Ιστορικό γεγονός για την προσφυγική Νέα Ιωνία και όλη την Τοπική Εκκλησία συνιστά η ευλογητή έλευση των Τιμίων Δώρων
στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας. Τα Τίμια Δώρα θα ενισχύσουν την
πνευματική προετοιμασία Κλήρου και λαού για την Μητρόπολη των εορτών, τα
Χριστούγεννα αναφέρει το Dogma.gr.
Τα Τίμια Δώρα, που φυλάσσονται από αιώνων πολλών στην Ιερά Μονή Αγίου
Παύλου Αγίου Όρους, αφίχθησαν χθες, Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου, συνοδεία
αντιπροσωπείας Αγιοπαυλιτών Πατέρων, με επικεφαλής τον Γέροντα Ιωάσαφ
και τα υποδέχθηκε πανεπισήμως ο Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος,
πολλοί Κληρικοί μας και πλήθος ευλαβούς λαού. Στην υποδοχή παρέστησαν,
επίσης, ο Δήμαρχος Βόλου κ. Θάνος Θεοδώρου, εκπρόσωποι των Αρχών και της
Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο Αστυνομικός Δ/ντής Μαγνησίας κ. Ιωάννης Τόλιας
και εκπρόσωποι των Στρατιωτικών Σωμάτων.
Μετά τη Δέηση, τελέστηκε Πανηγυρικός Εσπερινός, χοροστατούντος του
Σεβασμιωτάτου κ. Ιγνατίου, στο τέλος του οποίου ο Προϊστάμενος του Ι.
Ναού Ευαγγελιστρίας Πρωτ. Κων/νος Αυγέρης, με ιδιαίτερη συγκίνηση,
αναφέρθηκε στο σπουδαίο γεγονός, διερμηνεύοντας τα αισθήματα του λαού
της πόλης: «Αισθανόμαστε», τόνισε, «δέος, κατάνυξη, ευλάβεια,
ατενίζοντες το ύψιστο αυτό κειμήλιο της πίστεώς μας. Το αδιάψευστο
τεκμήριο ότι Χριστός ετέχθη για τον κάθε άνθρωπο και για τη σωτηρία του!
Τα φετινά Χριστούγεννα, όχι μόνο για την ενορία μας, αλλά και για την
Τοπική μας Εκκλησία, είναι μοναδικά και ιστορικά, καθίστανται, έτι
περισσότερο, ευλογημένα. Ήρθαν από το Άγιον Όρος τα Τίμα Δώρα, που προσεφέρθησαν, κατά την παράδοση, από τους εξ Ανατολών Μάγους στον τεχθέντα Κύριό μας…».
Εκ μέρους της Ιεράς Μονής, τον λόγο έλαβε ο Ιερομόναχος Βασίλειος
Αγιοπαυλίτης, ο οποίος αναφέρθηκε στο ιστορικό των Τιμίων Δώρων, τα
οποία δωρήθηκαν στη Μονή το 1470, από την Χριστιανή Μητέρα του Μωάμεθ
του Πορθητή, Βασιλομήτορα Μάρω.
Τον λόγο, στη συνέχεια, έλαβε ο Μητροπολίτης κ. Ιγνάτιος, ο οποίος
τόνισε ότι «η υποδοχή των Τιμίων Δώρων στη Μητρόπολη, ανάγει την σκέψη
μας στο γεγονός της Ενανθρωπήσεως, στο μέγα προσκύνημα των σοφών της
Ανατολής… Το γεγονός αυτό είναι ευλογία Θεού, γιατί θα στερεώσει και
αναπτερώσει την πίστη μας, θα δώσει ελπίδα στις καρδιές μας και θα μας
προετοιμάσει, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, για να γευθούμε την χαρά των
Χριστουγέννων…».
Ο Σεβασμιώτατος συνεχάρη όλους όσοι συνέβαλαν στην πραγματοποίηση του
προσκυνήματος και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του στον Ηγούμενο της Ιεράς
Μονής Αγίου Παύλου, Αρχιμ. Παρθένιο, ο οποίος έδωσε την ευλογία του για
την ολιγοήμερη έξοδο του ιερώτατου κειμηλίου από την Μονή.
Αναφερόμενος στο γεγονός της προσκύνησης των Μάγων, ο κ. Ιγνάτιος
επεσήμανε ότι «αυτό συνιστά απόδειξη ότι η Γέννηση του Χριστού δε
συνιστούσε υπόθεση μόνο των Εβραίων, αλλά αφορούσε όλα τα έθνη, που
εκπροσωπούσαν οι Μάγοι. Αποδεικνύει, επίσης, ότι ο Θεός ομιλεί στους
ανθρώπους με τον τρόπο και τη γλώσσα που ο καθένας γνωρίζει. Έτσι μίλησε
στους σοφούς της Ανατολής, μέσα από τα σημεία του ουρανού, με το
περίλαμπρο άστρο, που έδειξε ότι γεννιέται ο Βασιλεύς των βασιλέων…».
Τα Τίμια Δώρα θα παραμείνουν στην Ευαγγελίστρια έως τις 28/12
και κατά τη διάρκεια της εδώ παραμονής τους, θα τελούνται πλήθος ιερών
Ακολουθιών.
Τα δώρα των Μάγων
«Και ανοίξαντες τους θησαυρούς αυτών προσήνεγκαν αυτώ δώρα, χρυσόν και λίβανον και σμύρναν» (Ματθ. β’ 11).
«Και ανοίξαντες τους θησαυρούς αυτών προσήνεγκαν αυτώ δώρα, χρυσόν και λίβανον και σμύρναν» (Ματθ. β’ 11).
Τρία δώρα έφεραν στο νεογέννητο Βασιλιά. Και χωρίς να το θέλουν
συμβόλισαν την αγία και ζωοποιό Τριάδα, στο όνομα της οποίας ήρθε στον
κόσμο το παιδί Ιησούς, αλλά και την τριπλή διακονία του Κυρίου: τη
βασιλική, την ιερατική και την προφητική, γιατί ο χρυσός συμβολίζει την
αυτοκρατορική, το λιβάνι την ιερατική και η σμύρνα την προφητική ή τη
θυσιαστική. Το νεογέννητο βρέφος θα γινόταν ο Βασιλιάς του αθάνατου
βασιλείου, ο αναμάρτητος ιερέας και προφήτης και, όπως οι περισσότεροι
προφήτες πριν απ’ Αυτόν, θα θανατωνόταν.
Όλοι το γνωρίζουν πως ο χρυσός μαρτυρεί κάποιον βασιλιά και τη
βασιλεία του. Όλοι γνωρίζουν πως το λιβάνι μαρτυρεί ιερωσύνη και
προσευχή. Κι επίσης όλοι γνωρίζουν από την Αγία Γραφή πως το λιβάνι
μαρτυρεί τη θνητότητα. Ο Νικόδημος άλειψε το σώμα του νεκρού Ιησού με
μύρα (πρβλ. Ιωάν. ιθ’ 39-40). Άλειφαν τα σώματα για να τα διατηρήσουν
κάπως περισσότερο από τη φθορά του θανάτου. Ο κόσμος φωτίστηκε από τον
Χριστό, που έλαμψε σαν χρυσός. Και γέμισε από προσευχές και θυμιάματα,
όπως ένας ναός. Η οικουμένη ολόκληρη γέμισε από το άρωμα της διδασκαλίας
Του.
Τα τρία δώρα όμως συμβολίζουν επίσης την καρτερία και το
αμετάβλητο. Ο χρυσός παραμένει χρυσός, το λιβάνι παραμένει λιβάνι και το
μύρο παραμένει μύρο. Κανένα απ’ αυτά δε χάνει την ιδιότητά του όσα
χρόνια κι αν περάσουν. Μετά από χίλια χρόνια ο χρυσός
εξακολουθεί να λάμπει, το λιβάνι να καίει και το μύρο διατηρεί το άρωμά
του. Δε θα μπορούσαν να βρεθούν άλλα πιο αντιπροσωπευτικά αντικείμενα
στη γη που να συμβολίζουν τόσο πιστά την επίγεια αποστολή του Χριστού ή
να δείχνουν πιο καθαρά και εκφραστικά τον αιώνιο χαρακτήρα του έργου Του
στη γη, καθώς και όλες τις πνευματικές και ηθικές αξίες που έφερε από
τον ουρανό στον κόσμο. Έφερε την αλήθεια, την προσευχή, την αθανασία.
Με ποιο άλλο αντικείμενο στη γη, εκτός από το χρυσό, θα μπορούσε να
συμβολιστεί καλύτερα η αλήθεια; Ό,τι και να κάνεις στο χρυσό, αυτός θα
εξακολουθεί να λάμπει.
Με ποιό άλλο αντικείμενο θα μπορούσε να συμβολιστεί καλύτερα η
προσευχή αν όχι με το λιβάνι; Όπως ο καπνός από το λιβάνι γεμίζει την
εκκλησιά ολόκληρη, έτσι γεμίζει κι η προσευχή ολόκληρη την ύπαρξη του
ανθρώπου. Όπως ο καπνός ανεβαίνει ψηλά, έτσι ανεβάζει η προσευχή την
ψυχή του ανθρώπου στο Θεό. «Κατευθυνθήτω ή προσευχή μου ως θυμίαμα
ενώπιον σου», λέει ο Ψαλμωδός (Ψαλμ. ρμα’ 2). Είναι γεγονός πως κι άλλα
πράγματα βγάζουν καπνό, μα κανένας καπνός δεν εμπνέει την ψυχή για
προσευχή.
Ποιό άλλο επίγειο αντικείμενο θα μπορούσε να συμβολίσει καλύτερα την
αθανασία από το μύρο; Η θνητότητα αποπνέει δυσωδία, ενώ η αθανασία έχει
μια διαρκή ευωδία.
Οι μάγοι από την Ανατολή συμβόλισαν έτσι έστω κι ανεπίγνωστα ολόκληρη
τη χριστιανική πίστη. Ξεκίνησαν από την Αγία Τριάδα κι έφτασαν ως την
Ανάσταση και την αθανασία του Κυρίου Ιησού και των πιστών Του. Δεν είναι
απλοί προσκυνητές, μα πραγματικοί προφήτες. Προφήτες τόσο της
χριστιανικής πίστης όσο και της ζωής και του έργου του Χριστού. Από
μόνοι τους, με τη δική τους αντίληψη και γνώση, δε θα τα ήξεραν όλα
αυτά. Ήταν η πρόνοια του Θεού που τους έστειλε στη Βηθλεέμ και τους
έδωσε το παράξενο αυτό άστρο να τους οδηγεί.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου