Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2020
Σύντομη καθημερινή προσευχή
Παντοδύναμε Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, πρόσδεξαι τὴν ἱκεσίαν ἡμῶν τῶν ἁμαρτωλῶν καὶ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ πάσης ἀνάγκης, θλίψεως, ἀρρωστίας καὶ βασκανίας• προσέτι δὲ ἀπὸ σεισμοῦ τε καὶ πολέμου.
Φώτισον ἡμᾶς Κύριε, δὸς ἐν ταῖς καρδίαις ἡμῶν τὴν σὴν ἀγάπην καὶ τὴν σὴν εἰρήνην, τὴν πάντα νοῦν ὑπερέχουσαν.
Συγχώρησον ἡμῖν τὰ ἑκούσια καὶ τὰ ἀκούσια ἁμαρτήματα καὶ σῶσον ἡμᾶς ὡς Ἀγαθὸς καὶ Φιλάνθρωπος.
Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2020
«Τώρα βυθίζομαι στην πέτρα...»
«Τώρα βυθίζομαι στην πέτρα...»
…………………………………..........................
“Λυπούμαι
γιατί άφησα να περάσει ένα πλατύ
ποτάμι
μέσα από τα δάχτυλά μου
χωρίς
να πιω ούτε μια στάλα.
Τώρα βυθίζομαι
στην πέτρα.”
Οι στίχοι αυτοί τού Σεφέρη…
δεν θα μπορούσαν να ταιριάζουν περισσότερο…
στην πρόσφατη καταστροφή…
κορυφαία στην Κεφαλονιά μας…
ειδικά στην Άσσο μας…
“Λυπούμαι…”
γιατί το “πλατ ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ύ ποτάμι” τής ζωής, τής ζωής μου, τής πολύτιμης
μοναδικής ζωής μου, τής ζωής που μου δόθηκε, το άφησα να χύνεται,
και να χάνεται, ανερμάτιστα, ευκαιριακά, φθηνά, “ “επιτυχημένα” ”,
“χωρίς να πιώ ούτε μιά στάλα”, λέει πολύ πιό σκληρά ο Ποιητής·
…………………………………………………
και “τώρα, βυθίζομαι στην πέτρα.”
Την κάθε “πέτρα”… με πετρωμένη πολλές φορές καρδιά…
συνείδηση… σκοπό ζωής… αισθητική… ευαισθησία…
προς τους άλλους και προς τον εαυτό μου πρώτα…·
αγόμενος και φερόμενος… εύκολη τής πλάνης λεία…
πλανών και πλανώμενος
μέχρις ότου όλα όσα ψευδώς νομίζω να βρούν “τοίχο”… “πέτρα”…
Και λέει συγκλονιστικά επίκαιρα πιό κάτω το ποίημα :
“Ό,τι
αγάπησα χάθηκε μαζί με τα σπίτια
που
ήταν καινούργια το περασμένο καλοκαίρι
και
γκρέμισαν με τον αγέρα του φθινοπώρου.”
…………………………………………………………………
Κάποτε σε μιά εκδήλωση που γινόταν εκ μέρους όλων των Επτανησίων,
αναφερόμενος στην ομιλία μου σε κάθε ένα από τα Νησιά, μίλησα γιά την
ατυχία των Κερκυραίων να μην έχουν σεισμούς ( ! )·
την βασική αυτή παράμετρο ευφυίας, επινοητικότητας, και φιλοσοφίας ζωής, των άλλων Επτανησίων· και δή –ως επίκεντρων τού σεισμού- των Κεφαλλήνων.
Έτσι η “πέτρα”, μπορεί να γίνει η αφορμή ν’αναλογισθεί κανείς
όλη τη ζωή του που ρήμαξε… και σ’όλη την γη την χάλασε…
-γιά να θυμηθούμε τον μεγάλο Αλεξανδρινό-
και να συνειδητοποιήσει ότι το πλατύ ποτάμι τής ζωής,
αν δεν το κολυμπήσεις –φθειρόμενος, ενώ “ενός έστι χρεία”:
να τιμήσεις το δώρο τής ζωής που σου δόθηκε, μη αφήνοντας τόση θάλασσα μπροστά σου χωρίς να την κολυμπάς- θα τώβρεις πέτρα…
Αγνοεί με αλαζονεία η ανθρωπότητα, την ισχύ των πνευματικών νόμων,
που είναι σαν τους νόμους τής φυσικής, και βρίσκονται σε αναπτυγμένη
παραστατικότητα, μέσα στην Ελληνική Θεατρική Τραγωδία.
Ό Θεός, ανά πάσα στιγμή, δείχνει την δυναμή του,
και εκμηδενίζει τον αλαζόνα, και τον γυρίζει
…από την “σιγουριά” των πραγμάτων που επίσταται,
από την “ασφάλεια” τής επιστήμης “του”,
που ο Ίδιος ο Θεός Δημιούργησε
και που ο Άνθρωπος χωρίς σοφία και με πανουργία χειρίζεται…
-Επιστήμη χωριζομένη αρετής… πανουργία εστί… Πλάτων-
…τον γυρίζει και τον βυθίζει στην …πέτρα·
που όμως μπορεί να γίνει διδάσκαλος και αφορμή
γιά περισυλλογή και μιά αληθινή ποιότητα ζως﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ ό από την “σιγουριαής,
ζωής που δεν τελειώνει στο μνήμα,
την πέτρα αυτή καταλήξεως
και άμεσης αναχωρήσεως·
ελπίδας, που και ο Σεφέρης βάζει στο ποίημα του
μ’ένα μικρό πεύκο, στο κόκκινο χώμα…
…χώμα ζωής …και αγωνιστικού για τη ζωή φρονήματος
που θέλουν να μας την κάνουν απρόσωπη και “πέτρα”.
Το παραθέτουμε ολόκληρο :
(Είναι το ιη΄ ποίημα, τής ευρύτερης ποιητικής σύνθεσης του “Μυθιστόρημα”.)
“Λυπούμαι
γιατί άφησα να περάσει ένα πλατύ
ποτάμι
μέσα από τα δάχτυλά μου
χωρίς
να πιω ούτε μια στάλα.
Τώρα βυθίζομαι
στην πέτρα.
Ένα μικρό πεύκο στο κόκκινο
χώμα,
δεν έχω άλλη συντροφιά.
Ό,τι
αγάπησα χάθηκε μαζί με τα σπίτια
που
ήταν καινούργια το περασμένο καλοκαίρι
και
γκρέμισαν με τον αγέρα του φθινοπώρου.”
Γεώργιος Κακής Κωνσταντινάτος
Ηθοποιός Σκηνοθέτης Εικαστικός
Η προδοσία του Σαμψών απέναντι στο Θεό
Ο Σαμψών είναι κορυφαία μορφή της Παλαιάς Διαθήκης, ο τελευταίος κριτής του Ισραήλ ο οποίος τον έκρινε για είκοσι συνεχόμενα έτη. Οι Κριτές, το ομώνυμο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης, περιγράφει την ιστορία εκλεκτών προσώπων του Θεού οι οποίοι αναλάμβαναν την προστασία του Ισραήλ από τους εχθρούς του. Η θαυματουργή σύλληψή του, η δημοφιλία που απέκτησε εξαιτίας της μεγάλης του δύναμης, αλλά και ο έρωτάς του για τη Δαλιδά, τον κατέστησαν εξέχουσα μορφή της Αγίας Γραφής και ήρωα της Πίστεως, σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο.
Ο Σαμψών ανήκε στους Ναζωραίους και δεν του επιτρεπόταν να καταναλώνει αλκοόλ και να αγγίζει νεκρούς, όπως και δεν έπρεπε να αποκαλύψει σε κανέναν το μυστικό της δύναμής του.
Ο Σαμψών και η Δαλιδά αποτελούν μία από τις διασημότερες ιστορίες αγάπης και προδοσίας όλων των εποχών, που επηρέασαν την παγκόσμια κουλτούρα και ενέπνευσαν αναρίθμητα έργα τέχνης, γλυπτά, ορατόρια, βιβλία και ποιήματα.
Ο Σαμψών, εξαιτίας της μεγάλης του δύναμης, αποτέλεσε πηγή φόβου για τους Φιλισταίους οι οποίοι καταδυνάστευαν τον τότε λαό του Θεού, Ισραήλ. Η εξαιρετική του δύναμη που κρυβόταν στα μαλλιά του, τον ώθησε να κάνει μερικά αξιοθαύμαστα κατορθώματα, όπως να θανατώσει ένα λιοντάρι και με μία σιαγόνα όνου να σφάξει χίλιους Φιλισταίους.
Όμως, ως άνθρωπος, ο Σαμψών είχε και αδύναμες πλευρές. Ο έρωτάς του για τη Δαλιδά, ήταν η απαρχή της πτώσης του και της απομάκρυνσής του από το Θεό. Ο Σαμψών έπεσε στην παγίδα της Δαλιδά η οποία εκμεταλλεύθηκε τον έρωτά του και της αποκάλυψε το μυστικό της δύναμής του.
Ο Σαμψών πρόδωσε το Θεό, όπως και η Δαλιδά πρόδωσε την εμπιστοσύνη και την αγάπη του Σαμψών. Ο Σαμψών τυφλώθηκε από τους Φιλισταίους και ταπεινώθηκε με το να γυρίζει το μύλο του δεσμωτηρίου τους.
Όταν οι Φιλισταίοι έκαναν μεγάλη γιορτή στο Δαγών, το θεό τους, κάλεσαν το Σαμψών να παίξει μουσική για εκείνους. Ο Σαμψών αγκάλιασε τους στύλους και προσευχήθηκε στο Θεό να του δώσει δύναμη για να εκδικηθεί τους Φιλισταίους για τα δύο του μάτια.
Ο Θεός, ακόμα και αν ο Σαμψών τον είχε προδώσει, όταν είδε τη συνειδητοποίηση του λάθους του και την ικεσία του για βοήθεια, αμέσως επενέβη. Ο ναός στον οποίο γιόρταζαν οι Φιλισταίοι γκρεμίστηκε και όλοι βρήκαν τραγικό θάνατο, μαζί με τον ίδιο το Σαμψών, ο οποίος απέκτησε ξανά δύναμη λίγο πριν το τέλος της ζωής του.
Η ιστορία του Σαμψών μας διδάσκει πως η προδοσία είναι κομμάτι της ίδιας μας της ζωής και πως όπως μπορούμε εμείς να προδοθούμε, άλλο τόσο μπορούμε και εμείς να προδώσουμε. Ο Σαμψών πρόδωσε το Θεό, αλλά έστω και με μεγάλο κόστος, αποδέχθηκε το λάθος του και στο τέλος ζήτησε ξανά τη βοήθειά Του. Και ο Θεός συγχώρησε την αδυναμία του, όπως ενδυναμώνει ξανά τον κάθε άνθρωπο που επιστρέφει κοντά Του.
ΜΑΡΙΑ ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗ
Τετάρτη 15 Ιουλίου 2020
Να φύσαγε ένα αεράκι ...
Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020
Εορτή Ιερού Ναού Αγίας Κυριακής Σερβίων Κοζάνης 7-7-2020
Οι φωτογραφίες είναι της Αναστασίας Ταβλιακού
Κυριακή 14 Ιουνίου 2020
«Εφιάλτης» οι 1892 εξαφανίσεις παιδιών στην Ελλάδα, τους τελευταίους 16 μήνες!
Ωστόσο, όπως εξηγεί στη «δημοκρατία» ο ιδρυτής της οργάνωσης, Ανδρέας Γιαννόπουλος, ο αριθμός είναι αρκετά μεγαλύτερος, καθώς είναι πάρα πολλές οι εξαφανίσεις που δεν δηλώνονται καν στην Αστυνομία. Μάλιστα, όσο περνούν τα χρόνια, αγνοούνται όλο και μικρότερης ηλικίας παιδιά, με τα 12 χρόνια να είναι πλέον η μέση ηλικία φυγής από το σπίτι!
Τι είναι, όμως, αυτό που ωθεί έναν ανήλικο να εγκαταλείψει την οικογενειακή εστία και, μάλιστα, σε τόσο τρυφερή ηλικία; «Εκείνο που μπορώ να σας πω με σιγουριά, είναι ότι παρατηρείται αύξηση στις εξαφανίσεις από κακή χρήση του διαδικτύου. Είναι πολλές οι περιπτώσεις ανήλικων κοριτσιών που γνωρίζουν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μεγαλύτερους άντρες, οι οποίοι τους υπόσχονται μια χλιδάτη ζωή. Νομίζοντας, λοιπόν, πως έχουν ερωτευτεί το πρόσωπο που βλέπουν πίσω από την οθόνη, φεύγουν μαζί του και συχνά καταλήγουν στην πορνεία», λέει ο κ. Γιαννόπουλος.
Ενδεικτική είναι μια περίπτωση που κλήθηκε πρόσφατα να αντιμετωπίσει το Χαμόγελο του Παιδιού, όταν δέχθηκε κλήση για την εξαφάνιση μιας 13χρονης κοπέλας. Όπως διαπιστώθηκε, η ανήλικη συνομιλούσε για καιρό με έναν άνδρα αρκετά μεγαλύτερό της, ο οποίος την έπεισε να πάει να ζήσει μαζί του. «Με τη βοήθεια των λιμενικών, τους εντοπίσαμε έγκαιρα στο πλοίο με προορισμό τη Ρόδο. Η κοπέλα θα κατέληγε σε μπαρ του νησιού, όπου διάφοροι επιτήδειοι ωθούν τις κοπέλες σε εξαναγκαστική εργασία και τις εκμεταλλεύονται», αποκαλύπτει.
Υπάρχουν, βέβαια, και περιπτώσεις όπου η φυγή ενός παιδιού από το σπίτι λειτουργεί σαν «καμπανάκι» για το -ενδεχομένως- αρρωστημένο κλίμα που επικρατεί εντός της οικογένειας. «Κάποιοι ανήλικοι το σκάνε, γιατί δεν μπορούν να ζήσουν άλλο στο σπίτι τους. Είναι κι αυτός ένας παράγοντας που συμβάλει στη γιγάντωση του φαινομένου», υποστηρίζει ο κ. Γιαννόπουλος.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα παρατηρείται στα ανήλικα που καταφθάνουν ασυνόδευτα στη χώρα μας, με τον αριθμό των εξαφανίσεων να φτάνει τις 1.892 τους τελευταίους 16 μήνες! «Οι διακινητές βρίσκουν παιδιά που είναι “στα αζήτητα” και τα ωθούν στην πορνεία. Κανένας δεν ψάχνει να τα βρει κι αυτό είναι που ενισχύει τη δράση αυτών των ανθρώπων», σημειώνει ο Κώστας Γιαννόπουλος.
Παιδιά που δεν βρέθηκαν ποτέ
Οι ιστορίες παιδιών, όπως ο Άλεξ, η Αννούλα και ο Μπεν, είναι μερικές, μόνο, από αυτές που συγκλόνισαν στο παρελθόν την κοινή γνώμη. Ως σήμερα, κανείς δεν έχει καταφέρει να ξετυλίξει τα κουβάρια αυτών των υποθέσεων και να απαντήσει με σιγουριά αν οι μυστηριώδεις αυτές εξαφανίσεις ήταν αποτελέσματα απαγωγής ή δολοφονίας. Τι πήγε λάθος στις έρευνες; Πού μπορεί να βρίσκονται σήμερα αυτά τα παιδιά;Σύμφωνα με τον κ. Γιαννόπουλο, υπήρξαν αρκετές ανακολουθίες στις έρευνες και ειδικότερα στην πολύκροτη υπόθεση του Άλεξ. «Χάθηκε πολύτιμος χρόνος, έγιναν όλα λάθος. Έβλεπα σκυλιά που υποτίθεται πως έψαχναν το παιδί, έπειτα από δύο μήνες. Αυτό έγινε για το “θεαθήναι”, επειδή πίεζε η κοινή γνώμη. Δεν μπορεί το σκυλί τόσες ημέρες μετά να ακολουθήσει τα ίχνη. Χρειάζεται άμεση κινητοποίηση, εδώ και τώρα. Τέτοιες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και στον θάνατο», καταλήγει.
Πηγή: «δημοκρατία»
Τρίτη 9 Ιουνίου 2020
Κυριακή 7 Ιουνίου 2020
Σάββατο 6 Ιουνίου 2020
Οι Άγιοι Πατέρες διά την Κυριακήν της Πεντηκοστής – Διδαχές
Τότε ἦταν ποὺ Ἐκεῖνος ὄντας Ἕνας σὲ Τρία Πρόσωπα, ἀπὸ ἀνείπωτο ἔλεος πρὸς τὸ ἀποξενωμένο ἄνθρωπο τὸν πλησίασε μὲ διαδοχικὲς ἀποκαλύψεις, ὥστε “ἡ χάρις τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ κοινωνία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος”, νὰ μπορέσει νὰ αὐξηθεῖ καὶ γιὰ ἀκόμη μία φορὰ νὰ ἀνυψώσει τὸν πεπτωκότα ἄνθρωπο…
Πρέπει νὰ δοῦμε τὴν κάθοδο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ὄχι μόνο σὰν ἕνα θαῦμα ποὺ δόξασε τὴν Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία, ἀλλὰ σὰν ἕνα γεγονὸς ποὺ συνδέεται οὐσιαστικὰ μὲ τὴν σωτηρία μας» (1).
Ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς στὴν ὁμιλία του στὴν ἑορτὴ τῆς Πεντηκοστῆς ἑρμηνεύοντας τὸ γιατί τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ἐμφανίσθηκε μὲ σχῆμα γλωσσῶν καὶ, μάλιστα, πυρίνων, σημειώνει ὅτι «Γιὰ νὰ ἐπιδείξει τὴν συμφυΐα του (τὴν ἴδια φύση) μὲ τὸν Θεόν Λόγον, τὸ δεύτερο πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδος· διότι τίποτε δὲν εἶναι συγγενέστερο ἀπὸ τὴν γλώσσα πρὸς τὸν λόγο.
Συγχρόνως δὲ καὶ γιὰ τὴν χάρι τῆς διδασκαλίας· διότι ὁ κατὰ Χριστὸν διδάσκαλος χρειάζεται χαριτωμένη γλώσσα. Γιατί δὲ μὲ πύρινες γλῶσσες; Ὄχι μόνο γιὰ τὸ ὁμοούσιο τοῦ Πνεύματος πρὸς τὸν Πατέρα καὶ τὸν Υἱὸ (διότι πῦρ εἶναι ὁ Θεός μας, καὶ μάλιστα πῦρ ποὺ κατατρώει τὴν μοχθηρία), ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν διπλότητα τῆς ἐνέργειας τοῦ κηρύγματος τῶν Ἀποστόλων· διότι μπορεῖ συγχρόνως νὰ εὐεργετεῖ καὶ νὰ τιμωρεῖ, καί, ὅπως τὸ πῦρ ἔχει τὴν ἰδιότητα καὶ νὰ φωτίζει καὶ νὰ φλογίζει, ἔτσι καὶ ὁ λόγος τῆς κατὰ Χριστὸν διδασκαλίας, τοὺς μὲν ὑπακούοντας φωτίζει, τούς δὲ ἀπειθοῦντας παραδίδει τελικῶς σὲ πῦρ».
Ὁ ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς γράφει γιὰ αὐτὴν τὴν ἑορτὴ «Τὸ Ἅγιο Πνεῦμα δὲν εἶναι σὰν τό βίαιο ἄνθρωπο, ποὺ μπαίνει ἀπρόσκλητα στὸ ξένο σπίτι. Μπαίνει μόνο στὰ σπίτια ποὺ ἔχουν θεληματικὰ καὶ πρόθυμα τὴν πόρτα τους ἀνοιχτή, ἐκεῖ ποὺ τὸ λογαριάζουν ὡς κάτι τὸ ἀγαπητό, σὰν ἕνα ἐπισκέπτη ποὺ τὸν περιμένουν ἀπὸ καιρό.
Οἱ ἀπόστολοι τὸ περίμεναν μὲ ἔντονη ἐπιθυμία. Καὶ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα κατέβηκε σὲ αὐτοὺς καὶ τοὺς ἔκανε κατοικητήριό Του. Δὲν κατέβηκε κοντά τους μὲ κάποιο ἀπειλητικὸ θόρυβο, μὰ μὲ κραυγὴ χαρᾶς. Ἀδελφοί μου! Νὰ ξέρετε πόσο χαίρεται τὸ Ἅγιο Πνεῦμα, πόσο εὐφραίνεται μὲ ἀπερίγραπτη χαρὰ, ὅταν βρίσκει ψυχὲς ἁγνές, ποὺ ἔχουν ἀνοιχτὲς τὶς πόρτες τῆς ψυχῆς τους, ποὺ τὸ νοσταλγοῦν! Σὲ αὐτὲς φτιάχνει τὸ κατοικητήριό του μὲ μία κραυγὴ χαρᾶς καὶ τοὺς χαρίζει τὶς πλούσιες δωρεές Του».
Ὁ ἅγιος Νικόλαος Καβάσιλας γράφοντας γιὰ τὴν Θεία Λειτουργία λέει ὅτι «Τὸ ἅγιο Πνεῦμα εἶναι ἡ δύναμις ποὺ ὥπλισε τοὺς Ἀποστόλους ἀπὸ ἄνω, σύμφωνα μὲ τὸν λόγο τοῦ Κυρίου πρὸς αὐτοὺς “καθίσατε ἐν τῇ πόλει Ἱερουσαλήμ, ἕως οὗ ἐνδύσησθε δύναμιν ἐξ ὕψους”. Αὐτὸ εἶναι ἔργο ἐκείνης τῆς καθόδου· διότι τὸ Πνεῦμα δὲν κατέβηκε μία μόνο φορά κι᾽ ἔπειτα μᾶς ἐγκατέλειψε, ἀλλὰ εἶναι καὶ θὰ εἶναι μαζί μας γιὰ πάντα. Καὶ δὲν μᾶς ἔστειλε μόνο τὸ ἅγιο Πνεῦμα ὁ Κύριος, ἀλλὰ καὶ ὁ ἴδιος ὑποσχέθηκε ὅτι θὰ μένει μαζί μας ἕως τῆς συντέλειας τοῦ αἰῶνος. Ἀλλὰ ὁ μὲν Παράκλητος παρίσταται ἀοράτως, ὁ δὲ Κύριος καὶ βλέπεται καὶ στὴν ἁφὴ προσφέρεται μὲ τὰ φρικτὰ μυστήρια».
Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος μιλώντας γιὰ τὸ ἴδιο θέμα ἀναφέρει «Ἀνέβηκε ἡ ἀνθρώπινη φύση πρὶν δέκα ἡμέρες στὸν θρόνο τοῦ Θεοῦ καὶ σήμερα κατέβηκε τὸ Ἅγιο Πνεῦμα σὲ αὐτήν. Γιὰ νὰ μὴ ἀμφιβάλλει κανένας καὶ νὰ μὴ ἀναρωτιέται τί ἔκαμε ἆραγε ὁ Χριστὸς, ὅταν ἀνέβηκε στὸν οὐρανό. Ἆραγε συμφιλίωσε τὸν Πατέρα; Ἆραγε τὸν ἔκαμε νὰ μᾶς συγχωρέσει; Θέλοντας νὰ μᾶς δείξει ὅτι τὸν συμφιλίωσε μὲ τὸ ἀνθρώπινο γένος, μᾶς ἔστειλε ἀμέσως τὰ δῶρα γιὰ τὴν συμφιλίωση. Στείλαμε ἐμεῖς πίστη καὶ πήραμε ἀπὸ τὸν οὐρανὸ δῶρα· στείλαμε ὑπακοὴ καὶ πήραμε δικαιοσύνη».
_________________
1. “Ἡ Θεολογία τῆς Καρδιᾶς”, Ἅγιος Φιλάρετος Μόσχας, Ἐκδ. Ἴνδικτος, σελ. 147
2. Ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς Ε.Π.Ε., τόμ. 10, σελ. 107
3. “Ἀναστάσεως ἡμέρα”, ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, ἐπιμέλεια Πέτρου Μπότση σελ. 235
4. Νικολάου Καβάσιλα Ε.Π.Ε., σελ. 145
5. Ἱ. Χρυσοστόμου τόμ. 36 Ε.Π.Ε., σελ. 305
Πηγή: kirigmata.blogspot.com
Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020
Εὐχήσου καὶ γιὰ μένα, πάτερ
ΚΑΠΟΙΟΣ ἀπὸ τοὺς Πατέρες στὴν Θεούπολη μᾶς διηγήθηκε λέγοντάς μας τὰ ἑξῆς:
Ἀνεβήκαμε μιὰ φορὰ στὸ Ἀμιανὸ ὄρος γιὰ κάποιο λόγο, καὶ βρῆκα ἕνα σπήλαιο. Μπαίνω μέσα καὶ βρίσκω ἕναν ἀναχωρητὴ νὰ ἔχει πέσει στὰ γόνατα, νἄχει ἁπλώσει τὰ χέρια του στὸν οὐρανὸ καὶ τὰ μαλλιὰ τῆς κεφαλῆς του νὰ φτάνουν μέχρι τὸ ἔδαφος. Κι ἐγὼ ποὺ νόμισα ὅτι ζεῖ τοῦ βάζω μετάνοια καὶ τοῦ λέω:
«Εὐχήσου καὶ γιὰ μένα, πάτερ.»
Καθὼς λοιπὸν δὲν μοῦ ἀποκρίθηκε τίποτα, σηκώθηκα πῆγα κοντά του νὰ τὸν ἀσπαστῶ κι ὅπως τὸν ἔπιασα τὸν βρῆκα νεκρὸ καὶ τὸν ἄφησα κι ἔφυγα. Κι ἀφοῦ ἀπομακρύνθηκα λίγο, βλέπω ἄλλο σπήλαιο. Μπαίνω μέσα καὶ βλέπω ἄλλον γέροντα. Καὶ μοῦ λέει:
«Καλῶς ἦρθες, ἀδελφέ. Μπῆκες στὸ ἄλλο σπήλαιο, τοῦ γέροντος;»
Κι ἐγὼ τοῦ ἀποκρίθηκα καὶ τοῦ εἶπα:
«Ναί, πάτερ.»
Καὶ μοῦ λέει:
«Μήπως πῆρες τίποτα ἀπὸ ἐκεῖ;»
Καὶ εἶπα:
«Ὄχι.»
Τότε μοῦ λέει:
«Ἀδελφέ, ὁ γέρων φύσει ἔχει τελευτήσει ἐδῶ καὶ δεκαπέντε χρόνια.»
Κι ἦταν ἔτσι σὰ νὰ ἐκοιμήθη πρὶν ἀπὸ μιὰ ὥρα, κι ἀφοῦ μοὔδωσε ὁ γέροντας εὐχὴ ἔφυγα δοξάζοντας τὸν Θεό.
Ιερά Σύνοδος: Αδιαπραγμάτευτη η Θεία Κοινωνία – Αφορισμός στην γιόγκα
«Το Ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας είναι αδιαπραγμάτευτο», τονίζει η Ιερά Σύνοδος και στέλνει επιστολές σε Βαρθολομαίο και Δανιήλ. Απορρίπτει την γιόγκα ως μέσο για την αντιμετώπιση του άγχους από την πανδημία του κορονοϊού.
Επιμένει στις θέσεις της η Εκκλησία της Ελλάδος όσον αφορά στην Θεία Κοινωνία στα χρόνια του κορονοϊού. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος μάλιστα διαχωρίζει την θέση της τόσο από το Οικουμενικό Πατριαρχείο όσο και από το Πατριαρχείο Ρουμανίας.
Η Ιερά Σύνοδος, ομόφωνα αποφάσισε να αποσταλούν απαντητικά ανάλογα Συνοδικά Γράμματα, τόσο στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο όσο και στον Πατριάρχη Ρουμανίας Δανιήλ, αναφορικά με την αναγκαιότητα να υπάρξει κοινή πορεία στην ποιμαντική αντιμετώπιση των αμφισβητήσεων του καθιερωμένου τρόπου μεταδόσεως της Θείας Κοινωνίας.
Μάλιστα, όπως τονίζει στη σχετική ανακοίνωση, η Εκκλησία της Ελλάδος εμμένει στην εξ αρχής εκφρασθείσα δογματική και θεολογική επιβεβαίωσή της ότι «το Ιερό Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας παραμένει αδιαπραγμάτευτο όπως μας παρεδόθη από την περί αυτού διδασκαλία της Ορθοδόξου Παραδόσεως και των αγίων Πατέρων της αγίας μας Εκκλησίας».
Υπενθυμίζεται ότι το Πατριαρχείο Ρουμανίας είχε εκδώσει ανακοίνωση με την οποία καλούσε τους πιστούς που φοβούνται να κολλήσουν τον κορονοϊό από το κοινό ποτήριο της Θείας Κοινωνίας την επιλογή να κοινωνούν με κουτάλι από το σπίτι τους.
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε καλέσει τους πιστούς να εναρμονίζονται προς τις υγειονομικές οδηγίες τόσο του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας, όσο και προς τις σχετικές υποδείξεις και νομοθετικές διατάξεις των κρατών. Πριν από λίγα 24ωρα ο Οικουμενικός Πατριάρχης είχε ζητήσει επίσης με επιστολή προς τους Προκαθήμενους των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών να υπάρξει συντονισμός και ομοιομορφία ως προς το καίριο θέμα της Θείας Ευχαριστίας και του τρόπου μεταδόσεως αυτής στους πιστούς.
Όχι στην γιόγκα για το άγχος από τον κορονοϊό
Εξάλλου, όπως επισημαίνεται στη σημερινή ανακοίνωση που εξέδωσε η ΔΙΣ, με αφορμή τη σύσταση της τεχνικής της γιόγκα από διάφορους φορείς ως τρόπου αντιμετώπισης του άγχους, κατά την περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού, «η Γιόγκα τυγχάνει απολύτως ασυμβίβαστη με την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη μας και δεν έχει καμία θέση στην ζωή των Χριστιανών».
Επιπρόσθετα, η ΔΙΣ καλεί τους αρχιερείς και τους ιερείς να απέχουν από κάθε εκδήλωση που διοργανώνεται από τις οργανώσεις Rotary και Lions. Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασής της, η οποία θα κοινοποιηθεί στις Μητροπόλεις με εγκύκλιο σημείωμα, οι οργανώσεις αυτές «δεν περιορίζονται μόνον σε κοινωνικές εκδηλώσεις, αλλά επεκτείνονται και σε πράξεις θρησκευτικού χαρακτήρα, καθ’ όσον διαθέτουν τυπικό τελετουργίας εισδοχής νέων μελών και καθορίζουν προσευχή που απευθύνεται αδογμάτιστα σε ένα θεό, με την γενική έννοια του όρου και όχι κατά την Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη μας».
www.newsit.gr