Όταν κάποτε ένας είπε με δυνατή φωνή, αφεντικό, έπιασα έναν κλέφτη, εκείνος του απάντησε, άστον να φύγει. Τον αφήνω, αλλά δε με αφήνει, συμπλήρωσε ο υπάλληλος.
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τον αγωνιζόμενο τον καλόν αγώνα χριστιανό, όπως θα φανεί στη συνέχεια.
Ο Απόστολος Παύλος γράφει: α) « και ενδύσασθαι τον καινόν άνθρωπον τον κατά Θεόν κτισθέντα εν δικαιοσύνη και οσιότητι της αληθείας »( Εφ.δ’, 24). β) « αποθέσθαι υμάς κατά την προτέραν αναστροφήν τον παλαιόν άνθρωπον τον φθειρόμενον κατά τας επιθυμίας της απάτης »( Εφ. δ’, 22).
Λέει, δηλαδή ο Παύλος στους πιστούς να ντυθούν
τον καινούργιο άνθρωπο και να αποβάλλουν τον
παλαιόν αφού, « ο παλαιός ημών
άνθρωπος συνεσταυρώθη ίνα
Προφανώς ο παλαιός άνθρωπος τον οποίο καλείται ο πιστός να αποβάλει αντιστοιχεί στον κλέφτη για τον οποίον έγινε λόγος παραπάνω. Να όμως που ο παλαιός αυτός άνθρωπος δε φεύγει εύκολα, όπως συμβαίνει και με τον παραπάνω κλέφτη. Και αυτό το επισημαίνει ο Απόστολος Παύλος με τα εξής λόγια, « βλέπω δε έτερον νόμον εν τοις μέλεσί μου αντιστρατευόμενον τω νόμω του νοός μου και αιχμαλωτίζοντά με εν τω νόμω της αμαρτίας τω όντι εν τοις μέλεσί μου »( Ρω. ζ’, 23 ).
Ποιος λοιπόν θα διώξει τον κλέφτη, δηλαδή ποιος θα ελευθερώσει τον άνθρωπο από τον παλαιό άνθρωπο;
Αυτό το ερώτημα κάνει και ο Παύλος στο οποίο δίνει και την απάντηση ευχαριστώντας το Θεό με τα εξής λόγια, « Ταλαίπωρος εγώ άνθρωπος! τις με ρύσεται εκ του σώματος του θανάτου τούτου; ευχαριστώ τω Θεώ διά Ιησού Χριστού του Κυρίου ημών. άρα ουν αυτός εγώ τω μεν νοί δουλεύω νόμω Θεού, τη δε σαρκί νόμω αμαρτίας »( Ρω. ζ’, 24 -25).
Ιωάννης Χ. Δήμος πτχ. Θεολ. & Φιλοσ. Πανεπιστημίου Αθηνών
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου