Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Πρόγραμμα εορταστικών εκδηλώσεων για την εορτή του Αγίου ενδόξου μεγαλομάρτυρος Δημητρίου του Μυροβλύτου Πολιούχου της Θεσσαλονίκης. Σήμερα 17/10 η υποδοχή της θαυματουργής εικόνας της Παναγίας «της Επισκέψεως»

Αποτέλεσμα εικόνας για ιερος ναος αγιου δημητριου
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΗι ΕΟΡΤΗι
ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΤΟΥ ΜΥΡΟΒΛΥΤΟΥ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΗι ΥΠΟΔΟΧΗι ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΥ ΕΙΚΟΝΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΑΣ «ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΣ»
(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2016)
*************************
Ἡ Ἐκκλησία τῆς Θεσσαλονίκης, λαμπρῶς πανηγυρίζουσα, καλεῖ εἰς πάνδημον ἑορτασμὸν τὸν εὐσεβῆ λαόν της, ἐπὶ τῇ μνήμῃ τοῦ ἁγίου, ἐνδόξου μεγαλομάρτυρος ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ τοῦ ΜΥΡΟΒΛΥΤΟΥ.
Αἱ ἱεραὶ ἀκολουθίαι, ἐν τῷ ἱερῷ Ναῷ τοῦ Πολιούχου, θὰ τελεσθοῦν κατὰ τὸ ἀκόλουθον πρόγραμμα :
panagiaepiskepseos
ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.00 – 11.00 π.μ. : Ὄρθρος, Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία καὶ Δοξολογία ἐπὶ τῇ ἐ-πετείῳ τῆς ἐνάρξεως τοῦ Μακεδονικοῦ Ἀγῶνος, προεξάρχοντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου.
ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
6.00 μ.μ. : Ὑποδοχὴ εἰς τὸν αὔλειον χῶρον τοῦ πολιούχου ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ τῆς ἱερᾶς, ἱστορικῆς καὶ θαυματουργοῦ Εἰκόνος ΠΑΝΑΓΙΑΣ «ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΣ» προερχο-μένης ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Τρίκκης & Σταγῶν, καὶ ἀκολούθως ἡ ἐπίσημος Δοξο-λογία χοροστατοῦντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου.
7.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία, προεξάρχοντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Τρίκκης & Σταγῶν κ.κ. Χρυσοστόμου.
ΤΡΙΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΕΜΠΤΗ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία Μ. Ἑβδομάδος ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΣΑΒΒΑΤΟΝ 22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Μέγας Ἑσπερινός.
ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.00 – 10.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου.
6.30 μ.μ. : Ἀκολουθία ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ τοῦ ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, χοροστατοῦντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου, ὅστις θὰ κηρύξῃ τὸν Θεῖ-ον Λόγον.
ΔΕΥΤΕΡΑ 24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Προεόρτιος Ἑσπερινὸς καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
ΤΡΙΤΗ 25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.00 – 10.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία.
11.00 π.μ. : Λιτάνευσις τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος ΠΑΝΑΓΙΑΣ «ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΣ», μετὰ τῶν χαριτοβρύτων Λειψάνων καὶ τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος τοῦ ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.
6.30 μ.μ. : Μέγας Πανηγυρικὸς Ἀρχιερατικὸς Ἑσπερινὸς τῆς ἑορτῆς.
ΤΕΤΑΡΤΗ 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
6.30 – 10.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Πανηγυρικὸν Ἀρχιερατικὸν Συλλείτουργον, προ-εξάρχοντος τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου.
11.00 π.μ. : Δοξολογία ἐπὶ τῇ ἐπετείῳ ἀπελευθερώσεως τῆς πόλεως.
6.30 μ.μ. : Πανηγυρικὸς Ἑσπερινός, ἐπὶ τῇ συνάξει τῶν ἁγίων ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΝΕ-ΣΤΟΡΟΣ καὶ ΛΟΥΠΟΥ. καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΕΜΠΤΗ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 10.00 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Μέγας Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τῆς ἁγ. Σκέπης τῆς Θεοτόκου καὶ ἐν συν-εχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 10.00 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΣΑΒΒΑΤΟΝ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Μέγας Ἑσπερινός.
ΚΥΡΙΑΚΗ 30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.00 – 10.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία, μετὰ θείου κηρύγματος.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΔΕΥΤΕΡΑ 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός, ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανὼν καὶ ἐν συνεχείᾳ ἡ ἱερὰ Ἀ-γρυπνία.
9.00 μ.μ. : Συναυλία Βυζαντινῆς Ἐκκλησιαστικῆς Μουσικῆς τοῦ Συλλόγου Ἱεροψαλτῶν Θεσσαλονίκης «ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός» εἰς τὸ Μέγαρον Μουσικῆς Θεσσαλονίκης. Βράβευσις τοῦ ἄρχοντος Πρω-τοψάλτου τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Κωνσταντινουπόλεως καὶ τοῦ ἱεροῦ Καθεδρικοῦ Ναοῦ τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας Θεσσαλονίκης κ. Χα-ριλάου Ταλιαδώρου.
ΤΡΙΤΗ 1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος, Θεία Λειτουργία καὶ ὁ μικρὸς Ἁγιασμός.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΕΜΠΤΗ 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.30 – 9.30 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Θεία Λειτουργία.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχείᾳ ὁ ἱερὸς Παρακλητικὸς Κανών.
9.00 μ.μ. : Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ»
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
9.00 μ.μ. : Συναυλία εἰς τὸ Μέγαρον Μουσικῆς Θεσσαλονίκης μὲ θέμα : «Μουσι-κὲς στὰ ἴχνη τοῦ Βυζαντίου» (Εἰσιτήρια προπωλοῦνται εἰς τὸ Μέγα-ρον Μουσικῆς).
ΣΑΒΒΑΤΟΝ 5 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
9.00 π.μ. : Ἔναρξις Ἡμερίδος εἰς τὸ Μέγαρον Μουσικῆς Θεσσαλονίκης μὲ θέμα : «Ὁ Βυζαντινὸς Πολιτισμὸς ὡς ἐργαλεῖο οἰκονομικῆς ἀναπτύξεως : Ἡ περίπτωσις τῆς Θεσσαλονίκης».
ΚΥΡΙΑΚΗ 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
7.00 – 11.00 π.μ. : Ὄρθρος καὶ Πατριαρχικὴ Θεία Λειτουργία, προεξάρχοντος τοῦ Μακαριωτάτου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων κ.κ Θεοφίλου, καὶ συλλειτουργούντων τῶν Μακαριωτάτων Ἀρχιεπισκόπων Κύπρου κ.κ Χρυσοστόμου & Ἀλβανίας κ.κ Ἀναστα-σίου, τοῦ Παναγιωτάτου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ.κ. Ἀνθίμου καὶ ἄλλων κε-κλημένων Σεβασμιωτάτων Ἀρχιερέων.
6.30 μ.μ. : Ἑσπερινὸς καὶ Παράκλησις ἐπὶ τῇ ἀναχωρήσει τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος ΠΑΝΑΓΙΑΣ «ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΣ» ἐκ τοῦ ἱεροῦ Ναοῦ τοῦ πολιούχου ἁγίου Δημητρίου.
7.00 μ.μ. : Τελετὴ καθαγιασμοῦ τοῦ Μύρου τοῦ ἁγίου ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ καὶ ἐν συν-εχείᾳ Ἱερὰ Ἀγρυπνία.
Ἐν Θεσσαλονίκῃ τῇ 7ῃ Ὀκτωβρίου 2016.- ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ ΛΟΥΚΑ – 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016

Ιερά Μητρόπολις Σερβίων και Κοζάνης
ΚΥΡΙΑΚΗ Δ´ ΛΟΥΚΑ
(Λκ. η΄ 5-15)
«Εἶπε ὁ Κύριος αὐτὴ τὴν παραβολή· βγῆκε ὁ σπορέας γιὰ νὰ σπείρη τὸ σπόρο του. Καὶ ἐνῶ τὸν ἔσπερνε, ἄλλος ἔπεσε στὸ δρόμο, καὶ καταπατήθηκε, καὶ τὸν ἔφαγαν τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ· καὶ ἄλλος ἔπεσε ἐπάνω στὴν πέτρα, καὶ μόλις φύτρωσε ξεράνθηκε γιατί δὲν εἶχε ὑγρασία· καὶ ἄλλος ἔπεσε ἀνάμεσα στ᾽ ἀγκάθια, καὶ μεγάλωσαν μαζὶ μ᾽ αὐτὸν καὶ τ᾽ ἀγκάθια καὶ τὸν ἔπνιξαν· καὶ ἄλλος ἔπεσε σὲ εὔφορη γῆ, καὶ ἀφοῦ φύτρωσε ἔδωσε καρπὸ ἑκατὸ φορὲς περισσότερο. Τὸν ρώτησαν οἱ μαθητές του καὶ τοῦ εἶπαν· τί σημαίνει ἡ παραβολὴ αὐτή; Καὶ αὐτὸς εἶπε· σὲ σᾶς ἔχει δοθῆ νὰ γνωρίζετε τὰ μυστήρια τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ, στοὺς λοιποὺς μὲ παραβολές, γιὰ νὰ μὴν βλέπουν ἐνῶ βλέπουν καὶ νὰ μὴν κατανοοῦν ἐνῶ ἀκοῦνε. Σημαίνει δὲ ἡ παραβολὴ αὐτὴ τὸ ἑξῆς· ὁ σπόρος εἶναι ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ· αὐτοὶ δὲ ποὺ εἶναι κοντὰ στὸ δρόμο εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἀκοῦνε τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ, ὕστερα ἔρχεται ὁ διάβολος καὶ ἁρπάζει τὸ λόγο ἀπὸ τὴν καρδιά τους, γιὰ νὰ μὴν πιστέψουν καὶ σωθοῦν. Αὐτοὶ ποὺ ἔπεσαν ἐπάνω στὴν πέτρα, εἶναι αὐτοί, ποὺ ὅταν ἀκούσουν, μὲ χαρὰ δέχονται τὸ λόγο, καὶ αὐτοὶ δὲν ἔχουν ρίζα, οἱ ὁποῖοι γιὰ λίγο καιρὸ πιστεύουν καὶ σὲ καιρὸ πειρασμοῦ ἀπομακρύνονται ἀπ᾽αὐτόν. Αὐτὸς δὲ ποὺ ἔπεσε στ᾽ ἀγκάθια, εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἀκοῦνε, καὶ ὕστερα κάτω ἀπὸ τὶς μέριμνες τοῦ πλούτου καὶ τῶν ἡδονῶν τοῦ βίου καθὼς ζοῦν, πνίγονται μαζὶ μ᾽αὐτὰ καὶ δὲν δίνουν καρπό. Αὐτὸς δὲ ποὺ ἔπεσε στὴν εὔφορη γῆ, εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἔχουν καρδιὰ καλὴ καὶ ἀγαθή, καὶ ὅταν ἀκούσουν τὸ λόγο, τὸν κρατοῦν καὶ καρποφοροῦν μὲ ὑπομονή. Καὶ ἐνῶ εἶπε αὐτὰ φώναξε δυνατά· ὅποιος ἔχει αὐτιὰ νὰ ἀκούη, ἄς ἀκούη».
* * *
Ὁ Σπορέας τῆς παραβολῆς εἶναι ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ὁ δὲ σπόρος εἶναι ὁ λόγος τοῦ Εὐαγγελίου. Κάθε Κυριακὴ καὶ γιορτή, ποὺ ἐρχόμαστε στὴν Ἐκκλησία καὶ ἀκοῦμε τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου, πέφτει στὴν καρδιά μας ὁ θεῖος σπόρος, ὁ ὁποῖος ἀνάλογα μὲ τὸν ἄνθρωπο δίνει καὶ τὸν καρπό· σ᾽ ἄλλον περισσότερο καὶ σ᾽ ἄλλον λιγότερο καὶ σ᾽ ἄλλον καθόλου. Ὁ σπόρος εἶναι ὁ ἴδιος ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ· ἡ καρποφορία ἐξαρτᾶται ἀπὸ μᾶς, ἀπὸ τὴ δική μας καρδιά. Ἐὰν εἴμαστε καλοὶ καὶ ἀγαθοὶ θὰ δώσουμε καρπὸ πνευματικό· ἐὰν ὅμως εἴμαστε σκληροὶ σὰν τὴν πέτρα ἤ πνιγμένοι μέσα στὶς ἡδονὲς καὶ στὶς ἀπολαύσεις τοῦ κόσμου τούτου δὲν θὰ φέρουμε κανένα πνευματικὸ καρπὸ, ἄξιο γιὰ τὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Δὲν χρειάζεται μόνο καλὸς σπόρος, ἀλλὰ καὶ καλὴ γῆ. Ὅποιο σπόρο καὶ νὰ σπείρης στὴν πέτρα καὶ στὰ ἀγκάθια ποτὲ δὲν θὰ καρποφορήση· ποτὲ δὲν θὰ δώση καρπὸ ἀντάξιο μὲ τὸ σπόρο. Ὄχι γιατί ὁ σποριὰς δὲν ἔσπειρε καλὸ σπόρο, ἀλλὰ γιατί τὸ χωράφι δὲν ἦταν καλὸ καὶ εὔφορο. Γι᾽ αὐτὸ ὄχι μόνο νὰ ἀκοῦμε τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου, ἀλλὰ νὰ ἔχουμε καὶ καλὴ καρδιά ποὺ θὰ δεχθῆ τὸ λογο τοῦ Θεοῦ. Καρδιὰ γεμάτη κακία καὶ πονηριά, δὲν φέρνει ἔργα ἀγαθά, ἀλλὰ πονηρὰ καὶ ἁμαρτωλά. Γιὰ νὰ καρποφορήση, λοιπὸν, ἡ γῆ, χρειάζεται νὰ εἶναι καλὴ καὶ πλούσια, ἀλλὰ καὶ νὰ σπέρνεται. Ὅταν ἕνα ἀπὸ τὰ δύο λείπει δὲν ἔχουμε καρποφορία· χρειάζονται καὶ τὰ δύο· καὶ ὁ σπόρος καὶ τὸ χωράφι, καὶ ἀκόμα, καὶ τὰ δύο νὰ εἶναι καλὰ καὶ εὔφορα, γιὰ νὰ μᾶς δώσουν πλούσια καὶ καλὴ σοδειά.
Χωράφι ποὺ δὲν σπέρνεται μένει στεῖρο, δὲν δίνει κανένα καρπό. Καὶ γῆ ποὺ δὲν εἶναι καλὰ δουλεμένη δὲν καρποφορεῖ. Τὸ ἴδιο θὰ λέγαμε καὶ στὰ πνευματικά. Γιὰ νὰ δώση ὁ ἄνθρωπος ἔργα πνευματικὰ θέλει νὰ καθαρίση τὴν καρδιά του ἀπὸ τ’ ἀγκάθια τῆς κακίας, γιὰ νὰ δεχθῆ μέσα τὸ θεῖο σπόρο, τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου. Καὶ γιὰ νὰ ξεριζώσουμε τ᾽ ἀγκάθια τῆς καρδιᾶς μας, ποὺ εἶναι τὸ μῖσος, ἡ ζήλεια, ὁ φθόνος, ἡ πονηριὰ καὶ κάθε ἄλλη κακία, θέλει πολὺ κόπο, ὅπως καὶ ὁ γεωργὸς ὅταν ἑτοιμάζη τὸ χωράφι του γιὰ σπορά· τὸ καλλιεργεῖ, καὶ ξανὰ τὸ καλλιεργεῖ, μέχρι νὰ τὸ φέρη ἐκεῖ ποὺ πρέπει. Τὸ ἴδιο καὶ ὁ
καλὸς χριστιανός, γιὰ νὰ ἔλθη στὴν Ἐκκλησία καὶ νὰ ἀκούση τὸ λόγο τοῦ Θοῦ, διώχνει ἀπὸ μέσα του τὰ ἀγκάθια τῆς ἁμαρτίας καὶ ὕστερα ἔρχεται νὰ δεχτῆ τὸ λόγο τοῦ Εὐαγγελίου.
Ὁ λόγος τοῦ Εὐαγγελίου ἔχει συγχρόνως καὶ τὴ δύναμη νὰ καλλιεργῆ τὴν καρδιὰ τοῦ ἀνθρώπου ποὺ τὸν δέχεται. Ἀκούγοντας τὸ λόγο τοῦ Χριστοῦ στὴν Ἐκκλησία κάθε Κυριακὴ καὶ γιορτὴ γνωρίζουμε καὶ τὴν ἀλήθεια ποὺ μᾶς ἐλευθερώνει ἀπὸ τὸ ψέμα καὶ τὴν πλάνη. Ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ καθαρίζη τὴν καρδιὰ μας ἀπὸ τὰ βρώμικα πάθη τοῦ βίου καὶ μᾶς τὴν κάνει καθαρή, ἕτοιμη γιὰ νὰ δεχτῆ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ ποὺ θὰ δώση τοὺς πνευματικοὺς καρπούς. Ὁ λόγος τοῦ Χριστοῦ μαλακώνει τὶς καρδιὲς τῶν ἀνθρώπων καὶ τὶς γεμίζει ἀπὸ καλοσύνη καὶ ἀγάπη. Μόνο μέσα στὴν Ἐκκλησία ὁ ἄνθρωπος καλλιεργεῖται πνευματικὰ μὲ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ. Μόνο μέσα στὴν Ἐκκλησία σπέρνεται ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ ποὺ δίνει τοὺς πνευματικοὺς καρποὺς τοῦ Χριστοῦ, «ᾧ ἡ δόξα καὶ τὸ κράτος εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων». Ἀμήν.
π. Γ.Δ.Σ.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Ο Απόστολος της Κυριακής 16 Οκτωβρίου 2016 – Των Πατέρων της Ζ´ Οικ. Συνόδου

