Τετάρτη 14 Μαΐου 2014

Ο ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (Θεολογικές και παιδαγωγικές θεωρίες του παραλόγου)

         Ο ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
                      (Θεολογικές και παιδαγωγικές θεωρίες του παραλόγου)

Του Μόσχου Εμμ.Λαγκουβάρδου 

     Πώς θα μπορέσουν να διδάξουν στα ανήλικα παιδιά μας όλες τις μεγάλες θρησκείες και δεν θα τα αρρωστήσουν από την τρυφερή τους ηλικία; Ώριμοι ενήλικες δεν αντέχουν να διδαχθούν όλες τις θρησκείες χωρίς να διαταραχθεί η ψυχική, πνευματική και σωματική τους υγεία. 

      Πώς θα διδάξουν στα παιδιά ότι  όλες οι θρησκείες λένε την αλήθεια,  για όλα τα βασικά θέματα, όταν σε όλα τα θέματα οι διδασκαλίες τους αντικρούει η μια την άλλη;

     Κατά τη χριστιανική διδασκαλία η ιδιοτέλεια είναι «το θεμέλιον όλων των προσωπικών και κοινωνικών νοσημάτων» «Επικατάρατος πας ος επικαλείται το όνομα του Θεού επί ματαίω». Στις  μαγικές θρησκείες επικαλείται κανείς το πνεύμα για ιδιοτελείς σκοπούς (μαγεία) 

      Πώς θα διδάξουν στα ανήλικα παιδιά ότι όλες οι θρησκείες λένε την αλήθεια για το Θεό, αφού η χριστιανική λέει πως υπάρχει Θεός, ενώ η βουδιστική λέει πώς δεν υπάρχει;
      Για την προσευχή τι θα διδάξουν; Να προσεύχονται για να υπάρξουν ή να προσεύχονται να μην υπάρξουν;  Θα τα διδάξουν ότι μπορούν να επιλέξουν την ύπαρξη ή την ανυπαρξία; Η χριστιανική διδασκαλία διδάσκει ότι δεν έχουμε επιλογή μεταξύ ύπαρξης και ανυπαρξίας, αλλά μόνο μεταξύ ευτυχισμένης ύπαρξης και δυστυχισμένης.

       Γνωρίζουν οι μεταρρυθμιστές του μαθήματος των θρησκευτικών, τί πρεσβεύουν όλες οι θρησκείες και υποστηρίζουν ότι όλες οι διδασκαλίες των θρησκειών, είναι αληθινές, για να τις διδάσκουν στα ανήλικα παιδιά μας στο σχολείο, ακόμα και τις μαγικές με τις καταστροφικές λατρείες τους;

       Αγνοούν οι μεταρρυθμιστές, ότι  η Ορθοδοξία είναι θεραπεία της αρρώστιας της θρησκείας; Γνωρίζουν την ευθύνη που αναλαμβάνουν, αντί να ενισχύσουν τη θεραπεία, χάριν της υγείας του λαού, την υποσκάπτουν και την αποδυναμώνουν;
Άραγε για χάριν τίνος;  Για την αιτία όλων ασθενειών, την ιδιοτέλεια;

      Διδάσκαλοι αυτού του είδους θα δείξουν στους μαθητές τους, πως ούτε οι ίδιοι πιστεύουν , ούτε τους άλλους αφήνουν να πιστέψουν.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου