Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Ακόμη κι’ αν θέλει ο Θεός νά σου συγχωρήσει τις αμαρτίες, δεν Του το επιτρέπεις εσύ, επειδή δεν συγχωρείς τις αμαρτίες του αδελφού σου

Συγχωρείς τους άλλους;

Αν σου πω, νήστεψε, πολλές φορές μου προβάλλεις ω
ς δικαιολογία την ασθένεια του σώματος. Αν σου πω, δώσε στους φτωχούς, μου λες ότι είσαι φτωχός καί έχεις να αναθρέψεις παιδιά. Αν σου πω, να έρχεσαι τακτικά στις Συνάξεις της Εκκλησίας, μου λες, έχω διάφορες μέριμνες.
Αν σου πω, πρόσεχε αυτά πού λέγονται στην Εκκλησία καί κατανόησε το βάθος των λόγων του Θεού, μου προβάλλεις ως δικαιολογία την έλλειψη μορφώσεως…



Αν όμως σου πω, άφησε την οργή καί συγχώρεσε τον αδελφό σου, ποιά από τις προφάσεις αυτές μπορείς νά χρησιμοποιήσεις; Διότι, νομίζω, δεν μπορείς νά φέρεις ως πρόφαση ούτε ασθένεια σώματος, ούτε φτώχεια, ούτε αμάθεια, ούτε απασχόληση καί μέριμνα, ούτε τίποτε άλλο. Γι’ αυτό, απ’ όλες σου τις αμαρτίες, αυτή η αμαρτία θα σου είναι ασυγχώρητη.


Αλήθεια, πώς θα μπορέσεις νά υψώσεις τα χέρια σου στον Ουρανό; Πώς θα κινήσεις τη γλώσσα σου νά προσευχηθείς; Πώς θα ζητήσεις συγγνώμη; Ακόμη κι’ αν θέλει ο Θεός νά σου συγχωρήσει τις αμαρτίες, δεν Του το επιτρέπεις εσύ, επειδή δεν συγχωρείς τις αμαρτίες του αδελφού σου.
Διότι, αν εσύ ο ίδιος εκδικηθείς καί επιτεθείς εναντίον του, είτε με λόγια, είτε με ανάλογες συμπεριφορές, είτε με κατάρες, ο Θεός δεν θα επέμβει πλέον, Αφοί εσύ ανέλαβες την τιμωρία Του. Καί όχι μόνο δεν θα επέμβει, αλλά καί από σένα θα ζητήσει λόγο, διότι φέρθηκες υβριστικά προς Αυτόν


    Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμο

ΗΛΙΑΣ  ΧΑΙΝΤΟΥΤΗΣ  19 ΜΑΡ 2012

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...