z-oik-syn-e1318766493566
(Τιτ. γ´ 8-15)
Τέκνον Τίτε, πιστὸς ὁ λόγος· καὶ περὶ τούτων βούλομαί σε διαβεβαιοῦσθαι, ἵνα φροντίζωσι καλῶν ἔργων προΐστασθαι οἱ πεπιστευκότες τῷ Θεῷ. Ταῦτά ἐστι τὰ καλὰ καὶ ὠφέλιμα τοῖς ἀνθρώποις· μωρὰς δὲ ζητήσεις καὶ γενεαλογίας καὶ ἔρεις καὶ μάχας νομικὰς περιίστασο· εἰσὶ γὰρ ἀνωφελεῖς καὶ μάταιοι. Αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος. ῞Οταν πέμψω ᾿Αρτεμᾶν πρός σε ἢ Τυχικόν, σπούδασον ἐλθεῖν πρός με εἰς Νικόπολιν· ἐκεῖ γὰρ κέκρικα παραχειμάσαι. Ζηνᾶν τὸν νομικὸν καὶ ᾿Απολλὼ σπουδαίως πρόπεμψον, ἵνα μηδὲν αὐτοῖς λείπῃ. Μανθανέτωσαν δὲ καὶ οἱ ἡμέτεροι καλῶν ἔργων προΐστασθαι εἰς τὰς ἀναγκαίας χρείας, ἵνα μὴ ὦσιν ἄκαρποι. ᾿Ασπάζονταί σε οἱ μετ᾿ ἐμοῦ πάντες. ῎Ασπασαι τοὺς φιλοῦντας ἡμᾶς ἐν πίστει. ῾Η χάρις μετὰ πάντων ὑμῶν· ἀμήν.
Απόδοση σε απλή γλώσσα
Παιδί μου Τίτε, αὐτὰ τὰ λόγια εἶναι ἀξιόπιστα καὶ θέλω νὰ τὰ βεβαιώνεις μὲ τὴν προσωπική σου μαρτυρία, ὥστε ὅσοι ἔχουν πιστέψει στὸν Θεὸ νὰ φροντίζουν νὰ πρωτοστατοῦν σὲ καλὰ ἔργα. Αὐτὰ εἶναι τὰ καλὰ καὶ τὰ χρήσιμα στοὺς ἀνθρώπους. ᾿Απὸ τὸ ἄλλο μέρος, νὰ ἀποφεύγεις τὶς ἀνόητες ἀναζητήσεις σὲ γενεαλογικοὺς καταλόγους, τὶς φιλονικίες καὶ τὶς διαμάχες γύρω ἀπὸ τὶς διατάξεις τοῦ ἰουδαϊκοῦ νόμου, γιατὶ ὅλα αὐτὰ εἶναι ἀνώφελα καὶ μάταια. Τὸν ἄνθρωπο ποὺ ἀκολουθεῖ πλανερὲς διδασκαλίες συμβούλεψέ τον μιὰ δυὸ φορές, κι ἂν δὲν ἀκούσει ἄφησέ τον, μὲ τὴ βεβαιότητα πὼς αὐτὸς ἔχει πιὰ διαστραφεῖ καὶ ἁμαρτάνει, καταδικάζοντας ἔτσι ὁ ἴδιος τὸν ἑαυτό του.  ῞Οταν θὰ σοῦ στείλω τὸν ᾿Αρτεμᾶ ἢ τὸν Τυχικό, ἔλα τὸ συντομότερο νὰ μὲ συναντήσεις στὴ Νικόπολη, γιατὶ ἐκεῖ ἀποφάσισα νὰ περάσω τὸν χειμώνα. Τὸν Ζηνᾶ τὸν νομικὸ καὶ τὸν ᾿Απολλώ, νὰ τοὺς ἐφοδιάσεις πλουσιοπάροχα μὲ ὅ,τι χρειάζονται γιὰ τὸ ταξίδι τους, ὥστε νὰ μὴν τοὺς λείψει τίποτα. ῍Ας μαθαίνουν καὶ οἱ δικοί μας νὰ πρωτοστατοῦν σὲ καλὰ ἔργα, γιὰ ν’ ἀντιμετωπίζουν τὶς ἐπείγουσες ὑλικὲς ἀνάγκες, ὥστε ἡ ζωή τους νὰ μὴν εἶναι ἄκαρπη. Σὲ χαιρετοῦν ὅλοι ὅσοι εἶναι μαζί μου. Χαιρέτησε τοὺς πιστοὺς ποὺ μᾶς ἀγαποῦν. ῾Η χάρη νὰ εἶναι μαζὶ μὲ ὅλους σας. ᾿Αμήν.

