Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Η τιμωρία των Εβραίων για την Σταύρωση του Κυρίου


Γύρω στο 27 μ.Χ. ο Ιησούς Χριστός προφήτεψε την καταστροφή του ναού και της πόλης των Ιεροσολύμων. Υπάρχει μια σειρά από χωρία με τις σχετικές προφητείες του Κυρίου. Αυτά είναι:

Μθ. 24,1-2: « καὶ προσῆλθον οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ ἐπιδεῖξαι αὐτῷ τὰς οἰκοδομὰς τοῦ ἱεροῦ. Ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτοῖς. Οὐ βλέπετε ταῦτα πάντα; ἀμὴν λέγω ὑμῖν, οὐ μὴ ἀφεθῇ ὧδε λίθος ἐπὶ λίθον, ὅς οὐ καταλυθήσεται ». 

Μθ. 23,37-8: « Ἀμὴν λέγω ὑμῖν ὅτι ἥξει ταῦτα πάντα ἐπὶ τὴν γενεὰν ταύτην. Ἱερουσαλὴμ Ἱερουσαλήμ, ἡ ἀποκτένουσα τοὺς προφήτας καὶ λιθοβολοῦσα τοὺς ἀπεσταλμένους πρὸς αὐτήν! Ποσάκις ἠθέλησα ἐπισυναγαγεῖν τὰ τέκνα σου ὅν τρόπον ἐπισυνάγει ὄρνις τὰ νοσσία ἑαυτῆς ὑπὸ τὰς πτέρυγας, καὶ οὐχ ἠθελήσατε. Ἰδοὺ ἀφίεται ὑμῖν ὁ οἶκος ὑμῶν ἔρημος. Λέγω γὰρ ὑμῖν οὐ μὴ με ἴδητε ἀπ’ ἄρτι ἔως ἄν εἴπητε, εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος ἐν ὀνόματι Κυρίου ».

Λκ. 19,41-44: « Καὶ ὡς ἤγγισεν ἰδὼν τὴν πόλιν ἔκλαυσεν ἐπ’ αυτῇ λέγων ὅτι εἰ ἔγνως καὶ σύ, καὶ γε ἐν τῇ ἡμέρᾳ σου ταύτῃ τὰ πρὸς εἰρήνην σου· νῦν δὲ ἐκρύβη ἀπὸ ὀφθαλμῶν σου· ὅτι ἥξουσιν ἡμέραι ἐπὶ σε καὶ παρεμβαλοῦσιν οἱ ἐχθροὶ σου χάρακά σοι καὶ περικυκλώσουσί σε καὶ συνέξουσί σε πάντοθεν, καὶ ἐδαφιοῦσί σε καὶ τὰ τέκνα σου ἐν σοί, καὶ οὐκ ἀφήσουσιν ἐν σοὶ λίθον ἐπὶ λίθῳ, ἀνθ’ ὧν οὐκ ἔγνως τὸν καιρὸν τῆς ἐπισκοπῆς σου ».

Λκ. 23,27-31: « Ἠκολούθει δὲ αὐτῷ πολὺ πλῆθος τοῦ λαοῦ καὶ γυναικῶν αἵ ἐκόπτοντο καὶ ἐθρήνουν αὐτόν. Στραφεὶς δὲ πρὸς αὐτὰς ὁ Ἰησοῦς εἶπεν. Θυγατέρες Ἰερουσαλήμ, μὴ κλαίετε ἐπ’ ἐμέ. Πλὴν ἐφ’ ἑαυτὰς κλαίετε καὶ ἐπὶ τὰ τέκνα ὑμῶν, ὅτι ἰδοὺ ἔρχονται ἡμέραι ἐν αἷς ἐροῦσιν. Μακάριαι αἱ στεῖραι καὶ αἱ κοιλίαι αἵ οὐκ ἐγέννησαν καὶ μαστοὶ οἵ οὐκ ἔθρεψαν. Τότε ἄρξονται λέγειν τοῖς ὄρεσιν· πέσετε ἐφ’ ἡμᾶς, καὶ τοῖς βουνοῖς· καλύψατε ἡμᾶς· ὅτι εἰ ἐν τῷ ὑγρῷ ξύλῳ ταῦτα ποιοῦσιν, ἐν τῷ ξηρῷ τί γένηται; ».

Η καταστροφή που προφήτεψε ο Κύριος δεν θα αργήσει να έρθει. Μετά τη σταύρωση του Χριστού, η Ιερουσαλήμ βρίσκεται σε συνεχή αναστάτωση, καθώς αντιμετωπίζει το ένα πρόβλημα μετά το άλλο. Η είσοδος των εικόνων του Καίσαρα στα Ιεροσόλυμα προκαλεί αναταραχές. Η στάση που προκαλείται απ’ το γεγονός της χρησιμοποίησης των χρημάτων του ναού για την κατασκευή υδραγωγείου πνίγεται στο αίμα. Ξεσπούν η επανάσταση του Θευδά και άλλες εξεγέρσεις. Η στάση που εκδηλώνεται το Πάσχα κατά τη βασιλεία του Κλαυδίου Καίσαρος καταλήγει σε τραγωδία. Τουλάχιστον 30.000 Ιουδαίοι φονεύονται. Ακολουθούν άλλες θλίψεις. Οι φόνοι των Σικαρίων· η στάση του Αιγυπτίου ψευδοπροφήτη που συγκέντρωσε 30.000 οπαδούς, απ’ τους οποίους οι περισσότεροι φονεύτηκαν απ’ τους Ρωμαίους· και διάφορα άλλα δεινά. Ωστόσο, τα χειρότερα έπονται.

Το 66 μ.Χ. οι Ιουδαίοι επαναστατούν. Ουράνια σημάδια δείχνουν την εγκατάλειψη του ναού των Ιεροσολύμων απ’ τη Θεία Χάρη. « Δαιμόνιον φάσμα » εμφανίζεται στο ναό, άρματα και ένοπλες φάλαγγες φαίνονται γύρω απ’ τα σύννεφα να περικυκλώνουν την πόλη. Οι ιερείς ακούν θορύβους και φωνή να λέγει « μεταβαίνομεν ἐντεῦθεν ».

Την ώρα που οι Χριστιανοί εγκαταλείπουν την Ιερουσαλήμ, πειθαρχώντας στους λόγους του Κυρίου και σε χρηματισμό αγγέλου, τρία περίπου εκατομμύρια Ιουδαίοι κλείνονται στην πόλη. Ο λιμός τους αποδεκατίζει. Μια γυναίκα φονεύει και εσθίει το βρέφος της, για να επαληθευτεί ο λόγος του Κυρίου: « Οὐαὶ ταῖς ἐν γαστρὶ ἐχούσαις καὶ ταῖς θηλαζοῦσαις ἐν ἐκείναις ταῖς ἡμέραις ».

Μετά από μια σειρά μαχών, ο πόλεμος καταλήγει στην κατάληψη της πόλης στις 10 Αυγούστου του 70 μ.Χ.. Ο στρατηγός Τίτος, γιος του αυτοκράτορα Βεσπασιανού καταλαμβάνει την πόλη. Εξακόσιες χιλιάδες Ιουδαίοι φονεύονται. Ο ναός, παρά τις αντίθετες διαταγές του Τίτου, τελικά, καίγεται. Το μοναδικό τμήμα του ναού που δεν καταστράφηκε ήταν ένα τμήμα απ’ το δυτικό τείχος του ναού, το οποίο, σήμερα, αποτελεί για τους Ιουδαίους ιερό προσκύνημα. Αυτό το τμήμα του ναού, γνωστό σήμερα ως το τείχος των δακρύων, έμεινε όρθιο για να μαρτυρεί τη δύναμη της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και του Βεσπασιανού που εκπόρθησε τέτοια δυνατά τείχη. Κάποια ερείπια του εσωτερικού ναού σώζονταν για μερικούς αιώνες ακόμη, όπως φαίνεται από κάποιους λόγους του Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων στις κατηχήσεις του. Με τον καιρό και αυτά καταστράφηκαν.

Η καταστροφή του Ιουδαϊσμού θα ολοκληρωθεί μερικές δεκαετίες αργότερα. Το 132 μ.Χ. οι Ιουδαίοι επαναστατούν για άλλη μια φορά υπό την ηγεσία του Μπαρ Κοχμπά, που ισχυρίζεται πως είναι ο Μεσσίας. Ο Αυτοκράτορας Αδριανός στέλνει τον Σεβήρο, ο οποίος πνίγει την επανάσταση στο αίμα, οργώνει στην κυριολεξία την Ιερουσαλήμ και σπέρνει αλάτι, ώστε να μην φυτρώσει τίποτε ξανά σε αυτήν. Χτίζει καινούργια πόλη, την ονομάζει Aelia Capitolina και οικοδομεί ειδωλολατρικό ναό στο όρος Σιών. Η παρουσία Ιουδαίων στην περιοχή απαγορεύεται με διάταγμα.

Όλη αυτή η καταστροφή ερμηνεύτηκε απ’ τους Πατέρες της Εκκλησίας ως τιμωρία για τη σταύρωση του Σωτήρος. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος με τη ρητορική του δεινότητα επισημαίνει: « Ἡδέως ἄν οὖν ἐροίμην Ἰουδαίους, πόθεν οὕτω θεήλατος ὀργὴ καὶ ἦλθεν ἐπ᾿ αὐτούς, καὶ πασῶν ἔμπροσθεν γενομένων, οὐκ ἐν Ἰουδαίᾳ μόνον ἀλλὰ πανταχοῦ τῆς οἰκουμένης χαλεπωτέρα; Οὐκ εὔδηλον, ὅτι διὰ τὸ τοῦ σταυροῦ τόλμημα καὶ τὴν ἀπόφασιν ταύτην; Ἅπαντες εἴποιεν ἄν, καὶ μετὰ πάντων καὶ πρὸ πάντων αὐτὴ ἡ τῶν πραγμάτων ἀλήθεια ». Στην ευρύτερη χριστιανική γραμματεία, ο Αρέθας Καισαρείας σημειώνει: « Πᾶντα γὰρ αὐτοὺς κατέλαβε τὰ κακά. Πόλεων πυρπολήσεις, γῆς δηώσεις ἐπὶ φυτῶν ὀλέθρῳ καὶ ἐκτομῇ. Ἅπαντα εἴσπραξις ἦν τῆς κατὰ τοῦ Σωτῆρος θρασύτητος ».

Κατά τον ιερό Χρυσόστομο, αυτή η τελευταία « ερήμωση » του Ιουδαϊσμού, που ολοκληρώθηκε το 132 μ.Χ., σε αντίθεση με τις δύο προηγούμενες ερημώσεις που διήρκεσαν για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, θα διαρκέσει μέχρι την εποχή της συντελείας. Και, πράγματι, μετά την καταστροφή του ναού των Ιεροσολύμων απ’ τον Τίτο, οι Ιουδαίοι προσπάθησαν τρεις ακόμη φορές – « καθάπερ ἐν τοῖς ὀλυμπιακοῖς ἀγῶσι », σχολιάζει με κάποια ειρωνία ο ιερός Χρυσόστομος – να αναστήσουν το ναό των Ιεροσολύμων. Και τις τρεις φορές απέτυχαν παταγωδώς, « ὤστε ἀναμφισβήτητον εἶναι τῆς Ἐκκλησίας τὸν στέφανον ». Την τελευταία, μάλιστα, φορά, άρχισαν να σκάβουν τα θεμέλια με τη στήριξη του Ιουλιανού του Παραβάτου. Όμως, πυρ που βγήκε απ’ τη γη έκαψε πολλούς εργάτες με αποτέλεσμα οι εργασίες να εγκαταλειφθούν.

Από τότε οι Ιουδαίοι θα περιπλανώνται για 19 αιώνες ανέστιοι, χωρίς το ναό και τις τελετές τους, χωρίς έστω και έναν Προφήτη. Θα αποτελούν, έτσι, την ζωντανή απόδειξη της αλήθειας των προφητειών του Χριστού. Αυτό επισημαίνεται και απ’ τον Blaise Pascal που, επαναλαμβάνοντας τις απόψεις των Πατέρων της Εκκλησίας, γράφει: « Με τον Ναβουχοδονόσορα υπήρχε εξορία, αλλά υπήρχε και ελπίδα, προφητεία για αποκατάσταση. Αλλά η δεύτερη καταστροφή είναι δίχως υπόσχεση αποκατάστασης, δίχως Προφήτες, δίχως βασιλιάδες, δίχως παρηγοριά, δίχως ελπίδα γιατί το σκήπτρο αφαιρέθηκε για πάντα… Κατά τη διάρκεια 1600 χρόνων υπήρξαν άνθρωποι που πίστεψαν σε Προφήτες, οι οποίοι προφήτεψαν τον χρόνο και τον τρόπο. Ότι μετά ( τη Σταύρωση ) επί 400 χρόνια διασκορπίστηκαν παντού, γιατί ο Ιησούς Χριστός ήρθε με τον τρόπο και στον χρόνο, σύμφωνα με όσα είχαν προαναγγελθεί. Ότι από τότε οι Εβραίοι είναι διασκορπισμένοι παντού εξ αιτίας της κατάρας, και μολαταύτα υφίστανται πάντοτε… Είναι πράγμα καταπληκτικό και άξιο ιδιαίτερης προσοχής, να βλέπει κανείς τον Ιουδαϊκό λαό έπειτα από τόσα χρόνια να υφίσταται και να είναι πάντοτε άθλιος. Επειδή είναι αναγκαίο για ν’ αποδεικνύει τον Ιησού Χριστό, γι’ αυτό υπάρχει, για να τον αποδεικνύει. Και είναι άθλιοι γιατί τον σταύρωσαν. Και μολονότι είναι αντίθετα πράγματα, να είναι άθλιος και να υπάρχει, εντούτοις υφίσταται παρ’ όλη την αθλιότητά του ». Συχνά, σε συζητήσεις Χριστιανών προς Ιουδαίους αναφέρεται αυτό το επιχείρημα. Αλλά και πολλοί Ιουδαίοι, μελετώντας την Ιστορία τους, συχνά, προβληματίζονταν απ’ την πορεία του λαού τους και αποδέχονταν τον Ιησού ως Μεσσία. Χαρακτηριστικά είναι τα λόγια κάποιου ραββίνου, ο οποίος, όταν αντιλήφθηκε την αιτία της κακοδαιμονίας του λαού του, είπε: « “ Τὸ αἷμα Αὐτοῦ ἐφ’ ἡμᾶς καὶ ἐπὶ τὰ τέκνα ἡμῶν ”… Και, ιδού, διατί βασανιζόμεθα! Οίμοι! Το αίμα εκείνο καταδιώκει ημάς επί τόσους αιώνες ». 

Πρέπει να επισημάνουμε πως όλη αυτή η επιχειρηματολογία των Πατέρων της Εκκλησίας, που υιοθετήθηκε στη συνέχεια και από τους Χριστιανούς όλων, γενικά, των δογμάτων, σε καμία περίπτωση δεν συνιστά ή έστω δεν συνοδεύεται από κανενός είδους αντιεβραϊσμό. Πρέπει, επιτέλους, να γίνει κατανοητό πως άλλο πράγμα είναι η κρίση πάνω στην ιστορική στάση εκάστου έθνους απέναντι στο μυστήριο και την Ιστορία της Θείας Οικονομίας καί άλλο η προκατειλημμένη με μίσος καταδίκη του « άλλου ». Άλλωστε, αυτές οι παρατηρήσεις και η προσπάθεια ερμηνείας της Ιουδαϊκής κακοτυχίας και κακοδαιμονίας γίνονταν και γίνονται και από Ιουδαίους. Βέβαια, είναι αλήθεια πως, όταν η ιστορική κρίση δεν είναι ευνοϊκή απέναντι σε κάποιον, αυτός ο κάποιος μπορεί, πράγματι, να πικραθεί. Σ’ αυτή την περίπτωση αρμόζει το αρχαίο ρητό « Φίλος ο Πλάτων, φιλτάτη δε η αλήθεια »· ή το παράδειγμα του ιατρού που καυτηριάζει ένα τραύμα για να το θεραπεύσει. Άλλωστε, η επισήμανση των σφαλμάτων του παρελθόντος μπορεί να οδηγήσει στη διόρθωση αυτών των σφαλμάτων και σε μια καλύτερη πορεία στο μέλλον. Ο σοφός Σολομών υπαγορεύει : « Μὴ ἔλεγχε κακοὺς ἵνα μὴ μισήσωσί σε. Ἔλεγχε σοφὸν καὶ ἀγαπήσει σε » ( Παροιμίες 9,8 ). Άλλωστε, οι Χριστιανοί λατρεύουμε τον Χριστό, που ως άνθρωπος ήταν Εβραίος, τιμούμε ιδιαίτερα την Παναγία και τους Αποστόλους, που, επίσης, ήταν Εβραίοι, και αναμένουμε τον Προφήτη Ηλία, που και αυτός είναι Εβραίος.

ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2013/05/ebraioi-staurwsh.html#ixzz2TGYSgB6l

ΕΝΑ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΘΑΥΜΑ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ….




…Προφήτευσον επί τα οστά ταύτα και ερείς αυτοίς: «τα οστά τα ξηρά, ακούσατε λόγον Κυρίου»…

Συνέβη το Πάσχα του 1935, στο αγιορείτικο μοναστήρι του Αγίου Παύλου. Μετά τον εσπερινό της Αγάπης συνηθίζεται να συνάζονται όλοι οι πατέρες στο αρχονταρίκι και να ανταλλάσσουν ευχές με τον ηγούμενο και μεταξύ τους.

Ο νεόκουρος μοναχός π.Θωμάς μη γνωρίζοντας την τάξη, πήγε με τους γεροντότερους μοναχούς μπροστά μπροστά.Ο ηγούμενος τον είδε και τον παρατήρησε. Ο π.Θωμάς είπε το «ευλόγησον».
Τότε ο καθηγούμενος π. Σεραφείμ γύρισε και είπε στον π. Θωμά: «Πάτερ Θωμά, πήγαινε, σε παρακαλώ, κάτω στο οστεοφυλάκιο να πείς στα οστά των κεκοιμημένων πατέρων το «Xριστός Aνέστη» και έλα μετά πάλι εδώ».

O π. Θωμάς, ο απλός, ο ταπεινός, ο πρόθυμος εργάτης της υπακοής, χωρίς να σκεφτεί καθόλου, έτρεξε στο οστεοφυλάκιο και είπε μεγαλόφωνα: «Πατέρες και αδελφοί, ο ηγούμενος με έστειλε να σας πω το «Xριστός Aνέστη». Και τότε συνέβη το υπέρλογο γεγονός. Όλα τα οστά σκίρτησαν, έτριξαν, χόρεψαν, αναπήδησαν! Ένα κρανίο, μάλιστα, σηκώθηκε έως ένα μέτρο ψηλά και απάντησε στον χαιρετισμό του γέροντα: «Αληθώς Ανέστη ο Κύριος». Αμέσως έγινε και πάλι νεκρική σιγή. Ο π. Θωμάς επέστρεψε πίσω σε περίπου δέκα λεπτά,καθώς το κοιμητήριο και το οστεοφυλάκιο της Μονής βρίσκεται κοντά στο αρχονταρίκι.

Μόλις τον είδε ο ηγούμενος τον ρώτησε αν είπε το «Χριστός Ανέστη» στους κεκοιμημένους. Εκείνος απάντησε καταφατικά. Τότε ο ηγούμενος ξαναρώτησε «Και σού απάντησαν;» Χαρούμενος ο απλούστατος π.Θωμάς είπε ότι του απάντησαν οι νεκροί το «Αληθώς Ανέστη», διηγήθηκε όλο το συμβάν στον ηγούμενο και εκείνος έκπληκτος τον ρώτησε ξανά και ξανά για να επιβεβαιώσει ότι δεν άκουσε λάθος.

Ο ευλογημένος π.Θωμάς νόμιζε πως αυτό ήταν το τυπικό που συμβαίνει κάθε χρόνο στο μοναστήρι και δε τού φάνηκε κάτι ιδιαίτερο!
Το περιστατικό έχει καταγράψει ο παλιός και σεβαστός αγιορείτης, επίσκοπος Ροδοστόλου π.Χρυσόστομος, από παλαιούς αγιοπαυλίτες οι οποίοι ήσαν παρόντες στο συμβάν.

ΠΗΓΗ.ΑΘΩΝΙΚΟ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ

Οι καβαλάρηδες της Ελάτης στο μοναστήρι του Αγίου Νικάνορα (video)



Αναβίωσε και φέτος το διήμερο 11 & 12 Μαΐου για έκτη συνεχή χρονιά το έθιμο της μετάβασης των καβαλάρηδων της Ελάτης στο μοναστήρι της Ζάβορδας, για την παραλαβή των λειψάνων του Αγίου Νικάνορα και τη μεταφορά τους στο χωριό για προσκύνημα.
Ιστορικά είναι αποδεδειγμένη η σχέση της Ελάτης με το μοναστήρι του Αγίου Νικάνορα, με τη ζωή των κατοίκων της Ελάτης παλιότερα να ήταν απόλυτα συνδεδεμένη με το μοναστήρι. Και βέβαια κυρίαρχο και καταλυτικό ρόλο είχε η συχνή «παρουσία» της εικόνας ή των λειψάνων του αγίου που μεταφέρονταν στο χωριό με τα ζώα για αντιμετώπιση ασθενειών -ανθρώπων ή ζώων- και άλλων προβλημάτων. Αυτό άλλωστε το επιβεβαιώνουν και οι γεροντότεροι κάτοικοι του χωριού. Έτσι κι αλλιώς οι κάτοικοι της Ελάτης και σήμερα θεωρούν τον «άγιο» δικό τους.
Η αναβίωση του εθίμου για φέτος ξεκίνησε από το απόγευμα του Σαββάτου 11 Μαΐου 2013 με τη μετάβαση των καβαλάρηδων, κυρίως νέων του χωριού, στο χώρο του μοναστηριού στη Ζάβορδα όπου και διανυκτέρευσαν. Το πρωί της Κυριακής του Θωμά 12 Μαΐου παρακολούθησαν τη Θεία Λειτουργία και στο τέλος παρέλαβαν με τη δέουσα ευλάβεια και επισημότητα την οστεοθήκη με τα λείψανα του αγίου.
kavalEl13arth (2) 2
Η μεγάλη πομπή από τους έφιππους -φέτος ξεπέρασαν τους 10!- να προπορεύονται και τα αυτοκίνητα να ακολουθούν πήρε το δρόμο της επιστροφής. Η διαδρομή συνολικά 20 χιλιομέτρων μέσω της νέας γέφυρας Παναγιάς – Παλιουριάς σε μια ανοιξιάτικη μέρα ήταν πράγματι μαγευτική. Οι ρυθμικοί ήχοι από τα πέταλα των αλόγων στη άσφαλτο έδιναν μια πρωτόγνωρη καταπληκτική αίσθηση. Στην είσοδο του χωριού, παρουσία πολλών πιστών, τους επιφυλάχτηκε θερμή υποδοχή από τον ιερέα του χωριού που παρέλαβε την οστεοθήκη με τα ιερά λείψανα και όλοι μαζί κατευθύνθηκαν στον ενοριακό ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου, όπου τελέστηκε ευχαριστήρια δέηση και τέθηκαν τα λείψανα σε προσκύνημα.

Τις επόμενες μέρες, κάθε οικογένεια της Ελάτης θα παραλάβει την οστεοθήκη με τα λείψανα στο σπίτι της για κάποιες ώρες, να προσκυνήσει και θα ζητήσει τη Θεία Χάρη του αγίου. Η επιστροφή των λειψάνων στο μοναστήρι θα γίνει -ως συνήθως- μετά ένα περίπου μήνα.
Η όλη διοργάνωση της αναβίωσης του εθίμου είναι μια αυθόρμητη πρωτοβουλία των κατοίκων του χωριού. Υποστηρίχτηκε δε από το Μορφωτικό σύλλογο Ελάτης και το Τοπικό Συμβούλιο.

Γιώργος Μαστρογιαννόπουλος 
 http://www.giapraki.com/

Ο Μπαλτάκος στο... Άγιο Όρος

o-mpaltakos-sto-agio-oros
Στο Άγιο Όρος βρέθηκε προ ημερών ο γ.γ. της κυβέρνησης Τάκης Μπαλτάκος

Ο Τ. Μπαλτάκος προτίμησε τη Μονή Ξενοφώντος, όχι γιατί είχε καμία ιδιαίτερη προτίμηση, απλά έπρεπε να παραστεί στην πανήγυρη, λόγω της εορτής του Αγίου Γεωργίου. Μαζί του ήταν και ο γ.γ. Μέσων Ενημέρωσης Ιωάννης Παναγιωτόπουλος, λέκτορας της Θεολογικής Σχολής της Αθήνας.

Οι μυημένοι λένε ότι ο γ.γ. της κυβέρνησης δεν πήγε εκεί για εθιμοτυπικούς λόγους, αλλά διότι έπρεπε να λύσει και το θέμα που αφορά τα ακίνητα των μονών του Ορους και σχετική νομοθετική ρύθμιση.

Οι Αγιορείτες θέλουν να εξαιρεθούν τα ακίνητά τους, που βρίσκονται εκτός Αγίου Όρους και ο Τ. Μπαλτάκος ανέλαβε δράση για να λύσει το πρόβλημα. Με την ευκαιρία της παρουσίας του στη Μονή Ξενοφώντος, είχε επαφές με σημαίνοντα μέλη της Αθωνικής Πολιτείας στην προσπάθειά του για συμβιβασμό και εξεύρεση λύσης.

 http://newpost.gr/post/215764/o-mpaltakos-sto-agio-oros/

Ιερέας... βατραχάνθρωπος & ιερέας βιολιστής στη Σίκινο


Οι καμπάνες των εκκλησιών ηχούν δυνατά στη Σίκινο...

Οι δύο ιερείς, ο πατήρ Σπυρίδων Βουρλάκος και ο πατήρ Θοδωρής Αρσενικός, αποτελούν τη "ψυχή" του μικρού κυκλαδίτικου νησιού - αγαπητοί σε όλους τους κατοίκους, με πολλές δραστηριότητες όταν δεν ιερουργούν. Ο πρώτος είναι βετεράνος κομάντο και ο δεύτερος εξαίσιος βιολιστής, με έφεση και στο τραγούδι.

Ο πατήρ Σπυρίδων, με καταγωγή από τη Σύρο, σε ηλικία 16 ετών υπηρέτησε στο Πολεμικό Ναυτικό και εργάστηκε ως μάγειρας στα καράβια, θέλοντας να βοηθήσει οικονομικά την πολύτεκνη οικογένειά του. Στα 20 του έγινε βατραχάνθρωπος, ενώ στη συνέχεια μπήκε σε ομάδα κομάντος στη Σχολή Χωροφυλακής Ρεθύμνου, έχοντας αποσπάσει αρκετές διακρίσεις.

Όλα τα παραπάνω τα εγκατέλειψε για να εγκατασταθεί μόνιμα στη Σίκινο και να γίνει ιερέας. Πλέον, σε ηλικία 60 ετών δηλώνει "ευλογημένος και ευχαριστημένος" που κατοικεί στο μικρό αυτό κυκλαδίτικο νησί, ενώ τονίζει πως με θέληση και πίστη οι άνθρωποι μπορούν να πετύχουν τους στόχους τους.

"Η θέληση είναι ο μοχλός που κινεί κάθε προσπάθεια, που υλοποιεί κάθε σκέψη. Θέλω να περάσω το μήνυμα στα παιδιά μου πως όταν επιθυμούμε κάτι πολύ το καταφέρνουμε" αναφέρει χαρακτηριστικά ο πατήρ Σπυρίδων, ο οποίος ιερουργεί στον Ιερό Ναό της Παντάνασσας.


Η Σίκινος δεν έχει μόνο παπά... βατραχάνθρωπο αλλά και βιολιστή, καθώς δεν νοείται πανηγύρι που να μην συμμετέχει ο πατήρ Θεόδωρος. Έμαθε μόνος του να παίζει βιολί και πλέον τραγουδάει αρκετά χειμωνιάτικα βράδια, όταν το νησί είναι έρημο και οι ελάχιστοι κάτοικοι αναζητούν τρόπους διασκέδασης.

"Σε πανηγύρια και γιορτές μαζευόμαστε οι κάτοικοι και παίζω με το βιολί παραδοσιακά, νησιώτικα, τραγούδια. Επίσης, είναι δύσκολοι οι χειμώνες στο νησί και πρέπει να βρούμε τρόπους να περάσει η ώρα και να διασκεδάσουμε. Γι΄ αυτό μαζευόμαστε είτε σε σπίτια, είτε σε κάποιο μαγαζί, τρώμε και πίνουμε όλοι μαζί παρέα", αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο 53χρονος ιερέας.

Τον Δεκαπενταύγουστο, του Σταυρού, των Εισοδίων της Θεοτόκου, της Ζωοδόχου Πηγής και της Παντανάσσης το χωριό συγκεντρώνεται, οι παπάδες λειτουργούν και τα μακριά τραπέζια γεμίζουν με λογής-λογής καλά: φαβοκεφτέδες, γίγαντες, αμπελοφάσουλα, ψάρια και θαλασσινά, σικινιώτικο κρασί, ντόπιο γεμιστό κατσίκι.

Όλο το χωριό είναι καλεσμένο στα πανηγύρια, καθώς επίσης και οι ξένοι τουρίστες που βρίσκονται στο νησί. Μετά το τραπέζι αρχίζουν τα όργανα και ξεκινά ο χορός, με τον πατέρα Θεόδωρο να παίρνει το βιολί και να δίνει τη δική του παράσταση.

Τις ώρες που δεν έχει λειτουργία, ο ιερέας ασχολείται με τα μελίσσια, καθώς είναι έμπειρος μελισσοκόμος, ενώ καλλιεργεί και τον κήπο του.


Πηγή: ΑΜΠΕ

Πανήγυρεις δυο ιδρυμάτων της Ιεράς Μητρόπολης Χαλκίδας

Ιερός Ναός της Ζωοδόχου Πηγής του Ορφανοτροφείου Αρρένων της Ιεράς Μητροπόλεως, στην Έξω Παναγίτσα
Με την πρέπουσα εκκλησιαστική λαμπρότητα, μέσα στο Αναστάσιμο κλίμα, έλαβαν χώρα οι Εκκλησιαστικές Πανηγύρεις δύο Ιερών Ιδρυμάτων της Ιεράς Μητροπόλης στη Χαλκίδα.

Την Παρασκευή της Διακαινησίμου 10 Μαΐου 2013, πανηγύρισε ο Ιερός Ναός της Ζωοδόχου Πηγής του Ορφανοτροφείου Αρρένων της Ιεράς Μητροπόλεως, στην Έξω Παναγίτσα. Την παραμονή της Εορτής τελέσθηκε ο Πανηγυρικός Εσπερινός, στον οποίο προεξήρχε ο Αρχιμ. Φιλόθεος Θεοχάρης, Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος και κήρυξε τον θείο λόγο ο Αρχιμ. Ιωάννης Καραμούζης, Ιεροκήρυξ της Ι. Μητροπόλεως.

Ανήμερα της Εορτής, προεξήρχε στον Όρθρο και στη Θεία Λείτουργία και κήρυξε το θείο λόγο ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Χαλκίδος κ. Χρυσόστομος, με την συμμετοχή πυκνού εκκλησιάσματος, αφού η Πανήγυρις αυτή αποτελεί πόλο έλξης πολλών Χαλκιδέων.

Την Κυριακή του Θωμά 12 Μαΐου 2013, ο Σεβασμιώτατος ιερούργησε και κήρυξε το θείο λόγο στον Ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμονος του Γηροκομείου Χαλκίδος της Ιεράς μας Μητροπόλεως, σύμφωνα με παλαιά παράδοση που θέλει αυτή την Κυριακή να πανηγυρίζει το Γηροκομείο και να τιμώνται ιδιαιτέρως οι κτήτορές του, οι ευεργέτες και δωρητές του, αλλά και οι εθελοντές και εθελόντριες που βοηθούν καθημερινά στο σημαντικό έργο που το Ίδρυμα αυτό της Εκκλησίας επιτελεί.
Και στις δύο πανηγύρεις, πριν την Απόλυση της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας, ως Πρόεδρος των Διοικητικών Συμβουλίων των Ιδρυμάτων της Εκκλησίας, έκανε εκτενή αναφορά στο κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο που αυτά επιτελούν, ενώ παράλληλα δημοσίως εξέφρασε το σεβασμό και την ολοκάρδια ευχαριστία τους, ιδίου προσωπικά, αλλά και ολόκληρης της Τοπικής Εκκλησίας στους κτίτορες των Ιδρυμάτων, σε εκείνους που δώρισαν τις περιουσίες τους, αλλά και σε όσους κατά καιρούς συνέβαλαν στη λειτουργία τους, τα ονόματα των οποίων, όπως είπε, σε κάθε Θεία Λειτουργία μνημονεύει.

 http://www.eviaportal.gr/content.asp?ID=24115

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Ο Θεός και το κράτος θα με προστατεύσουν

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Ο Θεός και το κράτος θα με προστατεύσουν
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος είπε ότι δεν ανησυχεί για τις πληροφορίες περί δολοφονίας του, γιατί όπως πιστεύει ο ίδιος, ο Θεός και το κράτος θα τον προστατεύσουν.
Ο Βαρθολομαίος σχολιάζοντας τους ισχυρισμούς που πρόσφατα αποκαλύφθηκαν για συνωμοσία δολοφονίας του, είπε ότι δεν ανησυχεί.
Το Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα στην Άγκυρα ξεκίνησε έρευνα για τη φερόμενη συνωμοσία δολοφονίας τους Πατριάρχη Βαρθολομαίου με την 560η επέτειο της κατάληψης της Κωνσταντινούπολης από τους Οθωμανούς Τούρκους.
Ο Βαρθολομαίος παρέστη στην τελετή έναρξης ενός πολιτιστικού κέντρου, που κάποτε ήτανε ορθόδοξος ναός σε πόλη της βορειοδυτικής επαρχίας της Αδριανούπολης το Σάββατο.
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με την πρόσφατη δημοσιογραφία που σχετίζεται με τη δολοφονία του, είπε ότι δεν δίνει ιδιαίτερη προσοχή στο περιστατικό και πρόσθεσε ότι « Πιστεύω στο Θεό πρώτα απ' όλα, αλλά και στις δυνάμεις ασφαλείας του κράτους μας, οι οποίες μας προστατεύουν πολύ καλά. Ως εκ τούτου δεν με ανησυχεί όλη αυτή η πληροφόρηση και δεν έχω κανένα φόβο. Για αυτό βρίσκομαι εδώ τώρα , στην Αδριανούπολη, πηγαίνω όπου θέλω χωρίς φόβο. Χάρη στο Θεό δεν μπορεί να γίνει αλλαγή στο πρόγραμμά μου», είπε, σύμφωνα με το τούρκικο δημοσίευμα.

Η εκπομπή «Γιάφκα» του Σπύρου Χαριτάτου στη Στέγη Κατάκοιτων Γερόντων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών

Αίσθηση προκάλεσε στους ακροατές του Alpha 98 9 καθώς και στους χρήστες των social media, η απευθείας μετάδοση της εκπομπής «ΓΙΑΦΚΑ» του Σπύρου Χαριτάτου, από τη Στέγη Κατάκοιτων Γερόντων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών στο Λόφο Σκουζέ.
Μέσα από τον αέρα του Alpha 98 9, ο αρχιμανδρίτης Φιλόθεος Ορφανουδάκης, διευθυντής στη Στέγη Κατάκοιτων Γερόντων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, μίλησε για το λειτούργημα, το οποίο επιτελεί η Στέγη αλλά και τη φροντίδα που προσφέρουν στους φιλοξενούμενους ηλικιωμένους. Ανέφερε χαρακτηριστικά: «Σήμερα μπορεί να είμαστε εδώ αύριο μπορεί να είμαστε στη θέση αυτών των ανθρώπων. Ένα μεγάλο ευχαριστώ και συγχαρητήρια αξίζουν στο προσωπικό αυτής της Στέγης». Επίσης, ο αρχιμανδρίτης αναφέρθηκε και στις ελλείψεις που έχουν: «Δεν ζητάμε χρήματα, ζητάμε από τους ανθρώπους να έρθουν να δουν… Δεν μένω στα οικονομικά καλό θα είναι όμως να λυθεί κι αυτό για να παραμείνει η Στέγη ανοιχτή».
Στο ίδιο κλίμα, η προϊσταμένη της Στέγης Κατάκοιτων Γερόντων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Ελένη Καρακιολάκογλου, ξενάγησε τους ακροατές της ραδιοφωνικής «Γιάφκας» και τον Σπύρο Χαριτάτο εκεί που διαμένουν οι ηλικιωμένοι. Καταδεικνύοντας την αγάπη και τη φροντίδα που προσφέρουν απλόχερα στους φιλοξενούμενους ηλικιωμένους, είπε χαρακτηριστικά: «Είναι όλοι κατάκοιτοι, εμείς τους πλένουμε, εμείς τους ταΐζουμε».
 Οι ηλικιωμένοι, οι οποίοι φιλοξενούνται στη Στέγη Κατάκοιτων Γερόντων της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, διατηρούν τη ζωντάνια και την όρεξη για ζωή χάρη στη βοήθεια του προσωπικού.

http://gr.omg.yahoo.com/

Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Παϊσιος: Σε μερικές γυναίκες ο Θεός σκόπιμα δεν δίνει παιδιά


"Σε μερικές γυναίκες που δεν μπορούν να αποκτήσουν παιδιά λειτουργούν και οι πνευματικοί νόμοι, γιατί δεν κάνουν οικογένεια εγκαίρως. Αρχίζουν να διαλέγουν. «Όχι, αυτός είναι έτσι, εκείνος είναι αλλιώς», δίνουν μια υπόσχεση σε κάποιον, κοιτάζουν συγχρόνως και άλλον, λένε μετά «όχι» σ' εκείνον που έδωσαν την υπόσχεση - και αυτός, αντί να το θεώρηση ευλογία που τον αφήνει πριν παντρευτούν, πάει να αυτοκτονήσει.

Ε, τι οικογένεια θα κάνη μια τέτοια κοπέλα; Άλλες γυναίκες δεν μπορούν να κάνουν παιδιά, γιατί στα νεανικά τους χρόνια έζησαν άτακτη ζωή. Μερικές πάλι επηρεάζονται από την διατροφή. Πολλές τροφές περιέχουν πολλά φάρμακα και ορμόνες.

Υπάρχουν και ανδρόγυνα που, μόλις παντρευτούν, θέλουν αμέσως να αποκτήσουν παιδί και, αν λίγο καθυστερήσουν, αρχίζουν να αγωνιούν. Άλλα πώς να κάνουν παιδί, ενώ είναι γεμάτοι αγωνία και άγχος; Αν διώξουν την αγωνία και το άγχος και βάλουν στην ζωή τους μια καλή πνευματική σειρά, τότε θα κάνουν παιδί.


Μερικές φορές ό Θεός σκόπιμα αργεί να δώσει παιδί σε κάποιο ανδρόγυνο. Είδατε, και στους Αγίους Ιωακείμ και Άννα, τους Θεοπάτορες, και στον Προφήτη Ζαχαρία και την Αγία Ελισάβετ, στα γεράματα έδωσε παιδί, για να εκπληρωθεί και στις δύο περιπτώσεις το προαιώνιο σχέδιο Του για την σωτηρία των ανθρώπων.

Οι σύζυγοι πρέπει να είναι πάντα έτοιμοι να δεχθούν το θέλημα του Θεού στην ζωή τους. Όποιος εμπιστεύεται τον εαυτό του στον Θεό, ό Θεός δεν τον αφήνει. Τίποτε δεν κάνουμε εμείς, και ό Θεός πόσα κάνει για μας! Με πόση αγάπη και απλοχεριά μας τα δίνει όλα! Υπάρχει τίποτε στον Θεό που να μην μπορεί να το κάνη;

Ένα ανδρόγυνο είχε πέντε παιδιά, αλλά, όταν τα παιδιά τους μεγάλωσαν, αποκαταστάθηκαν και έφυγαν από κοντά τους, έμειναν μόνοι.

Τότε αποφάσισαν να κάνουν ακόμη ένα παιδί, για να το έχουν στα γεράματα τους. Παρόλο που ή γυναίκα ήταν σε ηλικία που δεν μπορούσε να τεκνοποίηση και ανθρωπίνως αυτό ήταν αδύνατο, είχαν όμως μεγάλη πίστη στον Θεό και απέκτησαν ένα αγόρι. Έτσι είχαν μαζί τους στα γεράματα τους τον μικρότερο γιο τους, που τον μεγάλωσαν και τον τακτοποίησαν και αυτόν.

Το θέμα της τεκνοποιίας δεν εξαρτάται μόνον από τον άνθρωπο, εξαρτάται και από τον Θεό. Όταν ό Θεός βλέπει ταπείνωση στο ανδρόγυνο που έχει δυσκολία να απόκτηση παιδιά, τότε όχι μόνον ένα παιδί τους δίνει, αλλά και πολυτέκνους μπορεί να τους κάνη. Όταν όμως βλέπει πείσμα και εγωισμό, αν τους εκπλήρωση το αίτημα τους, θα τους ανάπαυση στο πείσμα τους και στον εγωισμό τους. Πρέπει να αφεθούν εν λευκώ στον Θεό. «Θεέ μου, να πουν, Εσύ για το καλό μας φροντίζεις•

"γενηθήτω το θέλημα Σου" (Ματθ. 6, 10)». Τότε θα γίνει αυτό που ζητούν. Γιατί, όταν λέμε «γενηθήτω το θέλημα Σον» και αφηνόμαστε με εμπιστοσύνη στον Θεό, τότε γίνεται το θέλημα του Θεού. Άλλα εμείς από το ένα μέρος λέμε «γενηθήτω το θέλημα σου», και από το άλλο μέρος επιμένουμε στο θέλημα το δικό μας. Τότε τι να κάνη και ό Θεός; (σ. 68—70)."

Από βιβλίο: Οικογενειακή Ζωή,του γ. Παίσιου.Γέροντας Παϊσιος: Μερικές φορές ό Θεός σκόπιμα αργεί να δώσει παιδί σε κάποιο ανδρόγυνο

Πηγή: newsbomb

Oι … φιέστες με Oμπάμα και Μπαρόζο στο Άγιο Όρος πυροδοτούν τους αγιορείτες!


του Γιώργου Θεοχάρη

Τα μεγαλεπήβολα σχεδία της κυβέρνησης: Ο Αμερικανός πρόεδρος Μ. Ομπάμα στο Άγιο Όρος ''Το Άγιον Όρος είναι η ψυχή μας'', δηλώνει την ίδια ώρα στη Realnews ο γραμματέας της κυβέρνησης Τάκης Μπαλτάκος σε σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας. Αλλά μέχρι τώρα η πολιτεία δεν έχει αποδείξει το παραπάνω καθώς τα τελευταία χρόνια έχει εγκαταλείψει το Πανορθόδοξο μοναστικό κέντρο.

Έντονη δυσαρέσκεια σε μερίδα των Αγιορειτών Μονών προκάλεσε η πρόθεση της κυβέρνησης να προσκληθεί ο Αμερικανός Πρόεδρος, κ. Μπαράκ Ομπάμα, ο Ευρωπαίος αξιωματούχος, κ. Μπαρόζο, και αρχηγοί δυτικών κρατών της Ευρωπαϊκής ένωσης στο Άγιο Όρος.

Πολλοί Αγιορείτες εκφράζουν την αντίθεση τους για τις εορταστικές εκδηλώσεις που επιθυμούν να διοργανωθούν στο Άγιο Όρος με αφορμή την επέτειο της ενσωμάτωσης του Αθωνικής Πολιτείας στην ελληνική επικράτεια.

Καθώς σε περίοδο οικονομικής κρίσεως πολλοί καταφεύγουν στην Άγιο Όρος για να λάβουν μία μικρή ευλογία παρηγοριά και βοήθεια και την ίδια ώρα ο Άθωνας δεν μπορεί να προσφέρεται για φιέστες Το κλίμα ανάμεσα σε Αγιορείτες και Ελληνική πολιτεία δείχνει να είναι πολύ βαρύ καθώς οι κυβερνώντες αποφασίζουν και …διατάζουν.


Εντύπωση προκαλεί στους εν λόγω Αγιορείτες η πιθανή έλευση εκατοντάδων ανδρών ασφαλείας διαφόρων άλλων μέσων επιτηρήσεως και αστυνομικών δυνάμεων οι οποίοι κυριολεκτικά θα κατακλύσουν την πρωτεύουσα του Αγίου Όρους, τις Καρυές αλλά και άλλες Αγιορείτικες Μονές.

Με αποτέλεσμα οι εορταστικές εκδηλώσεις , εάν τελικώς γίνουν θα καταλήξουν στην προβολή μιας ανούσιας και κοσμικής (‘όπως λένε οι Αγιορείτες) εορτής και όχι στην ανάδειξη των προβλημάτων που απασχολούν το Άγιο Ορος εδώ και πενήντα χρόνια.

Το Άγιο όρος ενσωματώθηκε στην Ελληνική πολιτεία το 1923. Αμέσως μετά ψηφίστηκε ο καταστατικός χάρτης του Αγίου Όρους στον οποίο δίνονται φορολογικά και τελωνιακά προνόμια στους μοναχούς, γεγονός το οποίο τα τελευταία χρόνια η ελληνική πολιτεία σχεδόν έχει καταργήσει.

Αποτέλεσμα;

Ενώ το Άγιο όρος παραχώρησε 1.200.000 στρέμματα αγροτολιβαδικών εκτάσεων σε εκτός Αγίου Όρους περιοχές της Ελλάδας, όπου εγκαταστάθηκαν οι πρόσφυγες της Μικράς Ασίας ,σήμερα να υπάρχει εγκατάλειψη του Αγίου Όρους από την ελληνική πολιτεία σε πολλούς τομείς με πρώτη την εξαντλητική φορολόγηση των Ιερών Μονών του Αγίου Όρους.

Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια έκτος από την ανακοίνωση ενός μέρους κτιριακών εγκαταστάσεων οι Μονές να μην μπορούν πλέον να ανταποκρίνεται στην ανάγκη της εξασφάλισης των δαπανών για την φιλοξενία των προσκυνητών .

Σημειωτέον , ότι στο Άγιο Όρος διανυκτερεύουν καθ΄ όλη την διάρκεια του χρόνου στις Μονές και στα κελιά του Αγίου Όρους περίπου 400.000 επισκέπτες.

Τα οφέλη από την ελληνική πολιτεία;

Το καλοκαίρι του περασμένου έτους κάηκαν στην βόρεια πλευρά του Αγίου Όρους περίπου 45.000 στρέμματα, μεταξύ των οποίων αμπελώνες, ελαιώνες και τόνοι ξυλείας.

Η ανταπόκριση του κράτους;

Ούτε ένα ευρώ αποζημίωση. Σε σύγκριση με άλλες περιοχές της Ελλάδας που δόθηκαν για έργα αντιπυρικής ασφαλείας.

Το οδικό δίκτυο του Αγίου Όρους; Βρίσκεται σε κατάσταση της δεκαετίας του ’50-60(Τότε που ανοίχτηκαν)

Αποχετευτικό και υδρευτικό δίκτυο; Μηδέν.

