Τρίτη 12 Απριλίου 2011

100 εκατ. ευρώ από την Εκκλησία της Ελλάδος για τους φτωχούς

http://www.romfea.gr

Τρίτη, 12 Απρίλιος 2011


Συνήλθε σήμερα Τρίτη, 12 Απριλίου 2011, στην πρώτη Συνεδρία Της για το μήνα Απρίλιο η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία :

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της Εξουσιοδοτήσεως.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, ενημερώθηκε από την Συνοδική Επιτροπή Κοινωνικής Προνοίας και Ευποιίας, ότι για το έτος 2010 δαπανήθηκαν περισσότερα από ενενήντα έξι εκατομμύρια ευρώ, (96.234.510,47 ₠), για την συντήρηση και την λειτουργία των Ιδρυμάτων και για φιλανθρωπικούς και κοινωνικούς σκοπούς.

Η Εκκλησία της Ελλάδος ασκεί ένα τεράστιο κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο προς ανακούφιση των πασχόντων και αναξιοπαθούντων αδελφών μας, το οποίο επιτελείται με επτακόσια (700) περίπου Ιδρύματα στην Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και τις Ιερές Μητροπόλεις.

Ενδεικτικά, τα τελευταία χρόνια η Εκκλησία της Ελλάδος έχει δαπανήσει :

– γιά το έτος 2004 το ποσόν των 62.862.240,10 ₠,

– γιά το έτος 2006 το ποσόν των 90.723.926,13 ₠

– γιά το έτος 2007 το ποσόν των 92.605.900 ₠

– γιά το έτος 2008 το ποσόν των 92.605.900,75 ₠ και

– γιά το έτος 2009 το ποσόν των 92.023.217,75 ₠.

Επιπλέον, για το έτος 2010, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος κατέβαλε το ποσόν των 600.000 ₠ περίπου για Υποτροφίες συνολικά σε 100 Έλληνες Φοιτητές που σπουδάζουν στο Εξωτερικό και Αλλοδαπούς Φοιτητές που κάνουν τις σπουδές τους στα Ελληνικά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, καλύπτοντας παράλληλα την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλες τις περιπτώσεις που αυτή χρειάστηκε, μέχρι οι Φοιτητές να λάβουν την φοιτητική ταυτότητα από την Σχολή τους.

Συνεχίζοντας το πρόγραμμα της επιδοτήσεως του τρίτου τέκνου στην Θράκη, η Εκκλησία κατέβαλε για το έτος 2010 συνολικά το ποσόν του 1.086.276 ₠ σε 917 οικογένειες.

Συνοψίζοντας, η Εκκλησία για το γενικώτερο Φιλανθρωπικό της έργο, δαπάνησε για το έτος 2010 το ποσόν των 100.000.000 ₠.

Επίσης η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, ενημερώθηκε :

– Από την Έκθεση της Συνοδικής Επιτροπής επί της Εκκλησιαστικής Εκπαιδεύσεως και Επιμορφώσεως του Εφημεριακού Κλήρου για τις εκδηλώσεις της Εβδομάδος των Ιερατικών Κλίσεων.

– Από την Έκθεση της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής Μεταναστών, Προσφύγων και Παλινοστούντων για την Ημερίδα με θέμα : «Η άλλη όψη του Αφγανιστάν : Αγώνες για ελευθερία, κοινωνική δικαιοσύνη, ισότητα», η οποία πραγματοποιήθηκε στις 17 Μαρτίου, στην Αθήνα.

Τέλος η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συζήτησε και έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Κυριακή 10 Απριλίου 2011

ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ Ε'

http://fanarion.blogspot.com/

Ρεπορτάζ - φωτoγραφίες: Νικόλαος Μαγγίνας

Σαν σήμερα, στις 10 Απριλίου 1821, Κυριακή του Πάσχα τότε, απαγχονίστηκε ο μαρτυρικός Πατριάρχης του Γένους Γρηγόριος ο Ε' στην κεντρική Πύλη του Πατριαρχείου στο Φανάρι. Έκτοτε η Πύλη αυτή έμεινε κλειστή εις ένδειξιν τιμής και μνήμης.
Κάθε χρόνο τη μέρα αυτή ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος ανάβει το κερί της μνήμης και της πίστης και καταθέτει λίγα λουλούδια μπροστά στην Πύλη του μαρτυρίου του Πατριάρχου Γρηγορίου. Αυτό έκανε και σήμερα το πρωί, εν σιωπή και περισυλλογή.


Δεν απαγχονίσθηκε μόνο
ο Οικουμενικός Πατριάρχης Γρηγόριος Ε’
Του Νικολάου Μαγγίνα

Τη δεκάτη Απριλίου τιμάται η μνήμη του Οικουμενικού Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε΄ ο οποίος απαγχονίσθηκε στην κεντρική πύλη του Πατριαρχείου στο Φανάρι, στις 10 Απριλίου 1821, ανήμερα του Πάσχα. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος κάθε χρόνο ανάβει ένα κερί μπροστά στην κλειστή πύλη, εναποθέτει λίγα λουλούδια και προσεύχεται τιμώντας με αυτόν τον τρόπο τη μνήμη του μαρτυρικού προκατόχου του.
Δυστυχώς διάφοροι ξεναγοί, κυρίως Τούρκοι, διαδίδουν ψευδώς και παραπληροφορώντας χαρακτηρίζουν την κλειστή πύλη ως «Πύλη του μίσους» και ότι δήθεν αυτή θα ανοίξει όταν κρεμαστεί εκεί κάποιος Μουσουλμάνος. Πρόκειται για ένα μεγάλο ψέμα και παραμύθι, μία διαστρεβλωμένη και κακόβουλη διάδοση, την οποία δε διανοήθηκαν οι Ορθόδοξοι, ούτε καν φαντάσθηκαν και η οποία, φυσικά, αντίκειται στο Χριστιανικό πνεύμα. Έχει σκοπό μόνο την δημιουργία τεχνητής έντασης.
Δεν είναι, όμως, ο Γρηγόριος Ε΄ ο μόνος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως που απαγχονίσθηκε. Μετά την Άλωση της Πόλης αρκετοί Οικουμενικοί Πατριάρχες που ανήλθαν στο θρόνο ήλθαν αντιμέτωποι με την Οθωμανική Διοίκηση, την «Υψηλή Πύλη». Ορισμένους τους απαγχόνισαν, άλλους τους έπνιξαν στη θάλασσα, άλλους τους εξανάγκασαν σε παραίτηση, άλλους τους έστειλαν σε εξορία, και ορισμένοι άλλοι άφησαν την τελευταία τους πνοή στις φυλακές. Και όλα αυτά με αποφάσεις της Οθωμανικής Διοίκησης.
Στο σημείωμα αυτό αναφέρουμε συνοπτικά περιπτώσεις των Πατριαρχών που απαγχονίσθηκαν ή θανατώθηκαν και δεν είναι και τόσο γνωστές στο ευρύ κοινό, χωρίς να γίνεται λόγος για το σημαντικό αριθμό ιεραρχών, ιερέων και μοναχών που απαγχονίσθηκαν ή θανατώθηκαν.

Ο πρώτος Οικουμενικός Πατριάρχης μετά την Άλωση Γεννάδιος Σχολάριος είναι και ο πρώτος που παραιτείται λόγω διαφωνιών του με την Οθωμανική Διοίκηση.
Ο Ιωάσαφ Α΄ (1465-1466): Αφού τον ξύρισαν, εκθρονίσθηκε με εντολή του Σουλτάνου.
Ο Ραφαήλ Α΄ (1475-1476): Μη δυνάμενος να πληρώσει τον καταναγκαστικό φόρο (πεσκέσι) εκθρονίσθηκε, φυλακίστηκε όπου και μετά ένα χρόνο απεβίωσε.
Ο Ραφαήλ Β΄ (1603-1607): Με εντολή του Σουλτάνου Αχμέτ Ι΄ εκθρονίσθηκε και εξορίσθηκε και θανατώθηκε μετά από φρικτά βασανιστήρια.
Κύριλλος Α΄ ο Λούκαρις ( 1620 – 1638 ): Πέντε φορές στο διάστημα αυτό ανήλθε και κατήλθε του Θρόνου έχοντας υπηρετήσει σε αυτόν και πρώτα, ήδη από το 1612 και για μικρό διάστημα, ως επιτηρητής του από τη θέση του Πατριάρχου Αλεξανδρείας. Στις 20 Ιουνίου 1638 με εντολή του Σαντραζάμη Μπαϊράμ Πασά συνελήφθη και φυλακίσθηκε σε πύργο του Βοσπόρου. Στις 27 Ιουνίου παραδίδεται σε γενιτσάρους και εκείνοι τον μεταφέρουν με πλοιάριο ανοιχτά της θάλασσας όπου και τον πνίγουν.
Κύριλλος Β΄ ο Κονταρής (1633-1639): Λόγω των ενεργειών του εκθρονίζεται και κατόπιν συλλαμβάνεται από τις Οθωμανικές Αρχές, φυλακίζεται και εξορίζεται στην Καρθαγένη. Ο εκει οθωμανός πασάς της Τύνιδος του επέβαλε να ασπασθεί το Ισλάμ, αλλά ο Κύριλλος αντιστάθηκε και για τον λόγο αυτό τον απαγχόνησαν στις 24 Ιουνίου 1640. Και μία εντυπωσιακή λεπτομέρεια: κατά τον απαγχονισμό του το σχοινί της αγχόνης κόβεται δύο φορές και κατόπιν αυτού τον πνίγουν.
Παρθένιος Β΄ (1644-1646, 1648-1651): Με εντολή του Σουλτάνου Ιμπραχίμ εκθρονίσθηκε και παραδόθηκε στους γενιτσάρους για να τον πνίξουν. Το σκήνωμά του βρέθηκε στη γύρω περιοχή της νήσου Πλάτης των Πριγκηπονήσων, από Χριστιανούς οι οποίοι και το ενταφίασαν στο νησί της Χάλκης.
Παρθένιος ο Γ΄ (1656-1657): Με εντολή του Σουλτάνου μετά από φρικτά βασανιστήρια απαγχονίσθηκε στην Καγγελωτή Πύλη (περιοχή Παρμα καπί) της Πόλης την 1η Απριλίου (Σάββατο του Λαζάρου) και μετά απο τρείς ημέρες ρίφθηκε στη θάλασσα.
Γαβριήλ Β΄ (23/4-5/5-1657): Στον Πατριαρχικό Θρόνο παρέμεινε μόνο δώδεκα μέρες. Εκθρονίσθηκε και τοποθετήθηκε στη Μητρόπολη Προύσσης. Έγινε καταγγελία-συκοφαντία Εβραίων της περιοχής ότι εκχριστιάνισε ένα μουσουλμάνο, ενώ στην πραγματικότητα αυτός τον οποίον βάπτισε ήταν Εβραίος. Αποτέλεσμα της κατασυκοφάντησής του ήταν η φυλάκιση και στη συνέχεια ο απαγχονισμός του στις 3 Δεκεμβρίου 1659.
Μελέτιος Β΄ (1768-1769): Μετα την παραίτησή του συλλαμβάνεται μαζί με άλλους τριάντα προκρίτους, κληρικούς και λαϊκούς και φυλακίζεται βασανιζόμενος φρικτά. Ενώ αθωώθηκε της κατηγορίας για συνεργασία κατά του Οθωμανικού κράτους εξορίσθηκε στη Μυτιλήνη. Εκεί υπέφερε περισσότερα από την Οθωμανική Διοίκηση εξαιτίας και του πυρπολισμού του Τσεσμέ από τους Ρώσους. Κατόπιν ζήτησε άδεια από τον Σουλτάνο να μεταβεί στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Τένεδο. Από εκεί αναχώρησε για την Κωνσταντινούπολη όπου του επιτράπηκε να μείνει μόνο 61 μέρες. Απεβίωσε στην Τένεδο στα μέσα του 1777 σε μεγάλη φτώχεια.
Κύριλλος Στ΄ (1813-1818): Επειδή δεν κατέστη αρεστός στο Σουλτάνο Μαχμούτ του Β΄, εκθρονίσθηκε και εξορίσθηκε στο Άγιον Όρος. Αργότερα εγκαταστάθηκε στην Αδριανούπολη. Οκτώ μέρες μετά τον απαγχονισμό του Γρηγορίου Ε΄, στις 18 Απριλίου 1821, ο Σουλτάνος δίνει εντολή να κρεμασθεί και εκείνος στην πύλη του Μητροπολιτικού Μεγάρου. Μετά από 3 μέρες ρίφθηκε στον ποταμό Έβρο, και η αγία σωρός του βρέθηκε στις όχθες του ποταμού κοντα στο χωριό Πύθιο του Διδυμοτείχου όπου και με άκρα μυστικότητα, παρά την απαγόρευση που υπήρχε από τις Αρχές, και με ευλάβεια τάφηκε από τους κατοίκους του.
Ευγένιος Β΄ (1821-1822): Διάδοχος του απαγχονισθέντος Γρηγορίου Ε΄. Παραδόθηκε σε διαδηλωτές και σύρθηκε στους δρόμους από τα γένεια και τα μαλλιά και πέθανε λίγον καιρό αργότερα από τις κακουχίες που υπέστη.
Αυτά προς γνώση της ιστορίας και μόνο. Και όχι για να προκαλέσουν το δίκαιο αίσθημα. Αιωνία η μνήμη αυτών