Το Ευαγγέλιο της Κυριακής 16 Οκτωβρίου 2016 – Δ´ Λουκά

eyaggelio
(Λουκ. η´ 5-15)
Εἶπεν ὁ Κύριος τὴν παραβολὴν ταύτην· ᾿Εξῆλθεν ὁ σπείρων τοῦ σπεῖραι τὸν σπόρον αὐτοῦ. Καὶ ἐν τῷ σπείρειν αὐτὸν ὃ μὲν  ἔπεσε παρὰ τὴν ὁδόν, καὶ κατεπατήθη, καὶ τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ κατέφαγεν αὐτό· καὶ ἕτερον ἔπεσεν ἐπὶ τὴν πέτραν, καὶ φυὲν ἐξηράνθη διὰ τὸ μὴ ἔχειν ἰκμάδα· καὶ ἕτερον ἔπεσεν ἐν μέσῳ τῶν ἀκανθῶν, καὶ συμφυεῖσαι αἱ ἄκανθαι ἀπέπνιξαν αὐτό· καὶ ἕτερον ἔπεσεν εἰς τὴν γῆν τὴν ἀγαθήν, καὶ φυὲν ἐποίησε καρπὸν ἑκατονταπλασίονα. ᾿Επηρώτων δὲ αὐτὸν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ λέγοντες· Τίς εἴη ἡ παραβολὴ αὕτη. ῾Ο δὲ εἶπεν· ῾Υμῖν δέδοται γνῶναι τὰ μυστήρια τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ, τοῖς δὲ λοιποῖς ἐν παραβολαῖς, ἵνα βλέποντες μὴ βλέπωσι καὶ ἀκούοντες μὴ συνιῶσιν. ῎Εστι δὲ αὕτη ἡ παραβολή· ῾Ο σπόρος ἐστὶν ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ· οἱ δὲ παρὰ τὴν ὁδόν εἰσιν οἱ ἀκούσαντες, εἶτα ἔρχεται ὁ διάβολος καὶ αἴρει τὸν λόγον ἀπὸ τῆς καρδίας αὐτῶν, ἵνα μὴ πιστεύσαντες σωθῶσιν. Οἱ δὲ ἐπὶ τῆς πέτρας οἳ ὅταν ἀκούσωσι, μετὰ χαρᾶς δέχονται τὸν λόγον, καὶ οὗτοι ῥίζαν οὐκ ἔχουσιν, οἳ πρὸς καιρὸν πιστεύουσι καὶ ἐν καιρῷ πειρασμοῦ ἀφίστανται. Τὸ δὲ εἰς τὰς ἀκάνθας πεσόν, οὗτοί εἰσιν οἱ ἀκούσαντες, καὶ ὑπὸ μεριμνῶν καὶ πλούτου καὶ ἡδονῶν τοῦ βίου πορευόμενοι συμπνίγονται καὶ οὐ τελεσφοροῦσι. Τὸ δὲ ἐν τῇ καλῇ γῇ, οὗτοί εἰσιν οἵτινες ἐν καρδίᾳ καλῇ καὶ ἀγαθῇ ἀκούσαντες τὸν λόγον κατέχουσι καὶ καρποφοροῦσιν ἐν ὑπομονῇ. Ταῦτα λέγων ἐφώνει· ῾Ο ἔχων ὦτα ἀκούειν, ἀκουέτω.
Απόδοση σε απλή γλώσσα
Εἶπε ὁ Κύριος αὐτὴ τὴν παραβολή· «Βγῆκε ὁ σποριὰς γιὰ νὰ σπείρει τὸν σπόρο του· καθὼς ἔσπερνε, μερικοὶ σπόροι ἔπεσαν στὸν δρόμο, ὅπου καταπατήθηκαν, καὶ τοὺς ἔφαγαν τὰ πουλιά. ῎Αλλοι ἔπεσαν στὶς πέτρες καί, ὅταν φύτρωσαν, ξεράθηκαν, γιατὶ δὲν εἶχε ὑγρασία. ῎Αλλοι σπόροι ἔπεσαν ἀνάμεσα σὲ ἀγκάθια καί, ὅταν αὐτὰ φύτρωσαν μαζί τους, τοὺς ἔπνιξαν. ῎Αλλοι ὅμως ἔπεσαν στὸ γόνιμο ἔδαφος, φύτρωσαν κι ἔδωσαν καρπὸ ἑκατὸ φορὲς περισσότερο».  Οἱ μαθητές του τότε τὸν ρωτοῦσαν· «Τί σημαίνει ἡ παραβολὴ αὐτή;» ᾿Εκεῖνος τοὺς ἀπάντησε· «Σ’ ἐσᾶς ἔδωσε ὁ Θεὸς νὰ γνωρίσετε τὰ μυστήρια τῆς βασιλείας του, ἐνῶ στοὺς ὑπολοίπους αὐτὰ δίνονται μὲ παραβολές, ὥστε νὰ κοιτάζουν ἀλλὰ νὰ μὴ βλέπουν καὶ ν’ ἀκοῦνε ἀλλὰ νὰ μὴν καταλαβαίνουν». «῾Η παραβολὴ αὐτὴ σημαίνει τὸ ἑξῆς· ῾Ο σπόρος εἶναι ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ. Οἱ σπόροι ποὺ ἔπεσαν στὸν δρόμο εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἄκουσαν τὸν λόγο τοῦ Θεοῦ· ἔρχεται ὅμως ὕστερα ὁ διάβολος καὶ τὸν παίρνει ἀπ’ τὶς καρδιές τους, γιὰ νὰ μὴν πιστέψουν καὶ σωθοῦν. Οἱ σπόροι ποὺ ἔπεσαν στὸ πετρῶδες ἔδαφος εἶναι ἐκεῖνοι πού, ὅταν ἀκούσουν τὸν λόγο, τὸν δέχονται μὲ χαρά, δὲν ἔχουν ὅμως ρίζα· γι’ αὐτὸ πιστεύουν γιὰ λίγο διάστημα καί, ὅταν ἔρθει ὁ καιρὸς τῆς δοκιμασίας, ἀπομακρύνονται. Αὐτοὶ ποὺ ἔπεσαν στ’ ἀγκάθια εἶναι ἐκεῖνοι ποὺ ἄκουσαν τὸν λόγο, συμπορεύονται ὅμως μὲ τὶς φροντίδες, μὲ τὸν πλοῦτο καὶ τὶς ἀπολαύσεις τῆς ζωῆς, πνίγονται ἀπ’ αὐτὰ καὶ δὲν καρποφοροῦν. Μὲ τὸν σπόρο ποὺ ἔπεσε στὸ γόνιμο ἔδαφος ἐννοοῦνται ὅσοι ἄκουσαν τὸν λόγο μὲ καλὴ καὶ ἀγαθὴ καρδιά, τὸν φυλᾶνε μέσα τους καὶ καρποφοροῦν μὲ ὑπομονή». ᾿Αφοῦ τὰ εἶπε ὅλα αὐτά, πρόσθεσε μὲ ἔμφαση· «῞Οποιος ἔχει αὐτιὰ γιὰ ν’ ἀκούει ἂς τὰ ἀκούει».

 http://synodoiporia.gr/

Oἱ ψεύτικοι χριστιανοί ( Φώτη Κόντογλου )


Αὐτοὶ οἱ ψεύτικοι χριστιανοί, σὰν τοὺς μιλᾶ κανένας γιὰ σκληρὴ καὶ στερημένη ζωή, γιὰ θυσία, γιὰ ἄσκηση, λένε πὼς αὐτὰ δὲν τὰ θέλει ὁ Χριστός, καὶ πὼς αὐτὰ εἶναι παρακαμώματα. Μά, ὢ ἀνόητε ἄνθρωπε, στὸν Χριστιανισμό, τίποτα δὲν μπορεῖ νὰ παραγίνει. Γιὰ ὅλα τα ἀνθρώπινα πράγματα μπορεῖς νὰ πεῖς, πὼς κάτι τί εἶναι παρακανωμένο, μονάχα γιὰ τὸν Χριστιανισμὸ δὲν ὑπάρχει παρακάνωμα. Τί παρακάνωμα μπορεῖ νὰ σηκώσει ἀκόμα τὸ νὰ ἀγαπᾶς αὐτὸν ποὺ σκότωσε τὸν πατέρα σου, τί παρακάνω­μα μπορεῖς νὰ κάνεις στὸ νὰ σὲ χτυπήσουνε καὶ στὸ ἄλλο μάγουλο, τί παρακάνωμα νὰ γίνει ἀκόμα στὸ νὰ πεινᾶς καὶ νὰ διψᾶς τὴν καταφρόνεση, στὸ νὰ κάνεις ὅσα ζητᾶ ὁ Θεὸς ἀπὸ ἐσένα, δηλ. στὸ ν’ ἀγαπᾶς τοὺς ἐχθρούς σου, νὰ γλυκομιλᾶς αὐτὸν πού σὲ βρίζει, νὰ μὴν κρίνεις αὐτὸν πού σὲ δικάζει, νὰ ταπεινώνεσαι μπροστὰ στὸν πιὸ τιποτένιον ἄνθρωπο, κι’ ὅταν τὰ κάνεις ὅλα αὐτά, νὰ λὲς πώς εἶσαι «ἀχρεῖος δοῦλος»; Τί παρακάνωμα μπορεῖ νὰ γίνει ἀκόμα στὸ νὰ πιστέψεις, πὼς θὰ ἀναστηθοῦνε τὰ σώματά μας ἀθάνατα ὡς νὰ ἀνοιγοκλείσει τὸ μάτι καὶ, πὼς ὁ κόσμος ὅλος θ’ ἀλλάξει μονομιᾶς, καὶ πώς θὰ γίνει ἄλλος καινούριος κόσμος ἄφθαρτος; Λοιπὸν, ὑπάρχει τίποτα στὸν Χριστιανισμὸ, πού νὰ μπορεῖ νὰ παρακαμωθεῖ; Ὁ Χριστιανισμὸς εἶναι ἡ ὑπερβολὴ ὅλων τῶν ὑπερβολῶν, τὸ πιὸ ἀπίστευτο ἀπὸ ὅλα τα ἀπίστευτα. Γιὰ τοῦτο… ἡ πόρτα ποὺ μπαίνει κανένας στὴν ἐξωτικὴ χώρα τοῦ Χριστοῦ εἶναι μιὰ μοναχά, ἡ πίστη. Καὶ γιὰ τὴν πίστη δὲν ὑπάρχει κανένα παρακάνωμα. Ἐνῶ γιὰ τὴν ἀπιστία ὑπάρχει ἡ πονηρὴ φρονιμάδα, τὸ μέτριο καὶ ὁ συμβιβασμός. Γι’ αὐτὸ οἱ τέτοιοι ψευτοχριστιανοὶ δὲν ἀντέχουνε στὴ φωτιὰ τῆς πίστεως καὶ γυρίσανε τὸν Χριστιανισμὸ σὲ κάποιο σύστημα ἠθικό, ὠφέλιμο γιὰ τὴν ἐγκόσμια ζωή, ποὺ γι’ αὐτὸ δὲν τοὺς χρειάζεται ὁλότελα ὁ Χριστός. Γιατί ὁ ἄπιστος φοβᾶται, ἐνῶ ὅποιος πιστεύει «ὡς λέων πέποιθε», κατὰ τὸν προφήτη.

Από το βιβλίο: «Μυστικά Ανθη» του Φώτη Κόντογλου.

Ιερομ. Νήφων Βατοπαιδινός: Η αγιότητα θα πρέπει να είναι ο μοναδικός στόχος μας



Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου
Ομιλία με θέμα: «Ο προσωπικός μας αγιασμός: Γιατί δεν αγιαζόμαστε;», πραγματοποίησε ο Ιερομόναχος Νήφων Βατοπαιδινός, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, την Τετάρτη 12 Οκτωβρίου. Η ομιλία δόθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «ΕΝΟΡΙΑ εν δράσει…» 
που οργανώνει ο Ιερός Ναός.
Της ομιλίας προηγήθηκε Ιερά Παράκληση προς την Υπεραγία τη Βηματάρισσα.
Ο αγιασμός είναι ο σκοπός της ζωής μας, τόνισε ο ομιλητής. Ποιος είναι ο άγιος; αναρωτήθηκε. Άγιος είναι μόνο ο Θεός. Προσλαμβάνοντας όμως ο Χριστός την ανθρώπινη φύση, της έδωσε τη δυνατότητα της θέωσης και του αγιασμού. Άρα η αγιότητα θα πρέπει να είναι ο μοναδικός στόχος μας.
Όπως είπε, ο κάθε άγιος, είναι ο συνεχιστής της ζωής του Χριστού μας πάνω στη γη. Είναι μάρτυρας της θείας χάριτος και της παρουσίας του Χριστού στον κόσμο. Άγιοι είναι οι χαριτωμένοι άνθρωποι που τηρούν τις εντολές του Θεού.
Εφόσον ο αγιασμός είναι ο σκοπός μας τίθεται το ερώτημα που αποτελεί τον τίτλο της ομιλίας. Αφού αγωνιζόμαστε, γιατί δεν αγιαζόμαστε όλοι μας; Τι είναι αυτό που φταίει, αυτό που δεν κάνουμε καλά;
Απαντώντας στο ερώτημα, σημείωσε πως στον πνευματικό αγώνα πρέπει να υπάρχει η «νόμιμος άθλησις», σύμφωνα με τον λόγο του Αποστόλου Παύλου. Και ποια είναι αυτή; Η τήρηση των εντολών του Χριστού.
Είπε χαρακτηριστικά:
«Αγαπούμε τον Θεό; Τηρούμε αυτήν την εντολή που είναι η πρώτη και βασική; Το να λέμε ότι τον αγαπούμε είναι εύκολο. Πως το αποδεικνύουμε όμως αυτό; Αυτός που έχει και τηρεί τις εντολές του Κυρίου, αυτός αποδεικνύει ότι Τον αγαπά.
Βασική λοιπόν προϋπόθεση είναι η τήρηση των εντολών. Δηλαδή η υπακοή στα λόγια του Χριστού. Πίστη και υπακοή λοιπόν είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις για τον αγιασμό
Μιλώντας για την πίστη, ο ομιλητής είπε ότι το ζητούμενο δεν είναι η πίστη προς το πρόσωπο του Χριστού, γιατί αυτή υπάρχει. Αλλά είναι η πίστη στην πρόνοια του Θεού. Ότι σε κάθε λεπτομέρεια της ζωής μας κρύβεται πίσω η πρόνοια του Θεού.
Επίσης σημείωσε πως η παρακοή είναι η αιτία που δεν προχωρούμε και η υπακοή η αιτία που θα μας φέρει τον αγιασμό.
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του τόνισε πως νομίζουμε ότι επειδή μπορεί να προσευχόμαστε, να μετέχουμε των μυστηρίων, να κάνουμε ελεημοσύνη, ότι ο Θεός είναι υποχρεωμένος σε εμάς κι έχουμε και απαίτηση να μας δώσει τον παράδεισο. Εδώ δεν υπάρχει ταπείνωση. Κι αν δεν υπάρχει ταπείνωση υπάρχει εγωισμός. Κι εκεί φεύγει η Χάρις του Θεού.
Άρα, προϋποθέσεις του αγιασμού είναι η αγάπη μας στο Θεό, η πίστη μας, η υπακοή μας, αλλά κα η ταπείνωση.
«Αυτό είναι το μυστικό. Όταν και όλα τα κάνουμε και τηρούμε τις εντολές, να θεωρούμε τον εαυτό μας ότι είμαστε αχρείοι δούλοι. Αυτό πίστευαν οι Άγιοι. Όσο πιο ψηλά ανέβαιναν πνευματικά, τόσο θεωρούσαν τους εαυτούς τους ότι ήταν αμαρτωλοί. Ότι κι αν κάνουμε να θεωρούμε ότι είμαστε δούλοι αχρείοι.
Πρέπει να αποφασίσουμε. ‘Η θα είμαστε δούλοι του Χριστού, ο οποίος ελευθερώνει από τα πάθη, ή θα είμαστε δούλοι του εγώ μας
Κλείνοντας το λόγο του, έδωσε την απάντηση στο ερώτημα, γιατί δεν αγιαζόμαστε. Διότι δεν αγωνιζόμαστε σωστά. Δεν πιστεύουμε στην πρόνοια του Θεού, δεν συγχωρούμε τους συνανθρώπους μας, δεν ταπεινωνόμαστε, δεν αγαπούμε.
Την ομιλία του π. Νήφωνος μπορείτε να την παρακολουθήσετε εδώ.
Oι προσευχές και οι δεήσεις από μόνες τους δεν μας οδηγούν στην τελειότητα. Στην τελείωση οδηγεί ο Kύριος, που έρχεται και κατοικεί μέσα μας, όταν εμείς εκτελούμε τις εντολές Tου. Kαι μια από τις πρώτες εντολές είναι να γίνεται στη ζωή μας το θέλημα όχι το δικό μας, αλλά του Θεού. Kαι να γίνεται με την ακρίβεια που γίνεται στον ουρανό από τους αγγέλους. Για να μπορούμε κι εμείς να λέμε: “Κύριε, όχι όπως θέλω, αλλ’ όπως εσύ, “γενηθήτω το θέλημα Σου, ως εν ουρανώ και επί της γης”. Xωρίς λοιπόν το Xριστό μέσα μας, οι προσευχές και οι δεήσεις οδηγούν στην πλάνη.
(Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως)

