Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2012

ΒΑΠΤΙΣΗ ΚΑΙ ΞΕΡΙΖΩΜΟΣ{Γ.Παισιος }

Στα Φάρασα λοιπόν της αγιοτόκου Καππαδοκίας,στις 25 Ιουλίου του 1924,ανήμερα της αγίας Άννης γεννήθηκε ο Γέροντας.
Στη βάπτιση οι γονείς του ήθελαν να τον ονομάσουν Χρήστο,στο όνομα του παππού.Ο όσιος Αρσένιος όμως είπε στη γιαγιά του: ''Ε.Χατζη-Άννα(Προσφώνηση που δείχνει σεβασμό και αγάπη.Σημαίνει:Μητέρα προσκυνήτρια),τόσα παιδιά σου βάπτισα!Δεν θα δώσεις και σε ένα το όνομ.
ά μου;''.Και στους γονείς είπε: ''Καλά,εσείς θέλετε να αφήσετε άνθρωπο στο πόδι του παππού,εγώ δεν θέλω να αφήσω καλόγηρο στο πόδι μου;''.Και γυρίζοντας στη νουνά(Ανάδοχος του ήταν η Αναστασία,σύζυγος του Προδρόμου Κορτσινόγλου,του ψάλτη του οσίου Αρσενίου) της λέγει: ''Αρσένιο να πεις''.Του έδωσε δηλαδή το όνομά του και την ευχή του,και προείδε ότι θα γίνει καλόγηρος,όπως και έγινε.
Το έτος που γεννήθηκε ο Γέροντας έγινε η ανταλλαγή των πληθυσμών και ξερριζώθηκε ο Ελληνισμός της Μικράς Ασίας από τις πατρογονικές του εστίες.Πήρε και η οικογένεια του Γέροντα μαζί με τους άλλους Φαρασιώτες και τον όσιο Αρσένιο τον δρόμο της πικρής προσφυγιάς.Στο καράβι μέσα στον συνωστισμό κάποιος πάτησε το βρέφος(Αρσένιο) που κινδύνεψε να πεθάνει.Αλλά ο Θεός κράτησε στη ζωή τον εκλεκτό Του,γιατί έμελλε να γίνει χειραγωγός πολλών ψυχών στη βασιλεία των Ουρανών.Ο Γέροντας βέβαια από ταπείνωση έλεγε αργότερα: ''Αν είχα πεθάνει τότε,που είχα την χάρι του Βαπτίσματος,θα με έρριχναν στη θάλασσα να με φάνε τα ψάρια,και τουλάχιστον θα μου έλεγε ''ευχαριστώ'' κανένα ψαράκι,και θα πήγαινα στον Παράδεισο''.(Ήθελε δηλαδή να πει ότι τώρα που έζησε δεν έκανε τίποτα).
Έμειναν για λίγο στον Πειραιά.Έπειτα μεταφέρθηκαν στο κάστρο της Κέρκυρας,όπου εκοιμήθη και ετάφη ο όσιος Αρσένιος,σύμφωνα με την πρόρησή του: ''Εγώ θα ζήσω σαράντα ημέρες στην Ελλάδα και θα πεθάνω σε ένα νησί''.Μετακόμισαν στη συνέχεια σε χωριό της Ηγουμενίτσας και τελικά εγκατστάθηκαν στην Κόνιτσα.
Τον νεοφώτιστο Αρσένιο,βρέφος σαράντα ημερών,οι γονείς του τον έφεραν στην μητέρα Ελλάδα,άγνωστο τότε ανάμεσα στα πλήθη των προσφύγων.Αυτόν που μετά από χρόνια θα γινόταν γνωστός σε όλο τον κόσμο και θα οδηγούσε πλήθη ανθρώπων στη θεογνωσία.Από τις πρώτες ημέρες γνώρισε τον πόνο και τα βάσανα των ανθρώπων.Αργότερα,ο ίδιος θα γινόταν λιμάνι παρηγοριάς σε χιλιάδες βασανισμένες ψυχές

 ΒΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
       ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ 11 ΙΑΝ  2012

Απλότητα




  • ·        Δόξαζε τον Θεό για όλα, ευχαριστώντας Τον όχι μόνο για τις δωρεές Του, μα και για τις ποινές Του∙ τόσο για τα χρόνια της δυστυχίας όσο και για τις ώρες της ευτυχίας…

Ο πόθος σου να  κάνεις προσευχές για τον άρρωστο κύριό σου είναι θεάρεστος. Αλλά οι φόβοι και οι ενδοιασμοί σου, για το αν τις κάνεις όπως πρέπει, είναι υπερβολικοί και αβάσιμοι. Να προσεύχεσαι απλά: «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησε τον κύριό μου και την οικογένειά του. Αξίωσέ τον να γυρίσει στο σπίτι γερός, υγιής και ειρηνικός».
Πρόσεξε όμως, να προσεύχεσαι ταπεινά. Πολύ ταπεινά. Αν έχεις υπερήφανη εντύπωση ότι η προσευχή σου είναι ευάρεστη στον Κύριο, και ότι Εκείνος οφείλει γι’ αυτό να εκπληρώσει το αίτημά σου, τότε, σε βεβαιώνω , δεν θα εισακουσθείς.

  • ·        Στην διάρκεια της κοινής θείας λατρείας, δεν είναι σωστό να κάνει κανείς να τραβάει την προσοχή των άλλων, κάνοντας πολυάριθμες μετάνοιες ή άκαιρα και επιδεικτικά σταυροκοπήματα. Το σημείο του σταυρού και οι μετάνοιες πρέπει να γίνονται μόνο στα σημεία εκείνα της ακολουθίας που χρειάζεται. Τότε, εξάλλου, οι περισσότεροι από τους πιστούς που συμπροσεύχονται θα κάνουν το ίδιο, κι έτσι κανείς δε θα δώσει ιδιαίτερη προσοχή σε σένα.

Σαν γενικό κανόνα πάντως στο θέμα αυτό, σου συνιστώ να ασκείς ένα διακριτικό αυτοέλεγχο στην εξωτερίκευση της ευλάβειας και της κατανύξεώς σου, κάθε φορά που βρίσκεσαι σε δημόσιο λατρευτικό χώρο. Και τον αγώνα σου αυτό για αυτοσυγκράτηση ο Θεός θα τον δεχτεί σαν μια θυσία ταπεινώσεως.

Από το βιβλίο: «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ
Στάρετς Μακαρίου»
ΕΚΔΟΣΗ ΣΤ΄
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
ΩΡΩΠΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 1996

Τρίτη 10 Ιανουαρίου 2012

ΠΡΟΣΕΥΧΕΤΑΙ ΕΝ ΜΕΣΩ ΣΦΑΙΡΩΝ{Γ . Παισιος }


       Μια μέρα», συνεχίζει ο κ.Παντελής, «ήμασταν πάνω... σε ένα ύψωμα που λεγόταν ‘’Φονιάς’’. Μας είχαν αποκλείσει οι αντάρτες και δεν μπορούσαμε να φύγουμε από πουθενά, γιατί δεν υπήρχε διέξοδος. Ο Αρσένιος ήταν όρθιος. Οι σφαίρες έπεφταν και σφύριζαν. Εγώ τον έπιανα από το χιτώνιο και τον τραβούσα να πέσει κάτω. Αυτός τίποτε. Κοίταζε ψηλά και είχε τα χέρια του έτσι, σταυρωμένα. ‘Ε, φαίνεται μας λυπήθηκε ο Μεγαλοδύναμος, και κάποια στιγμή ήρθαν τα αεροπλάνα και άνοιξαν δρόμο. Όταν φεύγαμε, του λέω:
- Καλά, Χριστιανέ μου, γιατί δεν έπεφτες κάτω;
- Προσευχόμουν.
- Προσευχόσουν; ρώτησα με μεγάλη απορία».
Τι δύναμη είχε η προσευχή του και πόσο μεγάλη ήταν η πίστη του, ώστε να αψηφά τις σφαίρες
! Το πιθανότερο ήταν να παρακαλούσε τον Θεό να σωθούν οι άλλοι και ας σκοτωθεί ο ίδιος. Γι’ αυτό στεκόταν όρθιος και ακάλυπτος. Και ο δίκαιος Θεός, βλέποντας την αυτοθυσία του, τον έσωσε μαζί με τους άλλους.

ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ

Από: ηλιας χαιντουτης10 ΙΑΝ 2012

Τι να ψηφίσω Γέροντα; {Γ .Πορφυριος


 Κάποιος ρώτησε το Γέροντα Πορφύριο τι πρέπει να ψηφίσει στις βουλευτικές εκλογές κι εκείνος του απάν­τησε παραβολικά:

«Η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι σαν την κλώσσα. Κάτω από τα φτερά της σκεπάζει και άσπρα πουλάκια και μαύρα πουλάκια και κίτρινα και κάθε χρώ­ματος πουλάκια».
Και άλλοτε είπε για τους πολιτικούς:
...
«Τι να σου κάνουν και οι πολιτικοί; Είναι μπερδεμένοι με τα ψυχικά τους πάθη. Όταν ένας άνθρωπος δεν μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του, πώς θα μπορέσει να βοηθήσει τους άλλους; Φταίμε και εμείς για την κατάσταση αυτή. Αν ήμασταν αληθινοί χριστιανοί, θα μπορούσαμε να στείλουμε στη βουλή, όχι βέβαια χριστιανικό κόμμα, αλ­λά χριστιανούς πολιτικούς και τα πράγματα θα ήταν δια­φορετικά».
Από το βιβλίο


  «Διδαχές Γερόντων» του πρεσβυτέρου Διονυσίου Τάτση
         ηλιας 10 ΙΑΝ  2011

Ο κόσμος δεν καταλαβαίνει την βοήθεια του Θεού”{Γ.Παισιος }

                                                              Ο κόσμος δεν καταλαβαίνει την βοήθεια του Θεού

 “Στην κατάσταση πού είναι σήμερα οι άνθρωποι, ό,τι τους λέει ο λογισμός κάνουν. Άλλοι είναι με χάπια, άλλοι παίρνουν ναρκωτικά… Κάθε τόσο τρεις – τέσσερις ξεκινούν να κάνουν μια καινούρια θρησκεία. Ανάλογα, λίγα γίνονται, εγκλήματα, δυστυχήματα κ.λ.π. Βοηθάει ο Θεός. Ήρθε ένας στο Καλύβι και μου λέει: “Έχεις καμμιά κιθάρα;” Πίνει χασίς, έχει όρεξη να μιλάη – δεν σε ρωτάει αν έχης εσύ όρεξη – θέλει και μια κιθάρα!! Άλλοι βαρέθηκαν την ζωή τους και θέλουν να αυτοκτονήσουν ή να κάνουν κανένα κακό, για να γίνει σαματάς. Δεν είναι ότι τους περνάει αυτό σαν βλάσφημος λογισμός και τον διώχνουν. Βαρέθηκαν την ζωή τους και δεν ξέρουν τι να κάνουν. Μου είπε ένας: “Θέλω να με γράψουν οι εφημερίδες ότι είμαι ήρωας”. Οι άλλοι χρησιμοποιούν μερικούς τέτοιους και κάνουν την δουλειά τους. Πάλι καλά, ανάλογα, λίγα γίνονται.
Το καλό είναι πού δεν μας εγκαταλείπει ο Θεός. Ο Καλός Θεός τον σημερινό κόσμο τον φυλάει με τα δυό Του χέρια, παλιότερα μόνο με το ένα. Σήμερα, μέσα στους τόσους κινδύνουν πού ζη ο άνθρωπος, ο Θεός τον φυλάει όπως η μάνα το μικρό παιδί, όταν αρχίζη να περπατάη. Τώρα μας βοηθούν πιο πολύ ο Χριστός, η Παναγία, οι Άγιοι, αλλά δεν το καταλαβαίνουμε.

Ψαλμός ΡΙΖ΄΄ (117)

Αλληλούϊα.


 ΕΞΟΜΟΛΟΓΕΙΣΘΕ τῷ Κυρίῳ, ὅτι ἀγαθός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ.
2 εἰπάτω δὴ οἶκος ᾿Ισραὴλ ὅτι ἀγαθός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ· 
3 εἰπάτω δὴ οἶκος ᾿Ααρὼν ὅτι ἀγαθός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ·
4 εἰπάτωσαν δὴ πάντες οἱ φοβούμενοι τὸν Κύριον ὅτι ἀγαθός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ. 
5 ἐκ θλίψεως ἐπεκαλεσάμην τὸν Κύριον, καὶ ἐπήκουσέ μου εἰς πλατυσμόν. 
6 Κύριος ἐμοὶ βοηθός, καὶ οὐ φοβηθήσομαι τί ποιήσει μοι ἄνθρωπος. 
7 Κύριος ἐμοὶ βοηθός, κἀγὼ ἐπόψομαι τοὺς ἐχθρούς μου. 
8 ἀγαθὸν πεποιθέναι ἐπὶ Κύριον ἢ πεποιθέναι ἐπ᾿ ἄνθρωπον· 
9 ἀγαθὸν ἐλπίζειν ἐπὶ Κύριον ἢ ἐλπίζειν ἐπ᾿ ἄρχουσι. 
10 πάντα τὰ ἔθνη ἐκύκλωσάν με, καὶ τῷ ὀνόματι Κυρίου ἠμυνάμην αὐτούς·
11 κυκλώσαντες ἐκύκλωσάν με, καὶ τῷ ὀνόματι Κυρίου ἠμυνάμην αὐτούς. 
12 ἐκύκλωσάν με ὡσεὶ μέλισσαι κηρίον καὶ ἐξεκαύθησαν ὡς πῦρ ἐν ἀκάνθαις, καὶ τῷ ὀνόματι Κυρίου ἠμυνάμην αὐτούς.
13 ὠσθεὶς ἀνετράπην τοῦ πεσεῖν, καὶ ὁ Κύριος ἀντελάβετό μου.
14 ἰσχύς μου καὶ ὕμνησίς μου ὁ Κύριος καὶ ἐγένετό μοι εἰς σωτηρίαν.
15 φωνὴ ἀγαλλιάσεως καὶ σωτηρίας ἐν σκηναῖς δικαίων· δεξιὰ Κυρίου ἐποίησε δύναμιν, 
16 δεξιὰ Κυρίου ὕψωσέ με, δεξιὰ Κυρίου ἐποίησε δύναμιν. 
17 οὐκ ἀποθανοῦμαι, ἀλλὰ ζήσομαι καὶ διηγήσομαι τὰ ἔργα Κυρίου.
18 παιδεύων ἐπαίδευσέ με ὁ Κύριος καὶ τῷ θανάτῳ οὐ παρέδωκέ με. 
19 ἀνοίξατέ μοι πύλας δικαιοσύνης· εἰσελθὼν ἐν αὐταῖς ἐξομολογήσομαι τῷ Κυρίῳ. 
20 αὕτη ἡ πύλη τοῦ Κυρίου, δίκαιοι εἰσελεύσονται ἐν αὐτῇ. 
21 ἐξομολογήσομαί σοι, ὅτι ἐπήκουσάς μου καὶ ἐγένου μοι εἰς σωτηρίαν. 
22 λίθον, ὃν ἀπεδοκίμασαν οἱ οἰκοδομοῦντες, οὗτος ἐγενήθη εἰς κεφαλὴν γωνίας· 
23 παρὰ Κυρίου ἐγένετο αὕτη καὶ ἔστι θαυμαστὴ ἐν ὀφθαλμοῖς ἡμῶν. 
24 αὕτη ἡ ἡμέρα, ἣν ἐποίησεν ὁ Κύριος· ἀγαλλιασώμεθα καὶ εὐφρανθῶμεν ἐν αὐτῇ. 
25 ὦ Κύριε, σῶσον δή, ὦ Κύριε, εὐόδωσον δή. 
26 εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου· εὐλογήκαμεν ὑμᾶς ἐξ οἴκου Κυρίου. 
27 Θεὸς Κύριος καὶ ἐπέφανεν ἡμῖν· συστήσασθε ἑορτὴν ἐν τοῖς πυκάζουσιν ἕως τῶν κεράτων τοῦ θυσιαστηρίου. 
28 Θεός μου εἶ σύ, καὶ ἐξομολογήσομαί σοι· Θεός μου εἶ σύ, καὶ ὑψώσω σε· ἐξομολογήσομαί σοι, ὅτι ἐπήκουσάς μου καὶ ἐγένου μοι εἰς σωτηρίαν. 
29 ἐξομολογεῖσθε τῷ Κυρίῳ, ὅτι ἀγαθός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ.

Τριάντα χρόνια κοινωνικής προσφοράς

http://www.real.gr

Ο Σύλλογος Συμπαραστάσεως Κρατουμένων «Ο Ονήσιμος», μια σημαντική οργάνωση για την ανακούφιση κρατουμένων και των οικογενειών τους, στηρίζεται στον εθελοντισμό και στην κοινωνική προσφορά και χρειάζεται την βοήθεια όλων μας για να συνεχίσει τη δράση του.

Ο Σύλλογος που πήρε το όνομα του από τον μαθητή του αποστόλου Παύλου, τον Άγιο Ονήσιμο, ιδρύθηκε το 1982, συμπληρώνοντας τριάντα χρόνια κοινωνικής παρουσίας. Τα χρόνια αυτά δίνει βοηθήματα και καλύπτει τις ανάγκες των κρατουμένων και των οικογενειών τους, φροντίζει για την αποφυλάκιση ατόμων με αυστηρά κριτήρια (όπως για παράδειγμα να είναι άποροι, να μην είναι υπότροποι κ.λ.π.), ενώ παρέχει και νομική υποστήριξη σε κατηγορούμενους, κρατουμένους και αποφυλακισμένους.

Επίσης, παρέχει φιλοξενία σε ξενοδοχείο για λίγο καιρό μετά την αποφυλάκιση όσων έχουν πρόβλημα στέγης, ενισχύει οικονομικά τα φιλόπτωχα ταμεία των Κοινωνικών Υπηρεσιών των Φυλακών, παρέχει δωρεάν νομική κάλυψη σε άπορους κρατούμενους και φροντίζει για την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφυλακισμένων.

Στο μεταξύ, το Τμήμα Γυναικών του Συλλόγου οργανώνει σειρά επισκέψεων σε Γυναικείες Φυλακές ανά την επικράτεια, δίνοντας προτεραιότητα στις φυλακισμένες μητέρες με μικρά παιδιά, ενώ τακτικές είναι και οι επισκέψεις στο Τμήμα Αλλοδαπών Κρατουμένων Αττικής και στο Τμήμα Κρατουμένων του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αθηνών.

Καθημερινά περνούν αποφυλακισμένοι και μέλη οικογενειών φυλακισμένων από τα γραφεία του Συλλόγου για στήριξη και βοήθεια – ωστόσο στήριξη και βοήθεια χρειάζεται και ο ίδιος ο σύλλογος για να συνεχίσει την κοινωφελή του δράση.



«Πιστεύω ότι δεν αρκεί μόνο να επισκεπτόμαστε τους φυλακισμένους. Το πρόβλημα μας ως κοινωνία είναι να μην γεμίζουν οι φυλακές...», αναφέρει ο Πρόεδρος του Συλλόγου, κ. Γιάννης Παπασαραντόπουλος.

«Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο αποφυλακισμένος είναι πολλά: Αποδομημένη προσωπικότητα και έλλειψη αυτοπεποίθησης, κοινωνική απομόνωση και επιφυλακτικότητα, πιθανή μειωμένη διάθεση απασχόλησης, «ιδρυματισμός» ιδίως μετά από μακροχρόνια κράτηση, έλλειψη πειθαρχίας και επιθετικότητα. Όπως είναι φυσικό όλα αυτά αντανακλώνται και στην αγορά εργασίας με αποτέλεσμα τη δύσκολη έως αδύνατη πολλές φορές επανένταξη του αποφυλακισμένου».

Ελλείψεις – μπορείτε να βοηθήσετε;

Το έργο του «Ονήσιμου» στηρίζεται στον εθελοντισμό και στην κοινωνική προσφορά. Παραθέτουμε ένα κατάλογο με τις ανάγκες και τις ελλείψεις του Συλλόγου:

1.Πάντα υπάρχει μεγάλη ανάγκη χρημάτων για την κάλυψη των ποικίλων αναγκών του Συλλόγου, κυρίως για τις αποφυλακίσεις απόρων κρατουμένων με αυστηρά κριτήρια, κυρίως για τις αποφυλακίσεις απόρων κρατουμένων καταβολή των δικαστικών τους εξόδων και βοήθεια των οικογενειών τους.
2. Εθελοντική εργασία για τη στήριξη του έργου μας.
3. Είδη τροφίμων, καθαριότητας, Πρώτων Βοηθειών.
4. Γραμματόσημα και Τηλεκάρτες.
5. Ιματισμός, κλινοσκεπάσματα, αθλητικά είδη, κ.ά.
6. Είδη γυμναστικής, επιτραπέζια παιχνίδια κ.ά.
7. Βιβλία διάφορα, λεξικά, περιοδικά, κ.ά.
8. Συστήματα εκμάθησης ξένων γλωσσών, μουσικά όργανα.
9. Υλικά και είδη επαγγελματικής κατάρτισης.
10. Ραδιοκασετόφωνα, βίντεο και βίντεο-ταινίες με κατάλληλο περιεχόμενο.

Όσοι ενδιαφέρονται να βοηθήσουν μπορούν να απευθύνονται στο www.onisimos.gr.

Nα μην αναγράφεται το θρήσκευμα στους απολυτήριους τίτλους σπουδών που παρέχουν τα γυμνάσια και τα λύκεια ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Nα μην αναγράφεται το θρήσκευμα στους απολυτήριους τίτλους σπουδών που παρέχουν τα γυμνάσια και τα λύκεια ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα προτείνει στην Ελλάδα να κάνει τις σχετικές αλλαγές.
Nα μην αναγράφεται το θρήσκευμα στους απολυτήριους τίτλους σπουδών που παρέχουν τα γυμνάσια και τα λύκεια ζητά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα προτείνει στην Ελλάδα να κάνει τις σχετικές αλλαγές. Η απάντηση της Κομισιόν δόθηκε σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Χουντή.
Οπως αναφέρει ο ίδιος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα ζητήσει από την Ελλάδα να αλλάξει την πρακτική της αναγραφής του θρησκεύματος στους απολυτήριους τίτλους σπουδών, αφού κάτι τέτοιο έρχεται σε αντίθεση όχι μόνο με τη Χάρτα Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και με τις διατάξεις της Οδηγίας 95/46/ΕΚ της Ευρωπαϊκής Ενωσης «για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα».

Στην ερώτησή του ο Νίκος Χουντής γνωστοποιούσε ότι «στους απολυτήριους τίτλους που απονέμουν τα Γυμνάσια και Λύκεια περιλαμβάνεται υποχρεωτικά και η αναγραφή του θρησκεύματος του μαθητή ή της μαθήτριας» σημειώνοντας παράλληλα τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και ανεξάρτητων αρχών στην Ελλάδα.
Με αφορμή την απάντηση της Κομισιόν, ο Νίκος Χουντής δήλωσε ότι «η απάντηση της Επιτρόπου είναι σαφής και κατηγορηματική», έσπευσε ωστόσο να επιτεθεί κατά της υπουργού Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου, η οποία όπως υποστηρίζει «αν και υπήρξε Επίτροπος της ΕΕ, ?ξεχνά? να εφαρμόσει την Κοινοτική Νομοθεσία, προφανώς για να μην προκαλέσει τη 'θεία οργή' της εκκλησίας».

ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ
ΕΘΝΟΣ

Ιερώνυμος: "Τα αποθέματα της Εκκλησίας, δεν επαρκούν για να πληρωθούν υποχρεώσεις μέχρι τον ερχόμενο Ιανουάριο"

http://www.briefingnews.gr/orthodoxy/item/14017-ier%CE%BFnumos-ta-apothemata-tis-ekkliias-nten-eparkoun-gia-na-plir%CE%BFthoun-upochre%CE%BFeis-mechri-ton-erchomeno-ianouario


Ιερώνυμος: "Τα αποθέματα της Εκκλησίας, δεν επαρκούν για να πληρωθούν υποχρεώσεις μέχρι τον ερχόμενο Ιανουάριο"
Το  «κώδωνα του κινδύνου» χτυπά ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος. «Τα αποθέματα της Εκκλησίας δεν θα φτάσουν να πληρωθούν οι υποχρεώσεις μας μέχρι τον έρχομενο Ιανουάριο», εξηγεί.
«Ακούγεται τελευταία: αμύθητη η περιουσία της Εκκλησίας. Αυτοί οι θησαυροί που είναι χαιρέκακα κλεισμένοι στα ντουλάπια και δεν ανοίγουν τα ντουλάπια αυτά να δοθεί στο λαό. Κι αυτοί οι κληρικοί γιατί να πληρώνονται από το Δημόσιο; Είναι ένα ερώτημα που απασχολεί πολύ κόσμο και αποφεύγουμε να το αντιμετωπίσουμε φανερά», είπε ο Μακαριώτατος  κατά τον χαιρετισμό του στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας του Συλλόγου Επιστημόνων Μεγάρων.

«Άραγε υπάρχει αυτός ο πλούτος, υπάρχει αυτή η περιουσία στην Εκκλησία; Κι από την άλλη την πλευρά η Εκκλησία λέγει ότι δεν μπορώ να αντιμετωπίσω τα προβλήματα τα καθημερινά» υπογράμμισε.

Στην κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Βασιλόπιτας του Συλλόγου Επιστημόνων Μεγάρων, βρέθηκε χθες το απόγευμα ο Μακαριώτατος. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεγάρων κ. Βαρθολομαίος, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Σαλαμίνος κ. Δωρόθεος, ο Δήμαρχος Μεγάρων κ. Ιωάννης Μαρινάκης, η Αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής κυρία  Σταυρούλα Δήμου και βουλευτές της περιοχής.