ΠΑΘΗ ΧΡΙΣΤΟΥ...ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ

1athos-cross.jpg





Όταν εσυ βλέπεις ή ακούς ή πιάνεις όπλα, σχοινιά, ξυλοδαρμούς, στύλους, αγκάθια, καρφιά, σφυριά και άλλα παρόμοια, συλλογίσου με τον νού σου ότι όλα αυτά, έγιναν όργανα του πάθους του Κυρίου σου.
Πάλι, όταν βλέπεις ή κατοικείς σε σπίτια φτωχικά, ας έρχεται στην ενθύμησι σου το σπήλαιο και η φάτνη του Δεσπότου σου.
Άν δεις να βρέχει, θυμήσου εκείνη την γεμάτη αίματα βροχή του ιδρώτα, που έσταζε στο κήπο απο το ιερώτατο σώμα του γλυκύτατου του μας Ιησού και κατάβρεξε την γη.
Άν βλέπεις την θάλασσα και τα καϊκια, θυμήσου, ότι ο Θεός σου περπάτησε σωματικά πάνω σε αυτή, και ότι στεκότανε μέσα στα πλοία και δίδασκε τους όχλους απο αυτά.
Οι πέτρες, που θα δεις, θα σου θυμήσουν εκείνες τις πέτρες, που συντρίφθηκαν στον θάνατο του,
η γη θα σου θυμήσει εκείνο το σεισμό, που έκανε τότε στο πάθος Του.
Ο ήλιος θα σου θυμίσει το σκοτάδι, που έγινε τότε,
τα νέρα θα σου θυμήσουν εκείνο το νερό, που έτρεξε απο την αγία του πλευρά, όταν με τη λόγχη τον τρύπησε ο στρατιώτης νεκρό στο σταυρό.
Άν πίνεις κρασί ή άλλο ποτό, θυμήσου το ξύδι και την χολή, που πότισαν τον Δεσπότη σου.
Αν σε θέλγει η ευωδία των αρωμάτων, τρέξε νοερά στη δυσωδία, που ο Ιησούς αισθανόταν στο όρος του Γολγοθά, το οποίο ήταν τόπος της καταδίκης, στο οποίο αποκεφάλιζαν τους ανθρώπους και γι'αυτό ήταν δύσοσμος και βρωμερός.
Όταν ντύνεσαι, θυμήσου, ότι ο Αιώνιος Λόγος ντύθηκε σάρκα ανθρώπου για να ντύσει εσένα απο την θεοτητα του.
Όταν πάλι ξεντύνεσαι, σκέψου τον Χριστό σου, που έμεινε γυμνός για να μαστιγωθεί και να καρφωθεί στο σταυρό για σένα.
Εαν σου φανή καμμία φωνή γλυκειά και νόστιμη, μετάθεσε την αγάπη στο Σωτήρα Σου, στου οποίου τα χείλη ξεχύθηκε όλη η Χάρη και νοστιμάδα, κατα το ψαλμικό:" Η Χάρις που υπάρχει άφθονη στο εσωτερικό σου, εξεχύθει στα χείλη σου"(ψαλμ.44,3). και από την γλυκύτητα της γλώσσης του κρεμόταν ο λαός, κατά τον Ευαγγελιστή Λουκά. "Ο λαός όλος όταν τον άκουγε κρεμόταν από τα χείλη του".(19,48).
Εάν ακούσης ταραχές και φωνές του λαού, σκέψου εκείνες τις παράνομες φωνές των Ιουδαίων, "Αρον, Αρον, σταύρωσον αυτόν", που ακούστηκαν δυνατά στα θεϊκά αυτιά του.
Αν δης κανενα όμορφο πρόσωπο, θυμήσου πως ο πιο ωραίος από όλους τους ανθρώπους Ιησούς Χριστός, έγινε άμορφος και άσχημος, χωρίς καμμία ομορφιά πάνω στο σταυρό για την αγάπη σου.
Κάθε φορά, που θα κτυπήση το ρολόϊ ας έλθη στο νου σου εκείνο το λιποθύμισμα της καρδιάς, που ένιωσε ο Ιησούς, όταν άρχισε στον κήπο να φοβάται την ώρα του πάθους και του θανάτου, που πλησίαζε η νόμισε πως ακούς εκείνους τους σκληρούς χτύπους που ακούγονταν από τα σφυριά όταν το κάρφωναν στα σταυρο.
Και για να πω απλά, σε κάθε λυπηρή αφορμή που θα σε βρη η βρη άλλους, σκέψου ότι είναι μηδέν κάθε λύπη και δοκιμασία, καατ' αναλογία και ομοιότητα των ανήκουστων δοκιμασιών, που καταπλήγωσαν και συνέτριψαν το σώμα και την ψυχή του Κυρίου σου.

Αγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης

Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Τα δύο δώρα

Ο Ιουλιανός ο Παραβάτης , αυτοκράτωρ του Βυζαντίου και συμφοιτητής του Μεγάλου Βασιλείου και του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, πέρασε έξω απο την Καισάρεια. Εκεί ήταν Επίσκοπος ο Μέγας Βασίλειος. Ο αυτοκράτωρ έστειλε στον επίσκοπο Βασίλειο ένα δεμάτι άχυρα ως δώρο , για να δείξει  την περιφόνησή του. Ο Μέγας Βασίλειος ανταπέδωσε το δώρο στέλνοντας του καρβέλια ψωμιού.
Του Μήνυσε.
-Ο καθένας προσφέρει ό,τι τρώει .Δηλαδή εσύ τρώς άχυρα και αυτό έχεις να μου δώσεις. Εγώ τρώω ψωμί και αυτό σου προσφέρω.


«Πράσινο φως» σε προσλήψεις κληρικών

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_16/03/2011_435995

Το υπουργείο Εσωτερικών αρχίζει, με δειλά βήματα, να ικανοποιεί τα αιτήματα των μητροπόλεων της χώρας για προσλήψεις, τοποθετώντας την Εκκλησία στους τομείς άμεσης προτεραιότητας (όπως η Υγεία και η Παιδεία), για τους οποίους μπορεί το μέτρο «μία πρόσληψη προς πέντε αποχωρήσεις» να «ελαστικοποιηθεί». Σύμφωνα με πληροφορίες, το «πράσινο φως» πήρε η πρόσληψη 82 κληρικών και 8 εκκλησιαστικών υπαλλήλων. Τη δέσμευση αυτή έλαβε χθες η τριμελής αντιπροσωπεία της Ιεράς Συνόδου -αποτελούμενη από τους μητροπολίτες Σύρου Δωρόθεο, Υδρας Εφραίμ και Καισαριανής Δανιήλ- η οποία συναντήθηκε με τον υπουργό Εσωτερικών κ. Ιω. Ραγκούση. Μάλιστα, με βάση τις ίδιες πηγές, στη συνάντηση έγινε γνωστή η πρόθεση της πολιτείας να ικανοποιηθούν σταδιακά εντός του έτους οι λειτουργικές ανάγκες κάθε μητρόπολης, με προτεραιότητα αυτές που βρίσκονται στην περιφέρεια. Η απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου Εσωτερικών δεν ακυρώνει στην πράξη της εφαρμογή του μέτρου «1 πρόσληψη προς 5 αποχωρήσεις στο Δημόσιο». Αλλά το υπουργείο μπορεί, όπως σημειώνεται, σε τομείς ύψιστης προτεραιότητας να μην τηρήσει την αναλογία, κάνοντας επιπλέον προσλήψεις. Στην περίπτωση αυτή, θα γίνουν λιγότερες προσλήψεις σε άλλους τομείς, ώστε να διατηρηθεί σε συνολικό επίπεδο προσλήψεων το 1 προς 5. Να σημειωθεί ότι η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος έχει ζητήσει από το Εσωτερικών να εξαιρεθεί από το μέτρο του 1 προς 5, με το σκεπτικό ότι οι ιερείς δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά θρησκευτικοί λειτουργοί. Ωστόσο, κατανοώντας, όπως ανέφερε στην απόφασή της, «την κρισιμότητα των περιστάσεων και τις δυσκολίες τις οποίες σήμερα διέρχεται η πατρίδα μας», έχει ζητήσει από το Εσωτερικών τον διορισμό για το 2011 μειωμένου αριθμού εφημερίων σε σχέση με τις ανάγκες κάθε μητρόπολης (300 κληρικών όταν υπάρχει ανάγκη για 600 εφημέριους).
Βάσει σειράς κατάταξης οι διορισμοίΣτο μεταξύ, με δύο υπουργικές αποφάσεις του κ. Ραγκούση καθορίζεται η απορρόφηση των επιτυχόντων παλαιοτέρων διαγωνισμών του ΑΣΕΠ. Οι κατηγορίες των επιτυχόντων που θα διοριστούν είναι: Υπάλληλοι του υπουργείου Δικαιοσύνης: 80 επιτυχόντες, πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, για θέσεις υπαλλήλων στα δικαστήρια και υποθηκοφυλακεία (ΦΕΚ 293Γ/13-4-2010). Το σύνολο των 68 επιτυχόντων για θέσεις γραμματέων στα δικαστήρια, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΦΕΚ 908Γ/22-9-2010). Επίσης, θα διοριστούν 11 επιτυχόντες, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΦΕΚ 1185Γ/14-12-2010). Οι απόφοιτοι της 16ης εκπαιδευτικής σειράς της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών (38 άτομα Πολιτικής Ποινικής Κατεύθυνσης και 24 άτομα διοικητικής κατεύθυνσης).
Υπάλληλοι στον τομέα της υγείας και της πρόνοιας: 49 επιτυχόντες για πληρώματα ασθενοφόρων (ΦΕΚ 1162/6-12-10), 17 επιτυχόντες για πληρώματα ασθενοφόρων (ΦΕΚ 1180/13-12-2010), 70 άτομα νοσηλευτικού- παραϊατρικού προσωπικού (ΦΕΚ 1162/6-12-2010), 12 επιτυχόντες τεχνικού προσωπικού (ΦΕΚ 1185/14-12-2010), 22 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων (ΦΕΚ 1180/13-12-2010), 10 άτομα από βοηθητικό προσωπικό (ΦΕΚ 429/26-5-2010), 28 άτομα νοσηλευτικό προσωπικό (ΦΕΚ 1162/6-12-2010), 35 θέσεις νοσηλευτικού προσωπικού (ΦΕΚ 639/28-11-2010). Θα προσληφθούν και 681 γιατροί - κλάδου ΕΣΥ, όλων των ειδικοτήτων. Η επιλογή των διοριστέων θα γίνει βάσει της σειράς κατάταξης.