Τα γραφικά καλντερίμια του Αγίου Όρους έχουν εγκαταλειφθεί και κανείς δεν μπορεί να τα πλησιάσει.

Όλοι οι ΟΤΑ στην ΕΛΛΑΔΑ ούτε φορολογούνται αλλά και λαμβάνουν σωρεία χρηματοδοτήσεων .

Τα κειμήλια και αρχεία στο Άγιο Όρος; Είναι στοιβαγμένα στους Πύργους γεμάτους εργασία.

Προσπάθειες που έγιναν για να αναδεχθούν βρήκαν κλειστές πόρτες στα ελληνικά υπουργεία.

Ο κ. Αβραμόπουλος όπου στο υπουργεία στο οποίο υπάγεται πολιτικά το Άγιο Όρος τι έχει να πει για τις προτεινόμενες από τη κυβέρνηση εορτές;

agioritikovima.gr

Ο Πατριάρχης Κύριλλος στην Κίνα για την εξάπλωση της Ορθοδοξίας


Ο Πατριάρχης Κύριλλος στην Κίνα για την εξάπλωση της Ορθοδοξίας
Η άφιξη του Πατριάρχη Κύριλλου στην Κίνα θα βοηθήσει στη δημιουργία μιας φιλικής ατμόσφαιρας για την ανάπτυξη της ορθοδοξίας στη χώρα. Τη βεβαιότητά του σχετικά με το θέμα αυτό εξέφρασε ο πρέσβης της Ρωσίας στην Κίνα Αντρέι Ντενίσοφ.
Αυτή η ιστορική, σύμφωνα με το Ρώσο πρέσβη, επίσκεψη, ήδη έχει αρχίσει να αποδίδει τα πρώτα αποτελέσματα. Έτσι, κατά τις δύο πρώτες ημέρες της επίσκεψης του Πατριάρχη Κύριλλου στο Πεκίνο, τέθηκαν πολλά επίκαιρα και ζωτικά θέματα σχετικά με την περαιτέρω ανάπτυξη των ρώσο-κινεζικών σχέσεων, τονίζει ο Αντρέι Ντενίσοφ.
Για παράδειγμα, υπήρξε αναφορά για το πρόγραμμα ανταλλαγής των φοιτητών στον τομέα της πνευματικής παιδείας, για την ανάπτυξη του πνευματικού διαλόγου ως μέρος διαλόγου των πολιτισμών, γεγονός το οποίο αποτελεί ένα βασικό στοιχείο του ανθρωπιστικού θέματος των διμερών μας σχέσεων. Στην ουσία, είναι η πρώτη μεγάλη επίσκεψη του Προκαθήμενου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας σε μια μη ορθόδοξη χώρα. Με εξαίρεση την Πολωνία, την οποία ο Πατριάρχης επισκέφθηκε πρόσφατα με μια πολύ σημαντική αποστολή, για να υπογράψει ένα κοινό έγγραφο για τη συμφιλίωση των λαών των δύο χωρών.
Πολύ πιθανό ότι η τρέχουσα επίσκεψη του Πατριάρχη Κύριλλου στην Κίνα θα έχει το ίδιο μεγάλο αντίκτυπο παγκοσμίως, όπως και η υπογραφή του εγγράφου της Βαρσοβίας. Η ιστορία της Ορθοδοξίας στη χώρα έχει πάνω από 300 χρόνια, αναπτυσσόταν σε μεγάλο βαθμό χάρη στο έργο των Ρώσων ιεραποστόλων, όμως τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε παρακμή. Η αυτόνομη Κινεζική Εκκλησία δεν έχει σήμερα ούτε τον Προκαθήμενό της, ούτε τον εθνικό της κλήρο. Ελάχιστοι είναι οι ναοί που λειτουργούν. Πολλοί από αυτούς είναι παραιτημένοι, διότι σύμφωνα με την κινεζική νομοθεσία, λειτουργίες εκεί μπορούν να διεξάγουν μόνο οι Κινέζοι που μεταστράφηκαν στην Ορθοδοξία. Σήμερα υπάρχουν μόνο δύο. Ακόμα και στο Πεκίνο, στο χώρο της πρεσβευτικής εκκλησίας της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, δεν διεξάγονται θείες λειτουργίες αλλά «συναντήσεις με τους πιστούς». Ο Πατριάρχης Κύριλλος είναι βέβαιος, ότι μέσω του ειρηνικού και φιλικού διαλόγου η Ορθοδοξία στην Κίνα μπορεί να σωθεί:
Φυσικά δεν είναι μια απλή διαδικασία. Όμως ελπίζω πάρα πολύ ότι ως αποτέλεσμα του διαλόγου που πραγματοποιεί η Εκκλησία μας με την κρατική διεύθυνση στα θέματα θρησκειών στην Κίνα σχετικά με όλα αυτά τα σημαντικά ζητήματα που θέτονται σήμερα στην ημερήσια διάταξη, θα υπάρξει μια σταδιακή τους επίλυση με πλήρη σεβασμό στη νομοθεσία της Κίνας, βασιζόμενη στους τοπικούς πόρους και με τη βοήθεια του Θεού.
Και για να μπορεί ο τοπικός πληθυσμός να μάθει περισσότερα πράγματα για την ορθοδοξία, έχει μεταφραστεί στην κινεζική γλώσσα το βιβλίο του Πατριάρχη Κύριλλου «Η ελευθερία και η ευθύνη». Είναι μερικοί συλλογισμοί σχετικά με το τι είναι η Ορθόδοξη Πνευματικότητα, τι ρόλο παίζει η πίστη στην ανάπτυξη της προσωπικότητας, τι είναι η ελευθερία και ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Το βιβλίο έχει ήδη εκδοθεί σε πολλές ξένες γλώσσες, μεταξύ των οποίων είναι η αραβική, η ιαπωνική, η εβραϊκή.

Read more: http://www.newsbomb.gr/prionokordela/diethni/story/306970/o-patriarhis-kyrillos-stin-kina-gia-tin-exaplosi-tis-orthodoxias#ixzz2TC6aEMLl

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος σε εκδηλώσεις μνήμης

Στις εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση 1.700 χρόνων από την υπογραφή του περίφημου Διατάγματος των Μεδιολάνων (313 μ.Χ.) από τον αυτοκράτορα Μεγάλο Κωνσταντίνο, που τερμάτιζε τις διώξεις των χριστιανών στη ρωμαϊκή αυτοκρατορία και θέσπιζε την ανεξιθρησκία, θα συμμετάσχει ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ο οποίος αναχώρησε σήμερα για το Μιλάνο.

Τον Οικουμενικό Πατριάρχη προσκάλεσε στις εκδηλώσεις ο αρχιεπίσκοπος του Μιλάνου Άντζελο Σκόλα.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Αρχιγραμματεία της Ιεράς Συνόδου στο Φανάρι, ανάλογες εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν και στην Κωνσταντινούπολη από τις 17 έως τις 19 Μαΐου.

Πηγή: ΑΠΕ
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...