Τρίτη, 31 Μαρτίου 2015

ΝΕΟΙ-ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ-ΕΚΚΛΗΣΙΑ Π. ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΝΑΝΟΣ


"Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΕΡΙΠΟΛΕΙ ΣΤΗ ΜΕΘΟΡΙΟ"
ΕΚΠΟΜΠΗ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΔΙΔ/ΧΟΥ-ΟΡΕΣΤΙΑΔΟΣ & ΣΟΥΦΛΙΟΥ

Πρωτ. Πρόδρομος Κολτουκτσόγλου: Η μετάνοια είναι η απάντηση του ανθρώπου στην αγάπη του Θεού





Με το έλεος της θείας ευσπλαχνίας και την αληθινή μετάνοια εκ μέρους μας, η τραυματισμένη ψυχή μας δεν μένει πια αγιάτρευτη.

Του Σταμάτη Μιχαλακόπουλου
Στην 2η Θεία Λειτουργία που τελέσθηκε την Κυριακή 29 Μαρτίου, στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, ιερούργησε και μίλησε Πρωτοπρεσβύτερος π. Πρόδρομος Κολτουκτσόγλου, από την Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς. 
Με τη συμμετοχή του π. Προδρόμου, ολοκληρώθηκε ο κύκλος των ομιλιών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των λατρευτικών συνάξεων και των ενοριακών εκδηλώσεων, της εορταστικής περιόδου «Ευαγγελίστρια 2015». 
Η ομιλία του ήταν αφιερωμένη στην Ε΄ Κυριακή των νηστειών, ημέρα κατά την οποία τιμάται η μνήμη της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας. Η τιμωμένη Οσία εκοιμήθη την 4η Απριλίου, αλλά οι Πατέρες όρισαν για πνευματικούς μόνο λόγους να εορτάζεται την Ε΄ Κυριακή των Νηστειών. Το συναξάρι της Οσίας μας εξηγεί το λόγο  που αποφασίσθηκε να εορτάζεται λίγες μέρες πριν την είσοδο μας στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα.
Διαβάζουμε λοιπόν στο συναξάρι ότι αυτό αποφασίσθηκε, ώστε φθάνοντας στο τέλος της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, να διεγείρονται από τον βίο της Οσίας οι ράθυμοι και αμαρτωλοί και να τρέξουν «προς μετάνοιαν», έχοντας ως υπόδειγμα μετανοίας την Οσία. Η Εκκλησία μας λοιπόν, ως πνευματικό θεραπευτήριο, χρησιμοποιεί «δια τους κακώς έχοντας και πάσχοντας» από την αμαρτία, την παρουσία της αγίας μορφής της Μαρίας της Αιγυπτίας, λίγες μέρες πριν το Πάσχα. 
Και το κάνουν αυτό οι Πατέρες για δύο λόγους, συνέχισε. Κατά πρώτον για να καταδειχτεί η φιλάνθρωπος στάση του Θεού, ο οποίος έστειλε τον Υιόν Του με σκοπό, όποιος πιστεύει σε Αυτόν, στον Λόγο του Θεού δηλαδή, να μην χαθεί, να μην πεθάνει, αλλά να έχει ζωή αιώνιο. Και κατά δεύτερον, να μας διδάξουν να μην φοβόμαστε επειδή αμαρτάνουμε, να μην πτοούμεθα όταν παραβαίνουμε τις εντολές του Θεού, διότι ο Παράδεισος είναι και για τους αμαρτωλούς, οι οποίοι όταν εγκαταλείψουν την ράθυμο και αμαρτωλή ζωή τους και αποκτήσουν καρδιά συντετριμμένη και τεταπεινωμένη, θα γίνουν κληρονόμοι του Παραδείσου.
Όπως εξήγησε, η ραθυμία, η πνευματική τεμπελιά δηλαδή, θεωρείτε ψυχοφθόρος ασθένεια και ύπουλο νόσημα της πνευματικής ζωής. Η αμαρτωλή ζωή της Αγίας, αλλά και η μετάνοια της, έρχεται να μας διδάξει ότι ο άνθρωπος, όταν εγκαταλείψει τις αμαρτωλές κινήσεις του σώματος, που είναι απόρροια των αμαρτωλών σκέψεων, καθαρίζεται ψυχικά και σωματικά και ενώνεται πάλι με τον Θεό και δημιουργό Του.
Και συνέχισε ο π. Πρόδρομος:
«Η Οσία λοιπόν, λόγω της άσωτης ζωής της και της σαρκικής επιθυμίας που είχε, ακολούθησε και αυτή τους προσκυνητές οι οποίοι πήγαιναν στα Ιεροσόλυμα για να προσκυνήσουν τον Τίμιο Σταυρό. Και το έκανε αυτό όχι για να προσκυνήσει τον Τίμιο Σταυρό, αλλά για να γνωρίσει νέους και πολλούς εραστές που θα ήταν έτοιμοι να ικανοποιήσουν το σαρκικό πάθος της. 
Προσπαθώντας όμως να εισέλθει στο ναό κάποια δύναμη την εμπόδισε να προχωρήσει. Κάτι ένοιωσε εκείνη την στιγμή! Από κάτι συγκλονίστηκε! Ένοιωθε σαν κάποιος να της λέει ότι δεν είναι άξια να προσκυνήσει τον Τίμιο Σταυρό! Η αμαρτωλή ζωή της την εμπόδιζε να γευθεί την χαρά και την δύναμη του Τιμίου Σταυρού!
Και τι κάνει τότε η Αγία. Δεν γυρίζει την πλάτη της για να φύγει από το Ναό. Επιμένει, ποθεί πλέον όσο ποτέ άλλοτε ή καλύτερα για πρώτη φορά στη ζωή της, να μπει στο Ναό και να προσκυνήσει τον Τίμιο Σταυρό! Τρέχει λοιπόν η Οσία στην μητέρα του Θεού!»
Έτσι, πηγαίνει και στέκεται μπροστά στην εικόνα της Παναγίας. Τη νιώθει και δική της μητέρα και την παρακαλεί με δάκρυα να της επιτρέψει να μπει στο Ναό και να προσκυνήσει τον Σταυρό του Υιού Της, ο οποίος επάνω Του έχυσε το αίμα Του για την σωτηρία των αμαρτωλών. Ο βίος της μετετράπη, ευχαρίστησε την Θεοτόκο και μια φωνή την προτρέπει να πάει στην έρημο πέραν του Ιορδάνου, μακριά από επίγειους πειρασμούς, θάβοντας την αμαρτία και την φιλήδονη ζωή της.
Στο άκουσμα αυτής της φωνής και προτροπής, παίρνει τον δρόμο προς την έρημο, αφού προηγουμένως πέρασε από την Ιερά Μονή του Αγίου Ιωάννου του Βαπτιστού στον Ιορδάνη ποταμό, κοινώνησε των αχράντων μυστηρίων και ενωμένη με το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, συνέχισε  τον δρόμο ο οποίος την οδήγησε στην τέλεια απομόνωση της ερήμου. 
Έκλαψε και πόνεσε πολλές φορές, είπε ο ομιλητής. Ένιωσε πολλές φορές αδύνατη στον πόλεμο με τους λογισμούς και τις επιθυμίες της, ουσιαστικά νίκησε τον διάβολο που την πολεμούσε με αναμνήσεις. Η ίδια ζούσε με τα άγρια ζώα και καθημερινά πολεμούσε τα πάθη και τις επιθυμίες της. Με την διαρκή άσκηση μεταμορφώθηκε – θεώθηκε το σώμα της. Και ο Θεός που δίνει πλούσια την Χάρι Του, λόγω της πνευματικής καταστάσεως της Οσίας, της έδωσε το διορατικό χάρισμα ώστε να γνωρίζει το όνομα του αββά Ζωσιμά.
Βλέπουμε, τόνισε ο π. Πρόδρομος, πως με την αμαρτωλή ζωή της ζούσε μια κατάσταση οδύνης. Γευόταν τις ομορφιές των σαρκικών απολαύσεων αλλά ζούσε μια ζωή στερημένη από την παρουσία του Θεού. Αλλά θέλει «αρετή και τόλμη» η μετάνοια.  Είναι ένα δύσκολο άθλημα. Θέλει πολλές θυσίες, θέλει πολλή προσπάθεια, επιζητά πολλά δάκρυα. Η μετάνοια είναι για ψυχές δυνατές και αποφασισμένες για να πετύχουν. 
Στην Οσία η θύρα της χάριτος ανοίγει με την είσοδο στο Ναό, με την μυστική επέμβαση της Θεοτόκου. Από εκείνη την στιγμή άρχισε η αντίστροφη πορεία της Οσίας και ξεκίνησε τον αγώνα τον πνευματικό. Με την μετάνοιά της ζει την πρώτη πραγματική ανάσταση από την αμαρτία και νιώθει για πρώτη φορά την πραγματική χαρά και την πληρότητα στη ζωή της. 
Και ολοκληρώνοντας τον λόγο του, είπε ο π. Πρόδρομος:
«Η ζωή της Οσίας Μαρίας έρχεται να διδάξει όλους μας να μην απελπιζόμαστε εξαιτίας της αμαρτωλότητος μας. Διότι με το έλεος της θείας ευσπλαχνίας και την αληθινή μετάνοια εκ μέρους μας, η τραυματισμένη ψυχή μας δεν μένει πια αγιάτρευτη. Την αναλαμβάνει ο ίδιος ο Ιατρός της ψυχής μας, ο Ιησούς Χριστός. Η μετάνοια είναι η νέα ενέργεια, την οποία χαρίζει ο Χριστός σε εμάς τους αμαρτωλούς. Μόνο με τον Χριστό λειτουργεί αποφασιστικά και σωστικά η μετάνοια.
Σήμερα, εδώ και τώρα, πρέπει να αποφασίσουμε και να μετανοήσουμε. Η μετάνοια είναι η απάντηση του ανθρώπου στην αγάπη του Θεού. Η μετάνοια είναι η ηρωική έξοδος από την αμαρτία. Είναι η ορμή να βγούμε από τον εαυτό μας, για να συναντήσουμε τον Θεό. Να βγούμε από την κόλαση μας, για να ζήσουμε τον Παράδεισο.»

https://www.youtube.com/watch?list=UUxsYeWC1YnYJti0vOE1kIFQ&v=BsA9jNycecM


Για τις 21 Απριλίου διεκόπη η δίκη για την υπόθεση της Μονής Βατοπαιδίου

ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΜΕΡΑ ΕΚΔΙΚΑΣΗΣ

Για τις 21 Απριλίου διεκόπη η δίκη για την υπόθεση της ανταλλαγής εκτάσεων του Δημοσίου και της Ι. Μ. Βατοπαιδίου, στο Εφετείο Αθηνών.


Για τις 21 Απριλίου διεκόπη η δίκη για την υπόθεση της Μονής Βατοπαιδίου
Στη σημερινή ημέρα εκδίκασης, κατά την οποία ήταν προγραμματισμένη η έναρξη των μαρτυρικών καταθέσεων, το δικαστήριο ασχολήθηκε με την επίδραση των αποφάσεων των πολιτικών δικαστηρίων σε δίκες μεταξύ του Δημοσίου και της Ι. Μονής Βατοπαιδίου και επιφυλάχθηκε να εξετάσει το σχετικό ζήτημα.
Ειδικότερα, μετά τη δευτερολογία του Δημοσίου και των συνηγόρων υπεράσπισης, ιδίως της Αικ. Πελέκη και της Ιεράς Μονής, προέκυψε προβληματισμός στην έδρα ως προς το νόμιμο της παραστάσεως του Δημοσίου από τη θέση του πολιτικώς ενάγοντος. Οι συνήγοροι της Μονής εκτιμούν ότι οι συνολικά 18 αποφάσεις των πολιτικών δικαστηρίων δικαιώνουν πλήρως τη Μονή στο ποινικό σκέλος της υπόθεσης και όχι μόνον στο αστικό, στο οποίο ως προς τη νομιμότητα των ανταλλαγών δικαιώθηκε η Μονή, με εξαίρεση πέντε περιπτώσεις ακινήτων, όπου, «για τυπικούς λόγους, οι ανταλλαγές δεν ισχύουν, και όπου και πάλι τα δικαστήρια φαίνεται ότι αναγνωρίζουν άγνοια της Μονής για τα τυπικά αυτά ελαττώματα».
Από τους συνηγόρους της Μονής τονίστηκε ότι «όλες οι αστικές αποφάσεις απορρίπτουν αγωγές αποζημίωσης του Δημοσίου κατά της Μονής, με το σκεπτικό ότι οι ενέργειες στις οποίες προέβησαν οι μοναχοί δεν συνιστούν παράνομες πράξεις».
Τέλος, η Ι. Μονή, δια των συνηγόρων της, ενέμεινε στην ένσταση της αποκλειστικής υπαιτιότητας του Δημοσίου (όχι αποβολής του, όπως ζητούν συνήγοροι άλλων κατηγορουμένων), για την όποια τυχόν ζημιά αυτό επικαλείται, δεδομένου ότι το 2008 του χορήγησε πληρεξουσιότητα να ανακτήσει τα ακίνητα και εκείνο αρνήθηκε.

 http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64164613

ΑΛΗΘΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ : ΤΟ ΣΗΜΑΔΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Ηταν περασμένη η ώρα την Κυριακή το βράδυ όταν ο ιερέας του ναού αποφάσισε να τηλεφωνήσει στην πρεσβυτέρα του στο σπίτι για να της πει οτι σε λίγο θα κινήσει για το σπίτι. Αφησε το τηλέφωνο να χτυπήσει πολλές φορές αλλά εκείνη δεν απάντησε. Ο ιερέας παραξενεύτηκε αλλά αποφάσισε να τακτοποιήσει κάποιες τελευταίες εκρεμμότητες προτού ξανατηλεφωνήσει. Οταν το έκανε ύστερα από λίγα λεπτά, εκείνη απάντησε αμέσως.

«Γιατί δεν απάντησες τη πρώτη φορά;» τη ρώτησε

«Μα δεν χτύπησε άλλη φορά!» του είπε εκείνη.

Δεν έδωσαν παραπάνω σημασία στο γεγονός και ασχολήθηκαν με τα τρέχοντα θέματα της οικογένειας τους.

Την επόμενη μέρα ο ιερέας δέχτηκε ένα τηλεφώνημα στο ναό.

«Μου τηλεφωνήσατε χθες» ακούστηκε μια ανδρική φωνή από την άλλη άκρη του τηλεφώνου
«Εγώ;» ρώτησε ο ιερέας

«Ναι, χτύπησε πολλές φορές αλλά δεν το σήκωσα» απάντησε ο άνδρας

Αμέσως ήρθε στο νου του ιερέα το περιστατικό με τη τηλεφώνημα που έκανε στη πρεσβυτέρα του.
«Α! Ναι!» έκανε ο ιερέας. «Ηθελα να τηλεφωνήσω στη σύζυγό μου και κατα λάθος τηλεφώνησα σε σας!»

«Δεν πειράζει» τον καθησύχασε ο άγνωστος. «Μόνο θα ήθελα να σας πω με δυο λόγια την ιστορία μου. Χθες λοιπόν είχα αποφασίσει να δώσω τέλος στη ζωή μου. Δεν άντεχα να υποφέρω άλλο. Είχα κουραστεί. Δεν έχει σημασία το πως και το γιατί. 

Προτού όμως το κάνω αυτό είχα πει στο Θεό οτι αν δεν θέλει να αυτοκτονήσω, να μου στείλει ένα σημάδι. Τότε χτύπησε το τηλέφωνο. Κοίταξα την αναγνώριση κλήσης και έγραφε Αγία Τριάδα. 
Μόλις το είδα, μέσα στο πανικό μου και την ένταση της κατάστασης που βίωνα φοβήθηκα να απαντήσω.
 Κι έτσι το σημάδι που ζήτησα μου ήρθε μέσα από το τηλεφώνημα σας»!

Ο ιερέας χαμογέλασε και από μέσα του ευχαρίστησε το Θεό για τούτο το δώρο ζωής. Χάρηκε τόσο πολύ που ήταν εφημέριος του ιερού ναού της Αγίας Τριάδας και το τηλέφωνο της εκκλησίας ήταν καταχωρημένο στο τηλεφωνικό κατάλογο.

«Το οδοιπορικό του Πάθους», Μουσική Συναυλία.

Καθώς προετοιμαζόμαστε για να μπούμε στην Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, για να κατανοήσουμε τα σωτήρια Πάθη του Κυρίου μας, η Ενορία του Αγίου Δημητρίου Πειραιώς, διοργανώνει την Τρίτη 31 Μαρτίου στις 7.00μ.μ., Μουσική Συναυλία με τίτλο «Το οδοιπορικό του Πάθους», υπό την διεύθυνση του πρωτοψάλτου του Ι. Ναού κ. Ηλία Γιουρούκου.
Θα παρουσιασθούν ύμνοι της Μεγάλης Εβδομάδος οι οποίοι θα ψαλλούν σύμφωνα με το ύφος που επιβάλλεται τις ημέρες αυτές. 

 Η Μουσική συναυλία «Το οδοιπορικό του Πάθους» θα μας εισαγάγει μέσα από την εκκλησιαστική ποίηση και την βυζαντινή μουσική στο Θείο Δράμα του Σταυρωθέντος Χριστού αλλά και στην ελπιδοφόρα Ανάσταση του Κυρίου μας. 
Στις μονωδίες συμμετέχει ο κ. Ηλίας Κλωναρίδης. 
Απαγγέλει η ηθοποιός Μαρία Τζανουκάκη. 
Αφήγηση η κ. Ευαγγελία Μπούρδου.
Την ευθύνη της εκδήλωσης αλλά και την διεύθυνση της χορωδίας έχει ο Πρωτοψάλτης του Ιερού μας Ναού κ. Ηλίας Γιουρούκος.

Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2015

Το Ψαλτήρι

Άραγε τι να σημαίνει το Ψαλτήρι στον αγώνα κατά των λογισμών; Οι Ψαλμοί του Δαβίδ μέσα στους αιώνες αποτέλεσαν το εκφραστικότερο βιβλίο προσευχών για κάθε περίσταση του ανθρώπου. Ο Μέγας Βασίλειος το ονόμασε ως «την γαλήνη των ψυχών». «Ψαλμοί γαλήνη ψυχών , βραβευτής ειρήνης, το θορυβούν και κυμαίνων των λογισμών καταστέλλων». Μέσα στους αιώνες οι προσευχές του Δαβίδ, που τις απηύθυνε σε δύσκολες και χαρούμενες περιστάσεις, είναι οι πιο ταιριαστές προσευχές της καρδιάς του ανθρώπου. Μέσα από το πρωτότυπο και εύχρηστο αυτό προσευχητάρι ανοίγει και εκφράζει και την δική του καρδιά ο κάθε άνθρωπος τον βοηθά με την προσευχητική χρήση του να ανοίξει την ψυχή του και να κλάψει και να εκζητήσει την βοήθεια και την αγάπη του Θεού και να απευθύνει στην πρόνοιά Του. Αυτή είναι η θεραπευτική πρακτική της Εκκλησίας μέσα στους αιώνες, με το να συστήνει στις δύσκολες καταστάσεις και στις ιδεοληψίες και καταθλίψεις το Ψαλτήρι σαν σε μία μόνιμη καταφυγή προσευχής και μελέτης. Ο Δαβίδ που το έγραψε ήταν ένας καρδιακώς προσευχόμενος και εν μετανοία άγιος, για τον οποίο έλεγε ο Θεός ότι βρήκα άνθρωπο «κατά την καρδίαν μου».
Στο προηγούμενο κεφάλαιο αναφέρθηκε το πρόσωπο του Σαούλ και η κατάθλιψη που τον είχε καταλάβει. Η Αγία Γραφή το περιγράφει σαν ένα αρρώστημα βαριάς λύπης, που τον καταλάμβανε και δεν μπορούσε να ησυχάσει. Το μόνο φάρμακο που τον συνέφερε, δεν ήταν κάποια βότανα των γιατρών της εποχής, αλλά το να φωνάζουν τον Δαβίδ να του παίζει το μουσικό όργανο του, το Ψαλτήρι και να του λέει εμμελώς τους Ψαλμούς του. Πνεύμα Θεού με τις προσευχές αυτές έπεφτε πάνω του και ηρεμούσε την καρδιά του, που έπασχε από την κατάθλιψη. Όταν έφευγε ο Δαβίδ, πάλι τον καταλάμβανε το πνεύμα της λύπης. Και μόνιμα καλούσε στο παλάτι του τον μικρόν αυτόν ποιητή και μουσικό για να του παίρνει τη θλίψη.
Για την κάθαρση του νου και την λύτρωση από τον καταιγισμό των λογισμών σωτήριο φάρμακο είναι η παρουσία των Ψαλτηρίου μονίμως στην τσέπη μας, ώστε ευκαίρως ακαίρως να καταφεύγει σ’ αυτό ο άνθρωπος σαν σε λιμάνι χαράς και ειρήνης. Σπουδαίο αντικαταθλιπτικό φάρμακο το βιβλίο τούτο των προσευχών του Δαβίδ, που ενσταλάζει την παράκληση και την ελπίδα και την εμπιστοσύνη και την χαρά του Θεού μέσα στο ανελέητο κυνηγητό των σκέψεων και της απελπισίας του εαυτού μας.

Αρχ. Σεβαστιανός Τοπάλης

Μετάνοια και ψυχική υγεία κατά τον Ιερό Χρυσόστομο

Γ΄. Η άμεση και πρακτική αντιμετώπιση των ψυχικών νοσημάτων από πνευματικής σκοπιάς
3. Το Ψαλτήρι

Έκδοσις Ιεράς Μητροπόλεως Φλωρίνης Πρεσπών και Εορδαίας.

Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης - Ομιλία Μητροπολίτου Μόρφου Νεοφύτου


Ο Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος σκιαγραφεί την προσωπικότητα και την αγιότητα του Αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου, όπως ο ίδιος τον γνώρισε. Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα της Ενορίας Αποστόλου Βαρνάβα και Μακαρίου Δασούπολης σε εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Ενορία Αποστόλου Ανδρέα Δασούπολης Λευκωσίας Κύπρου.