Πρωτοφανές γεγονός σε Ιερό Ναό της Καλύμνου (videos)

 Ένα συγκλονιστικό γεγονός συντάραξε χθες ( 03.04.2011) την κοινωνία της Καλύμνου. Λίγο μετά τις 9.00 το βράδυ, στον Ιερό Ναό Αγ. Τριάδος, στην εικόνα της Παναγίας στο Τέμπλο, εμφανίστηκε το πρόσωπο του  Κυρίου με ακάνθινο στεφάνι.
Για το περιστατικό ενημερώθηκε αμέσως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λέρου και Καλύμνου κ. Παΐσιος, ο οποίος έσπευσε στον Ναό της Αγ. Τριάδος.
Ο Σεβασμιώτατος ζήτησε από τον κόσμο να προσέλθει να προσκυνήσει την εικόνα της Παναγιάς με καθαρή ψυχή, απαλλαγμένος από την αμαρτία. Ο Θεός Πατέρας μας έρχεται κατά καιρούς  για να μας κάνει να πιστέψουμε αληθινά στην Εκκλησία του Χριστού.

http://www.anagrafes.com/diafora-nea/protoselido/1949-protofanes-gegonos-se-iero-nao-tiw-kalimnou

https://www.facebook.com/notes/alithiafm-rs/%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%87%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BC%CF%86%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%88%CE%B5-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%83-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CF%85%CE%BC%CE%BD%CE%BF%CF%85-/200419586659415

Κυριακή 3 Απριλίου 2011

Άγιος Αγγελής , μαρτύρησε την πρώτη Σεπτεμβρίου του έτους 1680 στην Κωνσταντινούπολη

Νέο Μαρτυρολόγιο Αγίου Νικοδήμου

Άγιος Αγγελής , μαρτύρησε την πρώτη Σεπτεμβρίου του έτους 1680 στην Κωνσταντινούπολη

