Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

Πάτερ, πως μπορούμε να αποκτήσουμε ταπείνωση;

Πήρα θάρρος απ' την απλότητα του και είπα να τον ρωτήσω και για την ταπείνωση."Πάτερ, πως μπορούμε να αποκτήσουμε ταπείνωση;" 

Κοίταξε, βρε,παιδί, για να αποκτήσουμε ταπείνωση , πρέπει να κάνουμε μια πορεία στο Σύνταγμα. να κάνουμε μια πορεία στο σύνταγμα, κρατώντας  μεγάλα  πανώ που να γράφουν"Κάτω η Γραμματική" έτσι να γράφυν τα πανώ! Μιά πορεία στο Σύνταγμα χρειάζεται!...".

Εγώ δεν κατάλαβα τι εννοούσε, ήξερα όμως ότι κάτι άλλο ήθελε να πει , ότι κάτι άλλο έκρυβαν τα λόγια του."Δηλαδή,πάτερ, τι εννοείτε;".

"Ρε,παιδί, ξέρεις Γραμματική; Είναι Γραμματική αυτή που έχουμε; Πρέπει να αλλάξει, για να αποκτήσουμε ταπείνωση! Ξέρεις, ας υποθεσουμε , τις αντωνυμίες τις προσωπικές; Για πες τες να δούμε!" 

Κι άρχισα να λέω:"Εγώ , εσύ αυτός...".

"Να'το, είδες; Το είπες μόνος σου! Είπες, εγώ, εσύ, αυτός!...Το "εγώ" το έβαλες πρώτο-πρώτο. Μα , είναι Γραμματική σωστή αυτή; Πως, λοιπόν, να είμαστε ταπεινοί έτσι, με τέτοια Γραμματική;...Πρέπει να καταργηθεί αυτή η Γραμματική και να αλλάξει. να μπεί ανάποδα  σειρά. Να λέμε , δηλαδή  :"Αυτός , εσύ , εγώ!"...Το "εγώ" να φυγει απ' την πρώτη θέση και να πάει πίσω, στο τέλος. Έτσι θα αποκτήσουμε ταπείνωση! Εμ, εκείνοι οι Αγγλοι, ακομα χειρότερα! ...Το "εγώ" το γράφουν συνέχεια με κεφαλαίο, όπου κι αν βρίσκεται. όχι μόνο στην αρχή  αλλά και στη μέση...". 

Γελάσαμε μα κατάλαβα τι εννοούσε, και είχε απόλυτο δίκιο. 

Μετά, με κοίταξε στα ματια και είπε την τελευταία του κουβέντα:"Και για να σου απαντήσω θεολογικά σ'αυτό που ρώτησες, ταπείωση θα αποκτήσουμε όταν αποκτήσουμε αυτογνωσία..." 

Άγιος Παΐσιος μαρτυρία π.Ανδρέα Κονάνου

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...