Ο Μακαριώτατος, κάνοντας μια αναδρομή στο θέμα της περιουσίας της Εκκλησίας, αναφέρθηκε στους Πατέρες της Εκκλησίας του 4ου αιώνα, τον Μέγα Βασίλειο, τον Γρηγόριο Νύσσης, τον Γρηγόριο τον Θεολόγο, τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο, που μίλησαν για την υποχρέωση των χριστιανών για φιλανθρωπία.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, όπου οι μοναχοί αναγκάζονταν σε πολλές περιπτώσεις να αγοράζουν οι ίδιοι τα κτήματα των Μοναστηριών τους για να έχουν τίτλους ιδιοκτησίας. Ο Μακαριώτατος, αφού θύμισε την προσφορά των εκκλησιαστικών σκευών για τις ανάγκες του Αγώνα, στην Επανάσταση του 1821, αναφέρθηκε στην ιστορία του ζητήματος της εκκλησιαστικής περιουσίας στα χρόνια της Βαυαροκρατίας αλλά και μετέπειτα.

Υπενθύμισε ότι το 96% αυτής της περιουσίας αυτής έχει δοθεί στο Κράτος και το υπόλοιπο 4% που απομένει, παραμένει αναγκαστικά αναξιοποίητο. Πρότεινε, τέλος, τη δημιουργία Ταμείου Πρόνοιας από την εκμετάλλευση αυτού του 4% της περιουσίας της που εξακολουθεί να έχει η Εκκλησία. «Αλλά τα χρήματα να μην πάνε ούτε σε τρύπες, ούτε σε μετοχές της Εκκλησίας», όπως είπε χαρακτηριστικά. «Αυτό το κεφάλαιο να καλύψει τις δαπάνες των ανθρώπων που έχουν ανάγκες» σημείωσε.

Πρότεινε επίσης «το Κράτος και η Εκκλησία να συγκροτήσουν μια Επιτροπή και κάτω από διαφάνεια και με όρους τιμιότητος να ανοίξουν όλα τα σεντούκια της Εκκλησίας, δηλαδή το ταμείο της και να φανεί στον κόσμο ποια είναι αυτά που έχει, επιτέλους.

Και επισήμως να δεχτεί ότι αυτή είναι η κατάσταση της εκκλησιαστικής περιουσίας για να μην αιωρείται αυτό το παραμύθι, ότι υπάρχει μια αμύθητη περιουσία, που κρατείται βάναυσα και δεν δίδεται στους ανθρώπους που πεινούν". "Να γίνει και παράδειγμα αυτό. Και χαίρομαι που το λέει πρώτα η Εκκλησία», τόνισε ο Μακαριώτατος, ενώ ζήτησε «περισσότερο φως και στα άλλα. Και στις άλλες διαχειρίσεις και στις άλλες εκμεταλλεύσεις και παντού. Και ύστερα, αφού όλα έρθουν στο φως, θα προχωρήσουμε και θα νικήσουμε»
«Χρειαζόμαστε περισσότερο φως πάνω σ’ αυτά τα πράγματα κι όσο τα μαθαίνουμε καλύτερα, είναι καλύτερα για όλους μας», κατέληξε ο Μακαριώτατος.

«Για όσα έχουν σχέση με την Εκκλησία είμαι έτοιμος να ζητήσω περισσότερο φως. Ακούω αυτές τις ημέρες σε συνθήματα, να δώσουμε τα αποθέματα. Λοιπόν, θα ήθελα να σας πω υπευθύνως: Τα αποθέματα της Εκκλησίας, δηλαδή του Κεντρικού Οργανισμού, δεν θα φτάσουν να πληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας μέχρι τον ερχόμενο Ιανουάριο», είπε χαρακτηριστικά.

«Σε μια τέτοια δύσκολη στιγμή για τη χώρα μας, ο τομέας της επιστήμης μπορεί να διευκολύνει στο μέγιστο τις προσπάθειες όλων μας για έξοδο από την κρίση», είπε, μεταξύ άλλων, κατά την ομιλία της, η πρόεδρος του Συλλόγου κυρία Κατερίνα Πιπιλή. «Εκκλησία και επιστήμη συνυπάρχουν και μπορούν να συνεχίσουν κατ’ αυτόν τον τρόπο παραδίδοντας εξαιρετικά αποτελέσματα», πρόσθεσε η κυρία Πιπιλή.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης βραβεύτηκαν 14 από τα 25 ιδρυτικά μέλη του Συλλόγου, το οποίο σήμερα αριθμεί 420 μέλη. Εκκλησιαστικούς ύμνους έψαλε η Βυζαντινή Χορωδία του Συλλόγου Φίλων Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής Μεγάρων, υπό τη διεύθυνση του Ζήσιμου Πατέλη. Παραδοσιακούς χορούς των Μεγάρων χόρεψε η ομάδα του Λυκείου Ελληνίδων Μεγάρων.