Αυτός ο ευλογημένος άνδρας και μάρτυρας θερμότατος του Χριστού ήταν από την ενορία του Αγίου Κωνσταντίνου της Καρμανίας που βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη, στην τέχνη χρυσοχόος, , έχοντας γυναίκα και έξι παιδιά και ζώντας ζωή χριστιανική και τιμημένη χωρίς να στερείται κανενός αναγκαίου, έχοντας εισοδήματα από την τέχνη του. Συνέβη λοιπόν μια ημέρα, στην οποία γιορταζόταν η απόδοσις της κοιμήσεως της υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου, η επονομαζόμενη εννιάμερα, στην οποία γίνεται πανηγύρι έξω απο την πόλη, κοντά στο χωριό του Αγίου Στεφάνου στα Φλωρία. Συνέβη και πήγε στο πανηγύρι ο ευλογημένος Αγγελής, με άλλους Χριστιανούς μαζί με τους οποίους ήταν και μερικοί Τούρκοι γυρισμένοι στην θρησκεία απο χριστιανούς, οι οποίοι έτρωγαν και έπιναν και χαίρονταν μαζί με τους Χριστιανούς, άρχισαν να παίζουν και οι εξωμότες εκείνοι Τούρκοι πήραν τα σκουφιά των Χριστιανών και τα φορούσαν , και τα δικά τους άσπρα φακιόλια τα έδιναν στους Χριστιανούς να τα φορούν, και ξεφαντώνοντας όλοι μαζί χόρευαν και χειροκροτούσαν. Μετά αφού σταμάτησαν το χορό, σηκώθηκαν και πήγε ο καθένας στο σπίτι του. Και το πρωί ήλθαν οι εξωμότες εκείνοι Τούρκοι στο σπίτι του ευλογημένου Αγγελή και του λένε. Γιατί φοράς σήμερα ρωμαϊκό σκούφο στο κεφάλι σου; και ο Μάρτυρας αποκρίθηκε, Σαν χριστιανός το φορώ. Και του λένε , εσύ έγινες Μουσουλμάνος, και σου πρέπει να φοράς άσπρο σαρίκι όπως το φόρεσες χθες. Ο Μακάριος ξαφνιάστηκε , και νόμιζε ότι χορατεύουν, αυτοί όμως τον άρπαξαν και τον οδήγησαν στο δικαστήριο μαρτυρώντας ότι μπροστά τους χθες έγινε μουσουλμάνος και έκανε το λεγόμενο από αυτούς σαλβάτι, ( αυτό είναι η ομολογία πίστεως τους), και ότι φόρεσε και άσπρο σαρίκι. Ρώτησε και τον Άγιο ο κριτής, αν το έκανε αυτό. Και ο Μάρτυρας αποκρίθηκε λέγοντας, ούτε είπα ούτε έκανα τέτοιο πράγμα , αλλά μόνο μαζί τους διασκέδασα και έπειτα πήγε ο καθένας στο σπίτι του. Και ο κριτής βλέποντας την σταθερότητα της γνώμης του, τον έστειλε στον βεζύρη. Πήγαν και αυτοί μαζί, και μαρτυρούσαν πάλι τα ίδια εναντίον του. Και ο Μάρτυρας τα αρνιόταν λέγοντας ότι ποτέ δεν έπραξα τέτοιο πράγμα ή  είπα κάτι. Βλέποντας τον ευπρεπή και σεμνό ο βεζύρης άρχισε με καλό τρόπο να τον κολακεύει λέγοντας του να αφήσει αυτή την γνώμη και να γίνει Τούρκος, και εγώ θα σε τιμήσω και θα σε πλουτίσω και θα σε κάνω μεγάλο άρχοντα. Και ο Μάρτυρας με μεγάλη φωνή βοούσε , αφέντη , εγώ είμαι γέννημα Χριστιανών γονιών , Χριστιανός λοιπόν γεννήθηκα, Χριστιανός πεθαίνω και δεν θα μπορέσει κανένα πράγμα να με χωρίσει από την αγάπη του γλυκύτατού μου Ιησού Χριστού , του όντος αληθινού Θεού. Όχι τον πλούτο και τις τιμές και τις δόξες που μου τάζεις αλλά και αυτό το Βασίλειο σας όλο να μου το δώσετε δεν θα μπορέσετε να παρασαλεύσετε την καρδιά μου από την πίστη μου ,και από τον γλυκύτατό μου Ιησού Χριστό. Αυτά και άλλα πολλά έλεγε ο Μάρτυρας, και ο Βεζύρης γέμισε με θυμό και φώναξε. Αν δεν γίνεις τούρκος κακήν κακώς θα σε εξολοθρεύσω και θα σου δώσω τόσα βασανιστήρια , που θα αφανίσω όλες τις σάρκες σου ώσπου να πεθάνεις μέσα σε αυτές τις τιμωρίες. Και ο Μάρτυρας αντιστεκόταν γενναία, λέγοντας, κάνε με ότι θέλεις, δείρε, κόψε, σφάξε ,κάψε με στην φωτιά, ρίξε με στα θηρία , καταπόντισέ με στη θάλασσα. Και ότι άλλο μπορείς έχεις τη δύναμη κάνε το σε αυτό το πήλινο σώμα , εγώ τον Χριστό μου δεν τον αρνιέμαι, εγώ την πίστη μου δεν αλλάζω, εγώ τούρκος δεν γίνομαι. Και ο Βεζύρης με φοβερή φωνή πρόσταξε να τον βάλουν στην φυλακή των φονιάδων. Και εκεί να τον τιμωρούν ανηλεώς. Και ενώ ο Μακάριος ήταν στην φυλακή και τιμωρούταν φοβερά από τους αιμοβόρους αγαρηνούς, πήγε εκεί στην φυλακή , ένας γείτονας του αγαρηνός άνθρωπος μεγάλος, μπέης στην αξία, και συλλυπούνταν τον Μάρτυρα για το πράγμα που τον βρήκε , και άρχισε να τον παρακινεί και να τον συμβουλεύει λέγοντας , τι πεθαίνεις άνθρωπε; και κάνεις τους εχθρούς σου να χαίροντα; τούρκευσε για να ελευθερωθείς, έπειτα μάζεψε τα υπόλοιπά σου , πάρε τα παιδιά σου και τη γυναίκα σου και σύρε σε άλλο τόπο να ζήσεις ως Χριστιανός. Ο Μάρτυρας αποκρίθηκε λέγοντας. Να μη γίνει ποτέ να έλθω σε τόση μανία και αγνωσία ώστε να βγει τέτοιος ασεβέστατος λόγος από το στόμα μου και τι μεγάλο πράγμα είναι αν πεθάνω και εγώ για την αγάπη του; εγώ από ανάγκη ή σήμερα ή αύριο, ή μετά από αυτά θα πεθάνω. Λοιπόν καλλίτερα είναι να πεθάνω για τον Χριστό μου σήμερα για να απολαύσω και την βασιλεία του την ουράνια. Αυτά άκουσε εκείνος και αναχώρησε άπρακτος. Και οι αγαρηνοί αφού επινοούσαν κάθε τρόπο ώστε να χωρίσουν τον Άγιο από τον Χριστό, έστειλαν την γυναίκα του μέσα στη φυλακή για να τον παρακινήσει και αυτή , νομίζοντας ότι ίσως από τα δάκρυα της και από τους λυπηρούς θρήνους της πάθει κάτι το ανθρώπινο ο Μάρτυρας, και καμφθεί σε συμπάθεια και έτσι αρνηθεί τον Χριστό. Ήλθε λοιπόν και αυτή και τόσες ελεεινές φωνές έβαλε, και τόσα δάκρυα έχυσε και τόσα παρακινητικά λόγια του είπε, όσα μπορούσαν να μαλακώσουν και την πλέον σκληρή καρδιά. Αλλά ο Μάρτυρας του Χριστού , υπερέβη τη σάρκα, και ανεβαίνοντας πνευματικά, σε όλα αυτά έμεινε άκαμπτος. Αυτή μόνο την απόκριση , ή μάλλον συμβουλή και νουθεσία της έδωσε, λέγοντας , ω γυναίκα , ας είναι σε σένα και σε μένα , αντί για όλα ο Χριστός. Σε αυτόν παραδίδω σήμερα εσένα και τα παιδιά, για τον οποίο υπομένω με χαρά τον μαρτυρικό αυτό θάνατο. Υπέμενε λοιπόν και εσύ γυναίκα για τον Χριστό, την στέρηση μου, ώστε στη φρικτή και ένδοξη παρουσία Του, να βρεθούμε και να ευφρανθούμε αιώνια. Τι όφελος θα έχουμε από την προσωρινή αυτή ένωση και ζωή; από την οποία σε λίγο έχουμε να χωρίσουμε πάλι; ή τι κέρδος έχουμε να λάβουμε από τα ευχάριστα του Κόσμου τούτου, αν ζημιώσουμε τις ψυχές μας, για τις οποίες όλος ο κόσμος δεν είναι άξιος. Φύγε λοιπόν αγαπημένη μου και φίλτατη ψυχή με ειρήνη. Και εγώ όσο είναι γρηγορότερα , πηγαίνω προς τον ποθούμενο μου Χριστό. Και σε λίγο έρχεσαι και εσύ, για να απολαύσουμε μαζί την αιώνια Μακαριότητα. Αυτά άκουσε η μακαρία γυναίκα του και αφού πείστηκε περισσότερο από αυτόν παρά αυτή να πείσει εκείνο βγήκε από την φυλακή , στερεωμένη στην ελπίδα και αγάπη του Χριστού με τους λόγους του Μάρτυρα. Την αυριανή ημέρα αμέσως έβαλε μπροστά του ο βεζύρης τον Άγιο και πάλι να τον εξετάσει και βρίσκοντας τον σε ίδια σταθερότητα, του είπε πολλά και τον φοβέρισε πολύ. Τέλος σαν είδε πως τίποτα δεν κατορθώνει έδωσε την τελική απόφαση του να τον θανατώσουν . Τον πήραν οι δήμιοι τον γενναίο αγωνιστή και προθυμότερα έτρεχε αυτός στην σφαγή , παρά εκείνοι. Και περισσότερο χαιρόταν αυτός που έμελλε να θανατωθεί , παρά εκείνοι που έμελλαν να τον θανατώσου. Και φέροντας τον μπροστά στο βασιλικό παλάτι , κοντά στην Αγία Σοφία, όπου και τον Μακάριο Σταμάτιο αποκεφάλισαν, όπως προείπαμε, εκεί και του Μακαρίου Αγγελή , την Άγια κάρα έκοψαν. Και οι μαθητές του και άλλοι γνώριμοι και συγγενείς παραμόνευαν και μακρυά, και παρατηρούσαν να δουν τι θα γίνει. Και τα μεσάνυχτα βλέπουν , ω του θαύματος! Ένα φως θεϊκό, σαν στύλος πύρινος που κατέβηκε από τον ουρανό επάνω στο Μαρτυρικό και αγιότατο λείψανο, και στεκόταν ώρα αρκετή. Και αυτό το είδαν όχι μόνο Χριστιανοί αλλά και πολλοί αγαρηνοί , ώστε αυτοί έδωσαν την είδηση για αυτό το θαύμα, και αμέσως έγινε προσταγή από την πόρτα να ριφθεί στην θάλασσα το Άγιο λείψανο. Αυτό το έμαθαν οι Χριστιανοί και πρόλαβε το ρουφέτι των γουναράδων και έδωσαν διακόσια γρόσια στο Μουσούρ αγά, και αγόρασαν το Άγιο λείψανο. Για να μη καταλάβει κανένας το πράγμα, πρόσταξε ο προηγούμενος αγάς και ετοίμασαν οι γουναράδες ένα δικό τους καΐκι. Πηγαίνοντας οι Τούρκοι με άλλο καΐκι τάχα για να ρίξουν το λείψανο στην θάλασσα, με τρόπο κρυφό, το έριξαν μέσα στο καΐκι των Χριστιανών. Το οποίο παρέλαβαν οι γουναράδες και το πήγαν και το ενταφίασαν με κάθε τιμή και ευλάβεια απέναντι από το μοναστήρι , που βρίσκεται στο νησί της Πρώτης. Έτυχε τότε στην Κωνσταντινούπολη ο πανιερώτατος Άγιο Δρύστρας κυρ Παρθένιος, άνθρωπος αρετής και μαθήσεως και με ευλάβεια κοσμημένος και ζηλωτής της Ορθόδοξης πίστης, ο οποίος άκουσε για τον Άγιο αυτό Αγγελή , και εξέτασε ακριβώς για την στερεά του ομολογία, και για τ Μαρτύρια του και για το Άγιο φως που κατέβηκε από τον ουρανό επάνω στο θείο του λείψανο και για όλα τα άλλα ώστε τίμησε τον Άγιο με εγκώμια καθώς του έπρεπε. Αυτός βεβαίωσε με μαρτυρίες όσα παραπάνω σημειώσαμε. Βεβαίωσε εν τούτοις και τα εξής λεχθέντα, δηλαδή, ότι μετά τον θάνατο του Αγίου τρεις ονομαστοί μεγιστάνες της Βασιλεία των Τούρκων , οι οποίοι μάλιστα στάθηκαν αίτιοι του θανάτου του Μάρτυρα, ο Σαρί Αμπτουλάχογλους γετί κουλέ αγάσης, ο Βασιλικός μεζίνης και ο γιακούτ αγανούνογλους, ασθένησαν βαριά , και κινδύνεψαν σε θάνατο, και δεν μπορούσαν να ξεψυχήσουν αλλά έγιναν έξω φρενών και συνέχεια φώναζαν το όνομα του Μάρτυρα με τέτοιες ελεεινές και μεγάλες φωνές. Αγγελή, ω Αγγελή , και έτσι βασανίζονταν πολλές ημέρες και δεν μπορούσαν να απορρίψουν την μιαρά ψυχή τους, έως που φώναξαν την γυναίκα του Μάρτυρα , και πήραν συγχώρεση από αυτήν για τον άδικο φόνο, που προξένησαν στον άνδρα της και τότε ξεψύχησαν. Αυτή η φήμη διαδόθηκε σε όλους τους πρώτους της Βασιλείας. Έτσι και συγκροτήθηκε από αυτούς μεγάλο συμβούλιο για αυτό, και έγινε προσταγή μεγάλη στο εξής να μην βιάσουν κανένα Χριστιανό , ή να τον τιμωρήσουν για να γίνει Τούρκος. Αλλά όποιος με την θέλησή του θέλει να γίνει , ας γίνεται. Η προσταγή αυτή ίσχυσε έως που ήταν ζωντανοί εκείνοι οι αγάδες, που την έκαναν. Αυτόν τον καιρό ηγουμένευε στο Μοναστήρι της Πρώτης ένας ιεροπρεπής, και ενάρετος άνθρωπος, Αθανάσιος στο όνομα, ο οποίος ενταφίασε το Άγιο λείψανο του Μάρτυρα στον ίδιο τάφο, που ενταφιάστηκε ο προηγούμενος ηγούμενος. Σε εκείνη λοιπόν τη νύχτα φάνηκε ο προηγούμενος εκείνος στον ύπνο του αναφερόμενου ηγούμενου Αθανασίου και του λέγει. Τι έκανες ω καθηγούμενε; και ενταφίασες το Άγιο λείψανο του Μάρτυρα στον δικό μου τάφο; Και είμαι εγώ άξιος να συγκατοικήσω σε ένα τόπο με τέτοιο Μάρτυρα; έτσι σε παρακαλώ ή εκείνον μετατόπισε, ή τα δικά μου λείψανα. Έτσι δοξάζει ο Θεός αυτούς που τον αντιδόξασαν. Και τα παιδιά του Μάρτυρα με τις πρεσβείες του ελευθερώθηκαν από την Κωνσταντινούπολη, και πήγαν στην Βλαχία, και εκεί τα δέχτηκαν οι άρχοντες και πέρασαν με ειρήνη και ευτυχία όλη τους τη ζωή. Αλλά είθε με τις θεάρεστες πρεσβείες του Αγίου Μάρτυρα να περάσουμε και εμείς με ειρήνη την ζωή μας και να αξιωθούμε μετά τον θάνατο την ουράνια Βασιλεία. Αμήν.

Παρασκευή 1 Απριλίου 2011

Bιντεάκι -ανοικτή επιστολή στον κ.Πρωθυπουργό,για το Σχολείο μας που.... κλείνει!

Αγαπητοί φίλοι και αδελφοί!
Σας στέλνω ένα βιντεάκι -ανοικτή επιστολή στον κ.Πρωθυπουργό, για το Σχολείο μας που.... κλείνει!

Σας παρακαλώ να το δείτε και να το προωθήσετε σε φίλους και γνωστούς... Κυρίως σε ΜΜΕ και εφημερίδες!


Σας ευχαριστώ πολύ!

Με πολλές ευχές και ευχαριστίες!

π.Καλλίνικος

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

H Παναμώμητος ουράνια μας μητέρα


Υπεραγία καρδιά,

που σαν αυτή άλλη καμμιά

τα’οσο βαθιά δεν ένοιωσε τον πόνο.

Που σαν αυτή άλλη καρδιά

βαθιά,

έτσι βαθιά –

έως θανάτου – δεν λυπήθηκε.

Σαν άκουσε το κάλεσμα….Εκεί,

τ` άσπιλα χέρια Της στον ουρανό

ύψωσε και δεήθηκε`

Γιά σε , παιδί μου , και για μένα.

Για τα παιδία Της όλα , εδώ ,

τ` αμαρτωλά,

τα πονεμένα,

τα γυμνά,τα νηστικά ,

τα κουρασμένα….

Και όπως τότε…πάντα δέεται ,

Κει πέρα ,

Εις τους αιώνας των αιώνων`

Πάντα πρεσβεύουσα για μας,

η Παναμώμητος

Ουράνια μας Μητέρα.

Σ . Μπολέτσης

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Ο λόγος του Θεού


Για να καταλάβωμε, τι σημασία έχει ο λόγος του Θεού, πρέπει να τον τηρήσωμε. Οι εντολές του Ευαγγελίου, όταν εμείς αρχίσωμε να τις τηρούμε, αρχίζουν και σιγά-σιγά μας μεταμορφώνουν• μας αναδημιουργούν• μας ζωοποιούν• μας μεταβάλλουν τον τρόπο του σκέπτεσθαι• τα συναισθήματα της καρδιάς μας• ακόμη και το σώμα μας. Γιατί όπως λέγει ο Άγιος Απόστολος Παύλος, «Ο λόγος του Θεού είναι ζων και ενεργής και τομώτερος (κόβει πιο πολύ) από κάθε μαχαίρι δίκοπο. Και εισχωρεί ακόμη και στην διάκριση ανάμεσα σε ψυχή και πνεύμα, αρμό και μυελό, και κρίνει τις σκέψεις και τους λογισμούς της καρδιάς»[65].
Ο λόγος του Θεού δίνει ο ίδιος μαρτυρία για το ότι είναι αληθινός. Αυτός, όπως και τα θαύματα θεραπείας ασθενών, ενεργεί στον άνθρωπο. Η ενέργειά του αυτή μας λέει, τι είναι. Μας λέει, πως είναι το μεγαλύτερο από όλα τα σημεία και τα θαύματα. Γιατί είναι σημείο πνευματικό. Που όταν δοθή στον άνθρωπο, τον χορταίνει. Του χορταίνει τη επιθυμία να σωθή. Και τον κάνει, να μη δίνη πολλή σημασία στα υλικής φύσεως θαύματα, που δεν μας είναι απαραίτητα.
Ο Χριστιανός, που αυτό δεν το έχει καταλάβει, τον λόγο του Θεού τον βλέπει κρύα. Είτε γιατί δεν ξέρει, τι είναι ο λόγος του Θεού. Είτε γιατί έχει τη νεκρή γνώση του λόγου του Θεού. Γιατί από το λόγο του Θεού ξέρει μόνο το γράμμα του.
Βιβλιογραφία
[65] Εβρ. 4, 12.

Απάτη και κατεργαριά


Τα σημεία του αντιχρίστου θα γεμίσουν όλες του τις ενέργειες απάτη και κατεργαριά. Και θα τραβήξουν τους πιο πολλούς ανθρώπους να τον ακολουθήσουν. Οι εχθροί του αντιχρίστου θα θεωρηθούν ταραξίες, εχθροί της κοινωνίας και της τάξης• θα υποστούν ανοιχτές και συγκεκαλυμμένες διώξεις• και θα υποβληθούν σε σκληρές τιμωρίες και ποινές. Τα πονηρά πνεύματα σκορπισμένα στην οικουμένη, θα προκαλούν στους ανθρώπους μια γενικά εξαίρετη γνώμη για τον αντίχριστο, ένα γενικό ενθουσιασμό, μια ακαταδάμαστη στροφή σ’ αυτόν[18].
Με αδρές γραμμές η αγία Γραφή μας περιγράφει το βάρος του τελευταίου διωγμού και την σκληρότητα του διώκτη. Το πιο αποφασιστικό και χαρακτηριστικό σημείο είναι το όνομα, που η Γραφή δίνει στον φρικαλέο εκείνο άνθρωπο. Τον ονομάζει «θηρίο»[19], όπως και ο πεσών άγγελος είχε ονομασθή «όφις» (φίδι)[20]. Οι δύο αυτές ονομασίες σκιαγραφούν αρκετά καλά τον χαρακτήρα των εχθρών του Θεού. Ο ένας ενεργεί πιο μυστικά, ο άλλος πιο φανερά. Όμως στο «θηρίο» αυτό (που μοιάζει με όλα τα άλλα θηρία[21], στο ότι συγκεντρώνει στον εαυτό του τις θηριωδίες όλων) «έδωκεν ο δράκων την δύναμιν αυτού και τον θρόνον αυτού και εξουσίαν μεγάλην»[22]. Η δοκιμασία για τους αγίους του Θεού θα είναι φοβερή. Ο διώκτης με την πονηρία, την υποκρισία και τα θαύματά του θα προσπαθήση να τους πλανήση και απατήση προκαλώντας εις βάρος τους φοβερά εκλεπτυσμένους, και παμπόνηρα συγκεκαλυμμένους διωγμούς και φτιαχτά προβλήματα. Η απεριόριστη εξουσία των βασανιστών θα τους φέρη σε τρομερά δύσκολη θέση. Πολύ μικρός αριθμός από αυτούς θα εκτελεσθούν ενώπιον όλων των ανθρώπων. Και κλήρος τους θα είναι η κοινή περιφρόνηση, το μίσος, η κατασυκοφάντηση από όλους, τα πιεστικά εις βάρος τους μέτρα, και ο βίαιος θάνατος. Μόνο με την βοήθεια της θείας χάριτος και με το φωτισμό του Θεού θα κατορθώσουν οι εκλεκτοί Του να ομολογήσουν ενώπιον των ανθρώπων τον Κύριον Ιησούν Χριστόν.
Βιβλιογραφία
[18] Εφραίμ του Σύρου, Λόγος 106.
[19] Αποκ. 13, 1.
[20] Γεν. 3, 1, Αποκ. 12, 3.
[21] Αποκ. 13, 2.
[22] Αποκ. 13, 2.

Θαύματα και σημεία - Άγιος Ιγνάτιος (Αλεξάνδροβιτς Μπριαντσιανίνωφ) /Κεφάλαιο Α' - Τι λέει η Ἀγια Γραφή / Απάτη και κατεργαριά

ΠΗΓΗ: http://www.orthodoxfathers.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...