Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

«Η Κωνσταντίνα και το φεγγαράκι» .



                                              ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
   
                                          Η ΜΙΚΡΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ
                                                                   του Στέφανου Γανωτή

                              
                


Χρον. Έκδοσης: 2016          


Σχήμα: 27,50*21,50

ISBN: 978-960-495-201-4

Σελ.: 64
Τιμή:  11,00





Οι εκδόσεις Θύρα εγκαινιάζουν την παιδική τους σειρά με ένα πανέμορφο παραμύθι για τη φιλία, αλλά συνάμα και έναν ύμνο στην ομορφιά της φύσης, των ζώων,  των φυτών και όλων των πλασμάτων της γης. Πρόκειται για το τρίτο βιβλίο του Στέφανου Γανωτή με πλούσια εικονογράφηση της Φανής Παρθενίου Παπαδοπούλου. Τα δύο του πρώτα βιβλία  «Η Πολυασχολούποκη και η Τεμπελοχώρα» και «Αντίο Συρία» βρίσκονται  ήδη σε επανέκδοση μετά από την ενθουσιώδη ανταπόκριση παιδιών, γονιών και δασκάλων.  ‘Ο Στέφανος Γανωτής είναι συγγραφέας  παιδικών βιβλίων,  μουσικός και δάσκαλος παραδοσιακών χορών, ενώ εργάζεται στη μέση εκπαίδευση ως καθηγητής γαλλικών. Είναι έγγαμος και έχει τέσσερα παιδιά, ενώ έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες εκδηλώσεις για παιδιά και ενηλίκους.
«Γιατί άλλες φορές το φεγγάρι είναι ολόκληρο και άλλες φορές μισό και πιο μικρό ακόμη, σαν φετούλα από καρπούζι; Γιατί κάποια βράδια βγαίνει πιο νωρίς στον ουρανό και όμως, κάποια άλλα αργεί πολύ να εμφανιστεί; Έχεις άραγε προσέξει ποτέ το πρόσωπο του φεγγαριού; Άλλοτε ασημένιο και άλλοτε χρυσό, μελαγχολικό ή χαμογελαστό, μας κοιτάζει από ψηλά και στολίζει τον ουρανό με το γλυκό του φως. Αυτό είναι το φεγγαράκι και η μικρή του φίλη, η Κωνσταντίνα, το αγαπάει πολύ. Για χάρη του ανεβαίνει στον ουρανό, για να παρακαλέσει τη βασίλισσα Νύχτα να ξαναγίνουν φίλοι το φεγγάρι με τα αστέρια.» .  

Την κεντρική διάθεση του βιβλίου έχουν  οι εκδόσεις Σταμούλη (www.stamoulis.gr)






85 οικογένειες στηρίζει η «Αποστολή» σε Χίο, Ψαρά και Οινούσσες


 
Το απόγευμα του Σαββάτου 11 Ιουνίου 2016, ο Μακαριότατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος Β’ επισκέφθηκε την Ενορία του Αγίου Ματθαίου «Κοφινά» Χίου συνοδευόμενος από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Χίου Ψαρών και Οινουσσών κ. Μάρκο και τον Γενικό Διευθυντή του Φιλανθρωπικού Οργανισμού «Αποστολή» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών κ. Κωνσταντίνο Δήμτσα.
Αφού προσκύνησε τον Άγιο Ματθαίο, είχε την ευκαιρία να ενημερώσει τους πιστούς για τη φιλανθρωπική διακονία της Εκκλησίας μας και στα πλαίσια της συνεργασίας της Ιεράς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρών και Οινουσσών με τον Φιλανθρωπικό Οργανισμό «Αποστολή» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, έγινε η διανομή 205 κιβωτίων σε 185 εμπερίστατες οικογένειες. Οι δικαιούχοι θα λαμβάνουν την ίδια βοήθεια μηνιαίως.
Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος χαρακτηριστικά υπογράμμισε: «Η βοήθεια στον πλησίον είναι το ορόσημο της αποστολής μας, είναι το σημείο αναφοράς κάθε δράσης, κάθε προσπάθειας για ουσιαστική προσφορά. Η «Αποστολή» στο μέτρο των δυνατοτήτων της θα συνεχίσει να προσφέρει στον άνθρωπο ανακουφίζοντας τον από πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζει».
Ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Χίου κ. Μάρκος ευχαρίστησε τον Αρχιεπίσκοπο για τη στήριξη που προσφέρει μέσω της «Αποστολής» σε οικογένειες που πλήττονται από την οικονομική κρίση. Χαρακτήρισε συστηματική και ουσιαστική τη συνεργασία του με την «Αποστολή» και απευθυνόμενος στον Αρχιεπίσκοπο είπε: «Όσο χρόνο, Μακαριότατε διακόνησα πλησίον σας και συνεργάστηκα μαζί σας, εδιδάχθηκα την διάθεσή σας ως φιλανθρωπία, δηλαδή την αγάπη για τον άνθρωπο. Αυτή τη διακονία εφήρμοσα αφ’ ότου ο Θεός έβαλε πάνω στους ώμους μου τον Σταυρό της αρχιερατείας στην ακριτική και μακρινή Μητρόπολη μας. Άλλωστε κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Θεολόγο πως μπορούμε να λέμε ότι αγαπάμε τον Θεό που δεν τον βλέπουμε, όταν δεν αγαπάμε τον αδελφό μας που τον βλέπουμε;»
Ο Γενικός Διευθυντής της «Αποστολής» κ. Κωνσταντίνος Δήμτσας τόνισε: «Οι ακρίτες είναι προτεραιότητα στην ψυχή και στην καρδιά μας. Στόχος που υλοποιούμε κάθε φορά η υποστήριξη των ακριτικών νησιών μας σε υγειονομικό υλικό, φάρμακα και τρόφιμα. Η «Αποστολή» ιδιαίτερα στη Χίο, στηρίζει συνεχώς με προγράμματα που υλοποιεί για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης αλλά και του προσφυγικού προβλήματος. Ο κ. Δήμτσας ευχαρίστησε τον Σεβασμιότατο κ. Μάρκο για την άριστη συνεργασία και τη λεπτομερή καταγραφή των οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών που χρήζουν βοήθειας και ανακούφισης».

Χαιρετισμός Φοιτητών Διαφόρων Σχολών του Α.Π.Θ. στην Ουράνια Ημερίδα για την Προσφορά των Συγχρόνων Αγίων Γερόντων στην Ορθοδοξία και την Νεολαία Σήμερα



Σεβασμιώτατε,
Άγιε Καθηγούμενε της Ι. Μονής Κουτλουμουσίου Αγ. Όρους Γέροντα Χριστόδουλε,
Σεβάσμιοι Πατέρες,
Ελλογιμώτατοι κ. Καθηγητές,
Αγαπημένοι μας Νέοι και Νέες,
Άγιο Ποίμνιο του Χριστού.
Χριστός Ανέστη!
         
          Αρχικά ως φοιτητές διαφόρων Σχολών του Α.Π.Θ., οφείλουμε να εκφράσουμε την απέραντη ευγνωμοσύνη μας, προς τον Κύριό μας Ιησού Χριστό, προς την Μάνα μας την Παναγία και προς όλους τους σύγχρονους Αγίους Γέροντες και Γερόντισσες, που μας αξιώνουν σήμερα να είμαστε όλοι μαζί εδώ, σε αυτήν την ουράνια Ημερίδα.
Κατά δεύτερον, θερμές ευχαριστίες αρμόζουν στον Παναγιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Άνθιμο, ο οποίος για άλλη μια φορά, αγκάλιασε την αγία μας πρωτοβουλία. Ευχόμαστε εκ βάθους καρδίας ο Χριστός μας, δια πρεσβειών όλων των Αγίων Γερόντων που θα αναφερθούν σήμερα, να βρίσκεται συνεχώς στο πλευρό του και να τον στηρίζει. Θερμές ευχαριστίες οφείλουμε και στους καλούς μας Ιερείς του Αγίου Δημητρίου και ιδιαιτέρως στον Πατέρα Ιάκωβο, προϊστάμενο του Ναού, ο οποίος μας στήριξε και μας βοήθησε τα μέγιστα! Η Παναγία μας να τους ανταποδίδει το καλό που μας έκαναν.
Η σημερινή Ημερίδα θα είναι αναστάσιμη, αγιοπνευματική, χαριτωμένη και αυτό διότι όλοι οι σύγχρονοι Γέροντες που θα αναφερθούν σήμερα, θα είναι παρόντες, μαζί βεβαίως με τον Μεγαλομάρτυρα Δημήτριο, αγκαλιάζοντας τα προβλήματα, τους πόνους και τις ανησυχίες όλων μας, οδηγώντας μας σε μετάνοια και φέρνοντάς μας πιο κοντά στην πηγή της ζωής, στον Πατέρα μας Ιησού Χριστό. Ακόμα η Ημερίδα αυτή θα είναι ξεχωριστή, για εμάς τους φοιτητές, διότι ταπεινώς και ευλαβώς, θέλουμε μέσω αυτής να εκφράσουμε την απέραντη ευγνωμοσύνη μας, για όλα αυτά που μας προσέφερε τόσα χρόνια, στον σεβαστό και κατά πάντα Άξιο Καθηγητή μας κ. Δημήτριο Τσελεγγίδη, του οποίου φέτος ήταν η τελευταία χρονιά ως καθηγητή, στην Θεολογική μας Σχολή! Σας ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας για ΟΛΑ κ. Καθηγητά. Να εύχεστε πάντοτε για εμάς, τα παιδιά σας!
Οι σύγχρονοι Άγιοι Γέροντες είχαν να μας διδάξουν πολλά, χρήσιμα και σπουδαία πράγματα. Μας αποδεικνύουν ότι ο Χριστός μας, μέσω των Αγίων Του, είναι παρών στην φρικτή και αλλοπρόσαλλη εποχή μας, μας ανέχεται, μας αγαπά και ειδικά τους πονεμένους νέους μας, τους οποίους καθημερινά καλεί κοντά του, δίπλα του, όχι για να τους κρίνει, όχι για να τους μαλώσει, αλλά για να τους αγκαλιάσει, να τους σκεπάσει και να τους απαλύνει τους πόνους και τα βάσανά τους. Αυτό λοιπόν είναι το μήνυμα των Αγίων Γερόντων: Ο Χριστός είναι χαρά, Ελάτε κοντά στον Χριστό, Πιστέψτε σε Εκείνον, Αγαπήστε τον! Αξίζει να το κάνετε!
Τέλος, η Ημερίδα αυτή έχει σκοπό να δυναμώσει το πανάγιο ποίμνιο του Χριστού, την ένδοξη και αθάνατη Ελλάδα και όλους τους Έλληνες! Είναι αλήθεια, ότι θα περάσουμε ακόμα πιο δύσκολα χρόνια, ακόμα πιο δύσκολες μέρες! Όμως, κοντά στον Χριστό, δεν έχουμε να φοβόμαστε τίποτα! Άλλωστε, όπως έλεγε και ο Άγιος Παΐσιος, μετά την μπόρα την δαιμονική, θα έρθει η λιακάδα η θεϊκή! Και ακόμα ο Άγιος Πορφύριος τόνιζε, ότι η Πατρίδα μας θα ξαναδοξαστεί για άλλη μια φορά, εις τα πέρατα της οικουμένης, προσφέροντας το φως της Ορθοδοξίας, της μόνης αλήθειας! Εμείς λοιπόν, ένα μόνο πράγμα έχουμε να κάνουμε: Να μετανοούμε συνεχώς και να ελπίζουμε στον Χριστό μας! Ας το κάνουμε λοιπόν! Αμήν.
 Καλή και ευλογημένη Ημερίδα!
 Χριστός Ανέστη!

Tο πολυχρόνιον του βασιλέως Παύλου.

Χθες το απόγευμα, στο Βελλίδειο συνεδριακό κέντρο Θεσσαλονίκης, έλαβε χώρα μια αξιέπαινη εκδήλωση με προβολή ταινίας για τη ζωή και το έργο του μακαριστού Μητροπολίτου Φλωρίνης πατρός Αυγουστίνου Καντιώτη. Οι αναφορές στην πόλη μας, την Κοζάνη, και το έργο που επιτέλεσε ο γέροντας εδώ ήταν αμέτρητες. Συγκινητική ήταν όμως η στιγμή που στην κινηματογραφική οθόνη αντικρίσαμε την ενορία μας, τον Άγιο Αθανάσιο όπου το 1949 συνέβη κάτι, ίσως άγνωστο για τους περισσότερους. Από τον άμβωνα του στρατιωτικού τότε ναού του Αγίου Αθανασίου Κοζάνης, παρουσία των αρχών, ο πατήρ Αυγουστίνος χωρίς να δειλιάσει ούτε λεπτό, απαγορεύει να ψαλλεί το πολυχρόνιον του βασιλέως Παύλου.
Στο κήρυγμά του τον ονομάζει όχι «ευσεβέστατον», όπως έλεγε το πολυχρόνιον, αλλά ασεβέστατον, και τον ελέγχει, γιατί υπέγραψε διάταγμα, με το οποίο η μασονία εμφανιζόταν ως φιλανθρωπικό ίδρυμα και θα έπρεπε να ενισχύεται ακόμα και από τους ιερούς ναούς και τις ιερές μονές. Η θαρραλέα αυτή φωνή, από τη θέση μάλιστα του στρατιωτικού ιερέως, σήμαινε αρχή νέων διωγμών και περιπετειών για τον ιεροκήρυκα Αυγουστίνο. Τελικά ο βασιλεύς αναγνωρίζει το λάθος και ανακαλεί την υπογραφή του από το φιλομασονικό διάταγμα και παύει κάθε διωγμός του ιεροκήρυκος.
Ένα γεγονός που εμπλουτίζει και δίνει άλλο κύρος στην ιστορία του ναού μας.

 Ιερός Ναός Αγίου Αθανασίου Κοζάνης

Μητροπολίτης σε τρακτέρ μαζεύει πατάτες για τα ιδρύματα της περιοχής του




Και φέτος με πρωτοβουλία και εργασία του Μητροπολίτου Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Αλεξάνδρου, φυτεύτηκε κατά την αρχή του Μαρτίου μια έκταση άνω των τριών στρεμμάτων με πατάτες στα κτήματα της Μονής Σίντζας στο Λεωνίδιο.

Και πριν από λίγες μέρες εθελοντές κληρικοί, αλλά και λαϊκοί από την Τρίπολη και τις γύρω περιοχές, από νωρίς το πρωί ξεκίνησαν την κοπιαστική εργασία συγκομιδής άνω των έξι τόνων οικολογικής πατάτας.
Οι πατάτες, οι οποίες συγκεντρώθηκαν και φέτος, θα διανεμηθούν στα Ιδρύματα της Ιεράς Μητροπόλεως, στα δυό Γηροκομεία της, στο Ίδρυμα Τυφλών της Τριπόλεως, στις Ιερές Μονές και στο Φιλανθρωπικό Πρόγραμμα της Ιεράς Μητροπόλεως «Το καλάθι του πτωχού αδελφού».
Ο Μητροπολίτης είπε στα ΜΜΕ: «Σας κάνει εντύπωση που ασχολούμαστε με την καλλιέργεια της πατάτας και ότι εγώ οδηγώ το τρακτέρ. Αυτό το κάνουμε όχι για να κερδίσουμε χρήματα, αλλά να στείλουμε το μήνυμα ότι όταν αγαπάς τη γη και τη φροντίζεις, σου ανταποδίδει πολλαπλάσια αγαθά. Και θέλω να τονίσω λάθος που κάναμε εμείς οι Έλληνες να εγκαταλείψουμε τη γη μας και από νοικοκυραίοι που ήμασταν, γίναμε υπηρέτες. Όλοι μάθαμε στο εύκολο κέρδος και κανένας δεν εργάζεται. Εγώ νιώθω καλύτερα πάνω στα τρακτέρ και όχι όταν είμαι στο γραφείο που έρχονται όχι για να δουν τι κάνω, αλλά για να ζητήσουν κάτι ή για να κοροϊδέψουν…»
sintza-sigkomidi-1
sintza-sigkomidi-16
sintza-sigkomidi-14
sintza-sigkomidi-13
sintza-sigkomidi-12
sintza-sigkomidi-11
sintza-sigkomidi-10
sintza-sigkomidi-9
sintza-sigkomidi-8
sintza-sigkomidi-6
sintza-sigkomidi-5
sintza-sigkomidi-4
sintza-sigkomidi-3
sintza-sigkomidi-2
ikivotos.gr

Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016

«ΟΣΑ ΕΙΔΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΜΑΣ»




Δημηρίου Ἰ. Τσε­λεγ­γί­δη

Καθηγητή Θεολογικῆς Σχολῆς Θεσσαλονίκης

«ΟΣΑ ΕΙΔΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ
ΚΑΙ ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΜΑΣ»

Ὑ­πό­τι­τλος:
«Οπρο­ϋ­πο­θέ­σεις ἐ­νερ­γο­ποι­ή­σε­ως καί δι­α­τη­ρή­σε­ως τς Θεί­ας Χά­ρι­τος ν­τός μας κα­τά τόν μα­κα­ρι­στό Γέ­ρον­τα Ἐ­φραίμ Κα­του­να­κι­ώ­τη»
(6/12/1912-27/2/1998)

Γέ­ρον­τας Ἐ­φραίμστό μέ­τρο πού τόν γνώ­ρι­σα- ὑ­πρ­ξε γιά μέ­να πο­λύ εὐ­χά­ρι­στη ἐ­κεί­νη κ­πλη­ξη, τήν ὁ­ποί­α γεύ­ε­ται κά­θε πι­στός, ὅ­ταν βρί­σκε­ται μπρο­στά στό ν­το­λο­γι­κς αὐ­το­νό­η­το τν πραγ­μα­τι­κά ζων­τα­νν με­λν τς κ­κλη­σί­ας. Μέ ἄλ­λα λό­για, ὁ πα­τήρ Ἐ­φραίμ ἦ­ταν αὐ­τό, πού λί­γο-πο­λύ ὅ­λοι μας ὀ­φεί­λου­με νά εἴ­μα­στε, ὡς ρ­γα­νι­κά μέ­λη τοθε­αν­θρω­πί­νου σώ­μα­τος τς κ­κλη­σί­ας.
Εἰ­δι­κό­τε­ρα, θε­ω­ρῶ ὡς ξε­χω­ρι­στή εὐ­λο­γί­α τό γε­γο­νός, ὅ­τι εἶ­δα προ­σω­πι­κς καί μά­λι­στα διά πολ­λν ση­μεί­ων -ἁ­γι­ο­πνευ­μα­τι­κν δη­λα­δή τεκ­μη­ρί­ων- ὅ­τι μα­κα­ρι­στός Γέ­ρον­τας πραγ­μά­τω­σε στόν ἑ­αυ­τό του τό προ­αι­ώ­νιο σχέ­διο τοΘε­ογιά τόν ἄν­θρω­πο, γιά τό ὁ­ποῖ­ο μι­λτό στό­μα τοΧρι­στοῦ, ὁ ἀ­πό­στο­λος Παῦ­λος, ὅ­ταν γρά­φει πρός τούς Ἐ­φε­σί­ους: «Ἐ­ξε­λέ­ξα­το ἡ­μς (ἐνν. ὁ Θε­ός καί Πα­τήρ τοΚυ­ρί­ου ἡ­μν Ἰ­η­σοῦ Χρι­στοῦ) ἐν αὐ­τπρό κα­τα­βο­λς κό­σμου εἶ­ναι ἡ­μς ἁ­γί­ους καί ἀ­μώ­μους κα­τ’ ἐ­νώ­πιον αὐ­τοῦ, ἐν ἀ­γά­πῃ προ­ο­ρί­σας ἡ­μς ες υἱ­ο­θε­σί­αν διά Ἰ­η­σοῦ Χρι­στοῦ κα­τά τήν εὐ­δο­κί­αν τοθε­λή­μα­τος αὐ­τοῦ» (φ. 1,4-5). Δη­λα­δή, μᾶς ἐ­πέ­λε­ξε πρίν θε­με­λι­ώ­σει τόν κό­σμο, νά γί­νου­με δι­κοί Του διά τοῦ Χρι­στοῦ, ἀ­ψε­γά­δια­στοι στήν τε­λι­κή κρί­ση Του. Μᾶς προ­ό­ρι­σε μέ τήν ἀ­γά­πη Του, νά γί­νου­με παι­διά Του, διά τοῦ Ἰ­η­σοῦ Χρι­στοῦ, σύμ­φω­να μέ τό εὐ­ά­ρε­στο γιά μᾶς θέ­λη­μά Του.
Ἀ­κό­μη πιό συγ­κε­κρι­μέ­να, στόν πα­τέ­ρα Ἐ­φραίμ εἶ­δα φα­νε­ρά καί πεί­στη­κα ἀ­δι­ά­ψευ­στα, ὅ­τι πράγ­μα­τι κ­πλη­ρώ­θη­κε κλή­ση του ἀ­πό τόν Θε­ό, πού προ­φα­νς εἶ­ναι καί κλή­ση τοκα­θε­νός μας στό πλαί­σιο τς κ­κλη­σί­ας. Ὁ ἴ­διος «πλη­ρώ­θη­κε», γέ­μι­σε δη­λα­δή ψυ­χο­σω­μα­τι­κή ὕ­παρ­ξή του, μέ τό πλή­ρω­μα τς Θε­ό­τη­τος (Κολ. 2,9). Τοῦ­το δέν εἶ­ναι σχῆ­μα λό­γου κα­θ’ ὑ­περ­βο­λήν, ἀ­φοῦ, ὅ­πως ση­μει­ώ­νει ἐ­π’ αὐ­τοῦ ἑρ­μη­νευ­τι­κς ὁ ἱ­ε­ρός Χρυ­σό­στο­μος: «Οὐ­δέν ἔ­λατ­τον ἔ­χε­τε αὐ­τοῦ (ἐνν. τοῦ Χρι­στοῦ), ὥ­σπερ ν ἐ­κεί­νῳ ὤ­κη­σεν (ἐνν. ἡ θε­ό­της) οὕ­τω καί ν ὑ­μν» (ΕΠΕ 22,194). Ἔ­τσι, μπό­ρε­σε νά ζή­σει πραγ­μα­τι­κά «ἀ­ξί­ως τοΘε­οῦ» καί νά γί­νει ἀ­πό τόν πα­ρόν­τα κι­ό­λας κό­σμο μέ­το­χος τς ἄ­κτι­στης δό­ξας καί Βα­σι­λεί­ας τοΘε­οῦ.
Στό σῶ­μα του ἦ­ταν χα­ρι­σμα­τι­κς πα­ρών Χρι­στός, ὅ­πως λ­λω­στε καί στήν ἁ­γί­α ψυ­χή του. Καί τοῦ­το, για­τί μέ τούς συν­το­νι­σμέ­νους ἀ­σκη­τι­κούς ἀ­γῶ­νες του, πρό­σφε­ρε καί τό σῶ­μα του ς κα­θα­ρό να­ό στή λο­γι­κή λα­τρεί­α τοΘε­οῦ, ὅ­πως καί τόν ἐ­ξα­γι­α­σμέ­νο νοῦ του ὡς λο­γι­κό θυ­σι­α­στή­ριο, ἀ­π’ ὅ­που δι­α­βι­βά­ζον­ταν τό­σο στήν ψυ­χή του ὅ­σο καί στό σῶ­μα του οἱ ἄ­κτι­στες χα­ρι­σμα­τι­κές με­το­χές καί ἡ ἄρ­ρη­τη εὐ­ω­δί­α τοΧρι­στοῦ.

«Η Θεία Χάρη εντός μας κατά το Γέροντα Εφραίμ Κατουνακιώτη»


Ο Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ Δημήτριος Τσελεγγίδης ομιλεί στην Ημερίδα με θέμα: «Η προσφορά των σύγχρονων Γερόντων στην Ορθοδοξία και στη Νεολαία σήμερα», που διοργάνωσαν φοιτητές διαφόρων σχολών του ΑΠΘ με την ευλογία της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης στον ιερό ναό του Αγ. Δημητρίου Θεσσαλονίκης. Θέμα της ομιλίας του Καθηγητή είναι: «Η Θεία Χάρη εντός μας κατά τον Γέροντα Εφραίμ Κατουνακιώτη».

Σάββατο 11 Ιουνίου 2016

ΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΕΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΕ!



Ηρακλής Φίλιος 
Στις 11 Ιουνίου η αγία μας Εκκλησία εορτάζει τη μνήμη των Αποστόλων Βαρθολομαίου και Βαρνάβα. Την ημέρα αυτή άγει τα ονομαστήρια του ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος. 
Το φορτίο βαρύ όλα αυτά τα 25 έτη Ποιμαντορικής διακονίας. Το Φανάρι ο μόνος τόπος όπου ο ίδιος στέκει και δεν θα δραπετεύσει σε καμία δύσκολη κι επικίνδυνη στιγμή, καθώς αυτή η συνειδησιακή ομολογία απορρέει από την μακραίωνη ιστορία της Μητρός Εκκλησίας. Αν κάποιος διαβάσει την Εκκλησιαστική Ιστορία θα διαπιστώσει πως ο Θρόνος του Οικουμενικού Πατριαρχείου ανά τους αιώνες υπήρξε ο κατεξοχήν χώρος μαρτυρίας της ορθόδοξης πίστεως και των αληθειών αυτής και πως σε οποιαδήποτε περίοδο η «καρέκλα» αυτή δεν είχε μόνο ευθύνες αλλά αίμα και δάκρυ. Πολύ αίμα και πολύ δάκρυ. 
Ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης είναι μία προσωπικότητα με πολλές σπουδές, διακρίσεις και ευαισθησίες, κάτι που τον αναδεικνύει σε άνθρωπο των δράσεων και όχι των λόγων. Είναι γνωστές οι ανησυχίες του για τη θέση του Οικουμενικού Πατριαρχείο στο σύγχρονο κόσμο, της Ορθοδοξίας στο παγκόσμιο στερέωμα, των Διαθρησκειακών Διαλόγων, της ενότητας των Εκκλησιών, του περιβάλλοντος κ.ά. Ανάλογες των ανησυχιών αυτών είναι και οι ενέργειες του κ.κ. Βαρθολομαίου, ο οποίος αρπάζει κάθε ευκαιρία προς το καλό της Ορθοδοξίας και της «τῆς τῶν πάντων ἑνώσεως».
Αναλογιζόμενοι τη σύγχρονη εποχή φαίνεται ότι όλα έχουν αλλάξει. Είναι μία πιο ειρηνική εποχή, αλλά αυτό δεν δίνει το δικαίωμα για εφησυχασμό μιας και οι προκλήσεις αλλά και οι εσωτερικοί «διχασμοί» και διαφωνίες που φαίνεται να απειλούν το κύρος του Οικουμενικού Πατριαρχείου δεν παύουν. 
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν απειλείται μόνο από εξωτερικούς κινδύνους. Ο διχασμός κυοφορείται και γεννάται μέσα στα ίδια του τα σπλάχνα. Όταν το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει το δικαίωμα εδώ και αιώνες να παραχωρεί το Αυτοκέφαλο σε Εκκλησίες και άλλες να υψώνονται σε Πατριαρχεία και στη συνέχεια αυτά τα δικά του πνευματικά παιδιά ανάλογα με τις κοινωνικές, πολιτικές, γεωστρατηγικές εξελίξεις παίρνουν το βλέμμα τους από τη Μητέρα Εκκλησία, αυτό δεν είναι μία «σχισματική» συμπεριφορά; Όταν διεκδικούν ακόμη και το Πρωτείο και θέλουν να γίνονται συνδιαχειριστές μεγάλων εκκλησιαστικών γεγονότων (όπως η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος) και όχι ταπεινοί συγκηρυναίοι δεν αναιρούν την εκκλησιαστική τους ταυτότητα; 
Εδώ δεν κάνουμε υψηλή θεολογία, δεν εφευρίσκουμε νέα δόγματα, δεν ετοιμάζουμε καμία ένωση. Οφείλουμε να μείνουμε πιστοί στην πίστη της Μητέρας Εκκλησίας η οποία ποτέ δεν διεκδίκησε κάτι παραπάνω από τον θεσμικό της ρόλο, τον οποίο κανείς θεολόγος, κληρικός, Ιεράρχης, μοναχός δεν έχει το ελάχιστο δικαίωμα να αμφισβητήσει. Αναγνωρίζουμε στο βάθος των αιώνων την μία, αληθινή, αδιαμφισβήτητη, εκκλησιαστική, πνευματική φύση του Οικουμενικού Πατριαρχείου και του ρόλου του όπως πηγάζει από την αλήθεια των πραγμάτων. Ποιος έχει το δικαίωμα να αμφισβητήσει το ρόλο του; 
Ποιος έχει την αυθάδεια να υψώσει φωνή ενάντια στη Μητρότητα; Ποιος έχει το δικαίωμα να υψώσει εαυτόν πάνω από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και να αυτονομηθεί αυθαίρετα; Ποιος έχει το δικαίωμα να υβρίζει το πρόσωπο του Οικουμενικού Πατριάρχη; Ποιος άνθρωπος που έχει διαβάσει την Εκκλησιαστική Ιστορία έχει το δικαίωμα να φέρει αντίρρηση στους αγώνες των Οικουμενικών Πατριαρχών που ποτέ δεν φοβήθηκαν τον άλλον, τον ξένο τον διαφορετικό από εμάς, αλλά αντίθετα ευλογημένα συναντήθηκαν μαζί του τη διαφορετικότητα; 
Τούτο δεν ομολογεί και το θαυμάσιο δοξαστικό του Μ. Σαββάτου που μας λέει «δός μοι τοῦτον τόν ξένον»; Ο ίδιος ο Θεάνθρωπος δεν προσέλαβε κάτι διαφορετικό από Εκείνον; Την ανθρώπινη σάρκα «δίχα μόνης αμαρτίας» χωρίς να φοβηθεί την ανθρώπινη σάρκα; Ο Μ. Βασίλειος στις Παιδαγωγικές του Ομιλίες δεν συμβουλεύει τους νέους να υιοθετούν κάθε τι που είναι προς όφελος της ψυχής των χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της μέλισσας; Ο ίδιος Πατέρας της Εκκλησίας δεν λέει πάλι προς τους νέους «όσοι μ’ επιμέλεια μαζεύουν την ωφέλεια από κάθε τι, μοιάζουν με ποτάμια που παίρνουν στο διάβα τους νερό από παραποτάμους κι ολοένα γίνονται μεγαλύτερα»; Αποστομωτικός είναι και ο λόγος του αγίου Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Γρηγορίου του Θεολόγου που δεν διστάζει να τολμήσει λέγοντας μας πως «τό θεολογεῖν ἀεί σχοινοβατεῖν». 
Αυτή είναι μία αλήθεια που συναντάται και στη διακονία του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Και σε λίγες μέρες άλλο ένα μεγάλο βήμα που ετοιμαζόταν εδώ και χρόνια είναι έτοιμο. Η σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Μιας Συνόδου που χαροποίησε τον ορθόδοξο κόσμο της υφηλίου αλλά έφερε και αντιδράσεις από όσους φοβούνται και δειλιάζουν. Άλλοι μιλάνε για Ένωση των Εκκλησιών, άλλοι κάνουν λόγο για ενδοτισμό, άλλοι δεν συμφωνούν με τα κείμενα κ.ο.κ. Σημασία έχει ότι από τη στιγμή που συμφώνησαν όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες στη σύγκλιση αυτή, ακόμη κι αν προέκυψαν ύποπτες κινήσεις την τελευταία στιγμή, κανείς μα κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αμαυρώσει το γεγονός αυτό αποχωρώντας. Όπως δηλώνει η Θεολογική Σχολή του Α.Π.Θ. σε ψήφισμα της στις 10/06/2016 για την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο και σχετικά με το «consensus» (συναίνεση, ομοφωνία), «το consensus ουδόλως νομιμοποιεί ακύρωση Συνόδου που έχει ήδη αποφασισθεί, χρησιμοποιώντας τη τακτική της μεθοδευμένης αποχής από τις εργασίες». 
Έχω την αίσθηση και την αθεράπευτη πίστη ότι πρέπει να είναι κάποιος ανόητος για να προδώσει την πίστη και να προχωρήσει σε ένωση των Εκκλησιών μέσα από μία κοινή συνάντηση και συζήτηση όπως αυτή της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Ποιος φοβάται το διάλογο; Όταν κατέχεις την αλήθεια η οποία «ἐλευθερώσει ὑμᾶς» (Ιω. 8, 32) δεν φοβάσαι τίποτε και κανέναν. Και όσες φορές και αν η Εκκλησία περνάει κρίσεις, εντούτοις «πολεμουμένη νικᾶ» κατά τον ιερό Χρυσόστομο και «πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς» κατά τον ίδιο ιερό Πατέρα. 
Δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να υβρίζουμε το πρόσωπο του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου και να υποθέτουμε ότι θα γίνει ένωση Εκκλησιών, κάτι που αναμασάται εδώ και χρόνια και δεν έχει συμβεί, αλλά βολεύει να αναμασάται για να έχουν λόγο ύπαρξης το μίσος και η κακία όσων επιτίθενται στον Παναγιώτατο μας. Αντιθέτως οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την ιστορική αλήθεια, τα δικαιώματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου και να μην γράφουμε την ιστορία όπως μας συμφέρει γιατί οι φοβίες, οι μικρότητες και οι τραγικότητες των εαυτών θα πέσουν και πάλι στο κενό. Και η ιστορία του Φαναρίου γράφει στις σελίδες των αιώνων «μαρτύριο και ανάσταση». 
Όπως και οι προσπάθειες για σπίλωση του ονόματος και της πνευματικότητας που εκπέμπει ο φάρος της πίστης εκεί στην Κωνσταντινούπολη και αναδύει μυρσίνη δοξαστική σε κάθε αέρινο φίλημα του χώματος που ευωδιάζει Χριστό και Εκκλησία. Εκεί όπου οι τοίχοι μαρτυρούν την ευλογημένη συνάντηση των προσευχών στο αγιαστικό θυσιαστήριο υπό το φως της αιωνιότητας που θυμιατίζει πόθους, καημούς κι ελπίδες στη ζωντανή μαρτυρία του πνεύματος. Η Εκκλησία δεν φοβάται, δεν δειλιάζει, δεν κρύβεται. Αντίθετα η Εκκλησία, όπως γράφει και ο Οικουμενικός μας Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος στο Ημερολόγιο της Ιεράς Μητροπόλεως Αυστρίας, «σπεύδει, με μίαν αγαπητικήν έξοδον προς τον εκτός αυτής κόσμον, να καταστήση και άλλους μετόχους εις τον πλούτον της, τέκνα αυτής και κληρονόμους της ουρανίου βασιλείας». 
Εις πολλά, υγιή, καρποφόρα κι ευλογημένα έτη Παναγιώτατε!
 

ΕΛΤΑ: Βαρθολομαίος 25 χρόνια Οικουμενικός Πατριαχης αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων

ΕΛΤΑ: Βαρθολομαίος 25 χρόνια Οικουμενικός Πατριαχης αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων
 Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, με αφορμή την συμπλήρωση 25 χρόνων από την ανάρρηση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου στον Πατριαρχικό θρόνο της Κωνσταντινούπολης, τιμούν τον Προκαθήμενο της Ορθόδοξης Εκκλησίας και κυκλοφορούν την Αναμνηστική Σειρά Γραμματοσήμων – Φεγιέ  «Βαρθολομαίος - 25 χρόνια Οικουμενικός Πατριάρχης».
Καινοτόμος, ρηξικέλευθος, διορατικός και, βέβαια, ευσεβής και φιλόθεος, η Αυτού Θειοτάτη Παναγιότης, ο Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος παρουσιάζει σημαντικό έργο αναφορικά με την προβολή και την κατοχύρωση των διαχρονικών αξιών και διδαγμάτων της Ορθοδοξίας, όχι μόνο μεταξύ των Ορθοδόξων, αλλά και μεταξύ των λοιπών Εκκλησιών και Δογμάτων.

 Η ποιμαντορία του χαρακτηρίζεται από τη διορθόδοξη συνεργασία, την εκκλησιαστική ενότητα, τον διαχριστιανικό και διαθρησκευτικό διάλογο και μία συνεχή προσπάθεια να ενισχυθεί η θρησκευτική ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα. Οι πρωτοβουλίες του στην κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος, του έχουν αποδώσει τον τίτλο «Πράσινος Πατριάρχης», ενώ το έργο του για ζητήματα διεθνούς ειρήνης τον έχει δίκαια τοποθετήσει στην κορυφή των παγκόσμιων οραματιστών και τον καθιστά ως μία παγκόσμια προσωπικότητα κύρους και διεθνούς αναγνώρισης, όχι μόνο από τους θρησκευτικούς ηγέτες αλλά και τον επιστημονικό, πνευματικό και πολιτικό κόσμο.