Πληροφορίες από ραδιόφωνο εκκλησίας Ελλάδος

Μέτρα για τη στήριξη των φτωχών εξήγγειλε η Εκκλησία


Αθήνα
Προνοιακά μέτρα για τη στήριξη όσων πλήττονται από τη φτώχεια εξήγγειλε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών, Ιερώνυμος, κατά την πρώτη για το 2012 συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Στην ανακοίνωσή της η Ιερά Σύνοδος επισημαίνει ότι «στη σύσκεψη με θέμα Δράσεις Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης, αποφασίσθηκε να ληφθούν μέτρα σχετικά με την ανάπτυξη κοινωνικών και προνοιακών δομών για την αντιμετώπιση της φτώχειας που πλήττει μεγάλο μέρος των Ελλήνων πολιτών».

Αναφέρεται, επίσης, ότι επίκειται συνάντηση συνοδικών αρχιερέων με τον πρωθυπουργό, Λουκά Παπαδήμου, όπου θα συζητηθούν, μεταξύ άλλων, θέματα που αφορούν την Εκκλησία και την Πολιτεία, καθώς και το κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο και τις προνοιακές δομές της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Επίσης, στη συνάντηση η Εκκλησία αναμένεται να εκφράσει τον έντονο προβληματισμό της για την οικονομική κατάσταση της ελληνικής οικογένειας, όπως αυτή διαμορφώνεται με τις μειώσεις των εσόδων της και τις συνεχείς αυξήσεις των φόρων.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τὰ βιβλία γιὰ τοὺς γέροντες Παΐσιο-Πορφύριο ἀπὸ τὰ πρῶτα σὲ ἀνάγνωση στὶς φυλακές!


Ἀκοῦστε τὸ τραγούδι ποὺ περιγράφει τὴν πορεία ἑνὸς ἀνθρώπου ποὺ ὕστερα ἀπὸ μία ἄσωτη ζωὴ μακρυὰ ἀπὸ τὸ Θεὸ καταλήγει στὶς φυλακές…
«...ὥσπου μία μέρα κολλάει στὸ ἐξώφυλλο ἑνὸς βιβλίου ἦταν τὸ "Πάθη κι Ἀρετὲς" τοῦ πατρὸς Παϊσίου ἔρχεται σὲ ἐπαφὴ μὲ τὴν ἀλήθεια ποὺ ἐλευθερώνει νιώθει ἐλεύθερος παρ' ὅλο ποὺ ‘ναι στὴν φυλακὴ ἀκόμη...»
Συζητώντας μὲ ἐκδότη βιβλίων γιὰ τοὺς γέροντες Παΐσιο - Πορφύριό μου ἀνέφερε ὅτι ἡ ζήτηση ποὺ ἔχει γιὰ τὰ βιβλία του ἀπὸ φυλακὲς εἶναι χωρὶς προηγούμενο! Ἐπίσης, τελευταῖες πληροφορίες ἀναφέρουν ὅτι ὁ γέροντας Ἐφραὶμ ἐξομολογεῖ ἀκαταπόνητα ἀπὸ τοὺς φύλακες τῆς φυλακῆς ὅπου κρατεῖται μέχρι καί συγκρατούμενούς του...






http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2012/01/blog-post_6187.html

Πώς φθάνουμε στην κατάκριση{΄Γερ Παισιος }

Πώς φθάνουμε στην κατάκριση
- Γέροντα, γιατί πέφτω συχνά στην κατάκριση; - Επει...δή ασχολείσαι πολύ με τους άλλους. Περιεργάζεσαι τις αδελφές και θέλεις από περιέργεια να μαθαίνεις τι κάνει η μια, τι κάνει η άλλη. Έτσι μαζεύεις υλικό, για να έχει το ταγκαλάκι να εργάζεται και να σε ρίχνει στη κατάκριση.
- Γιατί, Γέροντα, ενώ πρώτα δεν έβλεπα τα ελαττώματα των άλλων, τώρα τα βλέπω και κατακρίνω;

- Τώρα βλέπεις τα ελαττώματα των άλλων, γιατί δεν βλέπεις τα δικά σου.

- Από πού προέρχονται, Γέροντα, οι λογισμοί κατακρίσεως;

- Από την ιδέα που έχουμε για τον εαυτό μας- δηλαδή από την υπερηφάνεια- και από την τάση να
δικαιολογούμε τον εαυτό μας.

- Γέροντα, η κατάκριση έχει έλλειψη αγάπης;
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...