Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2009

Ονόματα της Παναγίας




-->
Δέσποινα, Παναγία, Μαρία, Μαριάμ, Άμπελος η αληθινή,  Άχραντος, Άσπιλη , Γλυκοφιλούσα, Δεξιά,  Ελεούσα, Ενδοξοτέρα, Ζωδόχος Πηγή, Λαοδέουσα, Φιλόστοργος, Άσπιλη, Πανάσπιλη, Τριχερούσα,  Βηθλεεμίτισσα, Ευλογημένη, Παντευλογημένη, Απείρανδρη, Κοσμοπόθητη , Άξιον Εστί ,  Αγαθή, Καλοκάγαθη, Κεχαριτωμένη, Γλυκοφιλούσα,  Άχραντη, Πανάχραντη, Αγνή, Πάναγνη, Σπηλιώτισσα, Θεοτάτη,  Υπερθεοτάτη, Χαριωτάτη, Υπερχαριωτάτη, Ένδοξη,  Υπερένδοξη, Υπερενδοξασμένη, Αγία, Υπεραγία, Αγιοτέρα, Βασίλισσα, Άνασσα, Καθαρωτέρα, Υπερτέρα, Παρθένος, Αειπάρθενος, Θεοτόκος, Θεολόγος, Λοχεύτρια, Ικετεύρια,  Γαλαζοόμορφη Φιλόστοργος, Σεπτή, Πάνσεπτη Υπερτέρα, Τιμιωτέρα, Λαμπροτέρα,  Υπερλαμπροτέρα, Εκλαμπρωτέρα, Ποθητή,  Πλατυτέρα, Κοσμοπόθητη, Καλοπόθητη, Υπερπόθητη, Μυροφόρα, Σκέπη, Σεπτή, Παμάκαρ, Παμακάριστη, Ιεροσολυμίτισσα, Καλλιπάρθενος, Πανύμνητη, Πανεύφημη,  Παντάνασσα,  Πάνσοφή, Σοφή, Νύμφη , Κόρη,  Κυρία,  Μάνα, Οδηγήτρια, Ανύμφευτη, Παρηγορήτρια, Βηματάρισσα, Μαλεβή, Παραμυθία, Υψηλοτέρα, Εσφιγμένη, Πορταΐτισσα, Ελαιοτριβίτισσα, Πυροβοληθείσα, Μυρτιδιώτισσα, Βρεφοκρατούσα,  Θεόνυμφε, Τιμιοτέρα, Ζιδανιώτισσα, Ολυμπιώτισσα, Οδηγήτρια, Αειμακάριστος, Πανάμωμος, Μητέρα, Καθαρωτέρα, Προυσιώτισσα, Αρχοντάρισσα, Γοργοηπύκοος, Κρεμαστή, Παρθενομήτωρ, Μητροπάρθενε, Απείρανδρος, Θεοφόρος, Παναγιωπούλα,  Καστριώτισσα, Καταφυγή, Κλίμαξ, Μυροβλύτισσα, Πόκος ο ένδροσος, Χοζοβιώτισσα, Ποταμίτισσα, Μεσίτρια, Δαμάστα, Φιδούσα, Τήνου, Φανερωμένη, Γερόντισσα, Αμπελακίωτισσα, Μοναδική, Αξιολάτρευτη, Αξιομακάριστη, Μικροπάρθενε, Τηνιάτισσα, Θεόπαιδα, Θεομακάριστη, Θεόλιπτη, Θεόσοφη Θεόφαντη, Θεόπνευστη, Τρισμακάριστη, Θεοπειθή, Θεόφρονη, Παναοίδημε, Γλυκυτάτη, Θαυμαστή, Θαυματουργή, Παντάνακτα, Καθικετεύτρια, Θεοκήρυκτη, Υπερύμνητη, Φιλάγαθη, Αξιάγαστη, Θεοπίστη, Καλλονή, Καλή , Δοξασμένη, Παρθενομάρτυς, Μαρτυροπάρθενη, Εκαντοπυλιανή, Χοζοβιώτισσα, Παμβασίλισσα, Μεγαλομάρτυς,  Καστοριανή, Καταφυγιώτισσα, Δεούσα, Απειράγαθη, Υπαρβασίλισσα, Υπερλοχεύτρια, Εικοσιφοινιάτισσα, Φιλάγαθη, Φιλοπόθητη, Προδρομίτισσα, Αγιορείτισσα, Παραμυθία, Χριστονύμφη, Θεούμήτηρ, Θεόφρων, Θησαυρός, Σεβαστή, Πανσεβαστή, Πανάφθορος, Πληθύς, Ευπρόσδεκτη, Ζωηφόρα, Μεσοσπορίτισσα, Πρεποσέμνη, Θεοτίμητη, Φιλάνθρωπος, Υπερφιλάνθρωπος, Υπερδυνατή, Αξιοθαύμαστη, Αξιοτίμητη, Ευσπλαχνική, Φιλεύσπλαχνη, Υπέραγνη, Κοσμοκράτωρα, Αρχαγγελιώτισσα, Προσπελάζουσα, Πολυτίμητος, Θησαύρισμα, Μονοπάρθενη, Νικηφόρος, Πανάθλια, Πανακήρατε, Υπαπαντή, Σεμνοπρεπής, Υπερθεοτίμητη, Δυνατή, Υπέρσοφη, Αξιοπρεπής, Πανάριστη, Παναμώμητος, Δακρυρροούσα, Χειμάζουσσα, Γουμένισσα, Καθολική, Ωραιοτάτη, Υπερμυροφόρα, Γλυκιά, Ευαγγελίστρια, Έμψυχε Παράδεισε, Θεογεννήτρια, Απειρόγαμε, Πολυπόθητη, Προστάτισσα, Χαριτόβρυτη, Αθληφόρα,  Θεολάτρευτη, Ωραία,φοβερά Προστασία, Γάλαξα,  Θαλασσοκρατούσα, Κυριοπρεσβεύτρια.
Μορείτε κι εσείς να προσθέσετε τα δικά σας ονόματα στα σχόλια.

Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009

Αγίου Βασιλείου του Μεγάλου- Για τις αρρώστιες και συμφορές



Ο Μέγας Βασίλειος στο λόγο του, «ότι ουκ έστιν αίτιος των κακών ο Θεό», μας λέγει:
«…Κάθε κακό δεν είναι κακό. Κακά είναι οι αμαρτίες· κακά δεν είναι όσα μας προκαλούν οδύνη στο σώμα, όπως είναι οι αρρώστιες και τα τραύματα του σώματος, η φτώχεια, οι ταπεινώσεις, οικονομικές ζημιές, θάνατοι συγγενών , τα οποία ενεργεί ( κατά παραχώρηση ) προς το συμφέρον της ψυχής ο σοφός και αγαθός Κύριος. Ο Οποίος αφαιρεί τον πλούτο από αυτούς που τον μεταχειρίζονται αμαρτωλά, για να καταστρέψει έτσι το μέσο του κακού. Παραχωρεί αρρώστιες, σ΄αυτούς που συμφέρει να είναι το σώμα τους δεμένο με τις αρρώστιες, παρά να είναι ελεύθερο για ν’ αμαρτάνει. Παίρνει με θάνατο εκείνους, που τους συμφέρει ο θάνατος παρά η παράταση της ζωής. Επίσης, προκειμένου να σταματήσει ο Θεός τις εκτεταμένες αμαρτίες, φέρει πείνα , ξηρασίες, κατακλυσμιαίες    βροχές , που αποτελούν μάστιγες κοινές πόλεων και ολοκλήρων εθνών…»

Αλλού πάλιν ο Μέγας Βασίλειος μας λέγει τα εξής:
«Οι αρρώστιες των πόλεων και των εθνών , οι ξηρασίες και οι αφορίες της γης, όπως και οι ατομικές θλίψεις ανακόπτουν την αύξηση των κακών. Αυτά τα είδη των μη πραγματικών κακών ενεργούνται από το Θεό, για ν’ αναιρέσουν την ενέργεια των αληθινών κακών, που είναι οι αμαρτίες. Επομένως ο Θεός αναιρεί το κακό (που είναι η αμαρτία)αλλά το (όντως) κακό δεν κατάγεται από το Θεό. Όπως ο γιατρός που δεν εισάγει την νόσο, αλλά αφαιρεί την νόσο από το σώμα. Οι αφανισμοί των πόλεων , οι σεισμοί και οι νεροποντές, οι καταστροφές στρατευμάτων  και τα ναυάγια και όλες οι πολυάνθρωπες συμφορές, που ενεργούνται από τη γη, από τη θάλασσα, από τον αέρα, από τη φωτιά ή από οποιαδήποτε αιτία, γίνονται για τον σωφρονισμό των επιζώντων από το Θεό , που με εκτεταμένες μάστιγες ανακόπτει την πάνδημη αμαρτωλότητα…».

Δεν είναι δυνατό να επιτύχουμε με άλλο τρόπο τα αγαθά που μας έχουν απαγγελθεί, και να αξιωθούμε την βασιλείας των ουρανών , παρά μόνον αν οδεύσουμε τον εδώ βίο μας με θλίψη.

Εάν είμαστε ξύπνιοι , προσεκτικοί οι θλίψεις μας οικειώνουν πιο πολύ  με τον Δεσπότη , και μαθητεύουμε να είμαστε επιεικείς.

Ο Θεός δεν εμποδίζει τις θλίψεις να έλθουν , αλλά όταν έλθουν είναι παρών, εργαζόμενος να μας καταστήσει χρήσιμους και έμπειρους.

Μην απελπίζεται, αλλά τότε, όταν έλθουν οι θλίψεις, περισσότερο να αφυπνιστείς, επειδή τότε οι προσευχές γίνονται πιο καθαρές.

Η θλίψη εργάζεται ισχυρούς τους θλιβομένους , τους κάμνει κατανυκτικούς και ταπεινώνει την διάνοια.
Είναι μεγάλο κατόρθωμα το να υπομένει κανείς την θλίψη με ευχαριστία.

Οι θλίψεις είαι τα κατάλληλα  φάρμακα στα δικά μας ψυχικά ταύματα. Ο Θεός επιτρέπει να γίνονται αυτά για την θεραπεία των ιδικών μας ψυχών.

…Κανείς δεν επικοινωνεί με τον Χριστό τρυφώντας και κοιμώμενος, αλλά εκείνος που βρίσκεται σε θλίψη και πειρασμό , αυτός στέκεται κοντά σε Εκείνον.

Απο το βιβλιαράκι "Λυτρωτικά εφόδια για την σωστή αντιμετώπιση των θλίψεων"
Εκδόσεις "Ορθόδοξος Κυψέλη"

Η εικόνα είναι απο:
www.pmeletios.com

Ο Άγιος Βασίλειος και ο ύπαρχος Μόδεστος.

Πως σκέφτηκες εσύ ( ανέφερε το όνομα του χωρίς να τον αξιώσει να τον ονομάσει επίσκοπο) και τολμάς να αντιστέκεσαι εναντίον τόσης εξουσίας , μόνος εσύ από όλους φέρεσαι με τόσην αυθάδεια;

-Γιατί η ερώτηση αυτή; απάντησε ο Βασίλειος. Ποια η απείθεια και η υπεροψία μου; διότι ακόμη δεν μπορώ να εννοήσω;

- Διότι δεν ακολουθείς την θρησκεία του βασιλέως, ενώ όλοι πλέον οι άλλοι υποτάχθηκαν και ηττήθηκαν, λέγει ο ύπαρχος.

- Δεν είναι αρεστά αυτά εις τον δικό μου βασιλιά , απήντησε ο Βασίλειος. Ούτε ενέχομαι να προσκυνώ κάποιο κτίσμα , εφ’ όσον είμαι του Θεού κτίσμα και έχω εντολή, ότι θα είμαι θεός.

- Αλλά εμάς πως μας θεωρείς; Δεν είμαστε τίποτε εμείς που διατάζουμε αυτά; Πως λοιπόν; Δεν θεωρείς μέγα και τιμητικό το να ταχθείς με το μέρος μας και να μας έχεις φίλους και συντρόφους;

-Αναγνωρίζω και δεν αρνούμαι, απάντησε ο Βασίλειος ότι εσείς είστε ύπαρχοι και επιφανείς , ουδόλως όμως ανώτεροι του Θεού. Και θεωρώ σπουδαία μεν τη φιλία σας (πως όχι; πλάσματα Θεού είστε και εσείς), αλλά θεωρώ σπουδαία τη φιλία και των άλλων Χριστιανών, που είναι ταγμένοι υπό την εξουσία σας. Διότι δεν είναι επίσημος ο Χριστιανισμός από την αξία των προσώπων που ανήκουν σ’ αυτόν, αλλά από την Πίστη.

-Πως λοιπόν δεν φοβάσαι την εξουσία ;

-Τι θα μου συμβεί; Τι πρόκειται να πάθω; απάντησε ο Βασίλειος

- Τι θα πάθεις; Ένα από τα πολλά που είναι στην την εξουσία μου.

-Ποια είναι αυτά; Πες μου

-Δήμευση , εξορία, βάσανα, θάνατος.

-Απείλησε με κάτι άλλο, αν υπάρχει. Διότι κανένα από αυτά που ανέφερες δεν μπορεί να με θίξει και να με βλάψει, απάντησε με θάρρος ο Βασίλειος

-Πως είναι δυνατόν και με ποιο τρόπο θα το κατορθώσεις αυτό; ρώτησε ο ύπαρχος

-Διότι, απάντησε ο Βασίλειος, δήμευση περιουσία δεν μπορεί να υποστεί εκείνος που δεν έχει τίποτα, εκτός αν πάρεις τα τρίχινα και φτωχά ενδύματα και τα λίγα βιβλία , από τα οποία αποτελείται ολόκληρη η περιουσία μου. Εξορία δεν γνωρίζω, εφ’ όσον δεν είμαι πουθενά εγκατεστημένος , και ούτε αυτή την πόλη που κατοικώ τώρα θεωρώ δική μου, αλλά θα έχω ως πατρίδα μου κάθε τόπο, στον οποίο θα με ρίξουν. Μάλλον όμως κάθε τόπο τον θεωρώ τόπο του Θεού, στον οποίο εγώ είμαι ξένος και πάροικος. Τα βάσανα όμως τίποτα δεν μπορούν να κάνουν στον άνθρωπο που δεν έχει σώμα, εκτός αν λες βάσανο την πρώτη πληγή , με την οποία θα πέσει αυτό το σώμα. Μόνο της πληγής αυτής είσαι κύριος. Ο θάνατος όμως θα είναι για μένα ευεργεσία. Διότι θα με στείλει ταχύτερα στο Θεό, με τον οποίο ζω και πολιτεύομαι και για χάρη του οποίου νεκρώθηκα κατά το πλείστον και προς τον οποίο από πολλά χρόνια σπεύδω να φτάσω.

-Κανείς , είπε μέχρι σήμερα δεν μίλησε με τέτοιο τρόπο και με τόσο θάρρος σε μένα ( και πρόσθεσε το όνομά του.

-Ίσως δεν συνάντησες ποτέ επίσκοπο απάντησε ο Βασίλειος. Διότι αν συναντούσες πραγματικό επίσκοπο, ο οποίος αγωνίζεται για την πραγματική Πίστη, με αυτόν τον τρόπο θα σου απαντούσε. Και πρόσθεσε με θάρρος. :Εμείς , ύπαρχε, σε όλα τα άλλα ζητήματα είμαστε επιεικείς και ταπεινότεροι από κάθε άλλον άνθρωπο, διότι τέτοια εντολή έχουμε από τον Κύριο. Και όχι μόνο σε τόση μεγάλη εξουσία, όπως η δική σου, αλλά ούτε και στον τυχόντα άνθρωπο σηκώνουμε τα μάτια. Αλλά όπου πρόκειται περί Θεού και τίθεται σε κίνδυνο η Πίστη μας σε αυτόν, όλα τα περιφρονούμε και σε Αυτόν αποβλέπουμε. Φωτιά και ξίφος και θηρία και νύχια που κόβουν τις σάρκες, αυτά για μας είναι μάλλον ευχαρίστηση παρά εκφοβισμός και κατάπληξη. Γι’ αυτό βρίζε και φοβέριζε και κάνε ότι θέλεις και χρησιμοποίησε την εξουσία σου. Ας ακούσει την απάντηση αυτή ο βασιλιάς. Εμένα , πάρε το απόφαση , δεν θα με υποτάξεις ούτε θα με πείσεις να ταχθώ με το μέρος της αιρετικής ασέβειας, έστω και αν απειλήσεις ακόμη με τρομερότερο τρόπο.


Απο:  
http://talanto.forumup.gr/about245-talanto.htm

Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2009

Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης-Ταπείνωση


Εις τι θα μας ωφελήσει εμάς αν μάθουμε ότι η φωνή ήταν του Πατρός ή ο Θεός μιλεί δι' αγγέλου για τό 'να και τ' άλλο. Εις τι θα μας ωφελήσει εις τον δρόμο της σωτηρίας μας, αν γνωρίζουμε αυτό; Εσύ μιλάς θεολογικά. Τι θα μας ωφελήσει; Τίποτε. Θα σε προσβάλω. Άφησες το δρόμο της ταπεινώσεως και πιάνεις υψηλά επίπεδα θεολογικά. Όχι. Άφησε αυτόν το δρόμο κι ακολούθησε το δρόμο της καλογερικής. «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησόν με», «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με». Άφησε αυτόν το δρόμο της ερεύνης, διότι...
Ήρθε κάποιος στο σπίτι και λέει: «Πάτερ, το σώμα που μεταλαμβάνομε είναι το Σώμα του Χριστού, το είπανε λέει...» Λέω: «Πάτερ, δεν μπορούμε να θεολογήσουμε, διότι δεν είμαστε θεολόγοι. Μεταλαμβάνουμε Σώμα και Αίμα Χριστού. Περισσότερο δεν μπορούμε να πούμε, μήπως και πέσουμε σε κάνα δογματικό λάθος και θα το βρούμε εμπόδιο μετά το θάνατό μας».
Τέτοια δεν μας ωφελούν, πάτερ. Άφησε αυτόν το δρόμο και πάρε το δρόμο της υπακοής και άφησε τα υψηλά επίπεδα.


Αι θλίψεις γεννούν την ταπείνωση και η ταπείνωση έχει κατόπιν!! Συντρίβεται ο άνθρωπος, συντρίβεται ο άνθρωπος μέσα του.

Απο:  
http://www.myriobiblos.gr/texts/greek/monasticism/Efraim.htm
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...