 Την Πρώτη Ημέρα Κυκλοφορίας της Σειράς, Παρασκευή 10 Ιουνίου 2016, οι συλλέκτες φιλοτελιστές αλλά και οι ενδιαφερόμενοι φίλοι του γραμματοσήμου θα έχουν τη δυνατότητα να σφραγίζουν τα φιλοτελικά τους αντικείμενα στο Κεντρικό Φιλοτελικό Κατάστημα (Λυκούργου 5 & Απελλού, Αθήνα), με την Ειδική Αναμνηστική Σφραγίδα Πρώτης Ημέρας Κυκλοφορίας που έχουν φιλοτεχνήσει τα ΕΛΤΑ ειδικά για τον σκοπό αυτό, δημιουργώντας μοναδικά ενθυμήματα της επετείου.

Θεία Λειτουργία-Άγιος Γέωργιος Κρεμαστός- Σέρβια -11-6-2016- (Φωτο βίντεο)


Η πρωινή αύρα δρόσισε τους πιστούς που ανηφόρισαν στο λόφο του Κάστρου των Σερβίων ακολουθώντας το μονοπάτι που οδηγεί στο Άγιο Γεώργιο τον Κρεμαστό.
 Μετά από πολλές δεκαετίας αλειτούργητη ήρθε η μέρα σήμερα όπου  τελέστηκε η Θεία Λειτουργία στην σηλαιοεκκλησία του Αι Γιώργη του Κρεμαστού , όπως την αναφέρουν εδώ οι κάτοικοι.
Το μονοπάτι ανηφορικό αλλά με σήμανση και συρματόσχοινα στα επικίνδυνα σημεία. Οι πιστοί πολλοί.
Την μέρα τίμησε ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Μητρόπολης Σερβίων και Κοζάνης Πατέρας Χριστοφόρος συλλειτουργώντας με τον Πατέρα Κωνσταντίνο.
Η ατμοσφαίρα κατανυκτική με την ψαλμωδία του καλλίφωνου ψάλτη Ανδρέα Καραγιαννίδη που αντηχούσε στο ρέμα ανάμεσα στους απόκρημνους βράχους.
 Ο τρίμετρος σταυρός δέσποζε στην  κορυφή του βράχου και  έδινε το στίγμα. Ο Γιώργος , ο Δημήτρης και ο Χρήστος σκαρφάλωσαν στα επικίνδυνα   βράχια για  να τον στερεώσουν.
Η στενότητα και η δυσκολία του χώρου  εξαλειφόταν από την ευρυχωρία της καρδιάς που ένοιωθε τη Θεία Παρουσία από την ιερότητα του χώρου και την ενθύμηση της  ασκητικότητας  των ερημιτών που αγίασαν  ανά τους αιώνες μέσα στις οπές της γης.
Κάτι από Άγιο Όρος θύμισε σε κάποιους,  σε άλλους διήγημα του Παπαδιαμάντη.
Ακολούθησε καφές και κεράσματα και η ευχή στα χείλη όλων  "και του χρόνου".











