Δεν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος, γιατί το ότι η Παναγία γέννησε άνθρωπο δε μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς, αφού πρόκειται για ιστορικό γεγονός, αυτονόητο, οφθαλμοφανές και χειροπιαστό. Ο Ίδιος ο Κύριος είπε στους Ιουδαίους, « νυν δε ζητείτέ με αποκτείναι, άνθρωπον ος την αλήθειαν υμίν λελάληκα, ην ήκουσα παρά του Θεού∙ » ( Ιω. η’, 40 ). Επίσης ο Απόστολος Παύλος είπε, « εις γαρ Θεός, εις και μεσίτης Θεού και ανθρώπων, άνθρωπος Χριστός Ιησούς,» (Α’Τιμ.β’,5).
Δεν υπάρχει λοιπόν καμία ανάγκη και κανένας λόγος για να ονομάζεται η Παναγία ανθρωποτόκος. Θεοτόκος όμως είναι απαραίτητο να ονομάζεται, γιατί ο Χριστός δεν είναι απλός άνθρωπος, αλλά ο Θεός Λόγος που έγινε άνθρωπος. Αυτό όμως δεν είναι αυτονόητο και καταληπτό, αλλά μυστήριο ακατάληπτο και μάλιστα μεγάλο, όπως το χαρακτηρίζει ο Απόστολος Παύλος με τα εξής λόγια. « και ομολογουμένως μέγα εστί το της ευσεβείας μυστήριον∙ Θεός εφανερώθη εν σαρκί,… » ( Α’ Τιμ.γ’, 16 ).
Αλλά περί αυτού δεν είναι της στιγμής να γραφούν περισσότερα παρά μόνο ότι η Παναγία είναι Θεοτόκος.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου