ξανάπε, πως θα ‘ταν ευλογία να διαβάζω τους Χαιρετισμούς, ανελλιπώς, καθ’εκάστην..
Επέμενε ότι η Παναγία ήθελε να τους ακούει- απίστευτοι ισχυρισμοί-πώς γνώριζε τη διάθεση της Παναγίας;- εσύ το πιστεύεις;
Επέμενε ότι αν τους διάβαζα, θα είχα σπέσιαλ δωράκια απ’ τη Χάρη Της…
-Τα βρίσκεις λογικά αυτά τα πράγματα;
Δεν το πίστευα…να εξομολογηθώ την αμαρτία μου, ως ιστορίες
για αγ(ρ)ίους μου φαίνονταν…
-Και μετά;
Τι έγινε μετά και άλλαξες τακτική, σαλεμένη μου, και καθιέρωσες ανελλιπώς, σπαστικότατη ανάγνωση;
-Κάτι συνέβη μετά…
Δε μπορώ να πώ λεπτομέρειες – ακούνε!
Όμως κάτι συνέβη…κάτι συμπτώσεις απίστευτες, κάποια αλλοίωση εσωτερική, θαυμαστή, κάποια άλλη , βαθύτερη όραση…και συν-κινήθηκα προς ανάγνωσιν του κειμένου..
Από τότε, λατρεμένο μου, μηδενός …διώκοντος και μηδενός ιερέως πιέζοντος, πήρα το βιβλιαράκι και άρχισα να διαβάζω τους Χαιρετισμούς στην Υπεραγία Θεοτόκο, με πάσα ειρήνη και χριστιανική υπακοή στην εμπειρία των Αγίων Πατέρων και Μητέρων της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας…
Πλέον, αν δε πω τους Χαιρετισμούς- όσο κουρασμένη να είμαι, ό,τι ώρα και να ‘ναι- δεν πέφτω για ύπνο…
Τους διαβάζω κάθε μέρα, όλες τις μέρες του χρόνου…
Και κάθε φορά ανακαλύπτω, στις λέξεις εντός, μια νέα, θαυμαστή,
ΑγιοΠνευματική Ωραιότητα…
Απ’ τα σκηνικά τα μυστικά, τα απερίγραπτα, που συνέβησαν, το κατάλαβα πια -ο μπούφος των μπούφων- πως η Κυρά Παναγία,πραγματικά, ευφραίνεται, και δίνει Ευλογία σε κάθε ψυχή- που επικαλείται -μέσ’ απ’ το μεγαλειώδη Ύμνο- τη Χάρη της…
Με τη σειρά μου, λοιπόν, και γω, τώρα- καθώς εμένα, ο πατήρ Θεοδώρητος άλλοτε -θα σε προτρέψω…
-Να τους διαβάζεις όλη σου τη ζωή, έως την ύστερη ώρα , τους Χαιρετισμούς , περιστέρι μου…
Εξ εμπειρίας, θα το νιώσεις και συ κάποτε …
Η Κυρά Παναγία θα σου δώσει μεγάλη Χαρά, και Ειρήνη και Δύναμη, όταν επικαλείσαι με πίστη, αγάπη και ευλάβεια, την ανέκφραστη Ομορφιά του θείου προσώπου Της…
ΠΗΓΗ:http://fdathanasiou.wordpress.com/TO ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ
TO ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΣ ΛΥΠΟΜΑΣΤΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΛΛΑ ΝΑ ΤΙΣ ΞΕΡΡΙΖΩΝΟΥΜΕ ΑΜΕΙΛΙΚΤΑ
Ο χριστιανός δεν πρέπει να χτυπήση κανέναν, αλλά πρέπει να δυσαρεστήση πολλούς.
Αν ο αδελφός σου αμάρτησε, ρίξε τον χιτώνα σου και κάλυψέ τον.
Eίναι εύκολο να είσαι για μια στιγμή γενναίος. Εκείνο που αξίζει είναι να ζεις την καθημερινή θυσία.
Zήτα από την αρετή το μυστικό της ευτυχίας.
Η δύναμη είναι πιο όμορφη όταν εκφράζεται με την γαλήνη.
Η ζωή είναι μικρή για να καταγινόμαστε με τα μικρά.
Aξίζει πιο πολύ το ΠΩΣ παρά το ΤΙ που δίνεις.
H αγάπη μόνη της μιλά, δική της γλώσσα ξέρει.
Τι κερδίζει ο ψεύτης; Να μην γίνεται πιστευτός ακόμα κι όταν λέει την αλήθεια.
Αν είμαστε άνθρωποι της χάριτος, τότε όποιος μας πλησιάζει θα ξεκουράζεται.
Όταν εγώ φροντίζω για τον χαρακτήρα μου, η υπόληψή μου θα φροντίσει μόνη της για τον εαυτό της.
Δεν γινόμαστε αμαρτωλοί όταν κάνουμε την αμαρτία, αλλά όταν δεν την μισήσουμε και δεν μετανιώσουμε για αυτήν.
Η θυσία του χρόνου είναι η πιο δαπανηρή από όλες τις θυσίες.
Αν νικήσεις τους άλλους είσαι ισχυρός. Αν νικήσεις τον εαυτό σου είσαι πανίσχυρος.
Η κακία και η αρετή δεν είναι αποτέλεσμα της φύσεως, αλλά της προαιρέσεως.
ΧΡΙΣΤΕ ΤΟ ΦΩΣ
Xριστέ το φως το αληθινόν,το φωτίζον και αγιάζον πάντα άνθρωπον ερχόμενον εις τον κόσμον , σημειωθήτω εφ` ημάς το φως του προσώπου σου , ίνα εν αυτώ οψώμεθα φως το απρόσιτον` και κατεύθυνον τα διαβήματα ημάν προς εργασίαν των εντολώνσου` πρεσβείαις της παναχράντου Μητρός και πάντων σου των Αγίων.