Κυριακή του Τυφλού, Αποστ. ανάγνωσμα: Πραξ. Ιστ’, 16-34 (5-6-2016

Χρίστου Θεοδώρου Θεολόγου
 Πρωτότυπο Κείμενο
Ἐν ταῖς ἡμέραις ἐκείναις, ἐγένετο πορευομένων ἡμῶν εἰς τὴν προσευχὴν παιδίσκην τινὰ ἔχουσαν πνεῦμα πύθωνα ἀπαντῆσαι ἡμῖν͵ ἥτις ἐργασίαν πολλὴν παρεῖχεν τοῖς κυρίοις αὐτῆς μαντευομένη. Αὕτη κατακολουθήσασα τῷ Παύλῳ καὶ τῷ Σίλᾳ ἔκραζε λέγουσα΄ Οὗτοι οἱ ἄνθρωποι δοῦλοι τοῦ θεοῦ τοῦ ὑψίστου εἰσίν͵ οἵτινες καταγγέλλουσιν ὑμῖν ὁδὸν σωτηρίας. Τοῦτο δὲ ἐποίει ἐπὶ πολλὰς ἡμέρας. Διαπονηθεὶς δὲ Παῦλος καὶ ἐπιστρέψας τῷ πνεύματι εἶπεν΄ Παραγγέλλω σοι ἐν ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐξελθεῖν ἀπ΄ αὐτῆς. Καὶ ἐξῆλθεν αὐτῇ τῇ ὥρᾳ. Ἰδόντες δὲ οἱ κύριοι αὐτῆς ὅτι ἐξῆλθεν ἡ ἐλπὶς τῆς ἐργασίας αὐτῶν, ἐπιλαβόμενοι τὸν Παῦλον καὶ τὸν Σίλαν εἵλκυσαν εἰς τὴν ἀγορὰν ἐπὶ τοὺς ἄρχοντας͵ καὶ προσαγαγόντες αὐτοὺς τοῖς στρατηγοῖς εἶπον΄ Οὗτοι οἱ ἄνθρωποι ἐκταράσσουσιν ἡμῶν τὴν πόλιν Ἰουδαῖοι ὑπάρχοντες͵ καὶ καταγγέλλουσιν ἔθη ἃ οὐκ ἔξεστιν ἡμῖν παραδέχεσθαι οὐδὲ ποιεῖν Ῥωμαίοις οὖσι. Καὶ συνεπέστη ὁ ὄχλος κατ΄ αὐτῶν. Καὶ οἱ στρατηγοὶ περιῤῥήξαντες αὐτῶν τὰ ἱμάτια ἐκέλευον ῥαβδίζειν͵ πολλάς τε ἐπιθέντες αὐτοῖς πληγὰς ἔβαλον εἰς φυλακήν͵ παραγγείλαντες τῷ δεσμοφύλακι ἀσφαλῶς τηρεῖν αὐτούς· ὃς παραγγελίαν τοιαύτην εἰληφὼς ἔβαλεν αὐτοὺς εἰς τὴν ἐσωτέραν φυλακὴν καὶ τοὺς πόδας  αὐτῶν ἠσφαλίσατο εἰς τὸ ξύλον. Κατὰ δὲ τὸ μεσονύκτιον Παῦλος καὶ Σίλας προσευχόμενοι ὕμνουν τὸν Θεόν΄ ἐπηκροῶντο δὲ αὐτῶν οἱ δέσμιοι. Ἄφνω δὲ σεισμὸς ἐγένετο μέγας, ὥστε σαλευθῆναι τὰ θεμέλια τοῦ δεσμωτηρίου͵ ἀνεῴχθησάν τε παραχρῆμα αἱ θύραι πᾶσαι καὶ πάντων τὰ δεσμὰ ἀνέθη. Ἔξυπνος δὲ γενόμενος ὁ δεσμοφύλαξ καὶ ἰδὼν ἀνεῳγμένας τὰς θύρας τῆς φυλακῆς͵ σπασάμενος μάχαιραν ἔμελλεν ἑαυτὸν ἀναιρεῖν͵ νομίζων ἐκπεφευγέναι τοὺς δεσμίους. Ἐφώνησεν δὲ Παῦλος μεγάλῃ φωνῇ λέγων΄ Μηδὲν πράξῃς σεαυτῷ κακόν͵ ἅπαντες γάρ ἐσμεν ἐνθάδε. Αἰτήσας δὲ φῶτα εἰσεπήδησεν͵ καὶ ἔντρομος γενόμενος προσέπεσε τῷ Παύλῳ καὶ τῷ Σίλᾳ͵ καὶ προαγαγὼν αὐτοὺς ἔξω ἔφη΄ Κύριοι͵ τί με δεῖ ποιεῖν ἵνα σωθῶ; Οἱ δὲ εἶπον΄ Πίστευσον ἐπὶ τὸν Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν͵ καὶ σωθήσῃ σὺ καὶ ὁ οἶκός σου. Καὶ ἐλάλησαν αὐτῷ τὸν λόγον τοῦ Κυρίου καὶ πᾶσι τοῖς ἐν τῇ οἰκίᾳ αὐτοῦ. Καὶ παραλαβὼν αὐτοὺς ἐν ἐκείνῃ τῇ ὥρᾳ τῆς νυκτὸς ἔλουσεν ἀπὸ τῶν πληγῶν͵ καὶ ἐβαπτίσθη αὐτὸς καὶ οἱ αὐτοῦ πάντες παραχρῆμα͵ ἀναγαγών τε αὐτοὺς εἰς τὸν οἶκον παρέθηκεν τράπεζαν͵ καὶ ἠγαλλιάσατο πανοικὶ πεπιστευκὼς τῷ Θεῷ.
 Νεοελληνική Απόδοση
Mια άλλη φορά, καθώς πηγαίναμε στον τόπο της προσευχής, μας συνάντησε μια νεαρή δούλη, που είχε μαντικό πνεύμα και η οποία με τις μαντείες της έφερνε πολλά κέρδη στους κυρίους της. Aυτή, λοιπόν, ακολουθούσε επίμονα τον Παύλο κι εμάς και φώναζε λέγοντας: ‘’Oι άνθρωποι αυτοί είναι δούλοι του Ύψιστου Θεού, που σας αναγγέλλουν το δρόμο της σωτηρίας!’’ Kι αυτό συνέχιζε να το κάνει πολλές μέρες. Kι επειδή είχε κουραστεί πια ο Παύλος να το ακούει, στράφηκε και είπε στο πνεύμα: “Σε προστάζω στο όνομα του Iησού Xριστού, να βγεις απ’  αυτήν’’. Kαι βγήκε το πνεύμα την ίδια εκείνη ώρα. Σαν είδαν τότε οι κύριοί της πως χάθηκε η ελπίδα του κέρδους τους, έπιασαν τον Παύλο και το Σίλα και τους έσυραν στον τόπο σύναξης του κοινού, στους άρχοντες. Eκεί, τους οδήγησαν μπροστά στους στρατηγούς και είπαν: “Oι άνθρωποι αυτοί, που είναι Iουδαίοι, αναστατώνουν την πόλη μας διδάσκοντας έθιμα, που δεν επιτρέπεται σε μας που είμαστε Pωμαίοι, να τα δεχόμαστε ή να τα εφαρμόζουμε’’. Tότε, σύσσωμο το πλήθος ξεσηκώθηκε εναντίον τους, και οι στρατηγοί, αφού ξέσχισαν εντελώς τα ρούχα τους, πρόσταζαν να τους ραβδίσουν. Έτσι, αφού τους προξένησαν πολλά τραύματα, τους έριξαν στη φυλακή και παράγγειλαν στο δεσμοφύλακα να τους φρουρεί με κάθε ασφάλεια. Eκείνος, όταν πήρε μια τέτοια εντολή, τους έβαλε στο πιο εσωτερικό κελί και για σιγουριά πέρασε τα πόδια τους στην ξυλοπέδη. Kαι γύρω στα μεσάνυχτα, ο Παύλος και ο Σίλας προσεύχονταν και παράλληλα υμνολογούσαν το Θεό, ενώ οι φυλακισμένοι τους άκουγαν με προσοχή. Ξαφνικά, τότε, έγινε ένας ισχυρότατος σεισμός, τόσο που τα θεμέλια της φυλακής σαλεύτηκαν και αυτοστιγμεί ανοίχτηκαν όλες οι πόρτες και όλων τα δεσμά λύθηκαν! Ξύπνησε, τότε, ο δεσμοφύλακας και σαν είδε ανοιγμένες τις πόρτες της φυλακής, έσυρε το μαχαίρι του έτοιμος ν’  αυτοκτονήσει, νομίζοντας πως είχαν δραπετεύσει οι φυλακισμένοι. Φώναξε τότε ο Παύλος δυνατά λέγοντας: “Mην κάνεις κανένα κακό στον εαυτό σου, γιατί είμαστε όλοι εδώ” ! Tότε αυτός, αφού ζήτησε φώτα, πήδησε μέσα στη φυλακή και κυριευμένος από τρόμο έπεσε μπροστά στον Παύλο και το Σίλα. Kατόπιν τους οδήγησε έξω και είπε: “Kύριοι, τι πρέπει να κάνω για να σωθώ;” Kι εκείνοι απάντησαν: “Πίστεψε στον Kύριο Iησού Xριστό και θα σωθείς εσύ και η οικογένειά σου”. Στη συνέχεια κήρυξαν το Λόγο του Θεού σ’ αυτόν και σε όλους εκείνους που ήταν στο σπίτι του. Tους πήρε τότε ο δεσμοφύλακας, την ώρα εκείνη μέσα στη νύχτα, κι έπλυνε τις πληγές τους και βαφτίστηκε αμέσως ο ίδιος κι όλοι οι δικοί του. Kατόπιν τους ανέβασε στο σπίτι του και τους έστρωσε τραπέζι και αναγάλλιασε που με όλη την οικογένειά του είχε πιστέψει στο Θεό.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...