Θεία Λειτουργία στὴν Ροτόντα Θεσσαλονίκης [Κυριακή, 16 Ὀκτωβρίου 2016]


rotonta 09

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Μὲ μεγάλη τιμὴ σᾶς προσκαλοῦμε στὴ Θεία Λειτουργία ποὺ θὰ τελεσθεῖ στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίου Γεωργίου (Ροτόντα), τὴν παλαιὰ Μητρόπολη τῆς Θεσσαλονίκης, τὸν πρῶτο χριστιανικὸ αὐτοκρατορικὸ Ναὸ μετὰ τὸ τέλος τῶν διωγμῶν.
Ἃς βρεθοῦμε γιὰ λίγο μέσα στὸ μεγαλοπρεπὲς οἰκοδόμημα, μὲ τὸν θαυμάσιο χριστιανικὸ διάκοσμο, ὅπως τὰ ψηφιδωτά τῆς ζώνης τῶν μαρτύρων, ποὺ προβάλλουν μπροστά μας, μέσα σὲ μιὰ ὑπερκόσμια λιτανεία.
Ἐλᾶτε νὰ ζήσουμε μέσα στὸν ὑπέροχο αὐτὸν Ναὸ τὴ δόξα τοῦ Βυζαντίου, τὴν ἱστορία καὶ τὰ θαύματα τῆς Θεσσαλονίκης.

Κυριακὴ 16 Ὀκτωβρίου 2016
Ὥρα ἐνάρξεως 8.00 π.μ.
 Φίλοι καὶ Προσκυνητὲς τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Γεωργίου Ροτόντας Θεσσαλονίκης

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016

Μεγάλη αρχαία εκκλησία ανακαλύφθηκε στην Πισιδία, στην περιοχή της Αττάλειας

Μία μεγάλη εκκλησία στην αρχαία πόλη της Πισιδίας, κοντά στην Αττάλεια της Τουρκίας, "βγήκε σήμερα στο φως", μετά από τρία χρόνια ανασκαφών. Η εκκλησία που χτίστηκε τον έκτο αιώνα, πιστεύεται ότι είχε καταστραφεί στη διάρκεια μίας μεγάλης πυρκαγιάς τον 11ο ή 12ο Μ.Χ αιώνα.
Ο επικεφαλής των ανασκαφών στην περιοχή, καθηγητής Μεχμέτ Εζανλί του Αρχαιολογικού τμήματος του Πανεπιστημίου "Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ" εξέφρασε την ελπίδα, οτι τα ευρήματα που ήλθαν στο φως θα τους βοηθήσουν να αποκτήσουν μία σαφέστερη εικόνα για την ιστορία της περιοχής.
«Πιστεύουμε ότι μια μεγάλη πυρκαγιά κατέστρεψε την εκκλησία ενώ οι εργασίες συντήρησης συνεχίζονται στους σωζόμενους τείχους της εκκλησίας", λέει ο Εζανλί.
Σύμφωνα με τον τούρκο καθηγητή, η εκκλησία ήταν η τρίτη κατά σειρά μεγαλύτερη εκκλησία στην αρχαία πόλη της Πισιδίας και είχε κτισθεί πάνω από έναν ναό της εποχής της δυναστείας των ρωμαίων αυτοκρατόρων Αντωνίνων. Οι τέσσερις εκκλησίες που έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα στην Πισιδία, αποδεικνύουν οτι η περιοχή αποτελούσε έναν θρησκευτικό τόπο λατρείας. Η πόλη χωριζόταν σε γειτονιές και οι τέσσερις εκκλησίες είχαν χωριτικότητα 300 ατόμων, η κάθε μία. Οι εργασίες ανασκαφής ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2016 και θα συνεχισθούν έως τον Δεκέμβριο, σε έναν μόνο τομέα λόγω έλλειψης κονδυλίων, λέει ο Εζανλί
Η μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε στην περιοχή πριν αιώνες, λέει ο τούρκος αρχαιολόγος, μαινόταν τόσες μέρες ώστε οι πέτρες στο εσωτερικό της εκκλησίας "εξερράγησαν" λόγω της υπερβολικής θερμότητας.
« Ένα κέρμα της εποχής των Σελτζούκων που βρέθηκε σε ένα στρώμα της στάχτης στο βόρειο τμήμα του ναού, ενισχύει την άποψη οτι η εκκλησία κάηκε τον 11ο ή 12ο αιώνα », δήλωσε ο Εζανλί
Η αρχαία πόλη της Πισιδίας κατοικήθηκε από την Παλαιολιθική Εποχή, με τους οικισμούς να έχουν κατασκευαστεί μεταξύ της όγδοης και τρίτης χιλιετίας π.Χ.. Στην περιοχή κατοίκησαν Χετταίοι, Ελληνες και Ρωμαίοι ενώ τον 11ο αιώνα μ.Χ., καταλήφθηκε από τους Σελτζούκους Τούρκους. Η αρχαία πόλη συχνά άλλαζε χέρια από τους Βυζαντινούς στους Τούρκους, έως το 1176 όπου οι τελευταίοι παρέμειναν οριστικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ - Ένα βιβλίο για τον αυτισμό και την αγάπη



                                              
                                                                              της Μαρίας Κασαμπαλάκου


 



Κείμενο: Μαρία Κασαμπαλάκου
Εικονογράφηση: Γεώργιος Φιωτάκης,
Μαρία Κασαμπαλάκου                             
                

Χρον. Έκδοσης: 2016

Σχήμα:  21 Χ 29

ISBN: ISBN: 978-960-495-207-6
Σελ.:  32
Τιμή:  5,50
Κωδ. Βιβλίου: 2626







Ένα ξεχωριστό βιβλίο κυκλοφόρησε αυτές τις μέρες και αποτελεί αφορμή για να ανοίξουν οι καρδιές γονιών και παιδιών γύρω από ένα θέμα που απασχολεί πολύ έντονα πλέον την σύγχρονη κοινωνία, το φάσμα του  αυτισμoύ. Πράγματι λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία του βιβλίου  έχει δημιουργηθεί στο Facebook ένας χώρος όπου γονείς και εκπαιδευτικοί που ενδιαφέρονται για το θέμα επικοινωνούν πλέον μεταξύ τους και αυτό χάρη στην ακούραστη προσπάθεια της συγγραφέως του βιβλίου Μαρίας Κασαμπαλάκου.
Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις νέες εκδόσεις Θύρα των οποίων την κεντρική διάθεσή έχουν οι εκδόσεις Σταμούλη (www.stamoulis.gr). H Μαρία Κασαμπαλάκου με μια σύγχρονη αλλά και γεμάτη συναισθήματα γραφή εξιστορεί στους μικρούς αναγνώστες τον αγώνα που χρειάστηκε να δώσει τόσο η ίδια και ο σύζυγός της,  όσο και ο μικρός Αυγερινός έως ότου επιτύχουν  να ενταχθεί  ο γιός τους σε πρόγραμμα παράλληλης στήριξης.
Μέσα από την ιστορία αυτή που είναι γραμμένη με περισσή ζωντάνια και διανθίζεται από μικρά ποιήματα οι μαθητές του δημοτικού σχολείου θα γνωρίσουν καλύτερα τον κόσμο του Αυγερινού και κάθε μαθητή του διπλανού θρανίου που αντιμετωπίζει μαθησιακές και άλλες δυσκολίες.
Συγκινητικό, ευαίσθητο αλλά και με τρυφερό χιούμορ το βιβλίο της Μαρίας Κασαμπαλάκου αξίζει να διαβαστεί από όλα τα παιδιά και να αποτελέσει υλικό για την ευέλικτη ζώνη. Ο πατέρας του Αυγερινού Γεώργιος Φωτάκης και η ίδια η συγγραφέας έχουν επιμεληθεί  την πολύχρωμη εικονογράφηση που είναι εμπνευσμένη  από τα βιώματά τους.





Όταν παιδάκια συναντώ
στα µάτια τα κοιτάζω.
Όλα ίδια µου φαίνονται,
µ’ αγάπη τ’ αγκαλιάζω...
Κι αν ίσως κάποιοι φίλοι µου
δεν είναι σαν εµένα,
τους δείχνω κατανόηση,
τους παίρνω στην παρέα!
Μ’ ένα πλατύ χαµόγελο
τους λέω: όλα ειν’ ωραία!
Άσχηµα εγώ δεν τους µιλώ!
Ποτέ δεν κοροϊδεύω!
Αν είν’ αυτοί αδύναµοι,
εγώ τους προστατεύω!
Κι έτσι νιώθω µια Χαρά!
Αγάπη! Καλοσύνη!
Μ’ ένα σκοπό µες στην ψυχή:
µονάχος στη γωνία του
κανένας να µη µείνει!
Μία µεγάλη αγκαλιά
να είναι τα παιδάκια...
Φωτίζουν µες στα σκοτεινά,
αγάπης λυχναράκια...

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

Ιεραποστολή: σημαντική όσο το νερό!


Την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου στις 7.30μ.μ. και στο πλαίσιο του προγράμματος "ενορία εν δράσει" του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πειραιώς οι εθελοντές της 5ης αποστολής της Μονής μας στην Ουγκάντα, θα καταθέσουν τις προσωπικές τους εμπειρίες και μαρτυρίες από τη χώρα, ενώ θα παρουσιαστεί πλούσιο φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό.

Στο τέλος της εκδηλώσεως θα πραγματοποιηθεί φιλανθρωπικό Αφρικάνικο παζάρι με είδη που δημιουργούν οι Ορθόδοξοι αδελφοί μας από την Ουγκάντα, με σκοπό την ενίσχυση της Ιεραποστολής ενώ θα διατεθούν και κουμπαράδες της Ιεραποστολής για όσους θα ήθελαν να βοηθήσουν και με αυτόν τον τρόπο.
Οι κουμπαράδες θα μαζευτούν τον Ιούνιο του 2017, όταν -πρώτα ο Θεός- η Ιερά Μονή Παναγίας Χρυσοπηγής θα πραγματοποιήσει την 6η αποστολή στην Ουγκάντα.
Σας περιμένουμε με χαρά.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...