Εκδρομή στον Άγιο Λάζαρο





Ο Άγιος Λάζαρος, ο επιστήθιος φίλος του Χριστού, στα 30 του χρόνια έζησε το πιο μεγάλο θαύμα του Κυρίου, αναστήθηκε μετά από τετραήμερη παραμονή στον Άδη. Μετά την ανάστασή του έζησε άλλα τριάντα χρόνια στην Κύπρο ως επίσκοπος του Κιτίου που αργότερα πήρε το όνομα  Λάρνακα, από τη λάρνακα του Αγίου.
Με το νέο της βιβλίο η Μαρία Προδρόμου φέρνει την προσωπικότητα του Αγίου Λαζάρου κοντά στους μικρούς μας αναγνώστες.
Τρεις μικροί  φίλοι ταξιδεύουν  με το σχολείο τους στην Λάρνακα της Κύπρου και εκεί μέσα από τα τοπικά κάλαντα  και ένα παραδοσιακό δρώμενο μαθαίνουν για την ζωή του. Με οδηγό τον ιπτάμενο Λάζαρο, έναν φιλομαθή  πιλότο και ερασιτέχνη ξεναγό και τη γυναίκα του, μία δασκάλα από την Κύπρο, οι μικροί φίλοι ξεναγούνται στον μεγαλοπρεπή  ναό του Αγίου Λαζάρου.

 Ας ταξιδέψουμε και εμείς μαζί τους, με ωραίες ιστορίες, κάλαντα και δραστηριότητες.

 

Ήρθε ο Λάζαρος... ήρθαν τα Βάγια...

 
Το Σάββατο του Λαζάρου 4 Απριλίου στις 11.30π.μ. μαζί με τα παιδιά των Κατηχητικών σχολείων της Ιεράς Μονής Παναγίας Χρυσοπηγής και όλους όσοι θα ήθελαν να πάρουν μέρος στην εκδήλωσή μας,θα μιλήσουμε για την ιστορία του Λαζάρου ,θα φτιάξουμε λαζαράκια,θα πλέξουμε τα βάγια για την Κυριακή των Βαϊων ,θα μάθουμε τα κάλαντα του Λαζάρου και θα προετοιμαστούμε με ιστορίες και έθιμα για την Μεγάλη εβδομάδα.Σας περιμένουμε !!

Ε΄ Κυριακή Νηστειών, Κατανυκτικός Εσπερινός και ομιλία στο Παλαιό Φάληρο




Ομιλία με θέμα: "Νηστεία αληθής, η των παθών αλλοτρίωσις", από τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη π. Χριστοφόρο Νάνο, πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου, σήμερα Ε΄ Κυριακή των Νηστειών, (Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, 29 Μαρτίου 2015).
Ο ομιλητής παρουσίασε το νόημα της πραγματικής νηστείας και τη σύνδεσή της με τον αγώνα του Χριστιανού κατά των παθών. Τόνισε πως η αληθινή νηστεία συνδέεται με την καθαρότητα του νου, τη διαύγεια του πνεύματος, την ενίσχυση της διάθεσης για μετάνοια και προσευχή και με την καλλιέργεια της ταπείνωσης.
Ενδείξεις πως η νηστεία δεν έχει κανένα νόημα, ή ότι είναι επιζήμια, για τον αγωνιζόμενο χριστιανό, είναι η παρουσία οργής, κατάκρισης, κενοδοξίας και η απουσία αγάπης. Στην περίπτωση αυτή είναι απαραίτητο να ξανασκεφτεί κανείς για ποιο λόγο νηστεύει και να ζητήσει οπωσδήποτε πνευματική καθοδήγηση.
Ο π. Χριστοφόρος παρουσίασε πολλά παραδείγματα αποτελεσματικής εφαρμογής της γνήσιας νηστείας, η οποία επιφέρει πάντοτε πολλαπλούς πνευματικούς καρπούς. Μέσα από το παράδειγμα της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας γίνεται φανερό πως η πραγματική νηστεία αποτελεί το πρώτο βήμα για τον αποχωρισμό από εφάμαρτες επιθυμίες και για την ολοκληρωτική ανακαίνιση του ανθρώπου.
Τόνισε τέλος ότι είναι απαραίτητη η προφύλαξη και από νοσηρές καταστάσεις κατά τις οποίες, η άκριτη και εξαντλητική εφαρμογή της νηστείας, χωρίς πνευματική καθοδήγηση, οδηγεί σε αυταπάτη πνευματικής νίκης.
Ευχόμαστε καλή Μεγάλη εβδομάδα και καλή Ανάσταση.

Με εκτίμηση

π. Ιωσήφ Ταγαράκης
 
Ιερός Ναός Κοιμήσεως Θεοτόκου Παλαιού Φαλήρου
 
Αχιλλέως 30, 175 62 ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ
τηλ. 210 98 12 234, Φαξ 210 98 43 468

Οι Ε' & ΣΤ' Οικουμενικές Σύνοδοι


Ομιλία του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου π.Μελετίου Στάθη προϊσταμένου του Ιερού Ναού της Αγίας Βαρβάρας Κ.Πατησίων, και μέλους της Συνοδικής Επιτροπής επί των αιρέσεων της Εκκλησίας της Ελλάδος με θέμα: Οι Ε' & ΣΤ' Οικουμενικές Σύνοδοι.

Η κρίση κάνει τους νέους Ελληνες παπάδες -Αυξήθηκε κατακόρυφα το ενδιαφέρον Πηγή: Η κρίση κάνει τους νέους Ελληνες παπάδες -Αυξήθηκε κατακόρυφα το ενδιαφέρον |

Η οικονομική κρίση φαίνεται πως έχει στρέψει πολλούς προς την εκκλησία, με νεαρούς Ελληνες να αποφασίζουν να γίνουν παπάδες.
«Απαιτείται αφοσίωση. Είναι απόφαση ζωής να γίνεις ιερέας. Δεν σε παίρνει να γυρίσεις πίσω», δηλώνει στην «Καθημερινή» ο 34χρονος Νικόλαος Σαμόλης. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Αθήνας, εργάζεται στο χώρο εστίασης σε νοσοκομείο της και τα τελευταία χρόνια αποφάσισε να γίνει ιερέας.
Το ενδιαφέρον έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με την εφημερίδα. Ο αριθμός των αιτήσεων έχει υπερτριπλασιαστεί μέσα σε μία τριετία αναφέρει ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, πατέρας Συμεών Βολιώτης.
Οι τέσσερις εκκλησιαστικές ακαδημίες της Ελλάδας είναι φυτώρια για τους μελλοντικούς ιερείς, όμως η φοίτηση σε αυτές δεν είναι προϋπόθεση. Ιερείς μπορούν να γίνουν όλοι οι κάτοχοι πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αρκεί να πληρούν ορισμένες προϋποθέσεις. Απαιτείται περίοδος γνωριμίας και δοκιμασίας του υποψήφιου και συμμαρτυρία- πρόταση του πνευματικού που επιλέγει ο ίδιος.
Η προετοιμασία μπορεί να γίνει στο εργαστήριο της Αρχιεπισκοπής, όπου η φοίτηση είναι τριετής, δωρεάν και οι μαθητευόμενοι κάνουν θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα, αλλά και άσκηση σε χώρους όπως συσσίτια, νοσοκομεία και φυλακές. Ανάλογα σεμινάρια γίνονται σε μητροπόλεις ανά τη χώρα.
Πολλοί, όμως, εργάζονται ιδιωτικό τομέα γιατί διορισμοί ιερέων δεν γίνονται παρότι υπάρχουν περίπου 500 εφημεριακές θέσεις κενές σε όλη τη χώρα, ενώ υπάρχουν περίπου 10.000 κληρικοί. Μάλιστα πολλοί χειροτονημένοι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αφιλοκερδώς. 

http://www.iefimerida.gr/news/198735/i-krisi-kanei-toys-neoys-ellines-papades-ayxithike-katakoryfa-endiaferon#ixzz3VmIw8NzC

Κυριακή, 29 Μαρτίου 2015

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 1864 ΤΑ ΕΠΤΑΝΗΣΑ ΠΑΡΑΧΩΡΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Σαν σήμερα το 1864 τα Επτάνησα παραχωρούνται στην Ελλάδα

Η Αγγλία ανακοινώνει ότι παραχωρεί τα Επτάνησα στην Ελλάδα, ως προίκα στο νέο βασιλιά Γεώργιο Α΄.
Η πρώτη επέκταση των συνόρων του ελληνικού κράτους ήρθε σε περισσότερα από τριάντα χρόνια μετά την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας του. Δεν υπήρξε αποτέλεσμα καμιάς από τις αλυτρωτικές εξεγέρσεις του ελληνικού κράτους ούτε συντελέστηκε σε βάρος του μόνου μέχρι το 1878 εχθρού, της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Με τη συνθήκη που υπογράφτηκε στις 17/29 Μαρτίου 1864 ανάμεσα στις τρεις Δυνάμεις, την Αγγλία, τη Γαλλία και τη Ρωσία, και στο ελληνικό βασίλειο τα Επτάνησα πέρασαν οριστικά στην ελληνική κυριαρχία στις 21 Μαΐου. H εξέλιξη αυτή ήρθε ως επιστέγασμα μιας σειράς διαβουλεύσεων και διπλωματικών διαπραγματεύσεων, οι οποίες καθόρισαν αρκετά βαριούς όρους για την Eλλάδα που ήταν αποκλεισμένη από τις περισσότερες διπλωματικές συναντήσεις.
H συνθήκη θέσπιζε τη διηνεκή ουδετερότητα της Kέρκυρας, γι' αυτό κατεδαφίστηκε μέρος του οχυρού της πόλης και των Παξών. Tο ελληνικό κράτος αποδέχεται όλες τις υποχρεώσεις προς ξένες κυβερνήσεις, εταιρείες και ιδιώτες, οι οποίες απέρρεαν από συμβάσεις που είχαν συναφθεί με την Iόνιο Πολιτεία ή με την Προστάτιδα Δύναμη, τη Μεγάλη Bρετανία. H ρύθμιση αυτή αφορούσε το δημόσιο χρέος των Iονίων, εμπορικά και ναυτιλιακά προνόμια αλλοδαπών και κυρίως το εκδοτικό δικαίωμα της Iονικής Τράπεζας. Tο ελληνικό κράτος αναλάμβανε επίσης να καταβάλει αποζημιώσεις και συντάξεις στους άγγλους υπαλλήλους που θα έχαναν τη θέση τους με την Ένωση. H Oρθόδοξη Εκκλησία αναγνωρίζεται ως επικρατούσα, αλλά κηρύσσεται παράλληλα η θρησκευτική και λατρευτική ελευθερία για όλα τα δόγματα και διατηρούνται τα προνόμια της Καθολικής Eκκλησίας. H Mεγάλη Bρετανία παραιτείται από την προστασία των Iονίων και μαζί με τη Γαλλία και τη Ρωσία επεκτείνουν τις εγγυήσεις που αφορούσαν την Eλλάδα και στα Iόνια νησιά.
Στις 23 Σεπτεμβρίου/5 Oκτωβρίου 1864 το IΓ' Iόνιο Kοινοβούλιο υλοποίησε το σκοπό της σύγκλησής του αποφασίζοντας την Ένωση με την Eλλάδα σε "μία και αδιαίρετη πολιτεία υπό το συνταγματικό σκήπτρο του Βασιλέως Γεωργίου A'. Είχαν προηγηθεί πολλές αναταραχές λόγου τις φοβίας ότι τα Επτάνησα θα χάναν την καλή τους οικονομική θέση μετά από την ένωση με το φτωχότερο Ελληνικό κράτος.
Ως συνέπεια της ένωσις οικονομικά και διαχειριστικά στοιχεια μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα. Μέσα από αυτά η Ιονική Τράπεζα και η βιβλιοθήκη της Ιόνιος Ακαδημίας.
Πηγή: Βικιπαιδεία

’Ακουλουθία και παρακλητικός Κανών του Οσ. πατρός Παίσίου του Αγιορείτου" (Ποίημα Μητροπολίτου Εδέσσης Ιωήλ) )


του παπαδάσκαλου Κωνσταντίνου Ι. Κώστα
Μετά την πρόσφατη αγιοκατάταξη (13-1-2015) του Μοναχού Παϊσίου, έχουν υμνογραφηθεί ήδη οι λειτουργικές Ακολουθίες του, με τον τίτλο: ‘’ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΣ ΚΑΝΩΝ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ’’.

 Τα δύο αυτά υμνογραφήματα (σε ένα τεύχος) ‘’εποιήθησαν υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ.κ. ΙΩΗΛ εις κοινήν των Ορθοδόξων Χριστιανών ωφέλειαν’’ και κυκλοφορούν από την Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας (έκδοσις 2015).

Στον πρόλογο της Ακολουθίας ο νέος υμνογράφος της Εκκλησίας Σεβ. κ. Ιωήλ εξηγεί το λόγο και την αφορμή του υμνογραφικού πονήματός του: ‘’Καθώς πραγματοποιήθηκε τις ημέρες αυτές η επίσημη ανακήρυξή του ως αγίου της Εκκλησίας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, επειδή προσωπικά τον έχω γνωρίσει και τον ευλαβούμαι πολύ, θεώρησα ως ελαχίστη εκδήλωση τιμής προς το αγιώτατο πρόσωπό του την σύνθεση της ασματικής ακολουθίας του. Αυτήν παραδίδω στους πιστούς με την παρούσα έκδοση, για να μπορούν μέσω αυτής να τον υμνούν και να ζητούν από αυτόν βοήθεια και λύση στα πολυποίκιλα προβλήματα της ζωής τους. Εύχομαι οι άγιες πρεσβείες του να σκεπάζουν την χώρα μας και όλο τον κόσμο. Ο Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας ΙΩΗΛ’’.
Στις αμέσως επόμενες δύο σελίδες (10 και 11) παραθέτει φωτογραφία του Αγίου και το ‘’Ανακοινωθέν, 13/01/2015’’ του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την αγιοκατάταξη του Οσίου Παϊσίου:
‘’Συνήλθεν, υπό την προεδρίαν της Α.Θ. Παναγιότητος, η Αγία και Ιερά Σύνοδος εις την τακτικήν συνεδρίαν αυτής σήμερον, Τρίτην, 13ην Ιανουαρίου 2015, προς εξέτασιν των εν τη ημερησία διατάξει αναγεγραμμένων θεμάτων.
Κατ’ αυτήν, η Αγία και Ιερά Σύνοδος ομοφώνως αποδεχθείσα εισήγησιν της Κανονικής Επιτροπής ανέγραψεν εις το Αγιολόγιον της Ορθοδόξου Εκκλησίας τον μοναχόν Παΐσιον Αγιορείτην.
Εν τοις Πατριαρχείοις, τη 13η Ιανουαρίου 2015
Εκ της Αρχιγραμματείας της Αγίας και Ιεράς Συνόδου’’.
Στο εμπροσθόφυλλο της Ακολουθίας είναι η εικόνα του Αγίου και στο οπισθόφυλλο ο απέριττος τάφος του Αγίου στο Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης.
Η ασματική Ακολουθία περιέχεται σε 78 σελίδες και περιλαμβάνει τα τροπάρια του Εσπερινού, της Λιτής, τέσσερα (4) Απολυτίκια του Αγίου, τα τροπάρια του Όρθρου: τα Καθίσματα μετά το ‘’Θεός Κύριος’’ και μετά την Γ’ Ωδή, τρεις Κανόνες: έναν της Θεοτόκου και δύο του Οσίου σε ήχο πλ. δ’ κατά το ‘’Αρματηλάτην Φαραώ’’ και κατά το ‘’Υγράν διοδεύσας’’, το Κοντάκιο, τον Οίκο και το Συναξάρι, το Εξαποστειλάριο, τα Προσόμοια των Αίνων σε ήχο πλ. δ’ κατά το ‘’Τι υμάς καλέσωμεν άγιοι’’.
Υποδεικνύει στη Θεία Λειτουργία το Μεγαλυνάριον: ‘’Χαίροις των Οσίων ο κοινωνός – Άθωνος το κλέος - μοναζόντων ο στολισμός – χαίροις Εκκλησίας - διδάσκαλος ο νέος – Παΐσιε θεόφρον – ημών το καύχημα’’.
Και ακολουθεί ο ‘’Κανών Παρακλητικός εις τον Όσιον Παΐσιον τον Αγιορείτην’’ και αυτός ‘’Ποίημα του Μητροπολίτου Εδέσσης Ιωήλ’’.
Το βιβλίο περιέχει στις μέσα σελίδες του και 4 φωτογραφίες του Αγίου Παϊσίου. Ο υμνογράφος, ενώ θα μπορούσε, δεν έχει βάλει δική του φωτογραφία στο πόνημά του. Η μνήμη του Αγίου Παϊσίου τιμάται την 12η Ιουλίου.
Αντιγράφω το ένα από τα 4 Απολυτίκια σε ήχο α’ . Της ερήμου πολίτης.
Των Φαράσων τον γόνον – και του Άθωνος κλέισμα – και των πάλαι οσίων – μιμητήν και ισότιμον – Παΐσιον τιμήσωμεν πιστοί – το σκεύος χαρισμάτων το μεστόν – ως συντρέχοντα ταχέως τους ευσεβείς – τους πίστει ανακράζοντας – δόξα τω δεδωκότι σοι ισχύν – δόξα τω σε στεφανώσαντι – δόξα τω ενεργούντι διά σου – πάσιν ιάματα.  
Προσευχή δεν είναι (μόνο) η παράθεση λίστας ατομικών αιτημάτων στο Θεό. Είναι και (κυρίως) η διαδικασία ένταξης του ανθρώπου στο Χριστό, στο ενοποιούν Σώμα της Εκκλησίας Του (και) μέσω της υμνογραφίας. 
Ευχαριστούμε το Μητροπολίτη Εδέσσης κ. Ιωήλ για το υμνογραφικό πόνημα. Επικαλούμαστε την ευχή του Οσίου Παϊσίου για όλους: το λαό και τις ηγεσίες, πνευματικές και πολιτικές. Είθε να την αποδεχτούμε.
π. Κωνσταντίνος Ι. Κώστας
παπαδάσκαλος (26-3-2015)

Στην Πλάκα μέχρι τις 17 Απριλίου η εικόνα της Παναγίας Ιεροσολυμίτισσας



Από την Αγία Πόλη των Ιεροσολύμων έχει έρθει η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Ιεροσολυμιτίσσης στον Ιερό Ναό των Αγίων Αναργύρων-Πλάκας, στις 24 Μαρτίου.

Ο Αρχιμανδρίτης Δαμιανός μετέφερε  την ιερή εικόνα η οποία τέθηκε σε προσκύνηση καθημερινώς, συμφώνως προς το κάτωθι πρόγραμμα:

Τρίτη, 24/03/2015, ώρα 18:00
Επίσημη υποδοχή της Ιεράς Εικόνος
εις τον Ιερόν Ναόν Αγίων Αναργύρων

Τρίτη, 24/03/2015, ώρα 19:00
Αγρυπνία επί τη Εορτή του Ευαγγελισμού της Υπεραγίας Θεοτόκου

Τετάρτη, 25/03/2015
Ώρες λειτουργίας του Ιερού Ναού προς προσκύνηση της Ιεράς Εικόνος 10:00-19:00
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
17:30 Ιερό Ευχέλαιο


Πέμπτη, 26/03/2015
8:00 Όρθρος, Εσπερινός
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
17:30 Μέγα Απόδειπνο, Ιερό Ευχέλαιο

Παρασκευὴ, 27/03/2015
7:00 Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
19:00 Ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου


Σάββατο, 28/03/2015
7:00 Θεία Λειτουργία (Ακάθιστος Ύμνος)
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
17:30 Εσπερινός

Κυριακή, 29/03/2015
7:00 Θεία Λειτουργία (Ε΄ Νηστειών)
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
17:30 Κατανυκτικός Εσπερινός

Δευτέρα, 30/03/2015
8:00 Όρθρος, Εσπερινός
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
18:00 Μέγα Απόδειπνο, Ιερό Ευχέλαιο

Τρίτη, 31/03/2015
8:00 Όρθρος, Εσπερινός
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
18:00 Μέγα Απόδειπνο, Ιερό Ευχέλαιο

Τετάρτη, 01/04/2015
7:00 Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
18:00 Μέγα Απόδειπνο, Ιερό Ευχέλαιο

Πέμπτη, 02/04/2015
8:00 Όρθρος, Εσπερινός
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
18:00 Μέγα Απόδειπνο, Ιερό Ευχέλαιο

Παρασκευή, 03/04/2015
7:00 Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
18:00 Χαιρετισμοί του Παναγίου και Ζωοδόχου Τάφου

Σάββατο του Λαζάρου, 04/04/2015
7:00 Όρθρος και Θεία Λειτουργία
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
18:00 Εσπερινός των Βαΐων

Κυριακή των Βαΐων, 05/04/2015
7:00 Όρθρος και Θεία Λειτουργία
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
19:00 Ακολουθία του Νυμφίου


Μεγάλη Δευτέρα, 06/04/2015
7:00 Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
19:00 Ακολουθία του Νυμφίου

Μεγάλη Τρίτη, 07/04/2015
7:00 Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
19:00 Ακολουθία του Νυμφίου

Μεγάλη Τετάρτη, 08/04/2015
7:00 Θεία Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
16:00 Ακολουθία του Ιερού Ευχελαίου
19:00 Όρθρος Μεγάλης Πέμπτης

Μεγάλη Πέμπτη, 09/04/2015
7:00 Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου
19:00 Ακολουθία των Αγίων και Αχράντων Παθών του Κυρίου

Μεγάλη Παρασκευή, 10/04/2015
8:00 Βασιλικές Ώρες μετά του Εσπερινού της Αποκαθηλώσεως
19:00 Ακολουθία του Επιταφίου
21:00 Περιφορά του Επιταφίου

Μέγα Σάββατο, 11/04/2015
7:30 Θεία Λειτουργία του Μεγάλου Βασιλείου
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
19:00 Άφιξη του Αγίου Φωτός
23:00 Όρθρος και Θεία Λειτουργία της Αναστάσεως

Τρίτη της Διακαινησίμου, 14/04/2015
8:00 Θεία Λειτουργία
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
18:00 Εσπερινός, Ιερό Ευχέλαιο


Τετάρτη της Διακαινησίμου, 15/04/2015
8:00 Θεία Λειτουργία
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
18:00 Εσπερινός, Ιερό Ευχέλαιο

Πέμπτη της Διακαινησίμου, 16/04/2015
8:00 Θεία Λειτουργία
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
18:00 Εσπερινός, Ιερό Ευχέλαιο

Παρασκευὴ της Διακαινησίμου, Ζωοδόχου Πηγής, 17/04/2015
8:00 Όρθρος και Θεία Λειτουργία
12:00 Παράκληση στην Υπεραγία Θεοτόκο
18:00 Εσπερινός, Ιερό Ευχέλαιο

Καθ' όλες τις ημέρες του προγράμματος (πλην της Κυριακής και της Δευτέρας του Πάσχα) ο Ιερός Ναός των Αγ. Αναργύρων θα παραμείνει ανοικτός από τις 07.00 εως τις 19.00 προς προσκύνηση της Ιεράς εικόνας.

Διεύθυνση   τοῦ μετοχίου:  Ἐρεχθέως 18, Πλάκα
Τηλέφωνο: 210-3225810
Μεταφορικά Μέσα:      Μετρό, Γραμμή (2): Σταθμός Ακρόπολη
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...